-
Σ’ ολόκληρη την ορεινή περιοχή της Ξάνθης και της Ροδόπης, δεν υπάρχει ένα Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο.
-
Κυριαρχούν τα “Κουράν Κουρσού” δηλαδή τα τουρκόγλωσσα φροντιστήρια του Κορανίου, με μαθήματα τουρκικής γλώσσης και πατριδογνωσία της “Μητέρας Τουρκίας”.
-
Πάνω από δέκα (10) εκατομμύρια διαχειρίστηκαν οι κυρίες Φραγκουδάκη και Δραγώνα.
Εδώ και καιρό η κρατική πολιτική έναντι της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη εμφανίζει μία περίεργη στασιμότητα.
Κάποια από τα εκκρεμή θέματα είναι τα ακόλουθα:
Από το 2007 υπάρχει ένας νόμος για την επιλογή 240 ιεροδιδασκάλων που θα καλύψουν τις θρησκευτικές ανάγκες των Μουσουλμάνων της Θράκης.
Λόγω της τουρκικής προπαγάνδας οι υποψήφιοι ιεροδιδάσκαλοι θεωρήθηκαν εν δυνάμει προδότες εάν δέχονταν την πρόσληψη με τους όρους του υφιστάμενου νόμου.
Με την πολύτιμη βοήθεια της Υπηρεσίας Πολιτικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών που εδρεύει στην Ξάνθη, ετοιμάστηκε από τις αρχές του 2009 τροποποίηση του νόμου η οποία διόρθωνε τα τυπικά κωλύματα που εμπόδιζαν την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Εκτοτε το θέμα έχει κολλήσει.
Οι συγκεκριμένοι ιεροδιδάσκαλοι, που εκτελούν απλήρωτοι τα θρησκευτικά τους καθήκοντα, είναι φίλα προσκείμενοι προς τους νόμιμους μουφτήδες.
Δίπλα τους ο μηχανισμός του τουρκικού προξενείου αμείβει πλουσιοπάροχα όσους ιεροδιδασκάλους επιλέξουν να υποστηρίξουν τους ψευδομουφτήδες.
Δεύτερο θέμα είναι η δημιουργία δημόσιων σχολείων σε μειονοτικές περιοχές.
Η μειονοτική εκπαίδευση, εγκλωβισμένη σε συμφωνίες του 1951 και του 1968, είναι εντελώς παρωχημένη.
Γεωμετρικά αυξανόμενος αριθμός μουσουλμάνων μαθητών στρέφονται προς τη δημόσια Εκπαίδευση. Αρκεί, όμως, να μπορούν να τη βρουν.
Σε ολόκληρη την ορεινή περιοχή της Ξάνθης και της Ροδόπης δεν υπάρχει ένα δημόσιο δημοτικό σχολείο.
Όσα παιδάκια θέλουν να πάνε σε δημόσιο δημοτικό πρέπει να ταξιδεύουν έως και 60 χλμ. μακριά από το χωριό τους.
Η μοναδική μέριμνα του υπουργείου Παιδείας όλο αυτό τον καιρό ήταν η επαναλειτουργία του προγράμματος εκπαιδεύσεως μουσουλμανοπαίδων των Φραγκουδάκη-Δραγώνα, ύψους 10.300.000 ευρώ.
Ενα τρίτο πρόβλημα είναι τα λεγόμενα “Κουράν Κουρσού”, τα τουρκόγλωσσα φροντιστήρια του Κορανίου.
Ξεκίνησαν στις αρχές του 2000 και σήμερα είναι πάνω από 170. Τα περισσότερα Κουράν Κουρσού έχουν καθημερινό απογευματινό πρόγραμμα.
Εκτός από τη διδασκαλία του Κορανίου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μαθήματα τουρκικής γλώσσας, ιστορία και πατριδογνωσία της Τουρκίας.
Στο τέλος της σχολικής περιόδου τα “Κουράν Κουρσού” διοργανώνουν εκδηλώσεις όπου συνήθως ακούγονται ακραίες τουρκικές εθνικιστικές κορώνες.
Η χρηματοδότησή τους βασίζεται στους γονείς των μαθητών, αλλά και σε βοήθεια από το τουρκικό προξενείο.
Μοναδικό αντίβαρο των “Κουράν Κουρσού” είναι, δυνητικά, ένα ελκυστικό ολοήμερο σχολείο το οποίο θα βοηθά τα παιδιά στα μαθήματά τους και θα τους διδάσκει μέσω των ιεροδιδασκάλων και το Κοράνιο. Είπαμε ότι το θέμα των ιεροδιδασκάλων έχει βαλτώσει, μοναδική μέριμνα του υπ. Παιδείας ήταν το πρόγραμμα των Φραγκουδάκη-Δραγώνα.
Ο μόνος σοβαρός κρατικός φορέας που έχει απομείνει να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στη Θράκη είναι η επιτόπια υπηρεσία του υπουργείου Εξωτερικών.
Κατά τα άλλα, η εγκατάλειψη της μειονότητας είναι εμφανής. Εξίσου εμφανές είναι ότι όλες τις ενέργειες για τη μειονότητα παρεμποδίζουν οι δύο μουσουλμάνοι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.
Συνδέουν οποιαδήποτε αλλαγή στα μειονοτικά με την εκλογή μουφτήδων. Μέχρι τον Οκτώβριο του 2010 διεδίδετο ότι υπήρχε ανοχή έναντι των δύο βουλευτών λόγω των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών.
Τώρα τι δικαιολογία υπάρχει για την απόλυτη αδράνεια;
ΑΓΓΕΛΟΣ Μ. ΣΥΡΙΓΟΣ
Δικηγόρος – επ. καθηγητής Διεθνούς Δικαίου
Οι διαχειριστές του katohika.gr διατηρούν το δικαίωμα τροποποίησης ή διαγραφής σχολίων που περιέχουν υβριστικούς – προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Απαγορεύεται η δημοσίευση συκοφαντικών ή υβριστικών σχολίων.Σε περίπτωση εντοπισμού τέτοιων μηνυμάτων θα ακολουθεί διαγραφή