Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στο πρωτοφανές ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί ανάμεσα σε πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και σε εμπορικό, με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο τα ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».
Ο πλοίαρχος του Maersk Launceston έχει συλληφθεί, ενώ δύο μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου που τραυματίστηκαν κατά τη σύγκρουση μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και δεν διατρέχει κίνδυνο η ζωή τους. Τώρα είναι σε εξέλιξη έρευνες προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια του απίστευτου ατυχήματος που οριακά δεν οδήγησε στη βύθιση του πολεμικού πλοίου.
Η σφοδρή σύγκρουση με το θηριώδες Maersk Launceston
Το περιστατικό της σύγκρουσης σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί. Εκείνη την ώρα το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» έπλεε από τον ναύσταθμο Σαλαμίνας, ενώ το Maersk Launceston, σύμφωνα με το marinetraffic.com, είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.
Οταν τα δύο πλοία διασταυρώθηκαν, το αποτέλεσμα ήταν το θηριώδες πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk να περάσει κυριολεκτικά πάνω από το «Καλλιστώ», στο σημείο της πρύμνης του πολεμικού πλοίου, και να το κόψει στα δύο!
Από τη σύγκρουση των δύο πλοίων τραυματίστηκαν δύο μέλη του πληρώματος του πολεμικού πλοίου που διακομίστηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, ενώ το πλοίο είχε υποστεί πολύ μεγάλες ζημιές και σημειωνόταν εισροή υδάτων. Το «Καλλιστώ», κομμένο στα δύο, είχε πάρει επικίνδυνη κλίση και αρχικά υπήρχε η εκτίμηση πως θα βυθιζόταν, ωστόσο η άμεση επέμβαση του Λιμενικού, σκαφών και πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και ρυμουλκών, ήταν καθοριστική. Ετσι το πλοίο ρυμουλκήθηκε στον ναύσταθμο Σαλαμίνας προκειμένου να γίνει επιθεώρηση των ζημιών που έχει υποστεί και να δοθούν απαντήσεις στα αίτια του ατυχήματος.
Ο ρόλος του πλοηγού από το Maersk Launceston
Ανάμεσα στα όσα αναζητούν οι Αρχές για να καταλήξουν στο πόρισμα για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος είναι και ο ρόλος του πλοηγού που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πλοηγός είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν από το σημείο της πρόσκρουσης. Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο ως σύμβουλος του καπετάνιου, διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε αποβιβαστεί από το πλοίο 2 μίλια πριν αυτό μπει στη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.
Για την ώρα παραμένει αδιευκρίνιστο ποιο από τα δύο πλοία είχε προτεραιότητα και ποιο ήταν αυτό που μπήκε στην πορεία του άλλου.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας για τη σύγκρουση των δύο πλοίων
Ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 07:40 σήμερα, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου ΠΝ Ν/ΘΗ “ΚΑΛΛΙΣΤΩ”, στο οποίο επέβαιναν είκοσι επτά (27) μέλη πληρώματος, και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container) “MAERSK LAUNCESTON” σημαίας Πορτογαλίας, νοτιοανατολικά του αγκυροβολίου Πειραιά.
Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο Ν/ΘΗ πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ από τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., δύο (02) αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ομάδα ΜΥΑ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., πλοίο ΠΝ, ελικόπτερο ΠΝ και τέσσερα Ρ/Κ. Τα μέλη του πληρώματος περισυνελέγησαν από περιπολικό σκάφος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και πλοίο ΠΝ, ενώ δύο (02) τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του Ν/ΘΗ μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος ΠΝ, όπου παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα ΠΝ και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (container), ενώ είναι σε εξέλιξη η διαδικασία ρυμούλκησης του Ν/ΘΗ πλοίου στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.
Οι απίστευτες εικόνες από το κομμένο στα δύο ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»
Οι εικόνες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση του ναρκοθηρευτικού «Καλλιστώ» με το Maersk Launceston είναι ενδεικτικές της τρομακτικής σύγκρουσης. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού είναι κομμένο στα δύο.
Φωτογραφίες: EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Πηγή: iefimerida.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Άγκυρα
ΓΙΑ ΝΑ ΦΟΥΝΤΑΡΕΙ ΑΓΚΥΡΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΩΡΗ ΚΑΙ ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ [STAND BY]. ΑΛΛΑ ΜΕ ΜΗΧΑΝΗ “ΠΡΟΣΩ” ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΠΡΩΤΑ ΚΑΝΕΙΣ “ΚΡΑΤΕΙ”, ΜΕΤΑ ΑΝΑΠΟΔΑ, ΑΛΛΑ ΜΕΣΟΛΑΒΕΙ ΧΡΟΝΟΣ. ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΟ. ΟΥΤΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ “ΑΚΟΥΕΙ” ΕΓΚΑΙΡΑ ΟΠΩΣ ΕΝΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΑΛΛΑ ΑΡΓΑ-ΑΡΓΑ. ΑΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΕΣ.
Άγκυρα εννοώ ότι η Άγκυρα της Τουρκίας βρίσκεται πίσω από το χτύπημα…. Το έγραψα κάπως ξερά…
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ. ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΑΝ ΤΟ ΚΑΛΛΙΣΤΩ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ Η ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑ.
ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ [ΚΡΟΣΣΑΡΙΣΜΑ] ΔΥΟ ΠΛΟΙΩΝ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΛΛΙΣΤΩ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΛΕΥΡΑ, ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ CONTAINER ΕΙΧΕ ΤΟ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ ΝΑΡΚΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΔΕΞΙΑ ΤΟΥ. ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΟΨΕΙ ΤΙΜΟΝΙ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΥΜΗ ΤΟΥ ΝΑΡΚΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ. ΑΡΑ ΦΤΑΙΕΙ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ. ΚΑΙ ΦΩΤΑ ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ. ΠΛΩΡΙΟΣ ΙΣΤΟΣ, ΦΩΣ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟ ΥΨΟΣ, ΠΡΥΜΙΟΣ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΟ ΣΗΜΕΙΟ. ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ, ΔΕΞΙΑ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ. ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΕΠΙΣΗΣ ΚΟΚΚΙΝΟ-ΠΡΑΣΙΝΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΔΕΞΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΒΟΣΒΗΝΟΥΝ.
Η ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΕΔΩ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΨΩ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΠΑΝΤΩΣ ΕΔΩ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ. ΚΟΛΛΗΣΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΟ ΔΕΞΙΑ…. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΓΚΑΙΡΑ Η ΜΗΧΑΝΗ ΚΙΝΗΣΗ… Ο ΝΑΥΤΗΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΑΛΛΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΔΩΣΕΣ, ΑΛΛΟ ΕΚΑΝΕ… ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΕΙ, ΜΑΣΤΟΥΡΩΜΕΝΟΣ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΣ ΝΑΥΤΗΣ ΣΤΟ “ΕΒΓΑ” ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΕΑΛ ΚΑΤΕΒΗΚΕ ΚΛΩΤΣΗΔΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ, ΚΑΙ ΠΗΡΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.
ΥΠΟΛΟΓΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ Ο ΠΛΟΗΓΟΣ [ΠΙΛΟΤΟΣ] ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΠΡΟΩΡΑ.
Κρυφοτουρκος ο καπετανιος;
Να κανετε ολοι μαζι οι καραγκιοζηδες ελληνες μια επικη σειρα με τιτλο “Οι γκαβοι του Αιγαιου”
1 επεισοδιο “παντα φταινε οι αλλοι”.
2 επεισοδιο “Τυφλα μουντζα”
3 επεισοδιο “Ελεηστε τον αοματο”
4 “1 κιλο πρωινο καφε για να ανοιξουν τα ματια”
5 “Ανατολικα ειναι εκει που δυει ο ηλιος”
6 “τουρκοι βουλιαξτε τους ολους-κοιμουνται μεχρι το μεσημερι”
7 “ΟΥΚ σκιστε τα καλσον σας”
8 “αντε και γ@μηθειτε πουσΔες ελληνες”
9 “ντρεπομαι που δεν εχω ματια”
10 “Η βιολα Αλικη του ναυτικου”
11 “Μαγκια και ο κωλος φινιστρινι”
12 “Φτυστε το χακι”
Επειδή το πλοίο καταστράφηκε και δεν επισκευάζεται ενώ ήταν και πανάκριβο όπως λέγανε στα κανάλια τους οι παπαγάλοι τους εχθές, να πληρώσει ο πλοιοκτήτης, η πλοιοκτήτρια εταιρεία το κόστος να αντικατασταθεί το πλοίο!!
Και να γίνουν και έρευνες τι σκατά είχε πιει αυτός ο μαλάκας ο καπετάνιος γιατί ή πιωμένος με αλκοόλ ή πρέζα ήταν ή δεν ήταν καθόλου στο τιμόνι!!