Διαφημίσεις

arkhaia_ellenika_

Τα αρχαία ελληνικά επαναπρογραμματίζουν τον εγκέφαλο ριζικώς!

Τη συστηματική διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας προτείνουν ξένου καθηγητές, σαν θεραπεία σε δυσλεκτικά παιδιά.
Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο Ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο Ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του.

Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων.

Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove.
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:

1. Η περιοχή Broca, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του Ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς.
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.

Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ». Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους.

Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο.

Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!!

(Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας 2004-2010 ).

pentapostagma.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
3 σχόλια στο “Δεν έβγαλαν τυχαία τα αρχαία ελληνικά από τα σχολεία – Διαβάστε που βοηθάνε!”
  1. «Alphabet and the Brain
    «Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ»
    Η νεα γενια των υπερυπολογιστων μιλαει ηδη Αρχαια Ελληνικα.
    Παντως “δε θελει καθολου κοπο, αλλα τον ΣΩΣΤΟ τροπο για να τα “ξαναθυμηθουμε” κ ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ οπως το λεει ο Πλευρης . . . Σημερα μιλαμε αρχαια κ δεν το ξερουμε. . . Ολες οι συνθετες λεξεις.

    Guard

  2. Καταρχάς εξηγούμαι: θεωρώ τα Ελληνικά την καλύτερη γλώσσα της Ανθρωποτητας για την ανάπτυξη του ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ ημισφαιρίου του εγκεφάλου, ενώ τα Κινεζικά Ιερογλυφικά αναπτύσσουν το δεξιό ημισφαίριο.
    Οι υπερυπολογιστές όντως ομιλούν Α.Ε. φαρσί!
    Αλλα επειδή θέλω να βλέπω τα πράγματα όσο πιο αντικειμενικά γίνεται, εχω δυο ερωτήσεις:
    Α) μία γλώσσα που ταιριάζει γάντι σε Μηχανές Κυκλωμάτων, δηλ. πλάσματα ΧΩΡΙΣ καρδιά και ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ, τί ειδους εξέλιξη σού δίνει??
    Β) ΓΝΩΡΙΖΩ πολλούς που κατέχουν τα Ελληνικά, αρχαία και νέα, ΤΕΛΕΙΑ, αλλα δεν εχω εντυπωσιαστεί διόλου ούτε απο τη σκέψη τους ούτε απο την προσωπικότητά τους.
    Τρανταχτό παράδειγμα το καμάρι της πολιτικής μας Ο ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΟΣ: έχει εκφωνήσει λόγους στην Βουλή εξολοκλήρου σε άπταιστα Α.Ε.! Διακρίνει κανεις καμμία ΣΟΦΙΑ να εκπορεύεται απ´αυτον???
    Γι αυτό δεν πιστεύω ότι ακόμα κι αν μιλάς άψογα και Ελληνικά και Κινεζικά και ΟΛΕΣ τις γλώσσες, ενα κυμβαλον αλαλάζον θα εισαι, εάν δεν καλλιεργήσεις την ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ στην Καρδιά σου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek