15:01 - 18/03/2017

SURVIVOR: Η δυστυχία του καναπέ, η κατάντια του Νεοέλληνα και η επέλαση της αποχαύνωσης – Τι λέει Ψυχίατρος

Με την Ελλάδα να συνταράζεται από καθημερινά μικρά και μεγάλα προβλήματα, οικονομική κρίση, μετανάστευση, ελληνοτουρκικά, βλέπουμε την μάζα να στρέφεται και να ασχολείται καθημερινά με το… φαινόμενο Survivor.Και όχι απλά να ασχολείται αλλά να πληρώνει και από τη τσέπη του για να συμμετέχουν σε… ψηφοφορίες!

«Μέσα Μαζικής Εξαπάτησης» στον βωμό των κλικ παίζουν καθημερινά εικόνες και θέματα με το show που (δυστυχώς), ήρθε για να μείνει.

Η τηλεόραση είναι ο βασιλιάς της μαζικής προπαγάνδας. Κατατάσσεται στα ψυχρά μέσα επικοινωνίας, που σημαίνει ότι δεν αφήνει στον θεατή περιθώριο να αναπτύξει τη φαντασία του. Ο θεατής προσλαμβάνει ψυχρά αυτό που βλέπει και το οποίο δεν μπορεί να το επεξεργαστεί με τη φαντασία του ή να το αμφισβητήσει.

Η τηλεόραση ως μονόδρομο μέσο μαζικής επικοινωνίας αναπτύχθηκε στην βιομηχανική εποχή όπου κυριάρχησαν οι κοινωνίες της μάζας.

Ο ψυχίατρος Δημήτρης Παπαδημητριάδης δίνει σημαντικές απαντήσεις για το… φαινόμενο της Ελληνικής Τv. H συνέντευξη δόθηκε στο thetoc.gr

Τι πιστεύετε για την επιτυχία και τις υψηλές θεαματικότητες του Survivor;

Καταρχάς είναι ψυχαγωγικό. Οι άνθρωποι αγαπούν την ψυχαγωγία. Επίσης αγαπούν την κλειδαρότρυπα, δηλαδή τη δυνατότητα να χαζεύουν τις ζωές των άλλων, με τους ανταγωνισμούς, τα μίση και τα πάθη τους, από την ασφάλεια του καναπέ. Σ’ ένα τέτοιο παιχνίδι, οι τηλεθεατές μπορούν να συγκρίνονται ανώδυνα με τους παίκτες που εμπλέκονται σε περίπλοκες καταστάσεις, στις οποίες οι ίδιοι είτε θα επιθυμούσαν να συμμετέχουν, είτε απεύχονται. Την ίδια στιγμή πρόκειται για ένα τηλεοπτικό προϊόν εύπεπτο, με οικείους προβληματισμούς που αφορούν στην ανθρώπινη διεπαφή και επομένως με την ευκολία της ταύτισης, μακριά από την περιπλοκότητα της ειδησεογραφικής επικαιρότητας, το ανιαρό αναμάσημα της δυσοίωνης οικονομικής πραγματικότητας της χώρας, την επαναληπτικότητα των πάνελ με τους ξυλόγλωσσους πολιτικούς και ειδήμονες, κ.ο.κ.. Σε αυτό συμβάλλει κι η πραγματική ένδεια της Ελληνικής τηλεόρασης που δεν έχει να αντιπροσφέρει οτιδήποτε το αξιόλογο και το πρωτότυπο.

-Έχει σχέση με το ότι ο θεατής αισθάνεται ότι πρόκειται για κάτι αυθεντικό, όχι σαν την κατασκευή ενός σίριαλ;

Το Survivor αντικατοπτρίζει μια νοσταλγία για την αυθεντικότητα, την οποία ο τηλεθεατής έχει αποστερηθεί σφόδρα με τη χρονίζουσα τηλεοπτική κονσέρβα. Εισάγει φρέσκα πρόσωπα απέναντι στο μονοπώλιο των συνήθων υπόπτων τηλεπαρουσιαστών και λοιπών πρωταγωνιστών της μικρής οθόνης. Και μάλιστα ανθρώπους εντελώς τυχαίους, που διεγείρουν τους κρυφούς πόθους του μέσου τηλεθεατή για αυτόματη διασημότητα μέσα από το απόλυτο τίποτα, την οποία καλλιέργησε ο ναρκισσισμός και το life-style που σερβίρουν τα Μέσα Ενημέρωσης και η διαφήμιση από δεκαετιών. Λόγω της προσλαμβανόμενης διαδραστικότητας, ο θεατής έχει εδώ την ψευδαίσθηση της προσωπικής του επίδρασης επί των εξελίξεων και αισθάνεται λιγότερο παθητικός αποδέκτης. Ασφαλώς, τη συνταγή της επιτυχίας συμπληρώνει το ειδυλλιακό περιβάλλον, η καλοκαιρινή εικόνα πάνω στην εκπνοή ενός μάλλον έντονου χειμώνα, που απαντά στην ανάγκη του κουρασμένου Έλληνα να αποδράσει από τη ρουτίνα του, τουλάχιστον με τη φαντασία αφού δεν έχει, πλέον, πολλές και περισσότερο ρεαλιστικές δυνατότητες.

-Ποια ανάγκη μας καλύπτει το Survivor;

Την ανάγκη του ανήκειν, όσο και την ανάγκη μας να αποδράσουμε. Γινόμαστε εύκολα οπαδοί ομάδων, κομμάτων, κ.α. ορμώμενοι από τη βασική μας ανάγκη να συνυπάρχουμε με άλλους σε ομαδικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, επιθυμούμε να δραπετεύουμε από την καθημερινότητα με νέες συγκινήσεις. Με όχημα μικρούς, ιδεατούς ήρωες που αφαιρούν λίγο από το βάρος της τα-Γιατί πιστεύετε ότι κάποιος πάει στο Survivor;

Τον πλούτον πολλοί εμίσησαν, την δόξαν ουδείς, λέει ο λαός. Παιχνίδια με σημαντική τηλεθέαση και δημοσιότητα όπως αυτό υπόσχονται αυτόματη αναγνωρισιμότητα, ιδιαιτέρως ελκυστική στην εποχή μας όπου προβαλλόμενα πρότυπα είναι οι κάθε λογής επώνυμοι, ανεξάρτητα της αντικειμενικής τους υπόστασης. Βέβαια, η διασημότητα είναι ο κολασμός του άξιου και η τιμωρία του ταλέντου, αλλά στην ψηφιακή πραγματικότητα των κοινωνικών δικτύων και των ηλεκτρονικών μέσων, η αναγνωρισιμότητα μετράει – βραχυπρόθεσμα έστω -, το βάρος της σε χρυσό, διαψεύδοντας ακόμη και τη γνωστή λαϊκή ρήση. Από την άλλη, όπως έγραψε ο Μαρκ Τουέιν, “η δόξα είναι καπνός, η διασημότητα τυχαία, -Είμαστε μια φτωχοποιημένη χώρα που βλέπει φανατικά ένα παιχνίδι επιβίωσης. Έχετε κάποια ερμηνεία γιαυτό;

Από τη στιγμή που το “σκέφτομαι άρα υπάρχω” αντικαταστάθηκε με το “καταναλώνω άρα υπάρχω”, η απώλεια της δυνατότητάς μας να καταναλώνουμε όπως πριν μας καθιστά εξόριστους και περιττούς, απομονωμένους, ανήμπορους και οργισμένους. Ο ματαιωμένος εγωισμός του τηλεθεατή, μέτοχου της κατά τα άλλα ναρκισσιστικής, αλλά συνάμα φτωχοποιημένης, κοινωνίας μας, ανακουφίζεται μερικά μέσω της ταύτισης με τους παίκτες στο γυαλί. Γιατί αυτοί μοιάζουν να λειτουργούν ως προικισμένοι αντιπρόσωποί μας. Μας υποκαθιστούν σ’ ένα παρόμοιο με το δικό μας αγώνα όπου πρέπει να ικανοποιηθούν οι ουσιώδεις ανάγκες: της ασφάλειας, της κοινωνικής αποδοχής, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπραγμάτωσης Έναν αγώνα που, όμως, λαμβάνει χώρα κάπου ανάμεσα στα διαλείμματα για διαφημίσεις μιας πληθώρας καταναλωτικών αγαθών (!).και το μόνο εγγυημένο πάνω στη γη είναι η λήθη”…λαίπωρης ύπαρξής μας.

Η τηλεόραση αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο μετάδοσης μηνυμάτων και ιδεών και αποτελεί ιδανικό μέσο για τη διάδοση της πολιτικής προπαγάνδας. Αρκετοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αρκετά έξυπνοι και ότι μπορούν να παρακολουθήσουν αυτό το μαζικό όπλο καταστροφής.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι η πραγματικότητα είναι εκτός του matrix που μας δημιουργούν τα μέσα και ότι απαιτεί προσπάθεια, και μάλιστα σε συλλογικό επίπεδο, απεγκλωβισμού από αυτά.

Στην πτωχευμένη Ελλάδα των μνημονίων η τηλεόραση είναι ο απόλυτος εκείνος παράγοντας που κρατά την κοινωνία σε καταστολή μέχρι την πλήρη εξαθλίωσή της.

thesecretrealtruth

SURVIVOR: Η δυστυχία του καναπέ, η κατάντια του Νεοέλληνα και η επέλαση της αποχαύνωσης – Τι λέει Ψυχίατρος - Εικόνα1
diadrastika.com

Loading...
Σχετικά με Κατοχικά Νέα
Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας !

Σχόλια Αναγνωστών (6)

  1. αρουλα βελουχιωταινα 18 Μαρτίου 2017 @ 15:36
    14
    8
    αναλυση για τον πεοντα απο εναν μαρξιστη μπουρδολογο! δεν ειναι μονο ο νεοελληνας αλλα και ο νεογερμανος νεοολανδος νεοιταλος νεοπολωνος νεογαλος νεοολανδος ολοι οι νεοευρωπαιοι τελοσπαντων που κανουν σορβαιβορ και καθονται στους καναπεδες τους. πολιτισμικος μαρξισμος λεγεται ή νεα ταξη πραγματων….. υψιστος στοχος ΑΝΣΚ η εξοντωση ολης της ευρωπαικης φυλης και αντικατασταση της με αλλες φυλες. και παλι καλα που το σορβαιβορ δεν προαγει την παχυσαρκια και υπερκαταναλωση ακριβως το αντιθετο…. προσεξτε πως μας εξαπατα το μαρξιστικο εξουσιαστικο κατεστημενο!
  2. ΜΑΡΚΟΣ ΖΑΡΡΑΣ 18 Μαρτίου 2017 @ 17:35
    3
    5
    Αυτές οι εκπομπές, το μόνο που κάνουν, είναι να προσπαθούν να περάσουν την άποψη: »Κοίτα, έτσι θα ζείτε, έτσι θα φέρεστε» Εν μέρη, για κάποιους νεοέλληνες, έχουν δίκιο αλλά όχι, δεν θα μαστε έτσι. Είναι δυνατόν, τον Μεσαίωνα να ήταν ποιο οργανωμένοι οι άνθρωποι, απ ότι στην εκπομπή σουρβαίβορ; ΝΑΙ! Αυτοί στον Μεσαίωνα, ήταν ποιο πολιτισμένοι απ όσα μας παρουσιάζουν στην εκπομπή. Ένα απλό παράδειγμα είναι η χαλυβουργία: Στον μεσαίωνα τα βγάζαν σιδηρούχα με αξίνες, στην εποχή μας, έχουμε κομπρεσέρ, που το βάζεις σε μια αυτοσχέδια γενήτρια, που την τροφοδοτείς με μπαταρία αυτοκινήτου και όταν αδειάζει, για να την γεμίσεις, την συνδέεις ξανά σε όχημα, πατάς γκάζι και ΩΠ έτοιμη! Χαχαχα τόσο απλά!
  3. 1
    2
    ΗΛΙΕ ΜΟΥ, ΗΛΙΕ ΜΟΥ, ΔΩΣΕ ΜΑΣ ΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ….Ο ΑΠΟΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΨΥΧΙΣΜΟΥ’ ΤΟΥ ΤΡΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΟΥ…ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΛΗΣΗΣ? Η ΕΜΠΟΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΚΗ. Α ΡΕ ΨΥΧΙΑΤΡΟΙ ΤΙ ΤΡΑΒΑΤΕ, ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΡΕ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΤΑΛΑΙΠΩΡΕΙΣΤΕ
  4. 6
    0
    Όταν υπάρχει τέτοιου οδούς ψυχαγωγία παγκόσμιος τη το θες το ψεκασμα η τβ δίνει μπόλικο ναρκωτικό τιποποιημενο
  5. 6
    0
    GMT ΡΕ ΣΑΣ ΕΙΠΑ ΣΠΑΣΣΤΕ ΤΟΝ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΑΠΟΔΙΚΟΠΙΟΙΤΗ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΑΤΕ? ΤΟΝ ΕΣΠΑΣΑ ΠΡΙΝ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΤΟΤΕ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΝΗΣΤΗ ΜΟΥ ΕΒΛΕΠΕ ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ /www.youtube.com/watch?v=uJCS7FQ6OyY
  6. ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ. 19 Μαρτίου 2017 @ 03:12
    4
    0
    ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΕΡΑΣΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΕΙΝΑ, ΠΕΙΝΑΩ, ΠΕΙΝΑΜΕ, ΤΙ ΘΑ ΦΑΜΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΣΥΛΙΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΟΤΙ ΔΙΑ ΦΑΣ ΕΝΑ ΠΙΑΤΟ ΦΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΕΙΣ-ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΠΑΝΘΡΩΠΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΕΝΑΣ ΚΙΝΕΖΟΣ ΜΙΑ ΕΒΡΑΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ Η ΟΜΑΔΩΝ, ΠΡΟΣΕΞΕ ΔΗΛΑΔΗ, ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑ, ΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΧΗΤΕΣ ΟΙ ΑΝΩΝΥΜΟΙ. ΝΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ, ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΔΙΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ, ΑΛΛΑ 1ον) ΔΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΑΚΡΑΙΕΣ ΚΑΙ 2ον) ΔΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ, ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ. ΝΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡOTATA ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΔΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ ΜΑΣ ΡΙΧΝΟΥΝ ΚΙ ΕΝΑ SURVIVOR. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΒΓΑΖΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί