Διαφημίσεις

«Αν η ΕΕ έθετε υποψηφιότητα για να ενταχθεί στην ΕΕ, δεν θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή. Ο δημοκρατικός της χαρακτήρας είναι απλά ανεπαρκής. Η σημερινή θεσμική δομή της ΕΕ θα πρέπει να αναθεωρηθεί διεξοδικά.» Γκύντερ Φερχόϊγκεν – πρώην Επίτροπος υπεύθυνος για την ευρωπαϊκή διεύρυνση.

«Οι πιο σημαντικές αποφάσεις δεν πρέπει να αφεθούν στις δυνάμεις των Βρυξελών οι οποίες κάνουν συστηματικά τα στραβά μάτια στις μεγάλες ομάδες οικονομικών συμφερόντων και αποσυνδέουν πλήρως τις αποφάσεις αυτές από τα συμφέροντα των εκατοντάδων εκατομμυρίων απλών πολιτών. Μεγαλύτερη διαφάνεια και μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών, είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για μια res publica της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία οι άνθρωποι θα αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ευρωπαίο πολίτη και πραγματικό κυβερνήτη της Ένωσης.» Sepp Kusstatscher – ιταλός πολιτικός μέλος της ομάδας των πρασίνων.

Τα παραπάνω ειπώθηκαν λίγο πριν και λίγο μετά το 2007. Το 2007 όμως φάνηκε κάτι να αλλάζει καθώς υπογράφηκε η Συνθήκη της Λισαβώνας (γνωστή και ως Μεταρρυθμιστική). Στα πλαίσια αυτής της Συνθήκης γεννήθηκε και η «Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών», όπου και δόθηκε για πρώτη φορά το δικαίωμα στους «Πολίτες της Ευρώπης» -με κατώτερο όριο ένα εκατομμύριο αυτών- να προτείνουν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μια πρόταση νόμου, δηλαδή μια νομοθετική πρωτοβουλία. Έτσι, φάνηκε ότι άνοιξε, έστω και δειλά, μια θεσμική πόρτα για την άμεση συμμετοχή των πολιτών στις πολιτικές της Ευρώπης.

Από τότε έχουν περάσει δέκα ολόκληρα χρόνια (και έχει μεσολαβήσει μια τεράστια κοινωνική και οικονομική κρίση) και με εξαίρεση αυτή τη δυνατότητα νομοθετικής πρωτοβουλίας (η οποία παραμένει συμβουλευτικού χαρακτήρα) δεν θεσμοθετήθηκε κανένα εργαλείο συμμετοχής των πολιτών. Ούτε το Ευρωπαϊκό Δημοψήφισμα (και δεν αναμένεται να θεσμοθετηθεί), ούτε το δικαίωμα στο Επικυρωτικό δημοψήφισμα, προκειμένου να περιοριστούν ή να αποφευχθούν σημαντικές πολιτικές αποφάσεις που δεν ωφελούν τους λαούς της Ευρώπης, ούτε φυσικά η «Συνταγματική» πρωτοβουλία που αφορά τις επιμέρους Ευρωπαϊκές Συνθήκες, ώστε να τονωθεί περαιτέρω η ευρωπαϊκή ενοποίηση.

Σε εθνικό και σε τοπικό επίπεδο σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, κράτη μέλη και μη, υπάρχει μακροχρόνια και μεγάλη εμπειρία η οποία, εάν υπήρχε η βούληση, ανεξάρτητα από τις πιθανότητες επιτυχίας ή αποτυχίας της, θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιηθεί από την ΕΕ. Όμως μια Ευρώπη για να ονομάζεται δημοκρατική θα έπρεπε (εάν θέλουμε να εκφέρουμε χωρίς αισχύνη τη λέξη δημοκρατία, αυτό είναι το ελάχιστο) να επιτρέπει στους πολίτες της να αποφασίζουν τουλάχιστον για θέματα που σχετίζονται με τις ίδιες τις Συνθήκες της ΕΕ.

Όταν για παράδειγμα πρόκειται για τον καθορισμό των σχέσεων μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του υπόλοιπου κόσμου, ή για παράδειγμα για την επίλυση βασικών προβλημάτων περιβαλλοντικής πολιτικής, για μείζονες κοινωνικές και οικονομικές πολιτικές που επηρεάζουν καθοριστικά τους ευρωπαϊκούς λαούς, για την ένταξη νέων κρατών μελών, καθώς και για άλλα σημαντικά ζητήματα.

Φυσικά στα παραπάνω υπάρχει και ο αντίλογος

Οι πολιτικοί και κυρίως οι πιο ισχυροί από αυτούς, υπερασπίζονται τον τρόπο με τον οποίο «προχωρά» η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, συχνά παραβλέπουν τα περί αντιδημοκρατικότητας και επικαλούνται σειρά θετικών αποτελεσμάτων. Ξεκινούν συνήθως με την εγγύηση της ειρήνης καθώς και την επέκτασή της ανατολικά, τη σταθερότητα στη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, την ευκολία του ενιαίου νομίσματος και συνεχίζουν με τη δυνατότητα πλήρους κινητικότητας του εργατικού δυναμικού, αλλά και του κεφαλαίου, τη σταθεροποίηση των γεωργικών εισοδημάτων, τα προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών, κ.λπ.

Έτσι κατά την άποψή τους αυτή η έλλειψη δημοκρατικής νομιμότητας και διαφάνειας, που όταν πιεστούν τελικά παραδέχονται ότι όντως υπάρχει, αντισταθμίζεται από αυτά τα άμεσα οφέλη για τους πολίτες που θα έχαναν εκτός της ΕΕ. Ανεξάρτητα από την ορθότητα των παραπάνω επιχειρημάτων (για πολλά από τα οποία, όπως για παράδειγμα για τα γεωργικά εισοδήματα και την κοινή αγροτική πολιτική, η ίδια η ιστορική εμπειρία της Ελλάδας έχει δώσει σαφείς απαντήσεις) θα πρέπει να αναρωτηθούμε τι είναι αυτό που μετράει στη δημοκρατία.

Στην πραγματικότητα, στη δημοκρατία δεν έχει αξία μόνο το αποτέλεσμα (και πάλι ανεξάρτητα από τα παραπάνω επιχειρήματα που μπορούν να αμφισβητηθούν με τρόπο βάσιμο, το όποιο αποτέλεσμα δεν είναι ποτέ από πριν γνωστό). Μετράει εξίσου, αν όχι περισσότερο, η δυνατότητα των πολιτών να ορίζουν εκείνοι δημοκρατικά το όποιο επιθυμητό αποτέλεσμα. Για να μπορούμε επομένως να αρχίσουμε να μιλάμε για δημοκρατία, οι πολίτες θα πρέπει να είναι σε θέση να επιλέξουν, με επαρκή πληροφόρηση, πολιτικό διάλογο και με δημοκρατικές μεθόδους, τους στόχους και τα μέσα των επιμέρους συγκεκριμένων πολιτικών. Γι’ αυτό είναι σημαντικό τα ουσιαστικά αποτελέσματα μιας πολιτικής (που ο χρόνος αναπόφευκτα θα φέρει), όχι μόνον να είναι αποδεκτά και να έχουν εγκριθεί από τους πολίτες, αλλά και σε περίπτωση λανθασμένης απόφασης, να μπορούν να αλλάξουν από αυτούς τους ίδιους με νέες αποφάσεις.

Άλλωστε αν δεν ήταν δυνατόν να ασκηθεί κριτική στο «δημοκρατικό» προφίλ της ΕΕ, αυτό από μόνο του θα αποτελούσε απόδειξη τεράστιου δημοκρατικού ελλείμματος. Και φυσικά εάν η ανάδειξη αυτής της κριτικής, επισύρει τελεολογικής φύσης υπαινιγμούς περί επιστροφής στις γενικευμένες εχθροπραξίες του παρελθόντος, το ζήτημα αποκτά μια περαιτέρω αντιδημοκρατική βαρύτητα. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι κατά κανόνα σχεδόν όλα τα αυταρχικά καθεστώτα διαθέτουν ισχυρά επιχειρήματα σε ό,τι αφορά την παραγωγή, την ασφάλεια και την σταθερότητα που παρέχει στους ανθρώπους το καθεστώς, ειδικά όταν εντοπιστεί κάποια γενικευμένη αντίδραση που αναδεικνύει την οφθαλμοφανή έλλειψη δημοκρατικής νομιμοποίησης.

Η δημοκρατική νομιμοποίηση ενός πολιτικού οργάνου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, πολλοί από αυτούς είναι γνωστοί και όπως αναφέρθηκε παραπάνω «βγάζουν μάτι». Ένας από αυτούς -που ενώ είναι σημαντικός συχνά παραβλέπεται- είναι η ποιότητα των σχέσεων μεταξύ αυτού του πολιτικού οργάνου και των πολιτών που υπόκεινται στις αποφάσεις του. Η σχέση αυτή στην περίπτωση της ΕΕ είναι κακής ποιότητας, σχεδόν στα όρια της «δηλωμένης» εχθρικότητας, και αυτό γιατί:

• η ΕΕ δεν είναι μια ομοσπονδιακή και αποκεντρωμένη δομή, όπως για παράδειγμα ο Καναδάς ή η Ελβετία, αλλά εξαιρετικά συγκεντρωτική. Το γεγονός αυτό καθιστά την πρόσβαση των πολιτών στις Ευρωπαϊκές δομές, αν όχι αδύνατη, εξαιρετικά δύσκολη.

• μια ευρωπαϊκή δημόσια σφαίρα και μια κάποια κοινή γνώμη είναι, αν όχι ανύπαρκτη, εξαιρετικά αδύναμη. Υπάρχει μια γενική αίσθηση θεσμικής απόστασης και αποξένωσης όχι μόνο ανάμεσα στους πολίτες και στα θεσμικά όργανα, αλλά και μεταξύ των ίδιων των πολιτών στα διάφορα κράτη μέλη.

• οι πολίτες αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν (και δεν διαθέτουν) καμία πολιτική βαρύτητα στην ΕΕ, καθώς υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ αυτών και των θεσμικών οργάνων της ΕΕ.

• η ΕΕ κυριαρχείται από ελίτ, ο μέσος πολίτης αντιλαμβάνεται, και δικαίως, τους πολιτικούς και τους γραφειοκράτες της ΕΕ ως κάτι πολύ απόμακρο στην υπηρεσία των οικονομικά ισχυρών.

• σχεδόν όλο το βάρος και η ενέργεια της ΕΕ έχει δοθεί στην οικονομική ολοκλήρωση και στην εξυπηρέτηση ισχυρών οικονομικών παραγόντων (όπως οι πολυεθνικές εταιρείες) και όχι στις ανάγκες των πολιτών.

• δεν υπάρχει η αίσθηση του «ανήκειν» σε έναν πολιτικό και πολιτιστικό σχεδιασμό που θα δημιουργούσε έστω κάποια πεδία κοινής πλεύσης των πολύ διαφορετικών μεταξύ τους λαών. Αυτό το τελευταίο στοιχείο είναι τεράστιας σημασίας, καθώς μιλάμε για χώρες με μεγάλες πολιτισμικές διαφορές. Λαοί που δείχνουν πλέον καθαρά ότι οι «ανέσεις» του ενιαίου νομίσματος και τα «ανοιχτά» σύνορα της ΕΕ, δεν αρκούν για τη δημιουργία Ευρωπαϊκής Ταυτότητας. Ούτε φυσικά οι λίγοι τον αριθμό κοσμοπολίτες είναι πλέον ικανοί να δημιουργήσουν τις δελεαστικές εικόνες του μεγάλου ευρωπαϊκού χωριού, που προωθούσαν στο παρελθόν, πόσο μάλλον να πείσουν για τη συνέχιση του μεγάλου οράματος.

Έτσι εκατομμύρια ευρωπαίοι αισθάνονται αφημένοι στο έλεος μιας διαδικασίας ολοκλήρωσης που τελικά δεν κατανοούν και σίγουρα δεν ελέγχουν, ακόμη και αν (κανείς δεν γνωρίζει για πόσο ακόμη) μπορούν να καρπωθούν κάποια από τα υλικά της οφέλη και τις ελευθερίες μετακίνησης. Τα συμπτώματα αυτής της απογοήτευσης είναι πολλά και φαίνονται, όπως είναι λογικό, σε επίπεδο εθνικής πολιτικής (καθώς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο η ψήφος για την ανάδειξη των ευρωβουλευτών ήταν πάντα κάτι το χαλαρό εφόσον τελικώς – με εξαίρεση του μισθούς τους – δεν είχε καμία αξία).

Έτσι χαρακτηριστική είναι η αυξημένη αποχή από τις εθνικές εκλογές, η αίσθηση μιας γενικής πολιτικής παρακμής, οι πιο συχνές εκλογικές αναμετρήσεις, η ραγδαία μείωση του κύρους των πολιτικών και των αντιπροσωπευτικών θεσμών, η ανάδυση ακραίων φωνών, πολιτικού ωφελιμισμού και καιροσκοπισμού. Ως εκ τούτου, είναι λογική η στάση των πολιτών, οι οποίοι αισθάνονται ότι η ΕΕ δεν στέκεται στο ύψος των προσδοκιών τους, γιατί βλέπουν ότι στην πράξη οι μεγάλες αποφάσεις λαμβάνονται αδιαφανώς στα κλειστά γραφεία των Βρυξελών.

Στην συνέχεια αυτές οι αποφάσεις υλοποιούνται στις χώρες μέλη, χωρίς οι ίδιοι οι πολίτες να μπορούν να συμμετέχουν και να αποφασίσουν, χωρίς εξηγήσεις και πληροφόρηση. Γίνονται έτσι απλά παθητικοί «υφιστάμενοι» πολιτικών αποφάσεων που όμως αφορούν άμεσα τη ζωή τους και τη χώρα τους. Και φυσικά όλο και περισσότεροι δεν μπορούν να κατανοήσουν, να δικαιολογήσουν και επομένως να δεχθούν την αυξανόμενη εκχώρηση των κυριαρχικών τους δικαιωμάτων.

Δημοκρατία: Ενα Απιαστο Όνειρο

Με άλλα λόγια, έαν έπρεπε να γίνει μια ιατρική πρόγνωση της «δημοκρατικής υγείας» στην Ευρώπη, αυτή δεν θα ήταν καθόλου καλή. Όχι μόνο διότι το ζητούμενο «δημοκρατία» μπορεί να είναι ένα άπιαστο όνειρο (αυτό είναι θέμα γνώμης, αλλά σε ό,τι αφορά τον γράφοντα είναι κυρίως θέμα απόφασης), αλλά πολύ περισσότερο, διότι η λειτουργία της ΕΕ παρουσιάζει αυταρχικές τάσεις και τιμωρητικές στάσεις (όπως αυτή απέναντι στην Ελλάδα) οι οποίες δείχνει να παγιώνονται.

Στην καρδιά ενός οποιουδήποτε συστήματος το οποίο επικαλείται κάποια δημοκρατικότητα θα πρέπει να είναι κυρίαρχοι οι πολίτες και αυτή είναι θέση ουσίας. Σήμερα αντίθετα μας «αντιπροσωπεύουν» ισχυροί τεχνοκράτες που συνθέτουν ένα σώμα που εκτός από το ότι δεν εκλέγεται (θα ήταν ίσως ανέκδοτο για τους ισχυρούς της Ευρώπης ο απολύτως δημοκρατικός θεσμός της κλήρωσης), εκτός από την αδιαφάνεια και την αυταρχικότητά του, είναι και πλήρως διαζευγμένο από την κοινωνία.

Κάποιοι μπορεί να παρουσιάζουν την Ευρώπη ως «φάρο της δημοκρατίας στον κόσμο», είναι φυσικά δικαίωμά τους να το υποστηρίζουν και να το πιστεύουν (ή πάλι να τους εξυπηρετεί προσωπικά), ωστόσο είναι εξίσου δικαίωμα όλο και περισσότερων πολιτών να ρωτούν … ποιους τελικά φωτίζει και ποιους υπηρετεί αυτός ο φάρος; Αλλά και να αισθάνονται ότι «βλέπουν» το καράβι να πηγαίνει ολοταχώς προς τα βράχια. Εάν για να έχουμε αυτή την ΕΕ, πρέπει να την συγκρίνουμε με όλο και πιο αυταρχικά καθεστώτα στον πλανήτη (τωρινά και αλλοτινά), ώστε να νοιώθουμε πως έχουμε το προνόμιο να ζούμε σε κάποιο αόριστο και ευρύτερο δημοκρατικό περιβάλλον, το Ευρωπαϊκό εγχείρημα έχει ήδη αποτύχει.

Φυσικά κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια τι θα συμβεί στο μέλλον, ούτε που θα οδηγήσει ο οικονομικός πόλεμος που διεξάγεται στην Ευρώπη, ούτε πως θα είχαν εξελιχθεί τα πράγματα εάν είχαν αξιοποιηθεί τα εργαλεία άμεσης συμμετοχής των πολιτών στις ευρωπαϊκές πολιτικές αποφάσεις, όπως τα δημοψηφίσματα. Θα μπορούσε ενδεχομένως να συμβεί το πιο απίστευτο πολιτικό αλαλούμ, εμβέλειας Θείας Κωμωδίας και ανείπωτου μεγέθους, καταπώς υποστήριξε ένας καλός πολιτικός φίλος, εάν, για παράδειγμα, έπρεπε να «συνομιλήσουν» αμεσοδημοκρατικά οι Σλοβένοι με τους Σκωτσέζους. Ούτε τι θα είχε συμβεί εάν είχε εξεταστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα η βαθιά πολιτισμική διαφορετικότητα των ευρωπαϊκών λαών. Υπάρχουν ωστόσο κάποια πράγματα που πλέον φαίνονται ξεκάθαρα, και τελικά αυτά δείχνει να έχουν αξία.

Πρώτον ότι οι ιθύνοντες της ΕΕ απέκλεισαν την όποια συμμετοχή των πολιτών από τη δυναμική της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης (ή της μη ολοκλήρωσης), όχι φυσικά γιατί ήθελαν να προστατέψουν τους λαούς από το ενδεχόμενο της παραπάνω Δαντικής κωμωδίας, αλλά γιατί δεν ήθελαν ενεργούς και πολιτικά εκπαιδευμένους πολίτες. Ήθελαν, με άλλα λόγια, μια Ευρώπη που την ορίζουν οι ολίγοι στη μορφή που τη βλέπουμε σήμερα, δηλαδή ξανά με νικητές και ηττημένους.

Δεύτερον ότι οι σκληρές παγκοσμιοποιητικές πολιτικές της ΕΕ δεν διαφέρουν από τις υπερατλαντικές ή τις ασιατικές, καθώς όλες τους αψηφούν τον παράγοντα άνθρωπο και αναπόφευκτα θα οδηγήσουν και στην δική μας ήπειρο, σε απρόβλεπτες και ίσως σπασμωδικές αντιδράσεις.

Και τρίτον ότι σχεδόν κανείς δεν πιστεύει πια στις μεγάλες υποσχέσεις για μια άλλη «Ευρώπη της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας» και αυτό το τελευταίο, σε έναν κόσμο που δυστυχώς ακόμη βασίζεται στην πίστη, θα πρέπει να θεωρείται η μεγαλύτερη αποτυχία.

Καταλήγοντας, σχεδόν 220 χρόνια έχουν περάσει από την εποχή όπου η ιδέα της δημοκρατίας άρχισε να διεγείρει την πλειονότητα των ευρωπαίων, όχι μόνο στη θεωρία, αλλά ως ένα βιώσιμο σχέδιο και φαίνεται πως αποδεικνύεται ορθή η άποψη του Ρουσσώ, ο οποίος (όσο και εάν πολλοί θα θέλαμε να είχε σφάλει) –προφανώς αναλογιζόμενος το όφελος των πολλών – υποστήριξε ότι «όσο μικρότερο είναι το δημοκρατικό πεδίο, τόσο αυτό λειτουργεί καλύτερα για τους ανθρώπους».

*** @Γιώργος Κουτσαντώνης: γεννήθηκε το 1973 στην Αθήνα. Μετά από επτά χρόνια σπουδών σε μια σχολή ιατρικής της Ιταλίας, εγκαταλείπει την ιατρική και ακολουθεί τη σπουδή της μετάφρασης. Σήμερα ασκεί, ως ελεύθερος επαγγελματίας, το επάγγελμα του μεταφραστή και διερμηνέα. Η ζωγραφική και η συγγραφή παραμένουν δύο μεγάλα πάθη του μαζί με τη συστηματική μελέτη της πολιτικής φιλοσοφίας και κοινωνιολογίας.

Αναζητήστε άρθρα του ιδίου: *Δημιουργικός Αντιδιανοουμενισμός *Ειλικρίνεια, Εκφοβισμός & Καθησυχασμός

——————

ΟΤΑΝ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ

ΚΑΤΩΤΑΤΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΣΤΗΝ Ε.Ε.

terrapapers.com



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • Select Your Subscription Plan

    1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

3 σχόλια στο “Η Αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης”
  1. Η σημερινή μορφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η σταδιακή μετεξέλιξη του εξής σχήματος: Σχέδιο Μάρσαλ + ΝΑΤΟ ⇒ Ενιαία Κοινότητα Άνθρακα Χάλυβα (ΕΚΑΧ) ⇒ Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) ⇒ Ευρωπαϊκή Ένωση + νομισματική ένωση €. Η σκιά των ΗΠΑ πέφτει βαριά στο ενιαίο ευρωπαϊκό οικοδόμημα καθώς το Σχέδιο Μάρσαλ ήταν η κινητήριος δύναμη πίσω από την όλη ιδέα. Με το Σχέδιο Μάρσαλ οι Αμερικάνοι πέτυχαν με ένα σμπάρο πολλαπλά τρυγόνια: 1) Ξεφορτώθηκαν όλο το πλεόνασμα τους σε κεφάλαια, όπλα και αγαθά που είχαν δημιουργηθεί κατά την περίοδο 1933-1945 (New Deal και Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος) και κινδύνευε να πληθωριστικοποιήσει την αμερικάνικη οικονομία, 2) Χρηματοδότησαν και “ανέθρεψαν” πολιτικές-οικονομικές-ακαδημαϊκές ελίτ σε όλες τις μη-κομμουνιστικές ευρωπαϊκές χώρες που ήταν απόλυτα πιστές στον υπερατλαντικό κηδεμόνα, 3) Οι Αμερικάνοι – σε μεγάλο βαθμό – καθόρισαν το μεταπολεμικό μοντέλο ανάπτυξης των χωρών της Ευρώπης (μεταπολεμικό γερμανικό “θαύμα”), 4) Έβαλαν μόνιμο στρατιωτικό πόδι (σε συνδυασμό με την ίδρυση του ΝΑΤΟ) με πρόσχημα τον “κομμουνιστικό κίνδυνο” έναν ψεύτικο κίνδυνο αφού ΗΠΑ και ΕΣΣΔ δεν επρόκειτο ΠΟΤΕ να συγκρουστούν άμεσα μεταξύ τους, εφόσον είχαν μοιράσει τον κόσμο τον Φεβρουάριο του 1945 στην Γιάλτα. Απλώς έβαζαν Έλληνες, Κορεάτες, Βιετναμέζους, Λατινοαμερικάνους, Αφρικάνους να αλληλοσφάζονται σε στημένους εμφυλίους για να εμπεδωθεί το πλανητικό διπολικό σύστημα. Θέλω να επισημάνω πως πολλά θεμελιώδη χαρακτηριστικά του σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ταυτόσημα με τα αντίστοιχα του χιτλερικού σχεδίου για την Ευρώπη της Νέας Τάξης των Ναζί. Μάλιστα πολλοί από τους μεταπολεμικούς “ιδρυτές πατέρες” της ΕΕ, προπολεμικά και κατά την διάρκεια του πολέμου ήσαν ένθερμοι κι ενεργοί υποστηρικτές (δωσίλογοι) της “Ενωμένης Ευρώπης” που προσπάθησε να επιβάλλει με τα όπλα η εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία. Οι ίδιοι οι Αμερικάνοι λίγο πριν τελειώσει ο πόλεμος ήρθαν σε επαφή με επιφανείς προσωπικότητες των δωσιλογικών ελίτ, αναθέτοντάς τους ρόλους-κλειδιά στο μεταπολεμικό εγχείρημα της ΕΕ. Η αποτυχία του ενιαίου ευρωπαϊκού οικοδομήματος ήταν φανερή από τα γεννοφάσκια της. Αυτό που ξεκίνησε (και σε μεγάλο βαθμό παραμένει) ως πολιτική/οικονομική/στρατιωτική αποικιοποίηση της Ευρώπης από τους Αμερικάνους, στην πορεία εξελίχθηκε σε μια επιδερμική ένωση ετερόκλητων λαών, κρατών, πολιτισμών με συχνά πολύ άσχημο ιστορικό παρελθόν. Ο Έλληνας δεν πρόκειται (και δεν χρειάζεται) να γίνει Ολλανδός, ο Βαυαρός δεν πρόκειται (και δεν χρειάζεται) να γίνει Ναπολιτάνος, ο Παριζιάνος δεν πρόκειται (και δεν χρειάζεται) να γίνει Ρουμάνος. Η μόνη ένωση που θα μπορούσε να έχει βάσιμες πιθανότητες βιωσιμότητας θα ήταν αυτή εθνών με συγγενικές ή κοντινές εθνολογικές/ιστορικές/πολιτισμικές ταυτότητες και ιδιοσυγκρασίες. Για παράδειγμα θα μπορούσε να υπάρξει μια Φραγκική Ένωση (Γερμανοί, Γάλλοι, Βέλγοι, Ολλανδοί, Ελβετοί), μια Λατινική Ένωση (Ιταλοί, Ισπανοί, Πορτογάλοι, Μαλτέζοι), μια Σκανδιναβική Ένωση (Σουηδοί, Νορβηγοί, Δανοί, Φινλανδοί) κτλ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΣΑΞΩΝΕΣ, ΦΡΑΓΚΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΟΡΕΣ ΗΣΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΕΧΘΡΟΙ ΜΑΣ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΠΑΡΑ ΦΥΣΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΠΑΙΔΙ ΣΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ-ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΑΨΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΒΛΑΨΕΙ (ΑΜΕΣΑ ή ΕΜΜΕΣΑ) ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ.

  2. μια συγκρουση ταξεων ειναι,οπως υπηρχε παντοτε απλα τωρα ειναι διεθνοποιημενη.Δεν υπαρχουν συνορα και εχουν μπει οροι φορολογικης συνειδησης,οχι με την εννοια του να προσφερεις στον συνανθρωπο,αλλα να φορολογεισαι για να πληρωσεις τα κλεμμενα.Δεν υπαρχει σωτηρια,σκεπτομαστε και δρουμε ιδιοτελως και εμεις οι Ελληνες.Εμεις βαλαμε ξενους στα χωραφια και στις δουλειες,ωστε να καθομαστε και να βγαζουμε ευκολο κερδος.Επιχειρηματιες που επενδυσαν ή πηραν θαλασσοδανεια και τελικα απετυχαν,παρακαλουσαν να βγει ο Τσιπρας να γους τα χαρισει.Ξερω κανα δυο,ΕΤΣΙ ψηφιζαν.Αλλοι που δεν εχουν μια στην τραπεζα αλλα εκαναν μποεμ ζωη με δανεικα,”ευχονται” να πεθανει η κατσικα του γειτονα που δουλευε ως μυρμηγκι και εχει καποια ψιλα στην ακρη.”ο φορτωγκας ο γειτονας,που τα κλεψε”.Ειναι ο ιδιος που γραφει κατα του ευρω και του κουρεματος των ολων αλλα οταν κερδισει το τζοκερ επιζητα ασφαλεια και ιση μεταχειριση.Που θα κρυβεται στην επιστρατευση,ενω ηταν Ι1 για οπλο εβγαινε γιωτας και στο τελος το γυριζε ωστε να μην απολυθει με το τρελοχαρτο στο χερι και μεινει ανεργος για παντα…Μες στην λαμογια ο Ελληνας…τωρα αν υπαρχουν καποιες εξαιρεσεις οκ,ηρωες στις μερες μασ!Εγω εδω κλεινω.Θα σας διαβαζω οπως κανω παντα καθημερινα,αλλα δεν εχει νοημα αλλο να γραφω,τα θεματα υπεραναλυθηκαν πιστευω,το μονο που συμπερανα τελικα μετα απο ολα αυτα που ζησαμε και ζουμε ειναι οτι η αλλαγη που τοσο ψαχνουμε θα ερθει αν αλλαξει ο καθενας πρωτα μεσα του,μην περιμενουμε απο αλλους να αλλαξουν τα πραγματα για εμας.Δεν θα το κανουν.Προσωπικα θα αρχισω να ξεσκονιζω μερικα βιβλια αρχαιων φιλοσοφων,Σωκρατη, Πλατωνα,ιστορικους Θουκιδιδη,Πλουταρχο,Ηροδοτο μηπως προσπαθησω μεσα σε ολη αυτην τη σκοπιμη συγχυση και μπερδεμα,να βρω τα σωστα βηματα,διαχρονικοτατα που σου διαμορφωνουν τι αλλο,την σκεψη,την κριση,ωστε να λαμβανεις τις σωστες αποφασεις με κυριο στοχο να καταφερεις καποτε να γινεις Ανθρωπος!Καλο αγωνα!

  3. «Ο δημοκρατικός της χαρακτήρας είναι απλά ανεπαρκής…» Μακακίες! Η Ε.Ε. αποδείχτηκε ότι είναι το εργαλείο του 4ου ράϊχ._

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *