Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

22:20 - 24/04/2017

Μάθημα Ιστορίας: Ξεριζώνουν την ελληνική μυθολογία και την ανακατεύουν με μύθους άλλων λαών

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Διαφημίσεις

Τι προτείνουν για τους μαθητές Δημοτικού – Στην Δ’ τάξη, αντί για Μέγα Αλέξανδρο, Περσικούς Πολέμους και Χρυσό Αιώνα του Περικλή εισηγούνται μάθημα οικογενειακής και τοπικής ιστορίαςΡιζικές αλλαγές στην ιστορία προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνονται τοπική ιστορία για τους μαθητές στην Δ΄δημοτικού και συνδυασμός της ελληνικής μυθολογίας με μύθους άλλων λαών και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου με στροφή στη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει σε σύγχρονα γεγονότα όπως ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας και η εισβολή στο Ιράκ.

H διαβούλευση αρχίζει στις 26 Απριλίου με προσκεκλημένους τους εκπροσώπους των πανεπιστημιακών τμημάτων και συνεχίζεται στις 15 Μαίου με τη συμμετοχή επιστημονικών ενώσεων και εταιρειών, συνδικαλιστικών φορέων και Σχολικών Συμβούλων, όπως είπε ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π. Γεράσιμος Κουζέλης και τα μέλη της Ομάδας Εργασίας στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Στη συνάντηση του υπουργού με την Ομάδα Εργασίας συζητήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασης, τα οποία κατά την κοινή αντίληψη αποτελούν ουσιαστική βάση για μία ριζική βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας του αντικειμένου της Ιστορίας και στις τρεις βαθμίδες.
Ο υπουργός τόνισε την ανάγκη ουσιαστικού διαλόγου με την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα και διαβεβαίωσε για την εκ μέρους του στήριξη προς την Ομάδα Εργασίας και το Ι.Ε.Π. για την πορεία αυτής της διαβούλευσης και για τη διαμόρφωση νέων Π.Σ. για το μάθημα της Ιστορίας εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Σύμφωνα με την πρόταση για την Α’ Λυκείου, στο τελευταίο κεφάλαιο προτείνεται η διδασκαλία για το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, τη διεύρυνση της ΕΕ, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας. Παράλληλα θα γίνονται αναφορές στις νέες συγκρούσεις, τον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, τον πόλεμο στον Κόλπο, τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, ενώ η διδασκαλία θα αφορά και σε θέματα όπως ο ΟΗΕ και οι αλλαγές στην ενημέρωση.
Στην Γ΄δημοτικού προτείνεται Προτείνεται η διδασκαλία των αρχαιοελληνικών µύθων µε αναφορές και συνδέσει µε µύθους άλλων λαών και η ερµηνευτική τους αποδέσµευση από τις πολιτικές,στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισµικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι
:”για το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να ακολουθηθεί η ίδια λογική ως προς τους γενικούς σκοπούς, τις μεθόδους και τα μέσα διδασκαλίας που έχει προταθεί για τα Προγράμματα Σπουδών στην δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση. Ωστόσο, τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου συνδέονται και με τις αλλαγές που σχεδιάζονται στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή αυτές δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, η Επιτροπή δεν μπορεί να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά μόνο γενικές ιδέες για το περιεχόμενο του μαθήματος. Στον πυρήνα των γενικών ιδεών που ακολουθούν υπάρχει η λογική ότι το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να αφορά σημαντικά ιστορικά ζητήματα τα οποία αφενός επηρεάζουν τον σύγχρονο κόσμο στον οποίο ζουν σήμερα οι μαθητές-τριες και αφετέρου διαμορφώνουν την ιστορική κουλτούρα και συνείδηση στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο.

Με βάση τα προαναφερθέντα, το μάθημα της Ιστορίας στη Β ́ και Γ ́ Λυκείου θα μπορούσε να έχει θεματικό χαρακτήρα. Στη Β ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο. Στη Γ ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να επικεντρωθεί μόνο στον 20ο αιώνα, με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν σε εκείνον τον αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα”.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Α ́ ΛΥΚΕΙΟΥ

Τι διδάσκεται σήμερα:

Η ιστορία της Α ́ Λυκείου, με τίτλο Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου, καλύπτει τη χρονική περίοδο από τους προϊστορικούς πολιτισμούς της Ανατολής έως την εποχή του Ιουστινιανού.

Προτείνεται λαμβάνοντας υπόψη την δηλωμένη πρόταση για επέκταση της υποχρεωτικής φοίτησης κατά ένα έτος και τη συνολικότερη αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η επιτροπή προτείνει η Α ́ Λυκείου να καλύπτει την περίοδο από το 1880 ως σήμερα.
Προτεινόμενες αλλαγές για τους μαθητές Δημοτικού
Σε ό,τι αφορά στο μάθημα ιστορίας στην Γ’ Δημοτικού: Τι διδάσκεται σήµερα
Στο σχολικό εγχειρίδιο Ιστορίας το οποίο διδάσκεται σήµερα στην Γ΄ Δηµοτικού
(Από τη Μυθολογία στην Ιστορία), οι µαθητές/τριες διδάσκονται από την έναρξη του
σχολικού έτους και για πέντε περίπου µήνες βασικά στοιχεία από την ελληνική
µυθολογία (η Δηµιουργία του Κόσµου – η Τιτανοµαχία, οι Θεοί και οι Θεές του
Ολύµπου, ο Προµηθέας – η Πανδώρα – ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα, ο Ηρακλής και
οι άθλοι του, ο Θησέας, η Αργοναυτική εκστρατεία και ο Τρωικός πόλεµος).

Τι προτείνεται στη Γ’ Δημοτικού

Προτείνεται η διδασκαλία των αρχαιοελληνικών µύθων µε αναφορές και συνδέσεις
µε µύθους άλλων λαών και η ερµηνευτική τους αποδέσµευση από τις πολιτικές,
στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισµικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών,
στοιχείο που συµβαδίζει και µε τις επιστηµολογικές αντιλήψεις της σύγχρονης
προϊστορικής αρχαιολογίας σχετικά µε τη σχέση µύθου και (προ)ϊστορίας.
 
Στην Δ΄Δημοτικού μέχρι και σήμερα οι μαθητές διδάσκονται από την αρχαία ελληνική Ιστορία, άνοδο της Ρώμης, Γεωμετρική Εποχή, Περσικούς Πολέμους, τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή, τον Μέγα Αλέξανδρο. 

Τι προτείνεται στη Δ’ Δημοτικού

Στη θέση τους προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής, προφορικής, τοπικής ιστορίας που συνδέεται με το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών.
protothema.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;

Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Σχετικά με Κατοχικά Νέα
"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Σχόλια Αναγνωστών (4)

  1. ΚΩΣΤΑΣ-ΤΑΥΡΟΣ 04/24/2017 @ 10:46 ΜΜ

    ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΝ ΔΙΑ ΠΑΝΤΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΙ ΨΕΥΤΟΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΕΣ…

  2. Ανώνυμος 04/25/2017 @ 3:43 ΠΜ

    Τα καλύτερα βιβλία ιστορίας είναι του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ “ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ”.
    Ότι και να είναι (αλήθεια – παραμύθια) σε κάνει να ψάχνεσαι).
    ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ ΑΠ¨Ο ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ. Να μάθει να ΨΑΧΝΕΤΑΙ!!!!!

  3. ΔΥΣΤΥΧΩΣ 04/25/2017 @ 6:59 ΠΜ

    Nα να ξεχνας  την Ιστορία σου έχει πλεονεκτήματα Οι πολιτικοί παίρνουν αποφάσεις που αλυσοδένουν τον Λαό χωρίς να αισθάνονται προδότες Ο Λαός σκύβει εύκολα το κεφάλι και ακολουθεί τους δήθεν μπροστάρηδες σαν κοπάδι πρόβατα χωρίς να αισθάνεται ένοχος αφού έχει επιλεκτική αμνησίαΤα ξένα αφεντικά λύνουν και δένουν στη χωρα,μας πουλούν και μας αγοράζουν .Ο  Λαός που έχει χάσει την μνήμη του δεν αξίζει κανένα σεβασμό Να θυμάσθε όμως ότι eνας Λαός που ξεχνα το παρελθόν του χάνει και το δικαίωμα στο μέλλον Ισως είμαστε η μόνη χώρα όπου η αγάπη προς την πατρίδα σημαίνει πλεον “φασισμός” για ορισμένους. Απόδειξη ότι είμαστε ανάμεσα στα μεγαλύτερα θύματα της παγκοσμιοποίησης και της νέας τάξης πραγμάτων.

  4. ΗΛΕΚΤΡΑ 04/25/2017 @ 9:40 ΜΜ

    Αγοράστε την Ελληνικη μυθολογία σε παραμυθάκια και διαβάστε τα στα παιδια σας αντι για ρην Σταχτοπούτα και την Κοκκινοσκουφίτσα. Διαβάστε τους για τον Ηρακλή, τον Θησεα και τοςους αλλους, Αντίσταση τωρα.

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί


*