Διαφημίσεις

Αυτό που είναι προφανές στις μέρες μας είναι ότι η έλλειψη αντίληψης οδηγεί σε λάθος μονοπάτια. Η προσοχή πρέπει να είναι μεγάλη.

Αν δεν είναι ξεκάθαρο ότι άλλο αυτό

Και άλλο αυτό

Τότε πως θα αντιληφθείς το θηρίο όταν σου πλασάρει το σφράγισμα.

Ακολουθεί ερμηνεία της χειρονομίας που προηγουμένως ερμηνεύτηκε ακόμα ως 666.

Στο τέλος θα σας έχω και την πηγή εννοείται μη νομίζετε ότι είναι από το κεφάλι μου.

Πάμε λοιπόν :

Επιμέλεια της Σοφίας Ντρέκου

Περιεχόμενα:

1. Πώς είναι το σχήμα της ευλογούσης χειρός και ποίαν έννοιαν έχει αυτή

2. Τί συμβολίζει το χέρι του Ιερέα που ευλογεί;

3. Τρόπος ευλογίας του λειτουργού

1. Φωτίου Κόντογλου: Πώς είναι το σχήμα της 

ευλογούσης χειρός και ποία έννοια έχει αυτή

«Ὂταν ποιῆς εὐλογοῦσαν χεῖρα, μή σμίγης ὁμοῦ τούς τρεῖς δακτύλους, καθώς τινες ἀμαθεῖς ποιοῦσιν, ἀλλά μόνον τον μέγαν δάκτυλον μέ τόν παράμεσον.Διότι ο ὂρθιος δάκτυλος, ὁ λεγόμενος δείκτης, καί τό λύγισμα τοῦ μέσου δακτύλου, το IC ἢτοι τό IHCOYC σημαίνουσι, ἢγουν ὁ ὀρθός το Ι καί ὁ καμπύλος το C.Ὁ δέ μέγας δάκτυλος, ἢ ἀντίχειρ, καί ὁ παράμεσος, ἑνούμενοι ἀλλήλοις χιαστῶ τῶ τρόπω, τό στοιχεῖον Χ εἰκονίζουσι.Τό δέ λύγισμα τοῦ μικροῦ δακτύλου, τό στοιχεῖον C σχεδιάζει.Καί ὃλη ἡ χείρ τάς λέξεις IC XC ἢγουν Ἰησοῦς Χριστός σχηματίζει. Οὓτω, ὡς φαίνεται, ὑπό τοῦ Δημιουργοῦ οἱ Δάκτυλοι τῆς ἀνθρωπίνης χειρός ἐπλάσθησαν, ἳνα τό ὂνομα τοῦ Κυρίου φανερώνωσιν.»[1]*Ο Φώτης Κόντογλου (πραγματικό όνομα Φώτιος Αποστολέλης: Αϊβαλί Μικράς Ασίας, 8 Νοεμβρίου 1895 – Αθήνα, 13 Ιουλίου 1965) ήταν έλληνας λογοτέχνης και ζωγράφος.

2. Τί συμβολίζει το χέρι του ιερέα που ευλογεί;

Με αυτόν τον τρόπο ο Ιησούς ευλογούσε την ημέρα της αναλήψεως Του. «Kαι αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε. (Λουκά 24,50) και ευλογώντας τους, εχωρίσθηκε απ’ αυτούς και εφέρετο πρός τα πάνω, στον ουρανό μέχρι που τον έχασαν από τα μάτια τους. Αυτή η ευλογία είναι πια η αρχή της Πεντηκοστής. Ο Κύριος ανέρχεται για να μας στείλει το παράκλητο Πνεύμα, όπως λέγει το τροπάριο της εορτής: «Ανυψώθηκες στη δόξα, Χριστέ Θεέ μας, αφού χαροποίησες τους μαθητές σου με την επαγγελία του Αγίου Πνεύματος και βεβαιώθηκαν από την ευλογία σου». Με τον ίδιο τρόπο από τότε και κάθε κληρικός με το δεξί του χέρι, ευλογεί το ποίμνιο του.

  • Δυο πνευματικές ερμηνείες υπάρχουν για τον συμβολισμό του χεριού:

Η πρώτη λέει, ότι έτσι, το χέρι σχηματίζει την φράση «Ιησούς Χριστός Σωτήρ». Το μικρό δάχτυλο παρομοιάζει το «ιώτα» – την λέξη Ιησούς. Ο δείκτης με τον μέσο «χιαστί» το γράμμα «Χ» την λέξη Χριστός και ο παράμεσος με τον αντίχειρα το μικρό «σ» (σίγμα) που δηλώνει την λέξη Σωτήρ.

Η δεύτερη λέει, ότι έτσι, το χέρι σχηματίζει την φράση «Ιησούς Χριστός Νικά«. Το μικρό δάχτυλο παρομοιάζει το «ιώτα» – την λέξη Ιησούς. Ο παράμεσος με τον αντίχειρα το γράμμα «χ» την λέξη Χριστός και ο δείκτης με τον μέσο, το μικρό «ν» που σημαίνει Νικά.[2]

3. Τρόπος ευλογίας του λειτουργού

Όταν ευλογεί, λοιπόν, ο λειτουργός με το «Εἰρήνη πᾶσι», «Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Χριστοῦ», «Καί ἔσται τά ἐλέη τοῦ μεγάλου Θεοῦ», «Εὐλογία Κυρίου καί ἔλεος αὐτοῦ ἔλθει ἐφ’ ὑμᾶς» κ.λπ., καλό είναι να έχουμε υπόψη μας τα εξής:

α) Ο ιερέας ευλογεί πάντοτε με το χέρι. Ούτε με τον σταυρό, ούτε με τον «αέρα». Μόνο ο Αρχιερέας, επίσκοπος ευλογεί με τον σταυρό.

β) Η σταυροειδής ευλογία του Αρχιερέα, δίνεται από την αρχή με τον αντίχειρα διασταυρωμένο με τον παράμεσο δάκτυλο. Ο σχηματισμός του σημείου του σταυρού με ολόκληρη την παλάμη (με τα δάκτυλα ενωμένα) και την ένωση του αντίχειρα με τον παράμεσο δάκτυλο προς το τέλος της ευλογίας, είναι εσφαλμένος.

γ) Όταν ο λειτουργός ευλογεί το λαό, το χέρι του, πιο σωστό είναι, να μην υπερβαίνει το ύψος του μετώπου του, κάτι το οποίο οι παλαιοί ιερείς θεωρούσαν δείγμα υπερηφανίας και άκοσμο, αλλά και να μη γίνεται και μεγάλη κίνηση κατά τη διάρκεια της σταυροειδούς ευλογίας.[3]

4. Οι ευλογίες του ιερέα

Σε όλες τις ακολουθίες απευθύνονται από τον λειτουργό – ιερέα ή αρχιερέα – ασπασμοί ή ευλογίες προς τον λαό, με τις οποίες διατυπώνεται κάποια ευχή (ευλογία). Αυτές συνοδεύονται συνήθως και από μία συγκεκριμένη χειρονομία, η οποία καλείται «σφράγιση» και συνίσταται στη χάραξη του σημείου του Σταυρού υπεράνω των ευλογουμένων, με το δεξί χέρι και τα δάκτυλα διατεταγμένα κατά συγκεκριμένο τρόπο.Η πιο συνηθισμένη ευλογία είναι το «Ειρήνη πάσι» στο τέλος του εσπερινού και του όρθρου και στη Θεία Λειτουργία πριν την ανάγνωση του Ευαγγελίου, μετά τα Πληρωτικά και πριν από τη Θεία Κοινωνία. Την ευλογία αυτή απευθύνει ο ιερέας και στον αναγνώστη μετά την ανάγνωση του Αποστόλου ή τον διάκονο μετά την ανάγνωση του Ευαγγελίου.Για την εν λόγω ευλογία-χειρονομία του ιερέα υπάρχουν δύο διατάξεις των δακτύλων.Στην πρώτη ο ιερέας σχηματίζει τα γράμματα Ι και C για τη λέξη «IHΣOYC» και ταυτόχρονα τα γράμματα Χ και C για τη λέξη «ΧΡΙCΤΟC»: ο δείκτης κρατείται όρθιος και σχηματίζει το I, ο μέσος δάκτυλος κεκαμμένος το C, ο αντίχειρας διασταυρωμένος με τον παράμεσο δάκτυλο σχηματίζει το Χ και ο μικρός κεκαμμένος το C.

Στη δεύτερη ο ιερέας σχηματίζει τα γράμματα Ι, Χ και Ν για τη φράση «ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΙΚΑ»: ο μικρός δάκτυλος κρατείται τεντωμένος υποδηλώνοντας το Ι, ο παράμεσος διασταυρωμένος με τον αντίχειρα σχηματίζουν το Χ και τα υπόλοιπα δύο δάκτυλα μαζί με τον αντίχειρα σχηματίζουν το Ν.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο γίνεται και η σφράγιση του θυμιάματος, του ύδατος της βαπτίσεως ή του αγιασμού, των Τιμίων Δώρων στη Θεία Ευχαριστία κλπ. Ο σχηματισμός του σημείου του Σταυρού με ολόκληρη την παλάμη (με τα δάκτυλα ενωμένα) και τον σχηματισμό των μονογραμμάτων προς το τέλος της ευλογίας πρέπει να αποφεύγεται, διότι παραποιεί τα ανωτέρω.

Κατά τη διάρκεια του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας ο λειτουργός ευλογεί το εκκλησίασμα:

  • Πριν από την ανάγνωση τού Ευαγγελίου («Ειρήνη πάσι»).
  • Μετά τα Πληρωτικά («Ειρήνη πάσι»).
  • Με την Αποστολική Ευλογία. «Η χάρις τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού…».
  • Στο τέλος της αγίας Αναφοράς, με τη δεύτερη Αποστολική Ευλογία «Και έσται τα ελέη του μεγάλου Θεού…».
  • Μετά το «Πάτερ ημών…» («Ειρήνη πάσι»).
  • Μετά τη Θεία Κοινωνία λέγοντας: «Σώσον, ο Θεός, τον λαόν σου και ευλόγησον την κληρονομίαν σου».
  • Αμέσως μετά, όταν για τελευταία φορά ο Λειτουργός εμφανίζει τον Χριστό με το Αγιο Ποτήριο στην Ωραία Πύλη σταυρώνοντάς μας και λέγοντας «…Πάντοτε νυν και αεί και εις τούς αιώνας των αιώνων».
  • Προ της απολύσεως λέγοντας «Ευλογία Κυρίου και έλεος αυτού έλθει εφ’ υμάς».
  • Όταν μας δίδει το αντίδωρο λέγοντας, «Ευλογία Κυρίου και έλεος έλθει επί σε» (ή εφ’ υμάς).

Υπάρχουν και οι δύο προσωπικές ευλογίες: «Ειρήνη σοι τω αναγινώσκοντι» για τον αναγνώστη του Αποστόλου και «Ειρήνη σοι τω Ευαγγελιζομένω» για το διάκονο που διάβασε το Ευαγγέλιο.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο λειτουργός εξέρχεται στην Ωραία Πύλη, μάς ατενίζει και μάς παρέχει την ευλογία του, πού στην ουσία είναι ευλογία Θεού.[4]

Παραπομπές1. Πώς είναι το σχήμα της ευλογούσης χειρός » www.lolosart.gr/divine-hand

2. «Τί συμβολίζει το χέρι του Ιερέα που ευλογεί;» Orthodox Answers » orthodoxanswers.gr

3. απόσπασμα από το θέμα: Δ’ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΗ μέ θέμα «Ἡ θεία Λειτουργία» www.imns.gr

4. Οι ευλογίες του ιερέα » Πρ. Γ. Κουγιουμτζόγλου: «Λατρευτικό Εγχειρίδιο», Εκδόσεις «Συναξάρι», 1999

Πηγή



Μην αφησετε την Πληροφορια να σας ξεπερασει

Επιλεξτε να γινετε οι πρωτοι που θα εχετε προσβαση στην Πληροφορια του Stranger Voice

  • 1 Month Subscription
    3 Month Subscription
    6 Month Subscription
    Year Subscription
8 σχόλια στο “Γιατί αυτή η εικόνα δεν είναι ο αριθμός του θηρίου. Η έλλειψη αντίληψης στο τι διαβάζεις οδηγεί σε πλάνη”
  1. Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΥΔΩΡ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΤΕΡΑ…ΤΑ ΔΥΟ ΑΥΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΔΩΡ!ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΙΘΕΡΑΣ(ΠΝΕΥΜΑ),ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ Η ΓΗ,ΤΟ ΤΡΙΤΟ Ο ΑΕΡΑΣ,ΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΟ ΥΔΩΡ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ Η ΦΩΤΙΑ..

    ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΛΕΜΕ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ…ΔΙΟΤΙ

    Α (ΑΙΘΕΡΑΣ-ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ)
    Γ (ΓΑΙΑ)
    Α (ΑΗΡ)
    Π (ΠΥΡ)
    Η (Η20-ΝΕΡΟ)

    ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΑ 5 ΠΛΑΤΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ!!

  2. Ο παράμεσος με τον αντιχειρα πρεπει να σχηματιζουν τον Σταυρο και οχι το Χ. Το συμβολο τού Σταυρού είναι το νοημα αυτης της χειρονομιας. Ο Τιμιος σταυρός ευλογεί και οχι η λέξη Ιησούς Χριστος.

  3. Ο παράμεσος είναι ο ήλιος. Κ το ιερατείο ως συνέχεια του αρχαίου βαβυλωνιακού τον εξισώνουν ως Θεό ήλιο. Γι αυτό κ η επαφή με το συγκεκριμενο δάκτυλο . Οι Ιησουίτες οπως ο πάπας ενώνει μεσαίο κ παράμεσο. Ενώνει ήλιο κ Κρόνο. Για να μην υπεραναλυω ενώνει το καλό με το κακό για να επιτευχθεί ένας στόχος. “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”.

  4. Θα πω κατι που μπορει να σας φανει παραξενο που ομως στην δικια μου ζωη ειναι φυσιολογικο και περα για περα αλιθηνο.
    Εγω εχω 2 γιατρους με διαφορετικη ειδικοτητα ο καθενας ,ο ενας εχει στον αριθμο τηλεφωνου του το 666 κι ο αλλος το 888.
    Αυτος με το 666 φοβαται τον ιο τον παιρνει σοβαρα αλλα δεν εχει προβλημα αν δεν φοραω μασκα.
    Ο αλλος με το 888 μου βγαζει την πιστη καθε φορα που θα τον επισκεφτω χωρις μασκα γενικα δεν με αφηνει να μπω αν δεν φοραω μασκα.
    Το 888 ειναι υποτιθεται του θεου και το 666 του διαβολου γιατι ομως ο διαβολος ειναι καλος μαζι μου κι ο θεος μου κανει την ζωη δυσκολη;
    Ακομα ειχα αλλον εναν γιατρο παλιοτερα με τηλεφωνο που ειχε το 33 μεσα 3333 συγκεκριμμενα και τον ξεκοψα γιατι πηγα με πυρετο κι αρνηθηκε να με γραψει αρρωστο.
    Κι αυτος που τον αναπληρωσε εχει το 34 και το 11 μεσα.
    Συνολικα παω σε 3 γιατρους με 3 διαφορετικες ειδικοτητες και παραξενα τηλεφωνικα νουμερα…
    Αλλα σχετικα με ολα οσα βλεπω αυτα θεωρουνται εντελως φυσιολογικα.
    Ακομα ομως με απασχολει αυτο με το 888 και το 666 κανονικα θα επρεπε να ειναι το αντιστροφο.

  5. Πάλι τα ίδια είναι ο σταυρός του Ιησού Χριστού. Ο σταυρός που σχηματίζει ο Κύριος. Τώρα δηλαδή οι σιωνιστές θέλουν να ταυτίσουν τον Κύριο με το θηρίο της αποκαλύψεως. Κάθε μέρα επινοούν και κάτι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

elGreek