Δεν επιθυμούσα -γιά το θλιβερό αυτό θέμα- να έχω ένα μεγάλο άρθρο σε συνέχειες· αλλά, εφ’ όσον αυτές καθίστανται απαραίτητες, τότε πρέπει να γραφούν. Σήμερα θα καλύψουμε αποδεικτικώς το κενό του σκέτου λέγειν… στον ισχυρισμό μας, ότι δεν ήταν το Τουρκικό σύστημα ηλεκτρονικών παρεμβολών Κοράλ, αυτό που έριξε το μοιραίο Μιράζ.
δ. Όχι το Κοράλ
i. Αρχές λειτουργίας του Κοράλ
Επί της ουσίας, ηλεκτρονική παρεμβολή σημαίνει …ηλεκτρονικώς, ότι εγώ φωνάζω πιό δυνατά, γιά να μην ακούγεσαι εσύ. (Ακριβώς όπως γίνεται με τους καλεσμένους στα τηλεοπτικά παράθυρα, όπου η -σκοπούμενη- οχλαγωγία μερικών «δασκαλεμένων» υπερκαλύπτει την όποια σωστή κουβέντα πάει να ειπωθεί.) Στα ηλεκτρονικά συστήματα αεροπλάνων, πλοίων, κτλ, ηλεκτρονική παρεμβολή σημαίνει ότι τα δικά τους ηλεκτρονικά υπερκαλύπτονται από έξωθεν παρέμβαση, καί παύουν να λειτουργούν μερικώς ή ολικώς.
Τέλος πάντων, να πάμε στο ζουμί. Συτήματα όπως το Κοράλ αναγκαστικά (λόγωι υπαρχούσης τεχνολογίας) δουλεύουν με δύο αρχές:
Σε υψηλές συχνότητες, καί
σε λειτουργία «κατά βραχείς παλμούς» (burst mode).
Το πρώτο, γίνεται επειδή οι υψηλές συχνότητες έχουν κατευθυντική εκπομπή (δηλ. το σήμα τους δεν μοιράζεται γύρω-γύρω), άρα μ’ αυτές μπορείς να σημαδέψεις κάτι. (Γιά να καταλάβετε, όπως ακριβώς οι κεραίες της τηλεόρασης, που πρέπει να σημαδέψουν την κεραία εκπομπής του τηλεοπτικού σταθμού, χωρίς να μεσολαβούν ντουβάρια ή άλλα εμπόδια.) Το δεύτερο, επειδή ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας επιτρέπει να παράγεται τρομερό ποσό ισχύος, που δεν θα μπορούσε να παραχθεί με άλλον τρόπο.
Συνεπώς, το Κοράλ πρέπει να έχει οπτική επαφή με τον στόχο του (δηλ. ευθεία γραμμή χωρίς εμπόδια μέχρι το αεροπλάνο που σημαδεύει), γιά να μπορέσει να κάνει κάτι.
ii. Η Γή δεν είναι επίπεδη!
Όμως, αυτή η απαίτηση βρίσκει μπροστά της ένα εμπόδιο εξ ορισμού: την καμπυλότητα της Γής! Που σημαίνει ότι μετά από κάποια απόσταση, η αποτελεσματικότητα του Κοράλ πάει περίπατο. (Διότι πλέον σημαδεύει …εξωγήϊνους!)
Πάμε λίγο στον χάρτη:
Ο κόκκινος κύκλος περικλείει περίπου τον αεροδιάδρομο καθόδου στο αεροδρόμιο Σκύρου (όπου καί η κατάρριψη του Μιράζ). Το παχύ κόκκινο «μισοφέγγαρο» στην τουρκίτσα είναι η πιθανή περιοχή, όπου μπορούν να εγκατασταθούν Κοράλ με «οπτική» (δηλ. ανεμπόδιστη ευθεία) επαφή με Σκύρο. (Υποθέτω ότι οι τουρκαλάδες θα λάβουν πρόνοια να τα βάλουν σε ακατοίκητες περιοχές. Αλλοιώς, το Κοράλ θα …τηγανίσει τα μυαλά των υπηκόων τους!)
[Παρένθεση: ο προσεκτικός παρατηρητής θα διαβάσει αγγλίτσικα ονόματα στις «οροσειρές» του βυθού του Αιγαίου. Γιατί; Τί «γιατί», ωρέ αφελείς;… Δεν καταλαβαίνετε ποιοί έκαναν βυθομετρήσεις καί χαρτογράφηση του βυθού του Αιγαίου; Έ! Αφού λοιπόν το πήρατε χαμπάρι αυτό, μαντέψτε καί το τί γύρευαν με τον βυθό του Αιγαίου!
Η διέλευση των υποβρυχίων τους σε βύθιση -άρα, σε καιρό πολέμου- είναι ένα καλό πρόσχημα. Αλλά δεν είναι το μοναδικό αίτιο.]
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι το αεροδρόμιο Σκύρου βρίσκεται σε 24 μοίρες 30 πρώτα λεπτά ανατολικό γεωγραφικό μήκος. (Είναι πιό δυτικά απ’ τον περίφημο «εικοστό πέμπτο μεσημβρινό», άρα …μας το χαρίζουν οι τουρκαλάδες, διότι δεν το διεκδικούν! lol!!!) Καί η πιθανή περιοχή των Κοράλ στις 27 μοίρες ντάγκα. Πάμε τώρα να υπολογίσουμε την καμπυλότητα της Γής, γιά διαφορά δυόμιση μοιρών γεωγραφικού πλάτους.
Φτιάχνουμε μιά όψη της Γής απ’ το πλάϊ, χωρίζουμε τη διαφορά γεωγραφικού πλάτους στη μέση, καί ξεκινάμε με γενικό μαθηματικό τύπο.
Ο είναι το κέντρο της Γής. Η γωνία ΣΟΤ (Σκύρος-κέντρο-Τουρκία) είναι δυόμιση μοίρες, άρα το μισό της 1.25 μοίρες (1 μοίρα καί 15′)· όμως, αυτά θα τα δούμε στο τέλος. Η γραμμή ΤΥ είναι εφαπτομένη στην επιφάνεια της Γής, καί είναι ακριβώς η τροχιά της ακτίνας του Κοράλ, αν αυτό σημαδέψει οριζόντια σε επίπεδο θάλασσας. Σημειώστε πως στο σχήμα δεν απεικονίζονται τα μεγέθη υπό κλίμακα, αλλά έτσι ώστε να διευκολυνθεί ο επιλύων.
Θέλουμε να υπολογίσουμε -στη μέση της διαδρομής- το ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας Α’Υ, πάνω από το οποίο το Κοράλ μπορεί να βρεί στόχο. (Καί κάτω από το οποίο δεν μπορεί – γι’ αυτό καί τα αεροπλάνα, όταν θέλουν ν’ αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ μέχρι την τελευταία στιγμή, πετάνε πολύ χαμηλά.)
Έχουμε: Α’Υ = ΟΥ – ΟΑ’. Όπου ΟΑ’ (καί ΟΤ) είναι η ακτίνα της Γής, 6,300 km. Όμως: ΟΥ (ως υποτείνουσα ορθογωνίου τριγώνου ΥΤΟ) = ΟΤ / cos(φ/2). Συνδυάζοντας καί υποκαθιστώντας με τα πραγματικά μεγέθη, βρίσκουμε (περίπου) : Α’Υ = 6,301,500 – 6,300,000 = 1,500 μέτρα.
Εάν κάνουμε τον ίδιο υπολογισμό γιά πάνω από το αεροδρόμιο Σκύρου (δεν έχουν σχεδιαστεί στο σχήμα οι συγκεκριμένες βοηθητικές γραμμές), θα μας βγεί ένα ορθογώνιο τρίγωνο με τις δύο μή ορθές γωνίες του φ καί 90-φ αντιστοίχως. Βρίσκουμε τελικά: ύψος σε Σκύρο = [ΟΤ / sin(87.5)] – ΟΣ = περίπου 6,200 μέτρα.
Άρα, σε καμμία περίπτωση δεν είναι το Κοράλ αυτό, που έριξε το Μιράζ. Δεν συνάδει το στοιχείο της απώλειας ελέγχου του αεροσκάφους σε ύψος ενός χιλιομέτρου (πάνω απ’ τη βόρεια Σκύρο) με την «οπτική επαφή» της ακτίνας του Κοράλ. Το Κοράλ δεν «έβλεπε» το Μιράζ με τίποτε!
Αντιθέτως, το Κοράλ έδρασε στην Κίναρο κι έριξε το ελικόπτερό μας. (Στα Ίμια, δεν το είχαν φτιάξει ακόμη το Κοράλ.)
ε. Αν όχι η τουρκίτσα, τότε ποιός;
Κουΐ μπόνο; Τίς ωφελείται;
Τί κάνει …μιόου-μιόου στα κεραμίδια;! (Τ’ είναι το μιόου-μιόου; αυτό που κάνει μία Αγγλόφωνος γαλή, ωρέ! Lol!!!) Επωφελούνται αυτοί, που θέλουν ντέ καί καλά να ριχτούμε στην τουρκίτσα υπό τα παρόντα χάλια μας, γιά να εξαφανιστούμε μία καί καλή ως έθνος.
Θα μου πείς… τώρα, ρέ Εργοδότη, μας φώτισες! Διότι είναι πολλοί οι …υποψήφιοι! Κανονικά, το ερώτημα πρέπει να διατυπωθεί ανάποδα: ποιός ΔΕΝ θέλει να εξαφανιστούμε ως έθνος!
Ξέρω ‘γώ; Τίποτε Εσκιμώοι, ίσως. (Καί μην ακούσω κανέναν αναρχοάπλυτο να λέει πως ο Βόρειος Πόλος ανήκει στις φώκιες του! Θα του σπάσω τα μούτρα! Ζήτω το έθνος των Εσκιμώων, λοιπόν! Καρα-lol!!!)
Ωραία… το ρωτάω πιό σωστά:
Ποιός θέλει περισσότερο απ’ όλους τους υπόλοιπους να εξαφανιστούμε οριστικώς ως έθνος;
«- Άη ντού!»
«- Ίχ βίλλ!»
«- Μπέν, εφέντημ’!»
Ορίστε, πήρατε καί τις απαντήσεις σας! (‘Ντάξ’, λείπει μία, αλλά γράφεται …ανάποδα, καί βαρυέμαι ν’ αλλάξω τις παραμέτρους του πληκτρολογίου μου! ? )
Επόμενο ερώτημα:
Άρα, ποιανού ήταν το υποβρύχιο, που διέπραξε τη δολοφονία;
Οι τρείς τελευταίοι εξαιρούνται, διότι ο δεύτερος δεν έχει υποβρύχια διαθέσιμα, ο τρίτος δεν έχει σχετική τεχνολογία, κι ο τέταρτος (ο …ανάποδος) αυτόν τον καιρό έχει απλωμένον τον τραχανά – καί δεν ευκαιρεί να κάνει κόλπα στο Αιγαίο με το πάσο του, διότι θ’ αναγκαστεί να τα κάνει λίαν συντόμως σε πραγματική μάχη (αν χρειαστεί).
Έχουμε, όμως, κι άλλο ερώτημα:
Ποιός θέλει να δοκιμάσει τα ηλεκτρονικά συστήματά του σε πραγματική κατάρριψη, εν όψει σύγκρουσης με τους Ρώσσους; (…Καί βρήκε το εύκολο θύμα στο προτεκτοράτο του;…)
Έ;
Μιόου-μιόου!… Φάκ δέϊαρ μάδερζ!…
Ως υστερόγραφον, μαθαίνω ότι αυτές τις μέρες τον Χάζαρο τον έπιασε κάτι σαν διάθεση γιά …ψυχοσώσιμο! Μή γελάτε, διότι μετέβη στον Άγιον Όρος! Δεν θα παραξενευόμουνα, αν μάθαινα πως πήγαν εκεί πχ ο Μάρκο ντέΣάντ παρέα με τον Παλαιό καί …ψέλνανε – μπέσα σας λέω! ? Αλλά, άμα πήγε αυτό το παλιοτόμαρο, τα πράγματα όντως είναι ΠΟΛΥ άσχημα! Η διαίσθησή μου (γιά το τί μας μέλλεται) κοντεύει να κάψει αφάλεια.
στ. Πού βρισκόταν το υποβρύχιο;
Όπως είδαμε από την ανάλυση γιά το Κοράλ, το υποβρύχιο πρέπει να βρισκόταν το πολύ μία μοίρα γεωγραφικού μήκους (κάπου 111 χιλιόμετρα) μακριά απ’ τη Σκύρο. Καί σαφώς πιό δυτικά απ’ τη μέση της διαδρομής. Γιατί; Γιά να βλέπει σε ευθεία τα Μιράζ τόσο πάνω απ’ το ανατολικό Αιγαίο (που πετούσαν ψηλά), όσο καί στη φάση προσεγγίσεως στο αεροδρόμιο Σκύρου γιά προσγείωση (που χαμήλωσαν).
Γιά περισσότερη ανάλυση, υπολογίστε ότι ένα μοντέρνο υποβρύχιο σε κατάδυση άντε να πιάνει καί τα 35 km/h. Οπότε, αφού η αναχαίτιση των τουρκαλάδων κράτησε πάνω από μία ώρα, υπολογίστε πόση απόσταση μπόρεσε να διανύσει το υποβρύχιο σε ευθεία γραμμή κατά το χρονικό αυτό διάστημα. (Μιά κατοστάρα χιλιόμετρα, περίπου.)
Δυστυχώς, (βλέπουμε απ’ τον χάρτη πως) εκεί γύρω -ακόμη καί σε ακτίνα 100km- είναι διεθνή ύδατα, καί μπορεί να μπαινοβγαίνει ο καθένας, χωρίς να δίνει λογαριασμό. Δεν γνωρίζω λεπτομέρειες από Δίκαιο της Θάλασσας, αν δηλαδή οφείλει οπωσδήποτε το υποβρύχιο να κάνει «αβλαβή διέλευση» στην περιοχή αυτή του Αιγαίου, ή (αντιθέτως) αν έχει το δικαίωμα να κάνει κατάδυση καί να χρησιμοποιήσει τα όπλα του. Φοβάμαι πως ισχύει το δεύτερο.
Το θέμα, όμως, δεν είναι το πώς αλωνίζει στο Αιγαίο ο κάθε παλιόπουστας. Το θέμα είναι ότι εμείς έπρεπε να έχουμε ανθυποβρυχιακά ντρόουνς, καί μόλις εντοπίσουμε υποβρύχιο χωρίς σήμα αναγνωρίσεως, να το σκίσουμε. Κι άσε μετά τον κάθε «κύριο» πρέσβη να σκούζει. Δεν μας ειδοποιήσατε, κύριε! Ας προσέχατε! Μας σηκώθηκε (το ντρόουν), σκοτάδι ήταν, το(ν) φάγατε εσείς! Τί να κάνουμε;! Συμβαίνουν καί τέτοια! ?
Εδώ ακριβώς φαίνεται η αξία του να έχουμε εντεταμένη την προσοχή μας, όταν οι ειδήσεις είναι «φρέσκιες», διότι μετά «μαγειρεύονται»: γιά το υποβρύχιο που ανέφεραν αμέσως -ότι δήθεν βοήθησε στην έρευνα καί διάσωση γιά τον Γιώργο Μπαλταδώρο-, δεν μάθαμε μέχρι σήμερα εθνικότητα κι όνομα. Ακόμη κι η ίδια η είδηση γιά την ύπαρξή του πιθανότατα τους ξέφυγε. Ενδεχομένως, δέ, η επόμενη ειδησεογραφία να κάνει «χειρουργείο» σε κάθε αναφορά γιά υποβρύχιο. Κι όμως, ο δολοφόνος ήταν αυτό!
ζ. Ίδιοι κωδικοί
Συνεχίζοντας τη χθεσινή συζήτηση, κλίνω προς την άποψη ότι οι κωδικοί είναι οι ίδιοι γιά όλα τα αεροσκάφη του ίδιου τύπου. Επειδή, όταν πρόκειται γιά σέρβις, τα αναλαμβάνει το ίδιο ηλεκτρονικό διαγνωστικό. (Το «κομπιούτερ», που λέν κι οι συνεργειατζήδες.) Είπαμε, ομοιομορφία!… ένα από τα θεμέλια του καπιταλισμού, σύμφωνα με τον Άλβιν Τόφλερ.
Αντιθέτως, δυσπιστώ ως προς την ύπαρξη backdoor στα ηλεκτρονικά των πολεμικών αεροσκαφών. Γιατί; Διότι το backdoor ενδείκνυται ως λύση πανικού γιά επόπτες δικτύων ηλεκτρονικών υπολογιστών (administrators), καί δή μεγάλων (όπως πχ το δίκτυο του Γιουτιούμπ, κτλ). Δεν γίνεται να κάνεις (ως admin) ρησέτ όλους τους υπολογιστές του δικτύου σου, ή να βάλεις τους χρήστες να περιμένουν, επειδή θες πχ να κάνεις αναβάθμιση λογισμικού, αλλά γιά κάποιο λόγο ξέχασες το κύριο συνθηματικό! Όθεν, χρειάζεται βοηθητικό συνθηματικό κατώτερης πολυπλοκότητας, ή άλλως backdoor. Όμως, στα πολεμικά αεροπλάνα, αφ’ ενός το backdoor είναι μέγιστος κίνδυνος ασφάλειας, αφ’ ετέρου ο υπολογιστής τους -τουλάχιστον στη φάση του σέρβις- δρά μόνος του. Δεν συμμετέχει σε δίκτυο. (Εντάξει, ξέρω ότι υπάρχει καί δικτυακός έλεγχος όλων των όπλων σε επίθεση ενός μοντέρνου στρατού. Τότε, ναί. Αλλά σε αναχαιτίσεις κτλ «καθημερινά», ο υπολογιστής του σκάφους είναι μόνος του.)
Τελειώνοντας το σημερινό, έχω να πω πως, αν τα γραπτά μου έκαναν ζημιά σε πλήθος …μεροκαματιάρηδων «ειδικών» (συσκοτιστών) των ΜΜΕ, χαίρομαι αφάνταστα! Στο οριστικό ξεκαθάρισμα που έρχεται, δεν θα γλυτώσει κανείς ένοχος, όση προσπάθεια συγκάλυψης καί να γίνει!
ΤΕΛΟΣ (ελπίζω)
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αφού ο συντάκτης το κατέχει το θέμα να ρωτήσω εγώ κάτι ακόμα. Αν το “κοράλ” είναι σε υψόμετρο δεν αλλάζουν όλα όσα έγραψε; Αν είναι σε αεροπλάνο που πετάει εκτός Ελλάδος δεν θα μπορούσε να κάνει την ίδια ζημιά;
Από την στιγμή που δεν είναι οι γείτονες αλλά κάποιοι μη Εσκιμώοι γιατί πρέπει υποχρεωτικά να είναι τεχνολογία “κοράλ” και όχι κάτι που μπορεί να σβήσει τις μηχανές ή να δώσει λάθος ενδείξεις στον πιλότο;
Καλά φίλε άσε το αυτό. Είναι η “επίσημη” κρατική εκδοχή ώστε να μην φταίει ο πιλότος αλλά κάποιος άσχετος τεχνικός και η καταραμένη κρίση που δεν αγοράσαμε το ανταλλακτικό. Το θεωρώ απίθανο ένας έμπειρος πιλότος που δεν είχε σήμα από τον ραδιοφάρο να πέσει στη θάλασσα. Θεωρώ ότι έχει περισσότερα εργαλεία στη διάθεσή του για να βρίσκει που είναι.
Re pedia o keros itan soupa to ils den douleue opote petouse VFR ( ptisis eks opseos) pio koral kai pio ipobrixio kai malakies. Deite tim istoria ton atiximaton sinithos simbenoun stou empeirous. O neos eine xesmenos kai den riskari. Oi xiristes ton maxitikon petane kirios vfr kai kateuthinontai apo radar. Afou krosaroune olous tous aerodiadromous… opote min theorite toso eksopragmatiko apla ja karfose. To koral apla tha tou dimiourgouse paremboli sto radar kai ta radioboithimata ta opia outos i alos itan ektos sti skiro… ean eblepe trela pragmata sta organa tha trabage epano. Auto itan ena apo ta basila mathimata pou ekana stous mathites mou erasitexnes pilotous… Mi to kiurazete poli. Stin skiro pali 2000 prosthalasothike giati o xiristis perase ta forta apo tis barkes gia diadromo. Eixe ta organa na dei pou briskete mia xara ala empisteutike auto pou eblepe logo sinithias VFR…. Signomi gia ta greeklish ala grafo apo to eksoteriko. Proin ekpedeutis kai eksetastin stin elada…
Εννοειται δεν παιζει το κοραλ με τιποτα …. δεν μπορει το ενα αεφος να παρεμβαλεται και το αλλο λιγα μετρα πιο μακρια να μενει ανεπηρεαστο …. Επισης καλα τα ηλεκτρονικα αλλα τα βασικα οργανα πλοηγησης υπαρχουν και αναλογικα σε καθε αεφος. Επισης δεν μπορω να δεχθω οτι πιλοτος επραξε λαθος γιατι στην Ελλαδα για ολα τα ατυχηματα φταινε οι πιλοτοι. Τωρα τι μπορει να συνεβει πολλα παιζουν …
Εξαιρετικο αρθρο με ακριβεις τοποθετησεις.Εχω και εγω ομως τις ιδιες αποριες με τον φιλο *Ανωνυμος*.Εν πασει περιπτωσει ευχαριστω για την βοηθεια καθοδηγησης που λαμβανω απο την αναγνωση αυτη.Καλη συνεχεια σε ολους.
Το αρθρο οπως εχει αναρτηθει σε δυο συνεχειες στην πηγη του εχει προσεγγισει κατα πως φαινεται σε μεγαλο βαθμο με αξιοπιστη αναλυση διαφορα σοβαρά θεματα.
Το οτι οι Αγγλοι εχουν παρεμβει εμεσα ή αμεσα προβοτακατορικα, υποβοηθωντας τους τουρκους με τελικο σκοπο την δημιουργια συγκρουσης ειναι κατι που εχει αναφερθει και απο αλλους.
Δεν ηταν τυχαιο οταν δημοσιοποιηθηκε αποψη νατοικου που ανεφερε αγγλικο υποβρυχιο αναφεροντας μαλιστα για πυραυλο και τον πηραν τα δηθεν εξειδικευμενα σαιτ στο ψιλό.
Η πορεία του αγγλικού υποβρυχιου ηταν αδύνατον να παραμεινει κρυφη. Αραγε τι ηθελε στο Κεντρικο Αιγαίο;
Αξιοσημείωτη ειναι η πρεμουρα καποιων να αιτιολογησουν την πτωση δηθεν σε βλαβη του ραδιοφάρου υποβοήθησης του αεροδρομίου.Το οποιο ομως ηταν ηδη γνωστο στον πιλοτο απο τις 13 του Μαρτιου.Εκτος αυτου τα αεροπλανα εχουν πολλαπλες μεθοδους καθοδήγησης. Δηλαδή ο χαλασμενος ραδιοφαρος επηρεασε μονο το ενα αεροπλανο;Μαλλον παραπλανητικος ο λογος του πραγματογνωμονα σε αντιθεση με το αρθογραφο (ergdhmerg) που αναφερει αναλυτικα γιατι δεν επηρεαστηκε το δευτερο αεροπλανο και μαλλον τους ετσουξε γιατι φανερωνει φοβερες ελειψεις στο αμυντικο συστημα και σε γαλικό εξοπλισμό.
Γιατι ο μιστερ Μακρον εσπευσε να δηλωσει την στρατιωτικη υποστηριξη της Γαλλιας μετα το συμβαν;
Γιατι την επομενη ο τουρκος σουλτανος δηλωσε οτι επιθυμει ειρηνη με Ελλαδα;
Μαλλον κρυβουν πολλά αφου η ευρεση του πιλοτου μια μερα μετα δεν δικαιολογειται αφου εφερε ανιχνευσιμο GPS.
Απο ολα αυτα πρεπει να καταλαβουμε οτι οι Αγγλοι δουλευουν για καποιους που καιγονται να βαλουν φωτια στην περιοχή.
Oπως με τον Ρωσο δηλητηριασμενο πρακτορα σε παραλλαγή σα να λεμε.
Ολα καλα κ ωραια αυτα που γραφεις αλλα ολα τα ιπταμενα μεσα διαθετουν κ αναλογικα οργανα πχ υψομετρο τι οποιο δεν εχει παρεμβολες απο ηλεκτρονικο πολεμο .εκτος αν ο πιλοτος του μιραζ δεν το ειχε εμπιστοσυνη η δεν το εδωσε σημασια
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠΛΟ Πτώση Mirage 2000-5: Ένας ειδικός εξηγεί γιατί η έλλειψη ραδιοφάρου μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή
Από Π. Καρβουνόπουλος – 23/04/2018 | 11:56
Η αποκάλυψη του προβλήματος του ραδιοφάρου στη Σκύρο και το πόσο αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τραγωδία με τη πτώση του Mirage 2000-5 και το θάνατο του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, αναλύεται από έναν ειδικό.
Πόσο σημαντική ήταν αυτή η έλλειψη και ποια άλλα βοηθήματα υπήρχαν ή δεν υπήρχαν για τον χειριστή του αεροσκάφους.
Ο κ.Κωνσταντίνος Νομίδης Ηλεκτρονικός Μηχανικός και Πραγματογνώμων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών μιλά στο Militaire.gr για το θέμα, εξηγώντας γιατί είναι κρίσιμο στοιχείο ο ραδιοφάρος. Επισημαίνει ότι αν λειτουργούσε δεν θα γινόταν το ατύχημα και υποστηρίζει ότι η πιθανότητα να έγινε λάθος από τον χειριστή περιορίζεται σημαντικά εξαιτίας αυτού του γεγονότος. Το όποιο χειριστικό λάθος,αν υπάρχει τέτοιο, προήλθε από άλλες αιτίες κι όχι από ευθύνη του χειριστή, υποστηρίζει ο κ.Νομίδης.
Τι ακριβώς συνέβη προφανώς θα το βρει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μόνο αυτή.Το αναφέρουμε αυτό γιατί με ανώνυμο μήνυμα μας πληροφόρησαν ότι υπήρχε “στρατιωτικός ραδιοφάρος” ο οποίος ήταν εν λειτουργία. Ποιες ήταν ακριβώς οι συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το ατύχημα θα μας το πει μόνο το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων. Αν βέβαια το μάθουμε…
https://youtu.be/rKc_8wZC6i0