19:40 - 17/04/2017

Ιερέας:Χωρίς Ταπείνωση, Πίστη και Αγάπη να μην πλησιάσει κανείς στην Θεία Κοινωνία…(Πιστός:μα…αυτές βρίσκονται στην Κορυφή της Κλίμακας των Αρετών…άρα, μόνον Άγιος μπορεί να κοινωνήσει; )

γράφει ο Γιώργος Ανεστόπουλος

Άκουγα πρόσφατα ένα ραδιοφωνικό κήρυγμα από ένα δημοφιλή ορθόδοξο ρ/σ.

Μεταξύ πολλών άλλων, ο κληρικός ιεροκήρυκας είπε (στο περίπου) τις φράσεις:

«…ο πιστός πρέπει να προσέλθει στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας τηρώντας απαρέγκλιτα το «…μετά φόβου Θεού, Πίστεως και Αγάπης προσέλθετε…»

Και βεβαίως με «ταπεινοφροσύνη»…

Ειδάλλως, να μην έρθει καθόλου…»

Στα «ισχυρά» επιχειρήματά του ήταν βεβαίως οι παραινέσεις του Αποστόλου Παύλου περί της «…υψίστης Αρετής της Αγάπης» (Α΄προς Κορ.) αλλά και πρωτίστως του ίδιου του Ιησού περί Ισχυράς Πίστεως (πχ παραβολή περί κόκκου σινάπεως), Αγάπης και Ταπεινότητας.

Χωρίς να μακρηγορούμε, θα εστιάσουμε στο «προκείμενο».

Κάθε μα κάθε κήρυγμα εμπεριέχει μηνύματα-προτροπές προς τις παραπάνω αρετές…

Ταπείνωση, Πίστη, Αγάπη…

Με μια διαφορά…

«Κηρύσσονται» προς τον Πιστό με έναν τρόπο λες και εξαρτάται απ’ αυτόν και ΜΟΝΟΝ η «απόκτησή» τους…

Λες και δεν είναι «Δώρο Θεού» προς τον Πιστό, όταν ο Θεός κρίνει πως «του ΠΡΕΠΕΙ ένα τέτοιο Θείο Δώρο»…

Λες και δεν προσφέρονται στον Πιστό κατά «Χάριν Θεού»…κι αφού έχει περάσει (επιτυχώς) ένα «πλήθος δοκιμασιών»…(όπου αποκτήθηκαν προηγουμένως «άλλες προαπαιτούμενες αρετές»…για την ακρίβεια, του «εδόθησαν Θεία Χάριτι ως Θεία Δώρα» εφόσον κρίθηκε από τον ΙΔΙΟ ΤΟ ΘΕΟ ΑΞΙΟΣ ΝΑ ΤΑ ΛΑΒΕΙ)…

Τι σημαίνει να ειπωθεί προς τους Πιστούς εν κηρύγματι (έτσι «ξερά») «έχετε Πίστη» και «Αγαπάτε αλλήλους»;

Υπάρχει μήπως κάποιο «κουμπί», κάποιος «μηχανισμός» που θα τον πατήσει ο Πιστός και αίφνης θα αποκτήσει «σιδηρά Πίστη» και «ανείπωτη αγάπη» (ακόμη και προς τον εχθρό»);

Όχι…δεν υπάρχει…

Λέγονται λοιπόν «καθ’ υπερβολήν»…ποιητική αδεία θα μπορούσε να πει κανείς…

Ότι είναι οι ανώτερες χριστιανικές αρετές; 

ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ…και ορθά είναι…

Καλό θα είναι λοιπόν να μην μειώνεται η αξία τους προτρέποντας τον πιστό να τις «νοιώσει» λες και είναι «στο χέρι του» να το πράξει αυτό…και δη ΑΥΤΟΣΤΙΓΜΗ…

Στο χέρι του είναι μόνον να «πάρει την απόφαση να ξεκινήσει να βαδίζει το ανηφορικό δύσβατο μονοπάτι» προς τον Θεό…

Δουλειά του Θεού είναι να κρίνει εάν και πότε θα χορηγήσει στον Πιστό τα Δώρα αυτών των ύψιστων Αρετών…

Δουλειά της Εκκλησίας και των επι γης υπηρετών του Θεού είναι να διδάξουν στον Πιστό ποιό είναι αυτό το Θείο Μονοπάτι (ποιά είναι η σειρά των Αρετών/αμαρτιών και των αναμενόμενων πτώσεων), πως θα το βαδίσει (ένα βήμα/σκαλοπάτι τη φορά, ποιά αντιμετωπίζεται πρώτη, ποιά δεύτερη, όχι πολλές μαζί, ποιά στηρίζεται σε ποιά) και να τον στηρίξουν σ’ αυτή την δύσκολη, περίπλοκη ανάβαση…

Και όχι να του λένε απλώς «τράβα με τη μία στην κορυφή» κι αν δεν το πετυχαίνεις, τότε «εσύ φταις» που δεν ξέρεις «ποιό είναι το μαγικό κουμπί» για να ενεργοποιήσεις μέσα σου αυτές τις Αρετές…

Εάν ήταν έτσι, τότε ΜΟΝΟΝ οι Άγιοι θα έπρεπε να είχαν το δικαίωμα της Θείας Κοινωνίας…

Παρεμπιπτόντως, όταν ένας Πνευματικός έχει μερικές χιλιάδες πνευματικά τέκνα, έχει λέτε – ανθρώπινα – την δυνατότητα να «συνοδεύσει όλους αυτούς» σ’ αυτήν την απαιτητική πορεία;

Με τι;

Με 5- 10 λεπτά βιαστικής εξομολόγησης 1 – 2 φορές το χρόνο (με μερικές δεκάδες άλλους να περιμένουν σε μια αγχωτική ατμόσφαιρα και πολλούς απ’ αυτούς να χρησιμοποιούν γραμματεία για να κλείνουν τα υπεράριθμα ραντεβού;)

Για να μην αναφερθούμε σε Πνευματικούς (αλλά και σε απλούς κληρικούς) που μπορεί να έχουν την «Μυστηριακή Ιερωσύνη» αλλά ούτε κατά διάνοια δεν εκπέμπουν την «Πνευματική Ιερωσύνη»…

Τσαμπουκάς…αλαζονεία στο λόγο…τεχνοκράτες κάποιοι απ’ αυτούς…ψυχροί απλησίαστοι…οργίλοι που θυμώνουν με το παραμικρό…που αρνούνται να διδάξουν με το παράδειγμά τους…ακόμη και την συγγνώμη για σφάλματά τους…ή πολύ περισσότερο, ακόμη κι αν δεν θεωρούν ότι έσφαλλαν, να ζητήσουν συγγνώμη για να διδάξουν με το παράδειγμά τους…

Αντ’ αυτού, βλέπουμε ιερείς να κάνουν «διαχωρισμό» στους πιστούς εν ώρα Θείας Κοινωνίας…

…σε κάποιους δέχονται να προφέρουν το όνομά τους, σε άλλους όχι…

…άγνωστο γιατί…

Πνευματικοί και μη κληρικοί καλούνται δε να κατηχήσουν και να καθοδηγήσουν Πιστούς χωρίς καν οι ίδιοι, όχι να βιώνουν συνειδητά την Κλίμακα των Αρετών, αλλά πολλοί απ’ αυτούς ούτε καν να την μελετούν…

Ο όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη «βίωση» αυτού του «Ιερού Μονοπατιού»…

Αλλά, Θεία Χάριτι, δεν έμεινε μόνο σ’ αυτό…κατέγραψε κιόλας λεπτομερώς όλα αυτά τα «βήματα», τα «δύσβατα σκαλοπάτια»…

Και ονόμασε αυτό το «Θείο Μονοπάτι» ΚΛΙΜΑΚΑ…

Καλό θα ήταν οι Υπηρέτες του Θεού να γνωρίσουν πρώτα αυτοί τα εν λόγω σκαλοπάτια για να μην αποθαρρύνουν κατόπιν τους πιστούς κηρύσσοντας πως ο Πιστός οφείλει να πάει κατ’ευθείαν στην Κορυφαία Αρετή και αν δεν το επιτυγχάνει τότε δεν αξίζει ως Χριστιανός, συνεπώς, δεν πρέπει να τολμάει ούτε στη Θεία Κοινωνία να πλησιάζει…

Δείτε μόνοι σας πιο κάτω, σε ποιό σημείο της Κλίμακας βρίσκονται οι – όντως – κορυφαίες Αρετές της Ταπείνωσης, της Πίστεως, της Ελπίδος και της Αγάπης…
…και πόσα πολλά «βήματα/σκαλοπάτια» πρέπει να βαδιστούν προτού τον κατακυριεύσουν τα Θεία Χάριτι αυτά Μέγιστα των Θείων Δώρων»…

Λίγα λόγια περί οσ. Ιωάννου του Σιναΐτου και της Κλίμακας
(με στοιχεία από το https://fdathanasiou.wordpress.com)

Ο όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης, είναι ο συγγραφέας της «Κλίμακας».
Έζησε από το 560 μέχρι το 640 μ.Χ. Σαράντα χρόνια αφιέρωσε στη συγγραφή της Κλίμακας.

Ο όσιος Ιωάννης διαίρεσε την Κλίμακα των αρετών, την οποία πρέπει ν’ ανεβαίνουν πρώτιστα οι Μοναχοί και κατόπιν οι λαϊκοί Χριστιανοί, σε τριάντα λόγους (βλ., Α΄ τύπο. Πίνακα), επειδή ο Κύριος στην ηλικία των τριάκοντα ετών «τον τριακοστόν βαθμόν εν τη νοερά κλίμακι εκληρώσατο».

Οι τρεις πρώτοι λόγοι της Κλίμακος αποτελούν την εισαγωγή του όλου συγγράμματος, καθότι αναφέρονται στην απάρνηση των εγκοσμίων εκ μέρους των Μοναχών, που προηγείται της κουράς τους.

Οι επόμενοι τέσσερις λόγοι παρουσιάζουν τις ισάριθμες βασικές αρετές (υπακοή, μετάνοια, μνήμη θανάτου και χαροποιόν πένθος), οι οποίες παρουσιάζονται ως οι πικρές ρίζες ενός συμβολικού δένδρου των αρετών, που προσφέρει τελικώς στους αγωνιζόμενους πιστούς τους γλυκούς καρπούς του.

Οι λόγοι 8ος έως και 25ος περιγράφουν τα σκληρά πάθη που πρέπει να πολεμήσει ο πνευματικός αγωνιστής (: οργή, ανηθικότητα, πολυλογία κ. ά. ), κι επίσης τις αντίστοιχες αρετές, που οφείλει να κατακτήσει (: αοργησία, εγκράτεια, σιωπή κ.λ.π.).

Ο επόμενος, ο 26ος λόγος, αναφέρεται γενικώς στα πάθη, τις αρετές, τους λογισμούς και την απλανή διάκρισή τους.

Τέλος, οι λόγοι 27ος – 30ος παρουσιάζουν τους γλυκούς καρπούς, δηλαδή τις κατακτήσεις των ασκητικών μόχθων, που είναι η ησυχία, η μακαρία προσευχή, η θεομίμητος απάθεια και η ενάρετος τριάδα της αγάπης, ελπίδας, πίστης, που αποτελεί (η τριάδα) τη συμβολική ανάβαση στην κορυφή της νοητής Κλίμακας των αρετών.

Εισαγωγή:Οι 3 αρετές απαρνήσεως των εγκοσμίων.(1,2,3)

1. Αποταγή
2. Απροσπάθεια

3. Ξενιτεία

Οι 4 βασικές αρετές.(4,5,6,7)

4. Υπακοή
5. Μετάνοια
6. Μνήμη θανάτου
7. Χαροποιό πένθος

Οι 18 Μέγιστες αρετές, αντίστοιχες και αντίθετες των σκληρών παθών.(8-25)

8. Αοργησία
9. Αποφυγή μνησικακίας
10. Αποφυγή καταλαλιάς
11. Αποφυγή πολυλογίας
12. Αποφυγή ψεύδους
13. Αποφυγή ακηδίας
14. Αποφυγή Γαστριμαργίας
15 Αγνεία
16. Αποφυγή φιλαργυρίας
17. Αποφυγή αναισθησίας
18. Μείωση ύπνου, αύξηση προσευχής
19. Αγρυπνία
20. Γενναιοφροσύνη
21. Αποφυγή κενοδοξίας
22. Αποφυγή υπερηφανείας
23. Αποφυγή λογισμών βλασφημίας
24. Πραότητα και απλότητα
25. ΤαπεινοφροσύνηΗ απλανής διάκρισις παθών, αρετών, λογισμών

26. Διάκριση
 
Οι 4 αρετές, καρποί ασκητικών μόχθων.(27,28,29,30)
27. Ησυχία
28. Προσευχή
29. Απάθεια
30. Αγάπη, ελπίδα και πίστη

http://aegeanhawk.blogspot.gr/2017/04/blog-post_13.html

Loading...

Σχόλια Αναγνωστών (10)

  1. 15
    0
    Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ…ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΙ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΟΜΟΡΦΗ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΥΝ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ…ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΝΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ…ΓΙΑΤ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΜΟΡΦΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΚΚΙΑ ΤΟΥΣ… ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΕΣΜΙΞΑΝ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΚΟΜΗ ΩΡΑΙΟΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟΙ… ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΧΑΔΙ ΤΟΥ ΔΕ ΑΦΗΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕ…ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΑΚΑΤΕΨΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΑΣΠΙΛΗ ΚΑΙ ΑΜΟΛΥΝΤΗ ΚΑΙ ΑΜΑΡΑΝΤΗ ΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ…ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΥΡΡΑΝΗΣΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥΣ ΜΑ ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥΣ…ΑΝΤΑΝΜΩΣΑΝ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΝΑ ΠΙΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΜΕΘΥΣΑΝ ΤΟΝ ΑΤΙΜΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΤΟΥΣ ΟΜΟΡΦΙΑ [ ΥΓ. ΣΤΟ ΞΑΔΕΡΦΑΚΙ ΜΟΥ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2013 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΡΑΤΗ ΝΟΣΟ …ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΠΑΘΟΥΝΤΕΣ ]…ΓΙΑΝΝΗΣ-ΚΟΖΑΝΗ
  2. 8
    3
    μόνο με εξομολόγηση που είναι το μυστήριο της μετανοίας μπορεί κάποιος να κοινωνήσει, διαβάστε Απόστολο Παύλο που λέει πως πολλοί θάνατοι και αρρώστιες οφείλονται στην απουσία εξομολόγησης δηλαδή αληθινής μετανοίας και μετάνοια σημαίνει κατάσταση ψυχής και ζωής, έμπρακτη, αλλάζω ρότα γιατί μέχρι τώρα έκανα αυτά που είναι αντίθετα στο θέλημα του Θεού, ξεκινάμε από αυτό, εξομολόγηση που είναι ιερό μυστήριο και μετά θα βοηθήσει η Χάρις σε όλα, αν ο άνθρωπος δεν αισθανθεί ταπείνωση απέναντι στον Δημιουργό και συντριβή ότι δεν είναι όπως μας θέλει Εκείνος, δεν ωφελεί το Σώμα και Αίμα Κυρίου, αντίθετα βλάπτει, πρώτα καθαρίζουμε το σκεύος και μετά θα μπει μέσα ο Χριστός, όσο συνειδητοποιούμε κάποια πράγματα αμαρτίες και λάθη που αντιτίθενται στο θέλημα Του καλό είναι να τα ξεφορτωνόμαστε δια του Μυστηρίου της Μετανοίας δηλαδή την Εξομολόγηση, γιατί σβήνουν και είναι σα να μην τα κάναμε ποτέ! Καλή μετάνοια όλοι μας
  3. 12
    1
    Η κλίμακα του Ιωάννου είναι ενα έργο απαράμιλλο για την πνευματικότητά του και για την πρακτικότητα του. Ουδείς Χριστιανός που θέλει να αυτοαποκαλείται Χριστιανός δεν πρέπει να αμελήσει να το μελετήσει. Υπάρχει και στο ίντερνετ. Δεν είναι κάτι που το διαβάζεις για να περάσει η ώρα, ούτε για να πείς οτι το διάβασες. Μην πηδάτε κεφάλαια για να πάτε κατευθείαν σε κάποιο που σας ενδιαφέρει γιατί ανεβαίνει μια σκάλα και όταν ανεβαίνετε μια σκάλα δεν πάτε από το πρώτο σκαλί στό έκτο π.χ, ούτε κατευθείαν στο δέκατο. Ούτε είναι αποκλειστικά για μοναχούς. Κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος θα βρεί βοήθεια πρακτική και όχι αόριστη και χάδι στο κεφάλι. Ο Αγιος ήταν ένας μορφωμένος οξυδερκής σοφός και φωτισμένος άνθρωπος και έδωσε σαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις, και όχι ανόητες αρλούμπες, για να μας ανοίξει τα μάτια τον νου την καρδιά την ψυχή, και όχι να μας κάνει να σιχαθούμε την θρησκεία όπως άλλοι. Απο τέτοια πνεύματα μαθαίνεις. Και αντί να διαβάζετε τόμους επι τόμων θεολογίας, το έκανε για εσάς ο Αγιος και σας δίνει ένα πλούσιο ρεζουμέ μαζί με την εμπειρία του.
  4. 5
    0
    Θαυμαστό έργο, αλλά εφαρμόσιμο μόνο από μοναχούς.
    • 1
      2
      Ακριβώς!! Οι μοναχοί απέχουν από την αμαρτία και μόνο αυτοί θα δουν παράδεισο! Τα παιδάκια των εκτρωσεων ως αγεννητα είναι αναμαρτητα και πάνε κατευθείαν παράδεισο!
      • Δεν είμαι ρομπότ 18 Απριλίου 2017 @ 19:53
        2
        0
        Αν ήταν μόνο οι μοναχοί να μπουν στον Παράδεισο, τότε όλοι μας θα πέφταμε στην απελπισία. Δεν είναι έτσι. Όλοι μας θα κριθούμε όχι για τις αμαρτίες μας, αλλά για το αν κάναμε το καλό όταν είχαμε την ευκαιρία. Κανένας μας δεν κερδίζει το «εισιτήριο» με τις ενέργειές του, διότι αν τις βάλουμε σε μια ζυγαριά, όλοι θα είμαστε χαμένοι. Οι «αρετές» μας είναι σκουπίδια μπροστά στον Χριστό. Ας κάνουμε ότι μπορούμε, να μην αμαρτάνουμε πολύ, και να ελπίζουμε στο Θείο Έλεος. Για τους μοναχούς μας το φορτίο είναι διπλό, διότι οι δικές μας αμαρτίες είναι «αγνοήματα». Οι μοναχοί δεν μπορούν να επικαλεστούν το ελαφρυντικό της άγνοιας. Θα κριθούν αυστηρότερα απ’ ότι εμείς. Αυτά τα ολίγα.
  5. 1
    1
    Έχω να κοινωνησω 4+ χρόνια και ο λόγος είναι το «μετα φόβου» αφού μόνο οι ασκητες πληρούν τις προϋποθέσεις, και όχι εγώ… Συν του ότι οι παπάδες με έπεισαν ότι ο θεός είναι ένας «ουρανιος εισαγγελέας» που θέλει να μας κάψει όλους στην κόλαση, αφού κανείς ουσιαστικά δεν πληροί τις προϋποθέσεις και κανείς δεν είναι 100% καθαρός από αμαρτίες… Αν το κάνεις σου λένε: «φωτιά βάζεις μέσα σου» και «κοινωνισες ανάξια και θα καίγεσαι στην κόλαση»…
    • Δεν είμαι ρομπότ 18 Απριλίου 2017 @ 19:58
      2
      0
      Ίσως πρέπει να σκεφθείς να αλλάξεις πνευματικό. Το να μην κοινωνείς 4 χρόνια είναι σαν να είσαι αφορισμένος (συμπάθα με για την έκφραση)! Ο καλός Θεός ήρθε για εμάς τους αμαρτωλούς στην Γη. Οι Άγιοι δεν τον χρειάζονται. Συναίσθηση της αμαρτωλότητάς μας, μετάνοια, εξομολόγηση και αγάπη με όσους έχουμε διαφορές και μίση. Μη φοβού!
    • 0
      0
      ΑΝΩΝΥΜΕ, ΝΑ ΑΚΟΥΣ ΤΗΝ ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ, Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΩ, ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΛΙΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ‘ΚΑΘΑΡΟΙ’ ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΤΙΜΑΝΕ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΙΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ. ΑΚΟΥ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ. Ο ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΟΣ ΘΕΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ. ΠΡΟΣΕΥΧΗΣΟΥ ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΕΙΣ ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ ΣΤΟΝ ΓΛΥΚΥΤΑΤΟ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΑΘΟ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΛΑΜΠΡΗ ΜΕΓΑΛΗ ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΕ ΝΑ ΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙΣ, ΝΑ ΛΑΒΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ… ΥΓ: ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ ΝΟΗΤΑ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΠΟΥ ΣΕ ΚΡΑΤΑΕΙ ΚΑΤΩ… ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ… Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ… :-) 😇
  6. 2
    1
    εαν εισαι Χριστιανος εξομολογισε νυστευεις δεν βλεπεις σαρβαιβορ και κοινωνας ….εαν εισαι

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί