Διαφημίσεις

Βυθισμένες στο πένθος είναι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς εντοπίστηκε χθες το απόγευμα η σορός του 29χρονου υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ο οποίος επέβαινε ως συγκυβερνήτης στο μαχητικό αεροσκάφος Phantom F-4, το οποίο κατέπεσε χθες το πρωί ανοιχτά της Ανδραβίδας, εκτελώντας εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας. Με αμείωτο ρυθμό συνεχίστηκαν στη διάρκεια της νύχτας οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου σμηναγού και κυβερνήτη του αεροσκάφους, Στάθη Τσιτλακίδη από το Κάτω Νευροκόπι Δράμας, προς αναζήτηση σημείων ζωής.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, τις έρευνες συνέδραμαν ένα C-130, το οποίο έριχνε φωτοβολίδες για να φωτίσει την περιοχή των ερευνών βοηθώντας τα πλωτά μέσα του Λιμενικού, αλλά και ελικόπτερα Super Puma και S-70, τα οποία εναλλάσσονταν όλο το βράδυ, σκανάροντας όλη την περιοχή. Υπενθυμίζεται ότι το μοιραίο δυστύχημα με το Phantom σημειώθηκε δεκαπέντε λεπτά από την απογείωσή του, καθώς το διθέσιο F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης, εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση σε χαμηλό ύψος.

Σε ανακοίνωσή του, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, γνωστοποίησε χθες ότι εντοπίστηκε νεκρός ο 29χρονος Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, αλλά και τη συνέχιση των ερευνών για τον Στάθη Τσιτλακίδη. Ειδικότερα, όσο ο 31χρονος Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης αγνοείται, οι έρευνες δεν θα σταματήσουν πέριξ του τελευταίου στίγματος του μοιραίου F-4 Phantom που έπεσε χθες το πρωί στον κόλπο της Κυπαρισσίας.

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ:

«Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 10:30, διθέσιο αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα 29 ετών. Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη, Σμηναγό (Ι) Ευστάθιο Τσιτλακίδη, 31 ετών».

Όπως μετέδωσε το protothema.gr, οι δύο χειριστές του Phantom F-4 δεν πρόλαβαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος που κατέπεσε στη θάλασσα. Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι χειριστές του F-4 έκαναν «χαμηλή ναυτιλία» όρος που σημαίνει χαμηλή πτήση με κατώτατο όριο τα 300 πόδια. Το βάθος, δε, στο σημείο της πτώσης της πτώσης του F-4 είναι 1.000 μέτρα.

Τριήμερο στρατιωτικό πένθος

Η είδηση της απώλειας του 29χρονου πιλότου σκόρπισε θλίψη και οδύνη στον πολιτικό κόσμο της χώρας, με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη να δηλώνει «συγκλονισμένος» από την τραγωδία. Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου επικοινώνησε χθες με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά και του εξέφρασε τη βαθιά της οδύνη και τα συλλυπητήριά της για την απώλεια του υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ ενημερώθηκε σχετικά με την πορεία των ερευνών για τον κυβερνήτη.

Με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, «συγκλονισμένος πληροφορήθηκα τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους και την απώλεια του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη» δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα την ώρα του καθήκοντος, υπό εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες εκπαίδευσης. Που βυθίζει στο πένθος την Πολεμική Αεροπορία, και υπενθυμίζει σε όλους μας πόσο σκληρή και επικίνδυνη είναι η μάχη που δίνουν καθημερινά οι πιλότοι μας, για την προάσπιση των αιθέρων της πατρίδας μας». «Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του ιπταμένου Υποσμηναγού. Η Πατρίδα δεν θα τον ξεχάσει», κατέληξε ο Πρωθυπουργός.

«Συγκλονισμένος πληροφορήθηκα τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους και την απώλεια του συγκυβερνήτη, Υποσμηναγού Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη» ανέφερε από πλευράς του και ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας. «Καθημερινά τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δίνουν τα πάντα για την προάσπιση της πατρίδας και της εθνικής μας κυριαρχίας. Είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από την απώλεια του Υποσμηναγού (Ι) Μάριου – Μιχαήλ Τουρούτσικα εν ώρα καθήκοντος. Τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους συναδέλφους του» τόνισε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης.

Φως στα αίτια του δυστυχήματος ζητά ο Περισσός, με το ΚΚΕ να εκφράζει «τα συλλυπητήριά του για την απώλεια του συγκυβερνήτη του F-4 Phantom II, που με τραγικό τρόπο έχασε τη ζωή του, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης», συμπληρώνοντας ότι «μαζί με τις έρευνες για τον εντοπισμό του αγνοουμένου κυβερνήτη, επείγει να διερευνηθούν άμεσα όλα τα αίτια του θανατηφόρου δυστυχήματος».

Στην είδηση της απώλειας του 29χρονου Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις κήρυξε από χθες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, δηλώνοντας πως «ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, εκφράζουμε τη θλίψη και την οδύνη μας για την απώλεια του συγκυβερνήτη μετά τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητος στην Ανδραβίδα».

Αναλυτικά η δήλωση:

Με εντολή του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου κηρύσσεται τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις, από σήμερα έως τις 2 Φεβρουαρίου 2023, μετά το τραγικό γεγονός που συνέβη το πρωί, με συνέπεια να χάσει τη ζωή του o Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Σχετικώς με τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους F-4Ε Phantom II, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης δήλωσε: «Ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη, εκφράζουμε τη θλίψη και την οδύνη μας για την απώλεια του συγκυβερνήτη μετά τη συντριβή μαχητικού αεροσκάφους κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητος στην Ανδραβίδα. H σκέψη μας είναι με την οικογένεια του ιπταμένου Υπομηναγού, στην οποία εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας και τα ειλικρινή συλλυπητήριά μας».

Στο ενδιάμεσο, σε εξέλιξη βρίσκεται και η επιχείρηση περισυλλογής τμημάτων του αεροσκάφους, τα οποία μεταφέρονται από χθες το πρωί στην προβλήτα του λιμανιού του Κατακόλου από σκάφη του Λιμενικού Σώματος. Παράλληλα, στις έρευνες διάσωσης μετέχει και το δεύτερο Phantom με το οποίο έκανε άσκηση το F-4 που κατέπεσε. Το τελευταίο ανήκε στην 338 Μοίρα της 117 Πτέρυγας Μάχης και εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, ενώ πληροφορίες από την 338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού που εδρεύει στην 117 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Ανδραβίδας, θέλουν το σημείο των ερευνών να έχει βάθος 1.000 μέτρα.

Οι πιθανές αιτίες

Αναλύοντας τα πιθανά σενάρια για τα αίτια πίσω από το τραγικό συμβάν ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης διευκρίνισε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι «τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα». «Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος» τόνισε.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί, ωστόσο, η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους.

Για τον κ. Φραγκούλη δεν πρόκειται για πτήση ρουτίνας, με δεδομένο ότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση».

«Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά»

Σύμφωνα με τον αεροναυπηγό, Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, «όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά», για τα πιθανά αίτια της τραγωδίας. Και πρόσθεσε: «Εγώ δεν θα μπορούσα να αποκλείσω την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν έχουμε αρκετά περιστατικά, όπου έχουμε χάσει αεροπλάνα κυριολεκτικά από απρόοπτο γεγονός. Έχει συγκρουστεί μεγάλο πουλί με μονοκινητήριο αεροπλάνο, μπήκε στον κινητήρα, ο κινητήρας έσκασε, αλλά εκεί υπήρξε εγκατάλειψη του αεροσκάφους».

Απαντώντας για τα αλεξίπτωτα, ο κ. Καραϊωσιφίδης εξήγησε πως «υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή». «Η εκτίναξη σε τέτοια ύψη (30 μέτρων) θεωρητικά στέλνει τα καθίσματα σε ύψος ασφαλές για να ανοίξουν τα αλεξίπτωτα, αλλά δυστυχώς έχουμε δει πάρα πολλές φορές περιστατικά, όπου η εγκατάλειψη δεν είναι επιτυχής και αν οι πληροφορίες είναι σωστές – ότι έχουμε αλεξίπτωτο στο νερό και νεκρό τον χειριστή οπλικών συστημάτων του αεροσκάφους, δηλαδή τον συγκυβερνήτη – φοβάμαι ότι ίσως έχουμε ένα τέτοιο περιστατικό».

Ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος χειριστή του αεροσκάφους, υποστήριξε ο κ. Καραϊωσηφίδης. «Έμπειροι χειριστές κάνουν λάθος. Δυστυχώς συμβαίνει ή ξεκινάει μια αλυσίδα. Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους δεν είναι αποτέλεσμα μιας και μοναδικής αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός. Ξεκινάμε από κάπου και για να συντριβεί τελικά το αεροσκάφος εξελίσσεται με τέτοιο τρόπο που δεν είναι αντιμετωπίσιμη κατάσταση».

«Πέταξε και… τέλος»

Την ίδια ώρα, συγκλόνισε το πανελλήνιο ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού, ο οποίος -μιλώντας στην ΕΡΤ- περιέγραψε πως ο γιος του χαιρέτισε βιαστικά την περασμένη Κυριακή τους δικούς του ανθρώπους για να πάει στη μονάδα του. «Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Φεύγω γιατί το πρωί πετάω μας είπε. Πέταξε και τέλος…» είπε ο πατέρας του και εξήγησε με λίγα λόγια την αγάπη που είχε ο γιός του για την Πολεμική Αεροπορία. «Του έλεγα κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά και εκείνος μου είπε, όχι, θα δηλώσω πρώτη την Ικάρων. Τη δήλωσε πρώτη και καταστραφήκαμε όλοι», κατέληξε ο άτυχος πατέρας.

Ταυτόχρονα, ως έμπειρο πιλότο χαρακτηρίζει τον Στάθη Τσιτλακίδη, μιλώντας στο protothema.gr ο αδελφός του. «Ο αδερφός μου είναι αγνοούμενος,είναι δύσκολες οι ώρες» δήλωσε με τρεμάμενη φωνή. «Μίλησα τελευταία φορά με τον αδερφό μου, αργά χτες το βράδυ (σ.σ. Κυριακή) και σήμερα το πρωί μαθαίνω ότι είναι αγνοούμενος. Δεν έχουμε καμία άλλη ενημέρωση. Ο αδερφός μου είναι έμπειρος, είναι πάνω από δέκα χρόνια σε αυτή τη δουλειά, καταλαβαίνετε ότι είναι δύσκολες οι ώρες …» κατέληξε.

protothema.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

2 σχόλια στο “Πτώση F-4 στην Ανδραβίδα: Ώρες αγωνίας για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom”
  1. Καταραμένη ημέρα για την Πολεμική Αεροπορία η 30/1

    http://www.defence-point.gr/news/katarameni-imera-gia-tin-polemiki-aeroporia-i-30-1

    Τυγχάνει [?] δε, παραμονές της τραγωδίας των Ιμίων
    31.01.1996 και ώρα 05:30 πτώση ελικοπτέρου του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και το θάνατο των 3 επιβαινόντων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek