Ο λόγος που συνεχίζουν να στέκουν στα βάθρα τους, είναι γιατί.. ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ!
Οι άνθρωποι που δίνουν κάθε Τετάρτη μάχη για τις κατασχέσεις -αν αφαιρέσεις τους απανταχού παρόντες, σαν τις πούτσες, καπελωτές-, οι υπόλοιποι, η πλειοψηφία αυτών που δίνουν τις μάχες είναι κάτι ανθρωπάκια σαν τον γείτονά σου. Που τον βλέπεις και λες «μμμμ κοίτα τον Έλληνα, επίπεδο, μωρέ καλά του κάνουνε και τον γαμάνε».
Αυτός λοιπόν, ο απλός άνθρωπος ΕΧΕΙ ΝΙΚΗΣΕΙ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ!!! που στα δικά σου μάτια ο εχθρός (ο ίδιος εχθρός που το ανθρωπάκι νίκησε) φαντάζει γίγαντας!
Αυτά τα ανθρωπάκια έχουν καταφέρει να κάνουν τους συμβολαιογράφους να σηκώσουν τα χέρια, να παραδοθούν, και να υπακούν τις εντολές τους, καθώς επίσης ΚΑΙ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ να πασχίζει, να ασχολείται να βρει τρόπο, καινούριο τρόπο, για να πάρει τα σπίτια τους. Και μέχρι να τον βρει η κυβέρνηση ΚΑΘΕΤΑΙ! στέκει, παγωτό!!
Τα ανθρωπάκια το έκαναν αυτό, ο κόσμος που τον θεωρείς άβουλο, δεν ξέρει, και νομίζεις ότι πρέπει κάποιος άλλος (πχ εσύ) να του υποδείξει ποιο είναι το σωστό!
Το πρόβλημα ποιο είναι; Αυτός ο άνθρωπος που δίνει τη μάχη, που για την δώσει υπερέβη ΚΑΘΕ ΦΟΒΟ ΤΟΥ!!!!!! παλεύει αφ εαυτού, χωρίς στήριξη, ρισκάρει τη σύλληψη, θα σηκώσει και το τίμημα αν χάσει, κατάφερε το ανυπέρβλητο!!!! κάτι που αν ο ίδιος το σκεφτεί θα πει δεν γίνεται!!!! κατάφερε να πατήσει όλους τους φόβους του (έχει παιδιά κι αυτός έτσι; υποχρεώσεις, δεν είναι σαν τους μκο εθελοντές «όπου γης και πατρίς και άλλοι να με ταΐζουν», έχει οικογένεια που εξαρτάται από αυτόν) ρισκάρει την φυλάκιση, ΑΝΤΕΧΕΙ να σηκώσει ΚΑΙ την ευθύνη αλλά ΚΑΙ το τίμημα ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ (δεν θα πάει στη φυλακή αντί αυτού ο καπελωτής αν γίνουν συλλήψεις, ο ίδιος θα μπει. Καθώς επίσης και, το δικό του σπίτι θα πάρουν, δεν θα πει ο καπελωτής πάρτε το δικό μου αντί το δικού του), αυτός λοιπόν που τα κάνει όλα αυτά, που έχει καταφέρει όλα αυτά, τι πιστεύει; Ότι τους χρειάζεται (την κυβέρνηση), ότι αυτοί κρατάνε τη ζωή του στα χέρια τους (ο εχθρός), ότι έχουν όλη τη δύναμη να τον νικήσουν, ότι τελικά αυτοί θα νικήσουν, ότι θα βρεθεί στον δρόμο, ότι θα είναι η ντροπή της οικογένειάς του, ότι δεν κατάφερε να την στηρίξει, ότι είναι άχρηστος κλπ. κλπ. κλπ.
Αγόρι μου τα έβαλες με ολάκερο το θεριό και ΚΕΡΔΙΣΕΣ!!!! Σήκωσαν τα χέρια ψηλά και περιμένουν!!! Εσύ αποφάσισες, εσύ διέταξες, αυτοί παραδόθηκαν!!! Και μιλάμε για ολάκερο το θεριό, όλο το σινάφι σού παραδόθηκε!! Και οι δυνάστες ψάχνονται πώς θα το χειριστούν, και οι προδότες περιμένουν τις ευφυείς εναλλακτικές των εντολέων τους, και οι δυ παραδόθηκαν (τα χέρια τους). Ολόκληρη την λερναία ύδρα την νίκησες, ψάχνει να βρει άλλον τρόπο, να βγάλει άλλα, νέα κεφάλια, ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ!!!!!! κι εσύ τους θεωρείς φοβερό και τρομερό θεριό!! Μα ακόμα και να είναι φίλε μου ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΤΡΟΜΕΡΟΤΕΡΟ!!!!
Αυτός ο λαός, που ο καθένας μας ξεχωριστά ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΥΠΟΛΗΠΤΕΤΑΙ έχει νικήσει άπειρες φορές την λερναία ύδρα με τα εκατομμύρια κεφάλια. Κανονική ήττα, το έχουμε σκοτώσει το θεριό. Όσες φορές ρίξαμε την κυβέρνηση! Δεν πέφτουν από μόνοι τους ρε φίλε!!! Δεν ευχαριστούνται οι δυνάστες να εκπαιδεύουν νέα κουτάβια κάθε φορά!!! Δεν τους συμφέρει, χάνουν χρόνο!!! ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΡΙΧΝΟΥΜΕ!!! Ο τρόπος για να πέσει μια κυβέρνηση είναι Ο ΛΑΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΚΟΥΕΙ!!!!!! Εσύ κοιτάς μόνο το ότι υπογράφουν, και λες ηττήθηκα!!!!!! Μα μπορούν να υπογράψουν ό,τι θέλουν, με φρούρηση το κάνουν και κεκλεισμένων των θυρών, όχι μπροστά σου!!!! αν το έκαναν μπροστά σου θα έβλεπες αν θα μπορούσαν!!!! Το ότι υπογράφουν όμως τα κωλόχαρτα δεν σημαίνει ότι νίκησαν!!!! ΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΠΡΑΤΟΥΜΕ!!! Δεν μπορούν να τα εφαρμόσουν, γι’ αυτό πέφτουν!!!! Ποιος δεν τους αφήνει να τα εφαρμόσουν;;; Ο λαός! Με ποιον τρόπο; ΔΕΝ ΤΑ ΤΗΡΕΙ!!!! Αν εμείς δεν τα τηρήσουμε δεν γίνονται!!!
Αυτοί τώρα ετοιμάζουν εκλογές. Και να θυμάσαι ότι εξάντλησαν ό,τι υπήρχε και δεν υπήρχε για να κρατήσουν στην εξουσία τόσο. Αυτούς ειδικά τους έχουμε πολύ καιρό νικήσει. Κράτησαν τόσο, απλά γιατί – αυτή η κυβέρνηση, η σημερινή- θα εξαφανιστεί από τον χάρτη όταν πέσει. Δεν θα μπορούν να σταθούν. Θα πρέπει να φύγουν έξω.
Κοίτα όμως να δεις τι γίνεται ΕΜΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΜΕ!!!!! Ότι τους έχουμε γαμήσει, ότι έχουμε τσακίσει δεκάδες φορές το τρομερό τέρας!! Δεν το ξέρουμε.
Άρα τι μένει; Ας το δούμε λογικά. Αυτοί θα ξαναβγάλουν νέα κεφάλια, με σκοπό φυσικά κάποια στιγμή να κλατάρουμε από τους «άσκοπους» αγώνες, από τις μάχες που «δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα», και τελικά να παραδοθούμε! (Αυτό θα κάνουν αυτοί, λογικό είναι έτσι; Κι εσύ στη θέση τους το ίδιο θα έκανες.) Θα βγάζουν κάθε φορά αυτόν που καίγεται και θα βάζουν άλλον, κοκ.
Και θα συνεχίζεται επ’ άπειρον (το σύμπαν δεν βιάζεται, για εμάς είναι πολυτέλεια ο χρόνος), μέχρις ότου ΕΙΤΕ εμείς κλατάρουμε και παραδοθούμε, ΕΙΤΕ εμείς καταλάβουμε τι πραγματικά γίνεται!!
Παρατηρείς κάτι, και στις δύο περιπτώσεις το ΕΜΕΙΣ ευθύνεται. Από εμάς εξαρτάται η έκβαση!!! Στο χέρι μας είναι ΟΛΟ!!!
Όταν ήμουν στον Άγνωστο και κατάλαβα ότι από τη μία θέλουν να δω ότι με γράφουν στ’ αρχίδια τους, ότι δεν με υπολογίζουν, και από την άλλη ότι δεν θέλουν να βλέπει ο κόσμος διαμαρτυρίες, μάντεψε τι έπαθα!!!! Ένιωσα ο αφέντης του σύμπαντος!!!! Απείρως δυνατότερή τους!!! Γιατί η έκβαση ΗΤΑΝ ΠΑΝΩ ΜΟΥ!!!! Για το τι τελικά θα γινόταν ΕΓΩ ΜΟΝΟ ήμουν υπεύθυνη!!! το μόνο που έπαιζε ρόλο ήταν πόσο θα άντεχα!!! Ο λόγος που έχω πάρει από κάθε αγώνα όλη τη δύναμη είναι το ότι βλέπω τι πραγματικά συμβαίνει.
Ε, μέχρι να το δούμε όλοι θα συνεχίζεται ο ορυμαγδός…. Αλλά δεν θα σου φταίει μετά το σύμπαν μάνα μου….. Ε;
Stefania Ligerou
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice
Αχ ρε Στεφανία, μιλάς λες και έχεις μεγαλύτερα αρχ…. από πολλούς άνδρες. Ναι συμφωνώ έτσι έχουν τα πράγματα όπως τα λες. Όμως άντε να πείσεις τον… “τρελλό”, πως η τωρινή κατάσταση μόνο με αυτή την τρέλλα ατιμετωπίζεται. Να τον κάνεις να το πράξει περισσότερο “συνειδητά”. Λείπει πρώτα απ’ όλα η κοινή γλώσσα επικοινωνίας μεταξύ μας. Έχουμε χωριστεί σε ομάδες ακόμα και εδώ, που ο κάθε ένας, λέει την άποψή του, με τον τρόπο που νομίζει καλύτερο. Μακάρι να ξυπνήσουμε, να ξυπνήσουνε…
zoume ena matrix se enan gyalino kosmo pou kapoioi mas ktisan gia sumferonta dika tous sa zoa na trome sano ki na pistevoume oti mas serviroyn MPEEEEEEEEEE
Η αλληγορια του σπηλαίου του Πλάτωνα
H σπηλιά στην Πολιτεία του Πλάτωναhttp://media.radiosai.org/German
H σπηλιά στην Πολιτεία του Πλάτωνα
http://media.radiosai.org/German
Σύμφωνα με τον αλληγορικό μύθο οι άνθρωποι ζούμε σαν φυλακισμένοι μέσα στις παραισθήσεις και τις αυταπάτες και δεν μπορούμε να γνωρίσουμε την αλήθεια γιατί μας εμποδίζουν τα δεσμά των αισθήσεων αλλά και τα δεσμά των εξουσιαστών, που χειραγωγούν τις αισθήσεις μας ώστε ν αντιλαμβανόμαστε μόνο την πραγματικότητα όπως την καθορίζουν εκείνοι. Κάποια στιγμή ενας δεσμώτης απαλλάσσεται επιτέλους απ την επιρροή των δογμάτων, χάρη στην παιδεία και τον ορθό λόγο και επιτέλους με καθαρή σκέψη μπορει να γνωρίσει την αλήθεια βασιζόμενος σε αποδείξεις.
Ο Μύθος του Σπηλαίου του Πλάτωνα, οι ομοιότητές του με το Matrix και η σύγρονη ερμηνεία τουΟ Μύθος με τη σπηλιά στην Πολιτεία του Πλάτωνα
Η Πολιτεία περιλαμβάνει την Αλληγορία του σπηλαίου, με την οποία ο Πλάτων εξηγεί τη Θεωρία των Ιδεών του.
Η σημερινή κατάσταση του ανθρώπου, λόγω απαιδευσίας, μπορεί να αναπαρασταθεί άψογα από τον περίφημο μύθο του σπηλαίου που διηγείται ο Πλάτωνας, στην αρχή του έβδομου βιβλίου της Πολιτείας του.
Ο άνθρωπος ζει σε μια ψευδαίσθηση
Σύμφωνα με τον αλληγορικό μύθο οι άνθρωποι ζούμε σαν φυλακισμένοι μέσα στις παραισθήσεις και τις αυταπάτες μας και δεν μπορούμε να γνωρίσουμε την αλήθεια γιατί μας εμποδίζουν τα δεσμά των αισθήσεων αλλά και τα δεσμά των εξουσιαστών, που χειραγωγούν τις αισθήσεις μας ώστε να αντιλαμβανόμαστε μόνο την πραγματικότητα όπως την καθορίζουν εκείνοι.
Κάποια στιγμή μερικοί δεσμώτες απαλλάσσονται επιτέλους από την επιρροή των δογμάτων, χάρη στην παιδεία και τον ορθό λόγο και επιτέλους με καθαρή σκέψη μπορούν να γνωρίσουν την αλήθεια βασιζόμενοι σε αποδείξεις.
Ο μύθος του σπηλαίου
Ο άνθρωπος ζει σε μια ψευδαίσθησηαπατηλές παραστάσεις
Ο μύθος αυτός διηγείται πως σε ένα σπήλαιο, κάτω από τη γη, βρίσκονται μερικοί άνθρωποι αλυσοδεμένοι με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να δουν μόνο τον απέναντί τους τοίχο. Δεν μπορούν να κοιτάξουν ούτε πίσω, ούτε δεξιά, ούτε αριστερά. Πίσω τους ωστόσο είναι αναμμένη μια φωτιά. Έτσι οτιδήποτε εκδηλώνεται πίσω από την πλάτη τους αναπαριστάνεται ως σκιά στον απέναντι τους τοίχο. Επειδή οι άνθρωποι αυτοί σε ολόκληρη τη ζωή τους τα μόνα πράγματα που έχουν δει είναι οι σκιές των πραγμάτων, έχουν την εντύπωση ότι οι σκιές που βλέπουν πάνω στον τοίχο είναι τα ίδια τα πράγματα. Εάν όμως κάποιος από τους αλυσοδεμένους ανθρώπους του σπηλαίου κατορθώσει να ελευθερωθεί, να βγει από τη σπηλιά και να ανέβει πάνω στη γη και, κάτω από το φως του ήλιου πλέον, δει τα πράγματα, θα καταλάβει την πλάνη στην οποία ζούσε όσο ήταν μέσα στη σπηλιά. Θα αντιληφθεί τότε ότι οι σύντροφοι του, που εξακολουθούν να βρίσκονται αλυσοδεμένοι στο σπήλαιο, ακόμη ζουν βυθισμένοι μέσα στις ψευδαισθήσεις.
Η ερμηνεία του μύθου από τον μεγάλο μας φιλόσοφο
Πλάτων
Κατά τον Πλάτωνα, ο απελεύθερος δεσμώτης είναι ο φιλόσοφος, ο οποίος βλέπει τα ίδια τα όντα, τις ιδέες, και όχι τα είδωλά τους. Οι αλυσοδεμένοι σύντροφοι του είναι οι κοινοί άνθρωποι που, έχοντας εθισθεί στις απατηλές παραστάσεις των αισθητών πραγμάτων, ζουν, χωρίς να το ξέρουν, μέσα στο ψέμα. Πάντοτε βέβαια, για τον Πλάτωνα, υπάρχει η δυνατότητα απεμπλοκής των αλυσοδεμένων ανθρώπων από τις πλάνες τους. Για να το πετύχουν αυτό, χρειάζεται να αποδεσμευτούν από τις αλυσίδες τους. Αυτές συμβολίζουν τις αισθήσεις τους, που τους υποχρεώνουν να παρατηρούν μόνο τα απατηλά είδωλα των ιδεών, των αληθινών όντων. Αντί για τις αισθήσεις τους όμως θα πρέπει να εμπιστευτούν το νου τους.
Ο ρόλος του Μύθου και η θέση του Φιλόσοφου στην Πολιτεία του Πλάτωνα
Ο ρόλος του Μύθου και η θέση του Φιλόσοφου στην Πολιτεία του ΠλάτωναΗ αλληγορία του σπηλαίου είναι μια προσπάθεια τεκμηρίωσης της θέσης του φιλόσοφου ως βασιλιά στην Ιδεώδη Πολιτεία. Οι φυλακισμένοι αρχίζουν να αποδίδουν τα μη πραγματικά σχήματα των σκιών με όρους και έννοιες, ενώ πιστεύουν ότι οι σκιές αυτές είναι η πραγματικότητα.
Το ότι οι φυλακισμένοι, ωστόσο, μπορούν να δουν μόνο τις σκιές αυτές, δε σημαίνει ότι ο υπαρκτός κόσμος περιορίζεται μόνο μες στο σπήλαιο. Αν κάποιοι καταφέρουν να λυθούν από τις αλυσίδες και βγουν από το σπήλαιο, θα τυφλωθούν από τη λάμψη του Ήλιου και θα επιστρέψουν πίσω. Αν, ωστόσο, συνηθίσουν το φως, θα δουν καθαρά τον Ήλιο, που συμβολίζει το Αγαθό, και θα καταλάβουν ότι όσα έβλεπαν μες στο σπήλαιο ήταν απλά αντίγραφα των αληθινών. Ίσως σκεφτούν να επιστρέψουν πίσω, λυπούμενοι τους φυλακισμένους συντρόφους τους. Πίσω, όμως, στο σπήλαιο, δε θα μπορούν να συνηθίσουν στο σκοτάδι, και, προσπαθώντας να διδάξουν στους υπόλοιπους την αλήθεια, ίσως δεχτούν το μίσος και την αντίδρασή τους.
Σωκράτης : « -Και αν κανείς ήθελεν να επιχειρήσει να τους λύσει από τα δεσμά τους και να τους ανεβάσει, δεν θα ήσαν ικανοί να τον σκοτώσουν αν ημπορούσαν να τον πιάσουν στα χέρια τους; Αφου θα θεωρούσαν ότι θέλει να τους κάνει κακό και να τους τυφλώσει ενώ αυτός θέλει να τους δείξει το μόνο αληθινό Φώς.» Γλαύκων : «-Το δίχως άλλο!». Έχουμε πολλά θλιβερά ιστορικά παραδείγματα εν προκειμένω. Ο ίδιος ο Σωκράτης είχε τραγικό τέλος, επειδή εισήγαγε καινά δαιμόνια…
Ωστόσο, όσοι ελευθερώθηκαν, οι φιλόσοφοι, έχουν χρέος να επιστρέψουν πίσω και να διδάξουν και τους υπόλοιπους.
Συχνά, ο Ήλιος, που συμβολίζει το Αγαθό, ωθεί στην ερμηνεία του Μύθου του Σπηλαίου από θρησκευτικής απόψεως: χωρίς Θεό, οι άνθρωποι ζουν μες το σκοτάδι.
Ο κόσμος μέσα στο σπήλαιο, για ολόκληρο το έργο της Πολιτείας, εκφράζει την εμμονή στα αισθητά πράγματα, όσων μπορούν οι άνθρωποι να αντιληφθούν με τις αισθήσεις τους, ενώ η άνοδος στον πραγματικό κόσμο και η όραση των αληθινών Ιδεών υπό το φως του Ήλιου οδηγούν στην κατα τον Πλάτωνα απόλυτη αλήθεια :
Την εναρμόνιση των τριών τμημάτων της ψυχής και την ενδυνάμωση του λογιστικού.
Καθηλωμένοι στην ίδια θέση οι έγκλειστοι βλέπουν μόνο σκιές και, ελλείψει άλλων ερεθισμάτων, θεωρούν αυτονόητη την αυθεντικότητά τους. Τα δεσμά τούς στερούν κάθε δυνατότητα κίνησης, αυτενέργειας και διεύρυνσης του οπτικού τους πεδίου. Προσωπική δράση δεν υφίσταται. Υπάρχει μόνον όρασης αλλά και αυτή δεν είναι άλλο από παθητική παρατήρηση των συμβάντων, αναντίρρητη αποδοχή των δεδομένων των αισθήσεων, άγνοια, πλάνη.
Η ανάβαση στον κόσμο του φωτός συνιστά μια πορεία, η οποία ξεκινώντας από μια αρνητική γνώση, από τη γνώση „του τι δεν είναι“, απολήγει στην αυτογνωσία και την κοσμογνωσία. Ο κόσμος του σπηλαίου απεικονίζει την εμμονή της ψυχής στο αισθητόν, την υπερεκτίμησή του, την παντελή κυριαρχία των αισθήσεων και του επιθυμητικού τμήματός της επί του λογιστικού. Η προσκόλληση στο γίγνεσθαι επιφέρει ψυχική σύγχυση, νόσον, ενώ η θέασις των όντων εσωτερική ισορροπία , την εναρμόνιση των τριών τμημάτων της ψυχής και την ενδυνάμωση του λογιστικού μέρους της. Για τον Πλάτωνα, το αίτημα της αυτογνωσίας είναι πρωταρχικό. Ακόμη κι αν δε βρεθεί ποτέ ο φιλόσοφος -ηγέτης που θα διοικήσει την ιδανική πολιτεία, κάθε άνθρωπος χωριστά θα πρέπει να επιδιώξει τουλάχιστον να ρυθμίσει το πολίτευμα της ψυχής του.
Η ερμηνεία της αλληγορίας του σπηλαίου του Πλάτωνα στη σύγχρονη εποχή
ΜΜΕ και Προπαγάνδα
Οι άνθρωποι, από αρχαιότατες εποχές ως σήμερα, ζούμε φυλακισμένοι στα σώματά μας, μέσα στις παραισθήσεις, τις ψευδαισθήσεις και τις αυταπάτες μας που δημιουργούνται από τον εγωκεντρισμό, την επιθυμία για απόκτηση και εξουσία, τον ατομικισμό, την αδιαφορία για τους άλλους, την προσκόλληση μόνο στις σωματικές μας ανάγκες και σε αυτές που μας προστάζει η αυτοϊκανοποίηση του εαυτούλη μας και την άκριτη υπακοή σε αυτό που μας παρουσιάζουν ως πραγματικό και ως την μοναδική μας επιλογή για ζωή . Για να γνωρίσουμε την αλήθεια, πρέπει ν’ αποτινάξουμε τα δεσμά των αισθήσεων αλλά και τα δεσμά των ποικίλων εξουσιαστών, που αφήνουν ν’ αντιλαμβανόμαστε μόνο τα αντίγραφα και τις απατηλές σκιές της πραγματικότητας.
Έρχεται όμως κάποια στιγμή, που κάποιοι δεσμώτες, καταφέρνουν ν’ απαλλαγούν απ’ την επιρροή των αισθήσεων και των δογμάτων και να γνωρίσουν την αλήθεια, βασιζόμενοι στις αποδείξεις που τους παρέχει μόνο ο ορθός λόγος και η καθαρή σκέψη. Οι άνθρωποι αυτοί είναι οι φιλόσοφοι και οι «πεπαιδευμένοι», οι μορφωμένοι, που η παιδεία τους δείχνει τον τρόπο πώς, ξεγλιστρώντας μέσα από τα ποικίλα δογματικά δίχτυα, να ξεφύγουν από τη μοίρα των δεσμωτών της σπηλιάς…
Άλλωστε ο κόσμος του σπηλαίου και όσα διαδραματίζονται εντός του είναι τόσο δεδομένος, ώστε να μη γεννά την παραμικρή αμφιβολία για το αν είναι αληθινός. Ωστόσο αυτό συμβαίνει και στη δική μας πραγματικότητα που δεδομένα και αληθινά θεωρούνται μόνο όσα μας δείχνουν τα ΜΜΕ, όσα μάθαμε στο σχολείο, όσα αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας όχι όμως με τον νου μας, όσες επιθυμίες απορρέουν από τις σωματικές μας ανάγκες αλλά και τις ανάγκες επιβεβαίωσης του υπέρμετρου εγώ μας με αποτέλεσμα όλα αυτά να έχουν οδηγήσει τον άνθρωπο στη ψευδαίσθηση πως είναι μόνος του και ο μόνος τρόπος να επιβιώσει είναι εις βάρος των άλλων και της φύσης.
Οι ομοιότητες με την ταινία Matrix
Οι ομοιότητες με την ταινία Matrix
Ο πυρήνας του μύθου του σπηλαίου ξαναπροτάθηκε, σε σύγχρονη εκδοχή, στην ταινία το Matrix (1999) των αδερφών Andy και Larry Wachowsky (Γουατσόφσκυ). Η ταινία, ως γνωστόν, περιγράφει ένα μέλλον στο οποίο ο κόσμος όπως τον ξέρουμε εμείς είναι ουσιαστικά το Matrix, μια εικονική πραγματικότητα που δημιουργήθηκε και συντηρείται από νοήμονες μηχανές προκειμένου να κατευνάσει, υποτάξει και εκμεταλλευτεί τον ανίδεο ανθρώπινο πληθυσμό ως πηγή ενέργειας (παραγωγής και κατανάλωσης, θα λέγαμε).
Όπως στο μύθο του σπηλαίου, ο κόσμος του Μάτριξ (σπηλιά –ΜΗΤΡΑ – matrix) , είναι ένας κόσμος παραισθήσεων. Οι άνθρωποι ζουν και κινούνται σε αυτόν, χωρίς να υποψιάζονται την πραγματική «ψεύτικη» κατάστασή του. Η ταινία αναφέρεται δήθεν στο μέλλον, για ευνόητους λόγους, ενώ περιγράφει γλαφυρά τη σύγχρονη κατάσταση της ανθρωπότητας. Στην πρώτη ταινία της σειράς, ο ήρωας ο Neo, διαλέγει το κόκκινο χάπι που του επιτρέπει να προχωρήσει στην αφύπνιση. Ο Σκοτεινός, όπως τον αποκαλούσαν, Ηράκλειτος δηλώνει χαρακτηριστικά :
«ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΞΥΠΝΗΤΟΥΣ. ΟΙ ΚΟΙΜΙΣΜΕΝΟΙ ΖΟΥΝ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟ».
από την ταινία the Matrix
Όμως δεν θέλουν όλοι οι άνθρωποι να ξεφύγουν από το Μάτριξ!.. Δεν είναι όλοι έτοιμοι να αντικρούσουν την φοβερή πραγματικότητα. Θέλουν σαν το Σάιφερ να ζουν στον ψεύτικο κόσμο. Όταν τους δίνουν «το κόκκινο και το μπλε χάπι», δεν επιλέγουν οι περισσότεροι το κόκκινο που θα τους οδηγήσει στο «ξύπνημα». Προτιμούν να μένουν στο όνειρο, παρά να αντιληφθούν το μέγεθος του εφιάλτη στον οποίο είναι έτσι κι αλλιώς μπλεγμένοι.
Οι παρόμοιες ερμηνείες του Μύθου και της ταινίας Μάτριξ στη σημερινή πραγματικότητα
εικονική πραγματικότητα
Δεν μπορούμε να αναγκάσουμε κανένα να ξυπνήσει με το ζόρι. Αυτό όμως που έχουμε υποχρέωση είναι να καταστήσουμε εμφανή και προσβάσιμη την έξοδο από το τούνελ γι‘ αυτούς, που έχουν κουραστεί να ζουν στο όνειρο-εφιάλτη και η ψυχή τους είναι έτοιμη να ανθίσει στη συνειδητότητα. Δεν είναι χρήσιμο να περιμένουμε την έλευση του Νέου (Νήο=New) εκλεκτού για να μας σώσει από τη μηχανικότητα, γιατί μόνο ο καθένας μπορεί, με τη δική του προσπάθεια και τη σχετική εξωτερική βοήθεια, να γίνει o σωτήρας του εαυτού του. Τα πράγματα όμως δεν είναι και τόσο ζοφερά. Αυτή είναι η μία πλευρά της Σελήνης, η σκοτεινή. Υπάρχει όμως και η άλλη που μας κάνει να είμαστε, υπό όρους, αισιόδοξοι….Είναι η πλευρά που υπάρχει στην έξοδο του σπηλαίου….
Σχετικά βίντεο :
The Matrix and the Cave
Όλη η συζήτηση του Σωκράτη και του Γλαύκωνα για τον Μύθο με τη σπηλιά
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-ΓΛΑΥΚΩΝ
Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρο τον διάλογο που είχε ο Σωκράτης και ο Γλαύκων όπου γίνεται η αφήγηση της αλληγορικής ιστορίας με το σπήλαιο του Πλάτωνα και υπάρχει στην Πολιτεία του Πλάτωνα από 514α μέχρι 521β:
Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ (ΣΩΚΡΑΤΗΣ-ΓΛΑΥΚΩΝ) :
ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Λοιπόν, είπα, ύστερ’ απ’ αυτά, παρομοίασε με μια εικόνα σαν κι αυτή την ανθρώπινη φύση αναφορικά με την παιδεία και την απαιδευσία. Φαντάσου δηλαδή ανθρώπους σε υπόγειο οίκημα με μορφή σπηλιάς, που έχει την είσοδό του ανοιχτή προς το φως της μέρας, που το μάκρος της πιάνει πέρα πέρα όλη τη πρόσοψη της σπηλιάς και να βρίσκονται εκεί από την παιδική τους ηλικία αλυσοδεμένοι και στα σκέλη και στον αυχένα, ώστε να μένουν με το σώμα τους ακίνητο, έτσι που να μην βλέπουν παρά μόνο ό,τι είναι μπροστά τους, ενώ δεν έχουν την δυνατότητα, εξαιτίας της αλυσίδας, να περιφέρουν ολόγυρα το κεφάλι τους. Και πίσω τους, σε αρκετή απόσταση, σ’ επίπεδο ψηλότερο απ’ αυτούς ν’ ανάβει φως από φωτιά• και στο ενδιάμεσο, ανάμεσα στη φωτιά και τους δεσμώτες, δρόμος ανηφορικός και παράλληλα μ’ αυτόν να’ ναι χτισμένος μαντρότοιχος, να, σαν τα χαμηλά διαφράγματα που τοποθετούν οι ταχυδακτυλουργοί μπροστά στους θεατές, πάνω απ’ τα οποία δείχνουν τα ταχυδακτυλουργικά τους.
ΓΛΑΥΚΩΝ Βλέπω, είπε ο Γλαύκων.
ΣΩ. Βλέπε λοιπόν ανθρώπους να κουβαλούν, παράλληλα με αυτόν τον μαντρότοιχο, σκεύη κάθε λογής, υψωμένα πάνω απ’ τον μαντρότοιχο, και ανδριάντες και άλλα ομοιώματα ανθρώπων και ζώων, λίθινα και ξύλινα, φιλοτεχνημένα με κάθε τρόπο• κι όπως θα περίμενε κανείς, άλλους απ’ τους διερχόμενους αχθοφόρους να μιλούν, άλλους να σιωπούν.
ΓΛ. Παράξενη εικόνα περιγράφεις, είπε, και παράξενους δεσμώτες.
ΣΩ. Ολόιδιους με μας, αποκρίθηκα• γιατί πιστεύεις ότι άνθρωποι σε τέτοια κατάσταση πρώτα πρώτα θα έχουν δει τίποτ’ άλλο εκτός απ’ τις σκιές του εαυτού τους και των συνδεσμωτών τους, που τις σχηματίζει η λάμψη της φωτιάς στον απέναντι απ’ αυτούς τοίχο της σπηλιάς;
ΓΛ. Μα γίνεται να δουν τίποτ’ άλλο, είπε, εφόσον είναι αναγκασμένοι να έχουν το κεφάλι τους ακίνητο σ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους;
ΣΩ. Και τι θα ‘χουν δει απ’ εκείνους τους διερχόμενους αχθοφόρους; τίποτ’ άλλο, εκτός απ’ τις σκιές τους;
ΓΛ. Μόνο αυτές, βέβαια.
ΣΩ. Λοιπόν, αν είχαν τη δυνατότητα να κουβεντιάζουν μεταξύ τους, δεν έχεις τη γνώμη ότι θα νόμιζαν πως οι σκιές που βλέπουν είναι πραγματικά αντικείμενα;
ΓΛ. Οπωσδήποτε.
ΣΩ. Και τι νομίζεις, αν απ’ τα βάθη του δεσμωτηρίου η ηχώ αναμετέδιδε τις φωνές, κάθε φορά που κάποιος απ’ τους διερχόμενους θα μιλούσε, πιστεύεις ότι θα φαντάζονταν ότι κάτι άλλο βγάζει φωνή και όχι οι σκιές των διερχόμενων;
ΓΛ. Μα τον Δία, όσο για μένα, τίποτ’ άλλο.
ΣΩ. Λοιπόν, είπα, άνθρωποι σε αυτή την κατάσταση θα πίστευαν ως πραγματικό μόνο τις σκιές των αντικειμένων που εμφανίζονται και τίποτ’ άλλο;
ΓΛ. Σίγουρα, μόνο τις σκιές.
ΣΩ. Σκέψου λοιπόν, είπα, τι λογής θα μπορούσε να είναι η απολύτρωση και η γιατρειά τους απ’ τα δεσμά και την άγνοιά τους, αν με φυσική ακολουθία συνέβαιναν πράματα σαν και τούτα: κάθε φορά που κάποιος θα λυνόταν απ’ τα δεσμά του και θα ‘νιωθε ξαφνικά την ανάγκη να σηκωθεί όρθιος και να περιστρέφει τον αυχένα του και να βαδίζει και να υψώνει το βλέμμα του προς το φως, και κάνοντας αυτές τις κινήσεις θα ‘νιωθε πόνο και, θαμπωμένος απ’ τον φως, θ’ αδυνατούσε να αντικρίζει εκείνα που προηγουμένως έβλεπε τις σκιές τους• λοιπόν, τι κατά τη γνώμη σου θ’ απαντούσε αυτός, αν κάποιος του έλεγε ότι εκείνα που έβλεπε τότε ήταν ανοησίες, τώρα όμως βλέπει κάτι που βρίσκεται κάπως πιο κοντά στην αλήθεια και το βλέμμα του έχει στραφεί σε πράγματα πιο αληθινά – βλέπει λοιπόν πιο σωστά; Και βέβαια, αν δείχνοντάς του ξεχωριστά, ένα προς ένα, αυτά που περνούν μπροστά του, τον ανάγκαζε να απαντήσει στις ερωτήσεις του, τι να ‘ναι αυτά, τι θ’ αποκρινόταν; δεν πιστεύεις ότι θα τα ‘χε χαμένα και θα θεωρούσε ότι βρίσκονται πιο κοντά στην αλήθεια τα όσα έβλεπε τότε απ’ αυτά που του δείχνουν τώρα;
ΓΛ. Θ’ αποκρινόταν, είπε, ότι ναι, εκείνα βρίσκονται πολύ πιο κοντά στην αλήθεια.
ΣΩ. Λοιπόν, κι αν τον υποχρέωνε να στρέψει το βλέμμα του προς το ίδιο το φως, δε θα ‘νιωθε πονόματο και δε θα προσπαθούσε να τα’ αποφύγει, στρέφοντας το βλέμμα του προς εκείνο που χωρίς δυσκολίες αντικρίζει και δε θα νόμιζε ότι τωόντι είναι πιο ξεκάθαρα απ’ αυτά που του δείχνουν;
ΓΛ. Ναι, αυτό θα νόμιζε, είπε.
ΣΩ. Κι αν, είπα, κάποιος τον έσερνε βίαια απ’ τη σπηλιά μέσ’ απ’ την τραχιά και απότομη ανάβαση, και δεν τον άφηνε πριν τον σύρει έξω, στο φως του ήλιου, άραγε δε θα ‘ταν μαρτύριο γι’ αυτόν και δε θ΄ αγαναχτούσε που τον σέρνουν μ’ αυτό τον τρόπο; και, όταν θα ‘φτανε στο φως, έχοντας τα μάτια πλημμυρισμένα απ’ τη λάμψη του ήλιου, θα μπορούσε να βλέπει τίποτε, έστω κι ένα, απ’ αυτά που τώρα λέγονται αληθινά;
ΓΛ. Αποκλείεται έτσι ξαφνικά.
ΣΩ. Αν όμως είχε σκοπό να δει όσα βρίσκονται εκεί ψηλά, θα έπρεπε να εξοικειωθεί• έτσι, θα ‘βλεπε στην αρχή πιο εύκολα τις σκιές, κι ύστερ’ απ’ αυτές τα είδωλα και τωνανθρώπων και των αντικειμένων, όπως αντικατοπτρίζονται μες στο νερό, κι ύστερα τα’ αντικείμενα αυτά καθαυτά• κατόπι θα ύψωνε τη ματιά του και θ’ αντίκριζε ευκολότερα, τη νύχτα, τα όσα βρίσκονται στον ουρανό και το ίδιο το στερέωμα τ’ ουρανού, αντικρίζοντας το φως των άστρων και της σελήνης ευκολότερα απ’ ό,τι τη μέρα τον ήλιο και το φως του ήλιου.
ΓΛ. Οπωσδήποτε.
ΣΩ. Και τέλος- τέλος, πιστεύω, τον ήλιο, όχι μες στα νερά ούτε το είδωλό του, όπως αντανακλάται από άλλη θέση, αλλά θα μπορούσε να τον αντικρίσει αυτόν καθαυτόν στη φυσική του θέση, και να παρατηρήσει πως είναι.
ΓΛ. Αυτό επιβάλλει η ανάγκη, είπε.
ΣΩ. Και κατόπι θα κατέληγε πια στο συμπέρασμα ότι αυτός είναι που κάνει τις εποχές και τα έτη και που εποπτεύει όλα όσα βρίσκονται στο πεδίο της όρασής μας. Και κατά κάποιο τρόπο είναι αίτιος για όλα όσα εκείνοι έβλεπαν στη σπηλιά.
ΓΛ. Είναι φανερό ότι σ’ αυτό το συμπέρασμα θα κατέληγε ύστερ’ απ’ τα παραπάνω.
ΣΩ. Τί λοιπόν; δεν πιστεύεις ότι αυτός, ανακαλώντας στη μνήμη του την πρώτη κατοικία του και τη γνώση, που είχαν εκεί αυτός και οι συγκρατούμενοί του εκείνο τον καιρό, θα μακάριζε τον εαυτό του για την αλλαγή και θα ‘νιωθε οίκτο για τους άλλους;
ΓΛ. Και με το παραπάνω.
ΣΩ. Και νομίζεις ότι, για τις τιμητικές διακρίσεις και για τους επαίνους που απένειμαν αναμεταξύ τους οι δεσμώτες και για τις αμοιβές εκείνου που διέκρινε με μοναδική οξυδέρκεια τις σκιές των όσων περνούσαν μπροστά τους και συγκρατούσε καλύτερα την κανονικότητα με την οποία οι σκιές εμφανίζονταν πρώτες ή τελευταίες ή σύγχρονα με τις άλλες, ώστε αξιοποιώντας αυτή την ικανότητά του να βρισκόνταν σε προνομιακότερη θέση να κάνει προβλέψεις, ποια σκιά θα παρουσιαζόταν σε μια ορισμένη στιγμή – τι λες; Θα ένιωθε λαχτάρα γι’ αυτά και θα ζήλευε τους συνδεσμώτες του που έπαιρναν τιμές κι είχαν επιρροή ανάμεσά τους ή θα βρίσκονταν στην κατάσταση που λέει ο Όμηρος ότι βρέθηκε ο Αχιλλέας και θα επιθυμούσε μ’ όλη τη δύναμη της ψυχής του:Κάλλιο στη γης να ξενοδούλευα ξωμάχος, ρογιασμένος σ’ αφέντη που ‘χασε τον κλήρο του κι είναι το βιός του λίγο και να ξεπέσει σ’ οποιονδήποτε άλλη κατάσταση, παρά να πιστεύει εκείνα και να ζει μια τέτοια ζωή.
ΓΛ. Κι εγώ αυτό πιστεύω, είπε• θα προτιμούσε να ξεπέσει σ’ οποιαδήποτε κατάσταση παρά να ζει μ’ εκείνο τον τρόπο.
ΣΩ. Και κάνε και την εξής υπόθεση, του είπα. Αν ένας τέτοιος άνθρωπος κατέβαινε ξανά εκεί κάτω και έπαιρνε την προηγούμενη θέση του, άραγε δε θα τύλιγε τα μάτια του πυκνό σκοτάδι, έτσι που ξαφνικά γύρισε απ’ τον ήλιο;
ΓΛ. Σίγουρα, είπε.
ΣΩ. Κι αν υποχρεωθεί λοιπόν αυτός ο άνθρωπος να λέει τη γνώμη του για κείνες τις σκιές που διαβαίνουν και να διαγωνιστεί μ’ εκείνους που δεν έπαυσαν ποτέ να είναι δεσμώτες, όσο τον ταλανίζει το πρόβλημα που θα έχει στα μάτια του, πριν αυτά εξοικειωθούν (κι ο χρόνος αυτής της εξοικείωσης δε θα είναι και τόσο λίγος), δε θα προξενούσε λοιπόν τα γέλια και δε θα ΄λεγαν γι’ αυτόν ότι, με το ν’ ανέβει εκεί πάνω να ‘τον που γύρισε με χαλασμένα τα μάτια, κι ότι δεν αξίζει καν τον κόπο να επιχειρήσει κανείς την ανάβαση εκεί ψηλά• και, αν με κάποιο τρόπο μπορούσαν να βάλουν στο χέρι τους και να σκοτώσουν όποιον θα επιχειρούσε να τους λύσει απ’ τα δεσμά τους και να τους οδηγήσει επάνω, στο φως, δε θα ήταν ικανοί να τον σκοτώσουν.
ΓΛ. Χωρίς άλλο, είπε.
ΣΩ. Λοιπόν αγαπητέ μου Γλάυκων, αυτή την αλληγορική εικόνα πρέπει να τη συσχετίσουμε μ’ αυτά που λέγαμε πρωτύτερα: το οίκημα του δεσμωτηρίου είναι αυτός ο κόσμος, που αντικρίζουμε με την όρασή μας• το φως της φωτιάς που φωτίζει τη σπηλιά είναι η ενέργεια του ήλιου• κι αν παραβάλουμε την ανάβαση εκεί ψηλά και τη θέση των όσων βρίσκονται εκεί με την άνοδο της ψυχής στο νοητό τόπο, θα ‘χεις εύστοχα κατανοήσει ποιες είναι οι προσδοκίες μου …Τώρα δική μας υπόθεση είναι, είπα, των ιδρυτών της πολιτείας, τους χαρισματικούς πολίτες να τους οδηγήσουμε αναγκαστικά στο μάθημα, που προηγουμένως είπαμε ότι είναι το μέγιστο, και ν’ αντικρίσουν το αγαθόν και να επιχειρήσουν εκείνη την ανάβαση, κι όταν τέλος ανεβούν, να μην τους επιτρέπεται αυτό που τους επιτρέπεται τώρα.
ΓΛ. Τι ακριβώς;
ΣΩ. Το να μένουν συνεχώς εκεί πάνω και να μη θέλουν να κατέβουν και να γυρίσουν σ ‘ εκείνο το σπήλαιο των δεσμωτών και να μοιράζονται μ’ εκείνους τους μόχθους και τις τιμητικές διακρίσεις τους, είτε αυτές είναι κατώτερες είτε σημαντικότερες.
ΓΛ. Αν καταλαβαίνω καλά, είπε, θα τους αδικήσουμε και θα τους υποχρεώσουμε να ζουν χειρότερα, την ώρα που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να ζουν καλύτερα.
ΣΩ. Φίλε μου, ξέχασες και πάλι ότι ο νόμος δε νοιάζεται γι’ αυτό, πώς μια κατηγορία πολιτών θα απολαμβάνει εξαιρετική ευτυχία, αλλά κινεί τους μηχανισμούς ώστε το αγαθό αυτό να τα’ απολαύσει όλη η πόλη, οδηγώντας τους πολίτες με πειθώ και με εξαναγκασμό σε σύμπνοια• υποχρεώνοντάς τους να μεταδίδουν ο ένας στον άλλο την ωφέλεια που ο καθένας τους θα είναι σε θέση να προσφέρει στα κοινά. Κι ο ίδιος νόμος επιδιώκει ν’ αναδείξει τέτοιους άνδρες στην πόλη, όχι για να τους δώσει το ελεύθερο να στραφεί ο καθένας τους όπου θέλει, αλλά για να τους αξιοποιήσει στο έπακρο για να δεθεί η πόλη με δεσμούς φιλίας.
τσικ..τσικ ..τσικ….ντροπη!!!αγαπητη φιλη Στεφανια δεν ειναι τροπος αυτος να γραφει κανεις δημοσια!!!…. χαχαχχαχαχ…… δεν ηξερα οτι το κειμενο το εγραφε γυναικα μετα ειδα το ονομα σου….ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ….ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ!!!!!!!!!!…………..ΑΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΑΡΧΙΣΩ ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ….Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ, ΜΟΥ ΔΙΔΑΞΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ……….ΠΟΤΕ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΝΙΚΗΣΕ ΤΟΥΣ ΛΙΓΟΥΣ!!!!! …………ΝΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Ο ΛΑΟΣ ΑΘΕΛΑ ΤΟΥ ΔΟΥΛΕΥΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ””ΛΙΓΟΥΣ”’ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΕ ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ”ΛΙΓΟΥΣ[”'[ ΠΟΥ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΤΙΓΜΗ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ …λιγοι εναντιων λιγων και στην μεση ο μαλακας ο λαος!!!!χαχχαχαχχαχ δες γαλικη επανασταση ,δες οκτωμβριανη επανασταση, δες ακομη και την ελληνικη επανασταση!!!!!! ΔΕΣ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ…..στο τελος γραφει παντα μειον για τον λαο………………προσγειωσου αγαπητη μου,πατα και λιγο στην γη. και σκεψου γιατι ο λαος ειναι παντα στην απεξω….σκεψου γιατι τα λιονταρια που ειναι [ΛΙΓΑ] τρωνε τα βουβαλια που ειναι [ΠΟΛΛΑ] στην αφρικη και γιατι τα βουβαλια δεν ποδοπατανε τα λιονταρια!!!!!!…..[τωρα αν κανα βουβαλι ξεσκισει κανα λιονταρι,που και που ….ειναι ενα παραδειγμα που επιβεβαιωνει τον κανονα] ακριβως οταν καθε 100 χρονια ο λαος σημειωνει καμμια μικρουλα νικη εναντι των ΛΙΓΩΝ !!!]………σκεψου αγαπητη μου…σκεψου ……………..γιατι ο λαος ποτε δεν μπορει να αντιμετωπισει τους λιγους….σκεψου αγαπητη μου πως ειναι δυνατον ενας λιγουρης της ταξης μας να εχει τα ιδια ονειρα με τον Λατση ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΤΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΗΝΤΑ !!!!χαχχαχαχ και να μην εχει ονειρο να ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΤΣΗ[σαν το βουβαλι που ξεσκιζει το λιονταρι που λεγαμε] ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΑΥΤΟΣ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΟΥ ,ΠΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ……ποιος μας υπνωτιζει? ποιοι μας ταιζουν με απατηλα ονειρα? ?,ποσα ξερουν αυτοι οι λιγοι και δεν τα ξερουμε εμεις?……να μερικα ερωτηματα…
Ωραία ας πούμε ότι έχεις δίκιο, σε πολλά, όχι σε όλα. Τί προτείνει το κείμενό σου; Σε τι χρησιμεύει η “αλήθεια” σου; Πουθενά. Το πολύ-πολύ, αν κάποιος τρελός αποφάσιζε να πάρει μιά μικρή νίκη για τους πολλούς, να τον αποθαρρύνεις. Βοηθάς πουθενά έτσι; Μπορεί να μην σε “πιάνω”, αν με εννοείς… Βοήθησέ με να σε καταλάβω, αν θέλεις…
Λέφτερε και Πάνδαρε και Στεφάνια θα πω τί εχω συνειδητοποιήσει εγώ προσωπικά…
Ένας φίλος παραπάνω μπήκε στον κόπο να καταγράψει όλον τον μύθο του Σπηλαίου…
Ο Κοραξ στο τελευταίο του άρθρο, δείχνει την κάρτα του ΕΡΗΜΙΤΗ της Ταρω, όπως δημοσιεύτηκε για τις προβλέψεις του 2017. Το πολύ ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη απεικόνιση ειναι το ποτάμι της λαοθάλασσας που διαδηλωνει ενώ ο Ερημίτης στέκεται αγέρωχος ψηλά στον βράχο του….
Το κοινό στοιχείο ειναι ότι ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ, ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ, ΕΝΑΣ ΝΙΟ παίρνει το ρίσκο να αφυπνιστεί και να αποσυνδεθεί και να βγει απο την Σπηλιά και το Συστημα και να διαχωρισει την θέση του απο τους πολλούς ή τον λαό.
Ο πιο διαδεδομένος φόβος των ανθρώπων ειναι μην τυχόν και μείνουν μόνοι τους, χωρίς παρέα, χωρίς “συντρόφους”, να νιώθουν ασφάλεια μεσα στην ομάδα….
Αλλά ο Πλατωνας με το Σπήλαιο, η Ταρω με τον Ερημίτη αλλά και το Χόλυγουντ με το Μάτριξ, κι άλλες πολλές πηγές, περιγράφουν τον ήρωα που σπάει τα δεσμά του ΠΑΝΤΑ ΩΣ ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΛΥΚΟ…..
Έχει δίκιο ο Πάνδαρος για τον λαό που πάντα την πατάει….
Έχει δίκιο και η Στεφανία στην περιγραφή του αγώνα “τά ´βαλες με ολάκερο θεριό και κέρδισες”!!!
´Οταν νικήσουμε το φόβο της απομόνωσης, θα κερδίσουμε την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ μας!
Καλημερα……να βοηθησω σε τι?..αν ο λαος δεν καταλαβαινει που ανηκει εγω τι να κανω?…εγω βασιζομαι σε γεγονοντα..δεν μπορεις να βαζεις στην ιδια μοιρα τους λιγους που κυβερνανε με αυτους -τον πολυ λαο -που του κοβουν τις συνταξεις ,τους μισθους και τους παρα πολλους που ζουν σε συνθηκες φτωχιας…………ΟΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΧΗ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ…ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΑΣ!!!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΛΕΒΕΙ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ…..ΜΟΛΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ,ΜΑΣ ΓΙΝΕΙ ΚΤΗΜΑ ΞΕΚΙΝΑΣ ΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ………..ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΘΡΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥΣ ….που λενε καθιστε ετσι οπως ειστε και ας πεινανε και σηκωστε τα ματια σας στον ουρανο θα σας βοηθησει ο ΘΕΟΣ!!!!οΠΩς ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ ΠΟΥ ΣΑς ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΟΙ… ΟΙ ΑΝΔΡΟΜΕΔΙΟΙ κλπ……παλι δηλαδη τα ματια στον ουρανο!!!!!!μεχρι να ερθουν βεβαια, εσυ ια εισαι ηδηαστεγος!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…….Τι θελω να πω …ενας- ενας πρεπει να αποδομειται καθ να πεφτει στα ματια του λαου……τα καμενα χαρτια στο καλαθο των αχρηστων…….ΝΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΝΙΚΕΣ…..ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΕΙΣ.ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥς ΓΙΑ ΜΕΙΝΕΙΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ………μην περιμενεισ επαναστατικο μανιφεστο σε λιγες γραμμες εδω Η Στεφανια ΕΚΑΝΕ ΜΙΑ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ ΝΑ ΣΤΗΣΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑς ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΚΑΙ ΘΕΣ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΓΩ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΕ 2 ΛΕΠΤΑ?
Σέβομαι και το χρόνο σου και τις απόψεις σου. Δεν ζητώ τίποτε άλλο από το να ενωθούμε. Αυτό δεν σημαίνει ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ!!! Όπου δεν τιμωρήθηκαν, οι υπαίτιοι, έγιναν χειρότεροι μετά. Το ’40-’44, το ’74, το χρηματιστήριο και τόσα άλλα. Όλοι τους ήσαν ΠΡΟΔΟΤΕΣ. Τώρα έχουμε και τους καινούργιους από το ’74 και μετά. Άν δεν υπάρχει κάθαρση δεν υπάρχει μέλλον …βιώσιμο. Ποιός μπορεί να είναι όμως ο τιμωρός, σε μιά κοινωνία …καλοπερασάκηδων;;;
Η ΑΚΡΑΔΑΝΤΗ “ΛΟΓΙΚΗ” ΕΝΟΣ ΗΤΤΗΜΕΝΟΥ. ΚΡΙΜΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΤΥΧΑΙΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΕΔΩ! ΚΡΙΜΑ
ΚΑΛΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ….ειμαι ηττημενος….. που εχω ακομη το σπιτακι μου ,,,σπουδαζω την μεγαλη μου κορη….ζω ακομη με την δουλεια μου στο συστημα τους ,ενω οι περισσοτεροι συναδελφοι ψοφοπεινανε…και ειμαι προσκυνημενος….κοιτα τι ωρα γραφω..?…..εβω εσυ παθρνεις τον υπνο του δικαιου……απο τις 5 το πρωι ειμαι ξυπνιος και απο τις εξι στ τελωνειο ειμαι…….ΟΤΑΝ ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 12 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ…και πιεισ το γαλατακι σου…διαβασε την απαντηση μου
ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΣΕ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥ Η ΜΟΙΡΟΛΑΤΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΠΤΗ ΑΝ ΟΧΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ.
ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟΜΑΣΤΙΓΩΜΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΜΨΥΧΩΣΗ ΘΕΛΟΥΜΕ.
ΑΝ ΔΙΑΦΩΝΕΙΣ ΑΝΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ Σ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΜΑΣΤΙΓΟΝΩΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΟΒΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΞΕΛΑΜΠΙΚΑΡΕΙΣ
– ΕΧΕΙ ΝΙΚΗΘΕΙ – ΗΔΗ ΣΤΟΛΟΣ ΑΣΤΡΙΚΟΣ ΑΝΔΡΟΜΕΔΙΩΝ ΕΧΕΙ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΛΑΘΟΣ ΤΩΝ ΔΡΑΚΟΝΙΑΝΩΝ ΚΡΟΝΙΩΝ – ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ ΤΩΝ ΚΡΟΝΙΩΝ ΕΡΠΕΤΟΜΟΡΦΩΝ ΔΡΑΚΟΝΙΑΝΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ ΕΝΤΟΣ ΓΑΙΑΣ – ΤΕΛΟΣ ΟΒΕΡ
ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟΙ…..ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΔΡΟΜΕΔΙΟΙ ΚΑΙ ΓΩ ΕΧΩ ΗΔΗ ΠΕΘΑΝΑΕΙ Η ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ Η ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ Η ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟ Η ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ Η ΑΠΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΑΝΑΞΙΟΣ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΥΡΩ ΜΟΥ…. ΕΠΙΒΙΩΣΤΕ!!!!
απο τα λιγα εμψυχα αρθρα. βαρεθηκαμε να διαβαζουμε για μασωνουσ σιων και ολεσ αυτεσ τισ εξουσιεσ που μεσα απο την δισφημιση μεγαλονουν τα καστρα και τισ εποχεσ τουσ που στεινουν στα μυαλα του κοσμου με οπλο τουσ την διασπορα του φοβου κατω απο μια ιδεα πολεμου.
πειτε μασ κατι Ελληνικο. πειτε μασ πληροφοριεσ απο μαχεσ του 21. ετσι ισωσ και να αντιστρεψετε τον φοβο που σκαλωνει στα μυαλα. αφου γνωριζετε. Αφου μπορείτε να ενθαρηνετε με τα πραγματικα γεγονοτα που εχουν συμβει γιατι προτηματε να τα σκλαβωνετε στην σιωπη σας ;