Διαφημίσεις

Ο Γέροντας Στέφανος Σέρβος (ή Στέφανος ο Καρουλίτης) ήταν μια πολύ σημαίνουσα προσωπικότητα της Ορθοδοξίας, που έζησε επί μισό αιώνα στο Άγιο Όρος.

Στη διάρκεια αυτών των δεκαετιών, ο μοναχός αυτός διακρίθηκε για τις διδακτικές του αρετές, την ικανότητά του να μεταδίδει την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, αλλά και το ενδιαφέρον του για διάφορα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο.
Γεννημένος το 1922, κοιμήθηκε τον Δεκέμβριο του 2001 (με το παλαιό ημερολόγιο, στις 21 Νοεμβρίου 2001) στο Βελιγράδι, σε ηλικία 79 ετών. Στο Άγιο Όρος έζησε από το 1950 έως το 2000, ένα χρόνο πριν από τον θάνατό του.

Ένα θέμα για το οποίο μίλησε συχνά ο Γέροντας Στέφανος ο Καρουλίτης ήταν αυτό που αφορούσε το τέλος του κόσμου και τα συμφραζόμενα με αυτό: την εμφάνιση του Αντίχριστου, τον αριθμό 666… Δεν ήταν λίγοι που τον ρωτούσαν για να μάθουν γύρω από τα πολύπλοκα αυτά ζητήματα. Ο καλόγερος ήταν πάντα πρόθυμος να μεταδώσει τις δικές του απόψεις για τα θέματα αυτά, οι οποίες έχουν καταγραφεί.

Να, λοιπόν, τι είχε πει και γράψει η μεγάλη αυτή μορφή της Ορθοδοξίας:

«Όταν δείτε να κατασκευάζουν οι Εβραίοι τον ναό του Σολομώντα, πρέπει να ετοιμάσετε τρόφιμα για 3-4 χρόνια, και ιδιαιτέρως αλεύρι… Προτού αρχίσουν την κατασκευή του ναού, δεν πρέπει να ετοιμάσετε. Ο Κύριος θα επιτρέψει να κατασκευαστεί ο ναός μόνο πριν από το βέβαιο τέλος του κόσμου. Πριν από αυτό, είναι αδύνατο να το πραγματοποιήσουν, γιατί σ’ αυτόν θα βασιλεύσει εκείνος ο δικός τους καταστροφικός κατ’ όνομα βασιλεύς, το όνομα του οποίου έχουν αρχίσει ήδη να τοποθετούν υπό τη μορφή του αριθμού 666 σε όλους που δεν βλέπουν ότι εξαιτίας του τους περιμένουν αιώνια βάσανα. Αυτός ο καταστροφικός τους βασιλεύς θα καθίσει και στο δικό τους το κεφάλι και δεν θα μπορούν να τον διώξουν. Αυτό θα το πράξει ο Κύριος όταν θα έρθει για την καθολική Κρίση.

Προτού τελειώσει η ιστορία του κόσμου, θα συμβεί και ένα άλλο σημαντικό γεγονός, για το οποίο οι σύγχρονοι θεολογικοί συγγραφείς λίγα ή σχεδόν τίποτε δεν γράφουν. Οι Εβραίοι θα στραφούν στον Κύριο Ιησού Χριστό και θα περάσουν στον χριστιανισμό. Φυσικά, όχι όλοι. Πότε θα συμβεί αυτό; Ή κατά την εποχή του ίδιου του Αντίχριστου, όταν δουν στην πράξη ότι πλανήθηκαν με τον Αντίχριστο, ή πριν. Αυτό θα μας το δείξει ο καιρός. Εδώ μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτό θα συμβεί και τίποτε άλλο παραπέρα»…

Σε ερώτηση διάφορων πιστών για το αν υπάρχουν σημεία της Δευτέρας Παρουσίας και του τέλους αυτού του κόσμου, ο Γέροντας εξηγούσε:
«Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Αγίας Γραφής, αυτά τα σημεία και οι φοβεροί προάγγελοι του τέλους του κόσμου και της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού είναι:

– ο πολλαπλασιασμός της ανομίας ανάμεσα στους ανθρώπους,

– το κήρυγμα του Αγίου Ευαγγελίου σε όλο τον κόσμο, σε όλα τα έθνη,

– οι φοβερές φυσικές καταστροφές,

– ο ερχομός του Αντίχριστου και

– ο αγώνας με την Αγία Εκκλησία του Χριστού»…

Συγκεκριμένα παραδείγματα που ανέφερε ο Γέροντας Στέφανος από τα σημεία που θα προηγηθούν του τέλους του υλικού κόσμου:

«Κατά το τέλος του κόσμου, οι ανομίες θα αναπτυχθούν στα ανώτατα όριά τους. Θα κυριαρχήσει τότε στον κόσμο η κακία και το μίσος. Τότε ανάμεσα στους ανθρώπους δεν θα υπάρχει αγάπη, ούτε αλληλοσεβασμός. Φυσικά, δεν θα εκλείψει τελείως, αλλά στην πλειοψηφία των ανθρώπων η αγάπη θα ψυχρανθεί. Οι άνθρωποι θα αλληλομισούνται, θα ενδιαφέρονται μόνο για τον εαυτό τους και θα κοιτάζουν να κάνουν ζημιά στον πλησίον τους.
Συχρόνως με αυτά, θα ταλαντεύεται η πίστη τους και θα πιστέψουν στους απατεώνες και τους ψευδοπροφήτες. Η ανομία στους ανθρώπους θα κυριαρχήσει σε τέτοιο βαθμό που δεν θα αντιληφθούν τα σημεία του τέλους του κόσμου, που ο Κύριος θα στείλει υπό μορφή διάφορων φυσικών κακών, και στο τέλος, του Αντίχριστου.

Όπως έγινε στον καιρό του Νώε, έτσι θα γίνει και με τον ερχομό του Υιού του Ανθρώπου. Στον κόσμο θα πληθυνθούν ο ηδονισμός, η γαστρυμαργία και η μέθη, σε τόσο βαθμό μάλιστα που ως και οι θλίψεις και οι ατυχίες που θα στείλει ο Κύριος για να τους συνετίσει – πείνα, σεισμούς, ασθένειες, και τέλος το φοβερό βασανιστήριο του Αντίχριστου στους ανθρώπους που μέθυσαν από την ακολασία – δεν θα προκαλέσουν καμιά αίσθηση φόβου και ανάγκης για μετάνοια»…

Οι ερμηνείες που έδωσε ο Γέροντας στην Αποκάλυψη, και συγκεκριμένα στην προσωπικότητα του Αντίχριστου και τον «αριθμό του Θηρίου», δηλ. το 666, έχουν συζητηθεί πολύ. Οι ερμηνείες αυτές βασίζονται αποκλειστικά στην Αποκάλυψη του Ιωάννη και είναι απολύτως συμβατές με την Εκκλησία μας. Να τι επακριβώς ανέφερε ο Γέροντας Στέφανος Σέρβος:

«Το μυστήριο του Κακού κρύβεται με μεγάλη μυστικότητα από εμάς. Αυτοί που εργάζονται πάνω του – και είναι γνωστό ποιοί είναι – κάνουν το παν για να γεννηθεί και να μεγαλώσει αυτό το δημιούργημα του Κακού μέσα σε μεγάλη μυστικότητα, να ανατραφεί με τις μεθόδους του Σατανά, δηλαδή να αναδειχθεί στην αρχή ως πολύ καλός, κόλακας, ευσεβής, μαθημένος στη νηστεία, να προστατεύει τους χριστιανούς, δηλαδή να παραλλαχθεί όσο το δυνατόν καλύτερα και να ντυθεί την προβιά μέχρι να κυριαρχήσει. Τότε θα πετάξει την προσωπίδα και θα δείξει τόση κακία όση δεν είδε ποτέ η ανθρωπότητα.
Αυτή την κακία του θα τη δοκιμάσουν πρώτα οι Εβραίοι, που τον έφεραν στην εξουσία. Θα προσπαθήσουν να τον ανατρέψουν αλλά δεν θα μπορέσουν. Μόλις τότε θα αναγνωρίσουν οι Εβραίοι τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό και μόλις τότε θα βγάλουν το προσωπείο ή το βέλο που φορούσαν τόσες χιλιάδες χρόνια και θα απευθυνθούν στον Χριστό και θα κλάψουν γι’ αυτόν όπως κλαίει χήρα μητέρα όταν κηδεύει τον μοναχογιό της. Μόλις τότε θα δεχθούν οι Εβραίοι τον χριστιανισμό και θα στραφούν στον Ιησού Χριστό».

O Γέροντας είπε επίσης, σχετικά με την εμφάνιση του Αντιχρίστου:

«Μόλις αρχίσει το χτίσιμο του ναού του Σολομώντα, τότε είναι ήδη βέβαιο ότι ο Αντίχριστος βρίσκεται εκεί και ότι μας έμειναν ακόμη μόνο μερικά χρόνια ζωής στη Γη. Τότε δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να συγκεντρώσουμε τροφή, η οποία κατόπιν θα λείψει τελείως, ακόμη και για εκείνους που πήραν τη σφραγίδα του Αντίχριστου και τον αριθμό 666.

Οι Άγιοι Πατέρες λένε ότι ειδικά αυτοί θα αισθανθούν μεγαλύτερη πείνα και ότι εξαιτίας της έλλειψης τροφής θα φάνε πτώματα ανθρώπων, που από την πείνα θα πέφτουν σε όλες τις μεριές. Όσοι δεν δεχθούν τη σφραγίδα και τον αριθμό, με τη βοήθεια του Θεού θα κρατηθούν και δεν θα φάνε πτώματα»…

Ο Γέροντας Στέφανος Σέρβος για τους έσχατους καιρούς (Μέρος B’)

Ο Γέροντας Στέφανος Σέρβος (ή Στέφανος ο Καρουλιώτης) ήταν μια πολύ σημαίνουσα προσωπικότητα της Ορθοδοξίας, που έζησε επί μισό αιώνα στο Άγιο Όρος. Στη διάρκεια αυτών των δεκαετιών, ο μοναχός αυτός διακρίθηκε για τις διδακτικές του αρετές, την ικανότητά του να μεταδίδει την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, αλλά και τενδιαφέρον του για διάφορα σημαντικά ζητήματα που απασχολούντον σύγχρονο άνθρωπο. Γεννημένος το 1922, κοιμήθηκε τον Δεκέμβριο του 2001 (με το παλαιό ημερολόγιο, στις 21 Νοεμβρίου 2001) στο Βελιγράδι, σε ηλικία 79 ετών. Στο Άγιο Όρος έζησε από το 1950 έως το 2000, ένα χρόνο πριν από τον θάνατό του.

Aκολουθούν μερικά ακόμη συγκλονιστικά σημεία από τα λεγόμενα του Γέροντα Σέρβου, που αναφέρονται στους έσχατους καιρούς και τα οποία καλό θα ήταν να μας προβληματίσουν.
«Μπροστά μας είναι οι μέρες των μεγάλων γεγονότων. Ο Χριστιανισμός δεν είπε ακόμη την τελευταία λέξη. Μέσα από εμάς θα διαδοθεί το όνομα του Χριστού. Μέσα από εμάς θα γίνει και το τελευταίο φοβερό δικαστήριο. Εμείς θα κρίνουμε όχι μόνο τον κόσμο, αλλά και τα πεσμένα πνεύματα των αιτίων κάθε κακού. Πότε; Όταν ο Κύριος γεμίσει τη βασιλεία Του με νέες ψυχές στη θέση των ξεπεσμένων πνευμάτων, όπως είναι με σαφήνεια γραμμένο στους Ψαλμούς του Δαυίδ.

Όταν πλέον δεν θα υπάρχουν αυτοί που επιθυμούν τη σωτηρία, αλλά αυτοί που παραδόθηκαν τελείως στην υπηρεσία του Κακού και δεν θέλουν πλέον ούτε να ακούσουν για τον Κύριο, τότε και θα ευδοκήσει η θεία θέληση, να γίνει το τέλος αυτού του ορατού υλικού κόσμου, που δε θα καταστραφεί, αλλά με φωτιά θα μεταμορφωθεί σε φωτιά, όπως όταν λιώνει ο τεχνίτης το μέταλλο και απ’ αυτό χύνει και δίνει σχήμα στο αντικείμενο που επιθυμεί.

Κατά τη διάρκεια των φοβερών γεγονότων, ο Κύριος θα κρύψει τους πιστούς Του και παρά τις φοβερές διώξεις, θα τελείται κρυφά η Θεία Λειτουργία και η μόνη προσευχή τότε θα είναι: «Κύριε, έλα όσο το δυνατόν νωρίτερα»… O Κύριος δεν θα καθυστερήσει. Θα έρθει και θα μεταφέρει τη γήινη αγωνιζόμενη εκκλησία και θα την ενώσει με την ουράνια θριαμβεύουσα και η βασιλεία δεν θα έχει τέλος».

Όλα τα παραπάνω παρουσιάζουν, βεβαίως, ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποτελούν μοναδικά ντοκουμέντα από την πλέον σύγχρονη χριστιανική μαςπαράδοση. Να, λοιπόν, τι ακόμη είπε για τους έσχατους καιρούς ο Γέροντας Στέφανος Σέρβος:

«Οι τόσο φοβερές διώξεις της Aγίας Eκκλησίας θα γίνουν κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του Αντίχριστου. Τότε δεν θα μπορέσει κανείς να διδάξει το καλό, παρά μόνο το κακό. Τότε θα είναι αρκετό να αποτραβηχτεί ο καθένας όπου του δείξει ο Κύριος και να επικαλείται τον ταχύτερο δυνατό ερχομό του Κυρίου. Πριν από την κυριαρχία του Αντίχριστου, θα πρέπει ο καθένας να φροντίσει να σωθούν όσο το δυνατό περισσότεροι άνθρωποι και θα είναι μεγαλύτερη η ανταμοιβή του από τον Κύριο. Τώρα είναι για εμάς ο καιρός του κηρύγματος. Αυτό θα γίνει ανάλογα με τα τάλαντα που έδωσε στον καθένα ο Κύριος:

με το γράψιμο, με τις υπομνήσεις, με τις συμβουλές. Μην κρύβεις το τάλαντό σου. Ακόμη μπορούν να γίνουν πολλά για τη σωτηρία και τη δική μας και του πλησίον και ιδιαίτερα εκείνων που τους εμπιστεύθηκε ο Κύριος. Μόλις αρχίσει η βασιλεία του καταστροφικού Αντίχριστου, τότε φύγε, κρύψου και περίμενε τον Κύριο»…
Συγκλονιστικά τα λόγια του Γέροντα, όμως ακόμη συγκλονιστικότερα είναι τα όσα ακολουθούν και αφορούν τον ερχομό του Προφήτη Ηλία, όπως άλλωστε προβλέπεται και στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, με τον Γέροντα Στέφανο Σέρβο να προφητεύει τα εξής:

«Πρέπει ακόμη να γνωρίζουμε ότι 7 χρόνια πριν από το τέλος του κόσμου θα έρθει ο Προφήτης Ηλίας και ο Προφήτης Ενώχ, για να κηρύξουν ώστε να μη γίνει δεκτός ο Αντίχριστος και ο καταστροφικός του αριθμός και η σφραγίδα. Από ανεπιβεβαίωτες πηγές έμαθα ότι ήδη ο Προφήτης Ηλίας ήρθε και άρχισε το κήρυγμα στην άγια πόλη της Ιερουσαλήμ. Αυτό μου το διηγήθηκε αυτόπτης μάρτυρας. Αν είναι ακριβές, τότε μας μένει πολύ λίγη ζωή στη γη. Καλό είναι να εκμεταλλευθεί ο καθένας αυτό το διάστημα και να κάνει κάτι για τη ζωή του καιτην αιώνια ζωή. Δεν πρέπει να περιμένουμε, γιατί γρήγορα θα περάσει αυτό το σύντομο χρονικό υπόλοιπο.

Πρώτα, άφησε την αμαρτία. Κοίτα στην ψυχή σου να βρεις ποια αμαρτία ιδιαίτερα σε κατέχει και αμέσως άνοιξε αγώνα μαζί της. Μετανόησε και διόρθωσε τη ζωή σου. Μην επιτρέψεις να περιμένεις το δικαστήριο του Θεού με αυτό το αμάρτημα. Τότε δεν θα είναι δεκτή η μετάνοια. Άφησε το αμάρτημα νωρίτερα, αντικατάστησέ το με κάποιο καλό έργο, απευθύνσου στον Κύριο με όλη την καρδιά και την ψυχή και κλάψε μπροστά στον Κύριο, να σε συγχωρέσει και να σε ελεήσει. Θα συγκεντρώσει ο άγιος φύλακας άγγελος τα δάκρυά σου και τη μετάνοια και θα τα παρουσιάσει μπροστά στον Κύριο για κρίση»…

Στο σημείο αυτό, έχουμε να κάνουμε ένα μόνο σχόλιο, σε ό,τι αφορά τη ρήση του Γέροντα Στέφανου σχετικά μετο ότι ο Προφήτης Ηλίας ήρθε, μαζί με τον Προφήτη Ενώχ. Σύμφωνα με το ιερό βιβλίο της Αποκάλυψης, οι δύο προφήτες θα αγωνιστούν εναντίον του σκοτεινού τυράννου της ανθρωπότητας, αλλά εκείνος θα τους νικήσει και θα τους εξοντώσει. Όταν ο Γέροντας Σέρβος λέει «ήρθε», ακολουθεί την πεπατημένη του προφητικού λόγου, που πάντοτε μιλάει σε χρόνο αόριστο, για να δείξει κατ’ αυτόν τον τρόπο ότι τα κοσμοϊστορικά αυτά γεγονότα είναι πολύ κοντά, ή ότι, εν πάση περιπτώσει, δεν είναι και τόσο μακριά από την εποχή μας. Δεν εννοεί, επομένως, κυριολεκτικά ότι ο Προφήτης Ηλίας άρχισε όντως το κήρυγμα, αλλά συμβολικά θέλει να δείξει ότι δεν θα αργήσει η εκ νέου εμφάνιση του προφήτη και ο αγώνας του κατά του Αντίχριστου.

Ακόμη, ο Γέροντας Στέφανος ανέφερε και τα ακόλουθα, άξια επίσης να καταγραφούν στην έρευνά μας:

«Όταν δείτε και ακούσετε ότι οι Εβραίοι έχουν ήδη καταστρέψει το τέμενος του Ομάρ στην Ιερουσαλήμ και άρχισαν να κτίζουν το ναό του Σολομώντα*, τότε είναι καιρός να ετοιμάσετε τρόφιμα και ιδιαιτέρως αλεύρι για μερικά χρόνια, για να μην αναγκαστείτε εξ αιτίας της πείνας να δεχθείτετη σφραγίδα του Αντίχριστου και τον αριθμό 666. Αλλά ούτε και αυτό θα σας βοηθήσει, αφού θα πέσει πείνα και ξηρασία. Πριν από την έναρξη της ανέγερσης του ναού τουΣολομώντα, δεν είναι απαραίτητη η συγκέντρωση τροφίμων, αφού ακόμη δεν ήρθε τοτέλος, ούτε όταν θα συγκεντρώνουν υλικά και πολύτιμους λίθους. Το τέλος θα έρθει όταν θα χτιστεί ο ναός και βασιλεύσει σε αυτόν ο Αντίχριστος»…

Τέλος, ας δούμε έναν τρόπο που ανέφερε ο Γέροντας, κατά τον οποίο μπορούν να φυλάξουν οι άνθρωποι αλεύρι για μεγάλο διάστημα στους δύσκολους καιρούς που έρχονται, έτσι ώστε να μην χαλάει. Παραθέτουμε το πολύ ενδιαφέρον αυτό απόσπασμα από τη διδασκαλία του:

«Δεν γνωρίζουμε με ποιόν τρόπο φύλαξαν το σιτάρι για να μη χαλάσει στα 14 χρόνια της πείνας, όταν ζούσε ο σώφρων Ιωσήφ στην Αίγυπτο. Έμεινε μυστικό για εμάς. Μπορώ, όμως, να σας συμβουλέψω με τι τρόπο να φυλάξετε σιταρένιο αλεύρι πολλά χρόνια και να μη χαλάσει.

Πάρτε ένα τενεκέ των 20 κιλών, από αυτούς στους οποίους βάζουν τυρί, με στρογγυλό καπάκι. Πάρτε φρέσκο αλεύρι και γεμίστε το έως επάνω, πατώντας συνεχώς, για να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερο και να μην υπάρχουν κενά αέρος. Βάλτε στην κορυφή λίγο ξερό βασιλικό και κλείστε τον τενεκέ με το καπάκι. Κολλήστε ολόγυρα το καπάκι, ώστε να μην μπαίνει αέρας. Αλείψτε τον τενεκέ εξωτερικά με λάδι για να μη σκουριάσει και βάλτε τον στη θέση του. Με τον τρόπο αυτό, το αλεύρι μπορεί να διατηρηθεί πάνω από 10 χρόνια. Το έχω δοκιμάσει προσωπικά. Τα άλλα τρόφιμα ασφαλίστε τα από τη φθορά με τον τρόπο που θα σας μάθει ο Θεός»…

pentapostagma



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

23 σχόλια στο “«Όταν δείτε να κατασκευάζουν οι Εβραίοι τον ναό του Σολομώντα, πρέπει να ετοιμάσετε τρόφιμα για 3-4 χρόνια, και ιδιαιτέρως αλεύρι…»”
  1. ΕΣΧΑΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

    Αυτές οι δηλώσεις “τελευταίες ημέρες” δεν πρέπει να αφήνουν καμία αμφιβολία ότι ήταν χρονικό πλαίσιο που υπήρχε πριν από 2000 χρόνια. Το χρονικό αυτό πλαίσιο εξακολουθεί να υφίσταται σήμερα; Είναι αξιόπιστο ή λογικό να βλέπετε τις “τελευταίες μέρες” που μιλάνε οι συγγραφείς της Κ Δ ως επέκταση χιλιάδων ετών στο μέλλον από τη στιγμή που έκαναν αυτές τις δηλώσεις; Θα μπορούσαν οι χριστιανοί στους οποίους απευθύνονταν αυτές οι επιστολές να κατανοήσουν τις “τελευταίες μέρες” να είναι χιλιάδες χρόνια σε διάρκεια;

  2. ΕΣΧΑΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

    Οι λέξεις “σύντομα” και “κοντά”.

    Όταν χρησιμοποιούμε τέτοιες λέξεις όπως “σύντομα” και “κοντά” στην καθημερινή μας συζήτηση, αυτές οι λέξεις μεταφέρουν την έννοια ότι κάτι θα συμβεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μήπως αυτοί που ζούσαν στον πρώτο αιώνα κατανοούσαν αυτές τις λέξεις να σημαίνουν πολύ μεγάλες χρονικές περιόδους; Η Αποκάλυψη που δόθηκε στον Ιωάννη αρχίζει και τελειώνει με δηλώσεις που δείχνουν ότι τα γεγονότα που συζητήθηκαν θα γίνουν σύντομα και ο χρόνος ήταν κοντά. Αυτά τα γεγονότα περιλάμβαναν την επιστροφή του Χριστού. Θυμηθείτε, αυτή η προφητεία γράφτηκε πριν από περίπου 2000 χρόνια και απευθύνθηκε στους χριστιανούς του πρώτου αιώνα. Πόσο ενδιαφέρουσα θα ήταν αυτό το μήνυμα σε αυτούς τους Χριστιανούς του πρώτου αιώνα αν “σύντομα” και “κοντά” σήμαινε πράγματι μακριά και μακρινό; Ας δούμε πώς χρησιμοποιούνται οι λέξεις “σύντομα” και “κοντά” στην Αποκάλυψη.

    Αποκάλυψη 1: 1: « Αποκάλυψις Ιησού Χριστού, την οποίαν έδωκεν εις αυτόν ο Θεός, διά να δείξη εις τους δούλους αυτού όσα πρέπει να γείνωσι ταχέως.» (“ταχέως” με ταχύτητα, γρήγορα) Μεταφ Κολιτσάρα «να πραγματοποιηθούν συντόμως»

    Αποκάλυψη 1: 3: «Μακάριος ο αναγινώσκων και οι ακούοντες τους λόγους της προφητείας και φυλάττοντες τα γεγραμμένα εν αυτή· διότι ο καιρός είναι πλησίον.» Μετάφ Κολιτσάρα «διότι ο καιρός, που θα πραγματοποιηθούν αυτά, είναι πολύ κοντά.»

    Αποκάλυψη 22: 7: «Ιδού, έρχομαι ταχέως. Μακάριος όστις φυλάττει τους λόγους της προφητείας του βιβλίου τούτου.»
    Μετάφ Κολιτσάρα «έρχομαι γρήγορα. »

    Αποκάλυψη 22:10: «Και λέγει προς εμέ· Μη σφραγίσης τους λόγους της προφητείας του βιβλίου τούτου· διότι ο καιρός είναι εγγύς.»

    Αποκάλυψη 22:12: « Και ιδού, έρχομαι ταχέως…» Μετάφ Κολιτσάρα « Ιδού έρχομαι γρήγορα…»

    Αποκάλυψη 22:20: «Λέγει ο μαρτυρών ταύτα· Ναι, έρχομαι ταχέως.» Μετάφ Κολιτσάρα «Λεγει ο Χριστός, Ναι, έρχομαι γρήγορα.»

    Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στον Ιωάννη λέγεται να μην σφραγίσει τα λόγια αυτής της προφητείας επειδή ο καιρός είναι κοντά. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον προφήτη Δανιήλ ο οποίος είχε πει να σφραγίσει τα λόγια των προφητειών που του δόθηκαν επειδή θεωρούνται ότι εκπληρώνονται στο μακρινό μέλλον.

    Δανιήλ 8:26: «Και η ρηθείσα όρασις περί των ημερονυκτίων είναι αληθής· συ λοιπόν σφράγισον την όρασιν, διότι είναι διά ημέρας πολλάς.»

    Δανιήλ 12: 9: «Και είπε, Ύπαγε, Δανιήλ· διότι οι λόγοι είναι κεκλεισμένοι και εσφραγισμένοι έως του εσχάτου καιρού.»

  3. ΘΑΧΑΛΑΣΟΥΝ ΑΥΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΔΕ ΦΤΟΥΡΑΝ ΜΑ ΚΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΟΣΟ ΝΑ ΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ??? ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΧΟΡΟ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΟΥΝ ??? ΘΑ ΤΟΥς ΤΑ ΑΡΠΑΖΟΥΝ ΟΙ ΓΥΡΟ ΚΙ ΟΛΑς !! ΠΑΙΔΙΑ Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΩΣΗ ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ Ο ΕΝΑς ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑΣΤΟΝ ΑΛΟΝ !!! Ας ΘΥΜΙΘΟΥΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ !! ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΙΛΟΥς!!! ΕΤΣΙ ΘΑ ΣΩΘΟΥΜΕ !! ΑΝ ΔΕ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΑΝΤΙΟςςςςςςςς

  4. ΕΣΧΑΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

    Η έννοια της λέξης σύντομα:
    Αν σου έλεγα ότι ερχόμουν για να σε δω σύντομα, θα καταλάβαινες ότι σε λίγο θα έρθω να σε δω. Θα καταλάβαινες ότι η χρήση της λέξης σύντομα θα σήμαινε κάτι που θα συνέβαινε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι αυτός ο τρόπος που οι άνθρωποι πριν 2000 χρόνια χρησιμοποίησαν και κατάλαβαν τη λέξη “σύντομα” ; Ας ρίξουμε μια ματιά.

    1 Κορινθίους 4:19: « πλην θέλω ελθεί ταχέως προς εσάς, εάν ο Κύριος θελήση, και θέλω γνωρίσει ουχί τον λόγον των πεφυσιωμένων, αλλά την δύναμιν·»

    Φιλιππησίους 2:19: «Ελπίζω δε επί τον Κύριον Ιησούν να πέμψω προς εσάς ταχέως τον Τιμόθεον, διά να ευφραίνωμαι και εγώ μαθών την κατάστασίν σας·»

    1 Πέτρου 1: 13-14: «Διά τούτο αναζωσθέντες τας οσφύας της διανοίας σας, εγκρατεύεσθε και έχετε τελείαν ελπίδα εις την χάριν την ΕΡΧΟΜΕΝΗΝ εις εσάς, όταν αποκαλυφθή ο Ιησούς Χριστός»

    Από το πλαίσιο των προηγούμενων εδαφίων γίνεται σαφές ότι όταν οι συγγραφείς χρησιμοποίησαν τη λέξη “σύντομα” στη γλώσσα τους, ήταν να γνωστοποιήσουν την ιδέα ότι αυτό που γράφουν θα συνέβαινε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν η λέξη σύντομα χρησιμοποιείται σε σχέση με την επιστροφή του Ιησού, δεν χάνει ξαφνικά τη συνήθη έννοια του κάτι που πρόκειται να συμβεί.

  5. ΕΣΧΑΤΕΣ ΜΕΡΕΣ

    Η έννοια της λέξης κοντά:
    Η λέξη “ἐγγύς” στις διάφορες χρονικές στιγμές της, σημαίνει γενικά κοντά και μεταφράζεται έτσι σε πολλά περάσματα της Καινής Διαθήκης.

    Ματθ. 26,18: «ὁ δὲ εἶπεν· ὑπάγετε εἰς τὴν πόλιν πρὸς τὸν δεῖνα καὶ εἴπατε αὐτῷ· ὁ διδάσκαλος λέγει, ὁ καιρός μου ἐγγύς ἐστι»

    Ιωάννης 7: 2-3: «ἦν δὲ ἐγγὺς ἡ ἑορτὴ τῶν Ἰουδαίων ἡ σκηνοπηγία.»

    Πράξεις 9:38: «ἐγγὺς δὲ οὔσης Λύδδης τῇ Ἰόππῃ οἱ μαθηταὶ ἀκούσαντες…»

    Το πλαίσιο των παραπάνω εδαφίων δείχνει πώς η λέξη “ἐγγύς” χρησιμοποιήθηκε ευρέως τον πρώτο αιώνα. Είναι προφανές ότι αυτός ο λόγος σημαίνει “κοντά” στους χριστιανούς του πρώτου αιώνα με τον ίδιο τρόπο που σημαίνει “κοντά” και σε μας σήμερα.

    Όπως και με την λέξη “ταχέως” , το πλαίσιο θα υπαγορεύσει το πώς πρέπει να γίνει κατανοητό. Στην επιστολή που γράφει ο Ιάκωβος, ο Απόστολος απευθύνεται στις δώδεκα φυλές που είναι διάσπαρτες ανάμεσα στα έθνη (Ιακ. 1: 1). Στο πέμπτο κεφάλαιο μιλάει για τις τελευταίες μέρες και παροτρύνει τους αναγνώστες του να είναι υπομονετικοί και να στέκονται σταθεροί επειδή ο ερχομός του Κυρίου είναι κοντά (Ιακ. 5: 7-9) . Ολοκληρώνει αυτό το τμήμα της επιστολής του λέγοντας, “ο Κριτής Χριστός στέκεται στην πόρτα.”

    Το πλαίσιο αυτής της επιστολής είναι προφανές από την αρχή. Ο Ιάκωβος απευθύνεται στις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. Δεν απευθύνεται σε φυλές του Ισραήλ που ζουν χιλιάδες χρόνια στο μέλλον. Απευθύνεται στους συγχρόνους του που ζουν τον πρώτο αιώνα. Λέει στους Ισραηλίτες του πρώτου αιώνα να είναι υπομονετικοί και να στέκονται σταθεροί, επειδή ο ερχομός του Κυρίου είναι κοντά. Ο Ιάκωβος δήλωσε ότι ο Κριτής Χριστός στέκεται στην πόρτα. Πώς θα ήταν σχετικό με τους Ισραηλίτες που ζουν πέρα ​​από τον πρώτο αιώνα;

  6. ΝΑ ΚΗΡΥΧΘΕΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ

    Θα μπορούσε το Ευαγγέλιο να κηρυχθεί σε ολόκληρο τον κόσμο από το 70 μ.Χ.; Τι σημαίνει ολόκληρος ο κόσμος για τον Χριστό και τους Αποστόλους; Ο κόσμος του Ιησού και των μαθητών ήταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του πρώτου αιώνα.
    Υπάρχουν αποδείξεις ότι το ευαγγέλιο κηρύχθηκε σε όλη τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία του πρώτου αιώνα; Την ημέρα της Πεντηκοστής το 31 μ.Χ., τρεις χιλιάδες μεταστράφηκαν και η ένδειξη είναι ότι πολλοί προέρχονταν από ξένες χώρες.
    Στις πράξεις 2: 5 φαίνεται σαφώς ότι υπήρχαν Εβραίοι που ζούσαν ή επισκέπτονταν την Ιερουσαλήμ από κάθε έθνος κάτω από τον ουρανό. Φυσικά θα ακολουθούσε ότι όσοι επισκέπτονταν την Ιερουσαλήμ θα έδιναν τα καλά νέα μαζί τους στην πατρίδα τους. Όταν ο διωγμός ήρθε ενάντια στην εκκλησία ως αποτέλεσμα του λιθοβολισμού του Στεφάνου, γράφτηκε ότι οι πιστοί διασκορπίστηκαν και κήρυξαν οπουδήποτε πήγαν (Πράξεις 8: 4). Ο Φίλιππος βαφτίζει τον Αιθίοπα αξιωματούχο ο οποίος πιθανότατα επέστρεψε στην Αφρική και πήρε μαζί του το ευαγγέλιο. Ο Πέτρος διέδωσε το ευαγγέλιο στους Εθνικούς, ξεκινώντας με τον Κορνήλιο. Ο Παύλος διέδωσε το ευαγγέλιο σε μεγάλο μέρος του εθνικού κόσμου.

    Ο Παύλος ανοίγει την επιστολή του προς τους Ρωμαίους δηλώνοντας ότι η πίστη τους μιλάει σε όλο τον κόσμο (Ρωμαίους 1: 8). Όταν ο Παύλος έγραψε την επιστολή του προς τους Κολοσσαείς, έλεγε ότι το ευαγγέλιο ήταν γνωστό σε όλο τον κόσμο (Κολοσσαείς 1: 6) και είχε ανακηρυχθεί σε κάθε πλάσμα κάτω από τον ουρανό (Κολοσσαείς 1:23). Αν και αυτό μπορεί να είναι μια υπερβολική δήλωση, δείχνει το βαθμό στον οποίο είχε κηρυχθεί το ευαγγέλιο.

    Ο Ευσέβιος και ο Θεοδώρητος έγραψαν ότι οι Απόστολοι κηρύττουν το ευαγγέλιο σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο κόσμος των Αποστόλων δεν ήταν ο κόσμος του σήμερα. Ο κόσμος τους ήταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και όλα όσα ελέγχονταν.

    Οι Βιβλικές Γραφές και η κοσμική ιστορία δίνουν βεβαίωση οτι το ευαγγέλιο κηρύχθηκε στον γνωστό κόσμο του πρώτου αιώνα.

  7. ΘΛΙΨΕΙΣ

    «Τότε θέλουσι σας παραδώσει εις θλίψιν και θέλουσι σας θανατώσει, και θέλετε είσθαι μισούμενοι υπό πάντων των εθνών διά το όνομά μου» (Κατά Ματθαίον 24: 9). Οι διωγμοί εναντίον των Χριστιανών άρχισαν λίγο μετά την άνοδο του Ιησού για να είναι μαζί με τον Πατέρα. Ο Στέφανος έγινε ο πρώτος μάρτυρας (Πράξεις 7: 59-60). Στις Πράξεις 8, διαπιστώνουμε ότι σημειώθηκε μεγάλη διωγμός κατά της Εκκλησίας στην Ιερουσαλήμ. Στον Μάρκο 13: 9, ο Ιησούς έχει πει στους μαθητές Του: « Σεις δε προσέχετε εις εαυτούς. Διότι θέλουσι σας παραδώσει εις συνέδρια, και εις συναγωγάς θέλετε δαρθή, και ενώπιον ηγεμόνων και βασιλέων θέλετε σταθή ένεκεν εμού προς μαρτυρίαν εις αυτούς·»

    Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να διαβάσετε το βιβλίο των Πράξεων για να δείτε αυτό εκπληρωμένο. Ο Παύλος έλαβε 39 μαστιγώσεις σε πέντε ξεχωριστές περιπτώσεις. Ο απόστολος Ιάκωβος σκοτώθηκε. Ο Πέτρος και ο Ιωάννης ήρθαν ενώπιον του Sanhedrin και μαστιγωμένοι. Ο Πέτρος ρίχτηκε στη φυλακή. Ο Παύλος και ο Σίλας ρίχτηκαν στη φυλακή. Οι Εβραίοι προσπάθησαν να σκοτώσουν τον Παύλο πολλές φορές. Θυμηθείτε την παραβολή της δεξίωσης του γάμου όπου ο Χριστός μίλησε για τους υπηρέτες του που κακομεταχειρίζονται και σκοτώνονται (Ματθαίος 22: 5-7).

    Εκτός από τις εβραϊκές διώξεις κατά των χριστιανών, πολλοί Χριστιανοί δολοφονήθηκαν από τη ρωμαϊκή κυβέρνηση κάτω από τον Νέρωνα. Πολλοί ρίχτηκαν στα ζώα στην αρένα, ενώ άλλοι έγιναν ανθρώπινοι Δαυλοί για να φωτίσουν τους αυτοκρατορικούς κήπους του Νέρωνα. Αυτό ήταν πραγματικά μια εποχή μεγάλης θλίψης για την Εκκλησία. Πολλοί δεν μπόρεσαν να αντέξουν τη δίωξη.

  8. ΣΕΙΣΜΟΙ

    Σεισμοί σημειώθηκαν στην Κρήτη, τη Σμύρνη, τη Μίλητο, τη Ρώμη, τη Λαοδικια, την Ιουδαία, το Κολοσσαίο και άλλες πόλεις. Ο Τάκιτος γράφει για δώδεκα πολυπληθείς πόλεις της Ασίας που έγιναν ερείπια από σεισμό. Ο Σενέκας γράφοντας το 58 μ.Χ., μίλησε για σεισμούς στην Ασία, την Αχαΐα, τη Συρία, τη Μακεδονία και την Κύπρο. Η Πομπηία υπέστη σοβαρές ζημιές από σεισμό το 63 μ.Χ.

    Θυμηθείτε ότι όλη αυτή η προφητεία σχετικά με τους πολέμους, τους λιμούς και τους σεισμούς λέγεται από τον Ιησού στους μαθητές του απαντώντας στην ερώτησή τους για το «πότε θα γίνουν αυτά τα πράγματα;»

  9. ΠΕΙΝΕΣ ΛΙΜΟΙ

    Μια μεγάλη πείνα ξέσπασε κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Κλαύδιου Καίσαρα. (Πράξεις 11:28) Ο Τάκιτος μίλησε για μια αποτυχία στις καλλιέργειες. Ο Ευσέβιος έγραψε για τους λιμούς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου στη Ρώμη και την Ελλάδα. Ο Σουητώνιος έγραψε για τη μόλυνση στη Ρώμη στις ημέρες του Νέρωνα, όπου πέθαναν 30.000 άνθρωποι. Ο Ιώσηπος καταγράφει ότι η μόλυνση έπληξε τη Βαβυλωνία το 40 μ.Χ. Ο Τάκιτος μίλησε για επιδημίες στην Ιταλία το 66 μ.Χ.

    Η προφητεία σχετικά με τους πολέμους, τους λιμούς και τους σεισμούς λέγεται από τον Ιησού στους μαθητές του απαντώντας στην ερώτησή τους για το «πότε θα γίνουν αυτά τα πράγματα;»

  10. ΠΟΛΕΜΟΙ

    Ο Χριστός συνέχισε να απαντά στους μαθητές Του λέγοντας: « Θέλετε δε ακούσει πολέμους και φήμας πολέμων· προσέχετε μη ταραχθήτε· επειδή πάντα ταύτα πρέπει να γείνωσιν, αλλά δεν είναι έτι το τέλος. Διότι θέλει εγερθή έθνος επί έθνος και βασιλεία επί βασιλείαν, και θέλουσι γείνει πείναι και λοιμοί και σεισμοί κατά τόπους·»
    (Κατά Ματθαίον 24: 6-8). Να έχετε κατά νου ότι ο Ιησούς μιλάει στους μαθητές Του και τους λέει τι πρέπει να αναζητούν και τι πρέπει να γνωρίζουν για τις ερωτήσεις που του έκαναν.

    Υπήρξαν πολλοί πόλεμοι και φήμες των πολέμων κατά τη διάρκεια του χρόνου μεταξύ του Χριστού και της καταστροφής του ναού και της πόλης της Ιερουσαλήμ στον πόλεμο του 66 μ.Χ. έως το 73 μ.Χ. Ο ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος αναθέτει ότι κατά την περίοδο που προηγήθηκε του πολέμου μεταξύ της Ρώμης και της Ιουδαίας, υπήρξαν τρεις εμφύλιοι πόλεμοι και διάφοροι άλλοι ξένοι πόλεμοι που αφορούσαν τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Ο Ιώσηπος γράφει ότι το 40 μ.Χ. υπήρξε μια διαταραχή στη Μεσοποταμία η οποία προκάλεσε το θάνατο περισσότερων από 50.000 ανθρώπων. Το 49 μ.Χ. ένα περιστατικό στην Ιερουσαλήμ την εποχή του Πάσχα είχε ως αποτέλεσμα πάνω από 10.000 θανάτους. Στην Καισάρεια, μια τοπική φιλονικία είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 20.000 Εβραίοι. Μια εξέγερση στη Συρία οδήγησε στο θάνατο περισσότερων από 20.000 Εβραίων. Ένας πόλεμος στην Αλεξάνδρεια πήρε 50.000 ζωές και στη Δαμασκό, 10.000 σκοτώθηκαν σε μια ώρα σε έναν πόλεμο που ξέσπασε εκεί.

  11. Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΟΧΡΙΣΤΩΝ

    Όταν οι μαθητές ρώτησαν τον Ιησού πότε θα γίνουν αυτά τα πράγματα και ποιο θα είναι το σημάδι του ερχομού και του τέλους της εποχής, αρχίζει την απάντησή του, λέγοντας: «Βλέπετε μη σας πλανήση τις.» (Κατά Ματθαίον 24: 4).
    Το “σας” που ο Χριστός απευθύνεται είναι οι μαθητές του που μιλούσε εκείνη τη στιγμή. Ο Χριστός συνεχίζει την ομιλία του λέγοντας: “Γιατί πολλοί θα έρθουν στο όνομά μου, ισχυριζόμενοι, είμαι ο Χριστός” και θα εξαπατήσουν πολλούς. (Κατά Ματθαίον 24: 5). Εφόσον κατευθύνει αυτά τα σχόλια στους μαθητές του, έλεγε ότι η εμφάνιση ψευδοχριστων ήταν κάτι που θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές του.

    Πράξεις 8: 9-10 «Άνθρωπος δε τις Σίμων ονομαζόμενος προϋπήρχεν εν τη πόλει, κάμνων μαγείας και εκπλήττων τον λαόν της Σαμαρείας, λέγων εαυτόν ότι είναι μέγας τις· εις τον οποίον έδιδον προσοχήν πάντες από μικρού έως μεγάλου, λέγοντες· Ούτος είναι η δύναμις του Θεού η μεγάλη. Έδιδον δε προσοχήν εις αυτόν, διότι είχεν εκπλήξει αυτούς πολύν καιρόν με τας μαγείας.»

    Ο ιστορικός Ιώσηπος, πρώτος αιώνας, έγραψε για τον Θουδά ο οποίος δώδεκα χρόνια μετά το θάνατο του Χριστού ισχυρίστηκε ότι ήταν ένας μεγάλος προφήτης και εξαπάτησε ένα μεγάλο πλήθος για να πιστέψει ότι μπορούσε να διαιρέσει τον ποταμό Ιορδάνη. Πολλοί από τους οπαδούς του σκοτώθηκαν και ο Θουδάς (Theudas) αποκεφαλίστηκε.
    (εβραϊκές αρχαιότητες 20.97-98)

  12. ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ

    Τόσο ο Ιώσηπος όσο και ο ιστορικός της Εκκλησίας Ευσέβιος έγραψαν για τον Μεσσιανικό Αιγύπτιο ψευδοπροφήτη ο οποίος οδήγησε 30.000 ανθρώπους στο Όρος των Ελαιών και την έρημο αναγγέλλοντας ότι θα προκαλέσει την καταστροφή των τειχών της Ιερουσαλήμ. (Flavius ​​Josephus , Εβραϊκός Πόλεμος , 2.261-262)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_(prophet)

    Στις Πράξεις 13: 6 διαβάζουμε για τον ψευδοπροφήτη Bar-Jesus.

    Στις αρχαιότητες του , ο Ιώσηππος δηλώνει ότι: «η χώρα ήταν γεμάτη ληστές, μάγοι, ψευδοπροφήτες, ψεύτικοι μεσσίες και απατεώνες που εξαπάτησαν τον λαό με υποσχέσεις μεγάλων γεγονότων».

    Ο απόστολος Πέτρος μίλησε για τους ψεύτικους δασκάλους μεταξύ των ανθρώπων του. 2 Πέτρου 2: 1. Ο Ιωάννης, στην πρώτη του επιστολή, μίλησε για πολλούς ψευδοπροφήτες που είχαν βγει στον κόσμο (1 Ιωάννης 4: 1). Ο Παύλος μίλησε για ψευδαποστόλους μεταμφιεσμένους ως αποστόλους του Χριστού (2 Κορινθίους 11:13). Ο Παύλος, στην επιστολή του προς τον Τίτο, μίλησε για ολόκληρα νοικοκυριά που απομακρύνθηκαν από την αλήθεια λόγω της επιρροής των ψευδοδιδασκάλων (Τίτος 1: 10-16).

    Θυμηθείτε, αυτό που ειπώθηκε εδώ από τους Αποστόλους ήταν για ανθρώπους που ήταν ζωντανοί εκείνη την εποχή. Το πλαίσιο είναι ο πρώτος αιώνας. Οι επιστολές από τους αποστόλους που προειδοποιούν για ψευδοπροφήτες απευθύνονταν στους χριστιανούς του πρώτου αιώνα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που ζουν εκατοντάδες ή χιλιάδες χρόνια στο μέλλον αντιμετωπίζονται εδώ. Διαβάζουμε την αλληλογραφία κάποιου άλλου όταν διαβάζουμε αυτές τις επιστολές. Αυτό το μήνυμα απευθύνεται στους χριστιανούς του πρώτου αιώνα σχετικά με τα ζητήματα του 1ου αιώνα. Το συγκεκριμένο ζήτημα που ενέχεται εδώ είναι το θέμα των ψευδοδιδασκάλων, των αποστόλων και των ψευδομεσίων που εμφανίζονται στον πρώτο αιώνα.

  13. ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ

    Α Ιωαννου 2.18 « Παιδία, εσχάτη ώρα είναι, και καθώς ηκούσατε ότι ο αντίχριστος έρχεται, και τώρα πολλοί αντίχριστοι υπάρχουσιν· όθεν γνωρίζομεν ότι είναι εσχάτη ώρα.»

    Α Ιωαννου 4.3 «και τούτο είναι το πνεύμα του αντιχρίστου, το οποίον ηκούσατε ότι έρχεται, και τώρα μάλιστα είναι εν τω κόσμω»

  14. Σε μεγάλο μέρος της Καινής διαθήκης, βλέπουμε τον Παύλο που προειδοποιεί επίσης για την εγγύτητα της επιστροφής του Χριστού.

    «Και μάλιστα, εξεύροντες τον καιρόν, ότι είναι ήδη ώρα να εγερθώμεν εκ του ύπνου· διότι είναι πλησιεστέρα εις ημάς η σωτηρία παρ’ ότε επιστεύσαμεν. Η νυξ προεχώρησεν, η δε ημέρα επλησίασεν· ας απορρίψωμεν λοιπόν τα έργα του σκότους και ας ενδυθώμεν τα όπλα του φωτός. Ας περιπατήσωμεν ευσχημόνως ως εν ημέρα, μη εις συμπόσια και μέθας, μη εις κοίτας και ασελγείας, μη εις έριδα και φθόνον· αλλ’ ενδύθητε τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, και μη φροντίζετε περί της σαρκός εις το να εκτελήτε τας επιθυμίας αυτής. » ( Ρωμαίους 13: 11-14.)

    Είναι πολύ ενδιαφέρον πώς το θέτει ο Παύλος: γιατί τώρα η σωτηρία μας είναι πλησιέστερη από ό, τι πιστεύαμε.

    Στους επόμενους στίχους βλέπουμε ότι ο Παύλος συστήνει ακόμη ότι δεν είναι καλό ούτε να παντρευτείς!
    «Λέγω δε τούτο, αδελφοί, ότι ο επίλοιπος καιρός είναι σύντομος, ώστε και οι έχοντες γυναίκας να ήναι ως μη έχοντες,
    Ο άγαμος μεριμνά τα του Κυρίου, πως να αρέση εις τον Κύριον· ο δε νενυμφευμένος μεριμνά τα του κόσμου, πως να αρέση εις την γυναίκα. » (1 Κορινθίους 7: 25-31.)

    Είναι καλό που δεν άκουσαν τον Παύλο γιατί η εκκλησία ίσως να μην είχε επιβιώσει τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, βλέπουμε τον Παύλο να λέει ότι επειδή ο χρόνος είναι τόσο σύντομος, είναι καλύτερα αν δεν παντρευτήκατε ποτέ. Και εκείνοι από εσάς που είστε παντρεμένοι, να ενεργείτε σαν να μην είστε παντρεμένοι!

  15. Ο Παύλος μιλάει στους Κορίνθιους διαβεβαιώνοντας τους ότι ο ερχομός του Χριστού ήταν τόσο κοντά που «δεν θα κοιμηθούμε όλοι μας».
    «Ιδού, μυστήριον λέγω προς εσάς· πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή, εν μιά στιγμή, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι· διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή.» (1 Κορινθίους 15: 51-52.)

    Μετά από λίγο καιρό οι άνθρωποι άρχισαν να ανησυχούν επειδή ένας ένας άρχισαν να πεθαίνουν. Έτσι, ο Παύλος τους ενθαρρύνει δείχνοντάς τους ότι όσοι θα κοιμηθούν (θα πεθάνουν) θα αναστηθούν όταν ο Ιησούς έρθει.
    «Δεν θέλω δε να αγνοήτε, αδελφοί, περί των κεκοιμημένων, διά να μη λυπήσθε καθώς και οι λοιποί οι μη έχοντες ελπίδα. Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας· επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ’ ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον, έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ’ αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου. Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους. » (1 Θεσσαλονικείς 4: 13-18)

    Παρατηρήστε τη φράση: “εμείς που ζούμε και παραμένουμε”. Ο Παύλος πίστευε ότι ο χρόνος ήταν πολύ κοντά.

  16. Ο Παύλος μιλάει ανυπόμονα περιμένοντας την επιστροφή του Κυρίου Ιησού Χριστού. Δεν περίμενε με ανυπομονησία κάτι που πρόκειται να συμβεί για χιλιάδες χρόνια στο μέλλον, αφού θα εχει περάσει πολύς καιρός. Η χρησιμοποίηση του λόγου από τον Παύλο μας δείχνει με ανυπομονησία ότι υπήρχε προσδοκία μιας σύντομης επιστροφής του Ιησού. Ο Παύλος παρέχει περαιτέρω βεβαίωση για αυτό σε πρόσθετες δηλώσεις που έκανε στις επιστολές του προς αυτές τις δύο εκκλησίες. Το πλαίσιο δείχνει ότι ο Παύλος αναφέρει την αναμενόμενη επιστροφή του Χριστού.

    Ι Κορινθίους 7:29: «Αυτό που εννοώ, αδέρφια, είναι ότι ο χρόνος είναι σύντομος.»

    Φιλιππησίους 4: 5: «Αφήστε την ευγένειά σας να είναι εμφανής σε όλους. Ο Κύριος είναι κοντά.»

    Στην επιστολή του προς τους Κορινθίους, ο Παύλος γράφει από την άποψη ότι ο χρόνος είναι σύντομος. Στην 1 Κορινθίους 7, ο Παύλος εξετάζει το ζήτημα του αν θα παντρευτεί κάποιος ή όχι. Συμβουλεύει ενάντια στο γάμο, εκτός αν κάποιος πρέπει πραγματικά να το πράξει για να αποφύγει τη σεξουαλική κακή συμπεριφορά. Συμβουλεύει κατά του γάμου “εξαιτίας της παρούσας κρίσης” (1 Κορινθίους 7:26). Στη συνέχεια, λέει ότι «ο χρόνος είναι σύντομος».

    Ο Παύλος συμβουλεύει τους Κορινθιους να διατηρήσουν το status quo και να μην προσπαθήσουν να αλλάξουν τις περιστάσεις τους από τότε που μπήκαν στην εκκλησία. Ο Παύλος έδωσε σαφώς συμβουλές με βάση την πεποίθησή του ότι πρόκειται να γίνει κάτι σπουδαίο. Είναι σημαντικό ότι ο Παύλος έδωσε αυτή τη συμβουλή πιστεύοντας πλήρως ότι ήταν υπό την ηγεσία του Πνεύματος του Θεού (στίχος 40). Ήταν το Πνεύμα του Θεού παραπλανητικό ως προς την προσδοκία του του Παύλου για την Δευτέρα έλευση;

    Στην επιστολή του προς τη Θεσσαλονίκη, ο Παύλος βλέπει την επιστροφή του Χριστού στο πλαίσιο μιας κρίσης που σύντομα θα έρθει. Θεωρεί αυτούς τους Χριστιανούς ότι περιμένουν να επιστρέψει ο Ιησούς και να τους σώσει από την ερχόμενη οργή.

    1 Θεσσαλονικείς 1: 8-10: «και να προσμένητε τον Υιόν αυτού εκ των ουρανών, τον οποίον ανέστησεν εκ νεκρών, τον Ιησούν, όστις ελευθερόνει ημάς από της μελλούσης οργής. »

    1 Θεσσαλονικείς 2: 19-20: «Διότι τις η ελπίς ημών ή η χαρά ή ο στέφανος της καυχήσεως; ή ουχί και σεις έμπροσθεν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού εν τη παρουσία αυτού; »

    Η δήλωση του Παύλου για το δόξα στους αδελφούς της Θεσσαλονίκης με την παρουσία του Κυρίου Ιησού όταν έρχεται είναι μια δήλωση της προσδοκίας ότι ο Ιησούς θα έρθει στο χρόνο ζωής των ατόμων που αντιμετωπίζονται.

  17. Ο Παύλος συνεχίζει να δείχνει το πρώτο αιώνα στο πλαίσιο των ζητημάτων στα οποία απευθύνεται, λέγοντας στους Θεσσαλονικείς όχι μόνο ότι έχουν το πνεύμα και την ψυχή τους, αλλά και ότι το σώμα τους θα κρατηθεί άψογο στην επιστροφή του Χριστού. Αν η επιστροφή του Χριστού επρόκειτο να είναι χιλιάδες χρόνια στο μέλλον, η φράση να κρατηθεί το σώμα τους απρόσβλητο κατά την επιστροφή Του δεν θα είχε νόημα. Εκεί τα σώματα τα θα είχαν φθαρεί εδώ και καιρό.

    1 Θεσσαλονικείς 5:23: « Αυτός δε ο Θεός της ειρήνης είθε να σας αγιάση ολοκλήρως, και να διατηρηθή ολόκληρον το πνεύμά σας και η ψυχή και το ΣΩΜΑ αμέμπτως εν τη παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.»

    Ο απόστολος Ιάκωβος προκάλεσε τους αναγνώστες του να είναι υπομονετικοί επειδή ο ερχομός του Χριστού Ιησού ήταν κοντά. Αυτή η παρόρμηση δεν θα είχε νόημα σε αυτούς τους Χριστιανούς του πρώτου αιώνα, αν ο ερχομός του Χριστού επρόκειτο να έρθει χιλιάδες χρόνια στο μέλλον.

    Ιάκωβος 5: 7-8: «Να είστε υπομονετικοί λοιπόν, αδελφοί, έως της παρουσίας του Κυρίου. Ιδού, ο γεωργός περιμένει τον πολύτιμον καρπόν της γης και μακροθυμεί δι’ αυτόν, εωσού λάβη βροχήν πρώϊμον και όψιμον· μακροθυμήσατε και σεις, στηρίξατε τας καρδίας σας, διότι η παρουσία του Κυρίου επλησίασε.»

    Ιάκωβος 5:9: « Μη στενάζετε κατ’ αλλήλων, αδελφοί, διά να μη κατακριθήτε· ιδού, ο κριτής ίσταται έμπροσθεν των θυρών.»

    Ο όρος “θύρα” χρησιμοποιείται μεταφορικά εδώ. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τον όρο για να τονίσει την επικείμενη προσέγγιση του Κριτή χριστού.

  18. Ο απόστολος Παύλος δίδαξε ξεκάθαρα ότι ο Χριστός θα επέστρεφε στην γενεά του. Εφόσον ο Παύλος έκανε λάθος ως προς το χρονοδιάγραμμα της επιστροφής του Χριστού, πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τις άλλες διδασκαλίες του; Πώς μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για την εγκυρότητα σε οτιδήποτε έγραψε ο Παύλος; Πώς μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι ο Παύλος είχε σωστή κατανόηση της σωτηρίας και της ζωής μετά το θάνατο; Πιστεύεται γενικά ότι ο Παύλος καθοδηγήθηκε από το Άγιο Πνεύμα ως προς αυτό που δίδαξε και έγραψε. Ήταν το Άγιο Πνεύμα που οδήγησε τον Παύλο να διδάξει ψευδείς διδασκαλίες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της επιστροφής του Χριστού; Ήταν ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης που δίδασκαν οτι η επιστροφή του Ιησού ήταν επικείμενη;

  19. Η Θεότητα του Χριστού είναι ένα κατασκεύασμα των ανώνυμων Αγυρτών συγγραφέων των ευαγγελίων και λοιπών παραμυθολόγων ηγετών του Ιερατείου. Χτίστηκε τεχνηέντως με κύριο χαρακτηριστικό το τέχνασμα της τεχνητής επαλήθευσης των προφητειών της ΠΔ. Παράδειγμα Ωσηέ, 11: 1-2 Κατά Ματθαίον, 2: 15. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι προφητείες του ΔΕΝ εκπληρώθηκαν.

    «Σας βεβαιώνω, ότι δεν θα παρέλθει η γενιά αυτή, ώσπου να γίνουν όλα αυτά (η Δευτέρα Παρουσία)» (Ματθ. κδ΄34).

    «Σας βεβαιώνω, πως υπάρχουν μερικοί ανάμεσα σ’ αυτούς που βρίσκονται εδώ, οι οποίοι δεν θα γευτούν το θάνατο, πριν δουν τον Υιό του Ανθρώπου να έρχεται στη Βασιλεία του» (Ματθ. ιστ΄28, Μάρκ. θ΄1 και Λουκ. θ΄27).

    «Ο πάσχων Μεσσίας, η θεότητα του Ιησού και η Τριάδα ήταν μεταγενέστερες εφευρέσεις» Bart Denton Ehrman.

  20. “Αγία Γραφή” ο σάπιος κορμός του μύθου και του ψεύδους.

    Οι υποσχέσεις του Χριστού που δεν εκπληρώθηκαν.

    «Σας βεβαιώνω, ότι δεν θα παρέλθει η γενιά αυτή, ώσπου να γίνουν όλα αυτά (η Δευτέρα Παρουσία)» (Ματθ. 24:34).

    Οι απολογητές / αποδομητές ισχυρίζονται οτι η λέξη “γενεά” έχει την έννοια του “γένους” των χριστιανών.
    Υπό αυτή την οπτική ο Χριστός τους διαβεβαίωσε οτι δεν θα παρέλθουν οι χριστιανοί έως ότου γίνουν όσα προφήτευσε και η δευτέρα παρουσία του. Αστεία πράγματα!!

    Στην Καινή Διαθήκη η λέξη “γενεά” προσδιορίζει τους “συγχρόνους” κάποιου, ή τα χρονικά διαστήματα 30-45 ετών (γενιά), ενώ η λέξη “γένος” χρησιμοποιείται ξεχωριστά και με αυτή τη μορφή. Είναι σαφές ότι ο Ιησούς με τη φράση “γενεά ταύτη” αναφερόταν στους συγχρόνους του. (Λουκάς 7:31 Μάρκος 8:38 Ματθαίος 23:36)

    (Matthew, Douglas Hare, John Knox Press, Louisville, Kentucky, 1993, p. 281) The Gospel According to Saint Matthew, Alan Hugh M’Neile, Macmillan & Co., London 1949, p. 354-355 3) The Broadman Bible Commentary, Vol. 8, Clifton Allen, ed., Broadman Press, Nashville, TN 1969, p. 221 4) Critical and Exegetical Hand-Book To The Gospel of Matthew, Heinrich Meyer (1883), Alpha Pub., Winona Lake, IN 1980, p. 426 5)

    Τα λόγια του ίδιου του Ιησού αποδείχθηκαν ασυνεπή. Υποσχέθηκε, ότι θα επέστρεφε και δεν το έπραξε.

  21. “Αγία Γραφή” ο σάπιος κορμός του μύθου και του ψεύδους.

    «Σας βεβαιώνω, πως υπάρχουν μερικοί ανάμεσα σ’ αυτούς που βρίσκονται εδώ, οι οποίοι δεν θα γευτούν το θάνατο, πριν δουν τον Υιό του Ανθρώπου να έρχεται στη Βασιλεία του» (Ματθ. 16:28)

    Εδώ οι απολογητές έχουν πάθει σύγχυση. Κάποιοι λένε οτι η προφητεία αυτή εκπληρώθηκε 8 μέρες μετά στην λεγόμενη μεταμόρφωση, και κάποιοι άλλοι με την κάθοδο του Αγίου πνεύματος 80 μέρες μετά.

    Μήπως ο ερχόμενος Χριστός με την βασιλεία του εδω, είναι η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος η ή μεταμόρφωση;
    Δεν έχουμε παρά να διαβάσουμε το προηγούμενο εδάφιο (27) για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται.

    «Διότι μέλλει ο Υιός του ανθρώπου να έλθη εν τη δόξη του Πατρός αυτού μετά των αγγέλων αυτού, και τότε θέλει αποδώσει εις έκαστον κατά την πράξιν αυτού. » (Ματθ. 16:27)

    Κατά τ`άλλα οι απολογητές / αποδομητές καταφέρονται εναντίων των μελετητών, λέγοντας οτι αυτοί απομονώνουν εδάφια για να στηρίξουν τις κακοδοξίες τους. «Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις.»

    Τα λόγια του ίδιου του Ιησού αποδείχθηκαν ασυνεπή. Υποσχέθηκε, ότι θα επέστρεφε και δεν το έπραξε.

  22. Γειά σου ρε φίλε.Φυσικά η σωστή ανάγνωση πάντα για τους χριστιανούς κάθε
    εποχής είναι και να πιστεύουν ότι μπορεί να είναι και η τελευταία γενιά.
    Γιατί? Οπως στα υλικά,ο νόμος της βαρύτητας ωθεί σε πτώση τον άνθρωπο από τα ψηλά στα χαμηλά και δεν του επιτρέπει να πετάξει,έτσι και στα πνευματικά υπάρχει ανάλογη πτώση.Είναι τέτοια η ανθρώπινη πτωτική φύση που ακόμα και να ξέρει ο άνθρωπος ότι είναι ορθός ο δρόμος που περπατάει τον έλκει περισσότερο η βαρύτητα της πλατείας (γλυκιάς στην γεύση αμαρτίας) όταν νιώσει ότι είναι ακαθόριστος ο Χρόνος που θα καταφθάσει ο Κύριος.Με άλλα λόγια η πρόληψη της Β παρουσίας του Κύρίου είναι καταλύτης για να σωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες ψυχές για να αντικρύσουν με λαχτάρα τον δημιουργό τους.

  23. Καλημέρα,τώρα για τα επιμέρους που ως συνήθως προτάσεις πρώτα την αμφιβολία και μετά την λογική.
    Δεν καταναοείς αυτά που βρίσκονται σιμά σου και είσαι σίγουρος για εκείνα που είναι μακρυά σου.΄…
    Ποια είναι κοντά σου?Για να υπάρξει αντίχριστος στην γή προυποθέτει την ενσάρκωση του Θείου Λόγου ,το κύρηγμα Τα πάθη,την σταύρωση ,την Ανάσταση ήτοι Τον Χριστό ως Σάρκα.Στο χωροχρονικό συνεχές των τελευταίων περίπου 1985 χρόνων
    Κάθε ανθρώπινη γενιά γνώρισε εχθρούς Του Κυρίου, ψευδοπροφήτες, ψευδόχριστους .
    (Εάν δεν υπήρχαν εχθροί του Χριστού να πολεμούν την αλήθεια η Β παρουσία Του Κυρίου θα ήταν ανώδυνοι για όλους)Λόγου χάρη ,πρώτος σημαντικός εχθρός του Χριστού ήταν Ο Νέρων,πρόσφατος σημαντικός εχθρός Του Χριστού ήταν ο Χίτλερ.
    Αυτόν που δεν γνώρισε ο χριστιανός ακόμα, είναι το βδέλυγμα της ερημώσεως του πλανήτη γή, από το 70 μ.χ που έγινε η καταστροφή της Ιερουσαλήμ μέχρι σήμερα ,να μολύνει με την ασεβή παρουσία του τα ιερά και όσια.
    Πρίν ομως τούτο το ύστερο, θα έχουμε άλλα σημεία των καιρών.Θα ψυχρανθεί η αγάπη των ανθρώπων.Πως μπορεί να ψυχρανθεί τούτο που δεν είχε υπάρξει πριν για να ζεσταθεί στα λίγα χρόνια των Αποστόλων?Ακόμα ο Κύριος προείπε,’’Κηρυχθήσεται τοῦτο τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας ἐν ὅλῃ τῇ οἰκουμένῃ εἰς μαρτύριον πᾶσιν τοῖς ἔθνεσι, καὶ τότε ἥξει τὸ τέλος’’. Δεν κατάλαβα, λόγου χάρη στο Περού που υπήρξε ακμή του Chavín de Huantar η στην Λουιζιάνα που είχε την Ακμή του οικισμού του Poverty Point
    από το 1000 π.χ, κυρήχθηκε το Ευαγγέλιο στα χρόνια των Αποστόλων?Εδώ λίγο με το ζόρι μπορούμε να πούμε σήμερα ότι έγινε γνωστός ο Λόγος Του Θεού σε όλη την οικουμένη και σε όλα τα έθνη.Οσο για τον ‘’γνωστό κόσμο’’ η λογική σου είναι αστεία.
    Ο Λόγος του Θεού μεταδίδεται μόνο σε γνωστούς και όχι σε άγνωστους?Οι πιο μακρινοί σε απόσταση πολιτισμοί δεν δικαιούνται να επιλέξουν αφου πληροφορηθούν την αλήθεια.Ο Θεός δεν είναι τραπεζίτης private banking!
    Τέλος ενδεικτικά προμίλησε Ο Κύριος για μεγάλους πολέμους.Εγινε παγκόσμιος πόλεμος την εποχή των Αποστόλων και δεν το ξέρουμε?
    Μόλις τον 20ο αιώνα είχαμε συμμετοχή από όλες τις ηπείρους σε πόλεμο.
    Η αμφιβολία για την αμφιβολία δεν καταλήγει στην αλήθεια αλλά στην υποκειμενική αυθαιρεσία και πλάνη,οπου ο αμφιβάλων ωρύεται για την μοναχική αλήθεια που κατέχει.Η αλήθεια δεν είναι μοναχική,κοινωνείται,Κοινοκτημοσύνη γάρ, ουχί αλά κάρτ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek