Διαφημίσεις

Οι αποκρυφιστικοί συμβολισμοί της ταινίας «Metropolis» και οι επιρροές της στον σύγχρονο καλλιτεχνικό κόσμο.

Η ταινία του Fritz Lang, “Metropolis” (1927) αποτελεί μία από τις κλασσικές κινηματογραφικές ταινίες που αντέχουν στον χρόνο. Αν και κάποιος θα περίμενε ότι η ταινία θα ήταν σήμερα πεπερασμένη και ξεχασμένη, το “Metropolis” γίνεται ολοένα και πιο επίκαιρη, καθώς πολλά από αυτά που δείχνει προμηνύουν πολλές πτυχές της σύγχρονης πραγματικότητας και κάποιες από αυτές τις βιώνουμε ήδη. Θα εξετάσουμε λοιπόν το αποκρυφιστικό μήνυμα της ταινίας και την χρήση του σαν πηγή “έμπνευσης” (ή προπαγάνδας και προγραμματισμού των ανθρωπομαζών) από πολλούς “καλλιτέχνες”, όπως οι Lady Gaga, Madonna, Beyonce, Kylie Minogue και άλλοι.

Το Metropolis είναι μία βουβή ταινία επιστημονικής φαντασίας του 1927, γυρισμένη από τον μαιτρ του είδους Γερμανό εξπρεσιονιστή Fritz Lang. Η υπόθεση εξελίσσεται σε μία φουτουριστική δυστοπία, η οποία είναι διαιρεμένη σε δύο ξεχωριστές και διακριτές τάξεις: τους σκεπτόμενους (αυτούς που σκέπτονται) και τους εργάτες (αυτούς που δουλεύουν). Η ταινία περιγράφει τον ανταγωνισμό που αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτές τις αντίπαλες οντότητες. Γνωρίζοντας ότι γυρίστηκε το 1927, παρακολουθώντας σήμερα την ταινία κάποιος μπορεί να απολαύσει την ίδια εμπειρία με τις σύγχρονες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, αφού το σενάριο είναι τρομακτικά κοντά στην πραγματικότητα. Το Metropolis παρουσιάζει μία κοινωνία όπου η «Νέα Τάξη Πραγμάτων» έχει ήδη επιβληθεί και μία επιλεγμένη ελίτ ζει μέσα στην πολυτέλεια, ενώ παράλληλα υπάρχει μία αποκτηνωμένη μάζα ανθρώπων που ζουν και δουλεύουν κάτι από συνεχή και στενή παρακολούθηση.

Έχει παρατηρηθεί ότι κομμάτια της ταινίας έχουν αναπαραχθεί σε μεγάλο βαθμό στον σύγχρονο καλλιτεχνικό κόσμο και ειδικά στην μουσική βιομηχανία. Είτε με την μορφή βίντεο-κλιπ ή φωτογραφιών οι “καλλιτέχνες” συχνά ποζάρουν σαν την ηρωίδα της ταινίας, Μαρία, ένα ανθρωποειδές-ρομπότ προγραμματισμένο να διαφθείρει τα ήθη των εργαζομένων και να υποκινήσει μια εξέγερση, δίνοντας στην ελίτ μια δικαιολογία για να χρησιμοποιήσει την καταστολή της βίας. Όπως κατά έναν ανάλογο τρόπο σήμερα οι “καλλιτέχνες” χρησιμοποιούνται σήμερα από την ελίτ για να διαβρώσουν το ήθος των ανθρωπομαζών.

Ανάλυση της ταινίας «Metropolis»

Αυτοί που δουλεύουν

Η ταινία ξεκινάει δείχνοντας τους εργάτες και την πόλη που ζουν, η οποία βρίσκεται βαθιά, κάτω από την επιφάνεια της γης. Όλοι φορούν τα ίδια ρούχα, περπατούν συγχρονισμένα με σκυμμένα τα κεφάλια δείχνοντας υποταγή, παραίτηση κι απελπισία. Σε όλη την διάρκεια της ταινίας το ανθρώπινο κοπάδι παρουσιάζεται εξουθενωμένο σωματικά και πνευματικά, ιδιαίτερα ευαίσθητο. Με λίγα λόγια συμπεριφέρεται σαν πνευματικά καθυστερημένο. Οποία έκπληξη!! Πάντα τα κοπάδια είναι υπνωτισμένα γι αυτό κι αποκαλούνται κοπάδια, αγέλη -“ανοσία της αγέλης” λένε οι κυβερνώντες.

Σαν ένα κοπάδι λοιπόν, από πρόβατα, οι εργάτες μετακινούνται σε ομάδες, επηρεάζονται με το παραμικρό και μπορείς να τους ξεγελάσεις πανεύκολα. Αυτή η περιγραφή των μαζών ταιριάζει με αυτές του Αμερικανού στοχαστή Walter Lippmann που στο έργο του “Public Opinion” είχε παρομοιάσει την μάζα με μία «αμήχανη αγέλη» που δεν είναι σε θέση να πάρει στα χέρια της την ίδια της την τύχη. Τα λόγια του επικεφαλής της Ναζιστικής προπαγάνδας Joseph Goebbels συνάδουν με την παραπάνω εικόνα που δίνει η ταινία. Ο Χίτλερ είχε πει χαρακτηριστικά «πόσο τυχεροί είναι οι ηγέτες των οποίων οι υπήκοοι δεν σκέφτονται.» (διάβασε Προπαγάνδα και Μάζα.)

Οι εργάτες δουλεύουν σε μία τερατώδη μηχανή, ένα εφιαλτικό βιομηχανικό συγκρότημα όπου πρέπει να εκτελούν αυστηρά και μηχανιστικά επαναλαμβανόμενες κι απάνθρωπες εργασίες. Σε κάποιο σημείο το συγκρότημα παρομοιάζεται με τον Μολώχ, μία αρχαία σημιτική θεότητα που η λατρεία της απαιτούσε ανθρωποθυσίες. Σε κάποιο άλλο σημείο της ταινίας, ένας από τους ήρωες βλέπει την μηχανή να μεταμορφώνεται στον Μολώχ και τους εργάτες να προσφέρονται τον Θεό ανθρωποθυσίες. Ο Μολώχ, ο Θεός Βάαλ, ο Ταύρος του Ήλιου λατρευόταν ευρέως στην αρχαία Μ. Ανατολή έως εκεί που υπήρχαν φοινικικές επιρροές. Συνήθως είχε την μορφή ενός μοσχαριού ή του βοδιού ή ενός άνδρα με κεφάλι ταύρου. Οι θυσίες γίνονταν «μέσα στην κοιλιά του τέρατος.»

Οι εργασίες που εκτελούν οι εργάτες είναι καθαρά μηχανικές, δεν χρειάζεται καθόλου να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους και δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από μία προέκταση της ίδιας της μηχανής, γεγονός που τους απογυμνώνει από κάθε τι ανθρώπινο.

Αυτοί που σκέφτονται.

Αν οι εργάτες ζουν σε μία υπόγεια κολασμένη δυστοπία, αυτοί που σκέπτονται αντίθετα, εξελίσσονται σε μία λαμπερή ουτοπία, μία εξαιρετική απόδειξη των ανθρωπίνων επιτευγμάτων. Η λαμπερή πόλη, ωστόσο, δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς την Μηχανή (Θεός, Μολώχ) και τα κοπάδια των εργατών της. Από την άλλη πλευρά η Μηχανή δεν θα υπήρχε αν δεν υπήρχε η ανάγκη να διατηρηθεί η πόλη. Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι μία διπλή πραγματικότητα όπου δύο αντίθετες οντότητες υπάρχουν αλληλοεξαρτώμενες, μία ιδέα που απηχεί βαθιά στον αποκρυφισμό. (Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στην σύγχρονη ταινία the hunger games που βασίζεται στα ανάλογα βιβλία)

Σε μία από τις καρτέλες που αφηγούνται την ιστορία (προσέξτε την πυραμιδοειδή διάταξη των λέξεων) διαβάζουμε: «Όπως βρίσκεται βαθιά η πόλη των εργατών κάτω από την γη, έτσι ψηλά από πάνω δέσποζε το συγκρότημα που λέγεται «η Λέσχη των Υιών» με αίθουσες διδασκαλίας και βιβλιοθήκες, με τα θέατρά της και τα στάδιά της.»

Σε αυτό λοιπόν βλέπουμε μία όχι και τόσο συγκεκαλυμμένη αναφορά στο γνωστό ερμητικό αξίωμα «όπως πάνω, έτσι και κάτω» Με τον ίδιο τρόπο η ταινία αντικατοπτρίζει δύο αντίθετα, διπολικά περιβάλλοντα όπου ζουν οι στοχαστές και οι εργάτες αντίστοιχα. Η ερμητική Σφραγίδα του Σολόμωντα απεικονίζει τον παραπάνω αξίωμα και παρουσιάζει τις αντίθετες ενέργειες να αντικατοπτρίζουν η μία την άλλη ώστε να πετύχουν την τέλεια ισορροπία. Ο κόσμος του Fritz Lang αναπαριστά τέλεια αυτή την άκρως μεταφυσική ιδέα.

Οι πρωταγωνιστές

Joh Fredersen, ο ημίθεος: Η πόλη ιδρύθηκε, χτίστηκε και διοικείται από τον αυταρχικό Joh Fredersen. Ως ο δημιουργός και ο μόνος ηγεμών της Μητρόπολης, ο Fredersen απηχεί τον δημιουργό της Γνωστικής παράδοσης, έναν ημίθεο που είναι ο δημιουργός και ο ηγέτης του κόσμου της ύλης. Ο Joh Fredersen να καταστρώνει την επόμενη κίνησή του κρατώντας έναν διαβήτη θυμίζοντας στους θεατές τον ρόλο του σαν ο «μέγας αρχιτέκτονας» της Μητρόπολης. (συμβολίζει και παραπέμπει σε Μυστικές Εταιρίες, Στοές και λαγούμια.)

Ο ποιητής και ζωγράφος ανάμεσα στα άλλα, William Blake παρουσιάζει στον διάσημο πίνακά του, αυτόν τον γνωστικό δημιουργό και ηγεμόνα της κατώτερης κι ατελούς σφαίρας της ύπαρξης όπου η αμαρτία και η δυστυχία κυριαρχούν. Η παρουσία του διαβήτη δανείζεται τον μασονικό συμβολισμό που παρουσιάζει το Θεό σαν τον «Μέγα Αρχιτέκτονα του Σύμπαντος.»

Ο γιος του Joh Fredersen λέγεται Freder, που όπως όλα τα παιδιά των αφεντικών απολαμβάνει μία πολυτελή ζωή και ανακαλύπτει την σκληρή πραγματικότητα των εργατών που ζουν κάτω από την γη. Θέλοντας να γνωρίσει από πρώτο χέρι τον κόσμο των εργατών, ο Freder κατεβαίνει στα κατώτερα επίπεδα και αλλάζει θέση με έναν εργάτη. Ο Freder γίνεται κατά κάποιον τρόπο σαν μία Μεσσιανική φιγούρα, ενός σωτήρα που κατεβαίνει προς τα κάτω. Επίσης ερωτεύεται την Μαρία, μία αγία νεαρή γυναίκα από το προλεταριάτο. (ξέρεις άραγε τι σημαίνει η λέξη, προλετάριος;)

Η Μαρία: Η Μαρία είναι μία χαρισματική γυναίκα που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από τους εργάτες που δουλεύουν μαζί της. Καταλαβαίνει την δυστυχία τους και την απελπισία τους καθώς και ότι μία επανάσταση προετοιμάζεται. Η Μαρία βγάζει λόγους για την ειρήνη και για την υπομονή, προφητεύοντας τον ερχομό ενός «διαμεσολαβητή,» που θα γίνει «η καρδιά μεταξύ του κεφαλιού (στοχαστές) και του χεριού (εργάτες).» Σε Κάποιο σημείο, η Μαρία αφηγείται την ιστορία του Πύργου της Βαβέλ όπου υπογραμμίζει ότι: «Μέγας είναι ο Κόσμος και ο Δημιουργός του. Και μέγας είναι ο Άνθρωπος!»

Αυτή η δήλωση έχει μια βαθιά απήχηση στις μυστικιστές σχολές, στοές και λαγούμια, που διδάσκουν ότι οι άνθρωποι έχουν την δυνατότητα να γίνουν Θεοί μέσω της φώτισης. Μέσα στους αιώνες αρχιτεκτονικά μνημεία χρησιμοποιήθηκαν για να μεταδώσουν τις αρχές των μυστηρίων και να δοξάσουν την υπεροχή του ανθρωπίνου νου. Εν μέρει γι’ αυτούς τους λόγους λοιπόν υπάρχουν αρκετές κοινές αναφορές μεταξύ του Ελευθεροτεκτονισμού και του Πύργου της Βαβέλ.

“Όσον αφορά την Μασονία, η Βαβέλ φυσικά αντικατοπτρίζει ένα Τεκτονικό έργο και πρώτοι εκφραστές της αποκόμισα όλα τα δυνατά οφέλη από την ιστορία αυτή. Θυμούνται ότι οι άνθρωποι που «μοιράζονται μία γλώσσα και έναν λόγο» ταξίδεψαν από την Ανατολή στην Δύση, όπως εκείνοι που δοκιμάστηκαν και επιβεβαιώθηκαν σαν Δάσκαλοι Τέκτονες. Όταν έφθασαν στο συμφωνημένο μέρος στην γη Shinar, επιβεβαιώνεται ότι εγκαταστάθηκαν εκεί σαν Noachide, το πρώτο όνομα των Μασόνων. Ήταν εκεί που έχτισαν και τον ψηλό τους πύργο, αυτόν της σύγχυσης. Από το κακό έρχεται όμως το καλό και η σύγχυση των γλωσσών έδωσε την θέση της «στην αρχαία πρακτικών των Μασόνων να επικοινωνούν χωρίς την χρήση προφορικού λόγου.» από το βιβλίο του Arthur Edward Waite, A New Encyclopedia of Freemasonry and of Cognate Instituted Mysteries: Their Rites, Literature and History.

Ωστόσο, η Μαρία αναφέρει ότι «οι έπαινοι για έναν άνδρα γίνονται για άλλον άνδρα κατάρα.» Με άλλα λόγια , το μνημείο δοξάζοντας το μεγαλείο του ανθρώπινου πνεύματος χτίστηκε με το αίμα και τον ιδρώτα των εργατών που δεν γνώριζαν τίποτα από το μεγάλο όραμα του Στοχαστή. Και στην ταινία, επαναλαμβάνεται το ίδιο πράγμα από την αρχή. Το όνομα του αρχηγείου του ημίθεου Joh Fredersen; Μα φυσικά… ο Πύργος της Βαβέλ.

Rotwang, ο εφευρέτης: Ο Rotwang είναι ο εφευρέτης της Μητρόπολης και το σήμα κατατεθέν του είναι το μηχανικό του δεξί χέρι που έχει αντικαταστήσει αυτό που έχασε κατά την διάρκεια κάποιων πειραμάτων του. Αυτή η εικόνα δηλώνει ξεκάθαρα ότι ο εφευρέτης έχει επιλέξει το “μονοπάτι του αριστερού χεριού;”

Μαθαίνοντας ότι οι εργάτες σχεδιάζουν επανάσταση, ο Joh Federsen ζητά την βοήθεια του εφευρέτη και τρελού επιστήμονα Rotwang. Αν και η δουλειά του επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην ταινία υπάρχουν αρκετά στοιχεία που δείχνουν ότι είναι επίσης γνώστης του μυστικισμού για να δημιουργήσει νέες εφευρέσεις. Λέγεται ότι ζει «σε ένα μικρό σπίτι ξεχασμένο από τους αιώνες,» που δηλώνει ότι η παράδοση του επιστήμονα, κατάγεται και πάει πίσω σε αρχαίες μυστικιστικές παραδόσεις. Το υπόγειο του σπιτιού του έχει μία μυστική πόρτα που οδηγεί σε κατακόμβες 2000 ετών παλιές γεγονός που θυμίζει για άλλη μία φορά τις αρχαίες και μυστικές καταβολές του Rotwang. Επιπλέον στην μπροστινή πόρτα του σπιτιού του υπάρχει το σύμβολο της πεντάλφα, παραπέμποντας στους Πυθαγορείους, στον μυστικισμό και στον Ελευθεροτεκτονισμό.

Λένε ότι οι μαθητές του Πυθαγόρα χάραζαν αυτό το σύμβολο στην πόρτα του σπιτιού τους σαν ένα μυστικό σύμβολο ώστε να αναγνωρίζονται μεταξύ τους. Τόσο το σύμβολο όσο και η σημασία του παραμένουν μυστικά παρόλο ότι χρησιμοποιείται σήμερα ευρέως γιατί μόνο αυτοί που ήταν μυημένοι στην Πυθαγόρεια γεωμετρία μπορούσαν να το σχεδιάσουν σωστά και να εκτιμήσουν το βαθύτερο νόημά του σαν ένα σύμβολο και πύλη για αυτά τα μυστήρια.

Αν θέλουμε να προχωρήσουμε την σκέψη μας στο δικό μας κόσμο, ο Rotwang είναι για τον Joh Fredersen, ότι ήταν ο John Dee για την Βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας: ένας αγαπητός σύμβουλος βυθισμένος στον κόσμο της επιστήμης, της μαγείας, της αστρολογίας και της Ερμητικής φιλοσοφίας. Αν ο Fredersen αντικατοπτρίζει τους σημερινούς ηγέτες, τότε ο Rotwang είναι σαν το κρυφό εκκρεμές των αποφάσεων, μία μυστική ύπαρξη για το ευρύ κοινό, αλλά ιστορικά πάντα παρούσα.

Ο εφευρέτης παρουσιάζει γεμάτος υπερηφάνεια την νέα του εφεύρεση στον Fredersen, τον Άνθρωπο-Μηχανή, τον οποίο θεωρεί ότι είναι «ο Άνθρωπος του Μέλλοντος.» Το ανθρωποειδές έχει την ικανότητα της επικοινωνίας όπως κάθε άλλος άνθρωπος και ο Rotwang αναφωνεί ότι «κανείς δεν θα μπορεί να διακρίνει τον Άνθρωπο-Μηχανή από έναν θνητό!» Το διανθρωπιστικό όραμα είναι ήδη παρόν από τις αρχές λοιπόν της δεκαετίας του 1920! (έχουμε γράψει επανειλημμένως για τις “Οργανικές Πύλες” αναζήτησε τα άρθρα)

Ο Fredersen λέει τότε στον Rotwang να κάνει τον Άνθρωπο-Μηχανή να μοιάζει με την Μαρία, ώστε να χρησιμοποιήσει την αξιοπιστία της και το χάρισμά της για να σπείρει την διχόνοια ανάμεσα στους εργάτες. Η Μαρία ξαπλώνει όσο ό Rotwang κάνει το ανθρωποειδές να μοιάζει με αυτή. Προσέξτε στην εικόνα επάνω την ανεστραμμένη πεντάλφα πάνω από το κεφάλι του Ανθρώπου-Μηχανή. Αν η όρθια πεντάλφα αντιπροσωπεύει την θεραπεία, την μαθηματική τελειότητα, τα πέντε στοιχεία, η ανεστραμμένη αντιπροσωπεύει την διαφθορά αυτών των αξιών και την μαύρη μαγεία.

Έτσι λοιπόν, τι κοινό έχουν οι “καλλιτέχνες” με αυτό το ανθρωποειδές που προγραμματίζεται από τους κυρίαρχους ανάκατα με ένα μείγμα επιστήμης μαζί με μυστικισμό; Πάρα πολλά κοινά… δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και θα καταλάβετε. Η Lady Gaga σε μια φωτογραφία για παράδειγμα φαίνεται να δανείζεται πολλά στοιχεία από την ταινία. Ο τραγουδιστής των Queen, Freddie Mercury στο βίντεο-κλιπ του τραγουδιού Radio Gaga εμπνευσμένο αρκετά από την ταινία και με πολλές σκηνές από αυτήν έχει αντικαταστήσει το κεφάλι της Μαρίας με το πρόσωπό του.

Πίσω στην ταινία τώρα, όταν το ανθρωποειδές έχει τελειώσει ο Rotwang του λέει: «Θέλω να κατέβεις στα βάθη για να καταστρέψεις την δουλειά της γυναίκας της οποίας δημιουργήθηκες κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση!» Και η Μαρία-ρομπότ ανταποκρίνεται κλείνοντας το ένα μάτι και με ένα διαβολικό μειδίαμα. Πιθανόν γνωρίζεται την σημασία του ενός οφθαλμού και το πόσο το χρησιμοποιούν απροκάλυπτα σαν εικόνα οι “καλλιτέχνες” για να προγραμματίζουν τις ανθρωπόμαζες. (αναζήτησε το άρθρο Νοητικός Ελέγχος Monarch)

Το Ρομπότ-Μαρία στέλνεται τότε σε ένα ανδρικό κλαμπ, το Yoshiwara όπου χορεύει εξωτικούς χορούς. Σε έναν από αυτούς παρουσιάζεται σαν την Βαβυλώνα, την Μεγάλη Πόρνη της Αποκαλύψεως. Σας θυμίζει κάτι αυτή η εικόνα; Μήπως μία αντίστοιχη σκηνή από ένα άλλο μουσικό βίντεο-κλιπ της Madonna στο τραγούδι Material Girl, (εικόνα κάτω) όπου και εκεί παίζει τον ρόλο της Βαβυλώνας;

Η «προγραμματισμένη» Μαρία εκτελεί μεθυστικούς χορούς μπροστά σε ένα άπληστο κοινό οδηγώντας τους άνδρες σε καυγάδες, σε λαγνεία, σε ζήλια και σε όλα τα θαυμαστά θανάσιμα αμαρτήματα. Όταν βρίσκεται μαζί με τους συναδέλφους της, η Μαρία ενεργεί σαν «πράκτορας-προβοκάτορας», προκαλώντας τους εργάτες να επαναστατήσουν και δίνοντας με αυτόν τον τρόπο εύλογο λόγο στον Joh Fredersen να χρησιμοποιήσει βία εναντίον τους. Στην πραγματικότητα ενεργεί ενάντια στα συμφέροντα των ανθρώπων και για τον συμφέρον της ελίτ. Οποία έκπληξη!!!

Με την βοήθεια του επιστάτη τους (γιατί δεν μπορούν οι εργάτες να σκεφτούν και να ενεργήσουν από μόνοι τους), οι εργάτες τελικά αντιλαμβάνονται ότι το ανθρωποειδές τους έχει εξαπατήσει. Πιστεύοντας ότι είναι μάγισσα, βρίσκουν το Ρομπότ-Μαρία και το καίνε στην πυρά. Το κάψιμο στην πυρά είναι τελετουργία άκρως υπερφυσικού τρόμου, όπως και ο αποκεφαλισμός με γκιλοτίνα.

Μια σειρά από γεγονότα συμβαίνουν μετά, αλλά δεν θα σας χαλάσω το τέλος για όσους δεν έχουν δει την ταινία. Θα σας πω μόνο ότι η ταινία τελειώνει με τα εξής λόγια: «Ο διαμεσολαβητής ανάμεσα στο κεφάλι και τα χέρια πρέπει να είναι η καρδιά.» Αυτό είναι το «ηθικό δίδαγμα της ιστορία» που είναι βασικά ένα μήνυμα για την ελίτ. Δηλαδή για να κρατήσεις τις μάζες υπό έλεγχο, για να κρατήσεις τους καταπιεσμένους θα πρέπει να παγιδεύσεις την καρδιά τους. Και αυτό κάνουν τα Μέσα Μαζικής Αποβλάκωσης. Αυτό κάνει η π ρ ο π α γ ά ν δ α.-

Παρόμοια φράση εμφανίζεται και στο βίντεο-κλιπ της Madonna Express Yourself όπου και αυτό δανείζεται πολλές εικόνες από την ταινία: «Χωρίς την καρδιά δεν μπορεί να υπάρξει κατανόηση μεταξύ του κεφαλιού και του χεριού. Με την σειρά της το βίντεο-κλιπ της Christina Aguilera, Not Myself Tonight, δανείζεται πολλές σκηνές από το Express Yourself.

Το Ηθικό Δίδαγμα του Metropolis.

Το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας της ταινίας δεν είναι «ας καταργήσουμε όλες τις αδικίες και να ξαναφτιάξουμε έναν κόσμο όπου όλοι είναι ίσοι» και σίγουρα δεν είναι «ας είμαστε δημοκρατικοί και να ψηφίζουμε αυτούς που θέλουμε να μας κυβερνούν», όχι δα, είναι περισσότερο «να στείλουμε τους εργάτες πίσω στα κάτεργα όπου και ανήκουν, αλλά με την βοήθεια ενός διαμεσολαβητή που θα είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των εργατών και των στοχαστών.»

Τώρα λοιπόν που τα είπαμε αντιλαμβάνεστε ότι η ταινία είναι ιδιαιτέρως «ελιτίστικη» δεδομένου ότι εξακολουθεί να υποστηρίζει την ύπαρξη μίας ξεχωριστής ομάδας ανθρώπων που θα ελέγχουν τις περισσότερες πηγές πλούτου και θα διευθύνουν μία εργατική τάξη. Στο τέλος, οι εργάτες -και ο Freder- εξαπατήθηκαν πιστεύοντας ότι η θέση τους θα αλλάξει. Στην πραγματικότητα, όλα έμειναν όπως πριν και ο Joh κατάφερε να κάνει τον αφελή γιο του να παρουσιάσει το φιλικό πρόσωπο της ελίτ, ενώ ταυτόχρονα έδινε αναφορά σε όλα όσα συνέβαιναν κάτω από την γη οδηγώντας σε έναν πιο σφικτό έλεγχο και παρακολούθηση. Ποιος έχει σήμερα το ρόλο του Freder στην εργατική τάξη; Τα Μέσα Μαζικού Ελέγχου. Τα ΜΜΕ είναι ο διαμεσολαβητής και αυτή είναι η λειτουργία τους, γι’ αυτό πληρώνονται αδρά.

Τα ΜΜΕ ελέγχουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των ανθρωπομαζών σε καθημερινή βάση ξεγελώντας τους ώστε να επιδιώκουν και να αγαπούν την καταπίεση υπό την οποία βρίσκονται. Η βιομηχανία της διασκέδασης είναι ένα κομμάτι των ΜΜΕ και η μουσική είναι ένας ευχάριστος τρόπος για να μεταδίδονται τα μηνύματα της ελίτ στην νεολαία. Η αναφορές στην ταινία Metropolis στα τραγούδια δεν είναι παρά αστείες για όσους γνωρίζουν, σαν να λένε «αυτός ο καλλιτέχνης δουλεύει για εμάς.» Έτσι λοιπόν, ορίστε, μπορείτε να είστε ανίδεοι, ένας εκφυλισμένος και υλιστής άνθρωπος όπως αυτά που παρουσιάζονται στα βίντεο-κλιπ… έτσι ακριβώς σας θέλουν, υπήκοο, πρόβατο, κοπάδι, αγέλη.

Οι αναλογίες μεταξύ του Metropolis και της σύγχρονης βιομηχανίας θεάματος, της σύγχρονης πραγματικότητας είναι τρομακτικά ταυτόσημες. Γιατί αυτή η ταινία, θα αναρωτηθείς; Γιατί είναι χαρακτηριστική για τους «Illuminati καλλιτέχνες;» Αν έχετε διαβάσει και άλλα ανάλογα άρθρα από το terrapapers, αλλά κι από αλλού αντιλαμβάνεστε ότι η ταινία αγγίζει πολλά σύγχρονα θέματα: διανθρωπισμός, μαύρος αποκρυφισμός, εκφυλισμός των ηθών, κράτος ελέγχου, έλεγχος του νου και της σκέψης, κ.ά. Το Metropolis είναι βασικά ένα σχέδιο για τον έλεγχο της μάζας. Όπως η Μαρία, οι σημερινοί “καλλιτέχνες” διαλέγονται από την εργατική τάξη και ουσιαστικά προγραμματίζονται και αναδημιουργούνται για να γίνουν οι μυστικοί πράκτορες αυτών που βρίσκονται ψηλά. Παρατηρείστε πόσοι “καλλιτέχνες” έχουν άγρια alter-ego με διαφορετικό όνομα και προσωπικότητα. Ο βασικός ρόλος των “καλλιτεχνών” είναι να προπαγανδίσουν την ατζέντα της ελίτ μέσω της μουσικής, των βίντεο προβάλλοντας την μέσα από το σεξ για να την κάνουν πιο ελκυστική.

Τελετουργία σε κοινή θέα.

Το Metropolis είναι στην κυριολεξία μία ταινία «από τη ελίτ, για την ελίτ.» Ασχολείται με τις ανησυχίες εκείνων που διαχειρίζονται τον κόσμο και παρουσιάζει μια λύση-αντίδραση που δεν θα διαταράξει το ισχύον καθεστώς. Η ταινία είναι, επίσης, διαποτισμένη με Τεκτονικό συμβολισμό και περιέχει πολλά σύμβολα που αναφέρονται σε αρχαία μυστήρια που προορίζονται για να αποκωδικοποιηθούν από κατάλληλα μυημένους. Με άλλα λόγια, η ταινία ήταν κατά κύριο λόγο με στόχο την άρχουσα τάξη. Οι “καλλιτέχνες” αντιγράφουν την Μαρία της ταινίας, το προγραμματισμένο ανθρωποειδές μέσω των πράξεών τους και εκτελώντας τις ίδιες λειτουργίες. Για ποιο λόγο ντύνονται όπως αυτή; Γιατί οι τραγουδιστές την αγαπούν τόσο πολύ;

Πιθανόν δεν την αγαπούν τόσο όσο εκείνοι που βρίσκονται στα παρασκήνια, οι σκηνοθέτες και οι image-makers, όσοι έχουν την δύναμη στην μουσική βιομηχανία. Εκείνοι αποφασίζουν τι θα κάνουν οι σταρ και τι αντιπροσωπεύουν. Και σήμερα η βιομηχανία θεάματος είναι ελιτιστική και διαποτισμένη με τους συμβολισμούς των Illuminati προωθώντας την ηθική κατάπτωση και τον εξευτελισμό των παραδοσιακών αξιών. Αν οι “καλλιτέχνες” θα έπρεπε να αντιπροσωπεύουν την απόλυτη ελευθερία και δημιουργικότητα, τότε γιατί οι τραγουδιστές παίζουν τον ρόλο ενός νοητικά ελεγχόμενου ρομπότ; Για τον λόγο ότι, απλούστατα αυτό είναι.

Το Metropolis είναι όντως μία εξαιρετική ταινία, (αναζήτησε και το άρθρο: Equilibrium) σε τέτοιο βαθμό που είναι επίκαιρη ακόμα και μετά από τόσες δεκαετίες μετά την πρώτη προβολή της. Αν η ελίτ κάνει αυτό που θέλει εδώ και τόσο καιρό, το Metropolis θα γίνει ακόμα περισσότερο επίκαιρο στα επόμενα χρόνια που θα έρθουν. Δείτε την και συγκρίνετε την με την καθημερινότητα, για να μην πέσετε απότομα από το αγαπημένο σας σύννεφο.

@Ion Maggos /terrapapers.com / 03-2012

Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή

Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek