Γράφουν Γιώτα Χουλιάρα και Αλέξανδρος Νίκλαν
Η διαλεκτική και η σχετική επιχειρηματολογία-ψυχολογία , ειδικά για τα δημόσια πρόσωπα, είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται κατά κόρον για την προβολή ή ανάπτυξη θεματολογίας από ανθρώπους που πολλές φορές έχουν προσωπική ατζέντα ή έχουν μια τακτική που πάρα πολλούς τους ξενίζει. Αρκετοί περισσότεροι, δε, αναφέρουν πώς όλα αυτά είναι κάτι αφορά την προπαγάνδα ή την επιλεκτική χρήση επιχειρηματολογίας.
Η αλήθεια ως συνήθως είναι κάπου στην μέση και αποτελεί «φανερό μυστικό» για όσους μετέχουν των κοινών , τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό επίπεδο. Οι παρακάτω 25 τοποθετήσεις είναι μόνο δείγμα αυτών των πρακτικών (υπάρχει ολόκληρη θεματολογία για αυτά) και ίσως μπορεί να δώσει εικόνα ακόμα και σε όλους εκείνους που δεν έχουν εντρυφήσει σε αυτού του είδους τις αντιπαραθέσεις.
Να επισημάνoυμε και πάλι πώς είναι δείγμα μόνο. Το σύνολο αυτών καθώς και ειδική θεματολογία σχετικά με όλη την εικόνα μιας τέτοιας διαχείρισης καταστάσεων είναι αντικείμενο σεμιναρίων που χρήζει γνώσεων τόσο πολιτικής όσο και ψυχολογίας αφού απευθύνεται στον πιο αδύναμο και συνάμα ισχυρό παράγοντα. Στο μυαλό και τις καρδιές των ανθρώπων. Δεν είναι τυχαίο πώς μέρος όλων αυτών είναι και οι λεγόμενες ΨΕΠ (Ψυχολογικές Επιχειρήσεις Πολέμου).
1. Δεν άκουσα κανένα κακό, δεν είδα κακό, δεν λέω κακό. Ανεξάρτητα από αυτό το αντικείμενο που γνωρίζετε, μην το συζητάτε – ειδικά εάν είστε δημόσιο πρόσωπο, σχολιαστής σε ΜΜΕ κ.λπ. Αν δεν αναφέρεται, δεν συνέβη και δεν θα χρειαστεί ποτέ να ασχοληθείτε με το θέμα.
2. Γίνετε δύσπιστοι και αγανακτισμένοι. Αποφύγετε τη συζήτηση βασικών ζητημάτων και αντ ‘αυτού επικεντρωθείτε σε δευτερεύοντα ζητήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δείχνουν το κύριο θέμα ως επικριτική άποψη για κάποια θέματα ή ζητήματα ευθιξίας. Αυτό είναι επίσης γνωστό ως «Πώς τολμάς!» κίνηση.
3. Δημιουργήστε κοινό που διψά για φήμες. Αποφύγετε να συζητάτε θέματα, περιγράφοντας όλες τις σχετικές κατηγορίες, ανεξάρτητα από τον τόπο ή τα αποδεικτικά στοιχεία, με την αιτιολογία πώς είναι απλές φήμες και ανύπαρκτες κατηγορίες. Η χρήση άλλων υποτιμητικών όρων που αμοιβαία αποκλείουν και λασπολογούν την αλήθεια μπορεί να λειτουργήσουν επίσης. Αυτή η μέθοδος, οποία λειτουργεί ιδιαίτερα καλά με έναν Τύπο υπό χειραγώγηση, διότι ο μόνος τρόπος με τον οποίο το κοινό μπορεί να μάθει τα γεγονότα είναι μέσα από τέτοιες «εύπεπτες φήμες». Εάν μπορείτε να συσχετίσετε το θέμα με το Internet, χρησιμοποιήστε το για να πιστοποιήσετε ότι είναι μια «άγρια φήμη» από ένα «μάτσο παιδιών στο Διαδίκτυο» που δεν μπορεί να έχει καμία βάση με την πραγματικότητα.
4. Χρησιμοποιήστε έναν αχυράνθρωπο/σκιάχτρο. Βρείτε ή δημιουργήστε ένα φαινομενικό στοιχείο του επιχειρήματος του αντιπάλου σας το οποίο μπορείτε εύκολα να χτυπήσετε για να κάνετε τον εαυτό σας να δείχνει καλό και ο αντίπαλος να φαίνεται κακός. Είτε δημιουργείτε ένα ζήτημα που μπορεί με ασφάλεια να υπονοείτε πώς υπάρχει βάση την ερμηνεία σας των επιχειρημάτων και κατάστασης του αντιπάλου ή εναλλακτικά επιλέξτε την ασθενέστερη πτυχή των κατηγοριών του προς αντιστροφή λόγου. Ενισχύστε τη σημασία τους και καταστρέψτε τα με έναν τρόπο που να φαίνεται πώς απορρίπτει όλες τις κατηγορίες, πραγματικές και κατασκευασμένες, αλλά αποφεύγοντας την ουσιαστική συζήτηση των πραγματικών θεμάτων.
5. Χειραγωγήστε τους αντιπάλους σας με ειρωνεία και χρήση ταμπελών προς απόδοση χαρακτηρισμών. Αυτό είναι επίσης γνωστό ως «επίθεση στον αγγελιαφόρο», αν και άλλες μέθοδοι χαρακτηρίζονται ως παραλλαγές αυτής της προσέγγισης. Συνδέστε τους αντιπάλους με δημοφιλείς τίτλους όπως τα «ακροδεξιά», «φιλελεύθεροι», «ακροαριστερά», «τρομοκράτες», «συντρόφους συνωμοσίας», «ριζοσπάστες», «πολιτοφυλακές», «ρατσιστές», φανατικούς «,» σεξουαλικές αποκλίσεις «και ούτω καθεξής. Αυτό κάνει τους άλλους γύρω από τους αντιπαλους σας να αυτοπεριορίζονται και να μην τον στηρίζουν από το φόβο να κερδίσουν την ίδια ετικέτα και έτσι αποφεύγετε να αντιμετωπίζετε κλιμάκωση σε αυτά τα ζητήματα.
6. Hit & Run. Σε οποιοδήποτε δημόσιο φόρουμ και συζήτηση, κάντε μια σύντομη επίθεση κατά του αντιπάλου σας ή της θέσης του και στη συνέχεια απομακρυνθείτε ή αλλάξτε θέμα για να μπορέσετε να αποφύγετε μια άμεση απάντηση ή απλά να μπορείτε να αγνοήσετε οποιαδήποτε απάντηση στην συνέχεια λόγω άκαιρου χρονισμού. Αυτό λειτουργεί εξαιρετικά καλά στο περιβάλλον του Διαδικτύου και των σχολιασμών σε άρθρα, όπου μπορεί να γίνει χρήση τρολ λογαριασμών χωρίς να χρειάζεται να εξηγεί κανείς κριτική, συλλογιστική – απλά κάνει μια κατηγορία ή άλλη επίθεση, ποτέ δεν συζητά θέματα και ποτέ δεν απαντά οποιαδήποτε μεταγενέστερη απάντηση, διότι έτσι θα αξίωνε την άποψη του αντιπάλου και θα εστίαζε και τα βλέμματα άλλων σε αυτήν.
7. Αμφισβητήστε τα κίνητρα του αντιπάλου. Περιστρέψτε ή ενισχύστε οποιοδήποτε γεγονός που θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι σημαίνει ότι ο αντίπαλος λειτουργεί με μια κρυμμένη προσωπική ατζέντα ή άλλη προκατάληψη. Αυτό αποφεύγει τη συζήτηση θεμάτων και αναγκάζει τον κατήγορο να έρθει σε κατάσταση άμυνας.
8. Επικαλεστείτε σχέση με εξουσία. Παρουσιάστε τον εαυτό σας ή συσχετίστε τον εαυτό σας με μια μορφή εξουσίας (ή ειδικότητας) και παρουσιάστε το επιχείρημά σας με αρκετή «φρασεολογία» και «ορολογία» για να φανερώσετε ότι είστε «κάποιος που ξέρει» και απλά λέτε ότι δεν συμβαίνει αυτό χωρίς να συζητάτε θέματα ή να επιδεικνύετε συγκεκριμένα τον λόγο όπως και το να αποφεύγετε να αναφέρετε πηγές προς διασταύρωση.
9. Παίξτε τον ηλίθιο. Ανεξάρτητα από το ποια αποδεικτικά ή λογικά επιχειρήματα προσφέρονται, αποφύγετε τη συζήτηση θεμάτων επί της ουσίας παρά μόνο κάνετε χρήση αρνήσεις που απορρίπτουν την αξιοπιστία του θέματος, παρουσιάζουν ότι δεν έχουν νόημα, αρνούνται οποιαδήποτε απόδειξη, και φυσικά την άρνηση σε όποιο λογικό συμπέρασμα. Η συνεχής χρήση σε διάφορα επίπεδα είναι ιδανική για μέγιστο αποτέλεσμα αφού εξοντώνει τον αντίπαλο σε μια μάχη δίχως τέλος, λόγω των παράλογων απαιτήσεων.
10. Συνδέστε τις κατηγορίες προς τον αντίπαλο σας με παλιές ειδήσεις που αφορούσαν τον ίδιο ως κατηγορίες που έχει απαλλαχθεί. Οι μεταγενέστερες χρεώσεις, ανεξάρτητα από την εγκυρότητα ή το νέο θέμα που αποκαλύπτεται, συνήθως μπορούν να συσχετιστούν με την αρχική είδηση και να απορριφθούν ως απλή ανασύνταξη φέρνοντας τον αντίπαλο σε άμυνα, όπου όμως δεν θα μπορεί να ανακατευθυνθεί προς τα τρέχοντα ζητήματα – τόσο το καλύτερο φυσικά αν ο αντίπαλος είναι ή συμμετείχε στην αρχική είδηση .
11. Καθορίστε και οργανώστε σχέδιο για υποχώρηση και ανασύνταξη θέσεων σας. Χρησιμοποιώντας μια δευτερεύουσα δικαιολογία ή ένα δευτερεύων στοιχείο των γεγονότων, « υποχωρήστε και εξομολογηθείτε» με ειλικρίνεια ότι κάποιο αθώο λάθος, έγινε – αλλά ότι οι αντίπαλοι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να το κλιμακώσουν με ανόητο τρόπο και ότι υπάρχουν άλλες μεγαλύτερες εγκληματικές πράξεις από αυτούς οι οποίες, «απλά δεν είναι όπως φαίνονται». Άλλοι μπορούν σε δεύτερο χρόνο να το ενισχύσουν εκ μέρους σας, αργότερα, ακόμη και δημοσίως «για να ζητήσουν ένα τέλος στις ανοησίες» επειδή έχετε ήδη «κάνει το σωστό». Αν αυτό γίνει σωστά, μπορεί να συγκεντρώσει τη συμπάθεια και το σεβασμό για «το ότι ήσασταν ειλικρινής» και «πως αναλάβατε ευθύνες» για τα λάθη σας χωρίς να αντιμετωπίζουν όμως τα πιο σοβαρά ζητήματα που είχαν τεθεί αρχικά εναντίον σας.
12. Τα αινίγματα δεν έχουν λύση. Με βάση τη συνολική ομπρέλα των γεγονότων που περιβάλλουν το έγκλημα και το πλήθος των παικτών και των γεγονότων, περιγράψτε όλη την υπόθεση ως πολύ περίπλοκη για να λύσετε. Αυτό θα εννοεί ότι όσοι θα ακολουθήσουν το ζήτημα θα αρχίσουν να χάνουν το ενδιαφέρον τους πιο γρήγορα καθώς θα θεωρείται εξορισμού άλυτο πρόβλημα.
13. Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Αποφύγετε τη συζήτηση των ζητημάτων με συλλογιστική προς τα πίσω ή με φαινομενική παραπλανητική λογική που ανατρέπει κάθε πραγματικό γεγονός.
14. Ζητήστε ολοκληρωμένες λύσεις. Αποφύγετε τα ζητήματα ζητώντας από τους αντιπάλους να λύσουν εντελώς το έγκλημα, ένα μοτίβο που λειτουργεί καλύτερα με θέματα που πληρούν τις προϋποθέσεις του κανόνα 10.
15. Τοποθετήστε τα γεγονότα για να εναλλάσσετε κατά το δοκούν τα συμπεράσματα. Αυτό απαιτεί δημιουργική σκέψη εκτός εάν το ζήτημα σχεδιάστηκε με με σχέδια έκτακτης ανάγκης προς χρήση για να αποφευχθεί κάποιο αδιέξοδο.
16. Αποσιωπήστε αποδεικτικά στοιχεία και μάρτυρες. Εάν δεν υπάρξουν ποτέ, δεν είναι γεγονός και δεν τίθεται θέμα αντιμετώπισης του ζητήματος.
17. Αλλάξτε το θέμα. Συνήθως σε σχέση με ένα από τα άλλα πακέτα που αναφέρονται εδώ, βρείτε έναν τρόπο να παρακολουθείτε τη συζήτηση με λειαντικά ή αμφιλεγόμενα σχόλια με την ελπίδα να στρέψετε την προσοχή σε ένα νέο, πιο διαχειρίσιμο θέμα. Αυτό λειτουργεί ιδιαίτερα καλά με τους συντρόφους που μπορούν να «επιχειρήσουν» μαζί σας για το νέο θέμα και να πολώσουν τη συζήτηση για να μην συζητήσουν περισσότερα βασικά ζητήματα.
18. Προσθέστε συναίσθημα, ανταγωνιστείτε με κόντρα και ένταση όταν αντιμετωπίζετε τους αντιπάλους. Αν δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα άλλο στον αντίλογο του, προσπαθήστε να παρασύρρετε τους αντιπάλους σας και τραβήξτε τους σε συναισθηματικές απαντήσεις που θα τείνουν να τους κάνουν να φαίνονται ανόητοι και υπερβολικά παρακινημένοι και γενικά να κάνουν το σύνολο των επιχειρημάτων τους κάπως λιγότερο συνεκτικό. Όχι μόνο θα αποφύγετε τη συζήτηση των ζητημάτων σε πρώτη φάση, αλλά ακόμη και αν η συναισθηματική τους απάντηση αντιμετωπίσει το ζήτημα, μπορείτε να αποφύγετε περαιτέρω τα ζητήματα μέχρι τότε εστιάζοντας στο πώς είναι «ευαίσθητα σε κριτική».
19. Αγνοήστε τα αποδεικτικά στοιχεία που παρουσιάζονται, ζητήστε αποδείξεις που είναι αδύνατον να δοθούν. Αυτή είναι ίσως μια παραλλαγή του κανόνα «κάνε τον ηλίθιο». Ανεξάρτητα από το ποιο υλικό μπορεί να παρουσιαστεί από έναν αντίπαλο σε δημόσια κατάσταση, να ισχυριστείτε πώς ότι έχει εκεί είναι άσχετο και να αποδείξετε ότι είναι αδύνατο να φέρει την ορθή απόδειξη ο αντίπαλος. Παράλληλα σταθείτε αρνητικά σε κάθε επιχείρημα και κατηγορία , ισχυριζόμενος πώς είναι πλαστό ή παραποιημένο ή έχει ατζέντα και βγαίνει αυτή την στιγμή εναντίον σας.
20. Πλαστά στοιχεία. Όποτε είναι δυνατόν, εισάγετε νέα στοιχεία ή ενδείξεις σχεδιασμένες και κατασκευασμένες ώστε να έρχονται σε σύγκρουση με τις παρουσιάσεις των αντιπάλων – ως χρήσιμα εργαλεία για την εξουδετέρωση ευαίσθητων θεμάτων ή για την παρεμπόδιση της επίλυσης. Αυτό λειτουργεί καλύτερα όταν το επιχείρημα σχεδιάστηκε ειδικά για τον σκοπό αυτό όπου τα γεγονότα δεν μπορούν εύκολα να διαχωριστούν από τους ισχυρισμούς.
21. Καλέστε μια μεγάλη κριτική επιτροπή, ειδική εισαγγελική αρχή ή άλλο εξουσιοδοτημένο όργανο διερεύνησης. Ανατρέψτε τη (διαδικασία) προς όφελός σας και εξουδετερώστε αποτελεσματικά όλα τα ευαίσθητα ζητήματα χωρίς ανοιχτή συζήτηση. Έτσι μπορείτε να διασφαλίσετε ότι μια μεγάλη κριτική επιτροπή δεν θα ακούσει χρήσιμα αποδεικτικά στοιχεία και ότι τα αποδεικτικά στοιχεία είναι σφραγισμένα και δεν είναι διαθέσιμα στους επόμενους ερευνητές. Μόλις επιτευχθεί μια ευνοϊκή ετυμηγορία, το θέμα μπορεί να θεωρηθεί επισήμως κλειστό. Συνήθως, αυτή η τεχνική εφαρμόζεται για να βρεθεί ο ένοχος αθώος, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να αποκτήσει κατηγορίες προς την δημιουργία ενός νέου θύματος.
22. Δημιουργήστε μια νέα αλήθεια. Δημιουργήστε τους δικούς σας εμπειρογνώμονες, ομάδες, συγγραφείς, ηγέτες ή προσπαθήστε να επηρεάσετε υπάρχοντες που επιθυμούν να δημιουργήσουν νέο έδαφος μέσω επιστημονικής, ερευνητικής ή κοινωνικής έρευνας ή μαρτυρίας που θα καταλήγει ευνοϊκά για εσάς. Με αυτό τον τρόπο, εάν πρέπει να αντιμετωπίσετε πραγματικά ζητήματα, μπορείτε να το κάνετε έγκυρα.
23. Δημιουργήστε μεγαλύτερες αντιπερισπασμούς. Εάν τα παραπάνω δεν φαίνεται να δουλεύουν να αποσπούν την προσοχή από ευαίσθητα ζητήματα ή να αποτρέπουν την ανεπιθύμητη κάλυψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης των ασταμάτητων γεγονότων, όπως είναι οι δίκες, δημιουργήστε μεγαλύτερες ειδήσεις (τακτική των επικεφαλίδων) για να αποσπούνται τα πλήθη.
24. Λογοκρίνετε την κριτική. Αν οι παραπάνω μέθοδοι δεν επικρατούν, σκεφτείτε να αφαιρέσετε τους αντιπάλους από την κυκλοφορία με κάποια οριστική λύση, ώστε να εξαλειφθεί πλήρως η ανάγκη αντιμετώπισης των ζητημάτων. Αυτό μπορεί να οφείλεται στον θάνατο, τη σύλληψη και την κράτησή τους, τον εκβιασμό ή την καταστροφή του χαρακτήρα τους με την απελευθέρωση πληροφοριών εκβιασμού ή απλώς καταστρέφοντάς τους οικονομικά, συναισθηματικά ή σοβαρά βλάπτοντας την υγεία τους.
25. Εξαφανιστείτε από το προσκήνιο. Εάν είστε βασικός κάτοχος και γνώστης μυστικών ή είστε υπερβολικά παρών στην δημοσιότητα και νομίζετε ότι κατάσταση έχει ενταθεί πολύ, για να αποφύγετε τα ζητήματα που θα σας τεθούν σε κλιμάκωση, απλά μείνετε στην αφάνεια.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice