Διαφημίσεις

Τα τρία συμβάντα στην ΠΑ που το αποδεικνύουν

Το σημερινό συμβάν στην 114ΠΜ της Ταναγρας με την εγκατάλειψη χωρίς εμφανή μηχανική αιτία (δεν επιβεβαιώνεται από πουθενά πρόβλημα φρένων, φωτιάς στον κινητήρα η οτιδήποτε άλλο) ενώ παρότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε ουσιαστικά μόνο του -για να μιλήσουμε χαριτολογώντας- χωρίς να πάθει σχεδόν τίποτα, καταδεικνύει και κάτι άλλο: Την πρωτοφανή στιβαρότητα της κατασκευής του.

Δεν ειναι η πρώτη φορά η καριέρα του Mirage 2000 στην ΠΑ που συμβαίνει κάτι τέτοιο: Δηλαδή να υποστεί μια βαριά προσγείωση και να παραμείνει άθικτο ή σχεδόν άθικτο. Έχει συμβεί τουλάχισοτν άλλες τρεις φορές.

Η ΠΑ έχει μια στενή σχέση με τα μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000 από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80 όταν παρέλαβε τα πρώτα Mirage 2000EGM/BGM το 1988.

Έκτοτε το μαχητικό έγινε το σήμα κατατεθέν τόσο της ελληνικής αεροπορικής υπεροχής στο Αιγαίο όσο και της αεροπορικής βάσης στην Τανάγρα.

Η αντίδραση των Τούρκων πιλότων άλλωστε, όπως έχει αποτυπωθεί σε σχετικά βίντεο, όταν συναντούν Mirage 2000 κατά την διάρκεια αναχαιτίσεων στο πάνω από το Αιγαίο είναι ενδεικτική της αξίας που φέρει το αεροσκάφος, είτε στην έκδοση EGM/BGM είτε σε αυτή που χρησιμοποιείται σήμερα την -5 Mk2.

Αυτό όμως που ίσως είναι λιγότερο γνωστό στην αεροπορική κοινότητα είναι η εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή του γαλλικού μαχητικού, κάτι που αποδεικνύεται και από συγκεκριμένα γεγονότα.

Να σημειωθεί ότι τα Mirage EGM/BGM που αποσύρθηκαν δεν είχαν κανένα απολύτως δομικό πρόβλημα σε άτρακτο ή πτέρυγες με λίγα λόγια ήταν, κυριολεκτικά, σε άψογη κατάσταση, δείγμα της στιβαρής κατασκευής τους.

Και να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος δεν χρειάστηκε, ούτε θα χρειαστεί ποτέ προγράμματα όπως Falcon UP ή Falcon STAR για την ανανέωση των ωρών πτήσεως όπως γίνεται με τα F-16 τα οποία παρουσιάζουν έντονες δομικές κοπώσεις ώστε να γίνεται υποχρεωτική η υποβολή τους σε προγράμματα δομικής αναβάθμισης,.

Υπάρχουν όμως και συγκεκριμένα περιστατικά που αποδεικνύουν ότι το Mitrage 2000 δεν «καταλαβαίνει» ούτε από βαριές προσγειώσεις ούτε από προσθαλασσώσεις αν και ένα από αυτά δυστυχώς είχε τραγικό τέλος.

Το πρώτο συμβάν βαριάς προσγείωσης συνέβη στις 13 Φεβρουαρίου του 1991 για να γίνει και το πρώτο ατύχημα με το αεροσκάφος του τύπου για την ΠΑ, αλλά ευτυχώς χωρίς θύματα.

Το αεροσκάφος της 331Μ με s/n 215 ερχόταν για προσγείωση στην Τανάγρα όταν για άγνωστους λόγους σημειώθηκε απώλεια ισχύος στον κινητήρα με αποτέλεσμα ο χειριστής του να το προγ3ειώσει στις γραμμές της σιδηροδρομικής γραμμής αριστοτεχνικά αντί να το εγκαταλείψει όπως θα μπορούσε κάλλιστα.

Μία σειρά ανέκδοτων φωτογραφιών που δημοσίευσε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο Υποπτέραρχος ε.α. Θεόδωρος Αντωνόπουλος – ο οποίος μεταξύ άλλων έχει διατελέσει και Μοίραρχος στην 332 Μοίρα της 114 ΠΜ – δείχνουν την σχεδόν άψογη κατάσταση που ήταν το αεροσκάφος.

Δεύτερη χαρακτηριστική περίπτωση, πλην όμως τραγική, η προσθαλάσσωση ενός Mirage 2000EGM στη Σκύρο στις 30 Σεπτεμβρίου του 1997 κατά την οποία όμως βρήκε τραγικό θάνατο ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος.

Ο άτυχος Υποσμηναγός προσθαλάσσωσε το αεροσκάφος του λίγο πριν τον διάδρομο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να βυθιστεί και ο ίδιος να βρει τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες η λανθασμένη εκτίμηση προσγείωσης του Mirage προήλθε από τα φώτα των ψαροκάικων που βρίσκονταν -παράνομα- εκείνη τη νύχτα στη νοητή θαλάσσια προέκταση του διαδρόμου της Σκύρου.

Ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000 μπερδεύτηκε σε σχέση με τα φώτα του διαδρόμου, (κάτι που βέβαια δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να βεβαιωθεί) και πραγματοποίησε μια τέλεια προσθαλάσσωση με το αεροσκάφος να φτάνει σχεδόν άθικτο στο βυθό λίγο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, όπως φαίνεται στο βίντεο.

Τρίτη περίπτωση αυτή της πτώσης Mirage 2000BGM στη Σάμο στις 9 Ιουνίου του 2011, όταν το αεροσκάφος, στο οποίο επέβαιναν δύο χειριστές, κατέπεσε στη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης μετά από πρόβλημα απώλειας της ισχύος του κινητήρα.

Οι δύο πιλότοι το εγκατέλειψαν επιτυχώς και το αεροσκάφος κατέπεσε στη συνέχεια στη θάλασσα για να ανακλαστεί μερικές ημέρες αργότερα χωρίς να έχει πάθει σχεδόν τίποτα!

Τέτοια περιστατικά όχι μόνο είναι αδιανόητα για οποιοδήποτε άλλο μαχητικό αεροσκάφος αλλά δεν γίνονται γενικώς. Μόνο τα Mirage 2000 έχουν την ικανότητα να επιβιώνουν από τέτοιες καταστάσεις!

Και να σημειωθεί για ακόμη και φορά ότι τα Mirage 2000EGM/BMG που δεν είχαν κάνενα δομικό πρόβλημα καθώς βρίσκονταν σε άριστη κατάσταση.

pronews.gr



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek