Νέα στοιχεία που προσδίδουν διαστάσεις διπλωματικού θρίλερ στην υπόθεση εντοπισμού του πλοίου «Noor M.» ανοικτά της Σύμης φέρνει στο φως η συνεχιζόμενη έρευνα των λιμενικών και εισαγγελικών αρχών.
Του Γιάννη Σουλιώτη
Τα νέα δεδομένα ενισχύουν την εκτίμηση ότι προορισμός του φορτίου με τα όπλα και τα πυρομαχικά δεν ήταν η Τρίπολη της Λιβύης, όπως αναφέρουν τα συνοδευτικά έγγραφα του πλοίου, αλλά η Συρία.
Συγκεκριμένα, πλοιοκτήτρια εταιρεία του motorship που από το βράδυ της Παρασκευής βρίσκεται στο λιμάνι της Ακαντιάς στη Ρόδο εμφανίζεται να είναι τουρκική εταιρεία (σ.σ.: τα στοιχεία της βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας) με έδρα την Κωνσταντινούπολη.
Ωστόσο, από την περαιτέρω έρευνα προέκυψε ότι το πλοίο είχε αλλάξει χέρια λίγες μόλις εβδομάδες πριν εκτελέσει το επίμαχο δρομολόγιο. Ως προηγούμενη πλοιοκτήτρια εταιρεία εμφανίζεται offshore με έδρα το κρατίδιο Saint Kitts and Nevis στην Καραϊβική. Σύμφωνα, ωστόσο, με ανώτατο αξιωματικό του Λιμενικού, πίσω από την offshore κρυβόταν εταιρεία συριακών συμφερόντων.
Το «Noor M.» έχει αλλάξει συνολικά 30 ονομασίες και σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή είναι καταχωρισμένο σε λίστα με λαθρεμπορικά πλοία της Αν. Μεσογείου. Από τα παραστατικά έγγραφα που έχει υπογράψει ο Τούρκος πλοίαρχος προκύπτει ότι αποστολέας των όπλων και πυρομαχικών είναι ουκρανική, κρατικών συμφερόντων, πολεμική βιομηχανία, ενώ ως παραλήπτης του φορτίου εμφανίζεται το υπουργείο Εθνικής Αμυνας της Λιβύης. Ωστόσο, αξιωματικοί του Λιμενικού φέρονται να διαθέτουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία χρηματοδότης της αγοράς και μεταφοράς των όπλων είναι επιχειρηματικός όμιλος με έδρα τα Αδανα της Τουρκίας.
Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατική» της Ρόδου, το πλοίο μεταφέρει 55 κοντέινερ που, σύμφωνα με το δηλωτικό επικίνδυνων φορτίων περιέχουν φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων και μικρά όπλα (Cartridges and Small Arms) συνολικού βάρους 828.647 κιλών συσκευασμένα σε 27.836 κουτιά. Μέχρι χθες είχαν ελεγχθεί 10 κοντέινερ δίχως να βρεθούν όπλα καλάσνικοφ, που σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις μετέφερε το motorship. Σημειώνεται ότι μεταξύ των εγγράφων που κατέσχεσαν οι εισαγγελικές και λιμενικές αρχές συγκαταλέγεται πιστοποιητικό τελικού χρήστη (end user certificate) με ημερομηνία 10 Απριλίου 2013.
Σ’ αυτό, ως εξαγωγέας εμφανίζεται η ουκρανική βιομηχανία και ως παραλήπτης το υπουργείο Αμυνας της Λιβύης. Αντίστοιχα, ως εμπόρευμα περιγράφονται 20.000 τυφέκια τύπου ΑΚ – 47 και 70 εκατ. φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων. Δεν έχει με απόλυτη σαφήνεια διευκρινιστεί εάν το συγκεκριμένο έγγραφο αφορά το επίμαχο ή κάποιο παλαιότερο δρομολόγιο μεταφοράς οπλισμού. Πάντως, πηγή του Λιμενικού είπε χθες στην «Κ» ότι δεν είναι ασύνηθες το πιστοποιητικό τελικού χρήστη να εκδίδεται αρκετούς μήνες πριν από τη μεταφορά του εμπορεύματος. Η ίδια πηγή εκτίμησε ότι στην πορεία της έρευνας θα εντοπιστούν και όπλα στα αμπάρια του πλοίου.
Καθημερινή
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
55 containers??? εχετε χαζεψει τελειως… διορθωστε το…δεν χωρουν σε αυτο το πλοιο που εχετ στην φοτο…
Στου δράκου την καμπούρα
πάνω στης ράχης το φτερό
στ’ άγρια τα κάστρα πολεμάω
κι έτσι τους χρόνους μου μετρώ…
Eίναι τυχαίο που στα Αραβικά "Noor" σημαίνει "Φωτεινό" ?
Αριστοφάνης από το Bahrain (ελλ. Τύλος).
Επίσης, το όνομα του πλοίου που αναφέρετε δεν ταιριάζει με αυτό της φωτογραφίας… και για κοτέινερ άντε μέχρι 10 και πολύ λέμε.
(Πάλι λάθος delivery)!
Αριστοφάνης από το Bahrain (ελλ. Τύλος).
@14 Νοεμβρίου 2013 – 7:01 π.μ.
σωστό. μπορεί απλά όμως να είναι φωτό από άλλο πλοίο, έτσι για να υπάρχει κάτι. λάθος κατά τη γνώμη μου.
Φιλε μου είναι δυνατον να μην χωρανε 55 Containers στο πλοιο στην ελλαδα ζουμε . Ολα γινονται στο Ελαδισταν Και 1.000 Containers αμα θελουνε χωρανε Εδώ μεχρι και προκύρηξεις γραφουνε και τις παραδινουνε στον Τριανταφυλοπουλο για να καλυψει το παρακράτος της βρωμιες του .Πρεπει να ξυπνησουν τα προβατα και να καταλαβουν ότι τους τρομοκρατουν γιατι φοβοντε ότι αν βγουν από το μαντρι θα τους παρει ο διαλολος και αυτους και τα τσοντοκαναλα τους