Sharing buttons και User privacy

Σίγουρα όλοι θα έχετε δει σε ιστοσελίδες και blogs εγκατεστημένα κάποια μικρά κουμπάκια, στα οποία βρίσκονται ενσωματωμένες υπηρεσίες ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης και διαμοιρασμού περιεχομένου με την μέθοδο Bookmark & Share. Αυτά τα κουμπάκια είναι widgets, τα οποία συνοδεύονται από κώδικα ο οποίος εγκαθίσταται στον source code οποιασδήποτε ιστοσελίδας ή blog και προσφέρονται από γνωστές εταιρίες δωρεάν. Οι πιο γνωστές είναι οι AddThis, ShareThis, AddToAny κ.α.

Δεν έχει αναρωτηθεί όμως κανείς πώς αυτές οι εταιρίες επιβιώνουν προσφέροντας ένα widget δωρεάν; Δεν είναι μόνο η βιωσιμότητά τους που πρέπει να μας απασχολεί αλλά και το γεγονός ότι συνεχίζουν να μεγαλώνουν, να εδραιώνονται και να πρωταγωνιστούν στο παγκόσμιο τεχνολογικό στερέωμα.
Η απάντηση είναι μία. Τracking, flash, opt-out, session, persistent Cookies. Τι είναι αυτά; Ένα είδος κρυμμένου κώδικα targeted advertising ο οποίος εγκαθίσταται αυτόματα στον υπολογιστή των ανυποψίαστων επισκεπτών των ιστοσελίδων στις οποίες είναι εγκατεστημένα αυτά τα buttons, με αποτέλεσμα αρκετές φορές να »κρασάρει» ο browser που χρησιμοποιούν, να είναι 99,99% αδύνατη η απεγκατάστασή τους, συλλέγοντας επίσης προσωπικές πληροφορίες, τις συνήθειες και τα προφίλ της συμπεριφοράς των χρηστών κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους σε μια ιστοσελίδα, πουλώντας τα αργότερα με την μέθοδο της δημοπρασίας σε τρίτες εταιρίες μάρκετινγκ. Αυτή η διαδικασία είναι ενάντια της ιδιωτικότητας των χρηστών στο ίντερνετ, αποκομίζοντας εν αγνοία όλων και χωρίς την συγκατάθεση κανενός, τεράστια κέρδη. Δηλαδή, π.χ. η AddThis εξασφαλίζει κέρδη χωρίς να ρωτά κανένα και η ενημέρωση σχετικά με αυτή την τακτική να είναι ελλιπής, παραπλανητική και αόριστη.
Οι εταιρίες που προσφέρουν τα sharing buttons, »χρυσώνουν το χάπι» με το να παρουσιάζουν στους Όρους Χρήσης τούς εαυτούς τους ότι σέβονται την ιδιωτικότητα των χρηστών και των ιδιοκτητών ιστοσελίδων, χρησιμοποιώντας και διάφορα εργαλεία για να το πετυχαίνουν αυτό, π.χ. το opt-out advertising.
Είναι αντιφατικό όλο αυτό όμως, όταν βλέπουμε αυτά τα κουμπιά εγκατεστημένα σε πολύ γνωστές ιστοσελίδες παγκοσμίως. Ποια συμφέροντα άραγε εξυπηρετούν! Το γνωρίζατε ότι οι webmasters πολλών κρατικών ιστοσελίδων στις Η.Π.Α. έκαναν συμφωνία με την AddThis για να μην εφαρμόζει το targeted advertising σε όλα τα κυβερνητικά domains!
Συνοψίζοντας, καλό θα ήταν οι webmasters να το ξανασκέπτονται πριν προβούν σε ενέργειες που προσβάλλουν την ιδιωτικότητα στο ίντερνετ και μειώνουν την αξιοπιστία τους απέναντι στους επίσκεπτές τους.

Περισσότερα για τον emailit

Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *