Διαφημίσεις

Συρμοί κινούνται με μειωμένη ταχύτητα

Προ ημερών οι κάτοικοι της Αθήνας παραλίγο να θρηνήσουν θύματα, όταν συρμός του Προαστιακού μπήκε στις γραμμές του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας. Το περιστατικό αυτό, έφερε στην επιφάνεια ένα μεγαλύτερο ζήτημα, αυτό του προβλήματος στις σιδηροτροχιές των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, με την ίδια τη ΣΤΑΣΥ να παραδέχεται, ότι χρειάζεται η αλλαγή τους. Σε σχετική προκήρυξη μάλιστα, αναφέρεται πως «σύντομα θα υπάρξουν ζητήματα ασφαλούς κυκλοφορίας των συρμών».

Όπως μεταφέρει το «Έθνος», για να διατηρηθεί το επίπεδο ασφαλούς κυκλοφορίας και να αποφευχθούν τα χειρότερα, η εταιρεία εφαρμόζει εδώ και καιρό βραδυπορίες σε σημαντικό μέρος του δικτύου. Ωστόσο, αυτές μειώνουν την ταχύτητα κίνησης ακόμη και στο μισό για ένα μέσο, το οποίο ήδη αγωνίζεται να εξυπηρετήσει τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο επιβατών και τις επεκτάσεις, χωρίς την απόκτηση νέων συρμών.

Το Μετρό φαίνεται ότι γερνάει επικίνδυνα, και χρειάζεται κατεπείγουσες «ενέσεις» ασφαλείας, καθώς όπως προκύπτει από την περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στην προκήρυξη του διαγωνισμού, εδώ και τρία χρόνια είναι γνωστές σημαντικές αστοχίες και βλάβες, οι οποίες δεν έχουν ακόμα αντιμετωπιστεί:

«Στην περιοχή των εργασιών έχουν διενεργηθεί πριν 3 έτη περίπου, μετρήσεις και έλεγχοι της κατάστασης των τροχιών. Σύμφωνα με τα παραδοτέα των μετρήσεων φθοράς και τη διενέργεια Μη Καταστροφικών Ελέγχων (υπέρηχοι, δινορεύματα) που διεξήχθησαν στο πλαίσιο της ΤΔ 074/19 σύμβασης, καταγράφηκαν σημαντικές αστοχίες/βλάβες στις σιδηροτροχιές όπως εξάντληση των ορίων κόπωσης του μετάλλου της σιδηροτροχιάς (Rail Contact Fatigue – RCF, head checks, squats) και κατακόρυφες/πλάγιες φθορές υλικού.

Συγκεκριμένα, βρέθηκαν περί τα 5.400 m σιδηροτροχιών με ρωγμές στην κεφαλή ή/και στο gauge corner, βάθους>5mm έως 8mm, οι οποίες θα πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα. Επίσης, βρέθηκαν περίπου 22.000 m σιδηροτροχιάς με πλάγια και κατακόρυφη φθορά >6mm (με όριο αντικατάστασης τα 10mm)», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα,η εταιρία επισημαίνει πως προκειμένου να περιοριστεί ο ρυθμός φθοράς και ταυτόχρονα να αποφευχθούν συνέπειες που άπτονται της ασφάλειας κίνησης των συρμών, έχει τοποθετηθεί σε όλο το μήκος με τις βλάβες/φθορές, περιορισμοί ταχύτητας οι οποίοι κυμαίνονται από 40 – 60km/h, όταν η κανονική ταχύτητα λειτουργίας του δικτύου είναι 80km/h.

Σύμφωνα μάλιστα με την ΣΤΑΣΥ, «ο κυκλοφοριακός φόρτος που εξυπηρετείται είναι αρκετά μεγάλος (243 διελεύσεις συρμών ανά γραμμή, με 6 βαγόνια ο κάθε ένας) και εκτιμάται ότι υπό το πρίσμα των δεδομένων, σύντομα θα υπάρξουν ζητήματα ασφαλούς κυκλοφορίας των συρμών.

Με την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, θα αφαιρεθούν όλα τα τμήματα που φέρουν τις παραπάνω διαπιστωμένες αστοχίες και θα αποκατασταθεί στο σύνολο των γραμμών η λειτουργική ταχύτητα των 80km/h».

Όπως προκύπτει από τα νούμερα περίπου 5,5 χλμ του δικτύου χρειάζονταν άμεση αντικατάσταση εδώ και τρία χρόνια, ενώ υπολογίσιμες φθορές είχαν εντοπιστεί σε άλλα 22 χλμ. Με το νέο έργο που προκηρύσσει τώρα η ΣΤΑΣΥ θα αντικατασταθούν οι σιδηροτροχιές σε συνολικά 32 χλμ δικτύου.

Οι γνωστές θέσεις αντικατάστασης σιδηροτροχιών αντιστοιχούν σε 21.582 μέτρα μήκους στη Γραμμή 2 και σε 10.494 μέτρα στη Γραμμή 3, ενώ επισημαίνεται ότι τα μήκη ενδέχεται να αυξηθούν μετά τη διενέργεια των μετρήσεων από τον ανάδοχο.

Η μοιραία σύμβαση της λείανσης

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σύμβαση ΤΔ 074/19, με τις μετρήσεις στην οποία αναφέρεται η ΣΤΑΣΥ, αφορούσε την παροχή υπηρεσιών επεξεργασίας των σιδηροτροχιών των γραμμών 1, 2, 3 και του τραμ και είναι εκείνη, η οποία είχε στο αντικείμενό της την απαραίτητη λείανση που είχε ξεκινήσει προ τριετίας με την εργολαβία να διακόπτεται βιαίως από τον τραγικό θάνατο του εργοδηγού Πέτρου Γιάμαλη κατά τη διάρκεια των εργασιών.

Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος χωρίς έκτοτε να υπάρξει νέα μεγάλη σύμβαση για το έργο και τη συνολική αντιμετώπιση της κατάστασης των σιδηροτροχιών έως τώρα, ενώ εξελίξεις δεν υπάρχουν ούτε και στο ζήτημα της διερεύνησης ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών για τον τραγικό χαμό του εργαζόμενου.

Όπως ανέφερε το 2020 στην τότε διακήρυξη η ΣΤΑΣΥ, η λείανση θα έπρεπε να γίνεται κάθε πέντε χρόνια µε στόχο την αφαίρεση ή/και την ελαχιστοποίηση των αστοχιών/βλαβών όπως κατασκευαστικές ατέλειες, αστοχίες λόγω πληµµελούς τοποθέτησης και χρήσης και εξάντλησης των ορίων κόπωσης του µετάλλου της σιδηροτροχιάς, κάτι το οποίο έχει διαπιστωθεί σε αρκετά σημεία των γραμμών 2 και 3 εδώ και τρία χρόνια.

Από τότε αναφερόταν ότι «οι παραπάνω αστοχίες δύναται να εξελιχθούν σε µείζον πρόβληµα σε ό,τι αφορά την ασφαλή κίνηση των επιβατικών και υπηρεσιακών συρµών», ενώ τονιζόταν πως «η έγκαιρη ανίχνευση αστοχιών στις σιδηροτροχιές, η πρόβλεψη της εξέλιξής τους και η αφαίρεση των τµηµάτων που διαπιστώνονται προβλήµατα µε τις εργασίες λείανσης πετυχαίνουν την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας κίνησης των επιβατικών συρµών, την αύξηση του κύκλου ζωής της σιδηροτροχιάς και τη µείωση των δαπανών».

Αναφερόταν επίσης ότι στις γραμμές 2 και 3 (βασικό δίκτυο και Ολυμπιακές Επεκτάσεις) είχαν πραγµατοποιηθεί περιστασιακά και τµηµατικά µετρήσεις µε Υπέρηχους και µετρήσεις δινορευµάτων πριν και µετά τις εργασίες λείανσης (2007-8) καθώς και τµηµατικά µεταξύ των ετών 2009-2010.

Το έργο της αντικατάστασης

Το έργο που προκηρύχθηκε αυτήν την εβδομάδα από τη ΣΤΑΣΥ περιλαμβάνει την εργασία αντικατάστασης σιδηροτροχιών σε διάφορες περιοχές των Γραμμών 2 και 3, με καινούριες και την ενσωμάτωσή τους σε συνεχώς συγκολλημένη γραμμή επί σταθερής επιδομής. Θα συμπεριλάβει τη διενέργεια Μη Καταστροφικών Ελέγχων στις Γραμμές του δικτύου της ΣΤΑΣΥ ΑΕ προς επιβεβαίωση και ακριβή προσδιορισμό των περιοχών προς αντικατάσταση, καθώς επίσης και την υποβολή τεχνικής έκθεσης με τον ακριβή προσδιορισμό των περιοχών αντικατάστασης, βάσει των αποτελεσμάτων των μετρήσεων, και αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται και η αρχική επιθεώρηση της γραμμής (διενέργεια μετρήσεων) με σκοπό την καταγραφή τυχόν πρόσθετων σφαλμάτων στις σιδηροτροχιές.

Το έργο θα κατασκευαστεί στο ωράριο διακοπής κυκλοφορίας επιβατικών συρμών. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης υπολογίζεται σε 8.038.871,40 ευρώ λαμβάνοντας υπόψη την προμήθεια σιδηροτροχιών (ΤΔ-053/24) αξίας 3.148.871,40 ευρώ. Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε 21 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, ενώ η προθεσμία για τηνυποβολή προσφορών από τους ενδιαφερόμενους λήγει στις 2 Δεκεμβρίου 2024.

Όπως επισημαίνεται στην προκήρυξη, η διενέργεια των μετρήσεων μετά το πέρας των εργασιών συγκόλλησης θα αποτελέσει κατ’ ουσία την «αρχική» αποτύπωση της κατάστασης, η οποία θα εμπλουτίζεται περιοδικά (εξαμηνιαία / ετήσια) με επιπρόσθετα στοιχεία επιθεωρήσεων/μετρήσεων, με τελικό στόχο την ακριβή πρόγνωση των απαιτούμενων στο μέλλον εργασιών, στοιχείο που αποτελεί και την ουσία της προγνωστικής συντήρησης.

Προμελέτη για την ανάταξη του συστήματος αποκαπνισμού στη Γραμμή 1

Την ίδια στιγμή στο προσκήνιο επανέρχονται και καταγγελίες που είχε κάνει το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ λίγες ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών σχετικά με τον εξαερισμό του σταθμού της Ομόνοιας και την πλημμελή τήρηση των πρωτοκόλλων πυρασφάλειας. Τότε η εταιρία είχε απαντήσει μεταξύ άλλων ότι σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας Μοναστηράκι – Αττική υπήρχαν αυτόνομα συστήματα αερισμού, ενώ στον σταθμό «Ομόνοια» ήταν εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού, το οποίο είναι επαρκές για την απαγωγή καπνού από τις αποβάθρες, εάν χρειαστεί.

Οι εργαζόμενοι επέμεναν για τα εκτός λειτουργίας συστήματα εξαερισμού και την έλλειψη ασκήσεων εκκένωσης, ενώ η ΣΤΑΣΥ σήμερα σχεδόν δύο χρόνια μετά, έρχεται να επιβεβαιώσει τις ανησυχίες τους προγραμματίζοντας προμελέτη για την ανάταξη του Συστήματος Αποκαπνισμού Σήραγγας της Γραμμής 1 της ΣΤΑΣΥ.

Η προϋπολογιζόμενη δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 28.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. κι έχει ως αντικείμενο τον έλεγχο και αξιολόγηση υφιστάμενων υποδομών αποκαπνισμού στο υπόγειο τμήμα της γραμμής 1 μεταξύ των σταθμών Μοναστηράκι – Αττική, μήκους 3 χλμ.

Από το κείμενο της πρόσκλησης προκύπτει ότι και σήμερα παραμένει εκτός λειτουργίας ο πίνακας τροφοδοσίας ή τοπικού χειριστηρίου των ανεμιστήρων από το εποπτείο του σταθμού της Ομόνοιας, ενώ στο τμήμα Μοναστηράκι-Ομόνοια υπολείπεται η ηλεκτρική τροφοδοσία των στροβιλοανεμιστήρων ώσεως (Jet Fans).

Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα συντάξει πλήρη και αναλυτική τεχνική έκθεση προμελέτης, η οποία θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υπολογιστική ανάλυση σεναρίων φωτιάς σε συρμό στα ενδιάμεσα τμήματα της σήραγγας από το Μοναστηράκι μέχρι την Αττική και στους στ. Ομόνοιας και Βικτώριας και ανάλυση σεναρίου φωτιάς στην αποβάθρα σταθμού.

Επισημαίνεται μάλιστα ότι προκειμένου να διαπιστωθεί η απόκριση του συστήματος αποκαπνισμού της σήραγγας, απαιτείται η εκπόνηση μελέτης προσομοίωσης με υπολογιστική ανάλυση της γραμμής όπου θα εισαχθούν τόσο τα γεωμετρικά στοιχεία όσο και ο ήδη εγκατεστημένος εξοπλισμός και θα ελεγχθεί για την λειτουργία στα ακόλουθα σενάρια:

  • Τρένο με φωτιά σε τρία διαφορετικά τμήματα της γραμμής και
  • Τρένο με φωτιά στην αποβάθρα των σταθμών Ομόνοια και Βικτώρια.

workenter.gr

 



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription

Από Κατοχικά Νέα

"Το katohika.gr δεν υιοθετεί τις απόψεις των αρθρογράφων, ούτε ταυτίζεται με τα ρεπορτάζ που αναδημοσιεύει από άλλες ενημερωτικές ιστοσελίδες και δεν ευθύνεται για την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και το περιεχόμενό τους. Συνεπώς, δε φέρει καμία ευθύνη εκ του νόμου. Το katohika.gr , ασπάζεται βαθιά, τις Δημοκρατικές αρχές της πολυφωνίας και ως εκ τούτου, αναδημοσιεύει κείμενα και ρεπορτάζ, από όλους τους πολιτικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς χώρους." Η συντακτική ομάδα των κατοχικών νέων φέρνει όλη την εναλλακτική είδηση προς ξεσκαρτάρισμα απο τους ερευνητές αναγνώστες της! Ειτε ειναι Ψεμα ειτε ειναι αληθεια !Έχουμε συγκεκριμένη θέση απέναντι στην υπεροντοτητα πληροφορίας και γνωρίζουμε ότι μόνο με την διαδικασία της μη δογματικής αλήθειας μπορείς να ακολουθήσεις τα χνάρια της πραγματικής αλήθειας! Εδώ λοιπόν θα βρειτε ότι θέλει το πεδίο να μας κάνει να ασχοληθούμε ...αλλά θα βρείτε και πολλούς πλέον που κατανόησαν και την πληροφορία του πεδιου την κάνουν κομματάκια! Είμαστε ομάδα έρευνας και αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε μαζί μας καμία ταμπέλα που θα μας απομακρύνει από το φως της αλήθειας ! Το Κατοχικά Νέα λοιπόν δεν είναι μια ειδησεογραφική σελίδα αλλά μια σελίδα έρευνας και κριτικής όλων των στοιχείων της καθημερινότητας ! Το Κατοχικά Νέα είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι ερευνητές χρησιμοποιούν τον τοίχο αναδημοσιεύσεως σαν αποθήκη στοιχείων σε πολύ μεγαλύτερη έρευνα από ότι το φανερό έτσι ώστε μόνοι τους να καταλήξουν στο τι είναι αλήθεια και τι είναι ψέμα και τι κρυβεται πισω απο καθε πληροφορια που αλλοι δεν μπορουν να δουν! Χωρίς να αναγκαστούν να δεχθούν δογματικές και μασημενες αλήθειες από κανέναν άλλο πάρα μόνο από την προσωπική τους κρίση!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek