«Βόμβα» ΣτΕ για επιδόματα και δώρα στο Δημόσιο

Με την ΔΩΡΕΑ ενος "καφε" το μήνα βοηθάς στον αγώνα κατα της φίμωσης της ελευθερίας του λόγου , βοηθάς το Κατοχικα ΝΕΑ
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου έκρινε Συνταγματική την απόφαση κατάργησης όσον αφορά στα δώρα στο Δημόσιο. Πρόκειται για τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής άδειας

«Ταφόπλακα» στη χορήγηση των δώρων – επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής άδειας (13ος και 14ος μισθός) των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων βάζει οριστικά η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Οι ανώτατοι δικαστικοί αποφάσισαν τελικώς ότι ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων που κυμαίνεται από τα 780 ευρώ έως και 1.092 ευρώ, ακόμη και μετά την κατάργηση των τριών επιδομάτων που ήταν αναγκαία σύμφωνα με τα δημοσιονομικά δεδομένα, εξασφαλίζουν «αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο».

Υπενθυμίζεται ότι το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει τα εντελώς αντίθετα. Δηλαδή ότι η κατάργηση των δώρων-επιδομάτων, που έγιναν με το νόμο 4093/2012 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Ωστόσο, η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητές οι σύμβουλοι Επικρατείας, Ελένη Παπαδημητρίου και Ιωάννης Σπερελάκης) με σειρά αποφάσεων της (1307-1316/2019) έκρινε κατά πλειοψηφία ότι η κατάργηση των τριών επιδομάτων, «τεκμηριώνεται επαρκώς» και δεν παρίσταται απρόσφορο μέτρο, και μάλιστα προδήλως, για «την επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ε.Ε. για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος».

Περαιτέρω, συνεχίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, «κατά τη λήψη του επίμαχου μέτρου, ο νομοθέτης είχε πλήρη επίγνωση όχι μόνο του εν γένει επιπέδου διαβίωσης του πληθυσμού της Χώρας, αλλά και ειδικά του επιπέδου διαβίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως προκύπτει:

α) από τα δημοσιευμένα και διαθέσιμα στις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το όριο κινδύνου φτώχειας ανά άτομο μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (6.591 ευρώ) και το μέσο ετήσιο ισοδύναμο ατομικό εισόδημα (12.637,08 ευρώ) κατά το έτος 2011,

β) από το νέο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θεσπίστηκε με τον ν. 4014/2011, με το οποίο ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων κυμαίνεται μεταξύ 780 (ΥΕ με βαθμό ΣΤ) και 1092 ευρώ (ΠΕ με βαθμό ΣΤ) και γ) από τη θέσπιση νέου κατώτατου βασικού μισθού και ημερομισθίου με τον ίδιο ν. 4093/2012 (586,08 ευρώ και 26,18 ευρώ, αντίστοιχα)».

Κατά συνέπεια, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, «οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο».

Επιπλέον, σημειώνουν οι δικαστές του ΣτΕ, «η τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων δεν καθιστά, ενόψει των ευρέων περιθωρίων εκτίμησης που απολαμβάνει ο νομοθέτης στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής και του οριακού ελέγχου, στον οποίο υπόκειται κατά τούτο, από μόνη της μη αιτιολογημένη την επίδικη ρύθμιση, ούτε, άλλωστε, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο η συγκεκριμένη επιλογή, αν, δηλαδή, ο νομοθέτης επέλεξε τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του προβλήματος ή αν έπρεπε να είχε ασκήσει διαφορετικά την εξουσία του». Σε άλλο σημείο οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι «το ίδιο μέτρο δεν αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος, δεδομένου ότι αφορά όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ διαφορετικό είναι το ζήτημα της χορήγησης των επιδομάτων εορτών και αδείας στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι αποτελούν διαφορετική κατηγορία, σε βάρος της οποίας έχουν επιβληθεί άλλα οικονομικής φύσεως μέτρα».

ethnos.gr

Loading...

5 thoughts on “«Βόμβα» ΣτΕ για επιδόματα και δώρα στο Δημόσιο

  1. ολαος says:

    σιγα που θα δωσουν χρημα
    και ειδικα στην ελλαδα
    αλλα λεει το σχεδιο…εφ οσον ειμαστε σε τροχια εξαθλιωσης με τα χρωματιστα χαρτακια να παιζουν κυριαρχο ρολο στην ζωη μας
    αυτοι βρησκουν τροπους να σε εξαθλιωσουν σε επιπεδο ερπετου
    ο δε ιδιωτικος τομεας ειναι βεβαια σε δεινοτερη θεση αφου ειναι και απροστατευτος
    ομως μπηκαμε στις αγορες διαβασα
    με ενα δανειο…ξεχνιεσε

  2. ο εκλεκτος says:

    Gaμισετα τα οικονομικα του ελληνικου κρατους απεναντι στον καθε πολιτη….πισω απο το 1920 μπουρδελο τουρκικοεβραικο και μετα απο το προαναφερομενο ετος μια λησταρχια με το γαντι απο τα καθε επιπεδα της κρατικης μηχανης του κωλου εως σημερα….

  3. Τσιοκ says:

    Μάλιστα επιστήμονες οι άνθρωποι λεμε, οπότε μπορούν να γίνουν περαιτέρω περικοπές μέχρι το όριο 6.580 σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους αφού έτσι, δε θα έχουν ξεπεράσει στο όριο της φτώχειας και θα έχουν ικανοποιητικό επίπεδο διαβίωσης. Για τις δικές τους μισθολογικές δικαιώσεις κ τα δώρα των υπαλλήλων των τραπεζών κουβέντα όμως.Δεν φταίνε αυτοί εμείς φταίμε που η μόνη μας αντίσταση είναι το πληκτρολόγιο.

  4. gogo gavgav says:

    καλο θα κανει.
    η ελλαδα ειναι χωρα δημοσιου κ ρουσφετολαγνειας
    οταν αυτη η κοινωνικη ομαδα , που ανταλλαξε τα παντα για το «βολεμα τους» , αρχισει να ζοριζεται , ισως τοτε πεσουν οι μασκες και ο κοσμος αρχισει να συνεργαζεται και να ενωνεται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *