Διαφημίσεις

Αν το όχημα στο οποίο επιβαίνετε βρεθεί ξαφνικά στο νερό, το πιο σημαντικό είναι να παραμείνετε ψύχραιμοι. Στις περισσότερες περιπτώσεις το όχημα θα επιπλεύσει για μικρή χρονική περίοδο πριν το βάρος της μηχανής το τραβήξει στο βυθό.

Αυτό επιτρέπει στον οδηγό και στους επιβαίνοντες αν παραμείνουν ήρεμοι και ακολουθήσουν τις σωστές διαδικασίες να βγουν από αυτό, ζωντανοί. Για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει να φοράτε την ζώνη ασφάλειας σας για να έχετε της αισθήσεις σας.

Πριν απ’όλα απασφάλιστε την ζώνη. Θα εκπλαγείτε πόσα άτομα καταλήγουν να χάσουν τη ζωή τους επειδή έχουν πανικοβληθεί και ξεχνούν ότι είναι ασφαλισμένοι στο κάθισμα. (σε περίπτωση που δεν απασφαλιζει η ζώνη από τον μηχανισμό συγκράτησης της, τότε θα πρέπει να κάνετε πίσω την πλάτη του καθίσματος, να την γείρετε δηλαδή ξάπλα και να κάνετε χώρο ώστε να φύγετε προς τα πίσω για να απεγκλωβιστεί η λεκάνη σας από την ζώνη και το κάθισμα) καλό θα είναι να έχετε πάντα μαζί σας στα κλειδιά του αυτοκίνητου το RESQME για να κόψετε την ζώνη και να σπάσετε το πλαϊνό τζαμί για να διαφύγετε ή να έχετε στο πλάι της πόρτας το σφυράκι που έχουν τα λεωφορεία για την θραύση των τζαμιών και το κόψιμο των ζωνών. Αυτό το τόσο μικρό εργαλείο σας σώζει την ζωή.

Έπειτα κατεβάστε τα παράθυρα αμέσως. Ένα ανοιχτό παράθυρο αποτελεί την πρώτη έξοδο διαφυγής. Τότε είναι που όλοι όσοι διαθέτουν χειροκίνητα παράθυρα, αισθάνονται τυχεροί! Όσοι τώρα διαθέτετε ηλεκτρικά παράθυρα θα πρέπει να δράσετε άμεσα. Στα περισσότερα οχήματα ο μηχανισμός που ενεργοποιεί τα παράθυρα βρίσκεται στο μέσον περίπου της πόρτας. Άπαξ και το νερό καλύψει τον μηχανισμό δεν θα είστε σε θέση πλέον να ανοίξετε τα παράθυρα και θα πρέπει να βρείτε άλλους τρόπους διαφυγής.

Κατά την πτώση του οχήματος μέσα στο νερό το πιο πιθανό είναι να μπλοκάρουν τα ηλεκτρικά και δεν θα δουλεύει τίποτα. Μην χάνετε χρόνο αγοράστε χρόνο ζωής.

Αν δεν καταφέρετε να ανοίξετε το παράθυρο θα πρέπει να προσπαθήσετε να το σπάσετε ούτως ώστε να καταφέρετε να διαφύγετε. Τοποθετείστε το σώμα σας κάθετα στα μπροστινά καθίσματα.Με το αριστερό σας χέρι κρατηθείτε από το σημείο στήριξης της ζώνης ασφάλειας στην κολώνα του οχήματος και χτυπήστε με δύναμη με τα τακούνια των παπουτσιών σας στο παράθυρο του οδηγού. Όσο το δυνατόν εφαρμόστε το χτύπημα στις άκρες του παράθυρου εκεί σπάει ποιο εύκολα το τζάμι.

Αλλά αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε θραύση στα πλαϊνά τζάμια είναι να αφαιρέσετε το προσκέφαλο από το κάθισμα σας και να χτυπήσετε το τζάμι με τις δυο μεταλλικές ράβδους που έχει το προσκέφαλο για να αυξομειώνει το ύψος του. Όπως επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολύ αποτελεσματικά την αγκράφα από την ζώνη ασφάλειας και να σπάσετε το τζάμι πολύ πιο γρήγορα (με το δεξί μας χέρι απασφαλιζουμε την ζώνη, έπειτα πιάνουμε γερά την αγκράφα και την σφίγγουμε μέσα στα δάκτυλα μας και χτυπάμε το τζαμί στις γωνίες για να διαρραγεί).

Τα πλαϊνά τζάμια των αυτοκίνητων και του πίσω παρμπρίζ είναι HEAT–TEMPERED GLASS(υαλοπίνακες που έχουν υποστεί θερμική σκλήρυνση )

Είναι 4 με 5 φορές πιο δυνατό από ένα κοινό τζάμι ιδίου πάχους. Το συγκεκριμένο τζάμι θρυμματίζεται σε πολύ μικρά κομματάκια σε ακανόνιστο αμβλύ σχήμα και δεν προκαλεί τραυματισμό. Είναι σε μέγεθος ρυζιού τα υπολείμματα του.

Το μπροστινό παρμπρίζ είναι LAMINATED GLASS (πολυστρωματικοί συγκολλημένοι υαλοπίνακες ) δυο φύλλα ύαλου συνενώνονται με ένα φύλο πλαστικού ενδιάμεσα τους. Το τζάμι αυτό δεν θρυμματίζεται, γιατί τα θραύσματα του συγκρατούνται από το φύλλο πλαστικού, το χαρακτηριστικό του τζαμιού κατά την σύγκρουση ή όταν προσπαθήσουμε να το σπάσουμε, είναι να ραγίσει και να μοιάζει σαν τον ιστό της αράχνης χωρίς να σπάσει. Οπότε είναι μάταιο να προσπαθήσουμε να διαφύγουμε από το μπροστινό παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Ούτε να σκεφτείτε να προσπαθήσετε να ανοίξετε τις πόρτες. Από την στιγμή που το κάτω μέρος της πόρτας έχει βυθιστεί, η πίεση του νερού καθιστά σχεδόν αδύνατον το άνοιγμα της & για να διαφύγετε μέσω αυτής θα πρέπει να περιμένετε έως ότου ολόκληρο το όχημα γεμίσει με νερό και εξισορροπηθεί η πίεση σε αυτό.

Πάρτε μια μεγάλη αναπνοή ανοίξτε την πόρτα και κολυμπήστε προς την επιφάνεια. Ένα συχνό σφάλμα είναι η απώλεια προσανατολισμού στον βυθό γι’αυτό ακολουθήστε τις φυσαλίδες ή αφήστε το σώμα σας χαλαρό να κατευθυνθεί στην επιφάνεια.

Ο χρόνος που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να βυθιστεί είναι συνήθως από 10 δευτερόλεπτα έως 1 λεπτό και αυτό εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος (επιβατικό-ημιφορτηγακι.κτλ) από την κατανομή του φορτίου μέσα στο όχημα (αριθμός επιβαινόντων, αποσκευές) όπως επίσης και από την παλαιότητα του οχήματος.

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα στεγανοποιούνται καλυτέρα οπότε ο ρυθμός εισροής του νερού είναι αργότερος σε σχέση με ένα παλαιού τύπου όχημα. Από την ταχύτητα που έχει το αυτοκίνητο κατά την ώρα της πτώσης του στην επιφάνεια της θάλασσας εξαρτάται ακόμα και ο χρόνος αυτός , από το ύψος του δρόμου ή της προβλήτας κ.τ.λ.

Αν καταφέρατε να βρείτε μια οδό διαφυγής, είστε πολύ κοντά στην σωτηρία. Βγάλτε πρώτα τα παιδιά – απελευθερώστε τα από το παιδικό κάθισμα και βγάλτε τα από το παράθυρο ή την πόρτα. Βγείτε κι εσείς μαζί τους στην επιφάνεια και απομακρυνθείτε για να αποφύγετε κάποια πιθανή δίνη.

Αν τα πράγματα πάνε στραβά κάτω από το νερό, δεν υπάρχει χρόνος για δεύτερη ευκαιρία. Να θυμάστε πάντα ότι το μυαλό σας είναι το σημαντικότερο εργαλείο επιβίωσης και πρέπει να το χρησιμοποιήσετε σωστά.

Φραγκίσκος Δακτυλίδης
Επαγγελματίας ναυαγοσώστης – εκπαιδευτής ναυαγοσωστικής
Εθελοντής πυροσβέστης στο Π.Σ.

tilestwra



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

2 σχόλια στο “Τι κάνουμε αν το όχημα μας βυθιστεί στο νερό;”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek