Kάποιοι είπαν ότι μοιάζει με τον οξαποδώ, άλλοι άσκησαν κριτική για το γεγονός ότι ο “έκπτωτος” άγγελος τελικά… έπεσε επιβεβαιώνοντας τον χαρακτηρισμό, άλλοι απλώς στάθηκαν καθαρά στην αισθητική απορρίπτοντας το γλυπτό.
Και οι τελευταίoi ήταν και η πλειοψηφία, σύμφωνα με την δική μας σύντομη δημοσκόπηση που κάναμε μέσω των social media.
Ωστόσο ένα έργο τέχνης δεν χρειάζεται κάποιος να σου πει αν είναι όντως έργο τέχνης, ή να σου διαβάσει το βιογραφικό του καλλιτέχνη να πεισθείς. Ένα γλυπτό μιλάει από μόνο του και δεν είναι λίγοι αυτοί που μπορούν να το κρίνουν με καθαρά καλλιτεχνικά κριτήρια και μόνο. Ας μην υποτιμάμε το κοινό ως αγράμματο κι ακαλλιέργητο.
Όμως με τι μοιάζει, στ’ αλήθεια ο Phylax; Εκτός από τα φτερά, δεν θυμίζει και πολύ τον Μπαφομέτ. Λείπει η τραγίσια μορφή, τα κέρατα, τα στήθη και το μόριο που του προσδίδουν τον ερμαφρόδιτο χαρακτήρα του. Τα πόδια του Μπαφομέτ είναι επίσης τραγίσια και τα χέρια κάνουν το σύμβολο του δυαδισμού. Ίσως το έντονο κόκκινο χρώμα σε κάποιους να είναι αναφορά στον σατανά.
Όμως θα έλεγε κάποιος ότι περισσότερο μοιάζει με αρχαία αιγυπτιακή μορφή. Ο λαιμός και το κεφάλι είναι ξεκάθαρα αυτό του φιδιού. Και τα φτερά, σε σύγκριση με του Μπαφομέτ που είναι κατεβασμένα, είναι ανοιχτά, έτοιμα να τον κάνουν να πετάξει, τα χέρια έτσι που είναι ακουμπισμένα επίσης φανερώνουν εγρήγορση και όχι μορφή που κάθεται κάπου ως “φύλακας” ενός χώρου, πιότερο κάποιας μορφής που παρατηρεί και καραδοκεί.
Χέρια και πόδια είναι ανθρώπινα, αλλά τα δάχτυλα μετρημένα σε τρία. Εν ολίγοις, ο Phylax είναι ένα σχεδόν πιστό αντίγραφο μιας αρχαίας Αιγυπτιακής απεικόνισης ενός πτερόσαυρου!
Πολλοί αρχαίοι ιστορικοί μιλούν για φτερωτά φίδια, ή για πτερόσαυρους, που κατοικούν στα βουνά και τις ερήμους κοντά στην Αίγυπτο. Υπάρχει ακόμη και ένα αιγυπτιακό ιερογλυφικό σύμβολο για το φτερωτό φίδι που εμφανίζεται εμφανώς στο Βιβλίο των Νεκρών και αλλού.
Ο παγκοσμίου φήμης χρυσός θρόνος του βασιλιά Τούτ έχει φτερωτά φίδια που σχηματίζουν τα χέρια. Γνωστό ως Wadjet, το φτερωτό φίδι της Αιγύπτου, ήταν σεβαστό ως προστάτης των Φαραώ και ελεγκτής των υδάτων του Νείλου. Στην πραγματικότητα, φτερωτά φίδια απεικονίζονται σε πολλά από τα φέρετρα της αρχαίας Αιγύπτου.
Πολλές απεικονίσεις δείχνουν τη θεότητα Wadjet cobra (ή Uraeus), με φτερωτά πτερύγια, σε αντίθεση με τις δερματοειδείς πτέρυγες ενός πτερόσαυρου, όπως φαίνεται στον πάπυρο δεξιά όπου ένα «saraph» (φίδι) προστατεύει τον θεό Όσιρις.
Ωστόσο, στο Achziv, στο βόρειο Ισραήλ, ανακαλύφθηκε μια σφραγίδα αιγυπτιακού σχήματος. Η σφραγίδα χρονολογείται από το 1292 – 1075 π.Χ. και στεγάζεται στο Βρετανικό Μουσείο. (Giveon, Raphael, Scarabs από πρόσφατες ανασκαφές στο Ισραήλ, 1988, σελ. 37)
Ένα αιγυπτιακό Wadjet με πόδια, εμφανίζεται στο Βιβλίο των Νεκρών (Keel, Othmar, Jahwe-Visionen und Siegelkunst, 1977, σελ. 77). Μια ακόμα σφραγίδα σχήματος αιγυπτιακού τύπου που βρέθηκε στο Tel Gerisa, στο Ισραήλ, φαίνεται να απεικονίζει μεγάλο κυνήγι του pterosaur ibex (Giveon, Raphael, Scarabs από πρόσφατες ανασκαφές στο Ισραήλ, 1988, σελ. 70-71.)
Το μακρύ, τρελό κεφάλι εκτός από ρόλο κεφαλής πάνω του, είναι και ουρά, όπως και οι pterodactyloid pterosaurs, ενώ τα δύο πτερύγια παρουσιάζουν τα μοναδικά κυματοειδή χαρακτηριστικά (όπως φαίνεται στο απολίθωμα Solnhofen Rhamphorhynchus). Το επίπεδο λεπτομέρειας είναι παρόμοιο με αυτό του ibex. Η σφραγίδα χρονολογείται από το 1300-1150 π.Χ. και τώρα βρίσκεται στο Ινστιτούτο Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ.
Ομοίως, ένα αιγυπτιακό άγαλμα που κατοικεί σε ένα μουσείο του Βερολίνου απεικονίζει ένα ιπτάμενο φίδι με πόδια αθλητικά, τρία πτερύγια νύχια, ένα πρωτοπατάγιον (ένα τμήμα της πτέρυγας πάνω από το βραχίονα που είναι γνωστό από τις απολιθωμένες αποτυπώσεις του πτερόσαυρου) και ένα πτερύγιο ουράς. Αυτός ο πτερόσαυρος φαίνεται να κυνηγάει ένα γεράκι και φαίνεται να έχει την οδοντιατρική δομή ενός Σκαφογναθού. (Goertzen, John, “The Rhamphorhynchoid Pterosaur Scaphognathus crassirostris: A ‘Living Fossil’ Until the 17th Century,” 1998 ICC Paper.)
Ανάλογες απεικονίσεις έχουν βρεθεί και στους Μάγια, στο Μεξικό, ενώ στην Κίνα, η μορφή του πτερόσαυρου είναι η πολύ γνωστή του Δράκου.
Ο Δράκος, ωστόσο, είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής μορφή του Μεσαίωνα, στην Ευρώπη. Ένα κοινό μοτίβο στη μεσαιωνική τέχνη είναι η δολοφονία του δράκου από τον Άγιο Μιχαήλ (που ελήφθη από την Αποκάλυψη 12: 7-9). Κάτω αριστερά βρίσκεται ένας πίνακας του Antonio del Pollaiuolo, Ιταλός αναγεννησιακός καλλιτέχνης που εργάστηκε στα τέλη του 14ου αιώνα. Αυτό το κομμάτι δείχνει μια σειρά από πτεροσαουριακά χαρακτηριστικά, όπως το πόδι του ιστού, τέσσερα δάκτυλα, φτερά που μοιάζουν με νυχτερίδα, όπως το λαιμό και τα μαλλιά. Στο κέντρο, σημειώστε τον φτερωτό Μιχαήλ που οραματίζεται τον δράκο από την εκκλησία του Αγίου Μάρκου στη Βενετία. Εδώ, ο ιπτάμενος Μιχαήλ και οι άγγελοι κατατροπώνουν τον Σατανά που έχει τη μορφή ενός wyvern dragon (στα δεξιά). Αυτό είναι από το Liber Floridus, ένα φλαμανδικό χειρόγραφο που χρονολογείται γύρω στο 1448 μ.Χ. Παρουσιάζει μια φτερωτή μορφή με τεράστια φτερά μεμβράνης.
Από αυτή την άποψη, θα μπορούσε κανείς να ξαναγυρίσει στη σημειολογία του Σατανά.
Τι ήταν οι πτερόσαυροι
Οι Πτερόσαυροι ήταν ιπτάμενα ερπετά, σύμφωνα με το Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Ήταν κοντά ξαδέλφια στους δεινόσαυρους, ενώ το μέγεθός τους ήταν μιας μεγάλης ποικιλίας, από μικροσκοπικά ως τεράστια.
Πετούσαν στον ουρανό ως τα πρώτα ζώα που εξελίχτηκαν μετά από έντομα, από τα 220 μέχρι τα 65 εκατομμυρία χρόνια πριν.
Οι πτερόσαυροι έτρωγαν πιθανώς μωρά δεινοσαύρων, αλλά οι ερευνητές λένε ότι θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα να αρπάζει ως θήραμα ακόμα και το μέγεθος ενός ανθρώπου.
Είτε ως Αιγυπτιακή θεότητα, είτε ως κινέζικος ή μεσαιωνικός δράκος, είτε ως απλή απεικόνιση ενός πτερόσαυρου, ο Phylax του Παλαιού Φαλήρου βγάζει μια μάλλον σκοτεινή αίσθηση παρά το έντονο κόκκινο χρώμα του.
Δίδραχμο της Φαιστού, 280 π.Χ. Ο φτερωτός Τάλως οπλισμένος με πέτρα.
Μια φορά με τον Τάλω, τον μυθικό φύλακα της Κρήτης που ισχυρίζονται όλοι οι υπερασπιστές του γλυπτού, δεν έχει απολύτως καμία σχέση, μπορείτε να το δείτε και μόνοι σας!
Όσοι εξέφρασαν αντίθετη άποψη -με αποδεκτό ή μη αποδεκτό τρόπο (είμαστε κατά των βανδαλισμών, για να μην παρεξηγηθούμε)- χαρακτηρίστηκαν ως οπισθοδρομικοί. Πιο πολύ κι από τον πτερόσαυρο…;
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΩΣ ΤΟΝ ΕΙΠΑΤΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΡΙΞΑΝΕ ΚΥΡΙΕ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ;;
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αυτος ειναι τελικα, ο χαμουρογαμοσαυρος
Γιατι το κανουμε θεμα…..δεν το θελαμε ….ετσι απλα …..καλα εκανε και επεσε……δεν θα μας λεψει…..
Οτι και να λέτε, Οςο κι αν προσπαθήσετε να εξωραισετε αυτο το ανοσιούργημα, δεν παύει να τρομάζει, κι αυτο δεν ειναι τέχνη. Η τέχνη γαληνεύει την ψυχη. Εξ αλλου η λέξη άγαλμα βγαίνει απο το αγαλλομαι, αγαλλιαση, δηλαδη ευφραίνομε. Αυτο το πράγμα ποιος ευφραίνεται να το βλεπει;;; Ποιος αγαλλιάζει;;; Εχουμε ξεχασει εμεις οι Ελληνες τι σημαίνει αρμονία και κάλλος;;; Σαν πολλα να εχουμε ξεχασει νομιζω ε;;;;
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ.ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΩΝ ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ Η ΑΜΥΝΑ ΕΧΕΙ ΑΛΛΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ.ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΓΛΥΠΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΛΙΟΥ ΦΑΕΙΝΟΤΕΡΟ OTI H ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ,ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΜΑΣΗΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΗΜΑΡΧΟΥ,ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΗ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΗ ΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΜΙΑ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ.”ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ”.
έχω σταματήσει να ασχολούμαι με την τέχνη…..εδώ και πολλά χρόνια….κόκκινος άγγελος μετην μορφή φιδιού…….ευχαριστώ αλλά δεν θα πάρω…..
Πάντως ο ίδιος ο δημιουργός του στο σκάι τον ονομάζει σάτανα.
Χριστιανός Ορθόδοξος είμαι μεγαλομένος απο τα πρώτα βιβλιά μου της Ελληνικής Μυθολογίας και Παιδείας. Πολιτισμός μας είναι και Αρχαία κληρονομιά μας η Μυθολογία. Δεν βρήκαν να βάλουν ένα άγαλμα του Δία, του Ερμή κάτι ρε φίλε…Ξένες χώρες τα έχουν. Αυτό το Αιγυπτιακό και Σατανιστικό σίχαμα βρήκαν να βάλουν σε ένα παλούκι? Κακόγουστο και σε σκιάζει…Έλεος!!!
Δηλαδή μας περιμένουν και άλλοι φύλακες….
Φύλαξ- φύλακας .
αυτός που φυλάσσει, που επιτηρεί κάτι φροντίζοντας για την ασφάλειά του ή την ακεραιότητά του ή την καλή λειτουργία του
Συνόνυμα
φρουρός αρσενικό ή θηλυκό
πρόσωπο που φρουρεί κάποιον ή κάτι
(μεταφορικά) πρόσωπο που προστατεύει ή υπερασπίζεται κάτι
εκείνος που φρουρείται, φυλάσσεται για να μην αποδράσει
ο φρουρούμενος υπόδικος/κατηγορούμενος
Θα μπορούσε κάποιος να πετάξει πολύ περισσότερα…
Εμείς λοιπόν να πούμε τέχνη το φίδι με τα φτερά ….που μας φυλάει – φρουρεί
για να είμαστε τρέντι…
Μάλιστα
Οκ
ΣΕΙΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΔΑΙΜΟΝΙΚΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΝΟΜΙΖΩ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΑΣΟΝΙΚΗ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΕΚΦΥΛΙΣΤΙΚΗ ΜΥΚΟΝΟ ΤΟΝ ΠΟΥΣΤΗΔΩΝ.
Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΑΤΑΝΑ ΠΑΝΤΟΣ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΠΑΙΔΟΦΙΛΟ ΣΥΓΟΥΡΑ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΝΟΜΑΛΑΡΑ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ.ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΩΡΑΙΑ ΤΕΧΝΗ ΜΕ ΑΡΜΟΝΙΑ ΟΧΙ ΝΕΑ ΤΕΧΝΗ ΣΚΑΤΑ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟΠΕΟΝ.
Είναι ο dickhead, φτυστος ο πεοκεφαλος αμμογαμοσαυρος ο ερυθρός, κλασική εικαστική αστική μπαρουφα.
Αναξιο λόγου, χάρης και αισθητικής γλυπτό, ο μόνος λόγος που θα μπορούσε να προκαλέσει ενδιαφέρον, ήταν αυτό που τελικά έγινε…. κάποιοι να το γκρεμισουν. Κλάην μάην
Dickhead ..ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ μούσκεμα έγινα
Εμένα μου θυμίζει τον στίχο του Σαββόπουλου: “φίδι, πίθηκος κι αητός”. Τι να εννούσε άραγε ο ποιητής;
Τον έκπτωτο άγγελο στην πλατεία Καρα’ι’σκάκη δεν τον πείραξε κανείς πάντως τόσα χρόνια.