19:55 - 16/07/2014

Ιστορική και θρησκευτική διαστρέβλωση στα σχολικά βιβλία

istoriki-kai-thriskevtiki-diastrevlosi-sta-sxloika-vivlia

Ιστορική και θρησκευτική διαστρέβλωση στα σχολικά βιβλία

Δείτε πως «ανακατεύουν» το ιστορικό πρόσωπο του Μ. Αλεξάνδρου με την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Καραγκιόζη – Παρουσιάζουν το Επιτάφιο με το «περνά-περνά» η μέλισσα.


«Ένας λαός χωρίς ιστορία παύει να υπάρχει». Πάνω σε αυτό το δόγμα φαίνεται ότι ευελπιστούν αρκετοί να αποδομήσουν τα ήθη, τα έθιμα και τις καταβολές αυτού του τόπου και αυτού του λαού.

Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά ότι τα σχολικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τεχνηέντως επιχειρούν την πλήρη αποδόμηση και απομυθοποίηση προσώπων που έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο στην ιστορία του τόπου και κράτησαν ψηλά το λάβαρο του ελληνισμού.

Τις «γκάφες» των σχολικών βιβλίων συνέλεξε ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ και τις απέστειλε υπό μορφή ερώτησης στον αρμόδιο υπουργό παιδείας ζητώντας να μάθει αν θα αποδοθούν ευθύνες για όλες αυτές τις ανιστόρητες αναφορές.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας διαπιστώνει ιστορική και θρησκευτική διαστρέβλωση σε θέματα εθνικής σημασίας, παραδόσεων και Ορθοδοξίας, στα σχολικά βιβλία της Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Μάλιστα τεκμηριώνει τη θέση του παρουσιάζοντας συγκεκριμένα χωρία των βιβλίων.

Για παράδειγμα τον έντονο προβληματισμό του προκαλεί το κείμενο που περιέχεται στο Ανθολόγιο της Γ΄ και Δ΄ τάξεως του Δημοτικού, με τίτλο «Τότε που πήγαμε βόλτα στον Επιτάφιο», όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται «σήκωσαν τον Επιτάφιο ψηλά πάνω κι όλοι περάσαμε από κάτω. Να, όπως παίζουμε το περνά-περνά η μέλισσα». Ο παραλληλισμός της κατανυκτικής στιγμής του Επιταφίου με ένα παιδικό παιχνίδι αποτελεί έλλειψη σεβασμού και υποτίμηση, τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Θ. Καράογλου.

Ιστορία με πρωταγωνιστές τον Καραγκιόζη, την Κοκκινοσκουφίτσα και το Μέγα Αλέξανδρο καλούνται να γράψουν οι μαθητές της ΣΤ’ δημοτικού εγχείρημα, που κατά τον βουλευτή της Ν.Δ Θ.Καράογλου, εμπεριέχει μία προσπάθεια υποβιβασμού του βεληνεκούς του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που υπήρξε πραγματικό ιστορικό πρόσωπο και μία προσπάθεια αντιστοιχίας του με τον Καραγκιόζη και την Κοκκινοσκουφίτσα

Όπως επισημαίνει ο βουλευτής υπάρχουν και άλλα σημεία που προκαλούν σύγχυση στα παιδιά και δημιουργούν μια στρεβλή εικόνα για τα θρησκευτικά σύμβολα και τα ιστορικά πρόσωπα.

Πιο συγκεκριμένα:

Στο βιβλίο της Γλώσσας της Ε’ Δημοτικού, (τεύχος γ) στη σελ. 12 υπό τον τίτλο «Κατασκευές των ανθρώπων. Ένα ελληνικό μοναστήρι» υπάρχει ένα σχέδιο ελληνικού ορθόδοξου μοναστηριού, στο οποίο ωστόσο δεν υπάρχει πουθενά ο σταυρός.

Στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α’ Γυμνασίου στη σελ. 82 στο κείμενο «Παράσταση» περιγράφεται η σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου και ο μαθητής που είχε το ρόλο του Μπότσαρη προκαλεί τα γέλια των συμμαθητών του σε ένα περιστατικό που οδηγεί σε γεγονότα και παραλληλισμό με τον Ζορό, ενώ αναφέρεται ότι οι κύριοι που παρακολουθούσαν τη σχολική παράσταση κάπνιζαν. Τα υπολανθάνοντα μηνύματα που περνούν στους μικρούς μαθητές έχουν να κάνουν και με τη σημασία της εθνικής εορτής, αλλά και με την προβολή και αποδοχή του καπνίσματος, σε μια εποχή που το αντικαπνιστικό μήνυμα θα έπρεπε να είναι πιο ισχυρό.

Στο τετράδιο εργασιών της Β’ Γυμνασίου οι προετοιμασίες για τη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου είναι ευκαιρία για τους μαθητές να χάσουν μαθήματα, να ετοιμάσουν σκηνικά για «κάτι Κολοκοτρώνηδες και κάτι σημαίες και δάφνες», ενώ ακολουθεί και το παρακάτω αξιοσημείωτο απόσπασμα από την περιγραφή για την προετοιμασία των μαθητών για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου «….πάω να κάνω κατάσταση και στον Βασίλη, για να μη με βρίζει μετά ότι χάνω μόνο εγώ μαθήματα και δεν σκέφτομαι και τον αφήνω να υποφέρει και να σκάει στη βλαμμένη τάξη μας».

Ο Θ.Καράογλου δεν αφήνει ασχολίαστο το γεγονός ότι από τη μια οι αναφορές στην εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου είναι υποτιμητικές ενώ από την άλλη δεν υπάρχει καμία αναφορά στην εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου σε κανένα από τα δέκα στο σύνολό τους βιβλία Γλώσσας του Γυμνασίου, ενώ εντύπωση προκαλεί η μεγάλη λίστα από τέτοιου είδους παραδείγματα τα οποία συναντά κανείς στα εγκεκριμένα σχολικά εκπαιδευτικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Διαβάστε ολόκληρη την ερώτηση του κ. Θεόδωρου Καράογλου

«Μία σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων και ερωτηματικών προκύπτει εάν εξετάσει κάποιος διεξοδικά τα εκπαιδευτικά βιβλία Γλώσσας των τάξεων του Δημοτικού και Γυμνασίου των σχολείων μας και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά σε θέματα εθνικής και ιστορικής σημασίας, παραδόσεων και ορθοδοξίας. Η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο να απλοποιηθούν κάποια στοιχεία που προϋπήρχαν στην προηγούμενη έκδοση των σχολικών βιβλίων, ώστε να γίνουν πιο κατανοητά και προσιτά στη σύγχρονη πραγματικότητα και στα παιδιά, με την προσβολή θρησκευτικών συμβόλων και ιστορικών προσώπων φαίνεται να είναι πολύ λεπτή και εύθραυστη.

Σε μια προσπάθεια να γίνουν πιο συγκεκριμένες οι αναφορές αυτές έχουν επιλεγεί ενδεικτικά μερικά μόνο αποσπάσματα από τα σχολικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου, τα οποία και παρατίθενται στη συνέχεια.

Έντονο προβληματισμό προκαλεί στο Ανθολόγιο της Γ΄ και Δ΄ τάξεως του Δημοτικού στη σελίδα 79 το κείμενο με τίτλο «Τότε που πήγαμε βόλτα στον Επιτάφιο», όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται «σήκωσαν τον Επιτάφιο ψηλά πάνω κι όλοι περάσαμε από κάτω. Να, όπως παίζουμε το περνά-περνά η μέλισσα». Ο παραλληλισμός της κατανυκτικής στιγμής του Επιταφίου με ένα παιδικό παιχνίδι αποτελεί έλλειψη σεβασμού και υποτίμηση.

Στο βιβλίο της Γλώσσας της Ε’ Δημοτικού, (τεύχος γ) στη σελ. 12 υπό τον τίτλο «Κατασκευές των ανθρώπων. Ένα ελληνικό μοναστήρι» υπάρχει ένα σχέδιο ελληνικού ορθόδοξου μοναστηριού, στο οποίο ωστόσο δεν υπάρχει πουθενά ο σταυρός.

Στο τετράδιο εργασιών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού στη σελ. 39 καλούνται οι μαθητές να γράψουν μία δική τους ιστορία με πρωταγωνιστές τον Καραγκιόζη, την Κοκκινοσκουφίτσα και τον Μέγα Αλέξανδρο. Είναι προφανές ότι στο εγχείρημα αυτό εμπεριέχεται μία προσπάθεια υποβιβασμού του βεληνεκούς του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που υπήρξε πραγματικό ιστορικό πρόσωπο και μία προσπάθεια αντιστοιχίας του με τον Καραγκιόζη, χαρακτήρα του παραδοσιακού θεάτρου σκιών και την Κοκκινοσκουφίτσα των παραμυθιών.

Στα νέα βιβλία στο Ανθολόγιο Γ΄ και Δ΄ τάξεως του Δημοτικού με τίτλο «Στο σχολείο του κόσμου» αντικαθίστανται τα Δημοτικά Τραγούδια του τόπου μας (που υπήρχαν στα παλαιότερα σχολικά βιβλία) με συνταγές μαγειρικής, που δεν είναι καν παραδοσιακά ελληνικές, γεγονός που οδηγεί σε αποξένωση και άγνοια των μικρών μαθητών για την εθνική μας παράδοση.

Στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α’ Γυμνασίου στη σελ. 82 στο κείμενο «Παράσταση» περιγράφεται η σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου και ο μαθητής που είχε το ρόλο του Μπότσαρη προκαλεί τα γέλια των συμμαθητών του σε ένα περιστατικό που οδηγεί σε γεγονότα και παραλληλισμό με τον Ζορό, ενώ αναφέρεται ότι οι κύριοι που παρακολουθούσαν τη σχολική παράσταση κάπνιζαν. Τα υπολανθάνοντα μηνύματα που περνούν στους μικρούς μαθητές έχουν να κάνουν και με τη σημασία της εθνικής εορτής, αλλά και με την προβολή και αποδοχή του καπνίσματος, σε μια εποχή που το αντικαπνιστικό μήνυμα θα έπρεπε να είναι πιο ισχυρό.

Αντίστοιχα στο τετράδιο εργασιών της Β’ Γυμνασίου οι προετοιμασίες για τη σχολική εορτή της 25ης Μαρτίου είναι ευκαιρία για τους μαθητές να χάσουν μαθήματα, να ετοιμάσουν σκηνικά για «κάτι Κολοκοτρώνηδες και κάτι σημαίες και δάφνες», ενώ ακολουθεί και το παρακάτω αξιοσημείωτο απόσπασμα από την περιγραφή για την προετοιμασία των μαθητών για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου «….πάω να κάνω κατάσταση και στον Βασίλη, για να μη με βρίζει μετά ότι χάνω μόνο εγώ μαθήματα και δεν σκέφτομαι και τον αφήνω να υποφέρει και να σκάει στη βλαμμένη τάξη μας».

Και ενώ οι αναφορές στην εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου είναι υποτιμητικές, στην άλλη μεγάλη εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε κανένα από τα δέκα στο σύνολό τους βιβλία Γλώσσας του Γυμνασίου.

Εντύπωση προκαλεί η μεγάλη λίστα από τέτοιου είδους παραδείγματα τα οποία συναντά κανείς στα εγκεκριμένα σχολικά εκπαιδευτικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου, στα βιβλία που διδάσκονται σήμερα στους μαθητές των ελληνικών σχολείων.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

– Έχουν επέλθει στην προσοχή των αρμόδιων φορέων του Υπουργείου τα αποσπάσματα αυτού του είδους, που εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου;

– Πρόκειται το αρμόδιο Υπουργείο να αναζητήσει ευθύνες για τη διαδικασία συγγραφής και έγκρισης των εν λόγω σχολικών βιβλίων;

– Προβλέπεται να εξετάσει το αρμόδιο Υπουργείο το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε διορθωτικές αλλαγές στα σχολικά βιβλία Γλώσσας του Δημοτικού και του Γυμνασίου και εάν ναι, ποια θα είναι η διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί;

-Ο-

ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Γ. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ»

newsbomb.gr

Loading...

Σχόλια Αναγνωστών (8)

  1. 0
    0
    Μουσιου ΟΓΛΟΥ αλλαγη επιθετου και μετα βιβλιων.
  2. 0
    0
    οτι και να κανουν η ελλαδα ειναι εδω και παντου
  3. 0
    0
    ΛΟΛΑ ΝΑ ΕΝΑ ΑΧΛΑΔΙ [ ΜΕΤΑΛΑΓΜΕΝΟ ]…ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ
  4. 0
    0
    Δεν είναι τα μόνα. Αλλά για ψάξτε λίγο ποιοί κ.κ. καθηγητές ελληνικών πανεπιστημίων είναι πίσω από όλα αυτά και τι διδάσκουν σε σχολές όπως πχ Φιλοσοφική (τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας)..
    Δυστυχώς οι εφιάλτες σήμερα είναι περισσότεροι από ποτέ αλλοτε!!!!!!!!!!!!!!!!
  5. 0
    0
    Πιστεύω ότι θα ήταν χρήσιμο να ανοίξει επιτέλους ένας διάλογος πριν αρχίσουμε να αλληλο… – καταραμένη συνήθεια – για τα “οικονομικά μας” τα οποία είναι τα μόνα που συζητούν στα ΜΜΕ!
    “ ἆρά γε”, ποίους δεν βολεύει!

    Γιατί τα κάνουν όλα αυτά;
    Ποιοι τα προωθούν;
    Ποιοι ασπάζονται αυτές τις αλλαγές και ποιοι όχι;
    Σε ποιους ευρύτερους πολιτικούς σχηματισμούς ανήκουν οι μεν και οι δε!

    Σε άλλες χώρες με ιστορία χιλιάδων ετών συμβαίνουν τα ίδια;
    Τι είναι αυτό που τους ενοχλεί στην γλώσσα μας στην Χριστιανική Ορθόδοξη Θρησκεία μας στις ελληνοχριστιανικές παραδόσεις μας κλπ.

    (Δεχτήκαμε το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές χωρίς καμία αντίδραση από την εκκλησία. Σε άλλη χώρα στην οποία θα πρόσβαλλαν την Θρησκεία τους θα το δεχόντουσαν οι κληρικοί της έτσι αδιαμαρτύρητα;
    Έτσι φαίνεται και η διαχρονική άξια της ορθόδοξης Πίστεως μας και των παραδόσεων μας που ορισμένοι τις θεωρούν και σκοταδιστικές.
    Για να μας πουν τώρα που σχεδόν τις έχουμε ολοκληρωτικά χάσει είναι προς όφελος μας; Τα αποτελέσματα ολοφάνερα!
    Αναπαύσου μια ημέρα μην γίνεσαι σκλάβος του χρήματος ούτε δούλος του αφέντη που διατάζει σήμερα δουλεύεις ,εάν δεν σου αρέσει …ακόμα και όλοι σας να είσαστε Χριστιανοί υπάρχουν και …οι άλλοι!)

    Τέλος γιατί όλοι λέμε αρχαίοι Έλληνες αναφερόμενοι π.χ. στον Σωκράτη και όχι Έλληνας όπως λέμε π.χ. για τον Μωυση (Ο Μωυσής, στα Εβρ. מֹשֶׁה‎ Μοσέ’, υπήρξε ηγέτης του έθνους Ισραήλ, μεσίτης της διαθήκης του Νόμου, προφήτης, κριτής, διοικητής, ιστορικός και συγγραφέας) και όχι αρχαίο Ισραηλίτη η τον κινέζο φιλόσοφο O Κομφούκιος 孔夫子, Κονγκ Φούτζι ή Κ'ουνγκ-φου-τζου, κυρ. "Διδάσκαλος Κονγκ" (552 π.Χ. – 479 π.Χ.) υπήρξε διάσημος κινέζος διανοητής και κοινωνικός φιλόσοφος…κ.ο.κ.

    Ποιοι αποφεύγουν αυτόν τον διάλογο;
    Γιατί θα πρέπει να πηγαίνουμε από εμφύλια σε εμφύλια διαμάχη χωρίς να έχουμε συνειδητοποιήσει τι ακριβώς υποστηρίζει η μια πλευρά και τι η άλλη πέρα από τους “οικονομικούς παραδείσους” που υπόσχονται όλοι τους!
    Στο τέλος τέλος εάν μάθει ο απλός πολίτης ποιος του υπόσχεται τι ΑΛΛΑ και τι θα χάσει ακλουθώντας τον, να επιλέξει από μόνος του συνειδητά χωρίς να του φταίνε πάντα οι άλλοι , εάν τον εκφράζει περισσότερο ένα οικονομικό αποτέλεσμα «καλλίτερο» από ότι είναι σήμερα γνωρίζοντας όμως και τις επιπτώσεις σε πάρα πολλούς άλλους τομείς της ζωής του!

    Η αγνοία είναι αυτή που …«μας σκοτώνει» και σας αξίζουν συγχαρητήρια που αναδεικνύεται τέτοιου είδους θέματα !
    • 0
      0
      Κανεις ενα λαθος
      ΔΕΝ υπαρχει εχθρα με ΚΑΜΙΑ λατρεια
      με το δογμα υπαρχει θεμα
      πχ. ΔΕΝ ειναι σωστο να διαδασκομαστε σαν παιδια για αδαμ και ευες σαν μοναδικη αληθεια
      • 0
        0
        Για μένα κανένα δόγμα, πλην του ότι ο Χριστός είναι υιός του Θεού!
        Πατήρ Υιός και Άγιο Πνεύμα. Αυτό πιστεύω!

        Όσον αφορά τον Αδάμ και την Εύα σηκώνει πολλή συζήτηση η Ιουδαϊκή “φιλοσοφία”!
        Εξάλλου η παλαιά διαθήκη είναι γεμάτη με… «συμβολισμούς» !

        Πίστευε και μή, ερεύνα! Φράση που έχει παρερμηνευθεί , εντέχνως!
        Πιστεύεις δεν πιστεύεις να ερευνάς!
        Ερευνάτε τας γραφάς!

        Όμως, δες το διαχρονικά και πολύπλευρα!

        Θέλουμε δεν θέλουμε να το παραδεχθούμε έχει ξεσπάσει πόλεμος εναντίον των Χριστιανών και ιδίως έναντι των ελληνορθόδοξων παραδόσεων μας !
        Δυστυχώς αυτό γίνετε με την σύμφωνη γνώμη η έστω ανοχή όλων των ηγετών της ε.ε., δυστυχώς και των Ελληνικών !
        Αποχριστιανίζεται η Ευρώπη και πολύ περισσότερο λόγω πληθυσμιακής αλλοίωσης μεταβολής (αναγκαστική –φασιστική επιβολή χωρίς δυνατότατα αντίδρασης για να μην χαρακτηριστούμε ρατσιστές, έξυπνο κόλπο) η μικρή και γερασμένη δημογραφικά Ελλάδα μας με την επέλαση του Ισλάμ αφενός και αφετέρου εσφαλμένων “προοδευτικών δήθεν αντιλήψεων”! Μόνο η Ελλάδα;

        Δες Συρία και όχι μόνο τι γίνεται χωρίς καμία ουσιαστική αντίδραση.
        Στην μικρά Ασία ήταν 2,500,000 Ελληνο-Χριστιανοί πριν την γενοκτονία.
        Τώρα πόσοι είναι;

        Οι δημογραφικές συνέπειες της ελληνικής γενοκτονίας δεν είναι αντικειμενικά βεβαιωμένες. Ο πληθυσμός –πριν τον πόλεμο- των Ελλήνων ήταν τουλάχιστον 2,5 εκατομμύρια. Κατά τη διάρκεια του 1914-1923, περίπου ένα εκατομμύριο είχαν μεταναστεύσει, μερικοί εθελοντικά αλλά οι περισσότεροι κάτω από εξαναγκασμό.
        Όπως πολλοί ως 1,5 εκατομμύρια Έλληνες πέθαναν, είτε από τη σφαγή ή την έκθεση, αν και το ποσοστό αυτό δεν είναι θετικό.
        Επί του παρόντος, ένα πολύ μικρό τμήμα του ελληνικού πληθυσμού παραμένει στην Τουρκία.
        Έχει πραγματικό ενδιαφέρον ο παρακάτω σύνδεσμος ιδίως σε απάντηση των ανιστόρητων!

        http://www.greek-genocide.org/

        Όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα δεν είναι απλώς έχθρα…δείχνουν ΜΙΣΟΣ που κανείς δεν καταγγέλλει!
        Απεναντίας κλείνουμε μάτια και αυτιά και καταγγέλλουμε μονίμως όποιον εναντιώνεται στην με μαθηματική ακρίβεια νέα γενοκτονία που συντελείται μπροστά στα μάτια της …”προοδευτικής Ευρώπης και δυστυχώς Ελλάδας”!

        Τι είδους πρόοδος είναι αυτή ειλικρινά δεν καταλαβαίνω.
        Είμαστε “υποστηρικτές του διαφορετικού” αλλά φροντίζουμε επιδιώκουμε και ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΜΕ να ισοπεδώσουμε ΟΛΑ τα Έθνη μετατρέποντας τα σε μια …ΙΔΙΑ άμορφη ΜΑΖΑ!

        Εάν ΔΕΝ είναι αυτό…ΤΡΕΛΟ ΜΙΣΟΣ …εναντίον του διαφορετικού, ΤΟΤΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ;
        • 0
          0
          αλλα αντ αλλων
          μονη αληθεια ΔΕΝ υπαρχει
          παρτο χαμπαρι
          και μιλας παλι για ανυπαρκτους και οβριους μηδενικης αξιοπιστιας

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί