Η αυτοκρατορία της Lidl

Η αυτοκρατορία της Lidl

Η ευρωπαϊκή περιφέρεια μετατρέπεται σταδιακά σε μία περιοχή χαμηλού εργατικού κόστους, με τους Πολίτες της σκλάβους χρέους, προς όφελος κυρίως των βιομηχανικών και λοιπών επιχειρήσεων της Γερμανίας – μεταξύ άλλων με τη βοήθεια των εκπτωτικών αλυσίδων λιανικής.

Άρθρο

Ένα από τα μεγαλύτερα «όπλα ειρηνικής διείσδυσης» της Γερμανίας σε άλλα κράτη είναι ασφαλώς οι εκπτωτικές αλυσίδες της – ειδικά στον κλάδο των Σούπερ Μάρκετ. Οι αλυσίδες αυτές εισβάλλουν και εγκαθίστανται σε διάφορες χώρες, οδηγώντας τους εγχώριους ανταγωνιστές τους στη χρεοκοπία – με τελικό αποτέλεσμα να επιβάλλονται σταδιακά τα γερμανικά προϊόντα.

Η μέθοδος τώρα, την οποία χρησιμοποιούν, δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από αυτήν που χαρακτηρίζει γενικότερα τη χώρα: από το dumping δηλαδή – είτε όσον αφορά τους μισθούς των εργαζομένων, τους οποίους διατηρεί σταθερά πολύ χαμηλότερους από την παραγωγικότητα τους (μισθολογικό dumping, γράφημα), είτε τις τιμές των προϊόντων που πουλάει (τιμολογιακό dumping).



Nicoin

ΚΟΨΕ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΕΥΚΟΛΑ, με το σπρέι Nicoin..!

Το σπρέι Nicoin – ένα φυσικό προιόν ,το οποίο βοηθάει να απαλλαγείτε απο τον έθισμο στη νικοτίνη μόνο σε 3 εβδομάδες..

Χωρίς έμπλαστρα, Χωρίς βιομαγνήτες, Χωρίς φάρμακα και συμπλήρωμα διατροφής, Χωρίς βιβλία και υπνοθεραπεία!..

Βοηθάει να κόψετε τσιγάρο εύκολα, Εξαλείφει τα στερητικά συμπτώματα ,Χωρίς αύξηση του σωματικού βάρους, Ηρεμεί τα νεύρα, Εξαλειφθεί την πίσσα και την νικοτίνη από τον οργανισμό!.

ΤΙΜΗ 49,00

ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΒΟΛΗ

 Powered by WebCash


Περαιτέρω, όσον αφορά τις εκπτωτικές αλυσίδες λιανικής, χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και οι δύο τρόποι – όπου με τον πρώτο οι εργαζόμενοι αμείβονται κατά το δυνατόν χαμηλότερα, δουλεύοντας πολύ περισσότερο συχνά χωρίς να πληρώνονται υπερωρίες, ενώ με το δεύτερο διατηρούνται πολύ χαμηλά οι τιμές των προϊόντων, κυρίως στο ξεκίνημα, συνήθως με τη βοήθεια των υπολοίπων αγορών που δραστηριοποιούνται, ειδικά της γερμανικής.

Αυτό σημαίνει ότι οι αλυσίδες, στηριζόμενες στα κέρδη που αποκομίζουν από τις άλλες χώρες που δραστηριοποιούνται, είναι σε θέση να λειτουργούν για ένα χρονικό διάστημα ζημιογόνα – να πουλούν δηλαδή τα προϊόντα τους ακόμη και κάτω του κόστους, έτσι ώστε να κλείνουν τους εγχώριους ανταγωνιστές τους, οι οποίοι δεν έχουν φυσικά ανάλογες δυνατότητες, ειδικά εάν το δικό τους κράτος είναι μικρό.

Εκτός αυτού, οι αλυσίδες πιέζουν σημαντικά προς τα κάτω οι τιμές αγοράς τους, συγκριτικά με τους εκάστοτε ανταγωνιστές τους – αφενός μεν λόγω του όγκου των πωλουμένων προϊόντων, αφετέρου εξαιτίας των μεγάλων χρηματοοικονομικών τους δυνατοτήτων. Τέλος, έχουν την ικανότητα λόγω μεγέθους να εκμεταλλεύονται όλες τις δυνατότητες νόμιμης αποφυγής φόρων, οι οποίες τους προσφέρονται από την πολιτική εξουσία – μεταξύ των οποίων τα κατάλληλα εταιρικά σχήματα, οι φορολογικοί παράδεισοι κοκ.

Λογικά λοιπόν αυξάνουν συνεχώς τα υποκαταστήματα, το τζίρο και την κερδοφορία τους, αδιαφορώντας συχνά για την ποιότητα των προϊόντων που προσφέρουν – ειδικά σε χώρες που είναι βυθισμένες στην κρίση, επειδή οι εγχώριοι καταναλωτές εκτιμούν μεν την ποιότητα, αλλά δεν μπορούν να δώσουν τα χρήματα που κοστίζει.

Γνωρίζουν φυσικά ότι, ένας από τους τρόπους διαφυγής από την κρίση είναι η κατανάλωση των προϊόντων της χώρας τους (άρθρο) – αφού μόνο έτσι στηρίζεται η εγχώρια παραγωγή, δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας, δεν οδηγούνται τα χρήματα τους στο εξωτερικό επιδεινώνοντας την κατάσταση τους κοκ.. Δυστυχώς όμως δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά – λόγω των χαμηλών εισοδημάτων τους.

Ο όμιλος Schwarz

Ανεξάρτητα τώρα από όλα αυτά και χωρίς να κατηγορούμε καμία αλυσίδα, αφού κάνουν τη δουλειά τους όπως αυτές νομίζουν, καθώς επίσης όσο καλύτερα μπορούν, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής της Γερμανίας είναι αυτός του κ. Schwarz – η αυτοκρατορία του οποίου είναι τεράστια.

Ειδικότερα, η εταιρεία χονδρικών πωλήσεων KAUFLAND δραστηριοποιείται σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, με περίπου 1.230 καταστήματα – ενώ η επιχείρηση λιανικής LIDL ευρίσκεται σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη, διαθέτοντας περί τα 10.000 καταστήματα.

Συνεχίζοντας, παρά τις τιμολογιακές μάχες με τους ανταγωνιστές του, καθώς επίσης την ύφεση και το χαμηλό πληθωρισμό, ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε κατά 8% το 2015/16 – στα συνολικά 85,7 δις €, εκ των οποίων τα 64,6 δις € αφορούν τη LIDL. Για σύγκριση ο τζίρος του ομίλου, ο οποίος απασχολεί 375.000 άτομα είναι όσο περίπου το 50% του ΑΕΠ της Ελλάδας – οπότε εύκολα κατανοεί κανείς τη δύναμη του.

Όσον αφορά τα κέρδη του δεν δημοσιοποιούνται, αν και ορισμένοι τα υπολογίζουν στο 1,6 δις € (πηγή) – ενώ, σύμφωνα με το Forbes, η περιουσία του κ. Schwarz είναι της τάξης των 16,4 δις $, γεγονός που τον κατατάσσει στην 47η θέση των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη.

Αρκετοί κατηγορούν τώρα την επιχείρηση, ισχυριζόμενοι ότι κερδίζει εις βάρος των άλλων – με την έννοια ότι το τεράστιο μέγεθος που έχει, της προσφέρει τη δυνατότητα να υπαγορεύει στους προμηθευτές της τις τιμές αγοράς που η ίδια θέλει. Για παράδειγμα, το περασμένο καλοκαίρι η LIDL πουλούσε το ένα κιλό πλήρες γάλα στη Γερμανία μόνο έναντι 46 Σεντ – ενώ οι παραγωγοί κέρδιζαν μόλις 23 Σεντ ανά λίτρο αδυνατώντας να επιβιώσουν, από 40 Σεντ προηγουμένως.

Κάτι ανάλογο ισχύει για το κρέας, η τιμή του οποίου από τις εκπτωτικές αλυσίδες θεωρείται πως μπορεί να εξασφαλισθεί μόνο με μαζική κτηνοτροφία, με περιβαλλοντικές καταστροφές, καθώς επίσης με πολύ χαμηλούς μισθούς των σφαγείων – με αποτέλεσμα να εξαφανίζονται η μία μετά την άλλη οι μικρές παραγωγικές επιχειρήσεις αντικαθιστάμενες από πολύ μεγαλύτερες, αφού διαφορετικά δεν μπορούν να επιβιώσουν.

Περαιτέρω, οι αλυσίδες εκμεταλλεύονται πολλά άλλα πράγματα για να αυξάνουν τη δύναμη τους – όπως στο παράδειγμα της Ρουμανίας, όπου η LIDL εισέπραξε ένα «δάνειο αναπτυξιακής βοήθειας» ύψους 67 εκ. $ για να ανοίξει εννέα καταστήματα (πηγή)! Εν προκειμένω μάλλον συνέβη το γνωστό, όπου η Κομισιόν ή κάποιος άλλος διεθνής οργανισμός βοηθάει να αναπτυχθεί μία φτωχή χώρα παρέχοντας της ειδικά δάνεια ή επιδοτήσεις – οι οποίες τελικά επιστρέφουν έμμεσα πίσω.

Το δάνειο αυτό πάντως εγκρίθηκε στη LIDL με στόχο να αυξηθεί ο αριθμός των εγχώριων προμηθευτών, καθώς επίσης για να δημιουργηθούν νέα κανάλια διανομής για τους παραγωγούς τροφίμων της Ρουμανίας – αν και τελικά συνέβη το αντίθετο σύμφωνα με το Γερμανικό Ραδιόφωνο (πηγή), με βάση το οποίο «Η Monsanto και η LIDL εκτοπίζουν τις λαϊκές αγορές«. Όπως αναφέρεται δε σε μία συνέντευξη μίας Ρουμάνας εμπόρου,

«Oι LIDL and Co. ήλθαν εδώ με προϊόντα χωρίς ποιότητα, τα οποία ήταν φθηνότερα από τα ρουμάνικα. Πρόκειται για κακά προϊόντα, με πολλά συντηρητικά. Τα δικά μας φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι υψηλότερης ποιότητας οπότε λίγο πιο ακριβά, δεν μπαίνουν καν στα ράφια τους«.
Όσον αφορά τώρα την εταιρική δομή που χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες αυτών των αλυσίδων για να αυξήσουν την περιουσία τους, στο παράδειγμα του κ. Schwarz τόσο η KAUFLAND, όσο και η LIDLλειτουργούν ως «Ίδρυμα και συνεργάτες ΕΕ» (Stiftung & Co. KG) – ιδιοκτήτης των οποίων είναι η «Συμμετοχική εταιρεία Schwarz».

Σε αυτήν την εταιρεία το 99,9% των μετοχών ανήκουν στο «Ίδρυμα D. Schwarz» (DSS), το οποίο ιδρύθηκε το 1999 – ενώ το υπόλοιπο σε ένα τραστ του ιδίου. Ως εκ τούτου, σχεδόν όλα τα κέρδη των καταστημάτων της KAUFLAND και της LIDL εισρέουν στο ίδρυμα – το οποίο είναι καταχωρημένο ως «κοινής ωφελείας» (charitable, non profit)!

Χωρίς να επεκταθούμε σε λεπτομέρειες, στις οποίες εμπλέκονται προφανώς και πολιτικά πρόσωπα, αφού δεν λειτουργεί μόνο ο κ. Schwarz έτσι αλλά πολλοί άλλοι επιχειρηματίες, με τα προνόμια που τους εξασφαλίζει η Πολιτική, συμπεραίνεται εύκολα πως οι εγχώριες εταιρείες δεν μπορούν να ανταγωνισθούν αυτά τα μεγαθήρια – μέσω των οποίων εισρέουν τα χρήματα πολλών χωρών στη Γερμανία και αλλού, προωθούνται τα δικά της προϊόντα, δημιουργούνται εκεί θέσεις εργασίας, διενεργούνται επενδύσεις που αυξάνουν την ανταγωνιστικότητα των εργαζομένων της κοκ.

Επίλογος

Ολοκληρώνοντας, δεν είναι μόνο η δομή της Ευρωζώνης υπεύθυνη για τα προβλήματα των αδύναμων χωρών αλλά, επί πλέον, το μέγεθος των επιχειρήσεων των μεγάλων κρατών, καθώς επίσης οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν – ενώ η δραστηριοποίηση τους αυξάνει τα ελλείμματα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αρκετών κρατών, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα τα ήδη τεράστια πλεονάσματα της Γερμανίας.

Λογικά λοιπόν κάποια στιγμή οι αδύναμες χώρες υπερχρεώνονται, αδυνατώντας να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους, οπότε μετατρέπονται σε θύματα λεηλασίας – ακόμη και αυτές που λειτουργούν σωστά, από την πλευρά του δημοσίου ή/και των εγχωρίων επιχειρήσεων.

Αλέξης Ζακυνθινός

analyst.gr
triklopodia.gr

5 thoughts on “Η αυτοκρατορία της Lidl

  1. follow the white rabit says:

    Οσοι αγαπάτε την χώρα σας μην ψωνίζεται απο τα IDL τραβάτε στα μπακάλικα της γειτονιάς σας η εστω σε κάτι ελληνικό και μιώστε τις αγωρές σας μην γίνεσται καταναλωτές μολις γίνει και αν γίνει το οικονομικό κραχ να μην πεθάνεται απο τηυ πρωτη μερα.

  2. Νικητας says:

    ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΩ ΛΑΚΩΝΙΚΑ (το εχω ξαναγραψει παλαιοτερα). 1) Πουλαει προ’ιοντα τα οποια παραγονται απο Ελληνες παραγωγους ,αγοραζοντας τα σε ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ!! 2) Τα πουλαει ΣΕ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ .3) Το εργατικο προσωπικο (οχι διευθυντικο) ειναι Ελληνικο ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΜΙΣΘΟ. 4)ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ (οπως κανει και στο αεροδρομιο Ελευθ.Βενιζελος). 5) ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΠΑΝΕ ΚΑΤ’ΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ!!!!………….ΛΟΙΠΟΝ; ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ; ……εξευτελιζει τον Ελληνα παραγωγο και τον οδηγει στην καταστροφη…χρησιμοποιει Ελληνες να πουλανε σε Ελληνες…ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ!!!….ΔΗΛ…..ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ …γιαννος κερναει γιαννος πινει ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ..!!!!!!!!!!!!..ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ; ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΑΠΟ …LIDL..μπραβο μααααςςς!!!!!!!

  3. κανενας says:

    Και γιατί ρε μάγκες αφού οι Ελκηνες παραγωγοί που πουλάνε φθηνά στα λιντ τα προηοντα τους και οι Ελληνες εργαζόμενοι που δουλεύουν φθηνά στα λιντλ δεν απορροφούν τα προηοντα τους ακριβότερα Ελληνικές αλυσιδες Σούπερ μάρκετ ώστε να μη βρίσκονται στην αναγκη να πουλάνε φθηνά στα Λίντλ και δεν προσλαμβάνουν τους υπαλληλους των Λίντλ με καλυτερους μισθούς;Μηπως γιατι οι εδώ σουπερμαρκεταδες είναι χειρότεροι από τα λιντλ;Και κάτι άλλο.Μήπως προσέξατε οτι όλοι για να ανταγωνιστούν τα λιντλ έχουν ρίξει τις τιμες;Αν δεν ηταν τα λιντλ θα εριχναν τις τιμες;Και όπως γίνεται τα Ελληνικα προηοντα στη Γερμανια στα γερμανικά σούπερ μάρκετ να είναι φτηνοτερα απο τα Ελληνικά σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα;Νομιζω οτι τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα τινος είναι το μαγαζί ,αλλα τον ενδιαφέρει που θα ψωνισει φθηνότερα.Τα λιντλ δεν θεωρούνται στη Γερμανία πρώτης ποιότητας και το ίδιο ισχύει και εδώ απο την άποψη ποικιλίας και ποιοτικών προηοντων και πολλοί τα σνομπαριζαν τα λιντλ και πήγαινες στα λιντλ και ηταν σχεδόν άδεια και ειχες πιο γρηγορη εξυπηρετηση,όμως αυτό έχει αλλαξει πια και τώρα πάνε όλλοι στα λιντλ και έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο και στα παρκιν και στα ταμεία και τωρα με την οικονομικη κριση οτι ωρα και να πας ειναι ασφυκτικα γεματα και βλέπεις εκεί μέσα ολους τους άλλωτε ματσωμενους της μεσαίας τάξης να κάθονται υπομονετικά στην ουρά με τον φτωχό και τον άνεργο και να ακούνε και τα όλο το αντιμνημονιακο υβρεολόγιο και τα πειραγματα ορισμένων φτωχών και αενεργων και την κακοψυχια και το μισος που βγαζουν απο μεσα τους αν πάρουν χαμπαρι καποιον της μεσαίας τάξης και εκεί βλέπεις το μικροψυχο μίσος ακόμη και μεταξυ φτωχων και ανεργων οπως πχ μια μέρα του χειμωνα ένας νεαρός που φορουσε φορμα επιγειας εξυπηρετησης αεροπορικής εταιριας σημάδι οτι εργαζόταν ακούμπησε κατα λάθος εναν ανεργο στην ουρά και ο ανεργος παραξηγηθηκε και μαλωσαν και ονανεργος του φώναξε σε μια φαση (( μας ηλθες εδώ με τη φορμα..))οτι δηλαδή μας προκαλείς κιολας οτι εσύ εργάζεσαι και εμείς είμαστε άνεργοι,βλέπεις πολλά τέτοια διδακτικά σκηνικά εκεί τα λιντλ

    • Νικητας says:

      Φιλε μου, τι δεν καταλαβες; Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ LIDL ΕΙΝΑΙ να πουλαει κοντα στο κοστος μεχρι να τους πεταξει ολους εξω..ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΟ !!!! …ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ…..ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ….ΠΑΝΕ ΓΕΡΜΑΝΙΑ!!! Αρα σε φτωχαινει σαν κρατος και σαν λαο. ΥΣΤΕΡΑ σου πουλαει ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ προιοντα και ΟΛΟΣ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΠΑΕΙ ΓΕΡΜΑΝΙΑ !…..ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ ΓΙΑ ΤΙ ΠΟΣΑ ΜΙΛΑΜΕ ΟΤΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΕ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ….ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΑ LIDL ;…..ΚΙ ΕΣΥ;..ΓΥΡΝΑΣ ΕΡΓΑ ; ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΙΣΣΟΖΥΓΙΟ; ΤΟ ΙΣΣΟΖΥΓΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΜΕ …ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ…ΜΕ ΤΟ ΜΠΟ’ΙΚΟΤΑΖ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ;;; Και για να το τελειωνουμε φιλε μου, ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΟ….ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥ !!!….ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΘΕ…ΓΕΡΜΑΝΟΙ., ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΟ , ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ …ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑ …..ΜΕ ΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ…ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!!!!! … ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕς ;…ΣΚΕΨΟΥ…!

  4. SillyBoy says:

    Εγω εργαζομουνα σε ¨ελληνικο΄ σουπερ μαρκετ, 10 ωρες την μερα 6 μερες την εβδομαδα +1 κυριακη, για 489Ε το μηνα παντρεμενος. ο πρωτος μου ξαδερφος ειναι στο lidl απλος εργατης με 8 ωρες την ημερα, 5θημερο με μισθο 789Ε. Τα χριστουγεννα εκανε 16 ωρες υπερωρια και πηρε μισθο δεκεμβριου + δωρο χριστουγ. 1723Ε. πολλα λεφτα για τα τωρινα δεδομενα μαγκες, οτι κ να λεμε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *