«Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη».
Και όλα αυτά ενώ βγήκε στην δημοσιότητα Έκθεση της Ευρωπαικής Ρυθμιστικής Αρχής που αναφέρει ότι σχεδόν όλες οι χώρες της Ευρώπης , έχουν το σιδηροδρομικό έργο σε κρατικά χέρια.
Σκληρή μάχη αναμένεται από τους μνηστήρες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Λιμένα Θεσσαλονίκης
Το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχεται στο προσκήνιο αφότου το κρατικό ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ έθεσε την διαδικασία σε κίνηση την Παρασκευή, ενώ πηγές δείχνουν ότι ενδιαφέρον έχει ήδη εκφραστεί από ρωσικούς σιδηροδρόμους, κινέζικες και ευρωπαϊκές εταιρείες.
Μεταξύ των επιχειρήσεων από τη Δυτική Ευρώπη, που κοιτούν προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών, είναι η SNCF Γαλλίας, η Trenitalia της Ιταλίας και Deutsche Bahn της Γερμανίας .Ορισμένοι αξιωματούχοι δεν αποκλείουν τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας, για παράδειγμα, από τους Ρώσους με Γαλλικές ή άλλες δυτικοευρωπαϊκές εταιρείες, ενώ αναφέρεται ότι υπήρξαν και επαφές μεταξύ Κινέζων και Ρώσων αξιωματούχων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Η θέση της Ελλάδας, καθώς και των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ειδικότερα, ως ένα σημαντικό ευρωπαϊκό σημείο εισόδου για τις εισαγωγές από την Ασία, κάνουν τον έλεγχο των Ελληνικών σιδηροδρόμων και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, πολύ σημαντικές από γεωπολιτική άποψη.
Ενώ η κινεζική Cosco Pacific θεωρείται ως ο σοβαρότερος υποψήφιος για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.), σκληρή μάχη αναμένεται να λάβει χώρα σχετικά με το μερίδιο ελέγχου του Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο επικεφαλής της Cosco, Captain Wei Jiafu εξέφρασε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά την περασμένη εβδομάδα με την ευκαιρία της επίσκεψής του στην Ελλάδα για το άνοιγμα του Dock III στον Πειραιά, τον οποίο η Cosco παρέδωσε τουλάχιστον τρία έτη πριν από την προθεσμία και θα τον ελέγχει μέσω της θυγατρικής της, της Piraeus Container Terminal (SEP).
Μια μέρα πριν η επένδυση αξίας 150 εκατομμύρια ευρώ ξεκινήσει επίσημα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε ότι ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία διαχείρισης Rosco, θα κηρυχθεί εντός των επόμενων δύο εβδομάδων, μετά την επίλυση όλων των νομικών ζητημάτων ανάμεσα στην Ελλάδα και στις Βρυξέλλες.
Οι κύριοι λόγοι για τους οποίους η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεκίνησε νωρίτερα ήταν οι κρατικές επιδοτήσεις, όπως η απορρόφηση των ζημιών από το κράτος, η διαγραφή των χρεών και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα θέματα αυτά φαίνεται να έχουν έρθει σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα, που επιτρέπει να προχωρήσει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το 100% των μετοχών της σιδηροδρομικής επιχείρησης, η οποία χρησιμοποιεί επίσης περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου.
Μετάφραση: LEFTeria-news
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice