16:15 - 29/11/2013

Το facebook δοκιμάζει λογισμικό παρακολούθησης κινήσεων των χρηστών του

Διαφημίσεις

Θα παρακολουθεί και θα αναλύει την ψηφιακή συμπεριφορά μας – Ξέρει τα πάντα για τη ζωή σας: από το πού μένετε, σε ποιο σχολείο φοιτήσατε και πόσων ετών είστε, μέχρι το αν έχετε δεσμό, ποιες ταινίες σας αρέσουν και πού πήγατε διακοπές το περασμένο καλοκαίρι. Τώρα, το facebook έχει βαλθεί να μπει μέσα στο μυαλό σας αλλά και στην οθόνη του υπολογιστή σας, καταγράφοντας λεπτό προς λεπτό τι κάνετε στο κοινωνικό δίκτυο.

Ο μεγαλύτερος ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης – με 1,15 δισ. χρήστες σε όλο τον κόσμο και περισσότερους από τέσσερα εκατ. στην Ελλάδα – δοκιμάζει μια νέα λειτουργία που θα του επιτρέψει να παρακολουθεί και να αναλύει την ψηφιακή συμπεριφορά μας.

Το facebook συλλέγει ήδη (με την άδεια των χρηστών, οι οποίοι όμως συχνά έχουν άγνοια του κινδύνου που ελλοχεύει από τη δημόσια αποκάλυψη των πληροφοριών τους) τεράστιο όγκο προσωπικών δεδομένων: από το τι αρέσει στους χρήστες μέχρι – σε ορισμένες περιπτώσεις – σε ποιο γεωγραφικό σημείο βρίσκονται. Φαίνεται, όμως, ότι αυτό δεν του είναι αρκετό.

Η τεχνολογία που δοκιμάζει το κοινωνικό δίκτυο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ θα του δώσει τη δυνατότητα να αλιεύει δεδομένα όπως για πόσο χρονικό διάστημα οι χρήστες αφήνουν τον κέρσορα που εμφανίζεται στην οθόνη τους πάνω από συγκεκριμένο περιεχόμενο (ανάρτηση, φωτογραφία, διαφήμιση κ.λπ.) ή αν η Στήλη Ενημέρωσης (Newsfeed) είναι ή όχι ορατή την ώρα που πλοηγούνται στο σάιτ. Με άλλα λόγια, το facebook ενδέχεται να εγκαταστήσει έναν Μεγάλο Αδελφό στα προφίλ μας που θα καταγράφει κάθε μας κίνηση!

Ο Κεν Ρούντιν, το στέλεχος του κοινωνικού δικτύου που επιβλέπει τις επίμαχες δοκιμές, δήλωσε στην εφημερίδα «The Wall Street Journal» ότι τα δεδομένα που θα καταγράφονται θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορους σκοπούς, όπως η εμφάνιση στοχευμένων διαφημίσεων στα προφίλ των χρηστών (π.χ. αν το facebook «μάθει» ότι επισκέπτεστε συχνά περιεχόμενο που αφορά σε ρουχισμό, θα σας βομβαρδίσει με διαφημίσεις καταστημάτων ενδυμάτων).

«Εικονική αυτοκτονία»
Το ενδεχόμενο αυτό εδραιώνει την κοινή πεποίθηση ότι οι χρήστες του Διαδικτύου έχουν εκχωρήσει κάθε ψήγμα ιδιωτικότητας, ιδίως σε μια περίοδο όπου αποκαλύπτεται πως σχεδόν ό,τι κάνουμε στις ηλεκτρονικές μας επικοινωνίες παρακολουθείται από τους κοριούς της NSA και άλλων υπηρεσιών (ή ιδιωτών).

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι φόβοι για την ελλιπή (έως ανύπαρκτη) προστασία των προσωπικών δεδομένων έχουν ωθήσει πολλούς χρήστες να διαπράξουν… «εικονική αυτοκτονία», δηλαδή να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους στο facebook.

Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι περισσότεροι από τους μισούς που εγκατέλειψαν το κοινωνικό δίκτυο το έπραξαν διότι διαπίστωσαν ότι δεν μπορούν να προασπίσουν την ιδιωτικότητά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί πιστεύουν (αν και εξακολουθούν να παραμένουν μέλη του κοινωνικού δικτύου) ότι το προϊόν από το οποίο αποκομίζει χρήματα το facebook είναι στην πραγματικότητα οι χρήστες του και όχι οι διαφημιζόμενοι σε αυτό!

Δεδομένα προς πώληση

Το facebook αποτελεί ένα πραγματικό χρυσωρυχείο προσωπικών δεδομένων τα οποία αξιοποιεί εμπορικά «μεταπωλώντας» τα σε εταιρείες μάρκετινγκ. Ειδικότερα, ο ιστότοπος συλλέγει δύο είδη δεδομένων: δημογραφικά στοιχεία (πού κατοικούν οι χρήστες, σε ποιο σχολείο πήγαν κ.ά.) και ποιοτικά στοιχεία (ποιοι είναι οι φίλοι των χρηστών, τι τους αρέσει κ.ά.).

Ο κ. Ρούντιν δεν έκρυψε ότι η νέα λειτουργία, η οποία βρίσκεται σε δοκιμαστικό στάδιο, έχει στόχο να διευρύνει μαζικά τη συλλογή των δεδομένων της δεύτερης κατηγορίας.

«Όπως οι περισσότεροι ιστότοποι, διενεργούμε πολλές δοκιμές για να εξασφαλίσουμε ότι δημιουργούμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήσης στα μέλη μας. Δεν μοιραζόμαστε αυτές τις πληροφορίες με κανέναν έξω από το facebook και δεν τις χρησιμοποιούμε για την προσέλκυση διαφημίσεων» υποστήριξε εκπρόσωπος του κοινωνικού δικτύου.

Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2010 η «Wall Street Journal» είχε αποκαλύψει ότι τα δεδομένα των χρηστών του facebook διοχετεύονται σε διαφημιστικές εταιρείες διά μέσου ορισμένων εκ των πιο δημοφιλών εφαρμογών (FarmVille, Texas HoldEm Poker κ.ά.).
tanea.gr

ΠΗΓΗ



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • Select Your Subscription Plan

    1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Θελεις να κανεις ενα δωρο στον εαυτο σου;

Δες την Κατηγορια με τα προιοντα μας
Σχετικά με Κατοχικά Νέα
"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Σχόλια Αναγνωστών (2)

  1. κανένα πρόβλημα. Απλά χρησιμοποιάς ψεύτικο προφίλ, και εκμεταλλεύεσαι τη δημοσίευση των στοιχείων για δικούς σου σκοπούς μάρκετινγκ

  2. Ανώνυμος 12/06/2013 @ 9:04 ΠΜ

    ναι ρε παιδια δεν μασ ανάγκασε να τα ανεβάσουμε

Σχολιάστε

To e-mail σας δεν θα δημοσιευθεί


*