ΚΟ: Πολιτικά παιχνίδια, απάθεια και φτηνή ‘αγαπολογία’, φέρνουν την Ευρώπη στα πόδια του Ισλάμ.
«Στην Ισπανία υπάρχουν ενδείξεις ότι το Ισλάμ θα κυριαρχήσει και πάλι». – Hizrat Mirza Masroor Ahmad, πνευματικός ηγέτης της μουσουλμανικής κοινότητας Ahmadiyya στην Ισπανία.
Από το Βέλγιο μέχρι την Ελλάδα και από την Ισπανία μέχρι τη Γερμανία, το 2013 προετοιμάζεται να γίνει ένα ακόμη σημαντικό έτος για την κατασκευή τζαμιών στην Ευρώπη.
Στο Βέλγιο, είναι έτοιμο να ξεκινήσει το έργο της κατασκευής ενός mega-τζαμιού στη Λιέγη, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Το μεγαλύτερο τζαμί στη Βαλλονία (η γαλλόφωνη περιοχή του Βελγίου) θα κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 11.000 τ.μ. και θα αποτελείται από ένα κεντρικό κτίριο με χωρητικότητα 1.000 ατόμων, μια βιβλιοθήκη, μια καφετέρια και πολλά καταστήματα.
Τα σχέδια για την κατασκευή δύο μιναρέδων 30 μέτρων δεν προχώρησαν ύστερα από την αντίθεση των ντόπιων κατοίκων. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει ένα μιναρέ 18 μέτρων που θα φωτίζεται αυτόματα κατά τη διάρκεια του καλέσματος για προσευχή.
Ο σοσιαλιστής δήμαρχος της Λιέγης, Willy Demeyer (PS), απαγόρευσε την πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στο τζαμί που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 30 Μαρτίου. «Ο ρόλος μου είναι να αποφεύγονται οι υπερβολές και τα προβλήματα δημόσιας τάξης», είπε.
Στη Γερμανία, οι μουσουλμάνοι του Αμβούργου έχουν μετατρέψει μια Εκκλησία, την πρώην Kapernaumkirche (Εκκλησία Καπερναούμ), από χώρο πολιτιστικής κληρονομιάς, σε τζαμί.
Στο Μόναχο, οι τοπικοί πολιτικοί συζητούν για το πού να χτιστεί ένα τεράστιο συγκρότημα – τζαμί γνωστό ως Κέντρο για το Ισλάμ στην Ευρώπη-Μόναχο (Zie-Μ). Το έκτασης 6.000 τ.μ. μέγα-συγκρότημα, το οποίο θα κοστίσει περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ, έχει σχεδιαστεί για να είναι μια βασική στρατηγική πλατφόρμα για τη διάδοση του Ισλάμ σε όλη την Ευρώπη.
Υπάρχουν φήμες ότι το εμιράτο του Κατάρ θα πληρώσει για το έργο, αν και ο Πρέσβης του Κατάρ στη Γερμανία δήλωσε πρόσφατα στην εφημερίδα Münchner Merkur ότι καμία τελική απόφαση δεν έχει ληφθεί.
Η κίνηση πολιτών ‘Die Freiheit Bayern’ (Ελευθερία Βαυαρία) οργάνωσε μια διαδήλωση κατά του σχεδίου στο κέντρο του Μονάχου στις 24 Μαρτίου, αλλά μόνο 120 άτομα μπήκαν στον κόπο να εμφανιστούν.
Στην Ελλάδα, η οποία ουσιαστικά έχει χρεοκοπήσει, η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να δαπανήσει 1,1 εκατομμύρια ευρώ για να οικοδομήσει ένα επίσημο τζαμί στην Αθήνα για τον αυξανόμενο μουσουλμανικό πληθυσμό της πόλης.
Το τέμενος, το οποίο θα κατασκευαστεί στην πρώην ναυτική βάση του Βοτανικού, θα είναι σε θέση να χωρέσει περίπου 500 πιστούς καθώς και εκατοντάδες περισσότερους σε υπαίθριο χώρο.
Η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε τον Σεπτέμβριο του 2011 να πληρώσει για το τζαμί μετά την προσφορά από την τουρκική κυβέρνηση να πληρώσει εκείνη γι’ αυτό η οποία απορρίφθηκε από τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, και στην οποία αντιτάχθηκε η μουσουλμανική κοινότητα στην Ελλάδα, η οποία επέμεινε το ελληνικό κράτος να πληρώσει για αυτό.
Ο Σαμαράς λέει ότι θέλει να δημιουργήσει ένα τζαμί στην Αθήνα – τη μόνη πρωτεύουσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν διαθέτει επίσημο χώρο λατρείας για τους μουσουλμάνους – σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις διπλωματικές σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας.
Εκτιμάται ότι 120 χώροι λειτουργούν ως παράνομα τζαμιά στην Αθήνα. Αυτοί οι πρόχειροι χώροι εξυπηρετούν περίπου 200.000 μουσουλμάνους * που ζουν στην πόλη, πολλοί (οι περισσότεροι) από τους οποίους είναι παράνομοι μετανάστες από το Αφγανιστάν, το Μπαγκλαντές, την Αίγυπτο, τη Νιγηρία και το Πακιστάν.
(* Ο Ελγαντούρ, πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδος είχε πει: «Εδώ (Αθήνα) ζούμε 750.000 μουσουλμάνοι (!) και το τέμενος δεν θα χωράει ούτε το 1% αυτών που καθημερινά προσεύχονται»).
Στη Θεσσαλονίκη, το ηλικίας 111 ετών Γενί Τζαμί (το οποίο ήταν κάποτε μουσείο και τώρα χρησιμοποιείται ως εκθεσιακός χώρος) δέχτηκε μουσουλμάνους προσκυνητές, για πρώτη φορά μετά από 90 χρόνια στις 30 Μαρτίου. Με πρωτοβουλία του δημάρχου της πόλης, Γιάννη Μπουτάρη, το τζαμί άνοιξε τις πόρτες του σε 50 μουσουλμάνους από την Κομοτηνή.
Στην Κομοτηνή μένει μια σημαντική μουσουλμανική μειονότητα, η οποία αποτελεί το 45% του πληθυσμού της πόλης. Ο πρέσβης της Τουρκίας στην Ελλάδα, Κερίμ Ουράς, είπε ότι αναμένει το Ισλάμ να έχει μεγαλύτερη προβολή στην Ελλάδα στο μέλλον. Είπε ότι η κίνηση να ανοίξει το τζαμί ήταν “ένα θετικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Περιμένουμε και τα υπόλοιπα να έρθουν. Ελπίζω η Αθήνα επίσης να είναι ένα μέρος όπου οι μουσουλμάνοι μπορούν να προσεύχονται.”
Στην Ιρλανδία, οι σχεδιαστές της πόλης του Δουβλίνου έχουν δώσει το πράσινο φως για την κατασκευή ενός τεράστιου συγκροτήματος – mega-τζαμιού για τις ανάγκες του αυξανόμενου μουσουλμανικού πληθυσμού της Ιρλανδίας. Το “Ισλαμικό Πολιτιστικό Κέντρο” για το οποίο θα δαπανηθούν 40 εκατομμύρια ευρώ, θα κατασκευαστεί σε έκταση έξι εκταρίων στο Clongriffin, ένα νέο και ακόμη ημιτελές προάστιο στο βόρειο άκρο του Δουβλίνου. Θα ανταγωνίζεται με το άλλο τζαμί στο νότιο προάστιο του Clonskeagh που επίσης έχει το όνομα «Ισλαμικό Πολιτιστικό Κέντρο», μια εκτεταμένη έκταση τεσσάρων στρεμμάτων, που χρηματοδοτείται από το Sheikh Hamdan bin Rashid Al Maktoum, αναπληρωτή κυβερνήτη του Ντουμπάι.
Υπάρχουν φήμες ότι το νέο mega-τζαμί στο Clongriffin θα χρηματοδοτηθεί από το Κατάρ, το οποίο δώρισε πρόσφατα 800.000 ευρώ για την κατασκευή ενός mega-τζαμιού στο Κορκ, τη δεύτερη πιο πυκνοκατοικημένη πόλη στην Ιρλανδία.
Στο Λουξεμβούργο, μια μουσουλμανική ομάδα που ονομάζεται Le Juste Milieu (LJM) προσπαθεί να μαζέψει 1,8 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει το ισόγειο ενός κτιρίου που στεγάζει σήμερα ένα αυτοσχέδιο τζαμί στο κέντρο της πόλης του Λουξεμβούργου. Το κτίριο είναι ως επί το πλείστον κατοικίες. Οι κάτοικοι είναι αντίθετοι με το τζαμί.
Η αγορά έχει φέρει διαμάχη λόγω των ανησυχιών για το πώς η LJM θα αυξήσει τα χρήματα που χρειάζεται. Τον Αύγουστο του 2012, η γερμανόφωνη εφημερίδα ‘Tageblatt’ ανέφερε ότι το Κατάρ πλήρωνε 2.200.000 ευρώ για να δημιουργήσει ένα τζαμί και ένα Madrassah [ισλαμικό θρησκευτικό σχολείο], που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους 10.000 μουσουλμάνους που έχουν εγκατασταθεί στο Λουξεμβούργο.
Στη Σκωτία, η Επισκοπική Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη στην Αμπερντίν έχει γίνει η πρώτη εκκλησία στο Ηνωμένο Βασίλειο που μοιράζεται τις εγκαταστάσεις της με μουσουλμάνους προσκυνητές. Η εκκλησία καλωσορίζει τώρα εκατοντάδες μουσουλμάνοι που έρχονται για να προσευχηθούν πέντε φορές την ημέρα στο κτίριο τους, επειδή το γειτονικό τζαμί ήταν τόσο μικρό που οι μουσουλμάνοι αναγκάστηκαν να προσεύχονται έξω.
Σύμφωνα με τον εφημέριο του Αγίου Ιωάννη, Isaac Poobalan, “Η προσευχή δεν είναι ποτέ λάθος. Η δουλειά μου είναι να ενθαρρύνω τους ανθρώπους να προσεύχονται. Το τζαμί ήταν τόσο γεμάτο κατά καιρούς, που υπήρχαν άνθρωποι έξω που προσεύχονταν με αέρα και βροχή. Ήξερα ότι δεν θα μπορούσα να αφήσουμε να συμβεί αυτό, γιατί θα πρέπει να εγκαταλείψει αυτό που η Αγία Γραφή μας διδάσκει για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους γείτονές μας. ”
Ο επίσκοπος της Αμπερντίν, Robert Gillies, λέει ότι με τον διαχωρισμό τμημάτων του ναού για το τζαμί, η εκκλησία έχει καταφέρει “κάτι με παγκόσμια σημασία σε τοπικό επίπεδο.”
Στην Ισπανία, οι μουσουλμάνοι εγκαινίασαν ένα νέο τζαμί στις 21 Μαρτίου στη βόρεια πόλη της Χώρας των Βάσκων, την Portugalete. Το τζαμί έχει ξεσηκώσει τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής, αλλά οι αξιωματούχοι της πόλης ενέκριναν την οικοδομική άδεια για την “προώθηση της ένταξης των μουσουλμάνων στην τοπική κοινωνία.”
Μια πρόσφατη μελέτη που ανατέθηκε από τη βασκική κυβέρνηση διαπίστωσε ότι ένας στους τέσσερις Βάσκους απορρίπτουν την ιδέα του να υπάρχει ένα τζαμί στη γειτονιά τους, και ένας στους πέντε δεν θέλουν μουσουλμάνο για γείτονα.
Στην Χώρα των Βάσκων υπάρχουν περισσότεροι από 50.000 μουσουλμάνοι, 70 μουσουλμανικές ομάδες, είκοσι τέσσερα επίσημα τζαμιά και εκατοντάδες ανεπίσημες Ισλαμικές αίθουσες προσευχής και πολιτιστικά κέντρα. Οι μουσουλμάνοι στη χώρα των Βάσκων, οι οποίοι κατάγονται κυρίως από την Αλγερία, το Μαρόκο, το Πακιστάν και την υποσαχάρια Αφρική, έχουν γίνει ολοένα και πιο δυναμικοί τα τελευταία χρόνια.
Οι κάτοικοι της βασκικής πόλης του Μπιλμπάο βρίσκουν τα γραμματοκιβώτιά τους γεμάτα με φυλλάδια στα ισπανικά και τα αραβικά από την Ισλαμική Κοινότητα του Μπιλμπάο που ζητάει χρήματα για να χτίσει ένα έκτασης 650 τ.μ. τζαμί, κόστους 550.000 ευρώ.
Μέχρι πρόσφατα, η Ισλαμική Κοινότητα του Μπιλμπάο είχε την ακόλουθη δήλωση αναρτήσει στην ιστοσελίδα της: “Εκδιωχθήκαμε από την Ισπανία το 1609, όχι και πολύ καιρό πριν…. Η ηχώ της Al-Andalus ακόμα αντηχεί σε όλη την κοιλάδα του Έβρου [Ισπανία]. Επιστρέψαμε για να μείνουμε, Insha’Allah [αν το θέλει ο Αλλάχ]. ” (Al-Andalus ήταν το αραβικό όνομα που δόθηκε στα μέρη της Ισπανίας που διοικούσαν οι Μουσουλμάνους κατακτητές από το 711 μέχρι το 1492.)
Στη Βαλένθια, την τρίτη μεγαλύτερη πόλη στην Ισπανία, η Ahmadiyya μουσουλμανική κοινότητα εγκαινίασε ένα νέο τζαμί στις 29 Μαρτίου – που επίσης έτυχε να είναι Μεγάλη Παρασκευή, την ημέρα που οι Χριστιανοί τιμούν την σταύρωση του Ιησού Χριστού και το θάνατό του στο Γολγοθά.
Το έκτασης 1.500 τ.μ. Τζαμί Baitur-Rahman με χωρητικότητα για 600 προσκυνητές, έρχεται να προστεθεί στα 172 τζαμιά που ήδη βρίσκονται στην περιοχή της Βαλένθια.
Το τζαμί εγκαινιάστηκε από τον Hazrat Mirza Masroor Ahmad (φώτο), τον πνευματικό ηγέτη της μουσουλμανικής κοινότητας Ahmadiyya, του οποίου η ομιλία μεταδόθηκε σε πολλές γλώσσες σε δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές με τη βοήθεια οκτώ δορυφόρων.
Ο Ahmad είπε στους οπαδούς του ότι η Βαλένθια είχε επιλεγεί για να φιλοξενήσει το τζαμί, επειδή είναι η πόλη όπου ξεκίνησε η απέλαση των Moriscos (απόγονοι των μουσουλμάνων που ασπάστηκαν τον Χριστιανισμό υπό την απειλή της εξορίας από το βασιλιά Φερδινάνδο και τη βασίλισσα Ισαβέλλα το 1502), το 1609.
Και ο Ahmad πρόσθεσε: «Στην Ισπανία υπάρχουν ένα εκατομμύριο μουσουλμάνοι και πιστεύουμε ότι σε είκοσι χρόνια ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί Στην Ισπανία υπάρχουν ενδείξεις ότι το Ισλάμ θα κυριαρχήσει και πάλι». Ανέφερε επίσης ότι η αποστολή του νέου τζαμιού θα είναι να “διαδώσει τις διδασκαλίες του Ισλάμ σε κάθε πολίτη της Ισπανίας.”
Στο δήμο της καταλανικής πόλης Salt, κοντά στη Βαρκελώνη, όπου οι μουσουλμάνοι μετανάστες αποτελούν πλέον το 40% του πληθυσμού, έχουν ξεκινήσει εργασίες για την κατασκευή ενός διώροφου σαλαφιστικού mega-τζαμιού – χτισμένο από δύο τις ομάδες Σαλαφιστών της Ισπανίας, τον Ισλαμικό Πολιτιστικό Σύλλογο Al Hilal και την Ένωση Magrebins per la Pau, με χρηματοδότηση από τη Σαουδική Αραβία – με χωρητικότητα για 750 προσκυνητές.
Ο Σαλαφισμός, ένας κλάδος του ριζοσπαστικού Ισλάμ βασίζεται στη Σαουδική Αραβία, επιδιώκει να ιδρύσει μια ισλαμική αυτοκρατορία (Χαλιφάτο) σε όλη τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και την Ευρώπη, και τελικά σε όλο τον κόσμο. Το Χαλιφάτο θα διέπεται αποκλειστικά από τον ισλαμικό νόμο της Σαρία, που θα εφαρμόζεται τόσο από τους μουσουλμάνους όσο και από τους μη μουσουλμάνους.
Η Salt ενέκρινε ένα έτος απαγόρευση για την κατασκευή νέων τεμενών, τον Αύγουστο του 2011 για να υπάρξει «λίγος χρόνος για περισυλλογή», αφού προέκυψε ότι η προηγούμενη σοσιαλιστική κυβέρνηση στην πόλη έδωσε κρυφά άδεια στους Σαλαφιστές Μουσουλμάνους για την κατασκευή του mega-τζαμιού.
Η συμφωνία για την κατασκευή του mega-τζαμιού ανακαλύφθηκε μόνο αφού οι Σοσιαλιστές έφυγαν από την εξουσία τον Μάιο του 2011. Η λαϊκή κατακραυγή προκάλεσε το νέο δημοτικό συμβούλιο – τώρα υπό το κέντρο-δεξιό κόμμα Convergència i Unió (ΟΣΕ) – για να αποτρέψει το τζαμί από το στάδιο της κατασκευής.
Η κατασκευή του σαλαφιστικού τζαμιού προχωρά, παρ ‘όλα αυτά: προφανώς η άδεια κατασκευής εκδόθηκε πριν το μη αναδρομικό μορατόριουμ τεθεί σε ισχύ.
Στην κοντινή Lérida, όπου 30.000 μουσουλμάνοι αποτελούν περισσότερο από το 20% του πληθυσμού της πόλης, το κτίσιμο του τζαμιού αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα διαφορετικού είδους: στις 4 Μαρτίου 2013, το καταλανικό Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι μια τοπική μουσουλμανική ομάδα δεν επιτρέπεται να οικοδομήσει ένα mega-τζαμί σε ένα βιομηχανικό πάρκο, που ονομάζεται El Segre, επειδή ένα δημοτικό διάταγμα ορίζει ότι η περιοχή μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για βιομηχανικούς σκοπούς. Ως εκ τούτου, οι εγκαταστάσεις κρίθηκαν ακατάλληλες για τη συγκέντρωση ατόμων.
Δύο ημέρες μετά την απόφαση αυτή, ένας άλλος δικαστής σε ένα διαφορετικό δικαστήριο διέταξε τους αξιωματούχους της πόλης Lérida να εγκρίνουν την κατασκευή οίκου ανοχής έκτασης 800 τ.μ. στον ίδιο βιομηχανικό πάρκο, δύο δρόμους μακριά από όπου οι μουσουλμάνοι ήθελαν να χτίσουν το τζαμί τους.
Οι αξιωματούχοι της πόλης δήλωσαν ότι αρχικά είχαν αρνηθεί την άδεια για την κατασκευή του πορνείου λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης, αλλά ο δικαστής διαφώνησε, λέγοντας ότι η άρνηση “έχει να κάνει περισσότερο με το θέμα της προτεινόμενης επιχείρησης (ένα πορνείο) από ό, τι με την ανησυχία για το πάρκινγκ”.
Ένα άρθρο στην καταλανική εφημερίδα ‘La Vanguardia’ με τίτλο, “Ναι στο Μπ**ρδέλο, Όχι στο Τζαμί” αναφέρει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Lérida “δεν κρύβει την έκπληξή του για αυτές τις δύο αντίθετες απόψεις της δικαστικής εξουσίας για τη χρήση που μπορεί να δοθεί σε οικόπεδα στο ίδιο βιομηχανικό πάρκο. ” Οι αξιωματούχοι της πόλης λένε ότι θα εφεσιβάλουν την απόφαση.
Στην Ελβετία, μια μουσουλμανική ομάδα που ονομάζεται Club Paradise έχει μετατρέψει μια αίθουσα μπόουλινγκ σε τζαμί. Ο ιμάμης του νέου τζαμιού, Fehim Dragusha, από το Κοσσυφοπέδιο, έγινε γνωστός στα τέλη του 2011, όταν ο ίδιος κάλεσε τους Μουσουλμάνους γονείς να χτυπάνε τα παιδιά τους σε περίπτωση που αρνηθούν να προσευχηθούν. Ο Dragusha λέει ότι παρεξηγήθηκαν τα λόγια του λόγω της κακής γερμανικής γλώσσας του. Λέει τώρα ότι ο ίδιος τάσσεται υπέρ ενός “σύγχρονου Ισλάμ.”
Του Soeren Kern (Gatestone Institute)
KOΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
ΜΕΣΩ ΓΕΝΙΚΗΣ, ΥΠΟΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ, ΣΥΡΡΑΞΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ, ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΕΟΝ ΣΤΥΓΝΗΣ ΤΥΡΑΝΝΙΑΣ, ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ. Ο ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Ο ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ, ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ "ΣΕΠΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑΝ" ΙΩΑΝΝΗΝ, ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ "ΟΛΕΣΕΙ (θα απωλεσει) ΚΑΙ ΕΜΠΥΡΙΣΕΙ (θα κατακαυσει) ΚΑΙ ΒΙΑΙΩ ΘΑΝΑΤΩ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ." ΠΑΡΟΜΟΙΩΣ ΕΧΟΥΝ ΕΚΦΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΕΣ.