Έρευνα του 2003 έδειξε πως σε ορισμένες περιπτώσεις, μια μικρή αύξηση της τιμής ώστε να προσεγγίζει τον αριθμό «9», μπορεί πραγματικά να αυξήσει τη ζήτηση για το προϊόν, πράγμα που μἐχρι τότε ερχόταν σε αντίθεση με τις οικονομικές θεωρίες.
Ένα παράδειγμα αυτής της έρευνας που μελετήθηκε αφορούσε ένα φόρεμα των $34 σε έναν κατάλογο ειδών ένδυσης. Με την αύξηση της τιμής από τα 34 δολάρια στα 39, παρατηρήθηκε αύξηση της ζήτησης για το συγκεκριμένο φόρεμα. Όταν αυξήθηκε η τιμή παραπάνω στα $44, η τάση αυτή δεν συνεχίστηκε και η ζήτηση μειώθηκε. Στην πρώτη αύξηση της τιμής στα 39 δολάρια, η ζήτηση δεν αυξήθηκε επειδή άρεσε στους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, αλλά ο λόγος αφορούσε την ψυχολογία τους. Τα νούμερα 34 και 39 αρχίζουν με το ίδιο ψηφίο, η πρώτη τιμή είναι 4 μονάδες πάνω από το 30 και η δεύτερη 1 μονάδα κάτω από το 40. Τα παραπάνω κάνουν τους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η πρώτη τιμή επιδέχεται περαιτέρω έκπτωσης, ενώ η δεύτερη δείχνει ανταγωνιστική και τιμή ευκαιρίας, μιας και δίνει την εντύπωση πως υπήρχε αρχικά μια άλλη τιμή λίγο πάνω από τα 40 δολάρια. Η αγορά του φορέματος στην τιμή των 39 δολαρίων τους κάνει να πιστεύουν πως έκαναν μια καλή συμφωνία σε τιμή ευκαιρίας, χωρίς να γνωρίζουν τις προηγούμενες τιμές και απλά εικάζοντάς τες από την εμπειρία τους.
Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice