Διαφημίσεις

Ο πανάγαθος Θεός, μας δημιούργησε κατ’ εικόνα αυτού και καθ’ ομοίωσιν· και το μεν κατ’ εικόνα, το έχουν όλοι οι άνθρωποι, και ασεβείς και ορθόδοξοι· το δε καθ’ ομοίωσιν, πολύ ολίγοι το έχουν.

Ας εξετάσουμε λοιπόν τι είναι το καθ’ ομοίωσιν. Καθ’ ομοίωσιν είναι, το να μιμηθεί ο άνθρωπος τον Θεό, όσο μπορεί, όπως τον μιμήθηκαν και οι Άγιοι. Επειδή ο άνθρωπος που έχει το κατ’ εικόνα μόνον, και δεν έχει το καθ’ ομοίωσιν, σε τίποτε δεν ωφελήθηκε άν και είναι άνθρωπος και λέγεται λογικός. Όταν έχει το λογικό, και κάνει τα έργα των ανόητων, πώς μπορεί να λέγεται λογικός; Εάν δεν μιμηθεί τον Κύριο, όσον είναι δυνατόν σε ανθρώπους, στην ταπείνωση, στην πραότητα, στη δικαιοσύνη, στην ελεημοσύνη, στη σωφροσύνη και καθαρότητα, αλλά κάνει έργα ανόητων και θηρίων, πώς είναι δυνατόν να τον ονομάσεις εκείνον τον άνθρωπο λογικό; Όταν μιμείται το λιοντάρι στο θυμό, στην μνησικακία την καμήλα, στην αρπαγή τον λύκο, στην πονηριά την αλεπού, στην φαρμακερή γλώσσα το φίδι, στην μάχη το σκύλο, στα σαρκικά το άλογο, και στην γαστριμαργία τον χοίρο, πώς να ονομαστεί λογικός;

Κάθε ένα από αυτά τα ζώα που είπαμε, έχει το φυσικό του πάθος· αλλ’ ο ταλαίπωρος άνθρωπος, αν δεν φροντίσει να νικήσει το πάθος που τον κυριεύει, σιγά-σιγά τον κυριεύουν όλα τα άλλα πάθη, και γίνεται μιμητής όλων των θηρίων στην κακία και δύσκολα έρχεται σε μετάνοια. Δύσκολα σηκώνεται από το βάθος της τόσο μεγάλης κακίας, εκτός μόνον εάν βοηθηθεί και από άλλον, και μάλιστα από τον πανοικτίρμονα Κύριο.

Πρέπει ο άνθρωπος να βιάσει τον εαυτόν του σε όσα τον ελέγχει η συνείδηση. Εάν δεν αγωνισθούμε εναντίον αυτών που η συνείδησή μας δεν συμφωνεί και μας ελέγχει, για όσα κακά πράττουμε, και για όσα θεάρεστα αμελούμε, αλλά την περιφρονούμε, τότε σιγά-σιγά σταματά και δεν μας ελέγχει. Μοιάζουμε τότε με τον άρρωστο, που έφθασε στο θάνατο και τον ρωτάς αν κάπου πονά, και σου απαντά ότι δεν αισθάνεται κανένα πόνο και τότε καταλαβαίνεις ότι σε λίγο πεθαίνει. Ή πάλιν σαν την πληγή που από την πολυκαιρία μολύνθηκε, και της βάζουν αλοιφή και όσο βαριά και αν ήταν δεν αισθάνεται πόνο.

Έτσι και ο ταλαίπωρος άνθρωπος όταν φθάσει σε μεγάλη κακία, όσες απειλές και αν ακούσει, είτε για την κόλαση, ή τη γέεννα, ή το πυρ και τον ακοίμητο σκώληκα, δεν το σκέφτεται καθόλου, μόνον τα ακούει σαν παραμύθια, και μάλιστα κουράζεται με εκείνους που τα διδάσκουν και τους θεωρεί φορτικούς και ενοχλητικούς. Μοιάζει ο ανόητος, σαν τον βοσκό που ενοχλείται την νύκτα όταν γαυγίζουν οι σκύλοι και δεν κοιμάται αναπαυτικά ακούοντάς τους, και δεν σκέφτεται ότι αν οι σκύλοι σιωπήσουν βρίσκουν οι λύκοι ευκαιρία και του ξεσχίζουν όλα τα πρόβατα, έχοντας βοηθό το σκοτάδι της νύκτας.

Αυτή η ζωή μας, μοιάζει με την νύκτα, και οι πονηροί και αρπάγες λύκοι, μοιάζουν με τους δαίμονες που διψούν να πιουν το αίμα των ψυχών μας, και να μας αφανίσουν από το πρόσωπο του Θεού και δημιουργού μας. Ας μην κουραζόμαστε, παρακαλώ την αγάπη σας, να ακούμε τις θείες Γραφές και να μην περιφρονούμε αυτούς που μας θυμίζουν τα λόγια του Θεού έστω κι αν είναι ευτελείς και αγράμματοι.

Όσιος Διονύσιος ο Σιατιστεύς, της Βατοπαιδινής Σκήτης του Αγ. Δημητρίου († 19-2-1794)



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
12 σχόλια στο “Όταν o άνθρωπος έχει το λογικό, και κάνει τα έργα των ανόητων, πώς μπορεί να λέγεται λογικός;”
  1. Καλημερα ΑΣΧΕΤΕ.ειχα μια συζητηση με ενα φιλο.αφορουσε μια ερωτηση που μου εκανε ο Γιατρος πριν πολυ καιρο.με ρωτησε ο τρελος ”οταν κοινωνας ο Χριστος ειναι παρων?”.σκεφτομουνα για καιρο την απαντηση που του εδωσα κ προβληματιζομουνα.βοηθα με ρε φιλε.μ’ενδιαφερει η απαντηση σου στην ερωτηση

  2. Kαλησπέρα ΑΔΕΛΦΈ.
    Πως Θα λάβουμε το σώμα και το αίμα του ,
    όταν ο Κύριος δεν είναι παρών;
    Είναι παρών ο Κύριος και λαμβάνουμε
    το σώμα και το αίμα του.
    Το να μην είναι παρών και να πιστεύουμε ότι πίνουμε το σώμα και το αίμα του,αυτό θα ήταν περισσότερο μαγεία παρά ορθόδοξη πίστη.

  3. Πολυ ωραια μεχρι εδω.θα μπορουσε καποιος να πει τοτε οτι δεν θα εχουμε Δευτερα Παρουσια.η Γραφη ειναι σαφης.ο Κυριος θα ερθει ”εκ δευτερου”.πως συνεχιζουμε απο εδω?εδω επαθα κοκομπλοκο.γνωριζουμε οτι ο Κυριος μετα την Αναληψη καθισε στα δεξια Του Πατρος κ θα ερθει στην Δευτερα Παρουσια(ως Θεανθρωπος).πως ειναι παρων κ αυτο να συμβαδιζει με την Δευτερα Του Παρουσια?καψιμο το ξερω.γι’αυτο ζηταω την βοηθεια σου να με ξεμπλοκαρεις με Ορθοδοξη απαντηση

  4. Η απαντηση που εδωσα εγω στον τρελο ειναι οτι ως Θεος ο Χριστος ειναι παρων.ως Θεανθρωπος οχι καθως ειναι στα δεξια Του Πατρος κ θα ερθει στην Δευτερα Του Παρουσια.μετα σκεφτομουνα οτι κοινωναμε Σωμα κ Αιμα Χριστου αρα ειναι παρων.κ κολλησα ομως με την Δευτερα Παρουσια.ο Νικ.Σωτηροπουλος σε εκπομπη με πεντηκοστιανο για το θεμα της Αρπαγης ηταν σαφης ”η Γραφη μιλαει για δυο Παρουσιες”

  5. Οποτε ειναι σωστο κ Ορθοδοξο να πουμε οτι ο Χριστος ο Αναστημενος που εκαθισε στα δεξια Του Πατρος ειναι παρων?

  6. Μηπως το φιδι το κολοβο μου εκανε εξ’αρχης ακυρη ερωτηση για να με παγιδεψει?ρε φιδι που’σαι,εμφανισου

  7. ΑΝ και αναχωρεί σωματικά για να σταθεί δίπλα στον Πατέρα μεσιτεύοντας για εμάς… ΚΑΤΟΙΚΕΙ όμως μέσα στους αξίους μέσω του Πνεύματος και είναι μαζί με τους αγίους για πάντα»
    Ερμηνεύει ο Αγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας το τελευταίο εδάφιο
    του Κατά Ματθαίον.
    Ναι ο Αναστημένος Χριστός είναι πάντοτε παρών .
    Οπου υπάρχει θεία κοινωνία είναι εκεί.
    Δεν περιορίζεται.
    Αγιοι τον αντιλαμβάνονται από τούτη την ζωή.
    Οι υπόλοιποι θα τον δούμε,
    Οταν πεθάνουμε η ζωντανοί με την δεύτερη ένδοξη παρουσία.

  8. Εάν δεν είναι παρών o Κύριος ,πώς είναι ο Θεός;
    Ο Κύριος είναι πάντοτε παρών αλλά δεν είναι ορατός στις αισθήσεις
    μας.
    Ορατός στις αισθήσεις μας θα είναι,κατά Την β ένδοξη παρουσία του ,που σε αντιδιαστολή με την πρώτη θα τον δούν οι παντες.

  9. Δηλαδη φιλε μου η απαντηση ειναι οτι δεν ειναι παρων με το σωμα Του(Δευτερα Παρουσια)αλλα με το πνευμα Του?να μη κανω καμια παρανοηση

  10. Καλημέρα φίλε,Όχι.
    Είναι αχώριστο το σώμα από το πνεύμα του Θεανθρώπου.
    Όπως αναλήφθηκε ο Κύριος στους ουρανούς για να μεσιτέψει στον Πατέρα για εμάς,Ετσι και το Αγιον Πνεύμα το εκπορεύομενο εκ του Πατρός μεσιτέυει ,Για την φανέρωση του Χριστού σε εμάς.
    Για αυτό τον λόγο μαχητές άξιοι(Άγιοι) φθάνουν από την φανέρωση στην θέωση ,
    Από αυτή την ζωή ,πριν τον θάνατο η την Δευτέρα παρουσία.
    Και μοσχοβολάνε τα σώματα τους όταν κοιμηθούν.

  11. Εμείς οι ταλαίπωροι φίλε και αδελφέ,διώχνουμε το Αγιο Πνεύμα,

    Πως να φανερωθεί σε εμάς ο Θεάνθρωπος;

  12. Σ’ευχαριστω παρα πολυ αδερφε.ναι,τωρα τα βρηκα μεσα μου.εσυ δεν το καταλαβαινεις αλλα με ξεμπλεξες απο μεγαλο μπελα που ειχα για καιρο.τα βλεπει αυτα ο Κυριος φιλε μου.να’σαι σιγουρος οτι με τον καιρο,πρωτα ο Θεος,θα επανελθω με καινουριο ερωτημα.η Παναγια μαζι μας αδερφε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek