Μεγάλη έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στο θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ ξεκινά από τις συναρμόδιες Αρχές.
Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε λίγο μετά τις 4:00 τα ξημερώματα της Τρίτης, όταν ειδικό μηχάνημα λείανσης βγήκε εκτός ελέγχου και ξεκίνησε να αναπτύσσει ταχύτητα, με συνέπεια οι εργαζόμενοι που βρίσκονταν πάνω σε αυτό να αναγκαστούν να πηδήξουν -στο ύψος του Αγίου Νικολάου.
Κατά την προσπάθειά τους, δύο εργαζόμενοι τραυματίστηκαν και ένας, μόλις 41 ετών, έχασε τη ζωή του.
Πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ – Οι πρώτες πληροφορίες
Το εργατικό δυστύχημα έγινε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης, την ώρα που το σύστημα ήταν κλειστό. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τύπο λοκομοτίβας, ένα «τρένο» τριών βαγονιών το οποίο λειαίνει τις γραμμές. Παρόμοιες εργασίες γίνονται τόσο στις γραμμές του μετρό όσο και του τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις εργασίες είχε αναλάβει μια αυστριακή εργολαβία, η οποία είχε φέρει και τη λοκομοτίβα -που δεν ανήκε στη ΣΤΑΣΥ.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών λείανσης χάθηκε ο έλεγχος της λοκομοτίβας και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έσπασαν τα φρένα και πως γι’ αυτό δεν ήταν σε θέση να τη σταματήσουν οι εργαζόμενοι. Επισήμως, μέχρι στιγμής, τονίζεται ότι η λοκομοτίβα βγήκε εκτός ελέγχου «υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες».
Να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική, Εισαγγελία και η ΣΤΑΣΥ.
Πήδηξαν για να σωθούν, δεν είχαν τρόπο να το σταματήσουν
«Οι εργαζόμενοι που ήταν πάνω δεν μπορούσαν να το σταματήσουν, ούτε είχαν ασφαλή τρόπο να το εγκαταλείψουν», αναφέρεται στις καταθέσεις που λαμβάνουν οι Αρχές. Οι εργαζόμενοι εκείνη την ώρα έβλεπαν να πλησιάζουν απειλητικά, με ταχύτητα περίπου 50 χιλιομέτρων την ώρα, σε έναν ακινητοποιημένο επιβατικό συρμό του ΗΣΑΠ που τοποθετήθηκε ως ανάχωμα, για να σταματήσει η ξέφρενη πορεία.
Όπως ανέφερε νωρίτερα στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών, Σπύρος Ρεβύθης, «το θέμα ήταν ότι σε αυτή την ανεξέλεγκτη κούρσα θανάτου δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο παρά να πηδήξουν. Εάν έμεναν μέσα, με τη σύγκρουση θα είχαμε πολύ περισσότερους νεκρούς. Θέλουμε να διερευνηθούν τα αίτιά του. Είμαστε συντετριμμένοι».
Σύμφωνα με πληροφορία -που δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί επίσημα- ο εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του ήταν άτυχος, καθώς κατά την πτώση του χτύπησε στο κεφάλι. Οι άλλοι δύο εργαζόμενοι που τραυματίστηκαν είναι καλά στην υγεία τους.
Πάντως, από την πλευρά των εργαζομένων, που περιγράφουν τον θανόντα ως εξαιρετικά έμπειρο εργοδηγό συντήρησης, τίθεται ζήτημα ελλιπών μέτρων ασφαλείας. Όπως υποστηρίζουν, θα έπρεπε να υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να ακινητοποιήσει τη λοκομοτίβα σε περίπτωση απώλειας ελέγχου – «σπασίματος» των φρένων.
Μεταξύ άλλων, κατά την έρευνα θα εξεταστεί και ο ρόλος του ακινητοποιημένου συρμού του ΗΣΑΠ που χρησιμοποιήθηκε ως ανάχωμα, ώστε να εξακριβωθεί πώς και με ποια κριτήρια τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο.
iefimerida.gr
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Και γιατί ρε ντενεκέδες ενώ αποφασίσατε να βάλετε τον συρμό δεν τον κινούσατε προς τη φορά του μηχανήματος να μειώσετε ομαλά την ταχύτητα;;;;;;