“Σας παρακαλώ κυνηγήστε τα όνειρά σας. Όποια και αν είναι τα ιδανικά σας, μπορείτε να γίνετε ό,τι θελήσετε.”
Michael Jackson
Στις 25 Ιουνίου του 2009, ο μεγαλύτερος ποπ καλλιτέχνης όλων των εποχών, έπαψε πια να είναι μαζί μας.
Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή στη ζωή και το έργο του.
Ο Μάικλ Τζόζεφ Τζάκσον, γεννήθηκε στο Γκάρι της Ιντιάνα το 1958, ως το 8ο παιδί της οικογένειας των Τζάκσονς. Ξεκίνησε την καριέρα του ως τραγουδιστής, με το συγκρότημα Jacksons 5, το οποίο αποτελούνταν από τα αδέρφια του, στη δισκογραφική Motown, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60. Το 1975 το συγκρότημα αποχώρησε από τη Motown και εντάχθηκε στο δυναμικό της Epic αλλάζοντας το όνομα σε Jacksons, ενώ το 1979 ξεκινάει σόλο καριέρα με τον δίσκο Off the Wall.
Η καριέρα του, φτάνει στο απόγειο της το 1982, όταν ο δίσκος Thriller, κατέκτησε τον τίτλο του πρώτου σε πωλήσεις δίσκου στην ιστορία, και παραμένει έως σήμερα το άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας πουλήσει 105 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως! Από το ’82 και σχεδόν για μια δεκαετία ο “βασιλιάς” σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και γίνεται αντικείμενο λατρείας από εκατομμύρια θαυμαστές σε ολόκληρο τον πλανήτη. To 1995 κυκλοφορεί το καταπληκτικό history το οποίο μεταξύ πολλών διακρίσεων, βραβεύεται με Γκράμι ως το καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς. Παράλληλα, ασχολείται και με τον κινηματογράφο λαμβάνοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινίες όπως: Ο Μάγος του Οζ (1978), Captain EO (1986), το πιο γνωστό, Moonwalker (1988), την εμπορική επιτυχία Men in Black (2002) κ.α.
Φιλανθρωπικό έργο
Ο Μάικλ Τζάκσον περιλαμβάνεται στο Βιβλίο Παγκόσμιων Ρεκόρ Γκίνες 2000 ως ο άνθρωπος με τιςπερισσότερες φιλανθρωπίες που πραγματοποίησε ποτέ ένας ποπ καλλιτέχνης. Ας αναφέρουμε τις σημαντικότερες.
1979
Ιανουάριος: Ο Μάικλ Τζάκσον χαρίζει άγνωστο αριθμό βιβλίων, συμπεριλαμβανομένου και του Πίτερ Παν, στο τμήμα Νέων Δημόσιας Βιβλιοθήκης του Σικάγο και προωθεί την ανάγνωση μέσω ενός προγράμματος βιβλιοθηκών με την ονομασία «Boogie to the Book Beat» («Χόρεψε στο ρυθμό του βιβλίου»)
1981
Ιούλιος: συναυλία στην Ατλάντα της Γεωργίας, περιοδεία Triumph Tour. Τα κέρδη των συναυλιών στην αίθουσα εκδηλώσεων Omni της Ατλάντα φτάνουν τα 100.000$ κι έτσι το Ίδρυμα για τα Παιδιά της Ατλάνταανταποκρίνεται σε μια σειρά από απαγωγές και φόνους, που μάστιζαν την Ατλάντα για μήνες.
1985
Ο Μάικλ Τζάκσον είναι ένας από τους πέντε καλλιτέχνες που έφτασαν στο στούντιο AM Lion Share για την ιστορική ηχογράφηση που συγκέντρωσε δεκάδες διαφορετικών εθνικοτήτων καλλιτέχνες με στόχο να ανακουφίσουν από τον πόνο και την πείνα την Αφρική. Σε μια ηχογράφηση που διάρκεσε μια νύχτα, το σινγκλ με τις περισσότερε πωλήσεις στην ιστορία των καταγεγραμμένων τεχνών, το We Are The World, δημιουργώντας μια βιντεοκασέτα και ένα βιβλίο τα έσοδα των οποίων θα συγκεντρώνονταν κατευθείαν με σκοπό την καταπολέμηση της πείνας. Οι προσπάθειες για την καταπολέμηση της πείνας από αυτή την προσπάθεια απέφεραν 60.000.000 δολάρια τα οποία διοχετεύτηκαν κατευθείαν στις χώρες με τα μεγαλύτερα προβλήματα. Ο Μάικλ Τζάκσον συνέβαλε στην προσπάθεια όχι μόνο επειδή συμμετείχε ως τραγουδιστής αλλά επειδή συνέγραψε το τραγούδι με τον Λάιονελ Ρίτσι και ηχογράφησε το ντέμο που μοιράστηκε στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες.
1988
Ο Μάικλ Τζάκσον δίνει μια επιταγή 450.000 δολαρίων στο Princes’ Trust, μια φιλανθρωπία για φτωχά παιδιά. Επίσης συνεισφέρει στο Wishing Well Fund που ιδρύθηκε με σκοπό να χρηματοδοτήσει την κατασκευή ενός νέου κτιρίου για το Νοσοκομείο του Λονδίνου για άρρωστα παιδιά. Ο Μάικλ έκανε το γύρο του νοσοκομείου και επισκέφτηκε μερικά από τα άρρωστα παιδιά. Επίσης χάρισε 100.000 αγγλικές λίρες στο Νοσοκομείο Παίδων Great Ormond Street όπου επισκέφτηκε όλα τα άρρωστα παιδιά και τους διάβασε μια ιστορία
1992
Ο Μάικλ Τζάκσον επισκέπτεται για δυο εβδομάδες την Αφρική όπου πηγαίνει σε σχολεία και ιδρύματα για νοητικά καθυστερημένα παιδιά. Δίνει μια επιταγή 40.000 γερμανικών μάρκων στον δήμαρχο του Μονάχου Γκεόργκ Κροναβιτερ για να βοηθήσει τα παιδιά με ανάγκη της πόλης. Επίσης επισκέπτεται το Νοσοκομείο Παίδων του Ρότερνταμ και χαρίζει 100.000 λίρες
Επισκέπτεται το Βουκουρέστι στη Ρουμανία για να ανοίξει έναν παιδότοπο κι έκανε δωρεά στο ταμείο για το ορφανοτροφείο Leaganul Pentru Copii Sfinta Ecaterina.
1996
Ο Μάικλ Τζάκσον επισκέπτεται ένα ορφανοτροφείο κι ένα σχολείο για τυφλά παιδιά. Στο ορφανοτροφείο έκανε μια δωρεά 100.000 δολαρίων κι επίσης μοίρασε παιχνίδια και στο ορφανοτροφείο και στο σχολείο για τα τυφλά. Μια εκπρόσωπος του ορφανοτροφείου σχολιάζει: « δε τον γνωρίζουν ως ποπ καλλιτέχνη. Για εκείνα είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος που ήρθε να τους χαρίσει ελπίδα»
1999
Οι συναυλίες του Μάικλ Τζάκσον και των Friends στην Κορέα και τη Γερμανία συγκέντρωσαν 3.300.000 δολάρια για τους φιλανθρωπικούς οργανισμούς Ουνέσκο, Ταμείο του Νέλσον Μαντέλα για τα παιδιά και τη Διεθνή Ομοσπονδία του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου
Τα προβλήματα και η κόντρα με τα ΜΜΕ
Φυσικά η καριέρα του Τζάκσον δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα. Τεράστιος ντόρος δημιουργείται γύρω από το γεγονός της αλλαγής του χρώματος δέρματος του. Κάποιοι υποστηρίζουν, πως απαρνήθηκε τη φυλή του, άλλοι πως το έκανε για διαφημιστικούς λόγους και άλλοι μεταξύ των οποίων και ο ίδιος, πως απλά πάσχει από μια σπάνια και επίπονη στην αντιμετώπιση, ασθένεια δέρματος. Ο ισχυρισμός του Τζάκσον επιβεβαιώνεται, αλλά ο πόλεμος των ΜΜΕ δε σταματά εκεί.
Κατά τη διάρκεια της ζωής του ως ενήλικας, ο Τζάκσον προτιμά να μην περνάει το χρόνο του με συνομήλικους του, αλλά με παιδιά, κάνοντας πράγματα που ταιριάζουν περισσότερο στο χαρακτήρα ενός ανηλίκου. Οι φήμες σχετικά με τη σεξουαλικότητα του, αναγκάζουν τον ίδιο να παραδεχτεί πως πάσχει από το σύνδρομο του Πήτερ Παν, καθώς οι συνεχείς του υποχρεώσεις από πολύ μικρός, του στοίχισαν την παιδική του ηλικία και πως τώρα κάνει ό,τι μπορεί για να ζήσει ένα μέρος αυτής, έστω και σε προχωρημένη ηλικία.
Η αγάπη του Τζάκσον για τα παιδιά αλλά και οι φιλανθρωπικές του τάσεις, θα δεχτούν το πρώτο ισχυρό χτύπημα το 1993 όταν η οικογένεια του Τζόρντι Τσάντλερ κατηγορεί τον Τζάκσον για κακοποίηση του 11χρονου γιου της. Ο Τζάκσον φυσικά αρνείται τις κατηγορίες, ενώ την υπόθεση αναλαμβάνει επίσημα το FBI. Για ολόκληρες εβδομάδες, πράκτορες ερευνούν το σπίτι του, ενώ ο ίδιος δηλώνει πως πρόκειται για τις πιο ντροπιαστικές στιγμές της ζωής του. Τα γεγονότα παίρνουν ακόμα πιο περίεργη τροπή, όταν η αδερφή του, και ενώ όλα τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Τζάκσον τον στηρίζουν, δηλώνει πως ο Μάικλ είναι παιδεραστής και δεν μπορεί πια να το κρύβει. Τελικά η υπόθεση κλείνει με συμβιβασμό, και η οικογένεια Τσάντλερ, λαμβάνει 20 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Tύπος και τα διεθνή media, οργιάζουν οδηγώντας τον βασιλιά της ποπ στην απομόνωση.
Μερικούς μήνες μετά, η Λατόγια Τζάκσον, δηλώνει πως ο αδερφός της ΔΕΝ είναι παιδόφιλος, και πως τις δηλώσεις τις έκανε κατόπιν ασφυκτικής πίεσης τουεβραϊκής καταγωγής συζύγου της Jack Gordon. Μετά το θάνατο του Jackson, ο μικρός Τσάντλερ, δηλώνει πως ουδέ ποτέ κακοποιήθηκε από τον Μάικλ και πως όλα ήταν ένα σχέδιο για του αποσπάσουν χρήματα.
Το 1995 επιστρέφει με το καταπληκτικό History, έναν διπλό δίσκο με 15 παλιές και 15 νέες επιτυχίες. Από τα νέα τραγούδια, ξεχωρίζουν τα they don’t care about us, scream, το earthsong και το you are not alone. Πολλοί λένε πως το history, ήταν ο δίσκος που είχε πιο ξεκάθαρα από κάθε άλλον, την υπογραφή του Μάικλ.Ο δίσκος γνωρίζει τεράστια επιτυχία, αλλά πολλά από τα τραγούδια “ενοχλούν” ανθρώπους που δεν έπρεπε. Το they don’t care about us, αναφέρεται στα τραπεζικά καρτέλ, τους πολιτικούς και τους μασόνους, το scream στην κραυγή αγωνίας του ίδιου απέναντι στους παπαράτσι και το earthsong στην αλόγιστη καταστροφή του πλανήτη από τον άνθρωπο. Από ότι φαίνεται ή μαριονέτα της sony είχε κόψει τα σχοινιά της. Οι συνωμοσιολογικοί κύκλοι λένε πως η καριέρα του έχει ήδη τελειώσει αφού τα έβαλε με τα “μεγάλα αφεντικά”. Ήταν όμως έτσι;
Κατά τα φαινόμενα ναι. Ο Τζάκσον εξαφανίζεται έως το 2001, όταν κυκλοφορεί το άλμπουμ «Ιnvincible», το οποίο αντέχει μόλις 6 εβδομάδες στα chart. Ο ίδιος κατηγορεί δημόσια τη sony, η οποία κατά τον ίδιο δε στήριξε αρκετά το άλμπουμ.
Η κόντρα του Μάικλ Τζάκσον με τη Sony
Από τη δεκαετία του ’90, την εποχή δηλαδή που ο Μάικλ Τζάκσον βρισκόταν στην κορυφή της μουσικής βιομηχανίας, ξέσπασε ένα είδος κόντρας μεταξύ του ιδίου και της εταιρείας στην οποία ανήκε, τη γνωστή σε όλους μας sony. Πολλοί θα έβρισκαν την παραπάνω κόντρα ανόητη, αφού μεταξύ τους συνεργασία, απέφερε τεράστια οικονομικά οφέλη σε αμφότερους. Η αλήθεια ωστόσο είναι λίγο διαφορετική. Αυτό που δεν ξέρει ο πολύς κόσμος, είναι ότι ο Μάικλ Τζάκσον, είχε στην ιδιοκτησία του, το 50% των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών της sony, γεγονός που όπως είναι φυσικό, του απέφερε εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, τα οποία φυσικά η sony… έχανε.
Ένα άλλο στοιχείο που οδήγησε σε ρήξη, τη σχέση του Μάικλ Τζάκσον με τη sony, ήταν η στροφή του καλλιτέχνη, όσο αφορά το περιεχόμενο των τραγουδιών του. Σκεφτείτε για 2 λεπτά ποιο είναι το περιεχόμενο των τραγουδιών ΌΛΩΝ των mainstream καλλιτεχνών. Το σεξ. Την ίδιο ώρα ο καλώς ή κακώς mainstream καλλιτέχνης Μάικλ Τζάκσον, συνέθεται τραγούδια όπως το heal the world, man in the mirror, earthsong, they don’t care about us κ.α. τα οποία όπως ήταν φυσικό ενόχλησαν πολύ κόσμο αλλά και την ίδια τη sony.
Θέλω να μείνουμε για λίγο στο “they don’t care about us”. Για το τραγούδι βγήκαν 2 video clips, ένα γυρισμένο μέσα σε φυλακές και ένα άλλο στο Ρίο και Σαλβαντόρ. Το πρώτο clip, συμβολίζει τη φυλακή του μυαλού, μέσα στην οποία ζούμε και πρόκειται να ζήσουμε τα επόμενα χρόνια. Μια φυλακή δίχως σίδερα, αλλά με συνεχή έλεγχο και ψυχοσωματική βία, εκφραζόμενη από τα μέσα καταστολής και τα ΜΜΕ. Το δεύτερο κλιπ, ασχολείται με τον τρόπο αντιμετώπισης της μαύρης φυλής, από τα τραπεζικά καρτέλ, το Χόλιγουντ και τις φαρμακοβιομηχανίες. Σε πολλές από τις τελευταίες ομιλίες του μάλιστα, κάνει λόγο για την αντιμετώπιση των έγχρωμων καλλιτεχνών από τις δισκογραφικές.
Είναι επίσης ξεκάθαρη, η κραυγή αγανάκτησης του Μάικλ Τζάκσον, για τον τρόπο αντιμετώπισης του ιδίου, τόσο από τα ΜΜΕ, όσο και από την ίδια τη Sony.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του, για τον εβραϊκής καταγωγής διευθυντή της sony tommy mottola, τον οποίο χαρακτηρίζει ως τον ίδιο το διάβολο!
Οι κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Τζάκσον δεν έμειναν χωρίς απάντηση από τον μουσικό κολοσσό. Κατά τη διάρκεια διαμονής του σε ξενοδοχείο στη Γερμανία, ο Τζάκσον, προς ικανοποίηση των εκατοντάδων παπαράτσι που κατασκήνωσαν έξω από αυτό, βγάζει νέο του υιοθετημένο του παιδί, από το παράθυρο. Αυτή η κίνηση, μια κίνηση που γίνεται από εκατομμύρια ανθρώπους καθημερινά, ήταν αρκετή για να χαρακτηριστεί επικίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα του παιδιού. Η ίδια σκηνή μάλιστα υπάρχει στο επεισόδιο The Jeffersons του southapark, στο οποίο ο Μάικλ Τζάκσον και πάλι παρουσιάζεται σαν ένας ψυχοπαθής παιδόφιλος.
Σα να μην έφτανε αυτό, νέες υποψίες πως ο σταρ κακοποιεί τον 14χρονο Γκάβιν Αρβίσο έχουν στοιχειοθετηθεί σε κατηγορίες. Ο σταρ συλλαμβάνεται αδιαμαρτύρητα. Η πεντάμηνη δικαστική περιπέτεια που ακολουθεί βρίσκει τον Τζάσκον αθώο απ’ όλες, τις συνολικά επτά, κατηγορίες. Η φήμη και η υπόληψη του όμως, έχει για ακόμη μια φορά καταρρακωθεί.
Εξουθενωμένος και απογοητευμένος από την αντιμετώπιση των media, ο Τζάκσον βρίσκει καταφύγιο στο Ντουμπάι στα τέλη του 2007. Οι φήμες για τη χρεοκοπία του σταρ που χάρισε με χαμόγελο και αγάπη εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια οδηγούν τη Neverland σε δημοπρασία. Μαζί της, ο οίκος δημοπρασιών του ανακοινώνει πως θα δημοπρατήσει και πολλά αντικείμενα του. Για ακόμη μια φορά, αφού διέλυσαν την καριέρα ενός ανθρώπου, επιχειρούν να διαλύσουν και τη ζωή του.
Πιο μόνος και πιο μελαγχολικός από ποτέ, ο Τζάκσον επιχειρεί να δώσει μια τελευταία παράσταση, για τους εκατομμύρια θαυμαστές του που δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ. Η παράσταση έχει τον τίτλο, “This Is It” και ο ίδιος αποκαλύπτει πως θα είναι η τελευταία παράσταση της ζωής του.
Το τέλος
Στις 25 Ιουνίου 2009 ο Τζάκσον χάνει τις αισθήσεις του στην πολυτελή κατοικία που νοίκιαζε στον αριθμό 100 της οδού North Carolwood Drive, στην περιοχή Holmby Hills του Λος Άντζελες. Το ιατρικό ανακοινωθέν αναφέρει μεταξύ άλλων πως ο Τζάκσον ήταν εθισμένος… σε παυσίπονα φάρμακα και πως ο θάνατος του προήλθε έπειτα από ισχυρή δόση ενός από αυτά. Ο μεγαλύτερος καλλιτέχνης όλων των εποχών είναι νεκρός.
Η σκιές του θανάτου του εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμα και σήμερα, καθώς πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως ο Μάικλ Τζάκσον δολοφονήθηκε. Ο ίδιος, μερικές μέρες πριν την έναρξη της τελευταίας του περιοδείας, του “this is it” είχε δηλώσει πως αυτή θα ήταν η τελευταία του εμφάνιση επί σκηνής, σα να προ οικονομούσε το δικό του τέλος. Η αδερφή του, αμέσως μετά το θάνατό του, δήλωσε πως ο Μάικλ της είχε πει, πως προσπαθούν να τον δηλητηριάσουν και πως ο ίδιος τους στοίχιζε περισσότερο όσο ήταν ζωντανός, αφού κέρδιζε εκατομμύρια δολάρια “εις βάρος” της Sony.
Δεν έχω νιώσει ποτέ μεγαλύτερη ντροπή για το ανθρώπινο γένος και τα Media, όσο στην περίπτωση του Μάικλ Τζάκσον. Ένας άνθρωπος απλός χαμογελαστός, ευγενικός, καταπληκτικός καλλιτέχνης και φιλάνθρωπος όσο ελάχιστοι, αντιμετωπίστηκε σαν τον πιο αδίστακτο εγκληματία, οδηγώντας τον στην κοινωνική απομόνωση και τα ψυχοφάρμακα. Ο άνθρωπος που έκανε τη φιλανθρωπία αγώνα ζωής και την αγάπη του για τα παιδιά και το συνάνθρωπο καθημερινότητα, κατηγορήθηκε για παιδεραστία, εκτεταμένη χρήση ναρκωτικών ουσιών, ως προδότης της φυλής του, ως επικίνδυνος πατέρας, ομοφυλόφιλος και άλλες ανυπόστατες κατηγορίες.
Ελπίζω εκεί που είναι, μακριά από όλους εμάς που του φερθήκαμε άδικα, να είναι καλά.
ΤΟ ΞΕΣΚΕΠΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ-Who Is Rain Man? (videos)
πηγη
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice