Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ
«Οι σύμμαχοι του `Ηλου, του Κρόνου όπως αλλιώς ονομάζεται, Ελωείμ ονομάστηκαν και ως Κρόνιοι αυτοί έζησαν την εποχή του Κρόνου».
Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική Προπαρασκευή, βιβλίον 1, κεφάλαιον 11
ΓΙΑΧΒΕ
Ο Θεός των Ισραηλιτών ονομάζεται Γιαχβέ ή Ιεχωβά. Ο Γιαχβέ είναι οντότητα και αυτό φαίνεται στην Παλαιά Διαθήκη από τα σημεία «Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 8», «Γένεσις, κεφάλαιον 11, στίχος 5» και «Γένεσις, κεφάλαιον 18, στίχοι 20-21»: «Τότε άκουσαν τον θόρυβο που έκανε ο Κύριος ο Θεός, καθώς περπατούσε στον κήπο το δειλινό και κρύφτηκαν απ’ αυτόν ο Αδάμ και η γυναίκα του ανάμεσα στα δέντρα του κήπου» (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 8), «Κατέβηκε, λοιπόν, ο Κύριος να δει την πόλη και τον πύργο που έχτιζαν οι άνθρωποι» (Γένεσις, κεφάλαιον 11, στίχος 5), «Είπε, λοιπόν, ο Κύριος, ‘‘Η άσχημη φήμη των Σοδόμων και των Γομόρρων διαδόθηκε πολύ και η αμαρτία τους είναι πολύ βαριά. Θα κατεβώ, λοιπόν, να εξακριβώσω αν αληθεύουν όλες αυτές οι διαδόσεις που έφτασαν ως εμένα’’» (Γένεσις, κεφάλαιον 18, στίχοι 20-21).
Το ότι ο Γιαχβέ είναι οντότητα φαίνεται επίσης και από το ότι είναι ανθρωποκτόνος, θυμώνει και αλλάζει γνώμη, δεν είναι ελεήμων και τιμωρεί, είναι εκδικητικός και απειλεί, οργίζεται και ευχαριστείται με θυσίες ζώων: «Ο Μωυσής τους είπε, ‘‘Ο Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ, προστάζει να ζωστεί καθένας σας το σπαθί του και να διασχίσετε το στρατόπεδο, από τη μία είσοδο ως την άλλη και να σκοτώσετε καθένας τον αδελφό του, τον φίλο του και τον συγγενή του’’. Οι Λευίτες εκτέλεσαν τη διαταγή του Μωυσή και θανατώθηκαν από τον λαό εκείνη την ημέρα περίπου τρεις χιλιάδες άνδρες. Τότε ο Μωυσής τους είπε, ‘‘Σήμερα τελέσατε την πράξη καθιέρωσής σας στον Κύριο, αφού δεν διστάσατε να σκοτώσετε ο καθένας τον υιό του και τον αδελφό του και ο Κύριος σας ευλόγησε’’» (`Εξοδος, κεφάλαιον 32, στίχοι 27-29), «Ο Σαμουήλ ήρθε στον Σαούλ και του είπε, ‘‘Εμένα έστειλε κάποτε ο Κύριος να σε χρίσω βασιλιά στο λαό του, τον Ισραήλ. Τώρα, λοιπόν, άκουσε τα λόγια του Κυρίου, θα τιμωρήσω τους Αμαληκίτες, λέει ο Κύριος των ισραηλιτικών δυνάμεων, γι’ αυτό που έκαναν στους Ισραηλίτες, να τους κλείσουν τον δρόμο, όταν εκείνοι έβγαιναν από την Αίγυπτο. Πήγαινε, λοιπόν, τώρα να χτυπήσεις τους Αμαληκίτες και να καταστρέψεις εντελώς κάθετί που έχουν, μην τους λυπηθείς. Θα εξοντώσεις άνδρες, γυναίκες, παιδιά και βρέφη, βόδια και πρόβατα, καμήλες και γαϊδούρια’’» (Βασιλειών Α΄, κεφάλαιον 15, στίχοι 1-3), «‘‘Είδα τί είναι ο λαός αυτός’’, συνέχισε ο Κύριος. ‘‘Είναι λαός απείθαρχος. `Ασε με, λοιπόν, τώρα, να ξεσπάσει ο θυμός μου πάνω τους και να τους αφανίσω και θα κάνω να προέλθει από εσένα ένα μεγάλο έθνος’’. Ο Μωυσής όμως προσπάθησε να καταπραΰνει τον Κύριο, τον Θεό του και είπε, ‘‘Γιατί, Κύριε, να ξεσπάσει ο θυμός σου πάνω στον λαό σου, που τον έβγαλες από την Αίγυπτο με τη μεγάλη σου δύναμη και με ενέργειες τόσο δυναμικές; Γιατί να πουν οι Αιγύπτιοι ότι τους έβγαλες με κακό σκοπό από την Αίγυπτο, για να τους θανατώσεις στα βουνά και να τους εξαφανίσεις στη γη; Ας σταματήσει ο φλογερός θυμός σου, άλλαξε γνώμη για το κακό που θέλεις να κάνεις στο λαό σου. Θυμήσου τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τον Ιακώβ, τους δούλους σου, που τους υποσχέθηκες να τους δώσεις τόσο πολλούς απογόνους, όσα τ’ αστέρια τ’ ουρανού και σ’ αυτούς τους απογόνους να δώσεις ολόκληρη αυτή τη χώρα, για ιδιοκτησία παντοτινή’’. `Ετσι, ο Κύριος άλλαξε γνώμη για το κακό που είπε ότι θα έκανε στο λαό του» (`Εξοδος, κεφάλαιον 32, στίχοι 9-14), «Σύντομα τώρα την οργή μου θα την αδειάσω πάνω σας και θα εξαντλήσω εναντίον σας τον θυμό μου, θα σας κρίνω ανάλογα με τα έργα σας και θα σας τιμωρήσω για όλες τις βδελυρές σας πράξεις. Δεν θα σας δείξω επιείκεια ούτε θα σας σπλαχνιστώ» (Ιεζεκιήλ, κεφάλαιον 7, στίχοι 8-9), «Εάν όμως απορρίψετε τους νόμους μου, εάν δεν με υπακούσετε και δεν τηρήσετε όλες αυτές τις εντολές μου, εάν αθετήσετε τη διαθήκη μου, τότε κι εγώ θα σας τιμωρήσω» (Λευιτικόν, κεφάλαιον 26, στίχοι 14-15), «Οργίστηκε, λοιπόν, ο Κύριος εναντίον τους και έφυγε» (Αριθμοί, κεφάλαιον 12, στίχος 9), «Θα προσφέρετε ολοκαύτωμα στον Κύριο δύο μοσχάρια, ένα κριάρι και επτά αρσενικά αρνιά ενός έτους» (Αριθμοί, κεφάλαιον 28, στίχος 19), «Αυτή είναι θυσία ολοκαυτώματος που η ευωδιά της ευχαριστεί τον Κύριο» (Λευιτικόν, κεφάλαιον 1, στίχος 9).
Το ότι ο Γιαχβέ είναι κοσμική οντότητα φαίνεται και από το Βιβλίο του Ησαΐα, καθώς αναφέρεται σ’ αυτό ότι έρχεται με το στράτευμά του από άλλο πλανήτη, που βρίσκεται στις άκρες του διαστήματος, για να ερημώσει τη Γη (κεφάλαιον 13, στίχοι 4-5): «Ο Κύριος του Σύμπαντος επιθεωρεί το στράτευμα που είναι έτοιμο για μάχη. `Ερχονται από γη μακρινή, από τις άκρες του ουρανού, ο Κύριος και το στράτευμά του για να ερημώσουν όλη την οικουμένη».
Η ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΥΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Οι θεοί σε αρκετές περιπτώσεις έπαιρναν υλική μορφή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το εξής απόσπασμα από το Βιβλίο της Γενέσεως (κεφάλαιον 18, στίχοι 1-15): «Ο Κύριος παρουσιάστηκε στον Αβραάμ, κοντά στη Δρυ Μαμβρή, ενώ αυτός καθόταν στο άνοιγμα της σκηνής του κατά το μεσημέρι.
»Σήκωσε τα μάτια του και είδε τρεις άνδρες να στέκονται απέναντί του. Αμέσως έτρεξε να τους προϋπαντήσει και τους προσκύνησε ως τη γη. ‘‘Κύριέ μου’’, είπε, ‘‘αν έχω την εύνοιά σου, μην προσπεράσεις τον δούλο σου. Ας φέρουν λίγο νερό να πλύνετε τα πόδια σας, και μετά μπορείτε ν’ αναπαυθείτε κάτω από το δέντρο. Θα φέρω και λίγο ψωμί να πάρετε δύναμη, και μετά μπορείτε να πηγαίνετε. Περάστε λοιπόν από τον δούλο σας’’. Εκείνοι απάντησαν, ‘‘Κάνε όπως είπες’’. Τότε ο Αβραάμ έτρεξε στη σκηνή και είπε στη Σάρρα, ‘‘Πάρε γρήγορα τρεις γαβάθες αλεύρι εκλεκτό, ζύμωσέ το και κάνε πίττες’’. Μετά έτρεξε στα βόδια, πήρε ένα μοσχάρι τρυφερό και καλό, το έδωσε στον υπηρέτη, κι εκείνος το ετοίμασε στα γρήγορα. Πήρε ακόμα βούτυρο, γάλα και το μοσχάρι που είχε ετοιμάσει και τα έβαλε μπροστά στους άνδρες. Αυτός στεκόταν απέναντί τους κάτω από τα δέντρα κι εκείνοι έτρωγαν.
»Τότε ρώτησαν τον Αβραάμ, ‘‘Πού είναι η Σάρρα, η γυναίκα σου;’’ Αυτός απάντησε, ‘‘Εκεί, στη σκηνή’’. Κι ο Κύριος είπε, ‘‘Του χρόνου τέτοια εποχή θα ξανάρθω και η γυναίκα σου, η Σάρρα, θα έχει υιό’’.
»Η Σάρρα τα άκουσε όλα αυτά, γιατί στεκόταν από πίσω του, στο άνοιγμα της σκηνής. Ο Αβραάμ και η Σάρρα ήταν γέροντες προχωρημένης ηλικίας, και η Σάρρα δεν είχε πια περίοδο. Η Σάρρα λοιπόν γέλασε κρυφά καθώς σκεπτόταν, ‘‘Αφού γέρασα, είναι δυνατόν να έχω ορμές; Κι ο άνδρας μου είναι κι αυτός γέροντας’’. Αλλά ο Κύριος είπε στον Αβραάμ, ‘‘Γιατί γέλασε η Σάρρα; Γιατί αμφιβάλλει ότι θ’ αποκτήσει υιό τώρα που γέρασε; Τίποτα δεν είναι αδύνατον για τον Κύριο! `Οταν την ίδια εποχή ύστερα από έναν χρόνο θα ξανάρθω σπίτι σου, η Σάρρα θα έχει υιό’’. Η Σάρρα, επειδή φοβήθηκε, αρνήθηκε και είπε, ‘‘Δεν γέλασα’’. Αλλά εκείνος της είπε, ‘‘Κι όμως, γέλασες’’».
Οι Ολύμπιοι όταν έπαιρναν υλική μορφή έτρωγαν αμβροσία και έπιναν νέκταρ. Η αμβροσία και το νέκταρ ήταν ουσίες που χάριζαν την αιώνια νεότητα και την αθανασία. Επί πλέον οι Ολύμπιοι στον κήπο των Εσπερίδων είχαν φυτέψει ένα δέντρο με χρυσά μήλα, τα οποία χάριζαν κι αυτά την αιώνια νεότητα και την αθανασία. Αλλά και οι Ελοχίμ στον κήπο της Εδέμ είχαν φυτέψει το δέντρο της ζωής, που όποιος έτρωγε από τους καρπούς του γινόταν αθάνατος. Γι’ αυτό και είχαν απαγορεύσει οι Ολύμπιοι να φάει κανείς από τους καρπούς του δέντρου που είχαν φυτέψει στον κήπο των Εσπερίδων, όπως είχαν απαγορεύσει και οι Ελοχίμ να φάει κανείς από τους καρπούς του δέντρου που είχαν φυτέψει στον κήπο της Εδέμ. Σύμφωνα με τον λεξαριθμικό κώδικα της ελληνικής γλώσσας τα μήλα των Εσπερίδων ήταν γενετικά τροποποιημένοι καρποί που χάριζαν την αιώνια νεότητα και την αθανασία:
ΟΛΥΜΠΙΟΣ = ΑΜΒΡΟΣΙΑ + ΝΕΚΤΑΡ = 900
ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΟΛΥΜΠΙΟΙ ΘΕΟΙ = 1718
ΟΙ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΚΑΡΠΟΙ = 1718
Στα εβραϊκά κείμενα γίνεται λόγος για επτά ουρανούς. Στον τρίτο ουρανό είναι ο Παράδεισος, όπου βρίσκεται ο κήπος της Εδέμ: «Ο Δεσπότης των όλων που καθόταν πάνω στον άγιο θρόνο του, αφού άπλωσε τα χέρια του, πήρε τον Αδάμ και τον παρέδωσε στον αρχάγγελο Μιχαήλ, λέγοντάς του, ‘‘Οδήγησέ τον στον Παράδεισο μέχρι το ύψος του τρίτου ουρανού’’» (Απόκρυφος Αποκάλυψις Μωυσέως, 37), «Ξέρω έναν άνθρωπο πιστό, ο οποίος πριν από δεκατέσσερα χρόνια ανυψώθηκε μέχρι και τον τρίτο ουρανό. Δεν ξέρω αν ήταν με το σώμα του ή χωρίς το σώμα, αυτό ο Θεός το ξέρει. Ξέρω ότι αυτός ο άνθρωπος, που αν ήταν με το σώμα ή χωρίς το σώμα δεν το ξέρω, ο Θεός το ξέρει, μεταφέρθηκε ξαφνικά στον Παράδεισο κι άκουσε λόγια που δεν μπορεί ούτε επιτρέπεται να τα πει άνθρωπος» (Προς Κορινθίους Β΄, κεφάλαιον 12, στίχοι 2-4).
Οι Ελοχίμ δημιούργησαν τον άνθρωπο και τον έβαλαν στον κήπο της Εδέμ για να τον προσέχει (Γένεσις, κεφάλαιον 2, στίχος 15): «Πήρε, λοιπόν, ο Κύριος ο Θεός τον άνθρωπο και τον έβαλε μέσα στον κήπο της Εδέμ για να τον καλλιεργεί και να τον προσέχει». Στον κήπο της Εδέμ, εκτός από το δέντρο της ζωής, υπήρχε και το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού, που όποιος έτρωγε από τους καρπούς του άνοιγαν τα μάτια του και γινόταν σαν θεός. Τα μήλα του δέντρου αυτού ήταν γενετικά τροποποιημένοι καρποί που ενεργοποιούσαν πλήρως τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα να γίνεται αυτός που τα έτρωγε σαν θεός, δηλαδή υπεράνθρωπος:
Ο ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ = 1965
Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ = 1965
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΝ ΜΗΛΟΝ = 1965
Οι Ελοχίμ ανησυχούσαν μήπως ο άνθρωπος εξελιχθεί και γίνει σαν κι αυτούς, γι’ αυτό και του απαγόρευσαν να φάει από τους καρπούς του δέντρου αυτού (Γένεσις, κεφάλαιον 2, στίχος 17): «Από το δέντρο της γνώσης του καλού και του πονηρού να μη φας, γιατί την ίδια μέρα που θα φας απ’ αυτό, εξάπαντος θα πεθάνεις». Ο άνθρωπος όμως παράκουσε, με αποτέλεσμα να συμβεί αυτό για το οποίο ανησυχούσαν οι Ελοχίμ. Γι’ αυτό, τότε, οι Ελοχίμ λένε (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 22): «Τώρα πια ο άνθρωπος έγινε σαν ένας από εμάς». Και εξαιτίας αυτού που συνέβη, έντυσαν τον Αδάμ και την Εύα με δερμάτινους χιτώνες (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 21): «Ο Κύριος ο Θεός έφτιαξε για τον Αδάμ και τη γυναίκα του δερμάτινους χιτώνες και τους έντυσε». Οι δερμάτινοι χιτώνες ήταν σαρκικά σώματα. Γι’ αυτό και ο Γιαχβέ, λίγο πριν ενδυθούν ο Αδάμ και η Εύα με δερμάτινους χιτώνες, λέει στη γυναίκα (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 16): «Θ’ αυξήσω κατά πολύ τη θλίψη και τους πόνους της κυοφορίας σου και με πόνους θα γεννάς τα παιδιά σου». Ενώ στον άνδρα (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 19): «Με τον ιδρώτα του προσώπου σου θα τρως το ψωμί σου, ώσπου να ξαναγυρίσεις στη γη από την οποία προήλθες, διότι χώμα είσαι και στο χώμα θα επιστρέψεις». Ο άνθρωπος αρχικά είχε ενεργειακό σώμα, καθώς δημιουργήθηκε κατά την εικόνα και την ομοίωση των Ελοχίμ (Γένεσις, κεφάλαιον 1, στίχος 26): «Ας φτιάξουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με την εικόνα τη δική μας και την ομοίωση». Οι Ελοχίμ ως αγγελικά όντα έχουν ενεργειακό σώμα, καθώς τα αγγελικά όντα ως φωτεινά όντα υπάρχουν υπό μορφή φωτονίων. Η παρακοή του ανθρώπου προς τους Ελοχίμ, όμως, είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του. Ο άνθρωπος ξέπεσε στις φυσικές και διανοητικές ανάγκες του σαρκικού σώματος. `Ετσι, οι Ελοχίμ, περιόρισαν τις δυνατότητές του, με αποτέλεσμα να μην είναι απειλή πλέον γι’ αυτούς.
`Οταν ο άνθρωπος έγινε σαν τους Ελοχίμ εξορίστηκε από την Εδέμ γιατί υπήρχε ο κίνδυνος να γίνει αθάνατος (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 22): «Τώρα πια ο άνθρωπος έγινε σαν ένας από εμάς στο να γνωρίζει το καλό και το πονηρό. Υπάρχει, λοιπόν, κίνδυνος ν’ απλώσει το χέρι του και να φάει από το δέντρο της ζωής και να ζήσει αιώνια». Και καθώς οι Ελοχίμ εξόρισαν τον άνθρωπο, έβαλαν στα ανατολικά της Εδέμ τα Χερουβίμ και το πύρινο περιστρεφόμενο ξίφος για να φυλάνε τον δρόμο που οδηγούσε στο δέντρο της ζωής (Γένεσις, κεφάλαιον 3, στίχος 24).
Ο άνθρωπος θα λυτρωθεί κατά την ανάσταση των νεκρών, όταν θα γίνει σαν τους αγγέλους που έχουν ενεργειακό σώμα με την απελευθέρωσή του από το σαρκικό. Ως προς την περίπτωση το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον αναφέρει (κεφάλαιον 20, στίχοι 27-36): «Πλησίασαν (τον Ιησού) μερικοί από τους Σαδδουκαίους, οι οποίοι δεν δέχονταν ότι υπάρχει ανάσταση και τον ρώτησαν, ‘‘Διδάσκαλε, ο Μωυσής μας έδωσε γραπτή εντολή, εάν κάποιου πεθάνει ο αδελφός, ο οποίος είναι παντρεμένος αλλά άτεκνος, να πάρει ο αδελφός του τη χήρα και να κάνει απογόνους για τον νεκρό αδελφό του. `Ηταν, λοιπόν, επτά αδελφοί. Ο πρώτος παντρεύτηκε μία γυναίκα και πέθανε άτεκνος. Την πήρε και ο δεύτερος τη γυναίκα και πέθανε κι αυτός άτεκνος. Επίσης την πήρε και ο τρίτος. Το ίδιο και οι επτά, πέθαναν χωρίς ν’ αφήσουν παιδιά. Τελευταία απ’ όλους πέθανε και η γυναίκα. Αυτή, λοιπόν, σε ποιόν απ’ όλους αυτούς θα ανήκει στην ανάσταση; Αφού την είχαν πάρει γυναίκα τους και οι επτά’’. Ο Ιησούς τότε τους απάντησε, ‘‘Οι άνθρωποι που ζουν σ’ αυτόν τον αιώνα, παντρεύονται και παντρεύουν. `Οσοι όμως αξιωθούν ν’ αναστηθούν από τους νεκρούς τον αιώνα εκείνο, ούτε θα παντρεύονται ούτε θα παντρεύουν. Κι αυτό, γιατί δεν θα υπάρχει γι’ αυτούς θάνατος, σαν υιοί της αναστάσεως που θα είναι, διότι είναι ισάγγελοι και υιοί του Θεού’’». Επίσης το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον αναφέρει (κεφάλαιον 22, στίχος 30): «Τον καιρό της ανάστασης ούτε οι άνδρες ούτε οι γυναίκες έρχονται σε γάμο, αλλά είναι όλοι όπως οι άγγελοι του Θεού στον ουρανό». Τα ίδια αναφέρει και η Απόκρυφη Αποκάλυψη του Ιωάννη (παράγραφος 11): «Κάθε άνθρωπος θα αναστηθεί χωρίς σώμα, όπως σας είπα, ότι, ‘‘Τον καιρό της ανάστασης ούτε οι άνδρες ούτε οι γυναίκες έρχονται σε γάμο, αλλά είναι όλοι όπως οι άγγελοι του Θεού’’».
+ 2 Ο Αρφαξάδ γεννήθηκε 2 έτη μετά τον κατακλυσμό του Νώε
(Γένεσις, κεφάλαιον 11, στίχος 10).
2504 π.Χ. Το 2504 π.Χ. έγινε ο κατακλυσμός του Νώε.
+ 600 Το 2504 π.Χ. ήταν το 600ο έτος του Νώε (Γένεσις, κεφάλαιον 7,
στίχος 11).
3104 π.Χ. Το 3104 π.Χ. γεννήθηκε ο Νώε.
+ 182 Το 3104 π.Χ. ήταν το 182ο έτος του Λάμεχ (Γένεσις, κεφάλαιον
5, στίχος 28).
3286 π.Χ. Το 3286 π.Χ. γεννήθηκε ο Λάμεχ.
+ 187 Το 3286 π.Χ. ήταν το 187ο έτος του Μαθουσάλα (Γένεσις,
κεφάλαιον 5, στίχος 25).
3473 π.Χ. Το 3473 π.Χ. γεννήθηκε ο Μαθουσάλας.
+ 65 Το 3473 π.Χ. ήταν το 65ο έτος του Ενώχ (Γένεσις, κεφάλαιον 5,
στίχος 21).
3538 π.Χ. Το 3538 π.Χ. γεννήθηκε ο Ενώχ.
+ 162 Το 3538 π.Χ. ήταν το 162ο έτος του Ιάρεδ (Γένεσις, κεφάλαιον 5,
στίχος 18).
3700 π.Χ. Το 3700 π.Χ. γεννήθηκε ο Ιάρεδ.
+ 65 Το 3700 π.Χ. ήταν το 65ο έτος του Μαλελεήλ (Γένεσις,
κεφάλαιον 5, στίχος 15).
3765 π.Χ. Το 3765 π.Χ. γεννήθηκε ο Μαλελεήλ.
+ 70 Το 3765 π.Χ. ήταν το 70ο έτος του Καϊνάν (Γένεσις, κεφάλαιον
5, στίχος 12).
3835 π.Χ. Το 3835 π.Χ. γεννήθηκε ο Καϊνάν.
+ 90 Το 3835 π.Χ. ήταν το 90ο έτος του Ενώς (Γένεσις, κεφάλαιον 5,
στίχος 9).
3925 π.Χ. Το 3925 π.Χ. γεννήθηκε ο Ενώς.
+ 105 Το 3925 π.Χ. ήταν το 105ο έτος του Σηθ (Γένεσις, κεφάλαιον 5,
στίχος 6).
4030 π.Χ. Το 4030 π.Χ. γεννήθηκε ο Σηθ.
+ 130 Το 4030 π.Χ. ήταν το 130ο έτος του Αδάμ (Γένεσις, κεφάλαιον
5, στίχος 3).
4160 π.Χ. Το 4160 π.Χ. οι Ελοχίμ δημιούργησαν τον Αδάμ και την Εύα.
Από τον Αδάμ και την Εύα προήλθαν οι Ισραηλίτες, τους οποίους επέλεξε ο Γιαχβέ ως εκλεκτό λαό του με την υπόσχεση να τον ακολουθήσουν (`Εξοδος, κεφάλαιον 19, στίχοι 4-6): «Είδατε τα όσα έκανα στους Αιγυπτίους και πώς σας σήκωσα πάνω σε φτερούγες αετού και σας έφερα κοντά μου. Τώρα, αν πραγματικά θελήσετε ν’ ακούσετε τα λόγια μου και να φυλάξετε τη διαθήκη μου, θα είστε δικοί μου, μόνο εσείς, απ’ όλους τους άλλους λαούς. Στην εξουσία μου είναι ολόκληρη η Γη, αλλά εσείς θα είστε για μένα βασίλειο ιερέων και έθνος ξεχωριστό». Το υπόλοιπο ανθρώπινο γένος δημιουργήθηκε από τους Ολυμπίους, χιλιάδες χρόνια πριν τη δημιουργία του Αδάμ και της Εύας από τους Ελοχίμ.
ΝΕΦΕΛΙΜ
Το βιβλίο της Γενέσεως μιλάει για γίγαντες που γεννήθηκαν από την ένωση των Ελοχίμ με τις θυγατέρες των ανθρώπων (κεφάλαιον 6, στίχοι 1-4): «`Οταν άρχισαν οι άνθρωποι να γίνονται πολλοί επάνω στη γη και απέκτησαν θυγατέρες, είδαν οι υιοί του Θεού, τις θυγατέρες των ανθρώπων ότι ήταν όμορφες και πήραν για γυναίκες τους εκείνες που τους άρεσαν. Τότε είπε ο Κύριος, ‘‘Δεν θα παραμείνει το ζωοποιό πνεύμα μου στους ανθρώπους για πάντα, γιατί είναι σαρκικοί. Η ζωή τους θα διαρκεί μόνο εκατόν είκοσι χρόνια’’. Εκείνο τον καιρό και αργότερα, ζούσαν στη γη οι γίγαντες, απόγονοι των υιών του Θεού από την ένωσή τους με τις θυγατέρες των ανθρώπων». Οι γίγαντες αυτοί στο εβραϊκό πρωτότυπο της Γενέσεως αναφέρονται ως Νεφελίμ. Νεφελίμ σημαίνει «Εκπεσόντες». Στο Βιβλίο του Ενώχ διευκρινίζεται ότι δεν ενώθηκαν όλοι οι Ελοχίμ με τις θυγατέρες των ανθρώπων, αλλά μόνο διακόσιοι από αυτούς. Τα ονόματα των αρχηγών των διακοσίων Ελοχίμ που ενώθηκαν με τις θυγατέρες των ανθρώπων είναι σύμφωνα με το Βιβλίο του Ενώχ (παράγραφος 6, στίχος 7): «Σεμιαζά, ο αρχηγός τους, Αραθάκ, Κιμβρά, Σαμμανή, Δανιήλ, Αρεαρώς, Σεμιήλ, Ιωμιήλ, Χωχαριήλ, Εζεκιήλ, Βατριήλ, Σαθιήλ, Ατριήλ, Ταμιήλ, Βαρακιήλ, Ανανθά, Θωνιήλ, Ραμιήλ, Ασεάλ, Ρακιήλ, Τουριήλ».
`Οταν οι Ισραηλίτες έφτασαν στη Χαναάν, μετά την έξοδό τους από την Αίγυπτο, είδαν γίγαντες. Οι γίγαντες αυτοί ήταν οι Νεφελίμ, που ήταν γνωστοί και ως Ανακίμ γιατί κατάγονταν από έναν μεγάλο πολεμιστή που τον έλεγαν Ανάκ (Αριθμοί, κεφάλαιον 13, στίχοι 25-33): «Αφού εξερεύνησαν τη χώρα για σαράντα ημέρες, γύρισαν στον Μωυσή, στον Ααρών και σ’ ολόκληρη την ισραηλιτική κοινότητα στην έρημο Φαράν, στην Κάδης. Τους έδωσαν την αναφορά τους και τους έδειξαν τους καρπούς της χώρας. ‘‘Πήγαμε στη χώρα που μας έστειλες’’, είπαν στον Μωυσή. ‘‘Είναι πράγματι μία χώρα όπου ρέει γάλα και μέλι. Να και οι καρποί της. Αλλά ο λαός που κατοικεί εκεί είναι δυνατός. Οι πόλεις είναι οχυρωμένες και πολύ μεγάλες. Είδαμε εκεί και τους απογόνους του Ανάκ, τους γίγαντες. Οι Αμαληκίτες κατοικούν στο νότιο τμήμα της χώρας, οι Χετταίοι, οι Ιεβουσαίοι και οι Αμορραίοι κατοικούν στα βουνά, ενώ οι Χαναναίοι κατοικούν στα παραθαλάσσια και στις όχθες του Ιορδάνη’’. Ο Χάλεβ όμως καθησύχασε τον λαό που ήταν γύρω στον Μωυσή και τους είπε, ‘‘Τώρα πρέπει να προχωρήσουμε και να καταλάβουμε αυτή τη χώρα! Το δίχως άλλο θα νικήσουμε’’. Οι άνδρες όμως που είχαν πάει μαζί του έλεγαν, ‘‘Δεν μπορούμε να επιτεθούμε σ’ αυτόν τον λαό, γιατί είναι ισχυρότερος από μας’’. `Αρχισαν, λοιπόν, να διαδίδουν στους Ισραηλίτες φοβερά πράγματα σχετικά με τη χώρα που είχαν εξερευνήσει, ‘‘Η χώρα που πήγαμε να εξερευνήσουμε’’, έλεγαν, ‘‘είναι μία χώρα που κατατρώει τους κατοίκους της και όλοι όσους είδαμε εκεί είναι άνδρες μεγαλόσωμοι. Είδαμε ακόμα εκεί γίγαντες, τους απογόνους του Ανάκ, από τη γενιά των γιγάντων! Εμείς νιώθαμε σαν ακρίδες μπροστά τους, αλλά και στα δικά τους μάτια έτσι φαινόμασταν».
Οι γίγαντες εξολοθρεύτηκαν από τους Ισραηλίτες και όσοι απόμειναν έμειναν για λίγο στη χώρα των Φιλισταίων μέχρι που τους εξολόθρευσαν κι αυτούς λίγο αργότερα οι Ισραηλίτες. `Ενας απ’ αυτούς ήταν και ο Γολιάθ, που το ύψος του ήταν περίπου τρία μέτρα: «Εκείνο τον καιρό ο Ιησούς του Ναυή πήγε και εξολόθρευσε τους Ανακίμ που ζούσαν στα βουνά, στη Χεβρών, στη Δεβείρ και στην Ανάβ και σ’ ολόκληρη την ορεινή περιοχή του Ιούδα και του Ισραήλ. Τους αφάνισε και κατέστρεψε τις πόλεις τους. Δεν απόμεινε πια απόγονος του Ανάκ στη χώρα των Ισραηλιτών, παρά μόνο μερικοί στη Γάζα, στη Γαθ και στην Ασδώδ» (Ιησούς του Ναυή, κεφάλαιον 11, στίχοι 21-22), «Τότε βγήκε από το στρατόπεδο των Φιλισταίων, ένας μονομάχος πολεμιστής, που ονομαζόταν Γολιάθ, από τη Γαθ, που το ύψος του ήταν έξι πήχεις και μία σπιθαμή» (Βασιλειών Α΄, κεφάλαιον 17, στίχος 4), «`Εγινε, όμως, και πάλι πόλεμος στη Γαθ. Εκεί ήταν ένας γίγαντας εξαδάκτυλος στα χέρια και στα πόδια. Συνολικά είχε εικοσιτέσσερα δάκτυλα» (Βασιλειών Β΄, κεφάλαιον 21, στίχος 20).
ΠΗΓΗ
….Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;
Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Be the first to comment