Πόσες πιθανότητες έχει ένας έμπειρος πιλότος μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως ο σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαλταδώρος με εκατοντάδες ώρες πτήσης στα Mirage 2000, τον τύπο αεροσκάφους που συνετρίβη εχθές 9 μίλια βορειοδυτικά της Σκύρου, παρασέρνοντάς τον στον θάνατο, να έπαθε vertigo, την ώρα της προσέγγισης στον διάδρομο απο-προσγείωσης, όπως προσπαθούν να πείσουν διάφορες πλευρές από χθες; Ελάχιστες έως μηδενικές!
Πιο πιθανό είναι να υπέστη… έμφραγμα, παρά απώλεια προσανατολισμού και να μπέρδεψε την θάλασσα με τον ουρανό, ακόμα και ευρισκόμενος μέσα σε χαμηλά νέφη.
Αν ήταν έτσι, κάθε προσγείωση μαχητικού αεροσκάφους ή γενικότερα αεροσκάφους εν μέσω νεφών, θα ήταν «ζαριά» ζωής ή θανάτου.
Αν αποκλείσουμε το ενδεχόμενο… κατάρριψης (δεν συνέβη κάτι τέτοιο, έστω και αν η αρχική ανακοίνωση του ΓΕΑ δεν απέκλειε το ενδεχόμενο), τότε μένει ο λάθος χειρισμός και το μηχανικό λάθος.
Λάθος χειρισμός, όμως σε τι; Προσεγγίζει την βάση του και… βουτάει στην θάλασσα; Mέρα μεσημέρι;
Εχουν γίνει και πιο απίθανα, βέβαια, στην Σκύρο, ατυχήματα: Το πιο απίθανο συνέβη στις 28 Ιουλίου1997, όταν ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους Μirage 2000EGM, επιστρέφοντας από νυχτερινή αποστολή αντί να προσγειωθεί στον αεροδιάδρομο, εξέλαβε τα φώτα από τις βάρκες των γρι-γρι που ψάρευαν σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από την άκρη του, ως… φώτα του διαδρόμου αποπροσγείωσης και… προσνήωσε αντί να το προσγειώσει, μέσα στην θάλασσα!
Το τραγικό: Ενώ η προσνήωση ήταν άριστη (έστω και… κατά λάθος) και το αεροσκάφος βυθίστηκε εν συνεχεία άθικτο σε βάθος μόλις πέντε μέτρων και ο πιλότος ζούσε, εν τέλει δεν κατάφερε να απασαλίσει εγκαίρως την καλύπτρα και να κόψει τις αρτάνες, οπότε… πνίγηκε μέσα στο κόκπιτ!
Το αεροσκάφος επισκευάστηκε και ξαναχρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά!
Η Σκύρος, είναι «περίεργο» και δύσκολο αεροδρόμιο, αλλά αυτό που έγινε χθες και οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη, πολύ δύσκολα πείθει ότι εν τέλει επρόκειτο για λάθος του πιλότου ή μόνο για λάθος του πιλότου. Εδώ είναι αρκετά πιθανό να είχαν πρόβλημα τα όργανα.
Ο τεχνητός ορίζοντας δεν λειτουργούσε; Το ραδιϋψόμετρο; Τι θα πει «βέρτιγκο»;
Στην φάση προσέγγισης για προσγείωση, βέρτιγκο;
Μπήκε σε χαμηλή νέφωση. Ε, και; Στο βουνό ήταν; Σε χαράδρα; Πώς χαμήλωσε το επίπεδο της πτήσης του; Πώς «καρφώθηκε» στην θάλασσα χωρίς προειδοποίηση των οργάνων.
Τι θέλουμε να πούμε;
Το πρόβλημα ή τουλάχιστον το αρχικό πρόβλημα, πρέπει να το είχαν τα όργανα του αεροσκάφους.
Εκτός και αν ο ίδιος ο μακαρίτης παρέβη μια σειρά κανονισμών και εντολών και πέταξε σε τόσο χαμηλό επίπεδο που ακόμα και μια εισρόφηση πουλιού στον κινητήρα, μπορεί να φέρει την καταστροφή.
Αλλά το σενάριο του βέρτιγκο, «δεν παίζει».
Οσοι επιμένουν σε αυτό, μάλλον προσπαθούν να κρύψουν κάτι άλλο…
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
οπως φαγωθηκαν να μας πεισουν οτι οι δυο απαχθεντες στρατιωτικοι μας ειχαν περασει σε Τουρκικο εδαφος
Και οι Τούρκοι γιατι ελεγαν πριν ακομα το μαθουμε στην ελλαδα μεσω των ΜΜΕ τους οτι εμεις δεν πεταγαμε εκει …..??????
Ε???????????????
“Γιατί προσπαθούν όλοι να πείσουν ότι ο πιλότος του Mirage 2000-5 έπαθε… vertigo;” Γιατί δεν τους νοιάζει! Τόσο απλά… Δεν θέλουν να ξέρουμε ότι οι τούρκοι κάνουν ηλεκτρονικό πόλεμο, οπότε δεν χρειάζεται να χαλάνε σφαίρες. Να μην ξεχνάμε το ελικόπτερο που έπεσε στα Ίμια ήταν γεμάτο σημάδια από σφαίρες, αλλά κανένα βοθροΜΜΕ δεν το είπε!
Ακόμα δεν θέλουν να δώσει το δημόσιο αποζημίωση στους συγγενείς (έπεσε μάχιμος).
Αλλά οι κακούργοι πήγαν και παραπέρα, βάλανε τους ποντικούς των υπογείων της κουμουντούρου να γράφουν σιχαμερά σχόλια για τον πιλότο και την χήρα του! Βγήκε κι ο ανεκδιήγητος των ανελ να λέει ότι καλύτερα είναι να γίνονται κοινές ασκήσεις με τους τούρκους!!!!!!!!!
Δυστυχώς όλοι αυτοί αναπνέουν ακόμα…
1) Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ VERTIGO ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΔΕΝ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΤΗΝ ΠΑΘΕΙ.
2) ΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΑΤΟΧΙΚΑ,ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ VERTIGO ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΜΥΝΕΣΘΕ ΜΕ ΠΑΘΟΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ Ή ΟΤΙ ΤΟ ΕΡΙΞΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ; ΑΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ,ΝΑ ΒΓΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΕΙΤΕ.
3) ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ VERTIGO ΕΙΝΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΙΛΟΤΟΥ,ΕΙΔΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ.
ΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ,ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΙΘΜΟΝ ΕΝΑ(1) ΕΚΔΟΧΗ ,ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΜΕ ΟΤΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΛΛΑ WEBSITES ΠΟΥ ΤΟ “ΠΑΙΖΟΥΝ” ΞΕΡΟΛΕΣ…….ΛΙΓΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ.
Πολύ σωστά “Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ VERTIGO ΕΙΝΑΙ ΙΑΤΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ”. Όμως πόσες είναι οι πιθανότητες να πάθουν VERTIGO 2 (ΔΥΟ!!!) πιλότοι ταυτόχρονα; Ο 2ος γλύτωσε τελευταία στιγμή…
Ο ηλεκτρονικός πόλεμος σου λέει τίποτα; Τα εξελιγμένα όπλα ηλεκτρονικού πολέμου που έχουν οι τούρκοι, οι οποίοι επενδύουν σε τελευταία τεχνολογία σημαίνουν τίποτα;
40 χρόνια οι κυβερνώντες επενδύουν σε άχρηστα δυσθεώρητα δυσκίνητα πλοία, χωρίς οπλικά συστήματα ή χωρίς ανταλλακτικά ή σε υποβρύχια που γέρνουν, που όμως έχουν δυσθεώρητες μίζες…
Είναι δυνατόν λοιπόν κάποιος σκεπτόμενος άνθρωπος να πιστέψει την Νο 1 εκδοχή, όταν ακόμα δεν παραδέχθηκαν ποτέ ότι το ελικόπτερο που έπεσε στα Ίμια είχε “χτυπηθεί”;
ΕΣΥ ΈΧΕΙΣ ΚΆΤΙ ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΎΕΙ ΟΤΙ ΉΤΑΝ VERTIGO ? ΕΑΝ ΈΧΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΙΣ ; ΟΤΑΝ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΣΑΡΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΕΙΔΙΚΟΙ …ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ .ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΕ ΚΥΒΕΤΝΩΝΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΡΑΒΑΝΑΔΕΣ ΥΠΑΛΛΗΛΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΑΜΦΙΒΆΛΛΟΥΜΕ
Πριν συνεχίσετε όλοι όσοι σχολιάζετε να λέτε ανοησίες, δείτε ποιά είναι τα τελευταία λόγια του αδικοχαμένου πιλότου, από το ίδιο σάιτ που γράφει ότι αποκλείει την εκδοχή του βέρτιγκο, δηλαδή της απώλειας προσανατολισμού:
«Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», του είπε ο 34χρονος σμηναγός. Και εκείνος του απάντησε: «βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση, ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.
Δηλαδή δεν υπάρχει καμία παρεμβολή στα όργανα των αεροπλάνων (από Τούρκους που λένε άλλοι ανόητοι) αφού ο ένας βλέπει τα όργανα και παίρνει ύψος και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με πυκνή ομίχλη όπως λένε και οι δύο πιλότοι!
Πρέπει όλοι να σεβαστούν τον νεκρό ήρωα πιλότο μας και να σταματήσουν να γράφουν ανοησίες για να παίρνουν “κλικ”. Ο άλλος το πρωί στον ΑΝΤ1 μίλαγε για πύραυλο από υποβρύχιο και ήταν εκπρόσωπος στο ΝΑΤΟ κάποτε! Έλεος!!!!!!!! Αλήθεια, γιατί τόσο ανόητοι παίρνουν τόσο μεγάλες “καρέκλες” και μισθούς;;;;;
Δυο ερωτήματα φίλε Αγανακτισμένε, κι αν θέλεις απαντάς. Ποιο site είναι αυτό που έγραψε τη συνομιλία των δύο χειριστών και κυρίως πού την βρήκε ;;; Κι αν υποθέσουμε ότι είναι πραγματική η συνομιλία αυτή, τότε γιατί ο πιο έμπειρος (Νο1) που δεν ακολούθησε τον Νο2 στην άνοδο, έπεσε κατά τη γνώμη σου ;;; επειδή μπήκε στην ομίχλη ;;;; Βασικά ήταν μια βάση νεφών στα 3 με 4.000 πόδια, (γεγονός αστείο για πιλότους με τέτοια εμπειρία και σε τέτοιες καλές γενικά συνθήκες) και ήταν σε διαδικασία καθόδου και οι δύο. Λες να μην ήξερε ο Νο1 που ήταν και ο πιο έμπειρος ότι από κάτω είναι θάλασσα ;;; Αφού γνωρίζουν ακόμα και οι πέτρες ότι το Αεροδρόμιο της Σκύρου βρέχεται γύρω-γύρο από θάλασσα;;; Εσύ τι πιστεύεις για το συμβάν ;;; Πάντως αν θες ρίξε μια ματιά στο δικό μου σχόλιο που γράφω ποιο κάτω την προσωπική μου άποψη για το θέμα και μετά ψάξε στο διαδίκτυο για τις δυνατότητες του Τουρκικού συστήματος Ηλεκτρονικού Πολέμου KORAL.
Όλα τα σάιτ το αναφέρουν και η πηγή είναι ο ίδιος ο πιλότος που σώθηκε τελευταία στιγμή. Όσο για το Koral ξέρω πολύ καλά τί κάνει αλλά μάλλον εσύ δεν ξέρεις τί κάνει το ESM/ELINT. Και δεν μπορώ να καταλάβω πώς το Kiral παρενόχλησε μόνο το ένα αεροπλάνο! Εσύ μπορείς να το αναλύσεις αυτό;
Μην λέτε πράγματα που δεν ξέρετε και μάλιστα βγάζετε και συμπεράσματα πριν βρουν τον νεκρό πιλότο, ή πριν μιλήσουν οι ειδικοί και πριν βρούν το κάθισμα του πιλότου που έχει όλα τα στοιχεία της πτήσης. Εκτός και αν όλοι όσοι σχολιάζουν εδώ μέσα είναι εκτός των άλλων και πιλότοι και μάλιστα μαχητικών αεροπλάνων με εμπειρίες αναχαίτισης.
Για να ξέρεις πάντως το Δεύτερο αεροπλάνο έχει σίγουρα βιντεοσκοπήσει την όλη διαδικασία όπως γίνεται ΠΑΝΤΑ στους σχηματισμούς αναχαίτισης και θα μάθουμε τί έγινε. Πάντως οι άχρηστοι Τούρκοι είναι ανίκανοι (ειδικά τώρα που έχουν διώξει τους καλύτερους) να κάνουν μαγκιές.
Εγώ δεν είπα ότι σίγουρα απο το Koral έπεσε… ένα ερώτημα έθεσα. Εσύ είσαι άνθρωπος της αεράμυνας και των αναχαιτήσεων της Π.Α. γενικότερα ή αυτά που λές τα λες απο την ενημερωσή σου απο όλα τα site…όπως μας λες. Εδω απλά ο καθένας λέει την αποψή του. Όμως, επειδή είπες ότι το γράφουν όλα τα site, θα σου έλεγα να διασταυρώνεις αυτά που διαβάζεις, διότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών ανήκει στο σύστημα. Ευχαριστώ πάντως για την απάντιση.
Εγώ φίλε μου είπα απλά να περιμένουμε το πόρισμα των ειδικών. Τότε θα μπορούμε να σχολιάσουμε αυτό το πόρισμα και όπως γράφεις πιο κάτω, αν είναι ΑΠΟΡΡΗΤΟ θα είναι δεκτή κάθε υπόθεση. Αλλά πριν ακόμα βρεθεί η σωρός του πιλότου είναι νομίζω άδικο για τον νεκρό και εθνικά επιζήμιο να λέμε ότι κατέρριψαν το αεροπλάνο οι Τούρκοι! Δεν μας τιμά σαν Έθνος κάτι τέτοιο, όταν υπάρχει και το προηγούμενο των Ιμίων που τότε έγινε κατάρριψη, αλλά φύσαγε αγέρας και έπαιρνε τις σημαίες (και υπάρχουν πολλοί δυστυχώς που εργάζονται για να επανέλθουν εκείνοι οι προδότες στην εξουσία).
Σήμερα μετά την χθεσινή τραγική μέρα που όλοι βγάλαμε το θυμό μας, θέλω να θέσω κάποια ερωτήματα – παρατηρήσεις μετά τα όσα έχουν δημοσιευθεί: Πώς είναι δυνατόν να μιλάνε για μηχανική βλάβη, όταν σε ανάλογες περιπτώσεις στο παρελθόν ο πιλότος είχε το χρόνο να πει, π.χ. Έχω κράτημα κινητήρα. Πριν αρκετά χρόνια, ο Αντισμήναρχος τότε Τζαναβάρας, έπαθε κράτηση κινητήρα, και μάλιστα με Α/φος του ιδίου τύπου πάνω από την Λήμνο, ( ναι τόσο μακριά) και κατάφερε να το προσγειώσει στην βάση της Τανάγρας, πάνω στις γραμμές του τρένου με πολύ λίγες υλικές ζημιές. Είπαν ότι έπαθε Vertigo επειδή πέρασε λέει στα 4000 πόδια μια βάση νεφών. Μάλιστα ο Ηλίθιος Βερύκιος είπε χθες ότι κάτι τέτοιο συνέβη διότι στην εμπλοκή με τα Τουρκικά Α/φη πρέπει να έπιασαν οι πιλότοι μας τα 6,7 ίσως και τα 8 G και ήταν πολύ καταπονημένοι… Δυστυχώς για όλους αυτούς, όλοι μάθαμε ότι ούτε τυπική αναχαίτιση δεν πρόλαβε να γίνει, πόσο μάλλον εμπλοκή, διότι όταν τα δυο δικά μας έφτασαν στην περιοχή τα Τούρκικα έφυγαν κατευθείαν για τη βάση τους. Άρα δεν ήταν καταπονημένοι οι πιλότοι μας. Αλλά κι αν είχε πάθει Vertigo (υποθετικά το λέω) γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι πιλότοι μας (είναι το πρώτο πράγμα που το μαθαίνουν από τη Σχολή Ικάρων) πως να το ξεπεράσουν: Σκύβουν αμέσως το κεφάλι κάτω και κοιτάζουν – εμπιστεύονται εκείνη τι στιγμή ΜΟΝΟ τα όργανα του Α/φους. Λέτε να μην το ήξερε ένας από τους καλύτερους πιλότους μας όπως ο ΗΡΩΑΣ Γιώργος Μπαλταδώρος;;; Vertigo παθαίνει ένας πιλότος που πετάει από το πρωί μέχρι το βράδυ, όπου Α/Γ και Π/Γ συνέχεια και ενώ βρίσκεται στα 20.000 πόδια περίπου και εάν είναι τόσο καταπονημένος, μπορεί να το πάθει, δεν είναι δηλαδή σίγουρο ότι θα πάθει Vertigo. Έχει συμβεί και όχι συχνά αυτό και μάλιστα βράδυ, όπου ο πιλότος, έβλεπε κάτω τα φώτα σε κάποιο νησί και νόμιζε ότι έβλεπε τα άστρα… μετά δηλαδή από 10 τουλάχιστον αναχαιτίσεις – Εμπλοκές καθ’όλη τη διάρκεια της μέρας μέχρι αργά το βράδυ. Εκεί ναι… ΜΠΟΡΕΙ να το πάθει… Και τώρα στα 3-4.000 πόδια μετά από μια μόνο πτήση συνηθισμένη, κι ενώ ήταν σε πορεία καθόδου για Π/Γ 12 περίπου χιλιόμετρα από τη βάση της Σκύρου έπαθε μέρα μεσημέρι Vertigo ;;;; Τι να πω… Καλό το παραμύθι σας, αλλά δεν είχε δράκο. Πάμε παρακάτω: Την ίδια ώρα σχεδόν που μετέδιδε το γεγονός η ΕΡΤ, το μετέδιδαν και τα Τουρκικά κανάλια. Αφού δεν κατηγόρησε κανείς από την Ελλάδα την Τουρκία για κάτι, γιατί βιάστηκαν οι Τούρκοι και έβγαλαν ανακοινώσεις ότι δεν πετούσε κανένα Τουρκικό Α/φος στην περιοχή (της Σκύρου εννοούσαν που έγινε το συμβάν);;; Καθώς επίσης γιατί λίγη ώρα μετά την μετάδοση από τα κανάλια τους, σηκώθηκαν Τουρκικοί σχηματισμοί και πετούσαν συνεχώς πάνω κάτω σε όλη την δική τους οριογραμμή ;;; Περίμεναν κάτι ;;; Φοβόντουσαν κάτι (αντίδραση δική μας) ;;; Το Τουρκικό υποβρύχιο πώς βρέθηκε τόσο κοντά στην περιοχή της πτώσης του Ελληνικού MIRAGE ;;; Περνούσε τυχαία και είπε ο κυβερνήτης του κάτσε να δούμε τι θα γίνει ;;; Τέλος να θέσω ένα ερώτημα: Το Τουρκικό σύστημα KORAL εκτός από τις τυπικές – γνωστές δυνατότητες Ηλεκτρονικού πολέμου, έχει και τη δυνατότητα εκπομπής Ηλεκτρομαγνητικών Παλμών (EMP) ;;;; Να διευκρινίσω φυσικά ότι δεν περιμένω απάντηση σοβαρή από κανέναν αρμόδιο, όπως δεν πήραν απάντηση και οι συγγενείς των 63 θυμάτων από την πτώση του C-130/748 όταν κατέπεσε στο όρος Όρθυς στις 5 Φλεβάρη το 1991 πηγαίνοντας σε διατεταγμένη αποστολή λόγω του Πολέμου στον Κόλπο. Και τότε το πόρισμα χαρακτηρίστηκε ΑΚΡΩΣ ΑΠΌΡΡΗΤΟ. Έτσι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις και ξεμπερδεύει το κράτος από τις Τεράστιες ευθύνες του. ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΑΣ ΗΡΩΕΣ.
με amraam τον φάγανε οι τουρκοι από τα 70 χιλιόμετρα μακριά.
Τον έβλεπα περνούσε τακτικά ερχόμενος από λ πλαστήρα μόνος ή σχηματισμό των2 σύριζα στα άγραφα, κρίμα μουράτο παληκάρι δεν είχε ανάγκη να μπεί σ’αυτά τα κουτιά υψηλού κινδύνου και το χειρότερο: πήγε τζάμπα τελείως μπαμπέσικα??