Ελάχιστοι από την ελληνική πολιτική ηγεσία που είναι αρμόδια για την ασφάλεια της χώρας, έχουν αντιληφθεί το κρίσιμης σημασίας γεγονός της εισόδου σε υπηρεσία της νέας τεχνολογίας και εγχώριας ανάπτυξης τουρκικής κορβέτας μς χαρακτηριστικά stealth TCG Heybeliada (F-511) που αποκάλυψε χθες το defencenet.gr. Και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι το σκάφος εντάχθηκε σε υπηρεσία στην πιο κρίσιμη στιγμή για την Τουρκία, την ώρα που, τουλάχιστον θεωρητικά, πρόκειται να αντιμετωπίσει σε επίπεδο προβoλής ισχύoς το Π.Ν. και το ισραηλινό Ναυτικό.
Η νέα μονάδα του τουρκικού Ναυτικού έχοντας ολοκληρώσει μετά από ένα σχεδόν χρόνο τις θαλάσσιες δοκιμές της αποτελεί το πρώτο σκάφος stealth που εντάσσεται στις τάξεις μιας ναυτικής δύναμης, χώρας της Μεσογείου και αυτή την στιγμή αποτελεί ερωτηματικό κατά πόσον μπορεί να ανιχνευθεί από τους αισθητήρες του Π.Ν., επίγειους και θαλάσσιους κια να στοχοποιηθεί με ασφάλεια, καθώς είναι ένα παντελώς νέο σκάφος με χαρακτηριστικά VLO.
Οπωσδήποτε προκαλεί εντύπωση η ένταξη σε υπηρεσία της πρώτης Milgem σε υπηρεσία καθώς όλες οι πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών τοποθετούσαν την ένταξη αυτή την ερχόμενη άνοιξη.
Το νέο πλοίο διαμορφώνει μία άγνωστη για τα υπάρχοντα δεδομένα επιχειρησιακή κατάσταση στο Αιγαίο καθότι οι σχεδιαστές του προσπάθησαν να μειώσουν όχι μόνο το ηλεκτρομαγνητικό του ίχνος αλλά και το θερμικό, δημιουργώντας μία μονάδα επιφανείας που σίγουρα θα προβληματίσει τους επιτελείς του ΠΝ.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι στην περίπτωση της TCG Heybeliada (F-511) έχουμε μία αντίστροφη περίπτωση της ιστορίας του θρυλικού θωρηκτού Αβέρωφ, το οποίο αν και εντάχτηκε στην δύναμη του ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή πριν από την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων αποτέλεσε τον παράγοντα που έκρινε την μάχη στην θάλασσα για τα ελληνικά χρώματα χάρις στα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Αν και είχαν προηγηθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι Ισραηλινές κορβέτες Sa’ar 5 οι οποίες ενσωμάτωναν βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας stealth, η τουρκική κορβέτα αποτελεί το επιστέγασμα της αξιοποίησης της τεχνολογίας αυτής στα πλοία, ενσωματώνει ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η τεχνολογία στον τομέα αυτό χρησιμοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκτηθεί εδώ και πάνω από είκοσι χρόνια.
Κατά μία αναλογία θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ένταξη της TCG Heybeliada (F-511) στην δύναμη του τουρκικού Ναυτικού αποτελεί το σκάφος που θα μπορούσε να κάνει την διαφορά σε μία πιθανή ελληνοτουρκική κρίση στο Αιγαίο χάρις στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου πλοίου.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του μήνα καθελκύεται το δεύτερο πλοίο της κλάσης ενώ αν όλα εξελιχτούν θετικά για τα πρώτα δύο πλοία θα ακολουθήσουν 6 ακόμα κορβέτες της ιδίας κλάσης αλλά με εξοπλισμό τουρκικής κατασκευής και 4 φρεγάτες οι οποίες θα βασιστούν στην κλάση Ada αλλά θα έχουν 16 αντιαεροπορικά βλήματα EESM.
Ακολουθεί πίνακας με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό της κορβέτας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Ναυπηγείο | Ναυπηγεία τουρκικού Ναυτικού, Πεντίκ |
Ναυπηγούνται | 2 |
Σύνολο πλοίων προγράμματος | 8+4 |
Ρόλος | Ανθυποβρυχιακού αγώνα, παράκτιων επιχειρήσεων |
Τύπος | Κορβέτα |
Εκτόπισμα | 2.000 τόνοι |
Μήκος | 99 μέτρα |
Πλάτος | 14,4 μέτρα |
Βύθισμα | 3,75 μέτρα |
Προωστικό σκεύος | CODAG, αποτελείται από 1 αεριοστρόβιλο LM-25000, και 2 κινητήρες ντίζελ MTU 16V595TE90 συνολικής ισχύς 31.640kW που δίνουν κίνησε σε δύο προπέλες Escher Wyss |
Ταχύτητα οικονομική | 15 κόμβοι |
Ταχύτητα μέγιστη | 29+ |
Εμβέλεια | 3500 μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων |
Αυτονομία | 21 ημέρες |
Πλήρωμα | 93, με ενδιαιτήσεις για την φιλοξενία μέχρι και 104 ατόμων. |
Αισθητήρες οπλισμός | |
Σύστημα Διαχείρισης Μάχης | GENESIS (τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής) |
Ραντάρ έρευνας | SMART-S MkII |
Σόναρ | TBT-01 (τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής) |
Λοιποί αισθητήρες | Ραντάρ X-band, FCS, ραντάρ ναυσιπλοίας, ραντάρ LPI (τα δύο τελευταία τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής) |
Συστήματα επικοινωνιών και ναυσιπλοΐας |
SatCom, ECDIS/WECDIS, GPS, LAN
|
Σύστημα Ελέγχου Πυρός | G-MSYS (τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής) |
Ναυσιπλοΐα και σύστημα ελέγχου του πλοίου | EPKIS (τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής) |
Ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης |
Imtech UniMACS 3000
|
Συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου | Ραντάρ EW, Σύστημα Laser/RF, παρεμβολείς ASW (τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής), SSTD |
Οπλισμός | |
Πυροβόλα | Κύριο πυροβόλο των 76 χλστ, 2 βαριά πολυβόλα των 12,7 χλστ επί σταθεροποιημένης πλατφόρμας STAMP με ηλεκτροπτικό σύστημα |
Πύραυλοι επιφανείας-επιφανείας |
8 Harpoon
|
Αντιαεροπορικοί πύραυλοι |
24 RAM (PDMS)
|
Τορπίλες | 2 τριπλοί τορπιλοσωλήνες Mk 32 |
Ελικόπτερο | 1 S-70B2 Seahawk ASW, UAV |
defencenet.gr
Φιλε μου ο σημερινός εχθρός σου είναι η παραπληροφόρηση των μεγάλων καναλιών. Αν είδες κάτι που σε άγγιξε , κάτι που το θεωρείς σωστό, ΜΟΙΡΆΣΟΥ ΤΟ ΤΩΡΑ με ανθρώπους που πιστεύεις οτι θα το αξιολογήσουν και θα επωφεληθούν απο αυτό! Μην μένεις απαθής. Πρώτα θα νικήσουμε την ύπνωση και μετά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ τα υπόλοιπα.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice