Συνεχίζουν τις εισβολές οι Τούρκοι μέρα και νύχτα, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες στο Αιγαίο. Ωστόσο, όπως φαίνεται, οι Έλληνες πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας τους πιάνουν στον ύπνο, και οι – στην καλύτερη – μέτριοι Τούρκοι πιλότοι τρέπονται σε φυγή.
Αεροσκάφη F-16 Block 50 από την Σμηναρχία της Λήμνου και F-16 Block 52 Advance από την Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου μόλις έπεσε το σκοτάδι, μετά τις 20:00 το απόγευμα της Πέμπτης, απογειώθηκαν για να κυνηγήσουν και να διώξουν ξανά τους Τούρκους εισβολείς από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.
Η νυχτερινή εμφάνιση έξι τουρκικών F-16 C/D Block 40, της 161 Μοίρας «Νυχτερίδα» από την αεροπορική βάση της «Bandirma», ήταν ίσως μια εκ των τελευταίων «απόνερων» που καταγράφονται στην Τουρκική παραβατικότητα την Πέμπτη που μας πέρασε. Ο σχηματισμός των έξι Τουρκικών αεροσκαφών, εισέβαλε στο FIR Αθηνών στ’ ανοιχτά της Λήμνου και πήρε νότια πορεία.
Το scramble στην Λήμνο ήταν αναμενόμενο, με τα «50άρια» ν’ απογειώνονται σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Ταυτόχρονα το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας στην Λάρισα, έδωσε εντολή ν’ απογειωθεί και η Σκύρος. Τα συνολικά δέκα αεροσκάφη βρέθηκαν σε νυχτερινή αναχαίτιση, με τα Τουρκικά ν’ αποχωρούν προς την χώρα τους νότια από την Χίο, στο μέσον με την Σάμο.
Είχαν προηγηθεί υπερπτήσεις σε πολύ μεγάλο ύψος, των 28.000 ποδών και παραβιάσεις του FIR Αθηνών, ενώ έγιναν και τέσσερις αερομαχίες. Αυτή ήταν η συνολική «συγκομιδή» του εκνευρισμού που δημιουργήθηκε στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας της γείτονος, μετά τον απόλυτο αιφνιδιασμό που επετεύχθη από τα F-16 Block 52 plus της 340 Μοίρας «Αλεπού», που πήραν μέρος στην άσκηση της Εθνικής Φρουράς «Ατσάλινο Βέλος».
Όμως δεν ήταν μόνο το ξαφνικό των Ελληνικών F-16, διότι η Τουρκική αεράμυνα εμφανίστηκε απόλυτα «διάτρητη» και σε μια στιγμή που η χώρα τους υποτίθεται πως βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση, όχι βέβαια απέναντι σε τακτικό, οργανωμένο στρατό.
Δεν είδαν ούτε καν το C-130 οι Τούρκοι
Ο αιφνιδιασμός ωστόσο, σύμφωνα με ανώτατες πηγές από την Πολεμική Αεροπορία που επικαλείται το Hellas Journal δεν ήταν επίτευγμα μόνο των F-16 από την 340 Μοίρα.
Είχε προηγηθεί η πολύ πρωινή πτήση του C-130 Hercules από την 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, που πριν προσεγγίσει την Ρόδο έστρεψε με πορεία προς την Κρήτη, γεγονός που «κοίμισε» τους ελεγκτές αεράμυνας της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Απ’ εκεί το μεταγωγικό αεροσκάφος, «χαμήλωσε» αρκετά, οι πιλότοι εκμεταλλεύτηκαν το ανάγλυφο των νησιών και ο Ηρακλής προσγειώθηκε στην Λάρνακα χωρίς καν να δεχτεί την γνωστή «λεκτική παρενόχληση» των Τουρκικών ραντάρ.
Στη συνέχεια ακολούθησαν τα τρία F-16 Block 52 plus από την Σούδα, που αντί για σχηματισμό, περισσότερο έμοιαζαν σαν μια γροθιά στην οθόνη του ραντάρ. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τα Ελληνικά μαχητικά, όπως και το μεταγωγικό C-130 πέρασαν σε σχετικά κοντινή απόσταση από το πλωτό γεωτρύπανο «Yavuz» που συνοδεύεται από Πολεμικά πλοία.
Απ’ ότι φάνηκε κι εκεί, στις Τουρκικές φρεγάτες, ουδείς έβλεπε τις οθόνες των ραντάρ τους, ώστε να καταλάβουν ότι κάτι προσεγγίζει την περιοχή που βρίσκονταν σε μεγάλη ταχύτητα. Πάντως το γεγονός ότι τα αεροσκάφη επιφυλακής της Τουρκίας απογειώθηκαν από την Bandirma που βρίσκεται εκατοντάδες μίλια μακριά και πέρασαν πάνω απ’ όλη σχεδόν την ενδοχώρα για να προλάβουν έστω την «αναγνώριση» των Ελληνικών F-16, λέει πολλά στους Έλληνες Αεροπόρους…
Επιπλέον όταν βγήκαν στο νοτιοανατολικό Αιγαίο τα F-16 C/D Block 40 από την 162 Μοίρα της Τουρκίας, εκτός του ότι δεν κατάφεραν να δουν ούτε καν στα ραντάρ τους στόχους για τους οποίους απογειώθηκαν, βρέθηκαν στην δυσάρεστη θέση να διασταυρωθούν με τα Ελληνικά φτερά, που είχαν στήσει καρτέρι στον Ελληνικό ουρανό.
pentapostagma.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice