Του ΣΕΡΑΦΕΙΜ Χ.ΜΗΧΙΩΤΗ
Mε “κομματική αχρωματοψία». Δανείζομαι αυτές τις δύο λέξεις, από τον Ηλία Μαγκλίνη της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ», προκειμένου να αναφερθώ εις τις ετήσιες τακτικές κρίσεις εις τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, οι οποίες αρχίζουν πιθανόν από 16 Ιουλίου 2012, με καθυστέρηση πολλών μηνών από τον παρελθόντα Μάρτιο, οπότε, κατά νόμον, πρέπει να αρχίζουν, εντός του πρώτου δεκαημέρου του μηνός αυτού.
Η αναβολή των τακτικών κρίσεων -μετά από παρέμβαση του τότε αρχηγού της ΝΔ και νυν πρωθυπουργού- του Μαρτίου 2012 εκρίθη σκόπιμη από την τότε κυβέρνηση Παπαδήμου, ώστε να μην συμπέσει με την προεκλογική περίοδο. Το επιχείρημα, τυπικώς αντιληπτό, θα είχε νόημα αν την 1η Μαρτίου 2012 είχε διαλυθεί η Βουλή, πράγμα που έγινε αργότερα. Το κυριότερο, όμως, είναι, ότι αφού δεν θα ήταν νοητό να τεθεί θέμα αλλαγής των αρχηγών των Γενικών Επιτελείων, οι οποίοι είχαν αναλάβει καθήκοντα μόλις προ ελαχίστων μηνών, τότε η διαδικασία «προς τα κάτω» (λοιποί αντιστράτηγου και ομόλογοι- υποστράτηγοι-ταξίαρχοι κ.ο.κ.) δεν υπήρχε κανένας λόγος να παγώσει αυτή η διαδικασία, αφού πρόκειται γιά αμειγώς εσωτερική υπόθεση των ΕΔ και των ΣΑ, βασιζόμενη σε θεσμικά κείμενα και συγκεκριμένες διαδικασίες, εν σχέσει με τα στοιχεία του ατομικού υπηρεσιακού φακέλλου ενός εκάστου κρινομένου, προς προαγωγή, διατήρηση είς τον αυτό βαθμό ή αποστρατεία.
Είναι γεγονός ότι οι κρίσεις εις τις ΕΔ και τα ΣΑ έχουν αποτελέσει, κατά το παρελθόν, αντικείμενο αντεγκλήσεων, ακόμηκαι εντόνων, μεταξύ, κυρίως, των γνωστών- μέχρι τις τελευταίες δύο διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις- «κομμάτων εξουσίας», της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Το σκηνικό αυτό επανελήφθη και κατά τις έκτακτες κρίσεις του περασμένου Νοεμβρίου, όταν ο τότε ΥΕΘΑ Παν. Μπεγλίτης απεστράτευσε σύσσωμη την τότε στρατιωτική ηγεσία, εν μέσω φημών ακόμη και γιά…πραξικόπημα, σε χρονική στιγμή οπωσδήποτε ακατάλληλη, καθώς συνέπιπτε με τη μετάβαση από την κυβέρνηση Γ.Α. Παπανδρέου εις την κυβέρνηση Παπαδήμου, με τη στήριξη ΝΔ και ΛΑΟΣ. Η ΝΔ χαρεκτήρισε την κίνηση αυτή «πραξικοπηματική» και δεσμεύθηκε «να αποκαταστήσει τα πράγματα», αμέσως μόλις αναλάβει εκ νέου τις κυβερνητικές ευθύνες.
Όσοι παρακολουθούν τα θέματα της λειτουργίας των ΕΔ με απροκατάληπτο τρόπο, μπορούν να αποτιμήσουν ότι, κατά τον διαρρεύσαντα χρόνο από τότε και ανεξαρτήτως της επιλεγείσης χρονικής στιγμής από τον τότε ΥΕΘΑ γιά την αλλαγή Αρχηγών, πράγμα γιά το οποίο δικαίως μάλλον ελέγχεται, οι τέσσερις τοποθετηθέντες τότε Αρχηγοί έδειξαν πίστη και αφοσίωση εις το έργο τους και έθεσαν προς υλοποίηση τη διττή επιλογή, πρώτον να διατηρήσουν εις το ακέραιο το αξιόμαχο των ΕΔ της χώρας και δεύτερον να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς και δραματικές συνέπειες, τα οξύτατα προβλήματα της χώρας, εις το επίπεδο του Προσωπικού και της διαχειρίσεως-συντηρήσεως κλπ των οπλικών συστημάτων και μέσων γενικώς.
Από την άλλη πλευρά, επειδή η ζωή είναι απρόβλεπτη, ήλθαν έτσι τα πράγματα, ώστε ο αποστρατευθείς από τον Μπεγλίτη Αρχηγός ΓΕΣ επανήλθε εις το ΥΠΕΘΑ, ώς υπηρεσιακός ΥΕΘΑ εις την κυβέρνηση Πικραμμένου. Ομοίως ο αποστρατευθείς από τον Μπεγλίτη Αρχηγός ΓΕΝ, επιλεγείς μόλις προ ολίγων μηνών από τον προηγούμενο του Μπεγλίτη ΥΕΘΑ Ευάγ. Βενιζέλο, είναι σήμερα ΥΦΕΘΑ εις την τρικομματική κυβέρνηση Σαμαρά, με πρόταση Βενιζέλου. Πρακτικώς αυτό σημαίνει ότι αποστρατευθένες Αρχηγοί Επιτελείων ευρέθησαν ο μεν ένας πολιτικός προϊστάμενος της στρατιωτικής ηγεσίας από την οποία απεχώρησε, ομοίως δε και ο δεύτερος από θέση Υφυπουργού.
Είναι προφανές, ότι, υπό τις συνθήκες αυτές, οι οποίες θα μπορούσε να έχουν και διαστάσεις προσωπικής πικρίας, σε συνδυασμό με την παρεχόμενη δυνατότητα γιά «αποκατάσταση αδικιών», το προέχον είναι:
-Γιά μεν το κόμμα της ΝΔ, να συνειδητοποίησει ότι, υπό συνθήκες τρικομματικής κυβερνήσεως, όπως η κυβέρνηση Σαμαρά, δεν νομιμοποιείται και δεν νοείται να ομιλήσει με γλώσσα «ιδιοκτησίας» του χώρου των ΕΔ και των ΣΑ, συνεπώς και με επιλογές που θα φέρουν την κομματική σφραγίδα των αποστράτων της ΝΔ. Καλούνται όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι οι μονοκομματικές κυβερνήσεις αποτελούν παρελθόν, συνεπώς οι επιλογές σε επίπεδο πολιτικών και προσώπων θα γίνονται με διαβούλευση των κυβερνητικών εταίρων. Ιδιαιτέρως ο εκ της ΝΔ προερχόμενος Υφυπουργός- Αντιστράτηγος ε.α. καλείται να αποτελέσει τον «κυματοθραύστη» των αιτημάτων «απονομής δικαιοσύνης» αποστράτων της ΝΔ.
-Γιά τα κόμματα του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ, να διαμορφώσουν αντίστοιχες συγκεκριμένες προτάσεις σε επίπεδο πολιτικών και προσώπων, γύρω από τις οποίες θα επιτυγχάνεται η απαραίτητη συναίνεση. Ειδικώς γιά το ΠΑΣΟΚ, το οποίο διαθέτει Υφυπουργό-Επίτιμο Α/ΓΕΝ τον οποίο αυτό υπέδειξε, ο τελευταίος καλείται να βρει κοινή γλώσσα με τον έτερο Υφυπουργό από τη ΝΔ και να συνεργασθεί αρμονικώς με τον Αρχηγό ΓΕΝ που τον διεδέχθη και τους λοιπούς Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ πρωτίστως και ΓΕΣ-ΓΕΑ.
-Εις το επίπεδό του ως ΥΕΘΑ, ο κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος να εγγυηθεί την εύρρυθμη λειτουργία του συστήματος των ΕΔ (και αντιστοίχως ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη των ΣΑ), ώστε η «κομματική αχρωματοψία» να μην αποτελέσει κενό γράμμα, αλλά ακολουθητέα πολιτική προς τα μόνιμα στελέχη, κατά το δυνατόν και με πρόνοια αυτή η κατάσταση να εμπεδώνεται όλο και περισσότερο.
Κατά την άποψη του υπογράφοντος, πρώτη ενέργεια που πρέπει να αναληφθεί, ακόμη και προ των κρίσεων, πρέπει να είναι η επαναφορά της πρόνοιας προηγουμένου νόμου γιά ελάχιστη θητεία δύο ετών-δυναμένη να παραταθεί και γιά ένα έτος ακόμη- γιά τους επιλεγομένους Αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και των Γενικών Επιτελείων των τριών Κλάδων των ΕΔ. Ήταν λανθασμένη επιλογή του π.ΥΕΘΑ Σπηλιωτόπουλου να καταργήσει τη ρύθμιση αυτή, η οποία εξασφάλιζε έναν ελάχιστο χρόνο γιά κάθε Αρχηγό να παρουσιάσει και να υλοποιήσει τα σχέδια του γιά περαιτέρω ενίσχυση του έργου του ΥΠΕΘΑ, εντός του πλαισίου των υπαρχόντων νόμων, θεσμικών κειμένων και αντιστοίχων διαδικασιών.
Δεν νοείται γιά τους Αρχηγούς, αλλά και τους μείζονες στρατιωτικούς διοικητές (πχ Δκτής Στρατιάς, Αρχηγός Στόλου, Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας), να αισθάνονται ότι μπορεί να αποστρατευθούν αιφνιδιαστικώς οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και γιά άγνωστο λόγο.
Συνεπώς, το ορθό υπό τις παρούσες συνθήκες θα ήτο να επαναβεβαιωθεί η εκτίμηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ προς τα μέλη της στρατιωτικής ηγεσίας υπό τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, με παράλληλη επαναφορά της ρυθμίσεως γιά διετή κατ΄ ελάχιστο θητεία εις τις θέσεις ευθύνης που κατέχουν. Εν συνεχεία, δε, αυτή η «κομματική αχρωματοψία» να πρυτανεύσει των κρίσεων εις το επίπεδο του ΣΑΓΕ αρχικώς και εν συνεχεία των Ανωτάτων Συμβουλίων Κρίσεων Στρατού- Ναυτικού- Αεροπορίας.
Η ζωή τρέχει μπροστά από τις ατομικές προσδοκίες των ανθρώπων και τα αισθήματα αδικίας που πιθανόν να τους διακατέχουν. Με την έννοια αυτή η «κουλτούρα» τρικομματικής κυβερνήσεως εις την Ελλάδα, πρέπει να εμπεδοθεί και εις το ΥΠΕΘΑ, ώστε οι «μάχες χαρακωμάτων» να παραχωρήσουν τη θέση τους εις τη σύνθεση των απόψεων και την ανάλογη διαμόρφωση πολιτικών επιλογών και κρίσεων των μονίμων στελεχών, συμφώνως με τα κριτήρια μοριοδοτήσεων ανά Γενικό Επιτελείο και τα στοιχεία από τον ατομικό φάκελλο εκάστου κρινομένου.
Η απόδοση του ΥΕΘΑ κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου και των ΥΦΕΘΑ κ.κ. Παν. Καράμπελα και Δημ. Ελευσινιώτη, εν σχέσει με τα προηγούμενα, θα κρίνει την επιτυχία τους ως πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ.
πηγη
….Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice