Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

10:25 - 31/05/2016

56 Πανεπιστημιακοί Στην Ελλάδα Προτείνουν Κατάργηση Της Διδασκαλίας Των Αρχαίων Στο Γυμνάσιο

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Διαφημίσεις

56 Πανεπιστημιακοί Στην Ελλάδα Προτείνουν Κατάργηση Της Διδασκαλίας Των Αρχαίων Στο Γυμνάσιο

TΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΤΟΥΡΗ*

Εάν αντιλαμβάνομαι σωστά, το κείμενο των 56 (το οποίο παρεμπιπτόντως κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στο διαδίκτυο και συγκεντρώνει υπογραφές στήριξης) υποστηρίζει ότι δεν διδάσκεται επαρκώς η νέα ελληνική γλώσσα (ουδεμία αμφιβολία γι’ αυτό) και επομένως… πρέπει να καταργήσουμε τη διδασκαλία των αρχαίων, ώστε τις ώρες που θα εξοικονομήσουμε να τις προσθέσουμε στις ώρες διδασκαλίας των νέων. Γιατί, ωστόσο, των αρχαίων και όχι κάποιου άλλου αντικειμένου;

Γιατί, υποστηρίζεται στο κείμενο, η διδασκαλία των αρχαίων επηρεάζει αρνητικά την εκμάθηση της νέας ελληνικής. Παράδοξο ακούγεται× ας δούμε όμως τα επιχειρήματα:

α) «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών που κάνουν διαρκώς αυθαίρετες αναγωγές και συγκρίσεις με την αρχαία και μάλιστα με την αττική γλώσσα, που είναι τόσο απομακρυσμένη από τη σύγχρονη γλώσσα».

Δεν διευκρινίζεται εάν το πρόβλημα είναι μόνο οι «αυθαίρετες» ή -εν γένει- οι αναγωγές. Οι αυθαίρετες αναγωγές κακώς γίνονται και αποτελούν σφάλματα× αλλά σφάλματα, γίνονται σε όλα τα μαθήματα χωρίς να καταργούμε γι’ αυτό τα μαθήματα. Από την άλλη, πού βασίζεται ο ισχυρισμός ότι «νοθεύεται το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών» όταν κάνουν αναγωγές, και συγκρίνουν, επί παραδείγματι, τις λέξεις «αλς», «άλας» και «θάλασσα» ή «θάλλαττα», ή ανακαλύπτουν ότι πίσω από τη λέξη «ύφαλος» κρύβονται οι λέξεις «υπό» και «αλός»; Ότι είναι απομακρυσμένη η αρχαία από τη σύγχρονη γλώσσα δεν υπάρχει αμφιβολία. Ποιος θα διαφωνούσε; Αλλά απομακρυσμένη από τη σύγχρονη δεν είναι και η καθαρεύουσα του Παπαδιαμάντη ή του Βιζυηνού; Τι να καταλάβει ο μαθητής όταν διαβάζει «ο απορρώξ βράχος» και οι «μελανειμονούσες»; Να τους ρίξουμε και αυτούς στην πυρά, επειδή νοθεύουν, με τις αναπόφευκτες αναγωγές, το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών; Και από πού προκύπτει ότι η εξοικείωση με γλωσσικούς τύπους της αρχαίας ή της καθαρεύουσας νοθεύει το γλωσσικό αίσθημα;

β) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει ακόμη περισσότερο τους πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές που φοιτούν στο ελληνικό σχολείο και δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική».

Ακόμη πιο παράδοξο επιχείρημα. Μήπως δεν διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά, αιώνες τώρα, στα εκπαιδευτικά συστήματα τόσων ευρωπαϊκών (και όχι μόνο) χωρών; Αλλά τι λέει εδώ το κείμενο; Ότι οι αλλόγλωσσοι μαθητές, οι οποίοι «δεν έχουν γλωσσικό αίσθημα όσον αφορά τη νεοελληνική» μειονεκτούν και δεν μπορούν να καταλάβουν τα αρχαία; Μα αυτό δεν ακυρώνει το σκεπτικό και το βασικό επιχείρημα ολόκληρου του κειμένου ότι τα αρχαία δεν σχετίζονται με τα νέα ελληνικά;

γ) «[η διδασκαλία των αρχαίων] πλήττει και μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα».

Το επιχείρημα είναι εντελώς ακατανόητο. Έπρεπε οπωσδήποτε να χωθεί στο κείμενο και η κοινωνική διάσταση του ζητήματος; Αλλά, αλήθεια, ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στη διδασκαλία των αρχαίων και στην ταξική διαστρωμάτωση; Γιατί μειονεκτούν, στην πρόσληψη των αρχαίων, οι μαθητές που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα;

δ) «Όπως είναι γνωστό, η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της και όχι με τη γνώση της ιστορίας της και της ετυμολογίας των λέξεων».

Το επιχείρημα «είναι γνωστό»× έχει ακουστεί και άλλες φορές, αλλά δεν αυτό δεν σημαίνει ότι ισχύει σε απόλυτο βαθμό. Γιατί να μην συνδυάζεται η χρήση της γλώσσας με την εκμάθηση των γραμματικών και συντακτικών κανόνων;

ε) «Οι μαθητές του Γυμνασίου μετά από τρία χρόνια διδασκαλίας δεν κατορθώνουν να μεταφράσουν ένα απλό αδίδακτο αρχαίο κείμενο, αλλά ούτε και εντρυφούν στο νόημα όσων πρωτότυπων κειμένων διδάσκονται. Αυτό πλήττει την ουσία του μαθήματος και τη σκοποθεσία του όπως ορίζονται από τα Αναλυτικά Προγράμματα».

Πολύ σωστά! Αλλά πονάει το κεφάλι άρα το κόβουμε; Καταργούμε το μάθημα; Και τι θα γίνει εάν αντιμετωπίσουμε με το ίδιο σκεπτικό και άλλα μαθήματα, όσα θεωρούμε ότι δεν εκπληρώνουν «τη σκοποθεσία τους»; Με το ίδιο σκεπτικό μήπως θα έπρεπε να καταργήσουμε, μαζί με τα αρχαία, και τα νέα ελληνικά; Έτσι κι αλλιώς όπως υποστηρίζεται στο κείμενο «η γλώσσα μαθαίνεται με τη χρήση της». Αχρείαστη επομένως η διδασκαλία της στα σχολεία.

*Καθηγητής Πανεπιστημίου Κύπρου

paideia-news.com

ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΛΕΕΙ; Θα βάλλει ο Φίλης, την …ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, στα σχολεία μας;;; ΚΑΙ τα Αραβικά;;;; ΕΛΕΟΣ ΡΕΕΕΕΕ!



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

Support Hellasbook.gr

Ολοι οι Ελληνες πατριωτες επιλεγουν το Ελληνικο κοινωνικο δικτυο https://Hellasbook.gr ελα μαζι μας γιατι ειναι λογικο πια να μην ειμαστε στους ξενους!!

Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;

Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Σχετικά με Κατοχικά Νέα
"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Σχόλια Αναγνωστών (11)

  1. Ανώνυμος 05/31/2016 @ 11:11 ΠΜ

    ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ; ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΛΙΣΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ

  2. Ανώνυμος 05/31/2016 @ 11:20 ΠΜ

    56 λαμογια που εγιναν Πανεπιστημιακοί γλειφοντας ξεσκονιζοντας και υπηρτωντας σαν ορντινατσες τυχαρπαστους,βρωμικους,προδοτες,πατριδοκαληλους πολιτικους δεν εχουν δικαιωμα να μιλανε για γλωσσα αρχαια ελληνικη.Ελλην δεν ειναι το καθε λαμογιο που εγινε καθηγητηςΕΛΛΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ.
    Σημερα και στους καθηγητες και στους πολιτικους πλην λιγων εξαιρεσεων απουσιαζει η ελληνικη παιδεια.Η δε γλωσσα των πανεπιστημικων εχει φτασει απο το πανεπιστημιο μεχρι το μαξιμου για να γλυφει τον καθε τυχαρπαστο εφημερο κατοικο του μαξιμου

  3. Ανώνυμος 05/31/2016 @ 12:26 ΜΜ

    Εγώ θα κάνω τον συνήγορο του διαβόλου και θα πω. Έχετε ρωτήσει έναν 18χρονο να σας πει τι έχει μάθει από τα αρχαία; Εκτός από αυτούς που πάνε για Νομική / Φιλολογία κλπ και τα μαθαίνουν αναγκαστικά στα φροντισήρια οι άλλοι χαμπάρι δεν έχουν πάρει. Τα κείμενα είναι ελάχιστα, οι γνώσεις ανεπαρκείς. Ένα πασάλλειμα αρχαίων είναι. Ημιμάθεια και τίποτα άλλο. Αυτό θέλουμε λοιπόν; Να είμαστε γνώστες του λίγο από όλα. Εδώ βασικές έννοιες ορθογραφίας δεν ξέρουν οι περισσότεροι. Στα τριτόκλιτα γίνεται καταστροφή και αυτό το ε ή το αι στο τέλος δεν ξέρουν πότε να το βάλουν.

  4. Ανώνυμος 05/31/2016 @ 12:46 ΜΜ

    Ονόματα διευθύνσεις τηλέφωνα εδω και τώρα.
    Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΣΩΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (όσο είναι εφικτό αυτό) είναι ΜΟΝΟ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ!!!!!

  5. Ας κάνουμε έναν αναπρογραμματισμο στον εγκέφαλο μας μαθαίνοντας τα Αρχαία Ελληνικα απο την πρώτη Δημοτικού,κάτι που είναι καλό για όλους και όχι μόνο για άτομα με δυσλεξία,έδειξε μελέτη επιστημόνων πλην Ελληνων (διότι προφανώς τους πήρανε χαμπάρι για το ποσό μαλ…ας είναι και αμορφωτοι).

  6. Βγάλτε τα ονόματα τους!!!

  7. Ανώνυμος 05/31/2016 @ 5:22 ΜΜ

    Είναι απλά η απόδειξη της ανθελληνικής τάσης των προοδευτικών για την κατάργηση τόσο της αρχαίας όσο και της νέας ελληνικής..Αναρωτηθείτε ο καθένας σας πόσους λογίους έβγαλε η Ελλάς έπειτα της καταργήσεως ήδη του πολυτονικού…αυτή είναι μόνο η αρχή..η συνεχής οπισθοχώρηση του νεοέλληνα σε ο, τιδήποτε νεοταξικό. Εδώ σας κατάκλεψαν στην Ελλάδα κι εσείς ως γνήσιοι επᾶναστάτες βάλατε θωρακισμένες πόρτες στα σπίτια σας και χρεωθήκατε κι ένα κάρο λεφτά.. αντί να τους πετάξετε έξω πυξ λαξ..καληνύχτα γατάκια

  8. ο αλλος 05/31/2016 @ 6:28 ΜΜ

    ΣΥΡΙΖΟΚΑΦΡΟΙ ΒΙΣΜΑΤΟΥΧΟΙ ΝΕΟΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΠΑΣΟΚ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΝΔ… ΤΙ ΣΑΣ ΕΚΠΛΗΣΕΙ? ΠΑΝΤΑ ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.

  9. TO ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ Η ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΕΡΕΥΝΟΥΜΕ ΤΑΣ ΓΡΑΦΑΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ?? ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΑΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ .ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ.ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΣΑΝ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΟΥΣ

  10. Dr. Van Helsing 06/01/2016 @ 12:33 ΠΜ

    Αντί να πούνε: “αφού δεν τα μαθαίνουν καλά έως και καθόλου τότε να κάνουμε μια τροποποίηση που να τα καταστήσει εφικτά ως πρός την εκμάθηση τόσο όσο και ως πρός την αναγκαία χρησιμότητα σε πολλούς τομείς στην ενήλικη ζωή- μαζί και με πολλές άλλες απαραίτητες αλλαγές στο ελεεινό αυτό εκπαιδευτικό σύστημα” , λένε να αφαιρέσουν την διδασκαλία των αρχαίων για τους χ,ψ λόγους. Την ρίζα της ευφυίας. Να την κόψουν αντί να την φτιάξουν ως πρός την εκμάθησή της.?. .!. ..¡¿. Ε ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ. Σοβαρά τώρα σε αυτούς τους πανεπιστημιακούς δεν θα απαντήσει κανείς? Πρέπει- ευκαιρίας δοθήσεις – να τους κράξουμε όπου μπορούμε διαδικτυακά και με επιστολές και, ποιό το καλύτερο Κράξιμο απο επιχειρήματα λογικά στέρεα
    αποστομωτικά(ρουφά το αυγό σου καθηγητάκο και silance), χωρίς ύβρεις και εξάρσεις?

  11. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ 06/01/2016 @ 12:44 ΠΜ

    56 ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ.
    ΠΟΥ ΣΑΙ ΓΙΓΑΝΤΑ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΙΑΝΤΙΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΟ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΣΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΙΣΚΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΠΑΖΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ. ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ.
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ.

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί


*