Το χρήμα από την αυγή της ανακάλυψής του χρησιμοποιείται διαχρονικά ως μέσον επιβολής της κυριαρχίας σε τόπους και ανθρώπους. Από το τύπωμα των κεφαλών των βασιλέων και των αυτοκρατόρων στα νομίσματα που αποδείκνυαν την ισχύ τους, ως τις σύγχρονες ζώνες νομισματικής επιρροής, χρήμα και εξουσία αποτέλεσαν έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους.
Για τους πολιτικούς επιστήμονες, η εξουσία είναι ότι το χρήμα για τους οικονομολόγους: Ενα μέσο μέσω του οποίου παρατηρούνται, μετρώνται και ελέγχονται οι συναλλαγές. Η σχέση χρήματος και εξουσίας είναι αμφίδρομη. Οποιος έχει το ένα μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να εξασφαλίσει το άλλο. Οταν αποκτήσει και τα δυο μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να επιβληθεί. Ολα αυτά φυσικά άρχισαν να συμβαίνουν από τη στιγμή που ανακαλύφθηκε και διαδόθηκε το χρήμα. Η απόκτηση και ο έλεγχός του είναι διαχρονικά μία από τις κύριες επιδιώξεις των ανθρώπων.
Ο αντιπραγματισμός
Οι συναλλαγές ασφαλώς υπήρχαν πολύ πριν επινοηθεί το χρήμα-νόμισμα. Αντ’ αυτού εφαρμόζονταν η πρακτική του αντιπραγματισμού, δηλαδή η ανταλλαγή προϊόντων, που ήταν και η πιο διαδεδομένη πρακτική μέσω της οποίας εξυπηρετούσαν οι άνθρωποι τις βασικές τους ανάγκες.
Ανάλογα με την αφθονία, τη χρησιμότητα και το ρόλο του κάθε προϊόντος σε κάθε κοινωνία προσδιοριζόταν και η τιμή του. Το πιο πολύτιμο ήταν εκείνο που εξασφαλιζόταν με τον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας και ως εκ τούτου ήταν πιο σπάνιο από τα υπόλοιπα. Συνεπώς όποιος το διέθετε, είχε ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ισχύ και επιρροή από τους υπόλοιπους συναλλασσόμενους.
Επίσης ένα διαφορετικό αλλά σημαντικότατο μέσο συναλλαγής ήταν τα όπλα. Τέτοιου είδους συναλλαγές συναντάμε σε αρχαία κείμενα όπως για παράδειγμα στην Ιλιάδα του Ομήρου. Τα χάλκινα όπλα του Διομήδη αναφέρονται ως «εννεάβοια», δηλαδή άξιζαν όσο εννέα βόδια, ενώ τα χρυσά του Γλαύκου ήταν «εκατόμβοια», άξιζαν δηλαδή όσο εκατό βόδια.
Η επινόηση του νομίσματος
Με την πάροδο του χρόνου παρουσιάστηκε η ανάγκη για την ύπαρξη ενός πιο χειροπιαστού, με την μεταφορική και την κυριολεκτική έννοια, μέσου συναλλαγής. Τα προϊόντα ήταν πολλά και δύσκολα στη μεταφορά, ενώ η κυμαινόμενη ποιότητά τους είχε επίπτωση και στην τιμή αντιστοίχισης τους με άλλα. Τη λύση ήρθε να δώσει το μέταλλο, το οποίο πέρασε από πολλά στάδια, χρησιμοποιήθηκε με πολλές μορφές. Τελικά τυποποιήθηκε σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε νόμισμα, το οποίο σφραγισμένο πάντα από την εκάστοτε υπεύθυνη αρχή, (η οποία έχοντας την αποκλειστικότητα εξασφάλιζε και μεγάλη επιρροή), μεταφέρονταν εύκολα και είχε συγκεκριμένη αξία.
Αξιοπιστία και επιρροή
Οσο πιο αξιόπιστη ήταν η «αρχή» που έκοβε και σημάδευε τα νομίσματα, τόσο περισσότερο διαδίδονταν και γίνονται ευρύτερα αποδεκτά στις συναλλαγές. Τον ρόλο της «αρχής» όταν ξεκίνησαν να διαμορφώνονται οι πρώτες μορφές κοινωνικής οργάνωσης τον ανέλαβαν οι πόλεις – κράτη και αργότερα οι ηγεμόνες (βασιλείς, αυτοκράτορες κλπ).
Κάπου εδώ ξεκινά και η σχέση χρήματος-εξουσίας, καθώς σε όλες τις περιπτώσεις οι «αρχές» χρησιμοποιούσαν το νόμισμά τους, το οποίο έφερε και τα διακριτικά της πόλης ή του ηγεμόνος, ως μέσο διάδοσης και ενημέρωσης για την ισχύ τους σε όλη την επικράτειά τους. Φυσικά ήλεγχαν και τις περιοχές απ’ όπου εξορύσσονταν το μέταλλο που χρησιμοποιούνταν για την παραγωγή του νομίσματος. Οποιος ήλεγχε περιοχές με πολύτιμα μέταλλα όπως ο χρυσός, το ασήμι και ο χαλκός, είχε και απεριόριστη πολιτική αλλά και στρατιωτική επιρροή. Φυσικά το νόμισμα του κάθε ηγεμόνος κυκλοφορούσε και στις περιοχές όπου κατακτούσε εξαλείφοντας τα προηγούμενα.
Η διάδοση του νομίσματος
Οι ελληνικές πόλεις ήταν από τις πρώτες που διέδωσαν την χρήση του νομίσματος σε όλη τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Προκειμένου τα νομίσματά τους να ξεχωρίζουν, τα σφράγιζαν χρησιμοποιώντας τα προσωπικά τους σύμβολα: τοπικούς ήρωες και θεούς, ιερά ζώα, φυτά κ.α
Τα πρώτα αρχαία ελληνικά νομίσματα ήταν φτιαγμένα κυρίως από ασήμι. Κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα κυκλοφόρησαν και χάλκινα για τις μικρές καθημερινές συναλλαγές, ενώ εκείνος που διέδωσε τα χρυσά νομίσματα ήταν ο βασιλιάς των Μακεδόνων Φίλιππος Β’. Ο τελευταίος ήλεγχε τα μεταλλεία χρυσού στη Μακεδονία και τη Θράκη και ήταν σε θέση να κυκλοφορήσει τις μεγαλύτερες ποσότητες νομισμάτων απ’ όλους τους άλλους ηγεμόνες της εποχή του. Αυτομάτως αυτό τον καθιστούσε ισχυρότερο και το νόμισμά του πιο αξιόπιστο, εξασφαλίζοντάς του περισσότερα έσοδα από κάθε άλλη δύναμη της εποχής του, με αρχική εξαίρεση ίσως την Αθήνα.
Αντιστοίχως μορφές ηγεμόνων συναντάμε και στα ρωμαϊκά αυτοκρατορικά νομίσματα, με την ίδια λογική οικονομικής και πολιτικής ισχύος.
Ενιαία νομίσματα
Ισως να μην αναφέρεται συχνά, αλλά ο πρώτος ηγεμόνας που εφάρμοσε ενιαία νομισματική πολιτική σε μεγάλη κλίμακα ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος. Ο Μακεδόνας στρατηλάτης επέβαλλε την έκδοση των ίδιων τύπων νομισμάτων από όλα το νομισματοκοπεία της αχανούς αυτοκρατορίας του σε ευγενή μέταλλα. Αυτός ήταν και ένας ακόμα τρόπος επιβολής του στρατηλάτη σε όλους τους τόπους που κατέκτησε.
Επίσης κατά τη διάρκεια της ελληνικής αρχαιότητας, ως γνωστόν, συνάφθηκαν στρατιωτικές συμμαχίες πόλεων-κρατών προκειμένου να αντιμετωπιστούν συλλογικοί κίνδυνοι, να εξασφαλιστούν κοινά συμφέροντα ή για να απαλλαγούν οι συμμετέχοντες από κάποιου είδους υποτέλεια στην οποία ήταν υποκείμενοι.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι Αθηναϊκές Συμμαχίες, η Ευβοϊκή Συμπολιτεία, το Κοινόν των Βοιωτών, η Δελφική Αμφικτυονία, το Κοινόν των Αιτωλών, το Κοινόν των Ακαρνάνων, το Κοινόν των Ηπειρωτών, το Κοινόν των Θεσσαλών και η Αχαϊκή Συμπολιτεία.
Κοινό χαρακτηριστικό των προηγούμενων, η κοπή κοινού νομίσματος που εξυπηρετούσε τις ανάγκες των συμμετεχόντων στην εκάστοτε συμμαχία. Το νόμισμα κυκλοφορούσε στις περιοχές τους και χρησιμοποιούνταν τόσο για τις απλές καθημερινές συναλλαγές, όσο και για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αμυντικών δαπανών στους μεταξύ των συμμαχιών πολέμους που συχνά ξεσπούσαν.
Ετσι διαμορφώνονταν οι πολιτικές, οικονομικές και στρατιωτικές ισορροπίες που καθόριζαν την τροπή των εξελίξεων. Οποιος είχε μεγαλύτερη οικονομική δύναμη μπορούσε να αντέξει και περισσότερο και να επιβληθεί στους υπολοίπους.
Ο σύγχρονος αντιπραγματισμός
Ο αντιπραγματισμός από κάποια χρονική στιγμή και έπειτα αποτέλεσε παρελθόν ως ευρεία πρακτική. Ομως στο διάβα της ιστορίας επανεμφανίστηκε και συνεχίζει να το κάνει όποτε οι συνθήκες το απαιτούν. Το κλίμα που διαμορφώθηκε κατά τους δυο παγκοσμίους πολέμους, αλλά και η σημερινή διεθνής οικονομική κρίση, αποτελούν κλασσικά παραδείγματα αναβίωσής του. Ισως αυτό είναι και το αντίδοτο για τη επιβίωση του απλού κόσμου όσο βρίσκεται σε εξέλιξη η οικονομική ύφεση. Ελλείψει χρήματος ως μέσου συναλλαγής, σε πολλές περιπτώσεις τη θέση του παίρνουν τα ίδια τα προϊόντα.
Οι σύγχρονες ζώνες νομισματικής επιρροής
Ας έρθουμε όμως στο σήμερα και ας εξετάσουμε καλύτερα την πιο γνωστή «ζώνη επιρροής», η οποία μάλιστα μας… ταλαιπωρεί τα τελευταία χρόνια. Αναφερόμαστε φυσικά στην ευρωζώνη. Το ενιαίο νόμισμα που κυκλοφορεί σε αυτή, το ευρώ, δημιουργήθηκε με μεγάλες προσδοκίες, δημιούργησε όμως και πολλά προβλήματα. Στα παραδείγματα που προαναφέραμε, τα ενιαία νομίσματα εκείνων των εποχών συνοδεύονταν και από ενιαία νομισματική και οικονομική πολιτική. Γι’ αυτό και εξασφάλιζαν απεριόριστη πολιτική ισχύ για μεγάλα διαστήματα στους ηγεμόνες που τα κυκλοφορούσαν (αν και από μόνα τους δεν ήταν δυνατόν να εξασφαλίσουν την μακροημέρευσή τους, όμως αυτό είναι άλλο μεγάλο ζήτημα).
Το ευρώ δημιουργήθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί εφαρμογή ενιαίας οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής, χωρίς κεντρικό έλεγχο των τραπεζών. Ετσι όταν ήρθε η οικονομική κρίση η ευρωζώνη δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένη για να την αντιμετωπίσει.
Όχι, δεν θα αναλύσουμε τα αίτια της κρίσης, αυτό που θα επισημάνουμε όμως, είναι πως το ευρώ δημιουργήθηκε ως νόμισμα που θα ισχυροποιούσε την Ευρώπη αλλά και την πολιτική και οικονομική επιρροή της έναντι κυρίως του δολαρίου και των ΗΠΑ. Χρήμα και εξουσία δηλαδή και πάλι σε πρώτο πλάνο.
Who is Who: Ο Στέλιος Φωκάς είναι δημοσιογράφος και συντάκτης του περιοδικού “Φαινόμενα” στον Ελεύθερο Τύπο.
Σημείωση: Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό “Φαινόμενα” του Ελεύθερου Τύπου.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Λοιπόν θα πω ένα «παραμύθι» για αυτούς που θεωρούν πως όλα είναι «γραμμικά» και «μονόδρομα» … Ακούτε λοιπόν πως εφευρέθηκε τον Χρήμα …
Το χρήμα εφευρέθηκε πριν το κατακλυσμό του Ωγύγου και πρώτοι το χρησιμοποίησαν κάτι σιδεράδες , οι Τελχίνες που ήταν γιοί του Ηφαίστου ( λόγο σιδεράδων , το έπιασες έτσι ..?? ) ..
Οι σιδεράδες λοιπόν επειδή οι άλλοι ήταν κυνηγοί και γεωργοί και επειδή έκαναν πολλές δουλειές για τις κοινότητες και που αμείβονταν πρώτα με κυνήγια και δημητριακά και οπωροφόρα , κάποια στιγμή λόγο του φόρτου δουλειάς , τους ήταν αδύνατο να αποθηκεύουν τόσα τρόφιμα μιας και σάπιζαν και τα πετάγανε και πήγαινε ο κόπος στους χαμένος ..
Έτσι λοιπόν έκατσαν κάτω και σκέφτηκαν ένα σύστημα ανταλλαγής … Έφτιαξαν μήτρες με περίτεχνα σχήματα , έκοψαν μεταλλικά κομμάτια και τα ονομάτισαν με διάφορες αξίες … Είπαν δηλαδή , αυτό εδώ το ένα κομμάτι θα νομίζουμε πως αξίζει μια οκά σιτάρι κτλ … Έτσι λοιπόν τα είπαν νομίσματα , αφού νομίζουν ότι αξίζει κάτι και του έχρησαν μια αξία , για αυτό και το είπαν και χρήμα …
Επειδή ήταν καλοί στην δουλειά τους και έφτιαχναν καλλιτεχνήματα οι άλλοι άνθρωποι τους άρεσε να συλλέγουν αυτά τα νομίσματα μια και ήταν μικρά και μπορούσες να τα αποθηκεύσεις εύκολα , έτσι λοιπόν οι Τελχίνες μόλις είχαν ανακαλύψει έναν καινούργιο κόσμο ..
Πως δηλαδή μπορείς να αποθηκεύεις τροφή και διάφορα πράγματα αξίας , χωρίς καν να φύγουν ποτέ από την αρχική τους τοποθεσία .. Θα τα πηγαίνουν όλοι σε ένα κοινό μέρος προσυμφωνημένο , μια αγορά δηλαδή και αντί να ανταλλάσουν τα προϊόντα μεταξύ τους , δηλαδή να δίνουν αυγά και να παίρνουν μήλα ή ότι άλλο , θα δίνουν τα νομίσματα και θα παίρνουν την αξία τους σε προϊόν που νομίζουν ότι αξίζει το χρήμα που διαθέτουν και είναι χρήμα γιατί χρήζει της ανταλλαγής των προϊόντων , αλλά και γιατί χρήστηκε ως βασικός μεσολαβητής της μεταξύ των συνδιαλεγόμενων της αγοράς ..
Αυτό όπως καταλαβαίνεις επέτρεψε στις βιοτεχνικές δουλειές να ανθίσουν , γιατί οι άνθρωποι για να αγοράσουν πχ ένα υνί ή ένα πιθάρι δεν χρειαζόταν να κουβαλάνε μια μαούνα στάρι και ο πωλητής να μην ξέρει που να το αποθηκεύσει ( δεν υπήρχαν και ψυγεία τότε , άστα να πάνε , μεγάλο πρόβλημα) , του έδιναν το χρήμα που από πριν είχαν χρήσει την αξία του οι κυκλοφορούντες το νόμισμα και αγόραζαν το προϊόν που ήθελαν , πήγαινε μετά το νόμισμα αυτό στην αγορά ο βιοτέχνης και αγόραζε ψωμί για να το φάει κτλ…
Κατάλαβες λοιπόν πιστεύω την χρησιμότητα αυτής της εφεύρεσης , έτσι ..???
Επειδή όμως μια καλή και χρήσιμη εφεύρεση αμέσως διαδίδετε , δημιουργήθηκαν πολλά κέντρα που έκοβαν νομίσματα και έτσι δημιουργήθηκαν και επαγγέλματα που εξυπηρετούσαν τις χρηματιστηριακές υπηρεσίες , ανταλλάσσοντας νομίσματα .. Δηλαδή πήγαιναν σε ένα τόπο που με ένα νόμισμα μία μονάδας μπορούσες να αγοράσεις μια οκά στάρι και το αντάλλασσαν με ένα νόμισμα μια μονάδας άλλου τόπου που με αυτό μπορούσες να αγοράσεις μιάμιση οκά στάρι , μετά πουλούσαν το στάρι , εκεί που είχε μία μονάδα η οκά και κέρδιζαν μισό νόμισμα … Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε και το πρώτο χρηματοπιστωτικό σύστημα και η πρώτη πρωτόγονη χρηματαγορά …
Πρόσεξε , μέχρι τώρα το χρήμα αυτό που κάνει είναι να κινεί την κοινωνία , να συναθροίζει όλο και πιο πολλούς ανθρώπους στις αγορές και να συναλλάσει όλο και πιο πολλά προϊόντα , δημιουργώντας ευμάρεια και άνθηση …
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Μετά που λες από καιρό , γεννήθηκε ένας πολύ κακός άνθρωπος που δεν του άρεσαν οι άλλοι άνθρωποι και που όταν τους έβλεπε να χαίρονται εκείνος λυπόταν βαθιά και χαιρόταν μόνο όταν τους έβλεπε να υποφέρουν και να πασχίζουν χωρίς λόγο …
Αυτό το μίσος λοιπόν τον έκανε να δημιουργήσει ένα μεγάλο βασίλειο στην ανατολή , αλλά ήταν ένα σκοτεινό βασίλειο .. Έφτιαξε και αυτός χρήματα , αλλά τα χρήματα του δεν τα χρησιμοποιούσε για να κάνει τους πολίτες του πλούσιους και να αυξάνουν ευτυχισμένοι τα αγαθά τους , αλλά τα έδινε μόνο σε ανθρώπους που του έμοιαζαν στην κακία και την μισαλλοδοξία για να δημιουργήσουν μια στρατιά σκλάβων .. Φυσικά για να το καταφέρει αυτό , απαλλοτρίωσε τα πάντα , όλο τον κόπο του λαού του και για να έχει πρόσβαση στις τροφές ο λαός του έπρεπε να πάρει νομίσματα από το χέρι του και να δηλώσει υποταγή σε αυτόν ..
Αυτός λοιπόν ο Βασιλιάς δεν μπορούσε να ανεχθεί το άλλο σύστημα που λειτουργούσε παράλληλα με αυτόν , γιατί φοβότανε πως αν έβλεπαν πως ζούσαν οι άλλοι , τότε οι υπήκοοι του μπορεί να ξεσηκωνόντουσαν κατά της τυραννίας του και να τον ρίξουν από την εξουσία του .. Έτσι λοιπόν μάζεψε στρατό και εκστράτευσε κατά των Τελχίνων …
Η κοινωνία που είχαν δημιουργήσει οι Τελχίνες ήταν μια ειρηνική κοινωνία ευμάρειας και έτσι δεν είχαν αξιόλογο στρατό και όταν έπεσαν πάνω τους τα στίφη των μισαλλόδοξων και μισάνθρωπων του αδίστακτου βασιλιά , τους κατακρεούργησαν στην κυριολεξία …
Το βασίλειο το Τελχίνων χάθηκε , αλλά όχι οι ίδιοι οι Τελχίνες , γιατί εντωμεταξύ κινήθηκαν δυτικά στην Μέση ΓΗ ( μεσόγειο ) και ο πρώτος κατακλυσμός του Ωγύγου χώρισε την γη τους από την γη του μισαλλόδοξου βασιλιά και επέτρεψε στους Τελχίνες να αναπτύξουν μαζί με την αγορά και την στωικότητα , αφού η επιβίωση από αυτήν την καταστροφή τους μετέτρεψε σε στωικούς φιλόσοφους και μεγάλους Ιερείς πατέρες της κοινωνίας που ζούσαν με τον τίτλο του Κάβειρου , ως Γιοί της Καφείρας και του Ήφαιστου …
Ο λόγος ήταν πως έπρεπε να εξημερώσουν τις άγριες φιλές που συνάντησαν στον δρόμο τους δυτικά της Μέσης Γης και να τις εκπολιτίσουν .. Έτσι οι Κάβειροι δημιουργούν την χθόνια Θρησκεία και εξηγούν με απλά λόγια τον κόσμο , στους απλούς ανθρώπους για να αποκτήσει νόημα η ζωή τους και να αρχίσει να άρχεται από αξίες και αρχές που θα έκαναν υποφερτό τον βίο τους ,έτσι ώστε οι κοινωνίες που θα δημιουργούσαν να είναι βιώσιμες …
Οι Τελχίνες λοιπόν δημιουργούν την Κρόνια νήσο , ή Ποσειδώνια νήσος ή αλλιώς την Ατλαντίδα από τον Άτλα , δηλαδή την κοσμοκρατόρισσα και το βασίλειο του εχθρού τους με τον μισαλλόδοξο Βασιλιά περιορίζετε στην Λεμού …
Ο πόλεμος μεταξύ τους παίρνει άλλες διαστάσεις πλέον , οι Τελχίνες είναι οι γιοί του Ενός Θεού , οι γιοί του Ατλάν και οι Λεμού είναι οι γιοί του ψεύδους και του κακού , οι γιοί δηλαδή του Βάαλ ή Βελιάλ , που τους ενδιέφερε να ικανοποιήσουν μόνο τον εαυτό τους και τίποτα άλλο ..
Γίνετε άλλη μία μεγάλη καταστροφή όπου έμεινε γνωστή ως κατακλυσμός του Δαρδάνου και στο τέλος καταστρέφονται και τα δύο βασιλιά με τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα , τα οποία χάνονται στα βάθη της θάλασσας και η Λεμουρία δηλαδή και η Ατλαντίδα …
Οι ηγέτες όμως αυτών των δύο πολιτισμών δεν χάθηκαν .. Στην δύση δημιουργείτε ένας νέος πολιτισμός με κέντρο του Δελφούς και πριν ακόμα επικρατήσει η λατρεία των γεωργών έναντι της λατρείας των κτηνοτρόφων , δηλαδή η λατρεία του Δία , έναντι της λατρείας του Κρόνου και στους Δελφούς λατρεύετε ο Ιερός Πύθωνας , οι Κάβειροι δημιουργούν την Αμφικτύωνα ενώνοντας κάτω από ένα κοινό σύμβολο , τον πύθωνα και τον ομφαλό της γης , τις εναπομείναντες φυλές γύρω από την Μέση γη που είχε βυθιστεί ….
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Κάποια στιγμή οι φυλές χωρίζονται λόγο των αποστάσεων , αφού η μέση γη δεν υπήρχε πια για να τους ενώνει , σε αυτές που ήταν πάνω στο Αιγαίο και σε αυτές που ήταν κάτω από το Αιγαίο , ύπτια δηλαδή του Αιγαίου ή αλλιώς Αίγυπτος ..
Ακολούθησε η διάσπαση της θρησκείας και οι φυλές πάνω από τον Αιγαίο , ουσιαστικά πάνω από την Κρήτη ακολουθούν το νέο Θρήσκευμα και την Λατρεία του Δία …
Οι Κάβειροι ( Τελχίνες ) τώρα πια κάτω από τις νέες συνθήκες που είχαν δημιουργηθεί , έπρεπε να αναλάβουν το ιστορικό τους ρόλο και να οδηγήσουν τους Αιγαιοπελαγήτες σε νέα ευμάρεια και κοινωνική συνοχή … Τώρα πια τους λένε Βουτάδες που έχει διπλή σημασία και σημαίνει το νέος αίμα που δείχνει τον δρόμο , την κατεύθυνση και την μεγάλη αρχή …
Οι Βουτάδες ερχόμενοι από το Ιερατείο των Κάβειρων , ως απόγονοι του Ηφαίστου και αυτοί και αναστημένοι από την Αθηνά , γίνονται οι σημαντικοί Ιερείς του νέου κόσμου , ως Ιερείς της Αθηνάς και του Ποσειδώνα …
Τους συναντάμε σε ρόλο συμβουλάτορα του Αργίτικου Θρόνου στο πλευρό του Ατρείδη , όπου ο Βούτος Πολυκάωνας παντρεύετε την κόρη του Ατρείδη την Μεσσήνη και αποικεί την Μεσσηνιακή γη που ονομάζετε έτσι προς τιμή της Μεσσήνης , αλλά και στους 50 ήρωες που συνοδεύουν τον Ιάσωνα στο ταξίδι του για το χρυσόμαλλο δέρας και φυσικά ως κύριοι οργανωτές του Αθηναϊκού τρόπου ζωής και κατά επέκταση της Ιωνικής φυλής …
Το εμπόριο ανθεί ξανά , ο πλούτος ρέει και οι λαοί τους ευημερούν και ανθίζουν κάτω από την καθοδήγηση τους …
Ώσπου ξανά εκείνος ο απόγονος , το τέκνο του Βάαλ , ο Πέρσης βασιλιάς δηλαδή εκστρατεύει εκ νέου εναντίων τους … Μετά η ιστορία σου είναι γνωστή φαντάζομαι …
Σήμερα λοιπόν ο βασιλιάς αυτός , ο Πέρσης . βρίσκετε και δυτικά και ανατολικά και ανάμεσά μας , ακόμα οι δύο αυτοί κόσμοι δίνουν ανηλεείς μάχες για το ποιός θα επικρατήσει , δεν είναι εύκολο για κανέναν να το καταφέρει αυτό , για δύο λόγους ..
Πρώτον : Όσο υπάρχει ο άνθρωπος που χρήζει αξίες , οι Τελχίνες θα βρίσκουν τρόπο να κτίζουν κοινωνίες ευμάρειας και φιλανθρωπίας …
Δεύτερον : Και αν ακόμα καταργηθεί το χρήμα η χρήσει αξιών , η εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου για ελευθερία και πρόοδο δεν πρόκειται να σβήσει ποτέ και οι Τελχίνες θα βρίσουν πάντα τρόπο να διοχετεύουν την ανάγκη του ανθρώπου για ελευθερία και πρόοδο στην σωστή κατεύθυνση …
Οπότε φίλε μου το θέμα δεν είναι τα λεφτά , αλλά το πως τα χρησιμοποιείς τα λεφτά , για ποιόν σκοπό και ποιανού το όφελος …. ???
Και μην ξεχνάς πως οι Τελχίνες είναι πάντα εδώ για να αποκαλύπτουν το ψεύδος και τους Γιούς του μισάνθρωπου Βάαλ … Και είναι εδώ με πολλά ονόματα και όχι μόνο ως απλοί παρατηρητές … 🙂
ΤΕΛΟΣ..?
Δεν μπορεις να υπηρετεις δυο θεους,Θεο και μαμμωνα.-
Απο το μαμμωνα να κανετε φιλους (να βοηθατε) γιατι ετσι θα σας συγχωρεθει η εκμεταλλευση την οποια κανετε. –