Το “σύστημα” ως “αναγκαίο κακό” ή αλλιώς το μη χείρον βέλτιστο

granaziΤο “σύστημα” ως “αναγκαίο κακό” ή αλλιώς το μη χείρον βέλτιστο

Γράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός

Ένας περίεργος πόλεμος έχει ξεσπάσει στα σχόλια των Κατοχικών Νέων, μετά από τα τρία άρθρα που ανεβάσαμε σχετικά με το επεισόδια μεταξύ ανδρών της Ομάδας ΔΙΑΣ της Θεσσαλονίκης και του γνωστού μας πλέον Καστανά.

Εδώ δεν θα ασχοληθούμε με το περιστατικό, το οποίο νομίζω ότι στα προηγούμενα τρία άρθρα αναλύθηκαν υπερ του δέοντος και παρουσιάσαμε (ίσως είμαστε οι μοναδικοί) τις απόψεις και των δύο πλευρών.

Στην παρούσα παρέμβαση – άρθρο θέλω να ασχοληθούμε με το αποκαλούμενο “σύστημα”, μέρος του οποίου είναι η αστυνομία,  την ανάγκη ή μη της ύπαρξης του και της υπακοής ή μη των μελών/ υπαλλήλων του συστήματος  στους νόμους που διέπουν τη λειτουργία του κράτους.



Gemoderm

Ξεχάστε τις αιμορροΐδες για πάντα!

Το σπρέι Gemoderm βοηθά να απαλλαχθεί κανείς από αιμορροΐδες και ραγάδες του πρωκτού. Χρησιμοποιείται για εξωτερικές και εσωτερικές αιμορροΐδες, την θρόμβωση και τη φλεγμονή, φαγούρα και έκζεμα πρωκτού, κατά αιμορροΐδες μετά τον τοκετό. Σπρέι έχει αντισηπτική, αντι, τοπική αναισθητική, αιμοστατική και στυπτική δράση, προωθεί την απορρόφηση των αιμορροΐδων και την αποκατάσταση του ορθού, θεραπεύει γρήγορα τις ραγάδες του πρωκτού και εξαλείφει την αιμορραγία.

ΤΙΜΗ 49,00

ΑΓΟΡΑ ΜΕ ΑΝΤΙΚΑΤΑΒΟΛΗ

 Powered by WebCash


Καταρχήν στην ιδανική πολιτεία που έχω στο μυαλό μου και που φυσικά αποτελείται από συνειδητοποιημένους πολίτες – μέλη κοινωνίας, προσωπικά δεν πιστεύω ότι χρειάζεται ΚΑΝΕΝΑΣ ΘΕΣΜΟΣ (και εδώ Πάνδαρε μπορείς να πεις οτι είμαι και ιδεαλιστής αναρχικός…). 

Και εξηγώ τι εννοώ: 

Γενικά όλα αυτά που έχουν σχέση με το σύστημα είναι ένα αναγκαίο κακό γιατί είμαστε ΟΛΟΙ εμείς ΑΝΙΚΑΝΟΙ και ΑΧΡΗΣΤΟΙ!

Και είμαστε βολεψάκηδες ανίκανοι, γιατί δεν μπορούμε να επιβληθούμε στον ίδιο μας τον εαυτό,  δεν μπορούμε να βάλουμε απλούς κανόνες στη ζωή μας, που να τους τηρούμε ΟΛΟΙ.

Τι χρειαζόμαστε την εφορία αν ΟΛΟΙ πηγαίναμε κάθε μήνα και δίναμε πχ το 10-15% του εισοδήματος μας;

Τι χρειαζόμαστε τους σκουπιδιάρηδες αν ΟΛΟΙ διαχωρίζαμε τα σκουπίδια μας;

Τι χρειαζόμαστε το στρατό,  ΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΛΑΟΙ ζούμε με στόχο το καλό των ανθρωπότητας;

Τι χρειαζόμαστε την αστυνομία, το λιμενικό αν όλοι ήμαστε νομοταγείς σε απλούς κανόνες της κοινής μας συμβίωσης.

Όλα αυτά και δεκάδες χιλιάδες ακόμα αποτελούν τα γρανάζια σε αυτό που αποκαλούμε “σύστημα”.

Καταλαβαίνετε που το πάω φαντάζομαι…

Αν΄αυτών όμως τι έχουμε επιλέξει; 

Να δίνουμε την εξουσιοδότηση σε κάποιους – άγνωστους σε εμάς – να βγάζουν νόμους και διατάξεις που μας κάνουν κακό, να διορίζουν ανθρώπους που μας κάνουν κακό, να δημιουργούν σώματα ασφαλείας, ένοπλες δυνάμεις και εν γένει κομματικούς στρατούς, γιατί εμείς έχουμε βολευτεί στην ανυπαρξία μας.

Για να μην δώσω λάθος εντύπωση θα δώσω μια προσωπική μου εμπειρία, μάλιστα σημερινή.

Στις 2.30 το μεσημέρι ήμουν στην στάση στην πλ. Λαυρίου στην Αθήνα, στην Γ΄Σεπτεμβρίου. Δύο γυφτάκια την πέφτουν σε μια γιαγιά και της βουτάνε την τσάντα και φυσικά το βάζουν στα πόδια. Είκοσι άτομα στην στάση… Ξέρετε τι έκαναν και οι 20; Πήραν το 100… ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κυνήγησε τα δύο κωλόπαιδα. Όλοι στο κινητό.. και ΑΝ έπαιρναν το 100… Αυτό είναι κλασσικό δείγμα ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ και έλλειψης κοινωνικής ευθύνης. Γιατί και που πήραν κάποιοι το 100, μέχρι να γράψει η τηλεφωνήτρια το συμβάν, να το δώσει στον εκφωνητή, ο εκφωνητής να το δώσει στους αστυνομικούς, να έρθουν οι αστυνομικοί, τα γυφτάκια έφθασαν Ζεφύρι…

Που θέλω να καταλήξω.

Δεν μπορούμε να ζητάμε καλύτερο κόσμο, χωρίς εμείς να κάνουμε τίποτα. Δεν μπορούμε να ζητάμε την διάλυση του συστήματος όταν έχουμε στηρίξει ακόμα και την ύπαρξη μας στο σύστημα αυτό.

Πρέπει κάποτε όλοι μας να βάλουμε κάτω τον ίδιο μας τον εαυτό και να συζητήσουμε ειλικρινά μαζί του. Και που ξέρετε μπορεί κάποτε – ΑΝ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ – να μαζευτούμε πολλοί και να καταφέρουμε αν όχι να ζήσουμε εκτός συστήματος, τουλάχιστον να το αλλάξουμε.

Προσοχή δεν μιλάω για ενοχικά σύνδρομα… Εδώ μιλάω για αποφάσεις ζωής!

Μέχρι όμως να έρθει αυτή η μέρα, η προσωπική μου επιλογή είναι να αποδέχομαι ή καλύτερα να επιτρέπω στον εαυτό μου να δέχεται το σύστημα, καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του, έστω και μέσω της πλήρους ανατροπή του – επανεκκίνησης!

 

https://www.facebook.com/zaxarias.mytilinios

 

 

 

 

 

5 thoughts on “Το “σύστημα” ως “αναγκαίο κακό” ή αλλιώς το μη χείρον βέλτιστο

  1. PANDAROS says:

    Παντα ελεγα και ειδικα στα τελευταια γραπτα οτι εισαι κρυφο -αναρχοκομμουνι ..χαχαχχαχχαχ

    πλακα κανω ….

    και τωρα παμε στα σοβαρα,,,΄

    ολο αυτο που μας περιεγραψες ειναι η ιδανικη αναρχικη κοινωνια ….που πιστευει στην απουσια βιας στην εμφυτη καλοσυνη που υπαρχει στον ανθρωπο..
    κοινωνια χωρις ”θεσμους΄΄ μπατσους κλεφτες και αστυνομους…

    γραφεις για την υπευθυνοτητα των πραξεων που πρεπει να εχει ο ανθρωπος απελυθερωμενος απο τις προκαταληψεις του,,
    αυτο δεν γραφεις οταν λες για ”υπευθυνες αποφασεις και για αποφασεις ζωης?”
    δηλαδη εισαι κοντα στον υπαρξισμο του Σαρτρ…που μας λεει οτι ”’ο ανθρωπος πρεπι να ειναι απολυτα υπευθυνος..γιαυτο και ειναι καταδικασμενος να ειναι ελευθερος…””

    στα σοβαρα ειπα να γραψω γιαυτα που διαβαζω απο σενα,,,αλλα στο τελος θα σε λεω συντροφε,,χαχχαχαχχα

    Συμφωνω απολυτα μαζι σου,σε ολα ….

    εγω απλα θελω να συμπληρωσω πως αυτος ο βοθρος της παρικμασμενης κοινωνιας που ζουμε που ζουμε, δυστυχως για μενα που το γραφω , ειναι αποτελεσμα της πλατωνικης πολιτειας,,αυτη εδωσε τα φωτα στα λαμογια…αυτη εγραψε για ταξεις και αυτην εκμεταλευτηκε σαν θεωριτικη βαση η αρχουσα ταξη,,,

    Η πολιτεια ειναι το οπλο των ισχυρων ,,τα εχει πει ολα τελεια..εχει γραφτει για τους αρχοντες γιανα εκμεταλευονται τον υπολοιπο κοσμο..

    βεβαια ζουμε στην σημερινη κοινωνια το φαντασμα της,,αλλα δεν παυει η πλατωνικη πολιτεια να αποτελει το υποβαθρο αυτου του φαντασματος..

    • Ανώνυμος says:

      “ο ανθρωπος πρεπι να ειναι απολυτα υπευθυνος..γιαυτο και ειναι καταδικασμενος να ειναι ελευθερος…»»

      Η ελευθερία ΕΙΝΑΙ ευθύνη. Όσο αυξάνουν οι βαθμοί της ελευθερίας (όρος φυσικής και εντροπίας) ο βαθμός της εθύνης (/υπευθυνότητας) αυξάνει με γεωμετρικό (ίσως και εκθετικό) ρυθμό. Οι αρχαίοι Έλληνες έλεγαν ότι δεν είναι η εξουσία που χαλάει τον άνθρωπο, αλλά ότι του δίνει τη δυνατότητα να εκφράσει τον πραγματικό του εαυτό! Το “γνῶθι σαὐτόν” τελικά δεν είναι απλά μια μεγάλη ιστορία αλλά ΟΛΗ η ουσία!!!

      Αν διαβάσεις το σχόλιό μου παρακάτω θα δεις ότι στην ουσία λέμε τα ίδια πράγματα.

      DP

      DP

  2. Ανώνυμος says:

    Όταν καθένας από μας αυτοελέχεται και αυτοπεριορίζει τις ελευθερίες του στό όριο της ελευθερίας των συν-κοινωνών του (μέσα σε ΚΑΘΕ κοινωνικό σύνολο στο οποίο συγκαταλέγεται), τότε δεν υφίστασται καμία ανάγκη επ-ισταμένου ελέγχου και άρα αρχών γενικότερα. Η ανάγκη των αρχών (άρχομαι κάποιου συνόλου για κάποιο λόγο) εμφανίζεται όταν το σύνολο πρέπει να ελέγχεται για κάποιο λόγο με σκοπό την ομαλή λειτουργία του. Αν όμως το σύνολο λειτουργεί στο σύνολό του ομαλά από μόνο του, τότε ποιος ο λόγος υπάρξης αρχών, αρχηγών και άρα και αρχόντων;;;
    Με δυο λόγια, η αν-αρχία είναι η απόλυτη έκφραση της ΔΗΜΟκρατίας. Αλλά δεν εξυπηρερεί ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ σύστημα, γι’ αυτό κι έχει επίτηδες συνδυαστεί με την απόλυτη έκφραση βίας και το χάος!
    Κάθε κοινωνικό σύστημα έχει πυραμιδική δομή, και εξορισμού (ανεβαίνοντας) οι λίγοι (κορυφή) ζουν από τους πολλούς (ή και σε βάρος των πολλών) που αποτελούν (κατεβαίνοντας) τη βάση. Η αν-αρχία, καταργεί αυτήν ακριβώς την πυραμιδική δομή και άρα τα προνόμια που ζητά η κορυφή για να άρχεται της βάσης (και φυσικά να την εκμεταλλεύεται προς ίδιον όφελος).
    Το θέμα που θίγεις μπορεί είτε ν’ αποτελεί τροφή για ατέρμονες συζητήσεις ή να είναι απλά αυτονόητο, οπότε οι συζητήσεις είναι περιττές. Δεν υπάρχει ενδιάμεσο!
    Είμαστε γαλουχημένοι μέσα στην πυραμίδα. Η ανέλιξη σε ανώτερα επίπεδα αποτελεί στόχο ζωής (για άλλους το ίδιο το νόημά της) γιατί δεν είναι εύκολο σε κανέναν που βολεύεται στα πλαίσια που γαλουχήθηκε (και από τα οποία δημιουργησε ο ίδιος την αντίληψή του για τη ζωή, τον ίδιο και τον κόσμο όλο) έτσι απλά να τα γκρεμίσει και να ξεβολευτεί! Η αιτία (άσχετα με το πώς εκφράζεται) είναι στην ουδία η ίδια: Η άρνηση να παραδεχτεί ότι τόσα χρόνια έκανε απλά μια τρύπα στο νερό! “Με τι καρδιά, με τι πνοή, πήραμε της ζωή μας, λάθος” που έλεγε κι ο νομπελίστας ποιητής.
    Τα πάντα είναι θέμα παιδείας, καλλιέργειας αυτής και, ΚΥΡΙΩΣ, αγάπης για την α-λήθεια. Η αλήθεια είναι σκληρή, αλλά στο τέλος ΠΑΝΤΑ λυτρωτική. Για να την αποδεχτείς όμως χρειάζεται να δεις μέσα σου. Από μέσα μας περνάει ο δρόμος μας για τον κόσμο. (“γνῶθι σαὐτόν”)
    Τα πλαίσια τα οποία διαμορφώνει η κάθε κοινωνία και ΓΙΑ ΝΑ γαλουχεί τα μέλη της, αποσκοπούν απλά στην αέναη διατήρηση μιας πυραμίδας με σκοπό τον έλεγχο του συνόλου μόνον και μόνον για να εξυπηρετείται αυτό το φαύλο σύστημα (και μετά απορείς γιατι προσβλέπουν σε μείωση του πληθισμού- μα είμαστε πια πολύ περισσότεροι από όσους μπορούν να ελέγχουν).
    Έχω μιλήσει πολλές φορές για τη σκακιέρα. Απλά σκέψου, αν όλα τα πιόνα είχαν το ίδιο χρώμα, την ίδια θέση και απεριόριστη ελευθερία κινήσεων (που έλεγχαν όμως μέσα από προσωπική βούληση για εξυπηρέτηση και προς όφελος του συνόλου) τότε ποιο το νόημα του παιχνιδιού και των παικτών;;;;
    Η ιδανική κοινωνία μπορεί μόνον ν’ αποτείται από ιδανικά άτομα, που το μόνο ιδανικό που θα έχουν να είναι η επίτευξη της ιδανικής κοινωνίας… Άλλωστε όλα μια ιδέα είναι…
    DP

  3. ΗΡΩ says:

    μου θυμίζει το παιχνίδι που παίζουν τα παιδιά ακούνητα στρατιωτάκια αμίλητα…
    αν το περιστατικό δεν αφορά εσένα προσωπικά δεν κινείσαι , δεν ταράζεις τα νερά.
    πρέπει να συμβεί στον ίδιο προσωπικά για να αντιληφθεί το φάσμα της πραγματικότητας.
    ο κόσμος ατάραχος ακολουθεί το δικό του πρόγραμμα και δεν προσπαθεί να βγει από αυτό.
    άξεστος θα έλεγα , δεν συγκινείται δεν πράττει .
    όλοι περιμένουν το άγιο φως για να κάνουν το αυτονόητο.
    σωστά , λοιπόν αν θες να δεις μια αλλαγή την κάνεις πρώτα σε σένα και μετά που ξέρεις μπορεί να ακολουθήσει και άλλος.
    αλήθεια λίγοι το έχουν, λίγοι το υιοθετούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *