Από: Μαρία Πέππα
Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν ακούνε για διαλογισμό, η πρώτη σκέψη που τους έρχεται αμέσως, είναι για κάποιον που κάθεται σιωπηλά σε μια στάση λωτού μετρώντας την αναπνοή του ή παρατηρώντας τις σκέψεις του …
Για να μπει όμως ένας άνθρωπος σε διαλογιστική κατάσταση, δεν χρειάζεται να είναι πάντα παθητικός σωματικά. Υπάρχουν σωματικά δραστήριοι τρόποι που επιτυγχάνουν πολύ καλό διαλογιστικό αποτέλεσμα και θα μπορούσαμε να πούμε ίσως πιο άμεσοι και αποτελεσματικοί. Ωστόσο, οι περισσότεροι που διανύουν το πνευματικό ταξίδι τους το αγνοούν …
Ενδεικτικά, κάποιοι από αυτούς τους τρόπους περιλαμβάνουν τρέξιμο και πολεμικές τέχνες όπως Kyudo, την ιαπωνική πολεμική τέχνη της τοξοβολίας, πχ, έως τον πιο αρχαίο και αναμφισβήτητα έναν από τους ισχυρότερους τρόπους που είναι ο χορός …
Σαμάνοι και μυστικιστές, αξιοποιούν τη δύναμη του χορού εδώ και χιλιάδες χρόνια για να βουτήξουν στον ασυνείδητο κόσμο τους, να συναντηθούν και να καλωσορίσουν την ευδαιμονία. Με τον χορό, είναι σε θέση να ηρεμήσουν το νου και την ατελείωτη ροή των σκέψεων, να ανακαλύψουν την πληρότητα, την εσωτερική ειρήνη και ισορροπία …
Είχα την τύχη, να έχω τόσο βαθιές και πνευματικά μετασχηματιστικές εμπειρίες κατά το παρελθόν με ανθρώπους που αποτελούσαν μέλη διαφορετικών ομάδων μου …
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αποφασίζαμε να αφιερώσουμε κάποιες από τις συναντήσεις μας στο χορό. Όχι απαραίτητα σαν ένα τρόπο για να μπούμε σε διαλογιστική κατάσταση, αλλά σαν ένα τρόπο να έρθουμε σε μεγαλύτερη επαφή με το σώμα μας, τις αισθήσεις μας, να νιώσουμε περισσότερο ζωντανοί και να εκφράσουμε τους εαυτούς μας έτσι χωρίς πρόγραμμα μέσα από την κίνηση …
Κάποιοι από αυτούς, όπως κι εγώ, είχαν πειραματιστεί με mindfulness, με τον στροβιλιζόμενο χορό των Σούφι και τον δυναμικό διαλογισμό, αλλά τις συγκεκριμένες φορές ο σκοπός μας ήταν, να μην έχουμε σκοπό, να μην προσπαθήσουμε για κάτι …
Η προετοιμασία μας δεν ήταν ιδιαίτερα απαιτητική. Δίχως παπούτσια στα πόδια μας, ξυπόλητοι όλοι, φορώντας ρούχα άνετα, κλείναμε παράθυρα και πόρτες, βάζαμε στο μάξιμουμ την μουσική της δικής μου επιλογής από μια λίστα αναπαραγωγής μουσικών ήχων διάρκειας δυο ωρών που είχα ήδη ετοιμάσει, στα μάτια μας ελαστικές μπαντάνες για να μην μπορούμε να τα ανοίξουμε και ξεκινούσαμε το ταξίδι μας …
Στην αρχή, το σώμα μας ήταν τεταμένο. Η κίνηση δεν έρεε στο ρυθμό της μουσικής. Όλοι αισθανόμασταν κάπως άβολα. Ιδιαίτερα οι άνθρωποι που έμπαιναν για πρώτη φορά σε αυτή την διαδικασία. Κάποιοι, γιατί συσχέτιζαν αυτό μας το εγχείρημα με μαθήματα χορού που ποτέ δεν είχαν κάνει και όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, αισθάνονταν άβολα με το απαραίτητο κλείσιμο των ματιών καθ΄ όλη την διάρκεια της διαδικασίας …
Είναι δύσκολη υπόθεση το άφημα σε αυτό που μέλλει να συμβεί, δηλαδή στη ροή της στιγμής, όταν δεν γνωρίζουμε και ούτε καν να υποψιαστούμε δεν μπορούμε αυτό που η ροή θα φέρει. Το κλείσιμο των ματιών, συμβάλλει καταλυτικά ως προς αυτή την κατεύθυνση. Μας απελευθερώνει από την ανάγκη να ελέγχουμε τους εαυτούς μας και τον χώρο γύρω μας. Μαθαίνουμε να αφηνόμαστε, να παραδινόμαστε με εμπιστοσύνη …
Όσο περισσότερο χορεύαμε καθώς περνούσε η ώρα, τόσο περισσότερο συγχωνευόμασταν με το χορό, μέχρι που κάποια στιγμή, διαφορετική για τον καθένα μας, γινόμασταν ένα μαζί του. Το εγώ, έπαυε να υπάρχει και το βίωμα της έκστασης μας κατέκλυζε. Συναρπαστικές, εκστατικές στιγμές επίγνωσης άρχιζαν να γίνονται έντονα αισθητές, η ηρεμία, η γαλήνη, η πληρότητα. Σαν τίποτα να μην έλειπε. Σαν τα πάντα να υπήρχαν. Εμπειρία μοναδική, που ο πεπερασμένος λόγος μου δεν είναι σε θέση με ακρίβεια να περιγράψει …
Βέβαια, για τον εξωτερικό τον παρατηρητή, θα φαντάζαμε σαν ένα σύνολο ανισόρροπων ανθρώπων που κινούνταν ανεξέλεγκτα στο χώρο, τραντάζονταν, χοροπηδούσαν, ενίοτε σκόνταφταν ο ένας πάνω στον άλλο ή στους τοίχους του χώρου που μας φιλοξενούσε. Ωστόσο εμείς, ήρεμοι, γαλήνιοι μέσα μας και απόλυτα σιωπηλοί, είμαι σίγουρη πως θα παραμέναμε ασυγκίνητοι και ανενόχλητοι ακόμα και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο …
Ανακαλύπτοντας τη διαλογιστική δύναμη του χορού …
Αν σας ενδιαφέρει να ανακαλύψετε τη διαλογιστική δύναμη του χορού, μείνετε συντονισμένοι με το hypnotherapy4u. Θα λάβετε έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με το αντίστοιχο πρόγραμμα που θα ξεκινήσει τον Οκτώβρη …
Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το πόσο καλά χορεύετε. Η εκμάθηση συγκεκριμένων χορευτικών κινήσεων ή ο εντυπωσιασμός εαυτών και αλλήλων πιστέψτε με δεν έχουν απολύτως καμία σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι, να αφηνόμαστε και να επιτρέπουμε σε ολόκληρη την ύπαρξη να γίνετε χορός …
Όταν χορεύουμε, δεν επιβάλλουμε στον εαυτό μας συγκεκριμένα κινητικά πρότυπα, δεν τον πιέζουμε με κανέναν τρόπο. Αντ’ αυτού, αφήνουμε το σώμα μας να καθοδηγήσει την κίνησή μας, με τον τρόπο που αυτό επιθυμεί …
Δεν διανοητικοπιούμε την διαδικασία, ενθυμούμαστε τον τρόπο που χορεύαμε τα αγαπημένα μας τραγούδια όπως όταν ήμασταν παιδιά, χωρίς σχέδιο, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό και στόχο. Ανακαλύπτουμε ξανά τη χαρά του χορού, επιτρέπουμε στην ενέργειά του να μας παρασύρει …
Η απόλυτη παράδοση, μας οδηγεί στην έκσταση, στην καταβύθιση στον βαθύ εαυτό, του οποίου βίωμα ασκεί μια διαρκή επίδραση στο σώμα, στο νου και την ψυχή μας …
Ακόμα και εκείνοι που για κάποιο λόγο ίσως να μην φτάσουν σε τόσο στοχαστικές και εκστατικές στιγμές θα …
. Επαναφέρουν το χαμόγελο στα πρόσωπά τους
. Διασκεδάσουν
. Ασκήσουν το σώμα τους
. Δυναμώσουν την καρδιά τους
. Αποκαταστήσουν την συναισθηματική ισορροπία τους
. Μειώσουν τα επίπεδα τους άγχους τους
. Και το κυριότερο θα αυτο-καθαρθούν
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο χορός μπορεί να είναι εξαιρετικά επωφελής, με πολλούς τρόπους και δεν χρειάζεστε τίποτα άλλο εκτός από το σώμα μας. Στην πορεία ανακαλύπτουμε πως τα οφέλη που λαμβάνουμε χορεύοντας, υπερβαίνουν κατά πολύ τις προσδοκίες μας …
Στο επανιδείν λοιπόν, χορεύοντας σα να μην υπάρχει αύριο … μαζί …
¨Dance, when you’re broken open. Dance, if you’ve torn the bandage off. Dance in the middle of the fighting. Dance in your blood. Dance when you’re perfectly free.¨ Jalaluddin Rumi
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Ο συγκεκριμένος τρόπος που περιγράφεται, αφορά κάτι παραπάνω από έναν απλό χορό, δεν αντιστοιχεί όμως σε πραγματικό διαλογισμό. Είναι ένα ξέδωμα, μια βαθιά αποτοξίνωση από τα αρνητικά συναισθήματα του άγχους, μονοτονίας, κούρασης ψυχικής κλπ.
Στον διαλογισμό (στοχασμό του Σωκράτη), επιδιώκεται η κοίμηση του νου, κρατώντας μόνο ένα λεπτό κομμάτι της συνείδησης, ώστε να αναδυθεί ανεμπόδιστος ο εσώτερος πνευματικός εαυτός, με όλες τις εσωτερικές του μνήμες από άλλες ανώτερες διαστάσεις, που γίνονται τελικά αναμνήσεις από το λεπτό κομμάτι της συνείδησης που παρακολουθεί. Οι αναστενάρηδες έχουν ένα από καλύτερα συστήματα κινητικού διαλογισμού. Εξαιρετικός είναι και ο δυναμικός διαλογισμός του Όσσο!!!
΄΄Κυριε Ιησου Χριστε ελεησον με΄΄.Αυτο δεν σας κανει;Ολοι χορευουν στα κλαμπ,δεν ειδα να γινονται καλυτεροι…
Εχεις δικιο, οσοι χορευουν απαγγελλοντας το ΄΄Κυριε Ιησου Χριστε ελεησον με΄΄ γινονται καλυτεροι ανθρωποι.
Γιατί νὰ διαλογιστεῖ κανεὶς, κυρία Πέππα, ἐνῶ δὲν τον ἐμποδίζει κάτι νὰ προσευχηθεῖ; Ξέρετε ὁ διαλογισμός καὶ ἄλλες τεχνικές της ἀνατολῆς εἶναι διανοητικές. Εἷναι ἀποτελεσματικές, στὴν καλύτερη, μέχρι το ἐπίπεδο συνειδητότητας του διαλογιζόμενου. Ἐπενεργοῦν μόνο ἐντός των τοιχωμάτων τοῦ “σπηλαίου”, ξέρετε τοῦ Πλάτωνα, ἤ το Matrix βαρβαριστί, δηλ. τα μορφογενετικά πεδία, ὅπως εἶναι της μόδας νὰ τὰ ἀποκαλοῦν… Τα ἀποτελέσματα-κατορθώματα αὐτῶν τα παρατηρεῖ κανείς στὸ πολιτισμικό ἐπίπεδο των χωρῶν προέλευσής των…
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΕΧΕΙ ΤΕΚΜΗΡΙΟΘΕΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΤΟΥ ΔΙΛΟΓΙΣΜΟΥ !
Α
Ὅπως κ νὰ ᾽χει… ἄλλο “ΔΙΑ…” καὶ ἄλλο “ΠΡΟΣ…”
Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΥΗ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΜΥ_ΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΟΥΣΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ.ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΩΔΩΝΑΙΟΥ ΔΙΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΩΝΗΣ ΥΠΟ ΤΑ ΘΡΟ’Ι’ΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΡΥΟΣ.ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΚΔΟΧΕΣ=ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Χ-Ω-ΡΙΚΕΣ(ΧΟΡΟΥ) ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΚΡΙΒΕΙΣ=ΚΥΚΛΩΤΙΚΕΣ=ΕΛΛΕΙΠΤΙΚΕΣ=ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΙΚΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΦΗ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΕΣ,ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ,ΑΣΤΡΑ.Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΟΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ=ΧΟΡΟ.ΙΕΡΟΤΕΛΕΣΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΕΠΕΣΕ ΣΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΜΥΗΜΕΝΟΥΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ =ΣΕΛΛΟΥΣ=ΜΟΛΟΣΣΟΥΣ=ΕΛΛΗΝΕΣ.ΜΙΜΙΔΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΥ ΛΙΓΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΠΑΝΕ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΥΝ -ΠΑΝΤΟΣ.ΕΝΤΕΛΕΙ ΜΕΘΕΞΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ”ΜΕΘΥΣΙ”.ΜΕ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΑΣ …..
῞Αχ καλή μου…
Μας ἔβαλες στὸ χορό καὶ θὰ χορέψουμε. Με Ἑλληνικό ρυθμό ὅμως.
ΝΥΜΦΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΑΤΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΜΟΥ. ΜΟΥΣΕΣ ΧΟΡΕΨΑΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
Κατ ἀρχάς νὰ ξεχωρίσουμε τον μυσταγωγικό χορό (καὶ τις ἐπενέργειες αὐτῶν) τῶν σαμάνων ἰθαγενῶν της Ἀμερικῆς ἀδελφῶν μου ἀπό τὸν τελετουργικό στροβιλισμό (καί ὄχι χορό με την ἔννοια ποῦ του δίνεις) ἐξάδελφῶν μου Σούφιδων!… και τον πανάρχαιο ψυχαγωγικό πυρρήχιο τῶν ἀκρίτων ἑλλήνων, τον μοναχικὸ Ζεϊμπέκικο-ΖευΒακχικο, ἀπό τους διασκεδαστικούς, κατευθυνόμενους μοντέρνους χορούς. Τους ἀναφέρω γιά νὰ ἐπισημάνω πῶς ὅλοι ἔχουν συγκεκριμένο βηματισμό καὶ ρυθμό καὶ με ἐξαίρεση τὸν ζεϊμπέκικο εἷναι ὁμαδικοί… Ο “διαλογιστικός” χορός μόνο ἀτομική ἐσωτερική κατάσταση δύναται νὰ ἐκφράσει, ἄντε καλλιτεχνική στὴν καλύτερη.
Το Αἰθερικό ἀποτύπωμα του μόνο καθαρτικό δεν εἷναι. Δὲν ἔχει παρά νὰ παρατηρήσει κανείς τους θρησκευτικούς χορούς των διαφόρων χορῶν σήμερα καὶ το σαδομαζοχιστικό κοπάνημα στα κλαμπς, και θα καταλάβει…
Αφήστε το διαλογισμό και αρχίστε αυνανισμό!