Το μυστήριον της ψυχής, δεν το έχουμε λύσει, είναι στην σφαίρα του άγνωστου & του περίεργου, ποίες οι ενδείξεις; Ορθοδοξία, Άρειος, Απολλινάριος Λαοδικείας….
Στο κατωτέρω άρθρον της βικυπαίδειας, παρατίθονται απόψεις διαφόρων ανθρώπων για τη ψυχή. Είναι μάλλον καλύτερα να το αναγνώσετε μετά που αναγνώσετε αυτόν το άρθρον μου και ύστερα ξανά το άρθρον μου εάν θέλετε, που θα σας προσδώσει άλλες προοπτικές αντίληψης.
ψυχή
Μόλις το αναγνώσετε [αυτό της βικυπαίδειας] εάν έχετε σωφροσύνη, οπωσδήποτε θα σας συγχύσει κάπως & μπορεί να σας κάμει να χάσετε τη Πίστη σας, όποια και εάν είναι τούτη….
Οι απόψεις διίστανται έως και σε αντίθετη πεποίθηση & φαίνεται δυστυχώς ότι εκ λογικοκρατικής σκοπιάς η Υπόθεση Ψυχή είναι αχαρτογράφητη από τη Λογική εντός & εκτός εισαγωγικών…. Η Λογιστική και Αναλογιστική Τέχνη & Επιστήμη της Λογικής, δεν κατάφερε να λογαριάσει ούτε κατά προσέγγιση την Ψυχή, ακριβώς επειδή η ψυχή ευρίσκεται εκτός ωφέλημου βεληνεκούς της διάνοιας, αντίληψης και Μαθηματικών της «γραμμικής» «δισδιάστατης Λογιστικής !
Ποίες είναι οι απόψεις για τη ψυχή; Γενικώς πανασαφείς ήτοι παντός είδους.
Η άποψη ότι δεν υφίσταται και ότι είναι μία ψευδαίσθηση, ένας ευσεβοποθισμός, ένας μύθος.
Η άποψη ότι είναι η ίδια η ζωή ή και ζωογόνος δύναμη στο σώμα.
Η άποψη ότι αυτή η ζωογόνος δύναμη στο σώμα, αποθαίνει μετά ή και μαζύ με τον θάνατον του σώματος.
Η άποψη ότι είναι μία ενέργεια ηλεκτρομαγνητοβαρυτισμού που συμπίπτει με την ανωτέρω άποψη.
Η άποψη ότι είναι το πνεύμα.
Η άποψη ότι δεν είναι το πνεύμα.
Η άποψη ότι προέρχεται εξ’ ουρανών.
Η άποψη ότι αποτελεί ψύχιον της Θείας Αύρας.
Η άποψη ότι είναι κτίσμα άϋλον όπως οι αγγέλοι είτε συμπίπτει με το πνεύμα είτε όχι.
Η άποψη ότι είναι ανώτερη από το πνεύμα και τον νου.
Η άποψη ότι είναι ανώτερη από το πνεύμα αλλά όχι από τον νου.
Η άποψη ότι είναι ανώτερη από τον νου αλλά όχι από το πνεύμα.
Η άποψη ότι είναι κατώτερη από νου και πνεύμα ή έναν από τα δύο.
Η άποψη ότι είναι ίση με το νουν και το πνεύμα ή με έναν από τα δύο.
Η άποψη ότι είναι το ίδιον με το νουν.
Η άποψη ότι κάποιες ψυχές αποθαίνουν & κάποιες ουχί.
Η άποψη ότι μετενσαρκώνεται.
Η άποψη ότι δεν μετενσαρκώνεται.
Η άποψη ότι είναι αθάνατη, ακόμη και με υπόνοια ότι έτσι την έκανε Ο Θεός και δεν δύναται να την κάνει θνητή;
Η άποψη ότι κολλάζεται.
Η άποψη ότι δεν κολλάζεται.
Η άποψη ότι αποτελεί τις οργανικές λειτουργίες του σώματος.
Η άποψη ότι δεν αποτελεί τις οργανικές λειτουργίες του σώματος.
Δηλαδή όλες οι απόψεις, οι οποίες συναντόνται σε όλους τους λαούς, ανά καιρούς. Δηλαδή φερ’ ειπείν στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχαν όλες αυτές οι απόψεις. Ομοίως και στην σύγχρονη Ελλάδα & Έλληνες και ανάμεσα σε δηλωμένους Χριστιανούς και μη. Ομοίως και σε κάθε άλλη θρησκεία, φυλή και εθνικότητα γενικώς.
Δηλαδή όλα που σημαίνει ΕΠΙΣΗΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΙΠΟΤΕ όπως όταν εκατόν παίκτες παίζουν στην ρουλέττα με διαφορετικές επιλογές έκαστος !
Ποία είναι η άποψη μου; Ότι ισχύει ό,τι αποφασίσει Ο Θεός διά την κάθε ψυχή & ανά πάσα στιγμή δι’ έκαστη ψυχή και δι’ όσες ψυχές !
Διατί έχω τούτη την άποψη; Επειδή τίποτε αδύνατον παρά Κυρίου !
Όσοι θυμάστε παλαιότερα σας παράθεσα άρθρα για τις 4 βασικές διαφορές όλων των Θρησκειών όπως εξάγονται από τον Νόμον της Τετραπιθανότητος: α] όταν αποθάνει ο άνθρωπος μένει νεκρός & δεν υπάρχει τίποτε άλλον β] μετενσαρκώνεται γ] άγει εις Παράδεισον δ] άγει εις Κόλλαση και η απάντηση μου ήταν ότι ισχύουν και τα 4, αναλόγως τι αποφασίζει Ο Θεός εξ’ αρχής ή και μεταγενέστερα δι’ έκαστον άνθρωπον πριν ή μετά τον θάνατον του και αφού ίσχυσε πριν ή μετά τον θάνατον του μία άλλη Πιθανότητα !!!!
Ας εξετάσουμε τι λέγει γενικώς ο Χριστιανισμός. Πολλοί υποτιμούν τον Χριστιανισμόν και τούτο είναι γελοίον πρώτ’ απ’ όλα! Ο Χριστιανισμός είναι η πιο ισχυρή και βαθειά Θρησκεία αλλά είτε δεν τον κατανόησαν, επειδή δεν τον μελέτησαν ή δεν τον μελέτησαν με αγαθή προαίρεση ή δι’ άλλους λόγους….
Στην Γένεση [ διαφορά από το Γέννηση, Γένεση σημαίνει ποιημένον, ενώ Γέννεση σημαίνει γεννημένον, εξού και ο Άρειος ο Αιρετικός της Αλεξάνδρειας έκανε αναφορά περί γένεσης Υιού και όχι γέννεση εσκεμμένως] αναφέρεται ο όρος «ψυχή ζώσα» και ψυχή διά τα ζώα, άρα τε εάν ισχύει ο Αριστοτέλης είχεν δίκαιον!
Αρ. 19,11 Ὁ ἁπτόμενος τοῦ τεθνηκότος πάσης ψυχῆς ἀνθρώπου ἀκάθαρτος ἔσται ἑπτὰ ἡμέρας·
Αρ. 19,11 Εκείνος που θα εγγίση το σώμα νεκρού ανθρώπου, θα είναι ακάθαρτος επί επτά ημέρας.
Αρ. 19,12 οὗτος ἁγνισθήσεται τῇ ἡμέρᾳ τῇ τρίτῃ καὶ τῇ ἡμέρα τῇ ἑβδόμῃ καὶ καθαρὸς ἔσται· ἐὰν δὲ μὴ ἀφαγνισθῇ τῇ ἡμέρᾳ τῇ τρίτῃ καὶ τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ, οὐ καθαρὸς ἔσται.
Στους Αριθμούς Παλαιάς Διαθήκης, 19,11 δηλώνεται μία «ύποπτη» σημασία περί ψυχής & ακόμη πιο περίεργη η μετάφραση….
Ο όρος: «τοῦ τεθνηκότος πάσης ψυχῆς ἀνθρώπου» είναι περίεργη. Ίσως αποτελεί ενσφαλμένη & ασαφή μετάφραση εσκεμμένως ή κατά λάθος. Οι κακοπροαίρετοι θα φωνασκίσουν εσκεμμένως εσκεμμένως, αλλά τούτο δεν τους κάνει πιο ευφυείς αλλά αυτοδηλωμένους εμπαθείς με μίσος βλάκες. Δηλαδή εάν είσαι αρκετά ευφυής καθύποπτος & δίχως εμπάθειες πολιτικοποιημένης «θρησκείας» πώς γνωρίζεις ότι οπωσδήποτε είναι εσκεμμένον; Άλλωστε εκτός από αρχή σοφίας ή των ονομάτων επίσκεψις & γλώσσα λανθάνουσα τ’ αληθή λέγει, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές οι 2 αρχαιοελληνικές λέξεις είναι πάντοτε σωστές, δηλαδή δεν είναι πάντοτε ενσφαλμένες !
Πάσης ψυχής ανθρώπου, ωσάν να μας λέγει ότι φέρει πέραν της μίας; Άρατε, αυτό οπού λέμε ψυχή αποτελεί επίπεδα μεγαλύτερης και λεπτότερης αύρας, που συνολικά ένεκα άγνοιας και συντομίας καλούμε ψυχή; Άλλωστε, έχει αναφερθεί στην Αρχαία Ελλάδα και τρισυπόστατη ψυχή ή και τρεις ψυχές.
Συνάμα εννοείται στο 19,11 ότι η ψυχή είναι θνητή και η ίδια η ζωή. Ενώ συνάμα, υποτίθεται ότι η ψυχή φεύγει άμα αποθάνει ο άνθρωπος. Άλλωστε, οι Εβραίοι επηρεάστηκαν εκ του Πλάτωνος ότι υφίσταται ψυχή και είναι αθάνατη, σύμφωνα με κάποιους μελετητές. Δηλαδή και τώρα και πριν από τον Πλάτωνα δεν το πίστευαν. Εντούτοις, συνάμα πολλοί Εβραίοι πίστευαν σε Παράδεισον ή Ηλύσια Πεδία…. Όταν οι Μακκαβαίοι ερώτησαν μία γυναίκα που νυμφεύθηκε διαδοχικώς 7 αδέλφια αφού κάθε φορά ο προηγούμενος αδελφός απέθαινε, ποίου γυνή είναι μετά θάνατον εις τους ουρανούς, Ο Χριστός απάντησε ότι εκεί δεν υπάρχουν ούτε εκγαμίζοντες ούτε γαμίζοντες ήτοι κάτι ως ασώματοι, μετασώματοι, αλλοσώματοι, ουδέτεροι, άυλοι ή «άϋλοι»…. Με λεπτότερη υφή από της επί γης σωματικής αύρας οπωσδήποτε…. Άρα τε κατά κάποιον τρόπον πάλαι φθάνουμε έως τινός βαθμός σε αδιέξοδον, διά το τι είναι ψυχή βάσει των ανωτέρω παρατεθιμένων απόψεων….
Με την Μεταμόρφωση, εμφάνιση Ηλία και Μωυσή, με τις μεταμορφώσεις δαιμόνων, Αγίων και άλλων, γνωρίζουμε ότι τα πνεύματα δύνονται υπό προϋποθέσεις για εκείνα που είναι κτίσματα η πύκνωση της αύρας τους σε ύλη…..
Στον Χριστιανισμόν εξεφράσθηκαν γενικώς οι εξής απόψεις για την Ουσία Υιού και Αγίου Πνεύματος.
Κανένας δεν αμφισβήτησε ότι Ο Πατέρας είναι Ο Θεός.
Ότι Υιός και Αγίω Πνεύματι είναι Ζουν προ πάντων των αιώνων και είναι αγέννητα, όπως Ο Πατέρας και Ένας Θεός ως Μία Αξεδιάλυτη Τριάδα, πρόκειται περί της απόψεως της Ορθοδοξίας όπως και του Γνήσιου Καθολικισμού. Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν ότι Τω Αγίω Πνεύματι εκπορεύεται από Τον Πατέρα μόνον, ενώ ο Γνήσιος Καθολικισμός ότι εκπορεύεται και από Τον Υιόν και τούτο το Ζήτημα είναι ο κύριος ουσιαστικός θρησκευτισμός [εκτός από πωλειτικούς λόγους] για να προχωρήσει η Καθολική Εκκλησία με Σχίσμα με την Ορθόδοξη εν ώρα Θείας Κοινωνίας επάνω στην Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως….
Η άποψη μου ή έστω και η εικασία μου αφού δεν είμαι Θεός διά να γνωρίζω με βεβαιότητα, είναι: «αφού Πατέρας, Υιός & Αγίω Πνεύματι είναι Έναν, Τριάδα Ομοούσιος, τότε το κάθενα από Αυτά Τα Τρία Άκτιστα Πνεύματα δεν πρέπει να είναι συνταυτοχρόνως και το κάθ’ άλλον και το καθένα να εκπορεύεται από το καθ’ άλλον & ότι εάν δεν ισχύει τούτο, είναι ωσάν να τίθονται περιορισμοί ή αδυναμίες σε Άκτιστα Πρόσωπα;». Όσοι θυμάστε έθεσα το ερώτημα και παλαιότερα σε άρθρα….
Η άλλη άποψη που είχε και ο Άρειος, είναι ότι Ο Υιός ναι μεν γεννήθηκε ή γένηκε πρό πάντων των αιώνων αλλά δεν ζούσε εξ’ αρχής και είναι κτίσμαν ή μεταγενέστερον γέννημαν Του Πατέρα, ομοίως νομίζω υπαινίσσεται και διά Τω Αγίω Πνεύματι. Η άποψη ή αίρεση αυτή ζη και βασιλεύει με διάφορες μορφές και προσωπεία. Ο Μωαμεθανισμός [αυτοί υποβιβάζουν Τον Υιόν ως προφήτη μόνον], οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά», Μορμόνοι και διάφοροι Διαμαρτυρώμενοι και παρακλάδια. Σε πολλές σελίδες κοινωνικών δικτύων τους συναντάτε….. Ο Άρειος συγκέντρωσε οπαδούς που ήταν Χριστιανοί με αυτήν την πεποίθηση όσον και Πολυθεϊστές που έλεγαν: «κοίτταξε να ιδείς, τούτο συμφωνεί ότι ο Δίας γέννησε την Αθηνά, τον Απόλλων κ.α.». Μάλιστα & τότε & τώρα υπάρχουν οι ενδιάμεσοι και Ημιάρειοι με ήπιες και ενδιάμεσες απόψεις.
Άλλωστε πάντοτε αναφέρεται Πρώτος ο Πατέρας, ενώ συνάμα αντίστροφα Ο Υιός Χριστός αναφέρει ότι εάν βλασφημίσεις Πατέρας & Υιόν ίσως σωθεί αλλά όχι εάν βλασφημίσεις Τω Αγίω Πνεύματι. Τούτον ίσως εξυπονοεί ότι ναι μεν κάθε έναν Πρόσωπον Της Αγίας Τριάδος είναι το κάθ’ άλλον, αλλά ως Άκτιστη Συχνότητα Αγίου Πνεύματος είναι ασυγχώρητον να βλασφημηθεί και τούτα τα εξηγεί εις τους Λόγους Του και μας υποπαραπέμπει να ψάξουμε να εύρουμε διατί !
Την ίδιαν εποχήν 4ον αιώνα μ.Χ. ο Επίσκοπος Απολλινάριος ο Νεότερος, υιός του Παλαιότερου Απολλινάριου [όχι ο Επίσκοπος Απόστολος Ιερομάρτυς Ραβέννης Ακόλουθος του Αποστόλου Πέτρου και Πρώτος Επίσκοπος Ραβέννης & Κλασσών], πολέμησε τον Άρειον που ήταν εν ζωή, και είναι αυτός που εξεκαθάρισε ότι Ο Χριστός είναι Θεάνθρωπος, ώστε να λάβει τα συγχαρητήρια και το σέβας πολλών Επισκόπων, κληρικών και λαϊκών. Ο Απολλινάριος είχε παρευρεθεί σε τελετή προς τιμήν του Διόνυσου ως θεατής διά της παραίνεσης του ιερέα Επιφάνιου του Διόνυσου, ο οποίος ήταν φίλος του Απολλινάριου του Πρεσβύτερου. Ο Νεότερος αφορίσθηκε και κατόπιν μετανόησε και επανήλθε ώστε να γίνει Επίσκοπος.
Τα βιβλία του λένε ότι ήταν πολύ σπουδαία, αλλά μετά οπού κυρήχθηκε στην Οικουμενική Σύνοδον ως Αιρετικός τα εξαφάνισαν. Ήταν ασπούμε ένας σπουδαίος Έλληνας φιλόσοφος, όπως και οι αντίμαχοι του Μέγας Αθανάσιος, Γρηγόριος ο Θεολόγος, Γρηγόριος Νανζηνιανός, Σπυρίδωνος Τριμυθούντος που κυρίως θαυματουργούσε πολύ ισχυρά κ.α…..
Πώς αυτός που έφτασε στο σημείον να ορίζει την έννοια υπόστασης Θεάνθρωπος έφτασε εις την αίρεση; Εάν τω όντι συνέβη και εάν τω όντι ισχύει & δεν πρόκειται περί παρεξηγήσεως, είναι επειδή φαίνεται να είπε ότι Ο Ενσαρκωμένος Υιός Λόγος δεν ενώθηκε με την μολυσμένη σάρκα [κατώτερη ύπαρξη ήτοι ο Κόσμος], αλλά λειτουργούσε από μέσα της ως νους ανθρώπου μέσα από λέοντα!
Βεβαίως, τούτο δύναται να γίνει άμα το Θελήσει Ο Θεός, αλλά μην λησμονούμε ότι η Παναγία ήταν 12 έτη εντός του Ναού, η οποία ταΐζετο καθημερινώς από Άγγελον, ούτως ώστε να αγιάσει & να μην έρθει σε επαφή με τα εγκόσμια και δη τις εγκόσμιες έγνοιες και νοημοσύνες. Ούτως ώστε, κάτι που δεν λέγχθηκε τότε νομίζω όπως θα το θέσω. «Η Άγια σάρκα δεν είναι μέρος πλέον του κόσμου τούτου, αλλά διαχωρίσθηκε με διαζύγιον, ή δε μη δεν θα υπήρχε άγια σάρκα ή και ίσως άγιος άνθρωπος, ως δυνατόν αδύνατον!»…..
Δεύτερον, η σάρκα Του Υιού πριν τα Πάθη της Μεταμορφώθηκε σε φως και ενδεχομένως σε πνεύμα και ύστερον αϋλοποιήθηκε και Αναλήφθηκε εις τους ορανούς, αλλά ένας Αρειανός θα έλεγε ότι τούτο δεν σημαίνει ότι Ο Υιός δεν γένηκε κατόπιν εκ Πατρός Θεού, που είναι θέμα άλλον και αντίθετον αλλά εις την τοιαύτην περίπτωσιν ως συνεχιζόμενον εντέχνως εκ διαβόλου, όπως η Δεξιά εις το άκρον της ευθυγραμμίζεται με την Αριστερά & το αντίστροφον !!!!
Η σάρκα του Ηλία εντός πυρός και καίγεται και αγιάζει, ομοίως οι Τρεις Παίδες εν τη καμίνω και αναρίθμητες άλλες περιπτώσεις Αγίων ειδικώς μ.Χ….
Τόσον ο Άρειος όσον και ο Απολλινάριος, εικάζουμε ότι επηρεάστηκαν από ασαφή ή δήθεν ασαφή λόγια της Αγίας Γραφής. Ασπούμε όταν Ο Χριστός πότε καλεί τον Εαυτόν Του Υιόν Του Θεού και πότε Υιόν του Ανθρώπου, και κάποιος μπορεί να ειπεί επειδή ήταν Θεάνθρωπος. Πεποίθηση μου είναι όπως εξεφράστηκα στο παρελθόν, ότι ναι είναι Θεάνθρωπος, αλλά ότι σε πολλές περιπτώσεις ομιλεί ως Θεάνθρωπος, Άνθρωπος και Θεός, αναλόγως του τι ήθελε να υποδείξει & με ποίους συνομιλούσε και τι, γνωρίζοντας & τες προθέσεις τους !
Συνέχισα μάλιστα να δηλώσω ότι [κατά προσέγγιση] Ο Χριστός εκφράζεται, ομιλεί και δρα Κβαντομηχανικώς [Φωτοδεσμομηχανικώς]. Άλλωστε και ο διάβολος μπορεί να μεταμορφωθεί σε άνθρωπον και να εκδηλώνεται ως άνθρωπος, όπως και άλλα πνεύματα…..
Δεν είμαστε βέβαιοι εάν ο Επίσκοπος Απολλινάριος Λαοδικείας, ήθελε να εκφράσει κάτι άλλον & δεν τα κατάφερε ή δεν έγινε κατανοητός…..
Είναι πάντως αλήθεια ότι Ο Θεός δύναται να δρα μέσα από μία σάρκα και ανθρώπινη ψυχή, κατοικώντας μέσα της ή δρώντας απλώς, χωρίς να ενώνεται μαζύν της αλλά και να ενώνεται μαζύ της. Τίποτε αδύνατον παρά Κυρίου & Ο Ίδιος αποφασίζει τα Μυστήρια Δράματα Του κάθε φοράν!
Το θέμα είναι διατί το κάνει το μεν ή το δε κάθε φορά, δεν γνωρίζουμε, αλλά μπορούμε να εικάσουμε κάποιους γνώμονες !
Πολλές φορές Ο Θεός εκφράζεται ακόμη και μέσα από αμαρτωλούς. Μπορεί να έχετε ένα πρόβλημα ή να σας δείξει τον δρόμο προς την Αλήθεια ένας αμαρτωλός, ακόμη και άπιστος ή ψευδοχριστιανός, δεν το προσέξατε; Συνάμα μπορεί να συναντηθείτε με κάποιον ο οποίος εκδηλώνεται απαξιωτικώς και μετά από μήνες ή έτη & ενώ έχετε σχηματίσει άποψη διά τον άνθρωπο αυτό, να εκπλαγείται διά την ευλάβεια του που μπορεί να προσπερνάει την ιδική σας και μπορεί εσείς να έχετε υποχωρήσει σε ευλάβεια, πίστη και εφαρμοσμένη ζωή στις εντολές Του Χριστού & να μην το είχατε παρατηρήσει παρά μόνον όταν συναντήσατε αυτόν τον άνθρωπο που κάποτε ήταν ασεβής ή σας προξένησε κακή εντύπωση….
Κάποτε Ο Θεός ωμίλησε διά μέσω τινός όνου ενώ ο Βαλάαμ ο αφέντης του είχε κάποια αποστολή & ενώ ήταν ήδη αμαρτωλός….
Η πεποίθηση του Απολλινάριου Λαοδικείας ότι Ο Θεός δεν ενώνεται με την σάρκα είναι ενσφαλμένη αλλά και αληθής αναλόγως με ποίον τρόπον τίθεται και σε ποίες καταστάσεις.
Στην περίπτωση Του Χριστού είχε λάθος. Καθότι Ο Χριστός [αν και μπορούσε να ενωθεί με σάρκα δίχως γέννα σωματική όπως έγινε με Την Αγία Τριάδα στο Δείπνον του Αυραάμ = αύρα εμου = Θεού] είναι η Ένωσις Αγίου Πνεύματος και Ωαρίου Παναγίας !!!!
Τίθεται το θέμα εάν Ο Χριστός έχει 46 χρωματοσώματα που τότες δεν γνώριζαν ότι ο άνθρωπος έχει χρωματοσώματα, τα 23 είναι Του Αγίου Πνεύματος και τα 23 της Θεοτόκου Παναγίας;
Η Εύα πήρε όλα τα χρωματοσώματα από τον Αδάμ+αντόν. Η Λέξη Αδάμ αριθμολογικώς = 46 και η λέξη Εύα = 406 = 46, τυχαίον;;;;;;
Η αλήθεια είναι ότι Τω Αγίω Πνεύματι δύναται να παραθέσει 23 ή 46 ή άπειρου αριθμού χρωματοσωμάτων αλλά κανένα χρωματόσωμα, συνεπώς λογικοκρατικώς δεν γνωρίζουμε εάν Τω Αγίω Πνεύματι παραχώρησε χρωματοσώματα εις Τον Θεάνθρωπον Ιησούν Χριστόν !!!!
Μάλιστα Τω Αγίω Πνεύματι δύναται να είχε παραχωρήσει όλα τα Χρωματοσώματα και η σάρκα της Παναγίας να ήταν παθητική περικάλυψη, όπως το περιτύλιγμα σε έναν προϊόν που είναι ανεξάρτητον από το περιεχώμενον. Δύναται μάλιστα να γεννήσει με Χρωματοσώματα υιούς αμέτρητους σε μορφή αγγέλων ή ανθρώπων….. Και εάν το κάνει ή δεν το κάνει δεν είναι της ιδικής μας έρευνας αφού δεν μπορούμε να το εξακριβώσουμε και πιθανόν να αμαρτήσουμε με την άποψιν μας ! Το να λογικοκρατούμε τα Άπειρη Μυστήρια και Δυνατότητες Του Θεού ομοιάζει με το να το παίζουμε θεοί και αφού δεν δυνόμαστε ούτε την ζωήν μας επ’ άπειρον να ορίσουμε τι θεοί είμαστε;;;;;
Κάποτε όταν ο πρωθυπουργός ή πρώτος του Αγίου Όρους Γεώργιος ο Κυπραίος μου είπε κάτι για την ψυχή Του Χριστού, του είπα μα Ο Χριστός έχει Πνεύμα Αγίου Πνεύματος και έμεινε σκεπτικός χωρίς να γνωρίζω τι είχε υπόψιν του.
Εξέφρασα τότες μία από τις πολλές απόψεις που αναφέρω ανωτέρω…. Πεποίθηση μου ήταν ότι αφού ή εάν η ψυχή είναι πνεύμα, τότε αφού Ο Χριστός είναι Ο Υιός και αφού κάθε ον έχει έναν πνεύμα, τότε Ο Χριστός φέρει μόνον έναν Πνεύμαν και είναι Ο Υιός ή Αγίω Πνεύματι ή Πατέρας που είναι Τρεις Εν και Εν Τρεις !
Εάν όμως η ψυχή είναι κάτι διαφορετικόν, όπως το έχουμε αναφέρει ανωτέρω, τότε ναι έχει και ψυχή και Πνεύμα, και σώμα και Θεός….
Εντούτοις, μπορεί να είναι το πνεύμα ψυχή και συνάμα να έχει και ψυχή και Πνεύμα Υιού !!!! Τίποτε δεν αποκλείεται, με την έννοιαν τίποτε αδύνατον παρά Θεού…. Εικάζοντας θα λέγαμε ότι την μεν στιγμήν είναι έτσι και την άλλην αλλιώς Ο Χριστός, αλλά ουδέποτε ασεβής, ψεύτης, αδύνατος και μη Θεός…..
Στον Σταυρόν είπε στον Πατέρα ότι παραδίδει το Πνεύμα του, όπως εμείς λέμε διά τους αποθανόντες παρέδωσε την ψυχήν του. Εντούτοις, ίσως είχε και ψυχή, που πήγε στον Άδην μαζύ με Το Άκτιστον Πνεύμα Του ή μη…. Εάν η ψυχή ή μία από τες ψυχές ως επίπεδα αύρας είναι αυτή που καλούμε ζωογόνηση της σάρκας ως κατώτερον επίπεδον αύρας που εφάπτεται άμεσα με την σάρκα ή τέλος πάντων έτσι το εννοούμε, τότε όταν Αναστήθηκε, είχε Αναστηθεί ψυχή τε και σώματι….
Οι απόψεις των Αρχαίων Ελλήνων π.Χ. και μ.Χ., Χριστιανών και μη, υπάρχουν ακόμη σε καινούργιες εσκεμμένες ή μη αιρέσεις. Όταν λέγω εσκεμμένες εννοώ συνειδητά με την πωλειτική έννοια…. Τις συναντάμε σε χιλιάδες μορφές εκτός και εντός Ελληνισμού, ανάμεικτες με άλλων θρησκειών και μη και το ίδιον ισχύει για απόψεις εκτός Χριστιανισμού.
Συνάμα συναντάμε καθημερινώς βαπτισμένους Χριστιανούς, ακόμη και εκκλησιαζόμενους, με απόψεις του Άρειου, του Απολλινάριου Λαοδικείας, της Ορθοδοξίας των Τριών Ιεραρχών και άλλα ή και ανάμεικτα, ή πότε έτσι και πότε άλλιως.
Ποίον είναι το συμπέρασμα; Το συμπέρασμα είναι η Πίστη & η εφαρμογή των Εντολών Του Ιησού. Όταν θέλει Ο Θεός να σε σώσει θα σε σώσει είτε γνωρίζεις τι είναι ψυχή είτε όχι. Εάν γνωρίζεις και δεν θέλει να σε σώσει ποία η αξία; Και εάν δεν γνωρίζεις και σε σώσει πού είναι το λάθος; Δηλαδή επιτυχία είναι να σωθείς…..
Ας ειπωθέσουμε ότι είσαι το πρόσωπο που γνωρίζει πολλά και δη εκείνα για να σώσει έναν Έθνος, αλλά ουδέποτε δεν αναγνωρίστηκε και ουδέποτε δεν διορίστηκε στην θέση για να δύναται να σώσει το Έθνος και το Έθνος χάθηκε; Ποία είναι η αξία της γνώσης σου μετά που το Έθνος χάθηκε και που επίσης δεν υιοθετήθηκε ούτε ύστερα η γνώση σου ή δεν έχει πια αξία και ικανότητα να Μετασώσει το Έθνος υπό τις περιστάσεις.
Ας υποθέσουμε ότι τρία πρόσωπα είναι άρρωστα με την ίδιαν ασθένεια. Το πρώτον, γνωρίζει το φάρμακον αλλά δεν έχει την ευκαιρία να το πιεί ή να το κατασκευάσει και ποτέ δεν το πίνει. Το δεύτερον, δεν το πίνει διότι για να το πιεί θέλει να ξέρει τι περιέχει και συνάμα να σκεφθεί εάν είναι σωστόν να το πιεί και ποτέ δεν μαθαίνει τι περιέχει ούτε το πίνει. Το τρίτον πρόσωπον, δεν γνωρίζει τι περιέχει το φάρμακον, ούτε θέλει να μάθει, ούτε έχει τον νου και τη γνώση να μάθει, αλλά πίνει το φάρμακον.
Ποίον από τα τρία πρόσωπα σώθηκε και επέτυχε;;;;;;………………….
Και για να συμπλρώσουμε την παραβολήν της Τετραπιθανότητας, έναν τέταρτον πρόσωπον δεν θέλει να πιεί το φάρμακον είτε ξέρει τι έχει μέσα είτε όχι, είτε το ενδιαφέρει τι έχει μέσα είτε όχι, είτε κατανοήσει τι έχει μέσα και πειστεί ότι θεραπεύει είτε όχι, επειδή δεν θέλει να θεραπευτεί…..
Αυτή η παραβολή ΕΙΝΑΙ ΟΛΗ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ !!!!
Πόσες φορές είπαμε σε έναν παιδί ή έναν ενήλικα πιες αυτό αγάπη μου και την επομένη ή μετά από μερικές ημέρες είναι περδίκι. Άλλες φορές, δεν φέρνει τα κατάλληλα αποτελέσματα ή τα δυσχαιρένει, δηλαδή η αλήθεια φαίνεται στο τέλος !!!!
Οι άνθρωποι που έχουν βιώσει Θαύματα ένεκα της Πίστης τους, Εξομολόγησης τους, Μετάνοιας τους, Νηστείας τους, δηλαδή ένεκα της Χάριτος που δέχθηκαν κατά καιρούς, δεν συγκρίνοντε μα τίποτε άλλον. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν βιώσει καταστάσεις που η εμβέλεια της Λογικοκρατίας δεν μπορεί να φανταστεί, δεχθεί, εξετάσει εξ’ αρχής και προαπορρίπτει η περιορισμένη εμβέλεια πνευματικής οράσεως της, δηλαδή η έδρα της μοναρχικής σκοτεινής έδρας της. Η ταχύτητα του φωτός και της σκέψης που στους πολύ ευφυείς και ταχυευφυείς ειδικώς ή τουλάχιστον είναι μεγαλύτερη από τη ταχύτητα φωτός, είναι ασήμαντες εν συγκρίσει με την ταχύτητα της Πίστης και της ακόμη βαθμηδόν ανώτερης ταχύτητας της Χαριτωμένης [Στεφανωμένης έστω κατά διαστήματα και κατά δόσεις κατά καιρούς] Πίστεως….
Ακόμη και στην Αγία Γραφή οι απόψεις διίστανται και παρότι αναφέρθηκα στο παρελθόν, μην βιαστείτε να εξάξετε συμπεράσματα, έναν κατάλληλον άρθρον δύναται να εξεκαθαρίσει λεπτομέρειες που ούτε φαντάζεστε…..
Διαβάστε και το άρθρον της βικυπαίδειας.
Διαδώσετε το άρθρον καθότι είναι Θέμα Ζωής & φυλάξετε το εάν θέλετε με πλαστικοποίηση [αντάμα εάν θα το κάνετε & όσα αναφέρει η βικυπαίδεια προς ολοκληρωμένη όψη] ώστε να ΒοηΘήσει εις το μέλλον….. Ο Θεός μαζύν σας!
Εν κατακλείδι, αναφέρω ότι Ο Χριστός είπε σε επιφανείς Εβραίους μην πιστεύσετε σ’ εμένα αλλά πιστεύσετε τουλάχιστον στους λόγους μου. Δεν θα προχωρήσω εάν και πότε ισχύει τούτο προς ημάς, αλλά οπωσδήποτε κάποιες φορές ισχύει. Χρίζει ειδικού άρθρου μαζύ με άλλα λόγια Του Χριστού & για τη ψυχή….. Τροφή για σκέψη, διότι μπορεί ασπούμε ένας καλοπροαίρετος αιρετικός [και αναλόγως τι αιρετικός είναι] να τηρεί βασικές εντολές Του Θεού για να σωθεί & ένας μη αιρετικός να τηρεί όλες τις προϋποθέσεις καταδίκης, όπως οι Εβραίοι. Άλλωστε, εκείνος που γνωρίζει την Ορθοδοξία & έχει εξουσία μέσα στην εγκόσμια Οργάνωση της να κριθεί κατά τη Κρίση Θεού σε κάποια θέματα αυστηρότερα. Άλλωστε, Ο Χριστός είπε αυτός που δεν βλέπει δεν κρίνεται για ό,τι δεν βλέπει [και τούτο μην το κάνετε ψευδοστραβομάρα, γνωρίζει Ο Θεός τι βλέπεις και τι δήθεν δεν βλέπεις ή και για ποίες περιπτώσεις το εννοεί κυριολεκτικώς ως απαλλαγή]. Μπορεί κάποιος να λέγει αιρετικά [βλάπτει ή είναι διά Χριστόν λωλός & άλλα λέγει & άλλα κατανοούν οι αμαρτωλοί και μωροί] & να πράττει Θεάρεστα & άλλος να λέγει Θεάρεστα & να πράττει Θεομίσητα, όπως Ο Χριστός είπε ακούτε αυτούς τι λένε αλλά μην κάνετε τα έργα τους. Υπάρχουν αναρίθμητοι άλλοι συνδυασμοί φαινομενικού ή μη φάσκειν & αντιφάσκειν των ανθρώπων, ουδείς αναμάρτητος. Να διατί η έσχατη στιγμή ίσως κρίνει όλη τη ζωή. Αλλά η έσχατη ζωή μπορεί να είναι μία βλάφη ή ωφέλειας μεγάλων κόπων εξ’ αρχής ή ύστερον ή και σκαμπανεβάσματων πότε στο μεν & πότε στο δε.
α] αν λες ή πράττεις την αλήθεια από ιδιοτέλεια ήτοι άνευ αγάπης και σέβατος είναι άμισθον ίσως & βλαβερόν ανά λεπτομέρεια β] αν λες ή πράττεις την αλήθεια από αγάπη & σέβας είναι εύμισθον γ] αν λες ψεύδη & πράττεις αίσχιστα από ιδιοτέλεια ό,τι χειρότερον κακίας εύμισθον δ] εάν λες & πράττεις κακά από αγάπη & σέβας Θεού & για να γλυτώσουν οι άνθρωποι ή οι καλοί άνθρωποι, δεν μπορώ και δεν τολμώ να το κρίνω πως θα κρίνει Ο Θεός την κάθε λεπτομέρεια, αλλά μάλλον είναι έστω ως οδός δράσης κάτι διαφορετικό από τα τρία προαναφερόμενα…..
Παναγιώτης Δίας
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Γειά σας κ. Παναγιώτη! Κάποιες σκέψεις.. μου.. Στην Δευτέρη Παρουσία του Χριστού κ της Κρίσεως οι νεκροί θα Αναστηθούν με τα Σώματα τους σύμφωνα με το Χριστιανισμό. Άπαντες Πανταχωθεν. Το Σώμα ναός. Η Εναθρωπιση του Λόγου στον Κ. Υμών Ιησού Χριστό =η δυνατότητα Θεωσης και η τεράστια Σημασία του Ανθρώπου ως οντότητα. Ψυχή =Πνοή Πνεύματος κοντά στην Καρδιά όπου τοποθετούμε το Χριστό ως Αγαπητό μαζί με το Είναι μας που καλιεργειται με δική μας βούληση.
Όταν προσευχομαστε στον Ιησού Χριστό, προσευχομαστε κ Στον Πατέρα κ στο Άγιο Πνεύμα κ τα αντίστροφα καθώς μιλάμε για Τριάδα Ομοουσιο κ Αχώριστο. Το θέμα σας εξαιρετικό όπως πάντα! Αν και ανοίγετε πολλλααα μαζί. Ευχαριστούμε. Να είστε καλά!
Ο Θεός μαζύν σου Τσάι μου !