ΓΝΩΣΗ
μπορέσει να εξηγήσει αυτά τα οποία δεν φαίνονται , αλλά έχουν ένα
προφανές αποτέλεσμα σε πειράματα που πραγματοποιεί .
ορολογίες ,κάποιες λέξεις, ή ορισμούς, για να μπορέσει να
<<κρυφτεί >> η ανικανότητα του νου,και της σκέψης για
βαθύτερη κατανόηση .
Έχει εφεύρει λοιπόν μεταξύ
άλλων και τους όρους << διάσταση ή διαστάσεις, μεταφυσική
,υπερδιάστημα , μυστικισμός κλπ >>.
και είναι γενικά αποδεκτοί αυτοί οι όροι, διότι ειναι λογικό οτι θα
πρέπει να έχουμε ένα σημείο αναφοράς, για να μπορούμε να συμφωνούμε[ αν
μπορούμε ] και να έχουμε την πληροφορία που χρειαζόμαστε, η που μας
είναι απαραίτητη για μια πιθανή έρευνα μας ,όπως επίσης να ξέρουμε σε
πιο θέμα περίπου αναφερόμαστε .
την άποψη ότι όλα τα πράγματα που αποτελούν το γνωστό και ορατό στις
φυσικές μας αισθήσεις σύμπαν, αλλά και το αόρατο, είναι μέρη που
αποτελούν συνολικά ….ένα ενιαίο πεδίον, που απλά εκφράζετε ,ή εκδηλώνετε ,ή δονείτε διαφορετικά.
δόνηση του, έχει σαν αποτέλεσμα να έχομε την αίσθηση ή την ψευδαίσθηση,
της διαφορετικότητας ,της απόστασης ,του χρόνου, των επιπέδων κλπ
είναι μια κατανόηση [ πιθανόν ], ή μια διευρυμένη αντίληψη ενός
εμπνευσμένου επιστήμονα , για τους υπόλοιπους που δεν έχουν την δική
του αντίληψη και έμπνευση, παραμένει μια θεωρεία και μια σκέψη που δεν μπορεί να αποδειχθεί μπροστά στα μάτια τους .
Με αποτέλεσμα να μην αποδέχονται μια διαφορετική θεώρηση των πραγμάτων ,
τεράστια μηχανήματα, με τεράστιο κόστος όπως αυτό στην Ελβετία, με στόχο
να δουν και να αποδείξουν την ύπαρξη ενός ………θεϊκού σωματιδίου .
στην καθημερινή μας ζωή ,όταν έχουμε εμπειρία από κάτι ,ενός συμβάντος ,
το οποίο όμως δεν έχουμε την δυνατότητα να αποδείξουμε, έτσι
αναπόφευκτα το αν θα γίνει πιστευτή η εμπειρία μας εναπόκητε στην
εμπιστοσύνη η την γνώση του ανθρώπου η του κοινου που απευθυνόμαστε .
να μεταφέρει στην οθόνη σχετικά θέματα μας έχει περάσει μια αντίληψη
για όλα αυτά [διαστάσεις, κρυμμένη γνώση, μαγεία κλπ ] τελείως
λανθασμένα και αποπροσανατολιστικά, μιας και ο νους όσο ευφάνταστος και
αν είναι ,είναι ένα εργαλείο το οποίο δεν μπορεί να ξεπεράσει τα όρια
του, και οι μόνες πληροφορίες που μπορεί να επεξεργαστεί είναι αυτές που
λαμβάνει από της φυσικές αισθήσεις.
Αυτά όλα μας δείχνουν να καταλάβουμε κάτι πολύ σημαντικό …
Αυτό που βιώνουμε την κάθε στιγμή .
τον ίδιο τον Σωκράτη , ο οποίος …<< ντύνει >>……….. αυτή
του την γνώση με αυτές τις λέξεις .
δυνατότητα ώστε κάποια στιγμή να κατανοήσει και να βρει την κρυμμένη
δύναμη, και γνώση που κρύβετε πίσω από τις λέξεις ,και αυτό το γνωμικό
να αποκτήσει τελικά νόημα και σημασία.
Η
αναγνώριση του Σωκρατη ότι δεν υπάρχει << ξέρω >> που
ταυτίζετε με την επιφανειακή πληροφορία του νου και την επεξεργασία της
σκέψης ,παραπέμπει ευθέως στο ότι υπάρχει μόνο αυτό που βιώνεις και
πειραματίζεσαι την κάθε στιγμή , είναι ότι πιο μεγαλειώδες έχει ειπωθεί
για την αντικειμενική γνώση.
>> επίσης το οποίο αποδίδετε στον μαθητή του Σωκράτη τον Πλάτων
αλλά και στον Χειλων έρχεται να συμπληρώσει και να δείξει τον δρόμο της
αληθινής γνώσης .
O Γκαιτε [ Goethe ]
Ντοστογιέφσκι [Dostoyefski ]………….
Η γνώση είναι βιωματική
εμπειρία ,και όχι νοητική πληροφόρηση και απομνημόνευση όπως λανθασμένα
σαν ανθρωπότητα έχουμε εκτιμήσει .
το συνοδεύουν, είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ να περάσομε από
την απλή θεώρηση των πραγμάτων που είναι το………….. ξέρω [ απομνημόνευση,
μίμηση ]
συναντούμε Κύκλωπες ,και Λαιστρυγόνες, φουρτούνες και θύελλες αν είδη
δεν τις έχουμε μέσα μας , …. [ Καβάφης ]
©
μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη
βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του
ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για
κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της “τριπλής διύλισης”.
–
Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε
για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.
– Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας. Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
– Ε… όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και…
-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.
– Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης. Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;
– Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον…
– Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.
Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
– Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο. Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας. Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί χρήσιμο σε κάτι;
– Όχι δεν νομίζω…
– Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;
….Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς.
Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice