Διαφημίσεις

gucci3

Σε καμπάνια της η γνωστή ιταλική φίρμα Gucci, επέλεξε να προσθέσει πολύχρωμα ρούχα και αξεσουάρ στα γλυπτά του Παρθενώνα. Εμπνευστής της ιδέας αυτής η Τουρκάλα σχεδιάστρια Derya Çakırsoy, που σύμφωνα με την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, επέλεξε να διακωμωδήσει τις αναπαραστάσεις των γλυπτών για τις ανάγκες της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας.

gucci2

Η εν λόγω διαφήμιση πυροδότησε πλήθος επικριτικών σχολίων από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων με τα σχετικά posts αλλά και κάλεσμα για μποϊκοτάζ της Gucci. Η UNESCO Πειραιώς & Νήσων καταγγέλλει δημόσια την ιταλική εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών στο Instagram και την καλεί να τις αποσύρει άμεσα.

gucci1

Αναλυτικά η ανακοίνωση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων:

«Στην γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σόρτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν την φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρείαGUCCI στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) για να διαφημίσει την νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο.Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα – «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων – η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς».

 



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • Select Your Subscription Plan

    1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
7 σχόλια στο “Πως η Τουρκάλα σχεδιάστρια Derya Çakırsoy βεβηλώνει τα γλυπτά του Παρθενώνα.”
  1. H ELLADA MESA EXEI VOULIAKSEI STH KATANTIA KAI H DIAFHMISH THS GUCCI TOUS PEIRAZEI.A RE KAPWS ETSI ALLA 80% OXI SE NAI ME TO KOSMO NA KOIMATAI ORTHIOS….

    1. Nα τα αφήσουμε όλα τότε ρε ΝικόλαΝΥ να βουλιάξουν κι άλλο με αυτή τη λογική σου.Γράφε με greeklish εσύ γιατί εμείς βουλιάζουμε τώρα αλλά στο μέλλον αν εξαφανιστεί η Ελληνική γραφή ποιός νοιάζεται μωρέ τώρα ε??Εδώ μόνο η τσέπη μας μας νοιάζει Νικόλα έτσι??Ο ωχαδελφισμός είναι τεράστια πάθηση.

  2. να της απαγορευτει η εισοδος στη χωρα μας αφου δεν σεβεται την ιστορια της
    για να τα κανει αυτα στον ερντογαν …. 🙂 🙂

  3. χεχε καημο το έχουν ανά τον κόσμο, αν δεν βγάλουν κατά καιρούς εικόνες των αρχαίων ως ντιντηδες, φλουφληδες, ονειροπαρμενους, ησυχία δεν βρίσκουν.
    νέα μόδα θα είναι να τους εμφανίσουν και τρανσέξουαλ.
    οτι δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμασταρια. σοφή παροιμία

  4. Το τελευταίο μαυροπράσινο συνολάκι είναι μούρλια!!! Θα το αγοράσω του Αγίου Βαλεντίνου να κάνω έκπληξη στην γυναίκα μου!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *