Αποκαλύπτουμε πως οι Τούρκοι έριξαν το Μιράζ 2000-5 . Αρχικά προκάλεσαν την καταδίωξή τους για να δοκιμάσουν σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.

​Και ο δεύτερος πιλότος που ακολουθούσε το τραγικό Mirage 2000-5 αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα σώθηκε όμως κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Οι πιλότοι μας κατάλαβαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν κατά την κάθοδο , σε ύψος 1.000 ποδών μέχρι να τραβήξουν το χειριστήριο είχαν βρεθεί στα 300 πόδια . Εξαιρετικά έμπειροι και οι δύο έπρεπε να αντιδράσουν σε δέκατα δευτερολέπτου .

Το γεγονός ότι και τα δυο Μιράζ 2000-5 αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα μηδενίζει το ενδεχόμενο να παρουσίασε ο άτυχος Σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος ένα ξαφνικό πρόβλημα υγείας . Τούτο σημαίνει ότι , κι αν ακόμα είχε «παραισθήσεις » αιτία θα ήταν οι ¨συνθήκες πτώσεις ¨ που διαμορφωθήκαν ξαφνικά σε βάρος των δύο Μιράζ 2000-5 της πολεμικής μας αεροπορίας .

Οι έμπειροι πιλότοι μας έχουν εκπαιδευτεί πως να αντιμετωπίσουν μια «παραίσθηση», εκτελούν τον κανόνα «κεφάλια μέσα και βλέπω όργανα»

Τι έγινε;

Οι πιλότοι των δύο Mirage 2000-5 έλαβαν για άλλη μια φορά αποστολή αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών . Απέκτησαν επαφή με τους Τούρκους στη Μυτιλήνη και τους παρακολουθούσαν μέχρι τη Ρόδο, όμως οι Τούρκοι πριν αποχωρήσουν τους ξαναοδήγησαν μέχρι τη Μυτιλήνη και εκεί ακριβώς που ήθελαν.

Πάνω από την Μυτιλίνη δέχτηκαν παρεμβολές στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροσκαφών για εντοπισμό θέσης, τα γνωστά μας GPS .Ως γνωστό πλέον οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις διαθέτουν μεγάλο αριθμό συσκευών ηλεκτρονικού πολέμου, που είναι ικανές για εκτεταμένες υποκλοπές και παρεμβολές . Έχουν ως προς τούτο επανδρώσει τις ακτές τους αλλά και την νήσο Ίμβρο , κοντά στην Μυτιλήνη .

Το πρόβλημα που παρουσιάζεται με αυτές τις παρεμβολές έχει δύο μορφές, είτε ως διακοπή του σήματος,( στην προκείμενη περίπτωση χάθηκε το στίγμα του άτυχου Μιράζ ) είτε ως λανθασμένη ένδειξη θέσης. Το γεγονός ότι το αεροσκάφος του άτυχου Σμηναγού δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου σημαίνει ότι , οι πιλότοι μας δεν αντιλήφθηκαν ( προφανώς λόγο κόπωσης ) την παρεμβολή στα GPS που είχε σαν αποτέλεσμα ( στηριζόμενοι στα όργανα του αεροσκάφους λόγο μειωμένης ορατότητας ) να ¨βλέπουν ¨ μεγαλύτερη απόσταση από την επιφάνεια απ ότι ήταν στην πραγματικότητα .

Τούτο αποδείχτηκε μοιραίο κατά την κάθοδο τους για προσγείωση σε συνδυασμό με την σχετική έλλειψη ορατότητας που οφείλεται πράγματι στη χαμηλή νέφωση που επικρατούσε στην περιοχή , δεδομένο όμως που δεν ήταν πρωτόγνωρο και δεν επηρέαζε τους έμπειρους πιλότους

Επίσημα πλέον οι Τούρκοι μπορούν να ισχυρίζονται ότι , «πράγματι είχε γίνει αναχαίτιση, αλλά όταν έπεσε το ελληνικό μαχητικό, δεν υπήρχε κάποιο τουρκικό αεροσκάφος κοντά »Να τους πιστέψουμε ;

Τον τελευταίο καιρό το τουρκικό σχέδιο που δοκιμάζεται , είναι η αποκοπή και ηλεκτρονική απομόνωση κάποιου νησιού στο ανατολικό Αιγαίο.

Τι θα κάνετε τώρα κύριοι , εάν δεν μπορείτε να αποκλείσετε το ανωτέρω σενάριο ;

Θα σας πούμε εμείς τι θα κάνετε . Θα πείτε ότι «για την μη καθαρή έξοδο στις αγορές τον Αύγουστο αλλά και για τα επιπλέον οικονομικά μέτρα σε βάρος των Ελλήνων φταίει τώρα η Τουρκική Προκλητικότητα που μας αναγκάζει να δαπανήσουμε δις τάχα μου για στρατιωτικές δαπάνες »

Σεβόμενοι το πένθος της οικογένειας του άτυχου Σμηναγού αλλά και το σχετικό απόρρητο , δεν θα δώσουμε άλλα στοιχεία θα πούμε μόνο ένα πράγμα .ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ !!

Τα βαθιά μας συλλυπητήρια στην Οικογένεια του άτυχου Γιώργου και στην Οικογένεια της Π.Α

ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ

[email protected]

Πρόταση βιβλίου απο το Κατοχικά Νέα ΤΙΤΛΟΣ :


MOTHERLAND - INTRODUCTION TO RUSSIAN ARMY SYSTEMS

Το eBook MOTHERLAND - INTRODUCTION TO RUSSIAN ARMY SYSTEMS έχει σκοπό να ανάδειξή όλα τα σύγχρονα οπλικά συστήματα της Ρωσικής Ομοσπονδίας του 21ου αιώνα.

Θεματολογία:Ένοπλες Δυνάμεις,Όπλα,Στρατός Ξηράς,Πολεμική Αεροπορία,Πυρηνικά Όπλα,Πολεμικό Ναυτικό

Εκδότης: Dimitrios Giannopulos,Συγγραφείς: Δημήτριος Γιαννόπουλος ISBN: 978-618-83723-0-6,Τύπος Μέσου: ηλεκτρονικό έγγραφο / eBook ( .PDF - .ePub - .Mobi )Σελιδοποίηση: 160,Μέγεθος: A4,Γενικές σημειώσεις: ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ,Γλώσσες : Ελληνική (gre),Ημ/νία Παραχώρησης : 05/04/2018

ΤΙΜΗ 2,00 Για την αγορά επικοινωνήστε στο email: [email protected]

Loading...

44 thoughts on “Αποκαλύπτουμε πως οι Τούρκοι έριξαν το Μιράζ 2000-5 . Αρχικά προκάλεσαν την καταδίωξή τους για να δοκιμάσουν σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.

  1. Stergios says:

    ειναι μια αποψη πολυ σοβαρη και ταυτοχρονα υπαρκτη.Για τους αμερικανους και ισραηλινους ειναι μια απλη ρουτινα να το κανουν αλλα για τους τουρκους δεν γνωριζω.Παντως η εννοια του vertigo δεν ειναι αληθοφανης διοτι ολα εγιναν ξαφνικα και οχι υπο την επιρροια κλειστων ελιγμων.Η αλλη αποψη ειναι την στιγμη που στα 200 μετρα απο θαλασσα ο 2ος πιλοτος εκανε αιφνιδια ανοδο να ισοπεδωσε κυριολεκτικα με τον αερα των τουρμπινων του τον ευρισκομενο στα 100 μετρα και απο κατω του 1ο πιλοτο .Παντως οχι vertigo και αλλα παραμυθια.

    • ΑΣΧΕΤΟΣ says:

      Οι συνθηκες συμπτωματικά ακριβως ιδιες με την καταριψη του ελικοπτερου στην Κιναρο.Μονο με παρεμβολες δικαιολογειται η παραπλανηση συτηματων του αεροσκαφους.και μεσα στην εμβελεια των 150 χλμ.του Κοράλ.
      Παλια τεχνολογία εφαρμοσμενη απο τους Αμερικανους ηδη απο το 1974 οταν παραπλανησαν οσα Νορατλας βρεθηκαν στην Ρόδο αντι στην Κυπρο.
      Οσο για τα καναλια και τα μεγαλυτερα μπλογκς προφανως και ελεγχονται αφου χρηματοδοτουνται.Δεν ειναι τυχαιο οτι κανουν ιδιες αναρτησεις. Δεν ονομαστηκε για πλακα ο Κυριακόπουλος εφεδρος ταξιαρχος.

  2. Kiki says:

    Ποιος απο τους προσκυνημενους πολιτικαντηδες θα τολμησει να πει οτι δεν ηταν ατυχημα αλλα το εριξαν οι τουρκοι;Και μια απλοικη ερωτηση,αφηστε τους να μπουν στον εναεριο μας χωρο να δουμε τι θα κανουν;Ριξτε μια προειδοποιητικη βολη και μετα ριξτε ενα αεροπλανο τους…..προς τι ολο αυτο το καθημερινο κυνηγητο;Σε ποια χωρα του κοσμου κανουν τετοιες παραβιασεις καθε μερα;

    • ΤΝD says:

      σωστα !!! δηλαδη εχουμε απο την μια τους τουρκους να στηνουν παγιδα στους δυο στρατιωτικους και να τους κατηγορουν για παραβιαση συνορων !!! απο την αλλη οι προσκυνημενοι που επρεπε χθες να τους ειχαν παρει με μια ομαδα ειδικων δυναμεων ( ξερουμε οτι μπορουν αμεσα και ανετα αυτοι οι εκπαιδευμενοι γιγαντες σε μια ωρα απο την στιγμη της προσεγγισης στην τουρκια ), στο προκειμενο λοιπον, καθε μερα χρονια τωρα κανουν παραβιαση συνορων , μια φορα αιχμαλωτισαται ενα πιστολι τους ορεε ρεμαλια που δεν εχετε την ευθιξια να παραιτιθηται μετα τον θανατο αυτου του μετα θανατο ηρωα !!! ΚΑΜΜΕΝΕ εγω στην θεση σου θα πηγαινα να ΠΝΙΓΩ ο σεβαστος ελληνας τσολιας στην ακροπολη το 1940 δεν δεχτηκε να αιχμαλωτηστη η να παραδωση την σημαια ( τον παραστατη ) εν καιρο ειρηνης για το μυαλο σας , ειναι εν καιρο ακυρηχτου πολεμου για τους τουρκους !! γιατι ρε δεν ριχνετε δυο πυραυλακια στα τουρκικα;; εσυ δεν ελεγες οποια παραβιασει θα εχει και την απαντηση του ;; που ειναι ρε η απαντηση ;; μπηκανε στον ελληνικο εναεριο χωρο ;; να μην γυρισουν ποτε πισω ρε ποτε πισω ρε πουλημενοι … και μην τολμησετε να πειτε δεν εχουμε δυναμη πυρος !!! γιατι μονο εσεις και η κοιλια σας θα εισαστε η αιτια θα πατε για συνταγμα μερια !!! δεν θα γλυτωσετε ρεεε!!! η ελλαδα δεν ειναι δικια σας !!! το ονομα μακεδονια δεν ειναι δικο σας προσεξτε καλα εισαστε αντιπαλοι των ελληνων με αυτα τα τερτιπια σας ….

  3. kostas says:

    μαλον δεν ξερουν η ξερουν και κανουν την κοτα λογο εντωλων των φιλων μας των δυτικων οτι υπαρχουν ηλεκτρονικα μηχανηματα ηλεκτρωνικου πολεμου να παρουν τα αντιμετρα

  4. 4everpao13 says:

    Μέρα με τη μέρα διαπιστώνουμε, ότι οι κινήσεις της Τουρκίας είναι πολύ μελετημένες, εν αντιθέσει με τις δικές μας (θα έλεγα πως είναι ανύπαρκτες τουλάχιστον από πολιτικής άποψης) με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια εμείς να θρηνούμε 4 θύματα, πιλότους της πολεμικής μας αεροπορίας και 2 αιχμαλώτους. Πριν λίγες μέρες η τουρκική εφημερίδα “Γενί Σαφάκ” είχε δημοσιεύσει (https://www.youtube.com/watch?v=VNNthB9GuHk) ότι “βλέπει κάποια προβοκάτσια εναντίον της Τουρκίας”… ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ;;;;;;;;;;;;;;;; Μην μου πείτε ότι η χθεσινή πτώση του Ελληνικού μαχητικού αεροσκάφους δεν έχει σχέση με την συγκεκριμένη δήλωση;;;;;;;; Μην μου πείτε ότι το αεροπλάνο δεν το “”ΕΠΕΣΑΝ””;;;;;;;;;;;;; Τι γύρευε εκεί κοντά το τούρκικο υποβρύχιο;;;;;;;;;; Και το τραγικότερο όλων είναι ότι έχουμε πέσει στα 4 και δεν λέμε να σηκωθούμε… Ως πότε πιά θα: ευχαριστούμε τους Αμερικάνους… θα τα βάζουμε με τον αέρα που μας πήρε την ΣΗΜΑΙΑ… θα παραχωρούμε την ΙΣΤΟΡΙΑ μας και τα ΑΙΜΑΤΟΒΑΜΜΕΝΑ εδώ και χιλιάδες χρόνια ΕΔΑΦΗ μας…; Θα με ρωτήσετε, εσύ δηλαδή θέλεις πόλεμο;… Δυστυχώς, εδώ πού μας έχουν φέρει όλοι οι πολιτικοί (και όχι μόνο) όλα αυτά τα χρόνια, για να “πάρουμε” πάλι πίσω την πατρίδα μας και να κερδίσουμε την ελευθερία μας “ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ”.

    • ΤΤΤ says:

      πρωτα απο ολα πρεπει να σαπισουν ολοι οι προδοτες των ελληνων το πως ειναι απλο αλλα δυσκολο , εχουμε πολλους νεοταξητες στην ελλαδα, ολη η βουλη στα μ.μ.ε, στην δημοσια δοιηκηση κ.λ.π, και ναι εδω που μας εφτασαν οι προδοτες που κυττανε μονο την καρεκλα τους και την μασαχουσετη τους πρεπει να αμυνθουμε επιτηθεμενοι εγω αλλη λυση δεν βλεπω , αυτοι οι τουρκοσποροι δεν προκειται ΠΟΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ο βλλαμενος ο ερτογαν εχει συνορα τις καρδιας του ειπε, απροσδιοριστα θελει πληρη ηγεμονια και αστυνομευση σε ολη την ασια και βαλκανια και εμεις απλα τον κυτταμε !!! να ηξερες ποση ευθηνη εχεις καμμενε !!! στην συνειδηση του ελληνικου λαου !!!

  5. αντι says:

    …οτι να ναι…στην πλατη ενός νεκρου
    ολη ηι ειδημοσύνη μαζεμενη …. ΟΜΑΔΑ ΥΨΗΛΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ.ουρευτο..παρε το αυγο και κουρευτο….

  6. ΜΥΣΤΗΣ says:

    Το αεροπλάνο το έριξαν οι τούρκοι, με τον ένα ή το άλλο τρόπο, δηλαδή είτε με στρατιωτικό χτύπημα, είτε με σοβαρά παρενόχληση στα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροπλάνου, με αποτέλεσμα να πέσει κάτω. Θα πρέπει να ξέρετε ότι οι τούρκοι έχουν μία πλήρης ανεπττυγμένη πολεμική βιομηχανία, που παράγει από όπλα, μέχρι πολεμικά πλοία, μέχρι ελικόπτερα (ΑΤΑΚ), όπως και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και παρεμβολών (εταιρεία ASELSAN). Στην Ελλάδα τι παράγουνε Τα ξέρετε…τα εργοστάσια τα έχουν κλείσει.

  7. geo says:

    τα αλλα αεροπλανα στην περιοχη δεν θα ειχαν το ιδιο προβλημα και μετα αφου εχουν τετοιο οπλο γιατι δεν το χρησιμοποιουν καθε μερα τι μας αγαπουν και δεν το κανουν

    • ΤΕΣΤ says:

      δεν μπορουν να τα κανουν ολα φανερα !!! οι δοκιμες για αυτους επιτρεπονται , δεν ξερω αν εγινε ετσι , αυτο ομως που ξερω ειναι γιατι επιτρεπουμε ολες αυτες τις ΝAFTEX με αληθινα η οχι πυρα μεσα στο αιγαιο μας , γιατι επιτρεπουν παραβιασει των συνορων μας με πλοια και αεροπλανα !!! εκει λοιπον στο βαθος της ελληνικης θαλλασας κοντα στην σκυρο υπηρχε τουρκικο υποβρυχιο !! ετσι ενυσχιωνται τα σεναρια ηλεκτρονικου πολεμου διοτι και το αλλο μιραζ ειχε θεμα ,… το ρεζουμε της υποθεσης ;; ελληνας νεκρος – ελληνες αιχμαλωτοι στην τουρκια και δεν ανοιγει μυτη ουτε ευθιξια και λογος παρατησεις μια εντολη μια φορα ΚΑΤΑΡΙΨΗ – ΒΥΘΗΣΗ ΤΩΡΑ !!! ντροπη μας στην καταντια που μας εχουν φερει οι ανθελληνες πολιτικοι …

  8. Καφρος says:

    Και η αντίδραση τους σε χρονο ντετε να βγάλουν ανακοίνωση και συλληπητηρια δεν σας λέει κατι. Λες και αν ηταν θύμα ηλ. Πολέμου θα μας το λέγανε. Κριμα

    • ΤΑΣ says:

      Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΛΥΘΕΙ !!! ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ !!! ΑΥΤΟΙ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΕΝΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΚΑΘΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ … ΕΜΕΙΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΕΧΘΡΟ ΜΕΣΑ Η ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ..

  9. Ιωλκαίος says:

    Προσωπική γνώμη, ότι το σύστημα Koral δεν έχει τόση εμβέλεια (200+ χιλιόμετρα). Τη ζημιά κατά 99.9% την έκαναν Νατοϊκά σκάφη (ευρισκόμενα αυτόν τον καιρό στο Αιγαίο) με δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.
    Κανείς δεν μιλάει γι’ αυτά (μη και στεναχωρήσουμε τους “συμμάχους”), αλλά δεν είναι ούτε ανύπαρκτα, ούτε φαντάσματα.

  10. ΑΕΤΟΣΣΣΣ says:

    🇬🇷📶📴⚠️📡

    Η ΠΙΟ ΣΩΣΤΉ ΕΞΉΓΗΣΗ.!!
    ΣΤΗ ΜΥΤΙΛΉΝΗ ΧΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΙΧΕ ΜΠΛΑΚ ΆΟΥΤ..!!
    ΓΙΑ ΣΑΡΆΝΤΑ ΛΕΠΤΆ ΠΕΡΊΠΟΥ..

    ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΉΣΕΙ ΣΥΣΚΕΥΈΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΠΟΛΈΜΟΥ Κ ΣΤΟ ΝΗΣΊ ΠΑΝΩ ΜΕΣΩ ΜΚΟ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΎΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΎΡΚΟΥΣ Κ ΑΠΟ “ΚΑΜΟΥΦΛΑΡΙΣΜΕΝΟΥΣ” ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ..

    • ΑΕΤΟΣΣΣΣ says:

      ΑΚΌΜΑ ΜΊΑ ΑΠΌΔΕΙΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΎ ΠΟΛΈΜΟΥ..

      Ο Γιώργος Πανταζής μίλησε στο «Epsilon» και περιέγραψε τη στιγμή. Υποστήριξε ότι του φάνηκε περίεργο το γεγονός πως ξαφνικά δεν άκουγε τον ήχο του μαχητικού αεροσκάφους και ισχυρίστηκε πως εξαιτίας του καιρού και της ομίχλης στο σημείο, δεν μπορούσε να δει καθαρά τι είχε συμβεί.

    • ΤΑΣ says:

      ΑΣ ΒΓΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΜΥΤΗΛΙΝΙΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΑ … ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ.. ΟΙ Μ.Κ.Ο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΛΛΗΦΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΙ … ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΔΩΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΗΓΕΝΩΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΤΙ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ …

  11. t says:

    να ριξουν ενα τουρκικο να ψοφισει ενας τουρκος και να πουν οι δικοι μας δε φτεμε ατυχημα ηταν ειχαμε φυγει εμεις !!!!!!

  12. Κωνσταντίνος Κ. says:

    Ρε παιδιά το GPS είναι ένα βοηθητικό όργανο στο αεροσκάφος. Δεν καθορίζει το ύψος που πετάει το αεροσκάφος ούτε οι χειριστές βασίζονται σε αυτό. Τα μαχητικά διαθέτουν αυτόνομο υψόμετρο και πιθανόν ραδιουψόμετρο το οποίο προειδοποιεί για πορεία πρόσκρουσης. Επίσης χρησιμοποιούν ραδιοβοηθήματα και τις οδηγίες του ελεγκτή αεράμυνας για πορείες και ύψη αν απαιτείται. Και παρεμβολές να είχε δεχτεί το GPS δεν επηρέαζε την πτήση του. Έχουν συμβεί πολλά ατυχήματα στην πολεμική αεροπορία με πρόσκρουση στο έδαφος (θάλασσα) ελεγχόμενης πτήσης κυρίως λόγω καιρού. 2 Α-7 έπεσαν στην περιοχή Μετεώρων το 1985 λόγω ομίχλης (2 νεκροί), 2 F-16 στο Πήλιο το 2004 επίσης λόγω καιρού (4 νεκροί). Μην ξεχνάμε και παγκοσμίως ανάλογα περιστατικά. Μην δαιμονοποιούμε πράγματα.

    • ΤΑΣ says:

      ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ Η ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΜΑΣ ;; Η ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΗΤΑΝ!! ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΤΥΠΗΘΗ ΣΤΗΝ ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ ΤΑ ΜΙΡΑΖ 2000-5 ΔΕΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΤΟ ΙΣΙΩΜΑ !! ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΕΣ ΟΤΙ ΛΟΓΟ ΝΑΦΤΕΞ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΕ ΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΤΟΥΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΣΚΥΡΟ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΓΕΙΩΘΗΚΕ ΕΙΧΕ ΘΕΜΑ !!!

  13. ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ says:

    Πόση ανοησία πιά;;;; Όλοι είναι ειδικοί σε όλα! Από σεισμούς, λιμούς, αεροπορικά ατυχήματα, βέρτιγκο, πολιτική, Παγκόσμιες κυβερνήσεις, μέχρι γεωστρατηγικά σχέδια, πλημμύρες, καταποντισμούς, ναυάγια, συγκρούσεις τραίνων….. και πολλά άλλα τέτοια. Η φαιδρότητα και η ανοησία σε όλο της το μεγαλείο! Έλεος πιά με την βλακεία και την ανοησία. Όχι τρία αλλά 40 μνημόνια θα μας επιβάλουν με τόση ανοησία που κυκλοφορεί στην Ελλάδα.

    Για ποιον ηλεκτρονικό πόλεμο και συστήματα Koral μιλάτε ανόητοι;;; Δηλαδή η Ελλάδα δεν μπορεί με το ESM/ELINT να στοχοποιήσει και να εξουδετερώσει τις παρεμβολές του Koral, ειδικά αν αυτό εκπέμπει, όπως γράφει το άρθρο και λένε ορισμένοι στα σχόλιά τους, όχι από το βάθος της Τουρκίας αλλά από τα παράλια που εντοπίζεται πολύ πιο εύκολα;;;

    Το άρθρο βέβαια για να είναι μέσα σε όλες τις εκδοχές λέει ότι συνέβαλε (λιγουλάκι όμως) και η χαμηλή νέφωση: “…σε συνδυασμό με την σχετική έλλειψη ορατότητας που οφείλεται πράγματι στη χαμηλή νέφωση που επικρατούσε στην περιοχή….”

    • ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ says:

      Και κάτι ακόμα που παρέλειψα:
      Πριν συνεχίσετε όλοι όσοι σχολιάζετε να λέτε ανοησίες, δείτε ποιά είναι τα τελευταία λόγια του αδικοχαμένου πιλότου:

      «Νο 1 εδώ, ακολούθα με να βγούμε από την ομίχλη», του είπε ο 34χρονος σμηναγός. Και εκείνος του απάντησε: «βλέπω από το όργανο ότι είμαστε κοντά στη θάλασσα. Εγώ ανεβαίνω». Ήταν η τελευταία τους συνομιλία. Μετά, έχασε την επαφή με το Mirage του άτυχου σμηναγού. Η απόφασή του να κάνει ανάβαση, ήταν εκείνη που, την τελευταία στιγμή, του έσωσε τη ζωή.

      Δηλαδή δεν υπάρχει καμία παρεμβολή στα όργανα των αεροπλάνων (από Τούρκους που λένε πολλοί ανόητοι) αφού ο ένας βλέπει τα όργανα και παίρνει ύψος και υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με πυκνή ομίχλη όπως λένε και οι δύο πιλότοι! Μπορεί τα όργανα του άτυχου ήρωα Σμηναγού να χάλασαν αλλά παρεμβολή δεν υπήρχε γιατί ο άλλος πιλότος διάβασε τα όργανα και σώθηκε! Χωρίς να αποκλείεται η εκδοχή τπυ Βέρτιγκο (απώλειας προσανατολισμού).

      Πρέπει όλοι να σεβαστούν τον νεκρό ήρωα πιλότο μας και να σταματήσουν να γράφουν ανοησίες για να παίρνουν “κλικ”. Ο άλλος το πρωί στον ΑΝΤ1 μίλαγε για πύραυλο από υποβρύχιο και ήταν εκπρόσωπος στο ΝΑΤΟ κάποτε! Έλεος!!!!!!!! Αλήθεια, γιατί τόσο ανόητοι παίρνουν τόσο μεγάλες “καρέκλες” και μισθούς;;;;;

    • ΤΑΣ says:

      ΜΑΣ ΣΥΧΩΡΕΙΤΕ ΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΜΕ !!! ΕΙΣΑΙ ΣΟΒΑΡΟΣ ;; ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΥ ΣΚΕΦΤΕΣΕ ΚΑΤΙ ΚΑΙ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΓΩ ΘΑ ΣΕ ΠΩ ΗΛΙΘΙΟ ;; ΔΕ ΝΤΡΕΠΕΣΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΕΤΣΙ ;; ΕΜΕΙΣ ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΙΘΑΝΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΑΝ ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΘΕΜΑ ΒΓΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ … ΚΑΙ ΘΕΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΑ ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙΡΟΥ ΤΟ ΜΙΡΑΖΑΚΙ 2000-5 ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΥΠΟ ΟΠΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Η ΒΡΑΔΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙ !! ΤΩΡΑ ΕΝΑ ΣΥΝΕΦΑΚΙ ΤΟ ΕΣΤΕΙΛΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ..

      • ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ says:

        Τί λες σμήναρχέ μου!!! Με συγχωρείς αλλά αυτά που γράφονται εδώ θα τα διαβάζουν οι πιλότοι και θα γελάνε με τους ξερόλες και την ανοησία τους. Γιατί δεν περιμένεις να βρουν το κάθισμα του πιλότου που έχει καταγράψει τα πάντα για την πτήση, ή να εξετάσουν το βίντεο που ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ θα έχει τραβήξει το δεύτερο αεροπλάνο όπως γίνεται ΠΑΝΤΑ σε αναχαιτίσεις σε σχηματισμό, για να μάθουμε τί έχει συμβεί και κάθεσαι και κάνεις υποθέσεις;;;

  14. geo says:

    και πως την γλυτωσε το αλλο μιραζ και μην ξεχναμε οτι υπαρχει μαρτυρας απο την μυκονο που λεει οτι ειδε το αεροπλανο σαν να ηθελε να προσγειωθει αν δεν ειναι μουφα ειδηση και μετα ας περιμενουμε λιγο να δουμε τι θα πει και ο αλλος πιλοτος και το μαυρο κουτι

  15. geo says:

    Σύστημα Koral και τουρκικές ικανότητες Ηλεκτρονικού Πολέμου
    12 Μάϊου 2016 15 Comments

    Τους τελευταίους μήνες έχει ενταχθεί σε υπηρεσία με της Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις το εγχώριο προηγμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Koral. Το θέμα έλαβε ευρεία δημοσιότητα, χωρίς να λείπουν και οι συνήθεις υπερβολές. Με την ευκαιρία αυτή επιχειρούμε μια πρώτη προσέγγιση στο τι ακριβώς είναι το Koral, ξεκινώντας με μια αναδρομή σε όσα προηγήθηκαν και οδήγησαν στην διατύπωση της απαίτησης προμήθειάς του.

    Σύντομο ιστορικό

    Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έδειξαν να αντιλαμβάνονται τα συμπεράσματα από τις επιχειρήσεις στον Κόλπο και αλλού, γύρω από τα σύγχρονα δεδομένα περί ηλεκτρονικού πολέμου. Ιδιαίτερα η Τουρκική Αεροπορία (THK), έλαβε σημαντικά μαθήματα επ’ αυτού με την εμπειρία της συμμετοχής στις αεροπορικές επιχειρήσεις πάνω από τη Βοσνία αλλά, κυρίως, με την κρίση των Ιμίων. Την κρίσιμη εκείνη νύχτα του 1996, οι Τούρκοι διαπίστωσαν ότι η παραμικρή αεροπορική δραστηριότητά τους γινόταν έγκαιρα αντιληπτοί από το ελληνικό δίκτυο αεράμυνας, στις περισσότερες περιπτώσεις αμέσως μετά την απογείωση των αεροσκαφών τους (ιδιαίτερα όσον αφορά τις δυτικότερες Αεροπορικές Βάσεις τους) και πολύ πριν αυτά εξέλθουν του τουρκικού εναέριου χώρου. Έτσι, κάθε δυνατότητα αιφνιδιασμού -στοιχείου κρίσιμης σημασίας στον αεροπορικό αγώνα όπου οι χρόνοι είναι εξορισμού μικροί- σχεδόν εξανεμιζόταν. Μάλιστα, τα αμέσως επόμενα χρόνια τόσο τα ελληνικά επίγεια συστήματα αεράμυνας και το δίκτυο έγκαιρης προειδοποίησης αναβαθμίστηκαν και πύκνωσαν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό.

    Αναζητώντας τα αντίμετρα στη δεδομένη αυτή κατάσταση, η Τουρκική Αεροπορία εκκίνησε μια σειρά εξοπλιστικών προγραμμάτων για να αναβαθμίσει τις δυνατότητές της στις επιχειρήσεις καταστολής (SEAD) και καταστροφής (DEAD) εχθρικής αεράμυνας. Στον δεύτερο τομέα εντάχθηκε, μεταξύ άλλων, και η προμήθεια των φονικών ΜΕΑ Harpy η οποία έγινε γνώστη μόλις λίγο πριν την έναρξη των παραλαβών του υλικού. Ακόμη πιο «αθόρυβες» ήταν οι τουρκικές κινήσεις στον άλλον τομέα, εστιασμένες κυρίως στον τομέα του ηλεκτρονικού πολέμου. Κάποια σχετικά βήματα που είχαν προηγηθεί, απέτυχαν με χαρακτηριστικότερη περίπτωση εκείνη του συστήματος MILKAR-2U που εγκαταστάθηκε σε ένα αεροσκάφος C-160. Σε απόρρητες αναφορές της ΤΗΚ δηλωνόταν με απογοήτευση ότι το εν λόγω σύστημα δεν είχε δυνατότητες υποκλοπής και παρεμβολής επικοινωνιών (COMINT/COMJAM), ούτε δυνατότητες «παρεμβολών παραπλανήσεων» (δηλ. δημιουργίας ψευδοστόχων) των εχθρικών ραντάρ, παρά μόνο παρεμβολών θορύβου περιορισμένης ισχύος. Και γι’ αυτήν την ικανότητα ωστόσο επισημαινόταν ότι η παρεμβολή που είναι σε θέση να προκαλέσει σε ραντάρ με συστήματα αντι-αντιμέτρων (ECCM) είναι «αμελητέα». Υπό αυτά τα δεδομένα, τον Δεκέμβριο του 1998 ξεκίνησαν δύο προγράμματα για λογαριασμό της ΤHK, με κύριο ανάδοχο την Aselsan. Το πρώτο αφορούσε την ανάπτυξη και προμήθεια παρεμβολέων συστημάτων επικοινωνιών για τις συχνότητες VHF και UHF και το δεύτερο την ανάπτυξη και προμήθεια αερομεταφερόμενων και επίγειων συστημάτων Ηλεκτρονικής Υποστήριξης (ESM/ELINT) και Ηλεκτρονικής Επίθεσης (Παρεμβολείς-Jammers) εχθρικών ραντάρ εξ αποστάσεως.

    Το δεύτερο αυτό πρόγραμμα (υπό την κωδική ονομασία «Golge») ήταν και το μεγαλύτερο και έλαβε απόλυτη προτεραιότητα. Χαρακτηριστική είναι η σχετική αναφορά σε μια αναλυτική έκθεση που είχε συντάξει η Διεύθυνση Επιχειρήσεων και Σχεδίων της ΤΗΚ εν έτει 1999, για την αναγκαιότητα προμήθειας σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου. Εκεί, μεταξύ άλλων, αναφερόταν χαρακτηριστικά: «Στο Αιγαίο, το οποίο είναι μια από τις πλέον “μολυσμένες” με ηλεκτρομαγνητικά κύματα περιοχές του κόσμου, παρατηρείται ότι έχουν εγκατασταθεί [σ.σ.: εννοεί από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις] και λειτουργούν σε μία ευρεία περιοχή πολλά συστήματα ραντάρ τα οποία εκτελούν κρίσιμε αποστολές οι οποίες είναι σε θέση να επηρεάσουν την έκβαση των επιχειρήσεων». Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του ελληνικού δικτύου έγκαιρης προειδοποίησης, η εν λόγω έκθεση ανέφερε: «Εκτιμάται ότι είναι αρκετά δύσκολη η παρεμβολή όλων αυτών των ραντάρ με έξι αεροσκάφη τα οποία ευρίσκονται στον αέρα ταυτόχρονα και κάνουν παρεμβολές εξ αποστάσεως» και κατά συνέπεια προτείνει την απόκτηση 10 επίγειων μονάδων «Ηλεκτρονικής Υποστήριξης/Ηλεκτρονικής Επίθεσης» ώστε «να καταστεί δυνατή η παρεμβολή των ραντάρ 1η γραμμής [σ.σ.: σε άλλο σημείο αναφέρεται η απαίτηση ταυτόχρονης παρεμβολής 9 συστημάτων ραντάρ] του εχθρού» με συστήματα παρεμβολών που «θα εγκατασταθούν σε παράκτιες περιοχές». [1]

    Το πρόγραμμα «Golge» προέβλεπε την απόκτηση έως και 10 αερομεταφερόμενων παρεμβολέων για τοποθέτηση σε αεροσκάφη μεγέθους επιχειρηματικού jet, καθώς και ισάριθμων επίγειων συγκροτημάτων ESM/ELINT & Jammers. Σύντομα όμως έγινε αντιληπτό ότι τα δύο αυτά σκέλη δεν μπορούν να προχωρήσουν παράλληλα λόγω εντελώς διαφορετικού απαιτούμενου τεχνολογικού επιπέδου και έτσι, το Σεπτέμβριο του 1999, διαχωρίστηκαν σε δύο αυτόνομα προγράμματα (αμφότερα πάντοτε υπό την ευθύνη της Aselsan). Οι απαιτήσεις για τα αερομεταφερόμενα συστήματα αναδιαμορφώθηκαν σε 4 (2+2) μονάδες, ενώ για τα επίγεια σε 3 μονάδες ESM/ELINT και 6 μονάδες jammers. Το πρώτο πρόγραμμα (που ήταν και το πλέον φιλόδοξα από τεχνολογικής/επιχειρησιακής άποψης) αντιμετώπισε σωρεία δυσκολιών και προβλημάτων. Στο δεύτερο πρόγραμμα η πρόοδος ήταν αρκετά ταχύτερη. Το 2007 η Aselsan ολοκλήρωσε την αρχική φάση έρευνας & ανάπτυξης και έλαβε το σχετικό συμβόλαιο για την να προχωρήσει στην επόμενη φάση εξέλιξης που θα οδηγούσε στο σύστημα Koral όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Η φάση αυτή ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο 2009, οπότε και η Aselsan έλαβε παράδοση 7 συστημάτων (1 πρωτότυπο + 6 πλήρους παραγωγής). Όπως γίνεται αντιληπτό, η διαφορά πλέον είναι ότι ο αριθμός των μονάδων ESM/ELINT και των παρεμβολέων ταυτίστηκε, ώστε να δρουν ως ολοκληρωμένα συγκροτήματα ανίχνευσης/εντοπισμού και παρεμβολής εχθρικών ραντάρ. Οι πραγματικές δοκιμές του πρώτου πλήρους συγκροτήματος Koral ξεκίνησαν τον Μαίο του 2015. H επιτυχής ολοκλήρωσή τους στα τέλη του ίδιου έτους, σήμανε την ένταξή του σε υπηρεσία. Σε όλα του τα σκέλη, το πρόγραμμα αυτό φέρεται να στοίχισε συνολικά 97.343.717$. [2]

    Τα χαρακτηριστικά

    Το σύστημα Koral αποτελείται από δύο ξεχωριστές αυτόνομες μονάδες, επί ισάριθμων φορτηγών οχημάτων βαρέως τύπου (8×8), κάτι που του προσδίδει αξιόλογη ευκινησία αλλά και προστασία από απειλές NBC. Συνδυαζόμενες οι δύο αυτές μονάδες (ευρισκόμενες σε απόσταση έως και 500 μέτρων η μία από την άλλη) απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα που μπορεί να καλύψει όλο σχεδόν το φάσμα ηλεκτρονικού πολέμου ως προς την αντιμετώπιση των εχθρικών ραντάρ.

    Η πρώτη από τις δύο μονάδες ουσιαστικά είναι το σύστημα ESM/ELINT (Koral ED), ενώ η άλλη, ένας ενεργός παρεμβολέας μεγάλης ισχύος και εμβέλειας (Koral ET). Έτσι, η πρώτη αναλαμβάνει τον εντοπισμό και την αξιολόγηση του στόχου και, ακολούθως, η δεύτερη την αδρανοποίησή του μέσω παρεμβολών. Αν και σε τέτοιες περιπτώσεις οι πληροφορίες που διαρρέουν είναι λίγες και, συνήθως, ελεγχόμενες για την εγκυρότητά τους, στο σύστημα Koral αποδίδεται εμβέλεια της τάξης των 100(κατ’ άλλες πηγές, 150χλμ.). Αναφέρεται επίσης ότι μπορεί να δράσει ταυτόχρονα εναντίον πολλαπλών στόχων, όπως παντός τύπου ραντάρ (αεροσκαφών, πλοίων, επίγειων συστημάτων αεράμυνας κτλ.) και συστήματα διεύθυνσης βολής/καθοδήγησης πυραύλων, σε ένα ευρύ φάσμα ραδιοσυχνοτήτων. Ως κύρια αποστολή του φέρεται να είναι η υποστήριξη επιχειρήσεων καταστολής εχθρικής αεράμυνας (κάτι που επιβεβαιώνεται και από την απόδοση του συστήματος αποκλειστικά στην Τουρκική Αεροπορία, τουλάχιστον ως τώρα). Η δε μονάδα Koral ED προσφέρει δυνατότητες εύρεσης διεύθυνσης (DF), εντοπισμού, καταγραφής, ανάλυσης και ταξινόμησης στόχων.

    Η απειλή

    Η ένταξη του Koral προκάλεσε σωρεία δημοσιευμάτων, πολλά εκ των οποίων με στόχο απλά την καταστροφολογία προσδίδοντας στο σύστημα σχεδόν μυθικές δυνατότητες εκμηδένισης της ελληνικής αεράμυνας. Η διαρροή της πληροφορίας περί ανάπτυξης ενός τέτοιου συστήματος κοντά στα τουρκοσυριακά σύνορα, οδήγησε σε αναφορές περί προσπάθειας αντιμετώπισης των συστημάτων S-300/400 που έχουν αναπτύξει η Ρώσοι στη Συρία. Εύλογα προέκυψαν και οι συνειρμοί (προερχόμενοι μάλιστα από τον ίδιο τον τουρκικό Τύπο) για δυνητική δράση του συστήματος εναντίον και των ελληνικών S-300PMU1, ενώ τα εν λόγω Α/Α συστήματα βρέθηκαν στο επίκεντρο των σχολίων και για το τουρκικό πρόγραμμα αερομεταφερόμενου παρεμβολέα (βλ. παρακάτω).

    Αναμφίβολα πρόκειται περί ενός προηγμένου και, κατά τα φαινόμενα, υψηλών επιδόσεων συστήματος. Βλέποντας όμως κανείς το όλο θέμα πιο ψύχραιμα, δεν έχει παρά να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για κάποιο αξιοθαύμαστο άλμα της τουρκικής βιομηχανίας στον τομέα του ηλεκτρονικού πολέμου, αλλά μάλλον για μια φυσιολογική εξέλιξη βάσει σωστού προγραμματισμού και σωστών επενδύσεων. Επ’ αυτού, ελάχιστοι λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τη μακρόχρονη πείρα της Aselsan στην ανάπτυξη συστημάτων ELINT (π.χ. οικογένεια DFINT) και παρεμβολής (π.χ. οικογένεια JAMINT). Η δε αφιέρωση τεραστίων ποσών από τον τουρκικό αμυντικό προϋπολογισμό στους τομείς έρευνας και ανάπτυξης (R&D), αποτελεί εγγύηση ότι οι εγχώριες προσπάθειες σε διάφορους τομείς, αργά ή γρήγορα θα αποδώσουν καρπούς. Από την άλλη πλευρά, συστήματα όπως το Koral αποτελούν έναν μόνο κρίκο μιας μεγάλης αλυσίδας μέσων και τακτικών αδρανοποίησης της άμυνας του αντιπάλου –όπως, άλλωστε, φαίνεται και από την αρχική μορφή που είχε το πρόγραμμα «Golge». Δεν συνηθίζεται να δρουν εντελώς αυτόνομα, ούτε και αποτελούν μη αντιμετωπίσιμη απειλή (ενδεικτικά, όλα τα σύγχρονα ραντάρ διαθέτουν σημαντικές ικανότητες αντι-αντιμέτρων/ECCM). Επίσης, από την στιγμή που και το ίδιο το Koral εκπέμπει (ιδιαίτερα σε διαμόρφωση εστιασμένης παρεμβολής θορύβου), μπορεί να εντοπιστεί από φίλια μέσα ESM/ELINT και, κατά συνέπεια να στοχοποιηθεί και να εξουδετερωθεί. Ο ουσιαστικός περιορισμός σε ένα τέτοιο εγχείρημα έχει να κάνει με το βάθος στο οποίο θα βρίσκεται το Koral πίσω από την πρώτη γραμμή του εχθρού, όπως άλλωστε του επιτρέπει η φημολογούμενη μεγάλη εμβέλειά του. Κι αυτό όμως υπό προϋποθέσεις. Το γενικό συμπέρασμα λοιπόν, είναι ότι συστήματα όπως το Koral δεν πρέπει ούτε να υποτιμούνται, ούτε και να υπερτιμούνται. Αποτελούν σημαντικότατη απειλή, αλλά όχι στρατηγικό όπλο η ύπαρξη του οποίου θα δικαιολογούσε πανικό.

    Αερομεταφερόμενοι Παρεμβολείς

    Στο ίδιο γενικό πλαίσιο, επιβεβαιώνοντας και τα όσα αναφέραμε πιο πάνω περί «αλυσίδας μέσων και τακτικών αδρανοποίησης της άμυνας του αντιπάλου», η Τουρκία έχει σε εξέλιξη και ένα πρόγραμμα απόκτησης αερομεταφερόμενων συστημάτων παρεμβολής εξ αποστάσεως. Δηλαδή το πρώτο και πλέον φιλόδοξο σκέλος του προαναφερθέντος προγράμματος «Golge». Ακριβώς αυτή η φιλόδοξη φύση του ήταν που προκάλεσε εύλογα αρκετές καθυστερήσεις στη διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης. Για την αντιμετώπισή τους αλλά και για τον περιορισμό του τεχνολογικού ρίσκου, πολύ πρόσφατα το τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας ανακοίνωσε τον διαχωρισμό του προγράμματος σε δύο φάσεις. Στη πρώτη εξ αυτών, δύο αερομεταφερόμενα συστήματα παρεμβολών ξένης ανάπτυξης θα αποκτηθούν και θα ολοκληρωθούν εγχώρια σε ισάριθμα επιχειρηματικά jets που θα προέλθουν επίσης από το εξωτερικό. Η δεύτερη φάση αφορά την ένταξη σε υπηρεσία του εγχώριου παρεμβολέα μεγάλης εμβέλειας η ανάπτυξη του οποίου από την Aselsan ελπίζεται να έχει ολοκληρωθεί έως τότε.

    Αυτό το μέτρο, πέραν του περιορισμού του τεχνολογικού ρίσκου, εγγυάται την συντομότερη κάλυψη των άμεσων αναγκών αλλά και την εξασφάλιση εμπειρίας ολοκλήρωσης συστημάτων παρεμβολών σε επιχειρηματικά jets, πριν αυτό χρειασθεί να εφαρμοστεί με ένα εντελώς νέο και αμιγώς εγχώριο σύστημα. Αυτό το σκέλος της ολοκλήρωσης (και για τις δύο φάσεις), ανατέθηκε στην τουρκική εταιρεία Savronik. Ο τύπος του επιχειρηματικού jet που επελέγη, τουλάχιστον για τη πρώτη φάση του προγράμματος, είναι το Global Express της καναδική Bombardier, η οποία υπερίσχυσε έναντι 6 άλλων υποψηφιοτήτων. Η επιλογή της συγκεκριμένης οικογένειας αεροσκαφών και για μια σειρά άλλων παρόμοιων εφαρμογών διεθνώς (π.χ. ως E-11A για το πρόγραμμα BACN της USAF, ως Sentinel R.1 για το πρόγραμμα ASTOR της RAF και, πρόσφατα ως φορέα του νέου Erieye-ER της Saab) καταδεικνύει ότι πρόκειται για την πλέον συμφέρουσα επιλογή στη σχέση επιδόσεων/κόστους χρήσης.

    Υπενθυμίζεται ότι η τουρκική απαίτηση για αερομεταφερόμενους παρεμβολείς αφορά ένα σύστημα με ικανότητα παρεμβολής εχθρικών επίγειων και εναέριων ραντάρ, συστημάτων καθοδήγησης πυραύλων και ζεύξεων δεδομένων, με εμβέλεια της τάξης των 400χλμ., κάτι που αυτομάτως αναβιβάζει την απειλή που θα αντιπροσωπεύει ένα τέτοιο σύστημα, σε άλλο επίπεδο. Αντιστοίχως βέβαια πολλαπλασιάζονται οι τεχνολογικές απαιτήσεις και το κόστος (το οποίο αναμένεται να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 250 εκατ. $ συνολικά). Εξάλλου τα αεροσκάφη-φορείς ενός τέτοιου συστήματος δεν μπορούν παρά να αποτελέσουν στόχους πρώτης προτεραιότητας για την αντίπαλη αεροπορία, ειδικά σε ένα πεδίο περιορισμένου εύρους. Η -επιδιωκώμενη- τεράστια εμβέλεια των συστημάτων που θα φέρουν, μετριάζει κάπως τις συνέπειες των δεδομένων αυτών, χωρίς όμως να υποκαθιστά πλήρως την ανάγκη ισχυρής συνοδείας τέτοιων αεροσκαφών για την εξασφάλιση της προστασίας τους.

    Άλλα τουρκικά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου

    Είναι αξιοσημείωτο πως ήδη από την δεκαετία του ’90 η τουρκική πλευρά καταβάλει σταδιακές αλλά συστηματικές προσπάθειες να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως από ξένους προμηθευτές στον ευαίσθητο τομέα του ηλεκτρονικού πολέμου, με ότι αυτό συνεπάγεται. Κυρίαρχο ρόλο σε αυτή την προσπάθεια παίζει η Aselsan. Η εν λόγω εταιρεία, πέραν των Koral για την ΤΗΚ, έχει αναπτύξει και παραδώσει συστήματα διαφόρων κατηγοριών για τακτική χρήση από τον Τουρκικό Στρατό. Σε αυτά συγκαταλέγονται οι παρεμβολείς επικοινωνιών HF/VHF/UHF (COMJAM) των οικογενειών JAMINT-3/4 και τα συστήματα COMINT/DF της οικογένειας DFINT-3 (A/A2/T/T2), όλα φερόμενα επί οχημάτων για υψηλή τακτική ευκινησία. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζει η έκδοση του DFINT επί ελαφρού τεθωρακισμένου οχήματος Cobra (ATDFV) για χρήση πλησίον της πρώτης γραμμής του μετώπου. Το νεότερο σύστημα COMINT της εταιρίας, είναι το MILKED-4A (προφανώς προϊόν της προαναφερθείσας απαίτησης για νέα συστήματα COMINT/COMJAM). Παραγγέλθηκαν δύο τέτοια συστήματα (βάσει συμβολαίου ύψους 29.551.497$) τα οποία όμως απέτυχαν να εκπληρώσουν τις συμβατικά προβλεπόμενες επιδόσεις στις δοκιμές που έγιναν τον Μάιο του 2013. Οι δοκιμές επαναλήφθηκαν τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους και πάλι όμως με πενιχρά αποτελέσματα. Έκτοτε η τύχη του προγράμματος αυτού αγνοείται. [3]

    elektronik harp tatbikat

    Όσον αφορά τα αερομεταφερόμενα συστήματα, πέραν του αποτυχημένου MILKAR-2U (γνωστού και ως JAMINT-2U, κάτι που φανερώνει ότι προέρχεται από την αντίστοιχη οικογένεια επίγειων συστημάτων), η εταιρεία έχει αναπτύξει και το σύστημα ELINT MILSIS-2U. Τουλάχιστον τρία τέτοια συστήματα φέρονται επί μονίμως τροποποιημένων αεροσκαφών CN-235M.100 της ΤΗΚ, ενώ πρόσθετα αεροσκάφη του τύπου φέρουν υποδομή για την τοποθέτησή τους αν παραστεί ανάγκη. Τα MILSIS-2U πιθανότατα αντικατέστησαν παλαιότερα αμερικανικής προέλευσης συστήματα ELINT που φέρονταν σε C-47 ή σε παλέτες ως προσθαφαιρούμενο φορτίο αεροσκαφών C-130. Τέλος, ιδιαίτερα αξιοσημείωτες είναι και οι επενδύσεις που έχουν γίνει για τη δημιουργία εκτεταμένων υποδομών εκπαίδευσης/εξομοίωσης περιβάλλοντος ηλεκτρονικού πολέμου και πάλι από τουρκικές εταιρείες, όπως η Mikes και η Milsoft.

    Παραπομπές:

    [1] Μάνος Ηλιάδης, «Ηλεκτρονικός πόλεμος εναντίον της Ελλάδας: Τα σχέδια των Τούρκων», περιοδικό Απόρρητο Δελτίο, τ.9 (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2003)

    [2] & [3] Χρήστος Μηνάγιας, Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και εξοπλισμοί (Εκδόσεις Κάδμος, Αθήνα: 2014)

    • John says:

      Καλα αυτα που αναφερεις ΑΛΛΑ………ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΟ CORAL ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ….
      ” ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΙΣΧΥΡΗΣ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ
      ΥΨΗΛΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ”
      ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΥΤΟ
      Η ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ….!!!!!!
      ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙ ΑΠΟΚΤΗΜΑ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥ CORAL ΔΗΛΑΔΗ.
      ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΩΡΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΙ ΕΓΙΝΕ….ΤΟ ΚΑΤΕΡΡΙΨΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΣΕ ΔΕΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟΥ ….!!!!!!!!
      ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΚΑΤΕΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΡΩΣΙΚΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΔΟΡΥΦΟΡΟ
      ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΕΡΙΕΓΡΑΨΑ….
      ΠΟΙΟ ΜΜΕ ΘΑ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΑ
      ΑΠΛΑ….Κ Α Ν Ε Ν Α…..***
      ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

      • ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ says:

        Μια απορία. Εσύ που τα έμαθες όλα αυτά για καταγραφή από Ρώσους κλπ;
        Καλά όλα αυτά που λες για το Koral που φυσικά δεν είναι το υπερόπλο γιατί τότε θα ήταν πλανητάρχες και θα κατέρριπταν ΟΛΑ τα αεροπλάνα μας και δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε. Εσύ όμως τί γνωρίζεις για τό ESM/ELINT; Ρώτα την πηγή σου που σου είπε για τους Ρώσους και για το υπερόπλο των Τούρκων να μάθεις! Μήπως το ESM/ELINT ειδικά αν το Koral είναι στα παράλια και όχι στα βάθη της Τουρκίας το αχρηστεύει;;;;;

      • ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ says:

        Κάτι καόμα: Πού το βρήκες αυτό που γράφεις!
        “ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΟ CORAL ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ…. ” ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΙΣΧΥΡΗΣ ΜΙΚΡΟΚΥΜΑΤΙΚΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ ΥΨΗΛΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ” ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΥΤΟ Η ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ….!!!!!!”

        Αυτό μπορεί να καταρρίπτει τα πάντα όπως λες αλλά και αυτά που γράφεις καταρρίπτονται σαν παραμύθια αν δεν τα τεκμηριώσεις! Περιμένω την πηγή της πληροφόρησης που θα τεκμηριώνει τις πληροφορίες σου, διαφορετικά όλα όσα γράφεις είναι παραπληροφόρηση Τουρκόσπορων για να βλάψουν την Ελλάδα!!!!

  16. Κατσιγαρακης says:

    ΔΕΝ θεωρω καθολου αρμοδιο τον εαυτο μου για να σχολιασω το συμβαν.! ΕΝΑ μονο θα πω: Σε κανενα αλλο μερος του κοσμου δεν συμβαινουν οι γνωστες καθημερινες πολλαπλες παραβιασεις του Ελλ.Εναεριου Χωρου.!! Και ρωτω ειναι σωστο να καταπονουνται ανθρωποι και μηχανες συνεχως,και να μην δινουν λυση οι ”αρμοδιοι”.? Προφανως ειναι απολυτως Ανευθυνοι,δινοντας ετσι ολα τα προαναφερομενα δικαιοματα στους Τουρκους.! Γιατι αφου καθε μερα μπαινουν στον Εθν,Εν,Χωρο μας δεν τους ριχνουμε τουλαχιστον ενα αεροπλανο,…μηπως και βαλουν μυαλο.? Εκεινοι μας εμβολιζουν πλοιο,αιχμαλωτιζουν 2 στρατιωτικους μας,Ριχνουν τον Ηλιακη,Ριχνουν το Ελικοπτερο στα ιμια καο απο τους Ανευθυνους πολιτικους ΤΙΠΟΤΑ μη και χασουν την καρεκλα,γιατι μη μου πει καποιος οτι ενδιαφερονται για κατι αλλο.?

  17. Ιωάννης Χονδροβασιλόπουλος says:

    Τόση μπουρδολογία σε ένα άρθρο καιρό είχα να διαβάσω. Οι αεροπόροι θα γελούσαν αλλά δυστυχώς πενθούν…

    • MPAKIS L says:

      τα πιονια της ΕΥΠ δν κανουν τιποτε άλλο παρα μπροστα απο εαν Η/Υ να σαμποταρουν και να καταπνιγουν απο site σε site τις φωνες της λογικής και της αληθειας ουουουουστττ !!

  18. ΠΑΝΤΕΛΗΣ says:

    Οι τούρκοι πάντα κάτι στήνουν ενώ εμείς πάντα ζημιογόνοι περιμένουμε να δούμε….κι αν κάνουμε κάποια αντίσταση κι αυτή με μελέτη μήπως τους ενοχλήσει .Αφου εχουμε γεναίο στρατό,αεροπορία κλπ αλλά πολιτικούς φοβισμένους τίποτα δε γίνεται ενω πρέπει να γίνει άμεσα πριν η τουρκία γιγαντωθεί εξοπλιστικά πχ στην αεράμυνα τους,ναυτικό κλπ. Τώρα που ειναι ψευτόμαγκες και αρκετα διαλυμενοι ένα αιφνιδιαστικό χτύπημα πρωί χαράματα(βλέπε Ισραήλ).Σε λίγο ομως με τους δικους μας οπως παμε θα πρεπει να πάρουμε άδεια απο τους τούρκους για να βάλουμε την ελληνικη σημαια στα σπιτια μας.

  19. geo says:

    Όχι το Κοράλ

    i. Αρχές λειτουργίας του Κοράλ

    Επί της ουσίας, ηλεκτρονική παρεμβολή σημαίνει …ηλεκτρονικώς, ότι εγώ φωνάζω πιό δυνατά, γιά να μην ακούγεσαι εσύ. (Ακριβώς όπως γίνεται με τους καλεσμένους στα τηλεοπτικά παράθυρα, όπου η -σκοπούμενη- οχλαγωγία μερικών «δασκαλεμένων» υπερκαλύπτει την όποια σωστή κουβέντα πάει να ειπωθεί.) Στα ηλεκτρονικά συστήματα αεροπλάνων, πλοίων, κτλ, ηλεκτρονική παρεμβολή σημαίνει ότι τα δικά τους ηλεκτρονικά υπερκαλύπτονται από έξωθεν παρέμβαση, καί παύουν να λειτουργούν μερικώς ή ολικώς.

    Τέλος πάντων, να πάμε στο ζουμί. Συτήματα όπως το Κοράλ αναγκαστικά (λόγωι υπαρχούσης τεχνολογίας) δουλεύουν με δύο αρχές:

    Σε υψηλές συχνότητες, καί
    σε λειτουργία «κατά βραχείς παλμούς» (burst mode).
    Το πρώτο, γίνεται επειδή οι υψηλές συχνότητες έχουν κατευθυντική εκπομπή (δηλ. το σήμα τους δεν μοιράζεται γύρω-γύρω), άρα μ’ αυτές μπορείς να σημαδέψεις κάτι. (Γιά να καταλάβετε, όπως ακριβώς οι κεραίες της τηλεόρασης, που πρέπει να σημαδέψουν την κεραία εκπομπής του τηλεοπτικού σταθμού, χωρίς να μεσολαβούν ντουβάρια ή άλλα εμπόδια.) Το δεύτερο, επειδή ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας επιτρέπει να παράγεται τρομερό ποσό ισχύος, που δεν θα μπορούσε να παραχθεί με άλλον τρόπο.

    Συνεπώς, το Κοράλ πρέπει να έχει οπτική επαφή με τον στόχο του (δηλ. ευθεία γραμμή χωρίς εμπόδια μέχρι το αεροπλάνο που σημαδεύει), γιά να μπορέσει να κάνει κάτι.

    ii. Η Γή δεν είναι επίπεδη!

    Όμως, αυτή η απαίτηση βρίσκει μπροστά της ένα εμπόδιο εξ ορισμού: την καμπυλότητα της Γής! Που σημαίνει ότι μετά από κάποια απόσταση, η αποτελεσματικότητα του Κοράλ πάει περίπατο. (Διότι πλέον σημαδεύει …εξωγήϊνους!)

    Πάμε λίγο στον χάρτη:

    Ο κόκκινος κύκλος περικλείει περίπου τον αεροδιάδρομο καθόδου στο αεροδρόμιο Σκύρου (όπου καί η κατάρριψη του Μιράζ). Το παχύ κόκκινο «μισοφέγγαρο» στην τουρκίτσα είναι η πιθανή περιοχή, όπου μπορούν να εγκατασταθούν Κοράλ με «οπτική» (δηλ. ανεμπόδιστη ευθεία) επαφή με Σκύρο. (Υποθέτω ότι οι τουρκαλάδες θα λάβουν πρόνοια να τα βάλουν σε ακατοίκητες περιοχές. Αλλοιώς, το Κοράλ θα …τηγανίσει τα μυαλά των υπηκόων τους!)

    [Παρένθεση: ο προσεκτικός παρατηρητής θα διαβάσει αγγλίτσικα ονόματα στις «οροσειρές» του βυθού του Αιγαίου. Γιατί; Τί «γιατί», ωρέ αφελείς;… Δεν καταλαβαίνετε ποιοί έκαναν βυθομετρήσεις καί χαρτογράφηση του βυθού του Αιγαίου; Έ! Αφού λοιπόν το πήρατε χαμπάρι αυτό, μαντέψτε καί το τί γύρευαν με τον βυθό του Αιγαίου!

    Η διέλευση των υποβρυχίων τους σε βύθιση -άρα, σε καιρό πολέμου- είναι ένα καλό πρόσχημα. Αλλά δεν είναι το μοναδικό αίτιο.]

    Βλέπουμε, λοιπόν, ότι το αεροδρόμιο Σκύρου βρίσκεται σε 24 μοίρες 30 πρώτα λεπτά ανατολικό γεωγραφικό μήκος. (Είναι πιό δυτικά απ’ τον περίφημο «εικοστό πέμπτο μεσημβρινό», άρα …μας το χαρίζουν οι τουρκαλάδες, διότι δεν το διεκδικούν! lol!!!) Καί η πιθανή περιοχή των Κοράλ στις 27 μοίρες ντάγκα. Πάμε τώρα να υπολογίσουμε την καμπυλότητα της Γής, γιά διαφορά δυόμιση μοιρών γεωγραφικού πλάτους.

    Φτιάχνουμε μιά όψη της Γής απ’ το πλάϊ, χωρίζουμε τη διαφορά γεωγραφικού πλάτους στη μέση, καί ξεκινάμε με γενικό μαθηματικό τύπο.

    Ο είναι το κέντρο της Γής. Η γωνία ΣΟΤ (Σκύρος-κέντρο-Τουρκία) είναι δυόμιση μοίρες, άρα το μισό της 1.25 μοίρες (1 μοίρα καί 15′)· όμως, αυτά θα τα δούμε στο τέλος. Η γραμμή ΤΥ είναι εφαπτομένη στην επιφάνεια της Γής, καί είναι ακριβώς η τροχιά της ακτίνας του Κοράλ, αν αυτό σημαδέψει οριζόντια σε επίπεδο θάλασσας. Σημειώστε πως στο σχήμα δεν απεικονίζονται τα μεγέθη υπό κλίμακα, αλλά έτσι ώστε να διευκολυνθεί ο επιλύων.

    Θέλουμε να υπολογίσουμε -στη μέση της διαδρομής- το ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας Α’Υ, πάνω από το οποίο το Κοράλ μπορεί να βρεί στόχο. (Καί κάτω από το οποίο δεν μπορεί – γι’ αυτό καί τα αεροπλάνα, όταν θέλουν ν’ αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ μέχρι την τελευταία στιγμή, πετάνε πολύ χαμηλά.)

    Έχουμε: Α’Υ = ΟΥ – ΟΑ’. Όπου ΟΑ’ (καί ΟΤ) είναι η ακτίνα της Γής, 6,300 km. Όμως: ΟΥ (ως υποτείνουσα ορθογωνίου τριγώνου ΥΤΟ) = ΟΤ / cos(φ/2). Συνδυάζοντας καί υποκαθιστώντας με τα πραγματικά μεγέθη, βρίσκουμε (περίπου) : Α’Υ = 6,301,500 – 6,300,000 = 1,500 μέτρα.

    Εάν κάνουμε τον ίδιο υπολογισμό γιά πάνω από το αεροδρόμιο Σκύρου (δεν έχουν σχεδιαστεί στο σχήμα οι συγκεκριμένες βοηθητικές γραμμές), θα μας βγεί ένα ορθογώνιο τρίγωνο με τις δύο μή ορθές γωνίες του φ καί 90-φ αντιστοίχως. Βρίσκουμε τελικά: ύψος σε Σκύρο = [ΟΤ / sin(87.5)] – ΟΣ = περίπου 6,200 μέτρα.

    Άρα, σε καμμία περίπτωση δεν είναι το Κοράλ αυτό, που έριξε το Μιράζ. Δεν συνάδει το στοιχείο της απώλειας ελέγχου του αεροσκάφους σε ύψος ενός χιλιομέτρου (πάνω απ’ τη βόρεια Σκύρο) με την «οπτική επαφή» της ακτίνας του Κοράλ. Το Κοράλ δεν «έβλεπε» το Μιράζ με τίποτε!

    Αντιθέτως, το Κοράλ έδρασε στην Κίναρο κι έριξε το ελικόπτερό μας. (Στα Ίμια, δεν το είχαν φτιάξει ακόμη το Κοράλ.)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *