Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

12:31 - 03/01/2024

BLOOMBERG: Ο Σκιώδης Στόλος της Ρωσίας στη Λακωνία [Ντοκιμαντέρ]

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Διαφημίσεις
[Βίντεο] BLOOMBERG: Ο Σκιώδης Στόλος της Ρωσίας στη Λακωνία [Ντοκιμαντέρ]
Το πετρέλαιο ρέει. Έχουμε έναν πολύ πρόθυμο πωλητή στη Ρωσία. Έχουμε πολύ πρόθυμους αγοραστές στην Ινδία και την Κίνα. Και έχουμε τους μεσάζοντες που θα το κάνουν να επιτευχθεί!

Ο ενεργειακός κόσμος έχει ανατραπεί εντελώς από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Βλέπουμε την άνοδο αυτού που ονομάζεται σκιώδης στόλος. Νέοι πλοιοκτήτες, νέες ναυτιλιακές εταιρείες που δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί ουσιαστικά αποφεύγονται από εκείνους που είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν.

Η Ρωσία έχει εκθρονίσει τη Σαουδική Αραβία ως ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές. Έτσι, αυτό δείχνει πόσο σημαντική έχει γίνει η Ρωσία. Πρόκειται για ένα εμπόριο που έχει κάνει δισεκατομμυριούχους στη διαδικασία.

Ακόμη και οι πιο συντηρητικές εκτιμήσεις που έχουμε υποδηλώνουν ότι τουλάχιστον $5 δισεκατομμύρια ετησίως πηγαίνουν σε αυτό το σκοτεινό εμπόριο, σε ανθρώπους που δεν ξέρουμε ποιοί είναι, αλλά πιστεύουμε ότι πολλά από αυτά διοχετεύονται πίσω στα ρωσικά συμφέροντα.

Είναι ένα απίστευτα δύσκολο πρόβλημα για τους πολιτικούς στη Δύση που είναι τρομοκρατημένοι ότι οι ψηφοφόροι θα οδηγηθούν στα άκρα από τις ψηλές τιμές της ενέργειας.

Το να δούμε πραγματικά το λαθρεμπόριο ήταν πραγματικά μια έκπληξη. Αυτό σε κάνει να σκέφτεσαι, τι παίζει εδώ;

Πρόκειται για μια ιστορία που ξεκινά από τους διαδρόμους της εξουσίας των Βρυξελλών στην Ουάσιγκτον, στο Κρεμλίνο περνά από τους εμπορικούς διαδρόμους της Σιγκαπούρης και του Ντουμπάι όπου βλέπουμε να εμφανίζονται αυτοί οι σκοτεινοί μεσάζοντες και τελικά καταλήγει στον πολύ αδιαφανή κόσμο της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η Ευρώπη βασίζεται εδώ και δεκαετίες στο ρωσικό αέριο και το ρωσικό πετρέλαιο για να διατηρήσει την οικονομία της σε λειτουργία. Και ξαφνικά οι άνθρωποι λένε ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό δεδομένου ότι η Ρωσία εξαπέλυσε μια απρόκλητη, παράνομη επίθεση σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Η ευρωπαϊκή θέση σύντομα καταλήγει στο ότι πρέπει να σταματήσουμε να αγοράζουμε ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αλλά ο κόσμος συνειδητοποιεί επίσης ότι αυτό θα ανεβάσει την τιμή.

Αυτή είναι λοιπόν η γένεση της όλης ιδέας του ανώτατου ορίου τιμής.

Το ανώτατο όριο τιμής είναι ένας μηχανισμός που υποτίθεται ότι διασφαλίζει ότι η τιμή του ρωσικού πετρελαίου δεν θα φτάσει πολύ ψηλά. Υποτίθεται ότι στερούνται έσοδα από τη Ρωσία ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη ροή του ρωσικού αργού πετρελαίου.

Εάν πληρώνετε $60 το βαρέλι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Δυτικές υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ελληνικά πετρελαιοφόρα. Αυτό σημαίνει ασφάλιση από Λονδίνο, Βερμούδες, Νέα Υόρκη και αν πληρώσεις $60 και 1 σεντ, δεν μπορείς.

Ήθελαν να διατηρήσουν τη ροή του πετρελαίου αλλά ήθελαν να μειώσουν τα έσοδα του Πούτιν και αυτό είναι μια πραγματικά δύσκολη άσκηση ισορροπίας. Γι’ αυτό αυτή η τόσο ενδιαφέρουσα, αλλόκοτη ιδέα και γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι πίστευαν ότι θα αποτύγχανε.

Στο πρώτο 4-άμηνο του έτους το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ρωσίας ήταν μεγαλύτερο από ό,τι υποτίθεται ότι θα ήταν για όλο το 2023. Έτσι τουλάχιστον για τους πρώτους 6 μήνες του έτους το ανώτατο όριο τιμών λειτούργησε όπως είχε προβλεφθεί. Στη συνέχεια, καθώς διανύαμε το καλοκαίρι, είδατε το ανώτατο όριο τιμής να παραβιάζεται.

Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας εκτείνονται σε πάρα πολλά δις δολάρια ετησίως. Αυτό που έχετε είναι δύο κύριες τιμές. Έχετε μια τιμή στο σημείο εξαγωγής και έχετε μια τιμή στο σημείο εισαγωγής. Από την έναρξη του πολέμου, η τιμή εξαγωγής ήταν πάρα πολύ χαμηλότερη από την τιμή εισαγωγής.

Και αυτό που έχει γίνει, είναι να δημιουργηθεί ένα τεράστιο χρηματικό ποσό που πηγαίνει δεν ξέρουμε πού ακριβώς πηγαίνει! Πρέπει να θυμάστε ότι η τιμή του ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο είναι πάνω από το ανώτατο όριο τιμής.

Πώς μπορεί λοιπόν ένα πλοίο να είναι πραγματικά νόμιμο;

Έχετε λοιπόν μια πολιτική που κάνει πολύ λίγα για να περιορίσει τη ροή χρημάτων στο Κρεμλίνο, αλλά έχει δημιουργήσει αυτόν τον σκιώδη κόσμο που διοχετεύει δις δολάρια, σε ένα δίκτυο πλοιοκτητών και εμπόρων για τους οποίους γνωρίζουμε ελάχιστα.

Ναι, φυσικά υπάρχουν κανόνες που υποτίθεται ότι πρέπει να τηρούνται αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι άνθρωποι κάνουν τα στραβά μάτια. Μόλις τέθηκε σε εφαρμογή αυτή η πολιτική ο κόσμος της ενέργειας γρήγορα αναπροσανατολίστηκε.

Βλέπουμε την άνοδο αυτού που ονομάζεται “σκιώδης στόλος”.

Οι ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες αγόρασαν παλιά σκουριασμένα δεξαμενόπλοια που πραγματικά έπρεπε να είχαν αποσυρθεί και τα αγόραζαν με ταχείς ρυθμούς. Ο “σκιώδης στόλος” είναι ουσιαστικά αρκετές εκατοντάδες πλοία που έχουν αποκτηθεί, χωρίς να γνωρίζουμε από πού, με σκοπό τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος, πιθανότατα το μεγαλύτερο μέρος του στόλου, έχει κάποιο είδος σκοτεινών παραγόντων, είτε αυτό είναι ασφάλιση, είτε πρόκειται για τον ιδιοκτήτη του πλοίου, είτε πρόκειται για τον χειριστή του πλοίου. Πολύ συχνά, υπάρχει κάτι γύρω από αυτό που δεν είναι και τόσο καθαρό.

Ρωσικό Hub στον Λακωνικό κόλπο στην Ελλάδα

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η Ρωσία θα πάρει το πετρέλαιο της από τα λιμάνια της και θα το πάει σε έναν κόλπο στη νότια Ελλάδα από όπου μεταφέρεται σε άλλα δεξαμενόπλοια τα οποία στη συνέχεια μεταφέρουν το ίδιο πετρέλαιο προς τις χώρες αγοραστές, συχνά την Κίνα και την Ινδία.

Γνωρίζουμε λοιπόν από την παρακολούθηση αυτού του σκιώδους στόλου δεξαμενόπλοιων ότι πολλά από αυτά κατευθύνονται σε αυτόν τον κόλπο στη νότια Ελλάδα. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς κάνουν αλλά ξέρουμε ότι υπάρχει κάποια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να πάμε εκεί και να μάθουμε τι ακριβώς κάνουν.

Η Ρωσία εξακολουθεί να χρειάζεται να μεταφέρει το πετρέλαιο της στην Κίνα και την Ινδία

Η ναυτιλιακή βιομηχανία υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, σωστά; Είναι ένα από τα παλαιότερα επαγγέλματα και αυτοί οι τύποι είναι εξαιρετικά επινοητικοί. Η Ρωσία εξακολουθεί να χρειάζεται να μεταφέρει το πετρέλαιο της στην Κίνα και την Ινδία και γι’ αυτό στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν τον “σκιώδη στόλο” για να μεταφέρει αυτό το πετρέλαιο στους πελάτες.

Αυτό που συμβαίνει πρακτικά είναι ότι η Κίνα και η Ινδία αγοράζουν το φορτίο σε παραδοτέα βάση. Μπορείτε να δώσετε διαφορετικές αποτιμήσεις για το πόσο θα κόστιζε το φορτίο. Υπάρχουν πολλά επιμέρους έξοδα στο ενδιάμεσο που μπορούν να φουσκώσουν ή να ξεφουσκώσουν, με οποιονδήποτε τρόπο. Και μπορεί στη συνέχεια να πέσει κάτω από το ανώτατο όριο τιμών επειδή όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να κόψεις και να διαμορφώσεις μια τιμή.

Τα κινεζικά διυλιστήρια απορροφούν όσο περισσότερο πετρέλαιο μπορούν και αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια μέση αύξηση της τάξης του 25%. Και για την Ινδία αυτή η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική. Επειδή η Ινδία δεν έπαιρνε σχεδόν καθόλου ρωσικό αργό πριν τον πόλεμο και αυτή τη στιγμή παίρνει 1,5 με 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Οπότε παίρνετε το ρωσικό πετρέλαιο και το στέλνετε σε ένα διυλιστήριο στην Ινδία και το μετατρέπετε σε βενζίνη. Τώρα, σύμφωνα με όλους τους κανόνες και τις κυρώσεις και τον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας, από τη στιγμή που είναι βενζίνη, δεν είναι ρωσικό.

Τώρα ένα μεγάλο μέρος αυτού του καυσίμου θα χρησιμοποιηθούν στην Ινδία, αλλά η Ινδία έχει επίσης αναδειχθεί σε μέρος που εξάγει πολλά από αυτά τα καύσιμα πίσω στην Ευρώπη. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, υπάρχει ένας άλλος τρόπος όπου το ρωσικό πετρέλαιο ρέει ελεύθερα στην παγκόσμια οικονομία.

Οι άνθρωποι, οι έμποροι βγάζουν χρήματα από αυτό. Τα ινδικά διυλιστήρια κερδίζουν χρήματα από αυτό και η Ρωσία κερδίζει χρήματα από αυτό.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο για οποιονδήποτε βλέποντας τα χρηματικά ποσά που δίνονται με αφθονία στους ανθρώπους που αναλαμβάνουν αυτές τις συναλλαγές για να τους ενθαρρύνει να συμμετάσχουν.

Είμαστε μια αυτορρυθμιζόμενη βιομηχανία και αυτό είναι το μισό πρόβλημα. Όταν δεν γνωρίζεις την προέλευση του ενδιαφέροντος που έχεις για να ναυλώσεις, να αγοράσεις ή να φτιάξεις ένα πλοίο. Αν υπάρχει ένα πρόσθετο κόστος, πρέπει να είσαι σε επιφυλακή και οι άνθρωποι δεν είναι σε επιφυλακή αλλά αναλαμβάνουν ενεργά αυτές τις επιχειρήσεις. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Υπάρχουν νέοι μεσίτες και εμφανίζονται νέοι έμποροι.

Υπάρχουν πάρα πολλοί μεγάλοι οίκοι ναυλομεσιτικοί οίκοι, που έχουν γραφεία στο Ντουμπάι και γνωρίζουμε ότι δημιουργούν πυρήνες για να δραστηριοποιηθούν. Έτσι προσπαθούν να κρατήσουν περαιτέρω αποστάσεις. Δεν θα αναφερθώ σε ονόματα.

Μπαίνετε σε ένα εστιατόριο, μπαίνετε σε ένα ασανσέρ και τα ρωσικά είναι συχνά η κύρια γλώσσα που θα ακούσετε. Το Ντουμπάι ήταν ανέκαθεν ένα μέρος πλούτου και ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θέλουν να σκορπίζουν με υπερβολή τον πλούτο τους αλλά σίγουρα έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο τα τελευταία 2 χρόνια.

Το Ντουμπάι έχει προσελκύσει πολλές από τις επιχειρήσεις που ίσως, οι τελικοί πραγματικοί ιδιοκτήτες τους είχαν προηγουμένως εταιρείες στη Γενεύη, στο Λονδίνο ή στη Σιγκαπούρη. Και αυτά τα ίδια άτομα έχουν μεταφέρει τις επιχειρήσεις τους στο Ντουμπάι.

Μεταφέρουν ομάδες, δημιουργούν νέες εταιρείες και το Ντουμπάι αποτελεί την κύρια βάση. Κρύβουν επίσης την δομή ιδιοκτησίας των εταιρειών τους για να προσπαθήσουν να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα ότι ο πραγματικός δικαιούχος τους να αντιμετωπίσει κυρώσεις ή να έχει νομικές επιπτώσεις.

Η βιομηχανία πετρελαίου ήταν πάντα γεμάτη μεσάζοντες.

Είναι ευκολότερο για ένα διυλιστήριο, για παράδειγμα, στην Κίνα να πάει σε έναν έμπορο που γνωρίζει και να πει: “Χρειάζομαι ένα φορτίο ρωσικού πετρελαίου” παρά να σηκώσει το τηλέφωνο και να τηλεφωνήσει στη Rosneft. Και έτσι αυτοί οι μεσάζοντες πάντα υπήρχαν και εργάζονται για ορισμένες πολύ μεγάλες εταιρείες. Τώρα, εκείνοι οι έμποροι μετά την εισβολή δεν ήθελαν πραγματικά να είναι μέρος του ρωσικού πετρελαίου.

Υπάρχει μια νέα ομάδα μεσιτών, μια νέα ομάδα μεσαζόντων που εμφανίστηκε πολύ γρήγορα και πολλοί από αυτούς έχουν έδρα το Ντουμπάι.

Το Ντουμπάι είναι μια χώρα η οποία ήταν πολύ ευτυχής να φιλοξενεί Ρώσους και να συνεχίζει να κάνει δουλειές με τη Ρωσία. Και έχουμε εξετάσει πολλούς από αυτούς τους μεσάζοντες, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι, αν οι άνθρωποι στα χαρτιά είναι οι νόμιμοι ιδιοκτήτες και οι τελικοί πραγματικοί δικαιούχοι αυτών των εταιρειών ή όχι.

Αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βρήκαν τρόπο να βγάλουν χρήματα από αυτό. Έτσι, για ένα μόνο φορτίο, ο μεσάζων θεωρητικά, κερδίζει $10-15 εκατομμύρια. Αυτό είναι ένα εμπόριο που έχει δημιουργήσει δισεκατομμυριούχους στη διαδικασία.

Η κύρια ανησυχία από την Ουάσιγκτον, για παράδειγμα, είναι πόσα από τα απρόσμενα κέρδη πηγαίνουν στη Μόσχα. Πόσο από αυτά θα πάνε τελικά στο Κρεμλίνο για να τροφοδοτήσει τις πολεμικές επιχειρήσεις της Ρωσίας.

Ρωσικό Hub στον Λακωνικό κόλπο στην Ελλάδα

Είμαστε λοιπόν εδώ στον Λακωνικό κόλπο. Πέρασαν πάνω από 2 ώρες για να έρθουμε εδώ με το σκάφος και είμαστε εδώ για να ελέγξουμε έναν κέντρο εμπορίας ρωσικού πετρελαίου.

Εκεί λοιπόν έχουμε δύο πετρελαιοφόρα. Μεταφέρουν πετρέλαιο μεταξύ τους, από το ένα στο άλλο. Η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο γίνεται με πλοία που έρχονται με φορτία από τη Ρωσία και εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μεταφέρονται κάθε μήνα. Ένα άλλο πλοίο θα έρθει παραπλεύρως και μετά θα περάσουν 2-3 ημέρες μεταφέροντας το φορτίο από το ένα στο άλλο.

Ακριβώς εδώ είναι ο “σκιώδης στόλος!”. Υπάρχουν 2 δεξαμενόπλοια με ιδιοκτησίες που δεν είναι ξεκάθαρες. Η ασφάλεια δεν είναι ξεκάθαρη αναφορικά με το βαθμό ασφάλισης. Η σημαία είναι η χειρότερη δυνατή. Πρόκειται για δεξαμενόπλοια του “σκιώδους στόλου”.

Διασχίζοντας αυτόν τον κόλπο περίμενα να δω μερικά δεξαμενόπλοια. Τα είχαμε δει στα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού. Αυτό που πραγματικά δεν περίμενα να δω ήταν ένα από τα πιο πασίγνωστα πλοία του παγκόσμιου στόλου να κάθεται δίπλα σε ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, ενώ δεν μπορούσαμε να το δούμε στο παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού.

Μπορείτε να δείτε 2 δεξαμενόπλοια εκεί ένα μαύρο που ονομάζεται Simba και ένα κόκκινο που ονομάζεται Turba. Τώρα, αν κοιτάξετε εδώ αυτό είναι ένα παγκόσμιο σύστημα παρακολούθησης και σας δείχνει το σήμα του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης και μπορείτε να δείτε μόνο ένα πλοίο.

Αυτό το πλοίο είναι το Simba, όχι το Turba. Αν κοιτάξετε παραπέρα θα βρείτε ότι το Turba είναι περίπου 7 χιλιόμετρα μακριά και δίνει σήμα.

Υπάρχει ένας όρος για αυτού τη “συμπεριφορά”, που λέγεται “παραπλάνηση” (spoofing).

Και αυτό σημαίνει ότι τροποποιείται το σύστημα AIS έτσι ώστε το σήμα να φαίνεται ότι βρίσκεται κάπου που δεν είναι. Κάποιος κάνει κάτι για να εμφανίζεται αυτό το πλοίο κάπου αλλού.

Ειλικρινά, δεν γνωρίζουμε απόλυτα γιατί το κάνουν αλλά αυτό που σημαίνει είναι ότι θέλουν να υπάρχει κάποιος “βαθμός απόκλισης”. Ένας έμπορος μπορεί να μην αισθάνεται απόλυτα άνετα με την παραλαβή πετρελαίου που προέρχεται από τη Ρωσία και μπορεί να θέλει να το αποκρύψει ώστε να μπορεί να το εισάγει χωρίς πολλές ερωτήσεις.

Το να το βλέπω αυτό σε σχέση με το σύστημα παρακολούθησης που έχουμε ήταν πραγματικά σοκαριστικό και με έκανε να αναρωτιέμαι για όλα τα υπόλοιπα.

Ο σκοτεινός στόλος ολοένα και μεγαλώνει και φυσικά η τιμή του πετρελαίου είναι τώρα πάνω από τα $90. Έτσι, η απόκλιση από το ανώτατο όριο τιμών γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Έτσι, στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο όγκος των παράνομων συναλλαγών “δημιουργεί” ένα καλύτερο αποτέλεσμα για εκείνους που εκμεταλλεύονται αυτό που προκύπτει από όλες αυτές τις πωλήσεις.

Λειτουργούν οι κυρώσεις στη Ρωσία;

Λειτουργούν αυτές οι κυρώσεις; Ειλικρινά, δεν λειτουργούν, εκτός και αν οι ένοχοι συλλαμβάνονται. Συνεπώς, φοβούμαι ότι οι κυρώσεις που έχουν δημιουργηθεί είναι σε μεγάλο βαθμό χωρίς αποτέλεσμα ως συνέπεια αυτού.

Ή για να το θέσω έτσι, οι άνθρωποι, όπως είπα προηγουμένως αποφεύγουν αυτές τις κυρώσεις βρίσκοντας τρόπο να τις παρακάμψουν. Η Κίνα και η Ινδία έχουν δημιουργήσει λίγο πολύ μια εντελώς διαφορετική αλυσίδα εφοδιασμού για να εξασφαλίσουν ότι το ρωσικό πετρέλαιο θα συνεχίζει να ρέει είτε είναι κάτω, είτε πάνω από το ανώτατο όριο τιμών.

Έτσι, αυτές οι δύο χώρες έχουν δημιουργήσει το δικό τους ξεχωριστό οικοσύστημα.

Αυτό το οικοσύστημα βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή των Δυτικών υπηρεσιών. Επομένως, το ανώτατο όριο τιμών δεν επηρεάζει πλέον τόσο πολύ τις ροές αργού πετρελαίου επειδή οι δύο μεγαλύτεροι πελάτες του ρωσικού αργού πετρελαίου έχουν βρει έναν πολύ βιώσιμο τρόπο να παρακάμψουν το σύστημα.

Το πετρέλαιο ρέει.

Έχουμε έναν πολύ πρόθυμο πωλητή στη Ρωσία. Έχουμε πολύ πρόθυμους αγοραστές στην Ινδία και την Κίνα. Και έχουμε τους μεσάζοντες, τους ενδιάμεσους ανθρώπους που θα το κάνουν να επιτευχθεί.

Όταν κοιτάζω αυτό το σκαρί, είναι πάρα πολύ σκουριασμένο. Δεν φαίνεται σε καλή κατάσταση. Πρέπει να υπενθυμίσω ότι αυτό το τάνκερ υποτίθεται ότι μεταφέρει ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου. Είναι ένα επικίνδυνο πλοίο και το κόκκινο είναι ακόμα πιο παλιό.

Τώρα, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε για το Turba είναι ότι είναι ένα από τα χειρότερα δεξαμενόπλοια του στόλου. Θα έπρεπε να είχε παροπλιστεί μέχρι τώρα. Πλησιάζει στο τέλος της χρήσιμης εμπορικής του ζωής. Έχει φτάσει και έχει ξεπεράσει το τέλος της χρηστικής εμπορικής του ζωής.

Γύθειο Λακωνίας

Αν κοιτάξετε πίσω μου, βλέπετε ένα όμορφο χωριό όπου εξαρτάται σαφώς από τον τουρισμό με πολλά εστιατόρια, ξενοδοχεία και υπάρχει αλιεία στην περιοχή. Τώρα αυτές οι επιχειρήσεις δεν χρειάζονται να δουν μια πετρελαιοκηλίδα, σωστά;

Το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται να δουν είναι ένα πετρελαιοφόρο, ένα παλιό σκουριασμένο πετρελαιοφόρο, να διαρρέει το φορτίο του σε αυτόν τον κόλπο με τεράστιο περιβαλλοντικό κόστος.

Και πρέπει να θυμάστε ότι δεν είναι απολύτως σαφές ότι οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία θα μπορέσει πραγματικά να πληρώσει για να καλύψει την αποζημίωση που θα χρειάζονταν αυτοί οι άνθρωποι αν κάτι πήγαινε στραβά.

Στην πραγματικότητα, οι ανησυχίες μου είναι ότι θα υπάρξουν ατυχήματα και θα γίνουν μεγάλα και δυσάρεστα ατυχήματα και αθώοι άνθρωποι θα τραυματιστούν.

Υπάρχουν 600-700 πλοία, πάνω από το 10% σε ορισμένες κατηγορίες μεγέθους δεξαμενόπλοιων, τα οποία τώρα ανήκουν στον σκοτεινό στόλο.

Αυτό είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Και νομίζω ότι αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα, ειλικρινά για πολλούς άλλους ναυτικούς και για άλλους ανθρώπους που έρχονται αντιμέτωποι με αυτόν τον στόλο.

Αυτή η αρχιτεκτονική του σκιώδους στόλου που περιγράψαμε, αυτή η κοινότητα των σκοτεινών εμπόρων πετρελαίου που περιγράψαμε λειτουργεί, αλλά τι πληρώνουν οι άνθρωποι;

Πληρώνουν περισσότερα από ό,τι πλήρωναν, διότι καθώς οι άνθρωποι εξοικειώνονται περισσότερο με αυτή τη νέα αρχιτεκτονική, υπάρχουν λιγότεροι λόγοι να μην το κάνουν. Και υπάρχουν πολλές αποδείξεις ότι πολύ περισσότερο πετρέλαιο διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο τιμών.

Είναι μια μεγάλη πρόκληση να ελεγθεί αυτός ο σκιώδης στόλος. Δεν πρόκειται για επιχειρήσεις που υπόκεινται στους Δυτικούς κανόνες. Τι μπορούν να κάνουν οι ΗΠΑ για να πουν σε κάποιον σε μια ξένη χώρα, χωρίς δεσμούς με τις ΗΠΑ ότι δεν μπορεί να μεταφέρει πετρέλαιο. Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση.

Αυτό που ξέρω είναι ότι κανείς δεν κάνει τίποτα γι’ αυτό και αυτό είναι, φοβάμαι να πω, το μεγαλύτερο πρόβλημα που με απασχολεί.

Θέλουν κυρώσεις στη Ρωσία, θέλουν και το πετρέλαιο της Ρωσίας – «Και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο»

Δείχνω με το δάχτυλο τις εξουσίες. Ειλικρινά, τι νόημα έχουν οι κυρώσεις αν δεν εφαρμόζονται σωστά;

Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε μερικές πολύ μικρές οντότητες αλλά είναι πολύ μικρές σε κλίμακα, σε σύγκριση με το μέγεθος του προβλήματος. Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι αναμένουν από αυτούς να κάνουν περισσότερα αλλά η αμφιβολία παραμένει ότι αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει είναι μόνο να διατηρήσουν τη ροή του πετρελαίου.

Όταν συμφώνησαν το ανώτατο όριο τιμών, συμφώνησαν να επανεξετάζεται τακτικά και έχει επανεξεταστεί, αλλά όπως μου περιγράφηκε:

Τα κράτη μέλη της ΕΕ μπαίνουν σε ένα δωμάτιο, τους δείχνουν ένα σωρό γραφήματα και λένε: “ναι, το ανώτατο όριο τιμών λειτουργεί και δεν έχει μειωθεί.”

Νομίζω ότι υπάρχει φόβος ότι θα δημιουργηθεί αναστάτωση και νομίζω ότι κανένας δεν θέλει να κάνει κάτι που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό σε όλο τον κόσμο.

Σε όλο το κόσμο οι πάντες κατανοούν ότι η Ρωσία είναι ένας πολύ μεγάλος παραγωγός πετρελαίου είναι ένας πολύ μεγάλος εξαγωγέας και χρειαζόμαστε το πετρέλαιό της. Νομίζω ότι το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε κάθε καταναλωτής σε όλο τον κόσμο είναι να διακοπεί η προμήθεια πετρελαίου από τη Ρωσία.

Αυτό ήταν, κατά μία έννοια, μια προσπάθεια “να έχεις την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.” Δηλαδή να υπάρχει ένα καθεστώς κυρώσεων που θα τιμωρούσε τη Ρωσία αλλά δεν θα έβλαπτε την παγκόσμια οικονομία.

Τώρα αυτό πέτυχε σε ένα βαθμό καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει τα προβλήματά της αλλά οι τιμές του πετρελαίου δεν παίζουν τεράστιο ρόλο αυτή τη στιγμή αλλά από την άλλη πλευρά, δεν τιμωρείται η Ρωσία.

Οι G7 θέλουν να ρέει το Ρώσικο πετρέλαιο

Δείχνει όμως ότι οι κυρώσεις έχουν απρόβλεπτες συνέπειες και αυτές οι απρόβλεπτες συνέπειες μπορεί να είναι δυσάρεστες. Υπάρχει κάθε κίνητρο να παραβιαστούν οι κανόνες. Οι ποινές είναι ελάχιστες, οπότε σαφώς θέλουν να υπάρχει αυτή η ροή.

Θέλουν σαφώς να ρέει το πετρέλαιο.

Υπάρχει σαφώς μια πραγματική επιθυμία από τους G7 να δώσουν προτεραιότητα στη ροή του πετρελαίου και αυτή είναι η πραγματικότητα.

Χωρίς καμία αμφιβολία αν η τιμή του πετρελαίου συνεχίσει να αυξάνεται, και το πετρέλαιο εξακολουθεί να ρέει, και το πετρέλαιο διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο τιμών τότε αυτό σημαίνει περισσότερα χρήματα για το Κρεμλίνο. Και το Κρεμλίνο θα χρησιμοποιήσει πολλά από αυτά τα χρήματα για να αγοράσει όπλα και να πληρώσει στρατιώτες.

Πηγή: Russia’s Shadow Fleet

 

Ο ενεργειακός κόσμος έχει ανατραπεί εντελώς από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Βλέπουμε την άνοδο αυτού που ονομάζεται σκιώδης στόλος. Νέοι πλοιοκτήτες, νέες ναυτιλιακές εταιρείες που δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί ουσιαστικά αποφεύγονται από εκείνους που είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν.

Η Ρωσία έχει εκθρονίσει τη Σαουδική Αραβία ως ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές. Έτσι, αυτό δείχνει πόσο σημαντική έχει γίνει η Ρωσία. Πρόκειται για ένα εμπόριο που έχει κάνει δισεκατομμυριούχους στη διαδικασία.

Ακόμη και οι πιο συντηρητικές εκτιμήσεις που έχουμε υποδηλώνουν ότι τουλάχιστον $5 δισεκατομμύρια ετησίως πηγαίνουν σε αυτό το σκοτεινό εμπόριο, σε ανθρώπους που δεν ξέρουμε ποιοί είναι, αλλά πιστεύουμε ότι πολλά από αυτά διοχετεύονται πίσω στα ρωσικά συμφέροντα.

Είναι ένα απίστευτα δύσκολο πρόβλημα για τους πολιτικούς στη Δύση που είναι τρομοκρατημένοι ότι οι ψηφοφόροι θα οδηγηθούν στα άκρα από τις ψηλές τιμές της ενέργειας.

Το να δούμε πραγματικά το λαθρεμπόριο ήταν πραγματικά μια έκπληξη. Αυτό σε κάνει να σκέφτεσαι, τι παίζει εδώ;

Πρόκειται για μια ιστορία που ξεκινά από τους διαδρόμους της εξουσίας των Βρυξελλών στην Ουάσιγκτον, στο Κρεμλίνο περνά από τους εμπορικούς διαδρόμους της Σιγκαπούρης και του Ντουμπάι όπου βλέπουμε να εμφανίζονται αυτοί οι σκοτεινοί μεσάζοντες και τελικά καταλήγει στον πολύ αδιαφανή κόσμο της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η Ευρώπη βασίζεται εδώ και δεκαετίες στο ρωσικό αέριο και το ρωσικό πετρέλαιο για να διατηρήσει την οικονομία της σε λειτουργία. Και ξαφνικά οι άνθρωποι λένε ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό δεδομένου ότι η Ρωσία εξαπέλυσε μια απρόκλητη, παράνομη επίθεση σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Η ευρωπαϊκή θέση σύντομα καταλήγει στο ότι πρέπει να σταματήσουμε να αγοράζουμε ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αλλά ο κόσμος συνειδητοποιεί επίσης ότι αυτό θα ανεβάσει την τιμή.

Αυτή είναι λοιπόν η γένεση της όλης ιδέας του ανώτατου ορίου τιμής.

Το ανώτατο όριο τιμής είναι ένας μηχανισμός που υποτίθεται ότι διασφαλίζει ότι η τιμή του ρωσικού πετρελαίου δεν θα φτάσει πολύ ψηλά. Υποτίθεται ότι στερούνται έσοδα από τη Ρωσία ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη ροή του ρωσικού αργού πετρελαίου.

Εάν πληρώνετε $60 το βαρέλι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Δυτικές υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ελληνικά πετρελαιοφόρα. Αυτό σημαίνει ασφάλιση από Λονδίνο, Βερμούδες, Νέα Υόρκη και αν πληρώσεις $60 και 1 σεντ, δεν μπορείς.

Ήθελαν να διατηρήσουν τη ροή του πετρελαίου αλλά ήθελαν να μειώσουν τα έσοδα του Πούτιν και αυτό είναι μια πραγματικά δύσκολη άσκηση ισορροπίας. Γι’ αυτό αυτή η τόσο ενδιαφέρουσα, αλλόκοτη ιδέα και γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι πίστευαν ότι θα αποτύγχανε.

Στο πρώτο 4-άμηνο του έτους το δημοσιονομικό έλλειμμα της Ρωσίας ήταν μεγαλύτερο από ό,τι υποτίθεται ότι θα ήταν για όλο το 2023. Έτσι τουλάχιστον για τους πρώτους 6 μήνες του έτους το ανώτατο όριο τιμών λειτούργησε όπως είχε προβλεφθεί. Στη συνέχεια, καθώς διανύαμε το καλοκαίρι, είδατε το ανώτατο όριο τιμής να παραβιάζεται.

Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας εκτείνονται σε πάρα πολλά δις δολάρια ετησίως. Αυτό που έχετε είναι δύο κύριες τιμές. Έχετε μια τιμή στο σημείο εξαγωγής και έχετε μια τιμή στο σημείο εισαγωγής. Από την έναρξη του πολέμου, η τιμή εξαγωγής ήταν πάρα πολύ χαμηλότερη από την τιμή εισαγωγής.

Και αυτό που έχει γίνει, είναι να δημιουργηθεί ένα τεράστιο χρηματικό ποσό που πηγαίνει δεν ξέρουμε πού ακριβώς πηγαίνει! Πρέπει να θυμάστε ότι η τιμή του ρωσικού πετρελαίου σε όλο τον κόσμο είναι πάνω από το ανώτατο όριο τιμής.

Πώς μπορεί λοιπόν ένα πλοίο να είναι πραγματικά νόμιμο;

Έχετε λοιπόν μια πολιτική που κάνει πολύ λίγα για να περιορίσει τη ροή χρημάτων στο Κρεμλίνο, αλλά έχει δημιουργήσει αυτόν τον σκιώδη κόσμο που διοχετεύει δις δολάρια, σε ένα δίκτυο πλοιοκτητών και εμπόρων για τους οποίους γνωρίζουμε ελάχιστα.

Ναι, φυσικά υπάρχουν κανόνες που υποτίθεται ότι πρέπει να τηρούνται αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι άνθρωποι κάνουν τα στραβά μάτια. Μόλις τέθηκε σε εφαρμογή αυτή η πολιτική ο κόσμος της ενέργειας γρήγορα αναπροσανατολίστηκε.

Βλέπουμε την άνοδο αυτού που ονομάζεται “σκιώδης στόλος”.

Οι ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες αγόρασαν παλιά σκουριασμένα δεξαμενόπλοια που πραγματικά έπρεπε να είχαν αποσυρθεί και τα αγόραζαν με ταχείς ρυθμούς. Ο “σκιώδης στόλος” είναι ουσιαστικά αρκετές εκατοντάδες πλοία που έχουν αποκτηθεί, χωρίς να γνωρίζουμε από πού, με σκοπό τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου.

Ένα πολύ μεγάλο μέρος, πιθανότατα το μεγαλύτερο μέρος του στόλου, έχει κάποιο είδος σκοτεινών παραγόντων, είτε αυτό είναι ασφάλιση, είτε πρόκειται για τον ιδιοκτήτη του πλοίου, είτε πρόκειται για τον χειριστή του πλοίου. Πολύ συχνά, υπάρχει κάτι γύρω από αυτό που δεν είναι και τόσο καθαρό.

Ρωσικό Hub στον Λακωνικό κόλπο στην Ελλάδα

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι η Ρωσία θα πάρει το πετρέλαιο της από τα λιμάνια της και θα το πάει σε έναν κόλπο στη νότια Ελλάδα από όπου μεταφέρεται σε άλλα δεξαμενόπλοια τα οποία στη συνέχεια μεταφέρουν το ίδιο πετρέλαιο προς τις χώρες αγοραστές, συχνά την Κίνα και την Ινδία.

Γνωρίζουμε λοιπόν από την παρακολούθηση αυτού του σκιώδους στόλου δεξαμενόπλοιων ότι πολλά από αυτά κατευθύνονται σε αυτόν τον κόλπο στη νότια Ελλάδα. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς κάνουν αλλά ξέρουμε ότι υπάρχει κάποια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου και αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να πάμε εκεί και να μάθουμε τι ακριβώς κάνουν.

Η Ρωσία εξακολουθεί να χρειάζεται να μεταφέρει το πετρέλαιο της στην Κίνα και την Ινδία

Η ναυτιλιακή βιομηχανία υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, σωστά; Είναι ένα από τα παλαιότερα επαγγέλματα και αυτοί οι τύποι είναι εξαιρετικά επινοητικοί. Η Ρωσία εξακολουθεί να χρειάζεται να μεταφέρει το πετρέλαιο της στην Κίνα και την Ινδία και γι’ αυτό στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν τον “σκιώδη στόλο” για να μεταφέρει αυτό το πετρέλαιο στους πελάτες.

Αυτό που συμβαίνει πρακτικά είναι ότι η Κίνα και η Ινδία αγοράζουν το φορτίο σε παραδοτέα βάση. Μπορείτε να δώσετε διαφορετικές αποτιμήσεις για το πόσο θα κόστιζε το φορτίο. Υπάρχουν πολλά επιμέρους έξοδα στο ενδιάμεσο που μπορούν να φουσκώσουν ή να ξεφουσκώσουν, με οποιονδήποτε τρόπο. Και μπορεί στη συνέχεια να πέσει κάτω από το ανώτατο όριο τιμών επειδή όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να κόψεις και να διαμορφώσεις μια τιμή.

Τα κινεζικά διυλιστήρια απορροφούν όσο περισσότερο πετρέλαιο μπορούν και αυτή τη στιγμή βλέπουμε μια μέση αύξηση της τάξης του 25%. Και για την Ινδία αυτή η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική. Επειδή η Ινδία δεν έπαιρνε σχεδόν καθόλου ρωσικό αργό πριν τον πόλεμο και αυτή τη στιγμή παίρνει 1,5 με 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα.

Οπότε παίρνετε το ρωσικό πετρέλαιο και το στέλνετε σε ένα διυλιστήριο στην Ινδία και το μετατρέπετε σε βενζίνη. Τώρα, σύμφωνα με όλους τους κανόνες και τις κυρώσεις και τον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας, από τη στιγμή που είναι βενζίνη, δεν είναι ρωσικό.

Τώρα ένα μεγάλο μέρος αυτού του καυσίμου θα χρησιμοποιηθούν στην Ινδία, αλλά η Ινδία έχει επίσης αναδειχθεί σε μέρος που εξάγει πολλά από αυτά τα καύσιμα πίσω στην Ευρώπη. Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, υπάρχει ένας άλλος τρόπος όπου το ρωσικό πετρέλαιο ρέει ελεύθερα στην παγκόσμια οικονομία.

Οι άνθρωποι, οι έμποροι βγάζουν χρήματα από αυτό. Τα ινδικά διυλιστήρια κερδίζουν χρήματα από αυτό και η Ρωσία κερδίζει χρήματα από αυτό.

Είναι εξαιρετικά δύσκολο για οποιονδήποτε βλέποντας τα χρηματικά ποσά που δίνονται με αφθονία στους ανθρώπους που αναλαμβάνουν αυτές τις συναλλαγές για να τους ενθαρρύνει να συμμετάσχουν.

Είμαστε μια αυτορρυθμιζόμενη βιομηχανία και αυτό είναι το μισό πρόβλημα. Όταν δεν γνωρίζεις την προέλευση του ενδιαφέροντος που έχεις για να ναυλώσεις, να αγοράσεις ή να φτιάξεις ένα πλοίο. Αν υπάρχει ένα πρόσθετο κόστος, πρέπει να είσαι σε επιφυλακή και οι άνθρωποι δεν είναι σε επιφυλακή αλλά αναλαμβάνουν ενεργά αυτές τις επιχειρήσεις. Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Υπάρχουν νέοι μεσίτες και εμφανίζονται νέοι έμποροι.

Υπάρχουν πάρα πολλοί μεγάλοι οίκοι ναυλομεσιτικοί οίκοι, που έχουν γραφεία στο Ντουμπάι και γνωρίζουμε ότι δημιουργούν πυρήνες για να δραστηριοποιηθούν. Έτσι προσπαθούν να κρατήσουν περαιτέρω αποστάσεις. Δεν θα αναφερθώ σε ονόματα.

Μπαίνετε σε ένα εστιατόριο, μπαίνετε σε ένα ασανσέρ και τα ρωσικά είναι συχνά η κύρια γλώσσα που θα ακούσετε. Το Ντουμπάι ήταν ανέκαθεν ένα μέρος πλούτου και ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θέλουν να σκορπίζουν με υπερβολή τον πλούτο τους αλλά σίγουρα έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο τα τελευταία 2 χρόνια.

Το Ντουμπάι έχει προσελκύσει πολλές από τις επιχειρήσεις που ίσως, οι τελικοί πραγματικοί ιδιοκτήτες τους είχαν προηγουμένως εταιρείες στη Γενεύη, στο Λονδίνο ή στη Σιγκαπούρη. Και αυτά τα ίδια άτομα έχουν μεταφέρει τις επιχειρήσεις τους στο Ντουμπάι.

Μεταφέρουν ομάδες, δημιουργούν νέες εταιρείες και το Ντουμπάι αποτελεί την κύρια βάση. Κρύβουν επίσης την δομή ιδιοκτησίας των εταιρειών τους για να προσπαθήσουν να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα ότι ο πραγματικός δικαιούχος τους να αντιμετωπίσει κυρώσεις ή να έχει νομικές επιπτώσεις.

Η βιομηχανία πετρελαίου ήταν πάντα γεμάτη μεσάζοντες.

Είναι ευκολότερο για ένα διυλιστήριο, για παράδειγμα, στην Κίνα να πάει σε έναν έμπορο που γνωρίζει και να πει: “Χρειάζομαι ένα φορτίο ρωσικού πετρελαίου” παρά να σηκώσει το τηλέφωνο και να τηλεφωνήσει στη Rosneft. Και έτσι αυτοί οι μεσάζοντες πάντα υπήρχαν και εργάζονται για ορισμένες πολύ μεγάλες εταιρείες. Τώρα, εκείνοι οι έμποροι μετά την εισβολή δεν ήθελαν πραγματικά να είναι μέρος του ρωσικού πετρελαίου.

Υπάρχει μια νέα ομάδα μεσιτών, μια νέα ομάδα μεσαζόντων που εμφανίστηκε πολύ γρήγορα και πολλοί από αυτούς έχουν έδρα το Ντουμπάι.

Το Ντουμπάι είναι μια χώρα η οποία ήταν πολύ ευτυχής να φιλοξενεί Ρώσους και να συνεχίζει να κάνει δουλειές με τη Ρωσία. Και έχουμε εξετάσει πολλούς από αυτούς τους μεσάζοντες, ανεξάρτητα αν είναι ή όχι, αν οι άνθρωποι στα χαρτιά είναι οι νόμιμοι ιδιοκτήτες και οι τελικοί πραγματικοί δικαιούχοι αυτών των εταιρειών ή όχι.

Αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βρήκαν τρόπο να βγάλουν χρήματα από αυτό. Έτσι, για ένα μόνο φορτίο, ο μεσάζων θεωρητικά, κερδίζει $10-15 εκατομμύρια. Αυτό είναι ένα εμπόριο που έχει δημιουργήσει δισεκατομμυριούχους στη διαδικασία.

Η κύρια ανησυχία από την Ουάσιγκτον, για παράδειγμα, είναι πόσα από τα απρόσμενα κέρδη πηγαίνουν στη Μόσχα. Πόσο από αυτά θα πάνε τελικά στο Κρεμλίνο για να τροφοδοτήσει τις πολεμικές επιχειρήσεις της Ρωσίας.

Ρωσικό Hub στον Λακωνικό κόλπο στην Ελλάδα

Είμαστε λοιπόν εδώ στον Λακωνικό κόλπο. Πέρασαν πάνω από 2 ώρες για να έρθουμε εδώ με το σκάφος και είμαστε εδώ για να ελέγξουμε έναν κέντρο εμπορίας ρωσικού πετρελαίου.

Εκεί λοιπόν έχουμε δύο πετρελαιοφόρα. Μεταφέρουν πετρέλαιο μεταξύ τους, από το ένα στο άλλο. Η μεταφορά από πλοίο σε πλοίο γίνεται με πλοία που έρχονται με φορτία από τη Ρωσία και εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου μεταφέρονται κάθε μήνα. Ένα άλλο πλοίο θα έρθει παραπλεύρως και μετά θα περάσουν 2-3 ημέρες μεταφέροντας το φορτίο από το ένα στο άλλο.

Ακριβώς εδώ είναι ο “σκιώδης στόλος!”. Υπάρχουν 2 δεξαμενόπλοια με ιδιοκτησίες που δεν είναι ξεκάθαρες. Η ασφάλεια δεν είναι ξεκάθαρη αναφορικά με το βαθμό ασφάλισης. Η σημαία είναι η χειρότερη δυνατή. Πρόκειται για δεξαμενόπλοια του “σκιώδους στόλου”.

Διασχίζοντας αυτόν τον κόλπο περίμενα να δω μερικά δεξαμενόπλοια. Τα είχαμε δει στα δορυφορικά συστήματα εντοπισμού. Αυτό που πραγματικά δεν περίμενα να δω ήταν ένα από τα πιο πασίγνωστα πλοία του παγκόσμιου στόλου να κάθεται δίπλα σε ένα άλλο δεξαμενόπλοιο, ενώ δεν μπορούσαμε να το δούμε στο παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού.

Μπορείτε να δείτε 2 δεξαμενόπλοια εκεί ένα μαύρο που ονομάζεται Simba και ένα κόκκινο που ονομάζεται Turba. Τώρα, αν κοιτάξετε εδώ αυτό είναι ένα παγκόσμιο σύστημα παρακολούθησης και σας δείχνει το σήμα του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης και μπορείτε να δείτε μόνο ένα πλοίο.

Αυτό το πλοίο είναι το Simba, όχι το Turba. Αν κοιτάξετε παραπέρα θα βρείτε ότι το Turba είναι περίπου 7 χιλιόμετρα μακριά και δίνει σήμα.

Υπάρχει ένας όρος για αυτού τη “συμπεριφορά”, που λέγεται “παραπλάνηση” (spoofing).

Και αυτό σημαίνει ότι τροποποιείται το σύστημα AIS έτσι ώστε το σήμα να φαίνεται ότι βρίσκεται κάπου που δεν είναι. Κάποιος κάνει κάτι για να εμφανίζεται αυτό το πλοίο κάπου αλλού.

Ειλικρινά, δεν γνωρίζουμε απόλυτα γιατί το κάνουν αλλά αυτό που σημαίνει είναι ότι θέλουν να υπάρχει κάποιος “βαθμός απόκλισης”. Ένας έμπορος μπορεί να μην αισθάνεται απόλυτα άνετα με την παραλαβή πετρελαίου που προέρχεται από τη Ρωσία και μπορεί να θέλει να το αποκρύψει ώστε να μπορεί να το εισάγει χωρίς πολλές ερωτήσεις.

Το να το βλέπω αυτό σε σχέση με το σύστημα παρακολούθησης που έχουμε ήταν πραγματικά σοκαριστικό και με έκανε να αναρωτιέμαι για όλα τα υπόλοιπα.

Ο σκοτεινός στόλος ολοένα και μεγαλώνει και φυσικά η τιμή του πετρελαίου είναι τώρα πάνω από τα $90. Έτσι, η απόκλιση από το ανώτατο όριο τιμών γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Έτσι, στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι ο όγκος των παράνομων συναλλαγών “δημιουργεί” ένα καλύτερο αποτέλεσμα για εκείνους που εκμεταλλεύονται αυτό που προκύπτει από όλες αυτές τις πωλήσεις.

Λειτουργούν οι κυρώσεις στη Ρωσία;

Λειτουργούν αυτές οι κυρώσεις; Ειλικρινά, δεν λειτουργούν, εκτός και αν οι ένοχοι συλλαμβάνονται. Συνεπώς, φοβούμαι ότι οι κυρώσεις που έχουν δημιουργηθεί είναι σε μεγάλο βαθμό χωρίς αποτέλεσμα ως συνέπεια αυτού.

Ή για να το θέσω έτσι, οι άνθρωποι, όπως είπα προηγουμένως αποφεύγουν αυτές τις κυρώσεις βρίσκοντας τρόπο να τις παρακάμψουν. Η Κίνα και η Ινδία έχουν δημιουργήσει λίγο πολύ μια εντελώς διαφορετική αλυσίδα εφοδιασμού για να εξασφαλίσουν ότι το ρωσικό πετρέλαιο θα συνεχίζει να ρέει είτε είναι κάτω, είτε πάνω από το ανώτατο όριο τιμών.

Έτσι, αυτές οι δύο χώρες έχουν δημιουργήσει το δικό τους ξεχωριστό οικοσύστημα.

Αυτό το οικοσύστημα βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή των Δυτικών υπηρεσιών. Επομένως, το ανώτατο όριο τιμών δεν επηρεάζει πλέον τόσο πολύ τις ροές αργού πετρελαίου επειδή οι δύο μεγαλύτεροι πελάτες του ρωσικού αργού πετρελαίου έχουν βρει έναν πολύ βιώσιμο τρόπο να παρακάμψουν το σύστημα.

Το πετρέλαιο ρέει.

Έχουμε έναν πολύ πρόθυμο πωλητή στη Ρωσία. Έχουμε πολύ πρόθυμους αγοραστές στην Ινδία και την Κίνα. Και έχουμε τους μεσάζοντες, τους ενδιάμεσους ανθρώπους που θα το κάνουν να επιτευχθεί.

Όταν κοιτάζω αυτό το σκαρί, είναι πάρα πολύ σκουριασμένο. Δεν φαίνεται σε καλή κατάσταση. Πρέπει να υπενθυμίσω ότι αυτό το τάνκερ υποτίθεται ότι μεταφέρει ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου. Είναι ένα επικίνδυνο πλοίο και το κόκκινο είναι ακόμα πιο παλιό.

Τώρα, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε για το Turba είναι ότι είναι ένα από τα χειρότερα δεξαμενόπλοια του στόλου. Θα έπρεπε να είχε παροπλιστεί μέχρι τώρα. Πλησιάζει στο τέλος της χρήσιμης εμπορικής του ζωής. Έχει φτάσει και έχει ξεπεράσει το τέλος της χρηστικής εμπορικής του ζωής.

Γύθειο Λακωνίας

Αν κοιτάξετε πίσω μου, βλέπετε ένα όμορφο χωριό όπου εξαρτάται σαφώς από τον τουρισμό με πολλά εστιατόρια, ξενοδοχεία και υπάρχει αλιεία στην περιοχή. Τώρα αυτές οι επιχειρήσεις δεν χρειάζονται να δουν μια πετρελαιοκηλίδα, σωστά;

Το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται να δουν είναι ένα πετρελαιοφόρο, ένα παλιό σκουριασμένο πετρελαιοφόρο, να διαρρέει το φορτίο του σε αυτόν τον κόλπο με τεράστιο περιβαλλοντικό κόστος.

Και πρέπει να θυμάστε ότι δεν είναι απολύτως σαφές ότι οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία θα μπορέσει πραγματικά να πληρώσει για να καλύψει την αποζημίωση που θα χρειάζονταν αυτοί οι άνθρωποι αν κάτι πήγαινε στραβά.

Στην πραγματικότητα, οι ανησυχίες μου είναι ότι θα υπάρξουν ατυχήματα και θα γίνουν μεγάλα και δυσάρεστα ατυχήματα και αθώοι άνθρωποι θα τραυματιστούν.

Υπάρχουν 600-700 πλοία, πάνω από το 10% σε ορισμένες κατηγορίες μεγέθους δεξαμενόπλοιων, τα οποία τώρα ανήκουν στον σκοτεινό στόλο.

Αυτό είναι ένα τεράστιο ποσοστό. Και νομίζω ότι αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα, ειλικρινά για πολλούς άλλους ναυτικούς και για άλλους ανθρώπους που έρχονται αντιμέτωποι με αυτόν τον στόλο.

Αυτή η αρχιτεκτονική του σκιώδους στόλου που περιγράψαμε, αυτή η κοινότητα των σκοτεινών εμπόρων πετρελαίου που περιγράψαμε λειτουργεί, αλλά τι πληρώνουν οι άνθρωποι;

Πληρώνουν περισσότερα από ό,τι πλήρωναν, διότι καθώς οι άνθρωποι εξοικειώνονται περισσότερο με αυτή τη νέα αρχιτεκτονική, υπάρχουν λιγότεροι λόγοι να μην το κάνουν. Και υπάρχουν πολλές αποδείξεις ότι πολύ περισσότερο πετρέλαιο διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο τιμών.

Είναι μια μεγάλη πρόκληση να ελεγθεί αυτός ο σκιώδης στόλος. Δεν πρόκειται για επιχειρήσεις που υπόκεινται στους Δυτικούς κανόνες. Τι μπορούν να κάνουν οι ΗΠΑ για να πουν σε κάποιον σε μια ξένη χώρα, χωρίς δεσμούς με τις ΗΠΑ ότι δεν μπορεί να μεταφέρει πετρέλαιο. Είναι μια πολύ δύσκολη κατάσταση.

Αυτό που ξέρω είναι ότι κανείς δεν κάνει τίποτα γι’ αυτό και αυτό είναι, φοβάμαι να πω, το μεγαλύτερο πρόβλημα που με απασχολεί.

Θέλουν κυρώσεις στη Ρωσία, θέλουν και το πετρέλαιο της Ρωσίας – «Και τη πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο»

Δείχνω με το δάχτυλο τις εξουσίες. Ειλικρινά, τι νόημα έχουν οι κυρώσεις αν δεν εφαρμόζονται σωστά;

Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε μερικές πολύ μικρές οντότητες αλλά είναι πολύ μικρές σε κλίμακα, σε σύγκριση με το μέγεθος του προβλήματος. Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι αναμένουν από αυτούς να κάνουν περισσότερα αλλά η αμφιβολία παραμένει ότι αυτό που πραγματικά τους ενδιαφέρει είναι μόνο να διατηρήσουν τη ροή του πετρελαίου.

Όταν συμφώνησαν το ανώτατο όριο τιμών, συμφώνησαν να επανεξετάζεται τακτικά και έχει επανεξεταστεί, αλλά όπως μου περιγράφηκε:

Τα κράτη μέλη της ΕΕ μπαίνουν σε ένα δωμάτιο, τους δείχνουν ένα σωρό γραφήματα και λένε: “ναι, το ανώτατο όριο τιμών λειτουργεί και δεν έχει μειωθεί.”

Νομίζω ότι υπάρχει φόβος ότι θα δημιουργηθεί αναστάτωση και νομίζω ότι κανένας δεν θέλει να κάνει κάτι που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τον πληθωρισμό σε όλο τον κόσμο.

Σε όλο το κόσμο οι πάντες κατανοούν ότι η Ρωσία είναι ένας πολύ μεγάλος παραγωγός πετρελαίου είναι ένας πολύ μεγάλος εξαγωγέας και χρειαζόμαστε το πετρέλαιό της. Νομίζω ότι το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε κάθε καταναλωτής σε όλο τον κόσμο είναι να διακοπεί η προμήθεια πετρελαίου από τη Ρωσία.

Αυτό ήταν, κατά μία έννοια, μια προσπάθεια “να έχεις την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.” Δηλαδή να υπάρχει ένα καθεστώς κυρώσεων που θα τιμωρούσε τη Ρωσία αλλά δεν θα έβλαπτε την παγκόσμια οικονομία.

Τώρα αυτό πέτυχε σε ένα βαθμό καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει τα προβλήματά της αλλά οι τιμές του πετρελαίου δεν παίζουν τεράστιο ρόλο αυτή τη στιγμή αλλά από την άλλη πλευρά, δεν τιμωρείται η Ρωσία.

Οι G7 θέλουν να ρέει το Ρώσικο πετρέλαιο

Δείχνει όμως ότι οι κυρώσεις έχουν απρόβλεπτες συνέπειες και αυτές οι απρόβλεπτες συνέπειες μπορεί να είναι δυσάρεστες. Υπάρχει κάθε κίνητρο να παραβιαστούν οι κανόνες. Οι ποινές είναι ελάχιστες, οπότε σαφώς θέλουν να υπάρχει αυτή η ροή.

Θέλουν σαφώς να ρέει το πετρέλαιο.

Υπάρχει σαφώς μια πραγματική επιθυμία από τους G7 να δώσουν προτεραιότητα στη ροή του πετρελαίου και αυτή είναι η πραγματικότητα.

Χωρίς καμία αμφιβολία αν η τιμή του πετρελαίου συνεχίσει να αυξάνεται, και το πετρέλαιο εξακολουθεί να ρέει, και το πετρέλαιο διαπραγματεύεται πάνω από το ανώτατο όριο τιμών τότε αυτό σημαίνει περισσότερα χρήματα για το Κρεμλίνο. Και το Κρεμλίνο θα χρησιμοποιήσει πολλά από αυτά τα χρήματα για να αγοράσει όπλα και να πληρώσει στρατιώτες.

Πηγή: Russia’s Shadow Fleet


Σημείωση του συντάκτη:

Ξαφνικά ανακάλυψαν την Αμερική. Ο κόσμος το ‘χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι!

Κι έτσι τώρα έρχεται το Bloomberg με έρευνα του να μας δείξει τι συμβαίνει στον Λακωνικό Κόλπο. Μας δουλεύουν λοιπόν ψιλό γαζί από όλες τις μεριές και οι μεν και οι δε, με μοναδικό σκοπό οι κυρώσεις στη Ρωσία για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο να αυξήσουν το κόστος της ενέργειας και συνεπώς και του ρεύματος.

Μας λένε ότι για την ενεργειακή κρίση φταίει ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι Ρώσοι. Μήπως σας περνάει κάποια ιδέα ότι για αυτό το μπάχαλο τα έχουν κάνει πλακάκια όλοι τους?

Και έτσι εμφανίστηκαν τα πολύχρωμα τιμολόγια του ρεύματος για να μας κατακλέψουν με χειρουργικό νυστέρι για καλή χρονιά 2024.

ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ – άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε (καραβάκια, όχι τιμολόγια ρεύματος!!!)



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;

Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Σχετικά με Χειραγώγηση του νου απο τα μέσα μαζικής προπαγάνδας

Be the first to comment

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί


*