Δεν μπορεί λένε κανείς με λογική να εξηγήσει τη πίστη. Λάθος μεγάλο. Η μόνη που μπορεί με τη λογική να βάλει τον άνθρωπο σε μια σωστή γραμμή είναι η πίστη. Η ορθή πίστη. Δηλαδή η ορθοδοξία. Πάμε να δούμε πως η ορθοδοξία μέσα από τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα μπορεί να γίνει οδηγός για την σωτηρία και του κόσμου αλλά και του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά.
Αδειάσετε το μυαλό σας και πάμε με λογική να δούμε τα παρακάτω.
Τα θανάσιμα αμαρτήματα είναι τα εξής:
1) Η υπερηφάνεια2) Η φιλαργυρία
3) Η πορνεία4) Η γαστριμαργία5) Ο φθόνος6) Ο θυμός ή η οργή7) Η ακηδία ή η αμέλεια
Λέγονται δε θανάσιμα διότι φθείρουν την αγάπην μας προς τον Θεόν και τον πλησίον και μας κάμνουν εχθρούς του Θεού και φίλους του διαβόλου.
Από αυτά τα επτά βασικά αμαρτήματα πηγάζουν όλα τ’ άλλα. Το τι δε ακριβώς γεννά το καθένα από αυτά μάς το σημειώνει ο Γαβριήλ Φιλαδελφείας στην Ορθόδοξη Ομολογία του, όπως και ο Νικόλαος Βούλγαρης, που γράφουν τα εξής:
1) Από την Υπερηφάνεια πηγάζουν: κενοδοξία, καύχηση, οίηση, φιλοδοξία, ανυποταξία, καταγέλαση, υπόκριση, πείσμα κ.α.
2) Από τη Φιλαργυρία πηγάζουν: πλεονεξία, ανελεημοσύνη, σκληρότητα της καρδιάς, κλοπή, αρπαγή, ψεύδος, αδικία, δολιότητα, επιορκία, σιμωνία, ιεροσυλία, απιστία, ανειλικρίνεια κ.α.
3) Από την Πορνεία πηγάζουν: μοιχεία, αρσενοκοιτία, κτηνοβασία, αιμομιξία, παιδοφθορία, παρθενοφθορία, συγκυλισμός, αυνανισμός, τύφλωση του νου, αθεοφοβία κ.α.
4) Από τον Φθόνο πηγάζουν: επιβουλή, έχθρα, χαιρεκακία, φιλονεικία, καταλαλιά, απάτη, προδοσία, φόνος, αχαριστία, λύπη για τα καλά του φθονουμένου.
5) Από τη Γαστριμαργία πηγάζουν: λαιμαργία, μέθη, ασωτία, καρηβαρία (πονοκέφαλος), λαγνεία, ακηδία κ.α.
6) Από τον Θυμό πηγάζουν: βλασφημία, μίσος, μνησικακία, φιλονεικία, επιορκία, κατάρα, ύβρη, μάχη, διαπληκτισμός, φόνος κ.α.
7) Από την Ακηδία πηγάζουν: μικροψυχία, λύπη και αγανάκτηση για το καλό που κάνουμε, προφάσεις εν αμαρτίαις, απόγνωση, απιστία και νωθρότητα προς κάθε καλό έργο που ήταν δυνατό να πράξουμε.
Πάμε ξανά να εξετάσουμε αν ένας άνθρωπος παραδομένος σε κάθε ένα από αυτά αν γίνεται καλύτερος άνθρωπος και αν νιώθει ευτυχισμένος.
1. Υπερηφάνεια . Είναι κακό κάποιος να είναι υπερήφανος στη ζωή του; Η υπερηφάνεια δεν ήταν η αιτία της πτώσης του Εωσφόρου και της αναγέννησης του σε διάβολο; Η υπερηφάνεια δεν είναι είναι η αιτία που δεν μας αφήνει να νιώσουμε κατώτεροι από το διπλανό μας; Θέλουμε γιατί είναι ποτισμένο μέσα μας να παλεύουμε να γίνουμε καλύτεροι από τον διπλανό μας. Με κάθε τρόπο είτε διαβάλλοντας τους απέναντι , είτε με την υποκρισία μας , είτε με το πείσμα μας πέφτουμε στο ίδιο θανάσιμο λάθος όπως και εκείνος.
Είναι ένας άνθρωπος παραδομένος σε αυτό το αμάρτημα ευτυχισμένος; Ξεκάθαρα όχι γιατί η υπερηφάνεια του δεν τον αφήνει να ησυχάσει καθώς θα καυχιέται κάθε μέρα για τα κατορθώματα του. Για να το πετύχει αυτό θα χρησιμοποιεί ακόμα και την υποκρισία στους απέναντι του. Δεν λείπει από όλα αυτά και το πείσμα που τον διακατέχει στη προσπάθειά ντου αυτή.
Η υπερηφάνεια λοιπόν όχι μόνο δεν κάνει καλύτερο τους ανθρώπους αλλά αυτός που έχει νικηθεί από αυτή φτάνει σε σημείο να βλάπτει και τους άλλους ανθρώπους.
2. Φιλαργυρία . Ένας άνθρωπος φιλάργυρος όχι μόνο δεν είναι ευτυχισμένος αλλά το να βλάπτει και τους συνανθρώπους του είμαι σύνηθες. Ενας άνθρωπος που αγαπά τα χρήματα για να πετύχει τους σκοπούς του κλέβει , αδικεί , ψεύδεται. Σκοπός της ζωής του είναι η αύξηση των χρημάτων του. Δεν ικανοποιείται από ένα στόχο. Συνέχεια βάζει νέους στόχους πιο υψηλούς κάθε φορά , με αποτέλεσμα η αδικία , η κλεψιά σε πολλές περιπτώσεις , τα ψεύδη του , η δολιοτητα του να είναι κυρίαρχα στη ζωή του.
Ένας τέτοιος άνθρωπος έχει κύριο χαρακτηριστικό την σκληρή καρδιά του καθώς αρνείται πεισματικά την ελεημοσύνη στους συνανθρώπους του , καθώς το να βοηθήσει τον διπλανό του έρχεται σε σύγκρουση με το στόχο αύξησης χρημάτων. Η απιστία , η ιεροσυλία και η ανειλικρινεια είναι οδηγοί στη ζωή του καθώς καθημερινά παλεύει για τους στόχους του.
Συμπέρασμα; Όχι μόνο βλάπτει την ψυχική υγεία του παθόντα η φιλαργυρία αλλά και των άλλων ανθρώπων που έρχονται σε επαφή με αυτόν.
3. Πορνεία. Όπως είδαμε παραπάνω τα είδη της πορνείας είναι πάρα πολλά. Όλα τα είδη είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Ένας άνθρωπος παραδομένος στη πορνεία και στις σαρκικές ηδονές όχι μόνο δεν είναι ευτυχισμένος αλλά μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος εθισμένου σε ναρκωτικές ουσίες. Όπως ένας εθισμένος σε ναρκωτικές ουσίες για να νιώθει καλά και να είναι << ευτυχισμένος >> στο δικό του μυαλό χρειάζεται τη δόση του έτσι και ο πόρνος θέλει συνέχεια ερωτικές συνευρέσεις ανάλογα με το πάθος του πάντα για να νιώθει καλά , να αισθάνεται την ηδονή που του προσφέρει μια πρόσκαιρη όμως χαρά.
Είναι ευτυχισμένος ένας τέτοιος άνθρωπος; Αν δούμε προσεκτικά την εποχή μας που είναι γεμάτη με σαρκικά αμαρτήματα όλων των ειδών και τα ψυχικά προβλήματα ταυτόχρονα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι τότε μόνο ευτυχισμένος δεν μπορεί να θεωρηθεί.
Βλάπτει επομένως όχι μόνο τον ίδιο αλλά και τον διπλανό του που συμμετέχει στα ίδια με αυτόν αμαρτήματα.
4. Φθόνος. Ένα από τα πιο εύκολα να εξηγηθεί με βάση τη λογική. Ένας άνθρωπος παραδομένος στο φθόνο είναι λυπημένος συνεχώς καθώς νιώθει έχθρα για τους διπλανούς του , καταβάλετε από αχαριστία και για να πετύχει τους σκοπούς του δεν διστάζει να προβεί πράξεις απάτης , προδοσίας , ακόμα και φόνου.
Δεν χωράει λοιπόν ιδιαίτερη ανάλυση ότι ο φθόνος βλάπτει και τον ίδιο τον άνθρωπο αλλά και όσους συναναστρέφονται με αυτόν.
5. Γαστριμαργια . Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι ο μέθυσος , ο λαίμαργος , ο λάγνος και ο άσωτος. Ένα από τα χειρότερα ναρκωτικά θα μπορούσαμε να πούμε καθώς ένας τέτοιος άνθρωπος σε όλη του τη ζωή κυριαρχείται από αυτά. Φάγομεν πιούμεν αύριο γαρ αποθνήσκομεν. Δεν νοιάζεται για τίποτα ουσιώδες παρά μόνο για τα υλικά αγαθά.
Είναι ευτυχισμένος; Φυσικά και όχι. Η καταστροφή των οικογενειών , τα ψυχολογικά και διάφορα άλλα προβλήματα είναι σύνηθες στη ζωή τέτοιων ανθρώπων.
Το ότι βλάπτει το πλησίον του δεν θέλει ανάλυση καθώς το στενό περιβάλλον τέτοιων ανθρώπων είναι οι πρώτοι που βλάπτονται.
6. Θυμός. Πόσο εύκολα βλασφημεί , διαπράττει ύβρεις γενικά , μισεί τον απέναντι στη καθημερινότητα του ο άνθρωπος; Οι κατάρες , οι διαπληκτισμοί και οι μάχες γενικώς δεν λείπουν από το μενού. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι αυτά τα άτομα όχι μόνο δεν είναι ευτυχισμένα συμπαρασύρουν και τους απέναντι στην αμαρτία τους.
7. Ένας ακηδος άνθρωπος , δηλαδή ένας απρόθυμος , ένας που βαριέται στη ζωή , που αμελεί για όλα καταλαμβάνεται από κατάθλιψη και κάθε είδους ψυχολογικών προβλημάτων. Δεν βελτιώνεται σαν άνθρωπος καθώς η τεμπελιά τον χαρακτηρίζει και φυσικά δεν βοηθάει ούτε τον απέναντι του με αυτή του τη στάση.
Συμπέρασμα όλων λοιπόν πιο είναι; Όλα αυτά τα θανάσιμα αμαρτήματα καθώς και αυτά που προκύπτουν από αυτά όχι μόνο μόνο καταστρέφουν τον άνθρωπο αλλά βλάπτουν και το κοντινό περιβάλλον του κάθε ανθρώπου παραδομένο σε αυτά τα πάθη.
Όλα τα παραπάνω είναι ψυχικά ναρκωτικά που δεν αφήνουν τον άνθρωπο να σκεφτούν λογικά ότι η ικανοποίηση που προσφέρουν είναι πρόσκαιρη και ουσιαστικά όσο περισσότερο βυθίζεται τόσο περισσότερο εθίζεται και όσο περισσότερο εθίζεται τόσο δεν μπορεί να απεμπλακεί από αυτά.
Υπάρχει λύση σε όλα αυτά; Υπάρχει κάποιος τρόπος να τα πολεμήσει κάποιος;
Οφείλουμε να αγωνιζόμαστε νόμιμα, διακριτικά και σταθερά για την θεραπεία μας από τα ψυχικά μας έλκη και ιδιαίτερα τα θανάσιμα αμαρτήματα, φυτεύοντας και καλλιεργώντας τις αντίστοιχες λυτρωτικές αρετές που είναι:
1) Η ταπείνωση2) Η ελεημοσύνη3) Η σωφροσύνη4) Η νηστεία5) Η αγάπη6) Η μακροθυμία και7) Η προσευχή
Μόνο με αυτά ο άνθρωπος μπορεί να νιώσει καλύτερα και να είναι ευτυχισμένος πραγματικά. Η ορθοδοξία και ο Χριστός είναι ο οδηγός για να γίνει ο κάθε ένας μας καλύτερος άνθρωπος αλλά και να βοηθήσει και άλλους να γίνουν και αυτοί καλύτεροι.
Δεν είναι ένα κουμπί που το πατάς και ξεμπλέξεις με όλα τα αμαρτήματα αλλά ένα καθημερινός αγώνας. Όποιος τα βάλει μέσα στο μυαλό του και τα δουλεύει κάθε μέρα θα κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη σωτηρία της ψυχής.
Βλέπουμε ότι αν σκεφτούμε με λογική, αφού πρώτα έχουμε αδειάσει το μυαλό μας από όλες τις αρνητικές σκέψεις , στη πίστη μόνο η λογική επικρατεί.
Αν θέλετε ρωτήστε και τον εαυτό σας.
Ποιος είναι το πιο σωστό;
1.Η υπερηφάνεια του εωσφόρου (που τον οδήγησε στη πτώση) ή η ταπείνωση του Ιησού Χριστού;
2.Αυτός που αγαπάει τα χρήματα ή αυτός που δίνει ελεημοσύνη σε φτωχούς;
3. Η πορνεία ή σωφροσύνη;
Κάντε το ίδιο και για τα υπόλοιπα.
Η αγάπη και η αλήθεια οδηγός μας.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Παράδειγμα σου έφερα άνθρωπε. Δεν σου έκανα ανάλυση τον ορισμό της ελεημοσύνης. Έλεος δηλαδή. Πρέπει να βάζουμε επεξηγήσεις σε κάθε πρόταση.
Στο μυαλό του αμαρτωλού όλα γίνονται όσον αφορά για τον νόμιμο αγώνα που λες.
Πόσοι από το κόσμο δεν είναι πιστοί μόνο για να τους βλέπει ο κόσμος. Πάνε κάνουν ότι λέει η εκκλησία και ο παπάς και από μέσα τους όχι δεν προσπαθούν αλλά συνεχίζουν ακάθεκτοι ότι έκαναν. Αυτό είναι κοροϊδία. Νομίζουν ότι κρύβονται από το Θεό.
Πρέπει να έχει αντίληψη φίλε μου ο κόσμος για να κατανοεί τι πρέπει να κάνει ακριβώς. Όταν λείπει η αντίληψη αρχίζουν οι παρανοήσεις και ξεκινούν τα προβλήματα.