Τι σήμαινε ο Αφορισμός της Επανάστασης του 1821 για τους Έλληνες και τι για τον Σουλτάνο;

Διαβάστε τι έγραφε η Προκήρυξη του Σουλτάνου για τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε’ καθώς και το κείμενο που έστειλε ο Ολλανδός διπλωμάτης στην κυβέρνησή του για τον απαγχονισμό του Πατριάρχη, ο οποίος είχε πρωτύτερα αφορίσει επισήμως την Επανάσταση, το 1821.

Δείτε, επίσης, πώς έγινε δεκτός ο αφορισμός της Επανάστασης του 1821 από τους Έλληνες αγωνιστές, καθώς και τον αφορισμό μέσα από τα μάτια του ίδιου του Αλέξανδρου Υψηλάντη (ο οποίος και αφορίστηκε), όπως φαίνεται μέσα από την επιστολή του στον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΑΡΩΤΙΚΟ

4 thoughts on “Τι σήμαινε ο Αφορισμός της Επανάστασης του 1821 για τους Έλληνες και τι για τον Σουλτάνο;

  1. Νικητας says:

    Για τους δηθεν ‘πατριωτες’ …,που σκουζουν σαν τσακαλια ,ΟΤΙ ΤΑΧΑ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΑΦΟΡΗΣΕ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΗΣΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ,ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ !!!!

  2. Χρηστος(Χ)«Εάν ο Υιός σάς ελευθερώσει θα είστε πραγματικά ελεύθεροι» says:

    ++++++++++++++ http://www.oodegr.com/oode/istoria/o8wmanoi/aforismos_grigoriou_1.htm +++++++++++

    Και πώς να μην εστρέφετο εναντίον εκείνων «των διεφθαρμένων ανδραρίων» ο Πατριάρχης, αφού με το παράδειγμά τους (φαντάσου σοβαρότητα που είχαν!…) δίδασκαν όχι μόνο την κατάλυση της νηστείας, αλλά και τους κύβους (τυχερά παιχνίδια), τας χαρτοφορίας (χαρτοπαιξία), πανουργοδιπλωματικούς τρόπους (δηλ. ιησουϊτισμό) και μακιαβελισμό; Όλα αυτά τα γράφει στην εγκύκλιό του ο Πατριάρχης.

    Φαίνεται όμως πως οι κατήγοροι της Εκκλησίας δεν έκαναν τον κόπο να διαβάσουν την εγκύκλιο αυτή μια δεύτερη φορά. Θα είχαν αλλάξει γνώμη. Και θα είχαν σωθεί από το αυτορεζίλεμα που έπαθαν!

    Και μια ερώτηση: Μήπως, θα έπρεπε σε εκείνα τα «διεφθαρμένα ανδράρια» ο Πατριάρχης να έλεγε «μπράβο»; Δεν θα ήταν άξιος τότε να τον φτύσουμε;

    Και προχωρώντας πιο κάτω ο Πατριάρχης (σε πείσμα και έλεγχο των κατηγόρων του, που – το επαναλαμβάνουμε – ή δεν κατανοούν το κείμενο της εγκυκλίου από… περισσή σοφία, ή το παρουσιάζουν όπως τους καπνίζει από την σκοπιμότητα αντιεκκλησιαστικής προπαγάνδας) συμβουλεύει να μεθοδεύεται η διδασκαλία των διαφόρων μαθημάτων έτσι, ώστε να μη παραμελείται η διδασκαλία των θρησκευτικών.

    Και η καταδίκη των μαθηματικών; Και ο αφορισμός τους; Τι γίνεται με αυτόν;

    Υπάρχει μόνο στην νοσηρή διάνοια των κατηγόρων του Πατριάρχη. Πουθενά αλλού. Και δείχνει, το πώς ξαναγράφουν την ιστορία και το πώς προσπαθούν να μας… φρονηματίσουν.

    Ο Πατριάρχης δεν έκανε ούτε σκέψη καταδίκης των μαθηματικών. Ούτε καν περιορισμού τους. Απλώς προσπάθησε να διορθώσει ένα κακό. Και γι’ αυτό περιορίστηκε να συμβουλεύσει: «Αναγκαιότατον είναι να διαιρεθώσι τα Γραμματικά Σχολεία από τα Επιστημονικά και Μαθηματικά, και να γίνωνται κεχωρισμενως αι παραδόσεις», έτσι ώστε η διδασκαλία του ενός μαθήματος να μη παρακωλύει την παρακολούθηση του άλλου. Δηλ. επέβαλε να συνταχθεί ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας μαθημάτων!

    Ήταν αυτό σκοταδισμός; Υπήρχε πιο φωτισμένη τοποθέτηση; Μπορούσε να γίνει αντιμετώπιση πιο σωστή και υγιής; Μπορούμε να μη θαυμάσουμε τον Πατριάρχη Γρηγόριο, που με την εγκύκλιό του αυτή έβαλε τόσο σωστά τα πράγματα στη θέση του το καθένα;

    Νομίζει κανείς ότι την εξέδωσε με ένα και μοναδικό σκοπό: Να υπερασπιστεί τα μαθηματικά και τις επιστήμες από την εναντίον τους αντίδραση ορισμένων ανθρώπων με στενή οπτική γωνία, στην οποία τους οδηγούσε το… άπλετο φως που έβγαινε από το στόμα, τα ήθη και την διαγωγή ορισμένων ανδραρίων με νεκρωμένη την χριστιανική πίστη μέσα τους, που συνέβη να διδάσκουν φυσικά όχι την θεολογία αλλά τα μαθηματικά και τη χημεία, και τα οποία ανδράρια οι Ρωμιοί δεν ήθελαν ούτε να τα βλέπουν στα μάτια τους.

    Ο Πλάτωνας φυγάδευσε κυριολεκτικά τον Όμηρο από την «Πολιτεία» του, διότι θεώρησε ότι οι ανήθικοί μύθοι για τους θεούς αποτελούν επιζήμια πρότυπα για τους νέους. (Πολιτ. 368Α-383C).

    Ο Γρηγόριος προσπαθεί να σώσει τα μαθηματικά στη συνείδηση του απλού λαού και να τα προστατεύσει από την μολυσματική σκιά ορισμένων αναξίων «εκπροσώπων» τους.
    Πώς λοιπόν – με την λογική των συκοφαντών του Γρηγορίου – ο ένας είναι σκοταδιστής και ο άλλος όχι;

    Τα «διεφθαρμένα αυτά ανδράρια» είχαν ρίξει σε τόση ανυποληψία τις επιστήμες στο λαό, ώστε, όπως μας πληροφορεί ο Κ. Κούμας, μόνη η διδασκαλά τους εθεωρείτο πηγή αθεΐας.

    Γι’ αυτό όμως δεν έφταιγαν οι Παπάδες. Έφταιγε το γεγονός ότι οι Ρωμιοί δεν ήθελαν τα παιδιά τους άθεα. Η πείρα τους είχε διδάξει πως οι άθεοι τούρκευαν αράδα. Όχι μόνο δηλαδή έπαυαν να είναι Έλληνες και Χριστιανοί, αλλά γίνονταν εχθροί του γένους μας και καταπιεστές των Χριστιανών.

    Τελικό συμπέρασμα: Εκδίδοντας την Εγκύκλιό του αυτή ο Άγιος Γρηγόριος απέδειξε ότι ήταν όχι μόνο φωτισμένος, αλλά και ότι ήξερε να πηγαίνει αντίθετα στο ρεύμα. Ήταν ήρωας. Λάτρης και υπέρμαχος των επιστημών. Και δραστήριος σκαπανέας του φωτισμού του Γένους.

    Είχε απόλυτο δίκιο ο Αδ. Κοραής στο σημείο αυτό, που έγραφε το 1819, ότι ο Πατριάρχης είχε δοθεί «όλος δι’ όλου» στην εκστρατεία για τον φωτισμό του Γένους μας.

    Η Εγκύκλιος αυτή ήταν το πιο γερό πλήγμα που μπορούσε ποτέ να δοθεί, κατά του ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ της μονομερούς αφοσιώσεως στις θετικές επιστήμες. Ήταν η αποδυνάμωση και συντριβή του ΑΘΕΪΣΤΙΚΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΥ, που προσπαθούσαν να εισάγουν στη Ρωμιοσύνη οι γελοίοι εκείνοι λόγιοι, που από τη δημιουργία της Γαλλικής Επανάστασης έπαιρναν μόνο τα λάθη της: την αθεΐα και την ηθική διαφθορά.

    Αλλά φίλοι αναγνώστες, θα σας ρωτήσω:

    Μήπως περιμένατε να είναι δυνατό ή έστω πιθανό, να είναι τα έργα ανθρώπων που δεν δίστασαν να χαρακτηρίσουν τον Κύριο της Δόξης, τον Σωτήρα Χριστό, σαν «ΘΕΟ ΤΟΥ ΜΙΣΟΥΣ», φωτεινά;

    Ποιος είναι σκοταδιστής; Ποιος συγκαλύπτει την αλήθεια και το φως; Ποιος ταυτίζει τον εαυτό του με τα διεφθαρμένα εκείνα ανδράρια κατά τών οποίων έγραφε ο άγιος Γρηγόριος;

    Τι όμως να περιμένει κανείς από τους Νεοπαγανιστές, που όχι μόνο δεν φοβούνται τον Θεό, αλλά ονομάζουν «Θεό του Μίσους» τον θεό της Αγάπης, τον Κύριον ημών Ιησού Χριστό; Από τους Νεοπαγανιστές μόνο ψεύδη και διαστροφή μπορεί κάποιος να περιμένει.

  3. Χρηστος(Χ)«Εάν ο Υιός σάς ελευθερώσει θα είστε πραγματικά ελεύθεροι» says:

    ++++++++++ http://www.oodegr.com/neopaganismos/pateres/grigoriosE2.htm +++++++++

    Συμπέρασμα πέμπτο: Πόσος φόβος έπρεπε να ρίχνει την καταθλιπτική του σκιά στην Κωνσταντινούπολη, όταν ο Σουλτάνος έπαυε λόγω ευνοίας τους προς τους Ρωμηούς δύο πρωθυπουργούς του και κρεμούσε έναν Σεϊχουλισλάμη;

    6. Ταυτόχρονα άρχισαν οι κατ’ εντολή του Σουλτάνου εκτελέσεις των επιφανών Ρωμηών με έναρξη από τους Μουρούζηδες και Μητροπολίτες, που εθεωρούντο σαν τα πιο απαραβίαστα πρόσωπα.

    7. Διορίστηκε άλλος Σεϊχουλισλάμης, ο Φεΐζ. Αυτός εξέδωσε χωρίς πολλούς δισταγμούς και συζητήσεις τον φετβά που όριζε ότι ιερό χρέος των μουσουλμάνων ήταν να μη μείνει στην οθωμανική αυτοκρατορία ζωντανός ούτε ένας Χριστιανός.

    8. Οι Δυτικοί ήταν και πάλι με τους Τούρκους.

    9. Η επανάσταση έφτασε στο «αμήν» τόσο, ώστε ο ατρόμητος Γέρος του Μοριά «εμβήκεν εις την Εκκλησίαν, έκαμε τον σταυρόν του, έμεινε πολλήν ώραν σύννους και ασπασθείς την εικόνα της Θεοτόκου είπε: “Παναγία μου, βοήθησε τους Χριστιανούς. Τους επήραμε στο λαιμό μας”» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.206).

    10. Η εκστρατεία του Ιμπραήμ διέλυσε σαν ιστό αράχνης τους Έλληνες. Και γέμισε την Πελοπόννησο θρήνους, αίματα, ερείπια και συμφορές.

    Για να τα προδεί κανείς αυτά δεν χρειαζόταν να έχει μυαλό πιο πολύ από το μέτριο.
    Γι’ αυτό και ο Γρηγόριος τάχθηκε με σταθερότητα και αποφασιστικότητα εναντίον της Επαναστάσεως για να σωθεί η Ρωμηοσύνη από την ολοκληρωτική εξόντωση. Και ενεργώντας φαναριώτικα έριξε στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου: αφοριστικά κατά της επανάστασης. Τα έγραψε και για τους Έλληνες, να ησυχάσουν. Και κυρίως για τον Σουλτάνο να τα διαβάσει και να καλμάρει. Και κάλμαρε με πολύ λίγες – σχετικά – σφαγές στην Πόλη.

    Οι Πατριάρχες Θεόληπτος και Ιερεμίας Α΄ έκαναν για την σωτηρία του Γένους μας ψεύτικους όρκους. Ο Πατριάρχης Γρηγόριος έβγαζε ψεύτικα αφοριστικά – στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου – για τον ίδιο λόγο. Ο ίδιος ο Αλέξανδρος Υψηλάντης παρότι ήταν ευσεβέστατος δεν τα έλαβε καθόλου υπ’ όψιν του. Δεν ταράχτηκε. Ούτε κάκιωσε εναντίων του Πατριάρχη. Τον συμπόνεσε. Ορίστε τι έγραφε στους Σουλιώτες:

    «Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πόρτας σας στέλνει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς όμως να τα θεωρείται αυτά ως άκυρα, καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου».

    Αλλά και αργότερα, όταν το στράτευμά του είχε πλέον διαλυθεί, ο Αλ. Υψηλάντης όχι μόνο δεν απέδωσε την καταστροφή του στον αφορισμό, αλλά με ημερήσιά του διαταγή 8.6.21 απεκύρηξε τους στρατιώτες του, που δεν επέμειναν στον αγώνα, να εκδικηθούν «το ιερόν αίμα των κατασφαγέντων απανθρώπως κορυφαίων “υπουργών” της θρησκείας: πατριαρχών (Γρηγορίου Ε΄ και Κυρίλλου ΣΤ΄), αρχιερέων και μυρίων άλλων αθώων αδελφών» (Σπ. Τρικούπη, Ιστορία της Ελλην. Επαναστάσεως, τόμος Α΄, σελ.128).
    […]

    Στην Ιστορία του Τρικούπη (Τομ. Α΄) όποιος θέλει μπορεί να δει:

    Α) Το πλήρες κείμενο των αφοριστικών, όπου ο Πατριάρχης αναφέρει ξεκάθαρα, ότι ο πρέσβης της Ρωσίας του απέκλεισε ρητά κάθε ενίσχυση προς τους επαναστάτες.

    Β) Τα κείμενο του διατάγματος του Τσάρου, που καταδίκαζε την Επανάσταση και άφηνε τον Σουλτάνο ελεύθερο να σφάξει τους Ρωμηούς.

    Γ) Το διάταγμα του Σουλτάνου, με το οποίο επαύθη ο τρίτος κατά σειρά μέγας Βεζύρης Μπεντερλή Αλήπασας, «επειδή ηθέλησε να φεισθή της ζωής των Ελλήνων», και διορίστηκε ο Σαλήχπασας. Γιατί επαύθη ο Αλήπασας; «Επειδή ετόλμησε να εναντιωθεί εις την τιμωρίαν του αξιοκαταφρόνητου τούτου Έθνους (των Ρωμηών)»!

    Και μετά, σου λένε έκανε άσχημα ο Πατριάρχης που κοπάνησε μερικές κατάρες στον αέρα και έβαλε τον Σουλτάνο να κυνηγάει μόνο τους “ενόχους” (άντε πιάσε τους αν μπορείς!) Και αντί να του στήσουν και άλλο ένα άγαλμα, στο μνημείο του αγνώστου στρατιώτου αυτή τη φορά, ζητούν να φύγει το άγαλμα του από τον χώρο του Πανεπιστημίου! Ανεύθυνοι και ακαταλόγιστοι φανατικοί!

    Γιατί;

    Επειδή είχε την ατυχία να είναι Πατριάρχης. Και τι; Πατριάρχες θα έχουμε για πρότυπα; Αστείο πράγμα! Έξω λοιπόν!

  4. Τον χαρτη της Ελλαδος στο δεξι χερι says:

    Ρε παιδια ξερεις κανεις πιο ηταν το πραγματικο ονομα του Κολοκοτρώνη; και αν ειναι αληθεια πως εμπαινε καβαλα στο αλογο μεσα στης εκκλησιες; (εαν Αυτος δεν γνωριζε τον πραγματικο ρολο των εβραικων θρησκιων που καπηλευονται τις Αληθειες των Ελληνων, τοτε ποιος;)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *