Διαφημίσεις

Οι δρόμοι της Ελλάδας είναι εκ των πιο επικίνδυνων της ΕΕ, με 52 θύματα το μήνα. Ποια ομάδα οδηγών αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο κίνδυνο.

Το να οδηγείς στους δρόμους της Ελλάδας είναι ισοδύναμο με το να κάνεις extreme sport. Και αν στα extreme sports υπάρχουν δικλείδες που εγγυώνται την ασφάλεια μας, στους δρόμους της χώρας δεν υπάρχει τίποτα που να μας προστατεύει -και από τους ίδιους μας τους εαυτούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της ΕΛΑΣ η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε. σε νεκρούς στους δρόμους, με 60 ανά 1.000.000 κατοίκων.

Ο μέσος όρος της Ένωσης είναι οι 46 θάνατοι, ανά ένα εκατομμύριο πολιτών.

Χειρότερη επίδοση από εμάς έχουν μόνο η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Λετονία και η Κροατία, ενώ οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται και φέτος στη Σουηδία και στη Δανία (22 και 27 θάνατοι αντίστοιχα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους).

Ο μόνιμος κάτοικος στην Ελλάδα παρουσιάζει 0,5% πιθανότητα (κατά τη διάρκεια του προσδόκιμου ζωής του) να χάσει την ζωή του από οδικό ατύχημα και παρόμοιο ποσοστό να τραυματιστεί σοβαρά.

Πολύ σημαντική είναι και η πιθανότητα κάποιος να προκαλέσει ατύχημα με νεκρό ή με σοβαρά τραυματία.

Τα έτη 2021- 2023 υπάρχει μια σχετική σταθεροποίηση στους απόλυτους συνολικούς αριθμούς των ατυχημάτων. Ωστόσο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι το 2023 έχουν αυξηθεί οι μετακινήσεις και τα οχηματοχιλιόμετρα σε σχέση με το 2020.

Πέρυσι, με βάση τα προσωρινά στοιχεία, στην Ελλάδα οι νεκροί λόγω τροχαίων δυστυχημάτων ανήλθαν στους 621. Δηλαδή ήταν 52 τον μήνα.

Οι μοτοσυκλέτες ρισκάρουν περισσότερο από όλους

Βαρύ «φόρο αίματος» πληρώνει η Ελλάδα και στα τροχαία με θύματα μοτοσικλετιστές. Το ποσοστό αυτών που χάνουν τη ζωή τους είναι ιδιαίτερα υψηλό στη χώρα μας, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χαρακτηριστικά, ο μέσος όρος της ΕΕ είναι στο 18% και αυτός της χώρας μας στο 38%.

Τα νούμερα είναι ακόμα πιο εφιαλτικά στους δρόμους των κατοικημένων περιοχών. Το 45% εξ όσων έχουν ατύχημα, αφήνουν την τελευταία τους πνοή σε αυτό. Ο μέσος όρος όλων των κρατών μελών της ΕΕ είναι στο 20%.

Πράγμα που σημαίνει ότι στην ημεδαπή κάτι γίνεται πάρα πολύ λάθος, δεδομένου και ότι η Ελλάδα ανήκει στις χώρες της ΕΕ με τον μικρότερο πληθυσμό. Οι νομοθέτες τονίζουν πως δεν υπάρχει αμφιβολία πως είναι επιτακτική η ανάγκη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, στα 30 χιλιόμετρα την ώρα.

Το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών σε θανατηφόρα τροχαία στις κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 45% έναντι 20% στην ΕΕ. ISTOCK
Το ποσοστό των νεκρών μοτοσικλετιστών σε θανατηφόρα τροχαία στις κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας είναι ακόμα μεγαλύτερο, καθώς αγγίζει το 45% έναντι 20% στην ΕΕ. ISTOCK

11.201 τροχαία ατυχήματα το 2023

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο συνολικός αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα στα 11.201 το 2023. Νούμερο που διατηρείται από το 2017 και μετά, με εξαίρεση το πανδημικό 2020.

Πρόκειται για μία περίοδο 7 ετών κατά την οποία -όπως δείχνουν τουλάχιστον οι αριθμοί- δεν φαίνεται να έχει γίνει κάποια αξιόλογη πρόοδος ως προς την οδική ασφάλεια.

Αναλυτικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023, σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 11.201 τροχαία ατυχήματα, αριθμός αυξημένος κατά +6,8% σε σχέση με το 2022 όταν είχαν καταγραφεί 10.487. Οι νεκροί έφτασαν τους 621, -5% λιγότεροι σε σχέση με την περασμένη χρονιά (654). Οι βαριά τραυματίες ήταν 657 (από 664 το 2022, -1,1% λιγότεροι) και οι ελαφρά τραυματίες 12.644 (από 11.961, άνοδος +5,7%).

Επισημαίνεται ότι, οι κύριες αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και οι παράγοντες που επιτείνουν τις συνέπειές τους είναι:

  • Η υπερβολική ταχύτητα
    Η απόσπαση της προσοχής του οδηγού
    Η παραβίαση της προτεραιότητας
    Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
    Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
    Η οδήγηση χωρίς χρήση κράνους και προστατευτικής ζώνης

Το έτος 2020 υπήρξαν 19,3 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000

κατοίκους στην Ελλάδα σε σχέση με 139,7 βεβαιωμένες παραβάσεις για ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Ο αντίστοιχος αριθμός βεβαιωμένων παραβάσεων για την χρήση κινητού τηλεφώνου ήταν 1,8 αν

ά 1.000 κατοίκους στην Ελλάδα και 4,4 ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη

 

news247.gr

 

 



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Μια σκέψη στο “Νέο ρεκόρ νεκρών στους δρόμους της Ελλάδας”
  1. Στους ιδιους δρομους οδηγαμε ολοι. Αν δεν τρεχανε, δεν κανανε μαγκιες και οδηγουσαν ολοι οπως πρεπει δεν θα πεθαινε κανεις. Απλα πραγματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek