Η μια μετά την άλλη χώρα, αρχής γενομένης από τη Μ. Βρετανία και σιγά σιγά και στην πιο ευέλικτη αγορά της Ε.Ε. ξεκίνησαν τα προβλήματα με την έλλειψη οδηγών. Στη Μ. Βρετανία μας είπαν τα συστημικά μέσα ενημέρωσής ότι ευθύνεται στο BREXIT – που οφείλεται αλλά όχι εξολοκλήρου όπως θα δούμε παρακάτω- αλλά τώρα που το πρόβλημα επεκτείνεται και σε άλλες χώρες θέλω να δω πως θα το δικαιολογήσουν.
Του Ζαχαρία Μυτιληνιού
Μετά από έρευνα αρκετών ημερών – και εδώ να ευχαριστήσω αρκετούς φίλους οδηγούς και τις συζύγους τους που βοήθησαν στην έρευνα μου – μπήκα λίγο πιο βαθιά στο πρόβλημα που προϋπήρχε μεν αλλά επεκτάθηκε έτη περαιτέρω δε.
Καταρχήν από διαδικτυακή έρευνα ανακάλυψα ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 600 θέσεις εργασίας για οδηγούς στη χώρα μας, αρκετές από τις οποίες είναι για μήνες αναρτημένες που σημαίνει ότι ενώ υπάρχει ζήτηση δεν υπάρχει αντίστοιχη διαθεσιμότητα οδηγών. Η συντριπτική πλειοψηφία των προσφερόμενων θέσεων οδηγών που είναι πέραν του μήνα αφορά σε θέση οδηγών διεθνών μεταφορών για τις οποίες εκτός των απαιτούμενων αδειών ζητείται και πιστοποιητικό εμβολιασμού. Εκεί ήταν το καμπανάκι.
Και ενώ στη χώρα μας δεν υπάρχει απαίτηση για υποχρεωτικό εμβολιασμό στους οδηγούς δεν ισχύει το ίδιο για άλλες χώρες. Αρχίζοντας λοιπόν τα τηλέφωνα με τις εταιρείες διαπίστωσα ότι πολλές χώρες με βασικές αυτές τις Ιταλίας – που είναι και η φυσική διαδρομή πρόσβασης της ΕΕ – δεν δέχονται οδηγούς χωρίς να είναι εμβολιασμένοι. Αντίστοιχο πρόβλημα έχει και η Μ. Βρετανία που παρότι άνοιξε την πρόσβαση σε μετανάστες οδηγούς δίνοντας 90.000 βίζες εργασίες ΜΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΥΣ μισθούς δεν κατάφερε να καλύψει ούτε το 10% της ζήτησης.
Ψάχνοντας ακόμα πιο βαθιά μέσα στους κύκλους των οδηγών διεθνών μεταφορών ήρθε μια ακόμη ανακάλυψη που σχετίζεται με τα τραγικά λάθη της Ε.Ε. Οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη (όχι απαραίτητα την ΕΕ) κατάγονται από το λεγόμενο πρώην ανατολικό μπλοκ – Βουλγαρία, Μολδαβία, Ρουμανία κλπ – που έχουν κάνει το ρώσικο και κινέζικο εμβόλιο τα οποία φυσικά για άσχετους με την ασφάλεια λόγους η Ευρώπη δεν έχει εγκρίνει με αποτέλεσμα να μη γίνονται αποδεκτά.
Υπάρχουν με λίγα λόγια οδηγοί αλλά και οδηγοί εμβολιασμένοι μόνον που η Μ. Βρετανία αλλά και η ΕΕ μέσα από την κλασσική τους οσφυοκαμψία στα επιχειρηματικά συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών ενώ μπορούν να δώσουν λύση μέσα σε λίγα λεπτά της ώρα, αναγνωρίζοντας τα κινεζικά και ρωσικά εμβόλια δεν το κάνουν οδηγώντας σε τεράστια προβλήματα την εφοδιαστική αλυσίδα.
Προβλήματα που πλέον επεκτείνονται σιγά σιγά σε όλη την Ευρώπη και πολύ σύντομα για να αντιμετωπισθούν θα χρειάζονται πολλοί μήνες ακόμα και αν προχωρήσουν εν τέλει στην αναγνώριση.
Φυσικά επειδή η αγορά λειτουργεί με τους κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης το μεταφορικό κόστος που έχει ήδη αυξηθεί κατά 1200% μέσα σε 18 μήνες κρίσης, θα ανεβαίνει ακόμα περισσότερο, όσο μάλιστα οι αγορές ανοίγουν και επιστρέφουν στην αποκαλούμενη κανονικότητα.
Μόνον που το μάρμαρο αυτών των αυξήσεων καλείται να πληρώσει ο μέσος εργαζόμενος που βλέπει καθημερινά τα προϊόντα να σκαρφαλώνουν οι τιμές τους και αυτός να οδηγείται στην απελπισία.
Όσοι με παρακολουθείτε ίσως θυμάστε κάτι που σας έγραψα πέρυσι τέτοια εποχή. Δε φοβάμαι την έλλειψη των βασικών αγαθών αλλά το κατά πόσο θα έχω τη δυνατότητα να τα αγοράσω.
Και σήμερα βρισκόμαστε ακριβώς εκεί.
freepen.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice