«Αν κάποιος από αυτό το ακροατήριο ελπίζει ότι αυτή η ενότητα θα έρθει με το θρίαμβο μιας οποιασδήποτε θρησκείας και τον αφανισμό των άλλων, σ’ αυτόν δεν έχω παρά να πω: Αδερφέ μου οι ελπίδες σου θα διαψευσθούν. Μήπως επιθυμώ οι Χριστιανοί να γίνουν Ινδουιστές; Προς Θεού! Μήπως επιθυμώ οι Ινδουιστές ή οι Βουδδιστές να γίνουν Χριστιανοί; Προς Θεού! … Οι Χριστιανοί δεν πρέπει να γίνουν Ινδουιστές, ούτε Βουδδιστές ούτε και αυτοί να γίνουν Χριστιανοί. Αλλά κάθε θρησκεία θα πρέπει να αφομοιώσει το πνεύμα των άλλων θρησκειών, διατηρώντας ωστόσο τις ιδιαιτερότητες της, προκειμένου να αναπτυχθεί σύμφωνα με τους δικούς της νόμους».
Σουάμι Βιβεκανάντα στην ομιλία του στο Α’ Κοινοβούλιο των Θρησκειών του Κόσμου, Σικάγο 1893 (Πηγή).
Στο Σικάγο των ΗΠΑ, έλαβε χώρα για πρώτη φορά το 1893, (11 με 27 Σεπτεμβρίου) το λεγόμενο Παγκόσμιο Κοινοβούλιο Θρησκειών (World’s Parliament of Religions – ιστοσελίδα ΕΔΩ) που προσέλκυσε 140.000 ανθρώπους. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν Βουδιστές μοναχοί, Θεοσοφιστές, Σιντοιστές, της πίστης Μπαχαιστες, ένας συμβολικός αριθμός χριστιανών μοντερνιστών που επεδίωκαν ένα νέο οικουμενισμό, και αρκετοί πειστικότατοι μυστικιστές. Οι μυστικιστές έκλεψαν τις καρδιές του ακροατηρίου.
Ο πιο ευκρινής και επιφανής απ’ αυτούς τους ομιλητές ήταν ο Swami Vivekananda, (Σουάμι Βιβεκάναντα – 1863-1902) ο οποίος αφού προσκύνησε την Saraswati, την θεά της γνώσης ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας «Αδελφοί και αδελφές της Αμερικής» και αμέσως διακόπηκε από ένα παρατεταμένο χειροκρότημα των 7.000 συνέδρων. Κάνοντας αναφορά στην Μπαγκαβάτ Γκίτα (ένα από τα σημαντικότερα ιερά κείμενα του Ινδουϊσμού) είπε «καθώς τα διάφορα ρεύματα έχουν τις πηγές τους σε διαφορετικά μέρη και σμίγουν όλο το νερό τους στη θάλασσα, έτσι, Κύριε, τα διάφορα μονοπάτια που οι άνθρωποι παίρνουν, μέσω των διαφόρων τάσεων, διαφορετικών σκέψεων και απόψεων, στραβά ή ίσια, όλα οδηγούν για Σένα!» και “Όποιος έρχεται σε Μένα, μέσα από οποιαδήποτε μορφή, θα τον φτάσω. όλοι οι άνθρωποι παλεύουν μέσα από μονοπάτια που στο τέλος οδηγούν σε μένα.”
Ο Vivekananda ήταν ένας παθιασμένος Βεγκαλέζος, που ήταν ο πρώτος τη τάξη οπαδός του Ramakrishna Paramahansa (φωτο) που είχε πεθάνει το 1887, στην Ινδία. Ακόμα και σήμερα, το ακτινοβόλο πρόσωπο του Ramakrishna εμφανίζεται σε Ινδικά γραμματόσημα, καθώς αυτός κατέχει φήμη τόσο μεγάλη, όσο αυτή του Γκάντι. Θεωρείται ως ένας από τους πιο πεφωτισμένους θεανθρώπους στην Ινδία. (Στην φωτογραφία κάτω η θεά Bhavatārini Kali την οποία λάτρευε ο Ramakrishna)

Ο Vivekananda ήταν ένας εμπνευσμένος ρήτορας του οποίου τα κηρύγματα για «ενότητα» δε συνάντησαν αντίσταση στους χιλιάδες που παρακολουθούσαν το Συνέδριο. Οποιοσδήποτε καταδίκαζε τους πνευματικούς θησαυρούς αυτής της ευγενούς φυσιογνωμίας από την Ανατολή έδειχνε απλά τις «στενόμυαλες προκαταλήψεις» που ήταν ενδεικτικές του Δυτικού «χριστιανικού» πολιτισμού. Μπορεί να πει κανείς ότι αυτές είναι κατηγορίες για «πολιτισμικό σωβινισμό». Προσέξτε: εδώ εντοπίζονται τα πρώτα ίχνη της σημερινής θεωρίας της κοινής κουλτούρας / ανθρωπολογικής (καταγωγής) που υποστηρίζει ότι οι διάφορες θρησκείες είναι παγκόσμιες πνευματικές αλήθειες που έχουν διαμορφωθεί μέσα από ποικίλα φίλτρα πολιτισμού και παράδοσης. Υπήρχε η άποψη ότι οι πνευματικές αλήθειες φορούσαν ως ενδύματα τη γλώσσα και τα σύμβολα ενός δεδομένου πολιτισμού. Έτσι, αυτό που χρειαζόταν ο κόσμος ήταν θρησκευόμενοι σοφοί που θα ενεργήσουν ως διαπολιτισμικοί μεταφραστές της θρησκείας. Το «ανοιχτό μυαλό» έγινε η λέξη-κλειδί.
Οι αλήθειες του ‘Βεδαντικoύ καρδινάλιου’ είναι ότι η ψυχή είναι αιώνια και θεϊκή και ένα μέρος της θεότητας εξελίσσεται συνεχώς μέσα από αλλεπάλληλες μετενσαρκώσείς μέχρι που επανασυνδέεται με την απρόσωπη θεότητα. Η ζωή είναι απλώς μια παραίσθηση που μας απορροφά όλους με τις αισθησιακές απολαύσεις της και με πόνους που δεν μπορούν να αρνηθούν την υπάρχουσα ενότητα όλης της ύπαρξης. Τα δίπολα γλυκό-πικρό, φως-σκοτάδι και καλό-κακό είναι οι δύο πλευρές μια απώτερης ενωμένης πραγματικότητας όπως το φως που βγαίνει από ένα πρίσμα και διασπάται σε χρώματα. Όλη η πραγματικότητα αποτελείται από τη συνείδηση. Η ύπαρξη, λοιπόν, είναι το «όνειρο» της θεότητας. Είναι ο Ramakrishna που κάθεται στο χιλιοπέταλο νούφαρο που δημιουργεί το φαινομενικό σύμπαν από την απαράλλαχτη ύπαρξή του. Μόνον όταν σι σταγόνες της συνείδησης ενωθούν με τον αρχικό ωκεανό θα τελειώσει αυτή η οπτασία του αποχωρισμού. Ένας ανθρωποθεός όπως ο Ramakrishna υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει άλλος, εκτός απ’ αυτό – κάποιος ο οποίος ολοκλήρωσε το μεγάλο κύκλο από αιωνιότητα σε αιωνιότητα. Όταν μιλά, λέει ότι είναι η φωνή της έλευσης του αιώνιου μέσα από ένα ανθρώπινο πλαίσιο. Πραγματικά έξοχο.
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice




