Για Απεριόριστη Αυτοπεποίθηση …

Από: Μαρία Πέππα –

Eκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν δυστυχισμένες ζωές λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης. Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ για να τους αναγνωρίσετε.

Για να αναφέρουμε μερικούς, υπάρχει ο καταθλιπτικός που αγωνίζεται να κάνει φίλους ή ανυπομονεί να συναντήσει την γυναίκα των ονείρων του είναι όμως πολύ δειλός για να πλησιάσει τους ανθρώπους και να τους μιλήσει, ο χαμηλόμισθος υπάλληλος που έχει κολλήσει σε μια αδιέξοδη εργασία παρόλες τις συναρπαστικές ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη που του έχουν παρουσιασθεί.

Σε ακραίες περιπτώσεις, η έλλειψη αυτοπεποίθησης και σιγουριάς μπορεί να οδηγήσει σε κατάθλιψη, άγχος, ανησυχία, υπερκατανάλωση τροφής, ακόμη και σε εθισμούς όπως το αλκοόλ και τα ναρκωτικά. Αν δεν ληφθούν τα κατάλληλη μέτρα οικοδόμησης της αυτοπεποίθησης, η υγεία και η ευημερία μπορούν να πάρουν την κατιούσα συμπαρασύροντας και την εικόνα ενός εκάστου για τον εαυτό.

Τι είναι η αυτοπεποίθηση …

Η αυτοπεποίθηση αναφέρεται στη γνώμη μας για τον εαυτό μας. Είναι μια κατάσταση του νου κατά την οποία ένα άτομο έχει θετική αλλά και ρεαλιστική άποψη για τον εαυτό και την ζωή του. Περιλαμβάνει συναισθήματα ευτυχίας και ικανοποίησης. Αναφέρεται σε έναν άνθρωπο με σιγουριά, που εμπιστεύεται τις ικανότητές του, έχει μια γενική αίσθηση ελέγχου της ζωής του και πιστεύει ότι θα είναι επιτυχής στο να κάνει ό,τι επιθυμεί, σχεδιάζει και αναμένει.

Έχοντας αυτοπεποίθηση δεν σημαίνει ότι τα άτομα θα μπορούν να κάνουν τα πάντα. Οι άνθρωποι με αυτοπεποίθηση έχουν ρεαλιστικές προσδοκίες. Αντιμετωπίζουν την ζωή με θετικό πρόσημο και αποδέχονται τους εαυτούς τους ακόμη και όταν δεν πληρούνται οι προσδοκίες τους.

Οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοπεποίθηση βιώνουν συναισθήματα συστολής και αμηχανίας. Απαιτούν από τους άλλους να τους εγκρίνουν για να αισθάνονται καλά και συνήθως αποφεύγουν την ανάληψη κινδύνων επειδή φοβούνται την αποτυχία. Υποβιβάζουν συστηματικά τους εαυτούς τους και τείνουν να παραβλέπουν ή να αγνοούν τα εύσημα όταν τους αποδίδονται.

Αντίθετα, οι άνθρωποι με αυτοπεποίθηση αναλαμβάνουν ρίσκα και δεν φοβούνται αν οι άλλοι τους αποδοκιμάσουν. Έχουν εμπιστοσύνη στις δικές τους ικανότητες και αποδέχονται τον εαυτό τους. Δεν είναι συγκαταβατικοί επειδή πιστεύουν ότι θα γίνουν αποδεκτοί όπως ακριβώς είναι.

Οι άνθρωποι που δεν έχουν αυτοπεποίθηση τείνουν να έχουν συγκεκριμένες, προβλέψιμες σκέψεις που είναι αυτοκαταστροφικές. Αυτό-περιορίζονται σε ζωές που είναι λιγότερο ευχάριστες, απολαυστικές και δημιουργικές.

Εάν έχετε χαμηλή αυτοπεποίθηση υποβιβάζετε τον εαυτό σας. Ίσως να είναι δύσκολο να μιλήσετε με καινούργιους ανθρώπους. Μπορεί να εστιάζετε την προσοχή σας στις αδυναμίες σας και να πιέζετε τον εαυτό σας πολύ σκληρά για να συνδεθείτε μαζί τους. Είναι πιθανό να τονίζετε τακτικά τις απογοητεύσεις και τα βάσανά σας. Μπορεί να υπερέχετε σε κάποιους τομείς της ζωής και να καταβάλλετε υπερβολική προσπάθεια σε άλλους. Η χαμηλή αυτοπεποίθηση αποτρέπει τους ανθρώπους από την εκδήλωση των πραγματικών δυνατοτήτων τους.

Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε συσσώρευση ψυχοσωματικών ασθενειών. Όταν ο νους μας είναι υγιής, υγιαίνει και το σώμα μας. Η αυξημένη ανησυχία και το άγχος, δημιουργούν προβλήματα στο ανοσοποιητικό σύστημα, κάτι που μας κάνει πιο επιρρεπείς στην ασθένεια. Η χαμηλή αυτοπεποίθηση εκτός από την υγεία επηρεάζει την εργασία και τις σχέσεις μας.

Πλεονεκτήματα της αυτοπεποίθησης …

Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας έχει αντίκτυπο σε κάθε πτυχή της ζωής. Η οικοδόμηση της αυτοπεποίθησης αποτελεί έναν τρόπο βελτίωσης των εμπειριών της. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε κοινωνικές καταστάσεις. Με αυξημένη αυτοπεποίθηση, οι κοινωνικές δεξιότητες ανθίζουν.

Είναι ευκολότερο να κάνουμε νέους φίλους. Να ξεκινάμε ή θα εμπλεκόμαστε σε συζητήσεις με τρόπο φυσικό και αβίαστο. Σε περιβάλλοντα υψηλής πίεσης, το άγχος παύει να είναι πλέον ένα ζήτημα. Αποδίδουμε καλύτερα στην εργασία μας. Ίσως πάρουμε και την προαγωγή που τόσο καιρό περιμέναμε. Η ρομαντική μας ζωή θα βελτιώνετε γιατί παύουμε αισθανόμαστε ανεπαρκείς. Ξεπερνάμε ευκολότερα τα εμπόδια και τους περιορισμούς μας. Τα οφέλη είναι πραγματικά ατελείωτα.

Η ικανότητά σας να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Άνθρωποι με αυτοπεποίθηση είναι πιο ευτυχισμένοι, αισθάνονται πληρότητα, έχουν αυξημένη αυτοεκτίμηση, λιγότερο άγχος και αγωνία επειδή πιστεύουν ότι έχουν τον τρόπο τους να χειρίζονται τα πράγματα καλύτερα.

Ωστόσο, εάν η αυτοπεποίθηση δεν αποτελεί την φυσική κατάσταση της ύπαρξής σας, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δώσετε ώθηση στην σιγουριά και την εμπιστοσύνη σας.

Ο εσωτερικός σας διάλογος να έχει θετικό πρόσημο …

Οι σκέψεις σας επηρεάζουν τα συναισθήματά σας τα οποία στη συνέχεια επηρεάζουν τις ενέργειές σας. Για να αισθάνεστε σίγουροι, πρέπει πρώτα να σκέφτεστε θετικά. Επαναλαμβανόμενες αρνητικές σκέψεις όπως “δεν μπορώ να το κάνω αυτό” ή “αυτό είναι δύσκολο” γίνονται αρνητικές επιβεβαιώσεις. Ασυνείδητα χρησιμοποιείτε αρνητικές επιβεβαιώσεις ούτως ή άλλως, τώρα ήρθε η ώρα να τις μετατρέψετε σε θετικές.
Για να έχετε αποτέλεσμα, προτείνω να απομνημονεύσετε μερικές επιβεβαιώσεις ώστε να τις αντικαταστήσετε αμέσως μόλις σας προκύψει μια αρνητική σκέψη.

• Επιτυγχάνω τους καθημερινούς μου στόχους με ευκολία
• Είμαι έτοιμος/η να ανταποκριθώ σε κάθε πρόκληση που έρχεται στον δρόμο μου
• Η αυτοπεποίθηση πηγάζει από μέσα μου

Οι θετικές επιβεβαιώσεις μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σας δραματικά. Δημιουργείστε τις δικές σας, ασχοληθείτε με μια την κάθε φορά.

Καλωσορίστε τις προκλήσεις …

Ωθήστε τον εαυτό σας να κάνει νέα πράγματα που θα σας βοηθήσουν να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας. Ανακαλύψτε πράγματα που σας προκαλούν και βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας. Μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα από ότι συνειδητοποιούμε ότι θα μπορούσαμε. 

Χρησιμοποιήστε την γλώσσα του σώματος …

Το σώμα και ο νους είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Χρησιμοποιώντας κατάλληλα τη γλώσσα του σώματος, οι σκέψεις και τα συναισθήματά σας θα αρχίσουν να γίνονται πιο θετικά.

• Ορθώστε το σώμα σας
• Κρατήστε ψηλά το κεφάλι σας
• Διατηρήστε οπτική επαφή με τους άλλους ανθρώπους
• Χαμογελάστε

Καθορίστε τους στόχους σας …

Υπάρχει κάτι διαφορετικό στα άτομα που έχουν στόχους. Έχουν αίσθηση σκοπού και κατεύθυνσης. Δρουν αποφασιστικά καθώς έχουν έναν χάρτη με την πορεία που θα ακολουθήσουν. Βεβαιωθείτε όμως ότι οι στόχοι σας είναι ρεαλιστικοί και εφικτοί. Ο καθορισμός εξαιρετικά δύσκολων στόχων προς επίτευξη θα μπορούσε να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα στην αυτοπεποίθησή σας σε περίπτωση που δεν τα καταφέρετε.

Προετοιμαστείτε  επαρκώς …

Εάν δεν έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα για μια παρουσίαση, μια εξέταση ή μια συνάντηση, τότε είναι φυσιολογικό να νιώθετε χαμηλή αυτοπεποίθηση. Εδώ οι θετικές σκέψεις και η γλώσσα του σώματος δεν βοηθούν. Ένα μέρος του εγκεφάλου σας θα σας θυμίζει συνεχώς πως δεν έχετε προετοιμαστεί πλήρως δημιουργώντας εσωτερική σύγκρουση. Αυτός είναι ο τρόπος του νου για να σας προστατεύσει.

Έτσι, φροντίστε να προετοιμάζεστε όσο καλύτερα μπορείτε. Στη συνέχεια αν η παρουσίαση, η συνάντηση ή οι εξετάσεις δεν εξελιχθούν όπως θα θέλατε, θα ξέρετε ότι έχετε κάνει το καλύτερό σας. Αυτό από μόνο του θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη σας και θα μειώσει το άγχος και την ανησυχία σας.

Να ευγνομωνείτε …

Συνήθως έχουμε την τάση να επικεντρωνόμαστε σε αυτό που δεν λειτουργεί καλά στη ζωή μας. Αυτός δεν είναι καλός τρόπος για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας. Αφιερώστε μερικά λεπτά κάθε ημέρα δίνοντας προσοχή στα πράγματα που εξελίχθηκαν ομαλά και όμορφα. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας και ευγνωμονείτε τις επιτυχίες σας.

• Προσδιορίστε 3 πράγματα που σας πήγαν πολύ καλά σήμερα
• Παρατηρήστε 3 πράγματα που είστε ευγνώμονες στο σήμερα
• Κάντε ένα κατάλογο με 3 πράγματα που θα κάνατε διαφορετικά ή καλύτερα
  την επόμενη φορά

Εξασκηθείτε στην αργή ομιλία …

Οι άνθρωποι με χαμηλή αυτοπεποίθηση συνήθως μιλούν πιο γρήγορα, ειδικά σε ανθρώπους που έχουν εξουσία. Υποσυνείδητα, αισθάνονται ότι δεν αξίζουν τον κόπο να ακουστούν. Για να το αντισταθμίσουν αυτό, μιλούν πιο γρήγορα, έτσι ώστε να μην σπαταλούν το χρόνο του άλλου ατόμου. Συνεπώς, φροντίστε συνειδητά να μιλάτε πιο αργά. Θα επιβραδύνει τη σκέψη σας, θα σας κρατήσει στο παρόν και θα αρχίσει να αυξάνει την αυτοπεποίθηση και την σιγουριά σας.

Παρατηρήστε επίσης πόσο πολύ μιλάει ο κόσμος. Ποιος είναι ο ρυθμός της ομιλίας τους ? Ποιες συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιούν ? Παρατηρώντας τι σας λένε άλλοι παίρνετε μια καλή ιδέα για το πώς σκέφτονται.

Εστιάστε στις λύσεις …

Η συνεχής ανακύκλωση των προβλημάτων οδηγεί σε αδιέξοδο. Ένας θαυμάσιος τρόπος για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή  σας είναι να εστιάσετε στην επίλυση των προβλημάτων σας. Όταν παρατηρείτε τον εαυτό σας σκεπτόμενο αρνητικά, καταγράψτε σε μια κόλλα χαρτί όσο περισσότερα ερωτήματα μπορείτε και οι απαντήσεις τους θα σας οδηγήσουν και στην λύση τους.

Αγκαλιάστε την αβεβαιότητα …

Η αυτοπεποίθηση έρχεται όταν έχετε βεβαιότητα για το αποτέλεσμα. Όταν γνωρίζετε ότι έχετε τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες να κάνετε κάτι να συμβεί, θα είστε 100% σίγουροι.

Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, έχοντας τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες δεν σημαίνει πάντα ότι θα πετύχετε το αποτέλεσμα. Υπάρχουν άλλοι παράγοντες όπως για παράδειγμα οι αλληλεπιδράσεις σας με άλλους ανθρώπους.

Στηρίξτε την αυτοπεποίθησή σας στο καλύτερο που μπορείτε να κάνετε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα και αφεθείτε στην ροή. Μόνο τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητές σας μπορείτε να έχετε κάτω από τον έλεγχό σας. Αυτές θα σας επιτρέψουν να αφεθείτε, να προχωρήσετε και να αισθάνεστε εντάξει με τον εαυτό σας.

Νοητική βοήθεια …

Για να ενισχύσετε την αυτοπεποίθησή σας μπορείτε να εφαρμόστε τις νοητικές χαλαρώσεις για Απεριόριστη Αυτοπεποίθηση και Ξεπερνώντας τον Φόβο της Αποτυχίας από το κανάλι μου στο youtube. Θα σας βοηθήσουν πραγματικά να αναπτύξετε το νέο είδος αυτοπεποίθησης στο οποίο αναφέρομαι σε αυτό το άρθρο. Είναι μια βολική επιλογή για τους ανθρώπους που δεν είναι έτοιμοι στο εδώ και τώρα τους να ζητήσουν την βοήθεια του ειδικού, καθώς και για τους πολυάσχολους. Δεν έχει κόστος, την εφαρμόζετε όσες φορές θέλετε στον δικό σας χρόνο και χώρο.

Υπνοθεραπευτική βοήθεια …

Για ανθρώπους που χρειάζονται εξειδικευμένη βοήθεια η κλινική υπνοθεραπεία είναι από τα ιδανικότερα εργαλεία για την οικοδόμηση συναισθημάτων αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης. Ενδεικτικά, βοηθά τους ανθρώπους να εξαλείψουν πλήρως τον φόβο της δημόσιας ομιλίας, της αλληλεπίδρασης με ομάδες ανθρώπων ή ακόμη και με το αντίθετο φύλο. Τους βοηθά να …

• Νιώσουν ότι έχουν τον απόλυτο έλεγχο της ζωής τους
• Νιώσουν καλά για τον εαυτό τους
• Αρχίσουν να εμπιστεύονται τις ικανότητές τους
• Επανακτήσουν το θάρρος τους
• Να εκδηλώνουν το παρόν και το μέλλον του με θετικό τρόπο
• Εξαλείψουν τις κοινωνικές φοβίες τους
• Γίνουν πολύ πιο δημοφιλής και ελκυστικοί
• Νιώσουν τεράστια αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση

Μαρία Πέππα – Κλινική Υπνοθεραπεύτρια
www.hypnotherapy4u.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *